Kazeta se otáčí vpřed i při volnoběhu

12 nepřečtených
  • JirkaH30

    Mám asi hloupý dotaz. Při seřizování přehazky na montážním stojanu jsem si u jednoho z kol všimnul, že když přestanu točit klikou, kazeta se stále otáčí dopředu. Zadní kolo se otáčí samozřejmě ve větší frekvenci, ale kazeta pokračuje v pohybu setrvačností a má dostatek „síly“, aby chvíli utáhla řetěz s převodníkem a klikami v otáčkách, než se sama po čase zastaví. Za jízdy to samozřejmě ničemu nevadí. Když jsem se ovšem ohnul pro imbus, dostal jsem klikou do hlavy, což mě překvapilo, protože žádné z našich domácích kol se ke mě takhle ošklivě nechová. Tak nějak se nedokážu rozhodnout, jestli je to dobře, protože pohon klade tak malý odpor, nebo je někde chyba v ořechu. Kazeta Shimano na HG, bez vůle, žádné jiné anomálie nepozoruju. Díky předem za to, že mi to objasníte.

    0 0
    • alinceb  

      Chyba je nejspíš v ořechu – západky nebo ratchet jsou asi špatně namazané a náboj je unáší. Říká se tomu drag.

      Jaký je na kole náboj?

      Mně tohle dělal ořech Hope, když jsem špatně otočil těsnění západek a to se pak chytalo za tělo náboje. Za jízdy to může dělat taky problémy, protože se může prověšovat řetěz nad převodníkem a kvůli tomu může padat.

      0 0
    • Tomcat  
      1. zalepený volnoběžný mechanizmus ořechu
      2. unavené/zlomené části volnoběžného mechanizmus ořechu

      To první stačí jen hezky vyčistit a nemazat nebo jen minimálně mazat. U toho druhého záleží na stavu poškození a typu ořechu.

      0 0
    •  jarek1  

      prachovky břity proti sobě, neměly by, ale bez zátěže ve stojanu pomalu unášejí i trochu kazetu. Hlavně že gumy proti sobě nevržou.

      0 0
    • Kos_CZ  

      Už jsem takhle zažil kolo (ne moje, ale vlastník se mne ptal, v čem to může být), které se chovalo málem jak fixka. Bylo to na vsi a servis toho kola dělal nějaký místní šikula, co vycpal ořech vazelínou jak kuře nádivkou a ještě k tomu použil (to jen hádám, nerozebírali jsme to) nějakou strojní = hustou vazelínu. Když se kolo rozjelo a člověk přestal šlapat, tak to nevydalo ani sebemenší zvuk. Jediný způsob jak něco slyšet, bylo položit ucho na zadní vidlici a i to bylo tiché, jak mechanické kapesní hodinky. :)

      Pochopitelně, pokud člověk přestal šlapat, tak byl jednak v pedálech cítit odpor, jak se to snažilo otáčet a pokud se sundaly nohy z pedálů. okamžitě začaly rotovat bez prokluzu.

      Prostě šikula byl opravdový znalec! Jediná výhody byla v tom, že to bylo vnitřně dobře zakonzervované. :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.