Jaký máte názor na tuto kazetu? :)
Jaký máte názor na tuto kazetu? :)
:D jesi na ní máš tak jí kup, jesi né tak kup Deore a jesi máš víc tak XT… :D
Už si jí tám právě nechávám montovat :D Ale zajímal i mě tak názor :)
je uplně naprd – chyba
Nějaký vysvětlení? Byl bych rád poučenej :)
těžká
280g těžká?
280g těžká?
11–28 má papírově280g
záleží jakou bereš verzi
Těch 280g podle odpovídá 11–32 zubový verzi.
Vážil jsem kazety 9sp SLX a XT obě 11–34z.
Obě váží stejně – XT má pouze lehčí tu závěrnou matici.
SLX kazetu z AM/EN kola dám na HT a na fulla jsem dal XT.
Od XT si slibuji větší odolnost proti ohybání pastorků.
a kolik s navážil – jen pro info?
Ještě jí nemám montujou mi jí tam nejspíš zítra servismani, tak nevím kolik má.
to nebylo na tebe, nauč se jak funguje řazení příspěvků
Páááni, to už máš celej servisáckej tým? :)
když už ji máš je to zbytečné
Ještě ne říkám že se mi montuje dneska jsem to byl odnést do servisu, ale zítra to můžu ještě změnit, prosím o vysvětlení :) Díky
Proč? Já jezdil SLX kazetu loni celou sezónu a naprosto bez problému, hmotnost jen o pár gramů vyšší než XT, cena o dost stovek levnější.
s to zabil :-)
No, potřeboval bych se už asi trochu vyspat, jsem asi dost unavenej :)
Proč se ptáš až po tom co už jí máš namontěnou? :D Ale jó…je v pohodě…Ale osobně jsem si připlatil za XT je o pár gramů lehčí :D
Tak zajímal mě názor ostatních, taky jsem přemýšlel vím že je lehčí ale ta cena je pro mě lepší tolik peněz zase nemám snad budu spokojenej :)D
pokud nemas na XT, pak je SLXko dobra volba…
tak muj nazor je takovy ze je lepsi nez deore a horsi nez xt, ma 9 placek a hoodne zubu :D
asi tak :D
Jo a nevím zda je špatné že má hodně zubů nebo dobře? :)
nenapsal si jakou mas verzi, ale obecne plati ze cim vic zubu na kazete, tim mensi opotrebeni, cim vic zubu vepredu na plackach, tim vetsi kvadraky, kapis?:D
Částečně, promiň za mou mladičkou neznalost, ale nevim co jsou to kvadraky :( :D
to chce trenovat pamatovaka mladej…
Asi jinej gang co..
i andele podlehnou… :D
Ahoj, omlouvám se za trochu OT, ale aktuálně řeším jeden problém, pravděpodobně s kazetou SLX.
Kazeta má za sebou cca 2500km. Nedávno jsem dával kolo do servisu, protože u starého, již notně jetého řetězu HG93 se mi začalo stávat, že na nejvytíženějších převodech začal náhle řetěz přeskakovat. Třeba jsem ujel několik km absolutně v pořádku a najednou, především, když bylo třeba hodně zabrat, řetěz přeskočil na jiné kolečko a zase zpět i několikrát za sebou. Není to nic příjemného a navíc přehazka dostává podle mě pěkně zabrat.
Proto jsem dal kolo do servisu, kde dali nový řetěz a konstatovali, že kazeta je ještě ok. Sice se to trochu zlepšilo, ale i tak se toto náhlé přehození čas od času stane, především na nejopotřebovanějším kolečku, tedy na čtvrtém největším. Zkoušel jsem trochu zabrousit zuby, ale ani to nepomohlo. Stalo se někomu něco podobného? Dá se to nějak vyřešit? Případně může to být nastavením přehazovačky? Podotýkám ale, že mi přijde seřízená dobře, řadí nahoru i dolu naprosto v pořádku, akorát to prostě čas od času takhle nesmyslně přehodí…
Za případné odpovědi díky!
