• JirkA

    Ahoj, zajímalo by mě, jestli zvolit raději kazetu 11–34 nebo 11–32. Nejde mi tak o ty 2 zuby, ale o to, že ta 11–34 má jiný unašeč – pětipaprskový. Teoreticky by tedy měl být pevnější než ten čtyřpaprskový u 11–32… Myslíte, že je tam rozdíl? Zase je těžší.. Kterou jste (nebo kterou byste) zvolili vy?

    A ještě jedna věc. Je rozdíl v řazení s kazetou Deore oproti XT? Hlučnost, řadí líp/stejně…

    Díky za odpovědi. JirkA

    0 0
    • jIrI___  

      Já mám 11–34 hlavně kvůli tomu, že u nás v horách tu 34-zubovou placku celkem využívám. Zaleží, kde jezdíš. 11–32 má zase líp rozložené počty zubů na jednotlivých pastorcích (nejsou mezi nimi velké skoky). Oproti předchozí kazetě Sunrace jsem žádný rozdíl nepoznal a nepociťoval.

      0 0
    • mastihuba  

      u vas v beskydech možná tu 34, v řazení rozdíly nejsou.

      0 0
    • Darius  

      rozdil je v odstupnovani cele kazety, takze bych volil ciste dle osobnich preferenci, kazdemu vyhovuje neco jineho

      0 0
    • borda  

      ty dva zuby je jedina vec, kterou by jsi mel resit. pevnost kazety je myslim nesmysl… rozdil v razeni na kazetach deore – xt nepoznas (teda xt kazetu jsem nemel, jenom xtr, ale co se tyce razeni, tak to bude velmi podobne). ja mam 11 – 32 – kola s kterymi jezdim spise po silnici a 11 – 34 kola do terenu. ale je to 29" kolo. na 26" jsem si vystacil (az na vyjimky) s 11 – 32. opravdu zalezi na osobnich preferenci, kde hlavne jezdis… a jak…

      0 0
      • marekvnoucek  

        Já jezdil 11–32, bohatě to stačí na silnici i do terénu, Tu 34 využiješ málokdy, já na ní teď přecházím, jelikož budu vozit pouze 2 převodníky..jinak pevnost je neměnná..leda bys utrhanl nýty:-D…

        0 0
    • marapara  

      Já koupil na oba bajky kazetu XT08 11–34. Abych pravdu řekl, tak mi víc vyhovuje jiné odstupňování 11–13–15 … než 11–12 …

      0 0
    • JSt  

      na co ti nestaci 28 zubu stejnak nevyjedes ;-)

      0 0
      • pepek  

        Kecy, bez 34 zubů bych dneska nepřežil  :-(

        0 0
        • lidumil  

          Tý jo, normální lidi maj jen 32 zunů, kdes ty 2 navíc sebral?? :-D

          0 0
          • pepek  

            No v hubě jich mám 28, takže Jst má trochu pravdu.

            0 0
      • mastihuba  

        typický vyjádření anorektika :)

        0 0
      • jIrI___  

        Blbost.

        0 0
        • JSt  

          cheche. rikam, ze vyjedes to samy. jedinej rozdil, ze s 28z rychleji ;-).

          jedinej vyznam 34z vidim, pokavad nekdo vozi na bajku dvoupilu.

          0 0
          • pepek  

            Tak nás nešetři a řekni rovnou, že všechny nadbytečné převody jsou na h…o, že opravdoví borci jezdí singl :-)

            0 0
            • JSt  

              mas sice pravdu :-)), ale napsat jsem to nechtel, jinak by sis to uz precetl ;-).

              v kopcu hazes lehci kvalty dokavad je mas. kdyz dojdou, tak uz jen slapes a slapes. jestli tam mas 28 nebo 34 zubu je uplne burt ;-).

              0 0
            • vasado  

              opravdovi borci a nebo ti co nemaj na šaltr :-)

              0 0
          • jIrI___  

            Já vidím význam 34z pro všechny, kdo nejsou závodníci. V Beskydech hodně pomůže :)

            0 0
          • mr.antik  

            má to význam pro ty, co rádi všecko vyjedou nebo pro ty, co jsou líný. Ještě se to dá ospravedlnit šetřením kolen.

            0 0
    • Evilcleaner  

      jezdil jsem nejdřív 11–34, ted jsem sjel kazetu xt 11–32 a jdu do ni zas, jediné místo kde bych ocenil 34z byly alpy a i tak jsem tam vyjel více než kdokoli jiný. v beskydech je 32z v poho

      0 0
      • borda  

        tak jsi se Jindro hezky pochvalil… nicmene, nemyslis, ze by stalo za uvahu mimo jine to, ze tobe je 17 a zakladateli threadu 40 let?

        0 0
        • slavekRM  

          Ale i v jeho věku do Beskyd stačí 11–32 pokud jezdí na HT a má aspoň trochu slušnou kondičku. Pro Full bych už ale volil 11–34.

