am doma kazetu sram ale neviem ake cislo je to na 9 prevodov a ked som ju vybral zistil som ze sa daju jednotlive prevody(ozubene kolieska) rozoberat … chcem sa opytat ci sa da kupit aj samostatne napr 5 prevod a kde … vdka
am doma kazetu sram ale neviem ake cislo je to na 9 prevodov a ked som ju vybral zistil som ze sa daju jednotlive prevody(ozubene kolieska) rozoberat … chcem sa opytat ci sa da kupit aj samostatne napr 5 prevod a kde … vdka
dá ale nema to moc smysl, za dva pastorky daš tolik co za celou kazetu.
Ano rozebrat některé kazety jdou, špička produkce má věčinou pak duralové unašeče a tam to nedestruktivně rozmonto vat nejde.
Takže spodní kazety smontovajt jdou ale…
Jak byla zmíně cena, tak se to spíš dělá pře náhlém zničení jednoho pastorku, nebo pokud si někdo skládá kazetu s odstupňováním zubů přesně na míru.
no jde to,ale je to pěkně drahé,radši kup novou kazetu
Tohle se moc nevyplatí, kupuji raději nové. SRAM se mi moc neosvědčil. Koupil bych něco z toho : www.kupkolo.cz/…zety_31/Akce www.kupkolo.cz/…zety_31/Akce www.kupkolo.cz/…zety_31/Akce Záleží na tom jé tam máš ostatní komponenty. Je nesmysl dávat Deore kazetu na XT a naopak.
Vidíš to, a já právě na zimáka hodlám po sezóně koupit komplet nové Deore s kazetou XT. Myslím, že ten cenový rozdíl mezi Deore a XT zase tak velký není, ale rozdíl v kvalitě a hlavně váze tam je hodně velký.
S tou kvalitou u kazet a převodníků neplatív že čím v řadě výš tím větší výdrž ;-)
To je bohužel pravda a u řetězů to platí taky. Top sady se vyplatí především závodníkům kteří ocení úsporu hmotnosti.
Tak to máme jiné zkušenosti… XTR po 3000 km skoro jako nová, Deore po stejné dávce dávno po smrti. XT je nenaleštěné XTR, tak kvalita materiálu bude stejná. Nepřesvědčíš mně:-)
Asi je to jak se žlutí soudruzi do práce vyspí. Známe naše kaliče, tak asi ti žlutí nebudou až tak moc lepší. Možná se všechny ani nedělají na jednom místě. Mně Deore přežila vždy 4 řetězy – 6000 km.
Tohle je matematika prvního stupně základní školy. Když já na LX za 700 Kč najedu 10000 km a ty na XTR za 2400 Kč najedeš 15000 km, kdo má levnější provoz? Musel bych na tom XTR najet alespoň 34000 km abych o něm vůbec uvažoval. Nechceš doufám tvrdit že to XTR zvládne :-)))))))))))))
Musíš vědět kde a jak kupovat – 2.400 bych za kazetu nikdy nedal. Hold, ono i supr kolo se dá poskládat za cenu průměrného. Jen musíš vědět jak na to:-)
No tak to jsi šťastný člověk. I když pokud bych sehnal XTR řekněme o 40% levněji, stejně bych šel raději do XT a rozdíl investoval jinam. Rozdíl ve váze a ve výdrži není tak velký jako v ceně. Snažím se jezdit při rozumných nákladech.
To je naprosto v pořádku. Já jsem pouze využil toho, že před rokem přišlo na trh nové XTR a staré se v zahraničí doprodávalo místy za poloviční cenu – levněji než XT. Jinak bych se taky zařídil jinak.
Jinak Deore je jak z másla, to je pravda. Taky záleží co jezdíš. Pokud závodíš, zlikviduješ je dřív než já. Když jsem přestal jezdit maratony dramaticky se zvedla životnost komponentů na mých kolech :-)
Tak já už jsem pamětník a pamatuju doby kdy Deore stálo to co teď XT :-)
Buď v klidu, taky jsem kdysi kupoval výstřelek módy – Deore Octalink kliky za 3.500 – podotýkám že bez duté osy, která stála dalších 1.500…
Co teprve řazení LX 2700,– nebo šaltr STX RC 2400,– . O parodiích na téma odpružené vidlice raději ani nemluvím. Mám to všechno nabušené do Exelu protože za pár let už tomu nikdo nebude věřit :-)))
Mám doma ofic. ceník Shimana na rok 2000, když mám blbou náladu, tak si jej otevřu:-)
Já mám podobně starý katalog kol. Je to lepší knížka od Urbana :-)))
Ale k tomu ti dohodim dodatek. Sadu XT 1999 a 2000 vozim už móc dlouho a drží. Novější ročníky jsou nějaký " spotřebnější". Asi se tak do roku 2000 více dbalo na pečlivost v materiálech a třeba u XT se s oblibou uvádělo, že je to expediční sada a tahle hláška to opravdu vystihovala. Dnes Dnešní kousky mi nějak rychle stárnou.
Zdarec lidi. mám doma kazetu sram pg 950 – myslím :-) – a když jsem ji naposledy sundával, tak jsem si všiml, že ten jeden dlouhý nýt co kazetu drží pohromadě je uvolněný a ta kazeta se na jedné straně při tlaku rozevírá.
Jde mi jen o to – myslíte, že to může mít nějaký vliv na ořech náboje, jestli pak ty uvolněné patorky nebudou dělat záseky do ořechu.....já si myslím, že by to dělat nemělo, ale kdo ví :-)
Pokud to je ten nýt, který když vytáhneš, tak se kazeta „rozpadne“ na jednotlivé pastorky, tak ho vytáhni a zahoď :-) Ze silničky jsem zvyklý mít pastorky jednotlivě, tak jsem to tak udělal i na horalu a líp se celá kazeta čistí.
jo jo přesně to o čem píšu – jeden za tří povolil, zbylé dva drží.
Tak konečně mi někdo vysvětlil, že to jsou nýty. Mám tam dva volně se plandající a vypadávající kolíčky. Jejich význam jsem nemohl pochopit. Kde asi soudruzi v Číně udělali chybu?
pokud nemáš AL ořech neměl by být problém
al ořech určitě ne…mělo by to jít na Crossridy.....
Neni to nyt,ale sroub.Ma imbus hlavu a vubec tam byt nemusi.
hmm…závitu ani hlavy jsem si nevšiml, ale je pravda, že jsem to moc nezkoumal :-)
Je dobré tam ten šroub nechat a pořádně ho utáhnout.(líp je rozložený tlak jednotlivých pastorků na ořech:-))