Ono když vozíš řetěz na kazetě moc dlouho, tak zákonitě pošleš do kopru i kazetu, pak už měnit řetěz nemá cenu. Každopádně může to být i trochu špatným seštelováním přehazku. Předpokládám, ale že to přeskakuje na pastorku na kterej nejvíc jezdíš, že?
jj, nejvíc ojetý je u mě čtvrtý největší pastorek, na ten nejčastěji jezdím kopce a přesně na něm se mi to stává. Takže nezbývá, než vyměnit kazetu?
Já zkusil trochu zabrousit zuby z boku, neb ten řetězem vymačkaný kov se stlačuje a uhýbá do stran, tedy zvětšuje rozměr těch zubů. S tímto jsem měl neblahé zkušenosti na nejmenším převodníku, když se mi na jetý převodník „lepily“ články nového řetězu. Zapilování těch vymačkaných míst alespoň z jedné strany výrazně pomohlo. Otázka je, jestli to pomůže i na kazetě…
Jen pro úplnost. Svůj problém jsem již vyřešil. Přestože se SLX kazeta nedá rozebrat, zapiloval jsem ty ostré vymačkané výstupky alespoň tam, kde to šlo a je po problému!
Řetěz teď nepřeskakuje a i se o dost lépe řadí, respektive řetěz na obroušené kolečko rychleji přeskočí.
Četl jsem zde rady, že je třeba kazetu rozebrat atd…
Není to třeba, opravdu stačí důsledně obrousit ten vymačkaný kov všude, kam se člověk s velkým pilníkem dostane a je po problému :-)
Ahoj, pripojim se s dotazem. Chci novej pohon na svyho RB Monstera. Rozhodne to chce novou kazetu a retez. Kliky jsou SLX, maji za sebou cca 3000km, tak nevim; zvladnou jeste novej retez a kazetu? Druhej dotaz je, jestli je dobra volba XT kazeta a C9 retez.. rad bych, aby to vydrzelo co nejdyl.
XT + C9 je vyborna kombinace co se tyce zivotnosti. Pily muzes zkusit pripadne zapilovat pokud by C9 nesedla.
Vozím řetězy HG93 a s kazetami mám tyto zkušenosti: XT 1000km, SLX 1500km. Řetěz měním tak po 500km. Nejvíc mi vydržela kazeta od sramu, ale teď si za boha nevzpomenu na označení.
XT a C9 volim prave proto, aby mi to vydrzelo dyl jak 1000km
Co znamená to XT 1000km a SLX 1500?
že by výdrž?
Jako to myslí vážně, že oddělá XT kazetu po 1000km?
Bohužel ano. A to ty řetězy doopravdy měním po 500km. Nemyslím si že jsem prase k řazení, když vidím co s tím dělají ostatní, ale taková je moje frekvence. Kolo používám jen při závodech českých maratonech. Nejsem tedy nejlehčí, ale i tak…
Uvažoval jsem i nad xtr, ale to se bojím že to bude na jeden řetěz :-)
Tak jestli váží 140 kilo, tak by to bylo možný. Pokud má ale normální váhu, což předpokládám že má, tak si z nás dělá srandu.
Nedělá. Stačí se odpovědně účastnit delších bahnitých závodů (Súlovský maratón, Dubnica) a šlapat v nich malou placku. Uděláš to 3× a xtéčková kazeta je po smrti, řetěz (ten zahyne obvykle po jednom bahnitém Súlově spolehlivě) a malá placka taky. A zničí to tak i lehké holky, jak jsem si všiml.
blbost
Je to tak. Kamarádka (párkrát vyhrála Velosérii) zlikviduje za sezónu (cca 15–17 maratonů) podle počasí několik XTéčkových kazet, XTR malých převodníků a řetězů, proč bych si vymýšlel? V bahně skoro vždy vyhrávala ;-)
Ještě že nezávodím a jezdím jen pro radost.
Tak u lehkej holek se to dá předpokládat, ty šlapou profesionálně :)
Vážím 89kg (letos), loni 96, a když jsem začínal 108, před třemi lety. Životnost mi přijde pořád stejná. Jsem rád když to šlape jak hodinky, takže možná měním dřív než bych musel a je pravda, že na normální vyjížďce by mi to až tak nevadilo.
Bohužel ještě nevyhrávám :-) a asi už nebudu, ale snad se budu posouvat.