          0 0
          • geri  

            Přesně jak říkáš. O věku to nebude. Na lehčí pevný XC kolo jsem měl vždy 11–32, na trochu těžší ce­lopéra pak 11–34 a vyhovuje mi to perfektně. Samozřejmě vždy XT.

            0 0
            • JirkA  

              Mám relativně lehkého fulla. Ty voe, co teď?  :-))))

              0 0
              • geri  

                Já 11–34, ty mokrej froté ručník… :-)

                0 0
              • slavekRM  

                Jooo. tak to musíš vědět sám. Záleží co jezdíš a jak tomu dáváš zabrat :-). Vůbec bych si tím hlavu nelámal. Jak často jezdíš do Beskyd nebo na jiné hory?

                0 0
        • Evilcleaner  

          ok, je pravda že jsem jeho profil nezkoumal… spíše mi to přijde docela šumák, ty dva zuby sice člověk pozná ale nespasí ho

          0 0
          • mr.antik  

            ale spasí… existujou totiž kopce, kde jedeš na takový převod třeba půl hodiny, v alpách třeba několik hodin a to je sakra znát. A za to ta hmotnost navíc stojí.

            0 0
            • kubad  

              tohle je individuelní,já na převod 29–34 vyjedu víc a rychleji než na 22–34

              0 0
              • mr.antik  

                to fyzikálně není možný, pokud se jedná o stejné kolo

                0 0
                • mr.antik  

                  teda reps. rychleji ano, ale „víc“ ne :-)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    „víc“ myslim samozřejmě prudší stoupání

                    0 0
                  • JSt  

                    to praveze VIC ano. kdyz jedes do neceho opravdu prudkyho, tak nejvetsi pastorky v kombinaci s malou pilou ti jsou k nicemu.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Tak teda nevim. Vyzkoušej to třeba v autě :-)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Má pravdu, předsedo. Myslím, že se tady směšují a nerozlišují dvě podstané věci. Výkonnost jezdce a sklon kopce. Lehké převody jsou použitelné pouze v kopcích s malým sklonem, tzn. pro lidi, kteří mají menší výkonnost, mají ukrutně těžké kolo, táhnou za sebou vozík ap., kteří by ten kopec jinak nevyjeli. Při takovém sklonu nemají problémy se stabilitou kola, jen točí klikama. Takovéto kopce člověk s větší výkonností bez problémů vyjede mnohem rychleji a proto jsou mu tyto převody k ničemu, nepotřebuje je. Pokud ale člověk s větší výkonností narazí na kopec s takovým sklonem, že by se ty lehké převody daly použít, je pro něj mnohem jednodušší jít pěšky, protože půjde stejně rychle, ale ušetří spoustu sil tím, že nebude muset řešit zvedání předního kola, podkluzování zadního, přenášení váhy, udržování rovnováhy a vůbec je problém se na tom kole v takovém svahu při této rychlosti udržet. Jediná možnost, kde by se tyto převody daly použít je hladký asfalt, člověk by lehl na řídítka a točil klikama. Takový asfaltový kopec jsem ale nikdy neviděl.

                        0 0
                        • Blade  

                          Blade

                          0 0
                        • Thidney  

                          Otázkou je kolik lidí, kteří budou řešit jaký je rozdíl mezi 34 a 32 kazetou, má výkonnost +/- srovnatelnou s tebou :)

                          Třeba pro mě je nepředstavitelný vyrazit na několikadení výlet z Chamnic do Zermattic s 32 kazetou a to si to nošení kola opravdu užiju. Ale já jsem typickej víkendovej warrior.

                          btw pro slušnost," fotka pochází odsud":http://picasaweb.google.com/…oZermatt2007 a už se těším na letošek :)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Vždyť o tom jsem přece psal, že je to hlavně otázka výkonnosti. Proto těch mých 22 zubů mrtvé váhy leží doma v kredenci :-)

                            0 0
                            • pepek  

                              Tyhle řeči mně ale fakt hodně serou. Tak si kua jezděte na biku třeba silniční převody, ale musíte to tady furt ventilovat? Mám pak komplex méněcennosti. :-)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Jen jsem vysvětloval, proč jsou nejlehčí převody poro někoho nepotřebné. Že od určitého sklonu svahu to už o převodech není.

                                0 0
                                • pepek  

                                  Je tam smajlík. Ale radit někomu, kdo třeba moc výkonnej motor nemá, aby nasadil Weirwolfy a k tomu jenom dvě pily a kazetu 28 zubů-to je pokus o vraždu. :-)

                                  0 0
                              • jose  

                                No vidíš a já zvažuji silniční 11–26:-)

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Úplně v pohodě, 22/26 je nepatrně lehčí převod, než Kubadových 29/34 na dvojpile. Jezdil jsem 11–25, ale vadilo mi častější řazení na kašpárka. Ale hlavně v blátě se kazeta rychleji zanese a taky v terénu je to jemnější odstupňování zbytečné. Lepší volba se mi tak jeví dvojpila 29/44 s normální kazetou.