Jestli je tím XT myšlena doopravdy kazeta tak je to až k neuvěření. Mám na kazetě HG-50 něco kolem 8 tisíc myslím že 4 .řetěz tam mám ted, řetězy měním po těch 2tis. zhruba většinou HG-73, ted ten poslední sram 971 a zase to bude přes 2 určitě. U toho posledniho řetězu jsem jezdil aji dost blato ale že by to nějak snižilo tu vydrž taky nepozoruji. Chci si taky vyzkoušet tu C9 ale všude se píše že by se to mělo dávat na novou kazetu tak asi koupím tu XT, pokud mě to zvýší životnost tak si mužu rozhodně připlatit jinak slx by mě taky stačila.
Jezdím svoji první. Kdybych si nechtěl udělat dobrej „závodní“ pocit, že jezdím lepší výbavu :-D , tak bych jezdil asi dál Deore. Co se týče financí, tak to vyjde o mnoho levněji a nepozoruju, že by SLX vydržela prokazatelně víc. Předevšírem jsem na ni nasadil 3. řetěz a můžu jen hádat, jestli ještě kousne 4. Pokud ne, tak bude nemlich jak deore. O XT nepíšu, tak vysoko nehodlám naprosto zbytečně investovat.
Imho nikdo z nas asi nezna rozdil v jakosti materialu kazet jednotlivych rad, takze jakakoliv debata je zas jen na urovni BF. Ja osobne se domnivam podle toho, co tu ctu a co jsem videl u sebe, ze ten rozdil v zivotnosti kazet od nejake HG-50 po XT nebude nejak vyrazny, jestli je vubec nejaky. Dulezite je hlavne pravidelne menit retaz.
Kdo ma Al orech, mel by zvolit XT, ktera ma unasec pres nejvic pastorku. Dalsi argument je zas pro SLX, ktera co vidim se asi jako jedina prodava v rozsahu 11–28 s 3 nejvetsimi pastorky na unaseci.
Kdyz uz jsem zminil ten material kazet, nejlepsi by bylo, kdyby se tu nasel nejaky dobrodinec s pristupem do metalurgicke labiny a otestoval radu Alivio/Deore, SLX, XT. Nizsi rady nez HG-50 jsou blato, totez plati o XTR.
Ona by celkem hodne vypovedela i jednoducha zkouska tvrdosti. Pripadne jestli je tu nejaky brusic, co ma trochu v oku jiskrove zkousky by celkem snadno urcil, jestli se zakladni material Shimano kazet nejak vyrazne lisi.
Nevím, jestli by zkouška tvrdosti k něčemu byla. Třeba takové měkké plastové kladky přehazovačky vydrží déle než tvrdé kovové. Výdrž kazet už velké množství bikerů vyzkoušelo přímo v praxi. Laboratorní zkouška reálnou výdrž neodhalí. Jen praxe, která jasně říká, že pokud člověk hodně jezdí v terénu, obzvláště malou placku, tak zničí velmi rychle všechno, ať je to XTR nebo Alivio.
O skutecnou vydrz ani tak nejde, to je nekonecne tema navic souvisejici s hmotnosti jezde, stylem slapani atd. jak spis o material kazet, jestli je zakladovy material stejny a lisi se jen povrchovou upravou a samozrejme hmotnosti kazety. V tomto by ta zkouska tvrdosti nebo jiskrove zkousky mohly byt docela prukazne.
A kdyz uz jsi zminil ty kladky, tak ty se vyrabeji, a to snad vsechny ty plastove, jedno, zda SIS nebo XT, z materialu POM. Polyoxomethylen ma obrovskou odolnost vuci abrazi, ve ktere mu maloktery kov muze konkurovat. Podobne jsou na tom i nektere polyamidy, oba tyto plasty se pouzivaji treba i v tezkem strojirenstvi na vysoce namahane ozubene kola. Treba i ve vrtackach ocelovy pastorek rotoru a plastovy pastorek ke sklicidlu.
Shrnul jsi to pěkně, vozím XT protože jsem měl Al ořech, ale i SLX vydržela stejný nájezd jako XT, pro XT hovoří už ten zmiňovaný Al ořech a také o chlup nižší hmotnost.
Já vozím Xt a zatím spokojenost ,sice je pravda že poslední dobou mi to začlo skákat ,ale asi je to tím že mám dlouhý řetěz …Vozím Klasicky HG53 a měním to vždy při 13,28 je to správně ne ?