                                  0 0
                          • gargamel  

                            Parádní galerie, to musela být super akce:-)…to je nějakej delší přejezd?

                            0 0
                          • RomanH  

                            Nadherne fotky. Nechces se trosku rozpovidat ? Jeli jste sami, nebo to bylo pres cestovku ?

                            0 0
                            • Thidney  

                              Já se chystám teprve na letošek a budu si to upravovat po svém, protože nepojedu s cestovkou. Přišel jsem na to, když jsem se stavoval před lety vlétě u kamarádů ve Valis ke kterým jezdíme na lyže a měl jsem dva dny na projetí se na kole po okolí. Potkal jsem větší tlupu bikerů z Anglie kteří to zrovna jeli.

                              Podrobnější popis a ještě jedna galerie

                              "Odkaz na cestovku se kterou jeli ":http://www.ridethealps.com/holidays/- pořádaj toho po Alpách více

                              Mám zatím několik variant. Vše odvisí od množství lidí a jejich preferencí. Zatím se rýsuje ubytování na jednom místě  tlupy bikerů a pěších. Na jednotlivé etapy by nás asi vyvezli lidi co buď pujdou na nějaký pěší výlety nebo bikovat po sjezdovkách. Nebo to bude čistě malá rodinná záležitost s bratry. Pokud bych se ubytoval někde v okolí Sionu tak to je do Chamonix i do Zermattu nějakejch 70km autem což jde.

                              Řešit to budu až na jaře. Každopádně naprosto nutně potřebuju fotku, kde jsem na kole a za mnou je Matterhorn :))

                              0 0
                              • Thidney  

                                Taky se může stát, že dojedu autem do Ovronnaz, vyjedu nahoru na sjezdovku podívám se doprava – aha Mt, Blanc tam je pořád, doleva – hmm Matterhorn se taky nikam neposunul. Sjedu dolu a zbytek týdne budu pít švýcarský vína a válet se v termálních bazénech .)

                                0 0
                              • RomanH  

                                Diky moc. Fotku na kole s Mattehornem v pozadi uz mam, byl jsem jsem tam tusim v roce 2003 nebo 2004.

                                0 0
                                • Thidney  

                                  Hezká fotka :)

                                  Já to vidím, že skejsneme u Martiny v Ovronnaz, pronajmeme si celou chalupu na týden a zkusíme to objet.

                                  0 0
                        • mr.antik  

                          Tak zrovna okolo gardy jsou tyhle asfaltky/betonky všude, lehký kolo tam moc nemá význam (snad jen na chrcení), ze zkušenosti je ta 34 o chlup rychlejší než chůze, takže se to ještě vyplatí. Navíc na celopéru problém s prokluzováním nemam. Ale chápu že na chrtí XC je to zbytečný, tam mám taky 32.

                          0 0
                          • JSt  

                            vozil jsem i 34-zubou kazetu (byla origo na kole). absolutne mi to nevyhovovalo a dal jsem ji pryc aniz bych ji sjel. tech 34z je pro me prakticky nepouzitelnych. treba kdyz to potrebujes do kopca rozmotat, abys prejel nejakou nerovnost, tak 22/34 je na nic. naopak 22/28 je fajn ;-).

                            0 0
                    • Thidney  

                      hmm už vidím jak v Zermatticích nahodím prostřední pilu a hurá nahoru, kamkoliv.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      To je individuální. Já naopak v extrémně prudkých stoupáních vyjedu mnohem více na nejlehčí převod než na těžší, umím na ten lehčí držet větší kadenci s plynulým rovnoměrnýcm záběrem aniž by se zvedalo přední kolo.

                      Naopak na ten těžší to nedám, abych držel tu plynulou vyšší kadenci nemám fyzicky (to bych jel místo 6 třeba už 10 a to fakt v prudkých náročných úsecích nedám) a s menším kadencí nedokážu držet tak rovnoměrný záběr a mnohem snáze zahrabu nebo postavím kolo na zadní.

                      Ale chápu, že někteří to mají přesně naopak a nedokáží na ten nejlehčí převod držet zcela plynulou jízdu a pak při neplynulém záběru k problému na lehčí převod dojde snáz.

                      A pak je tu druhá věc a to fyzička. Typicky úseky, kde se mění sklon, kde se střídá kratší úsek, který je na hranici toho co vyjedu s krátkými o malinko mírnějšími úseky. Tady musím v tom mírnějším úseku zpomalit co to jde, abych měl sílu na ten další prudký. A opět mi tu hodně pomáhá 11/34.

                      Na fullu mi hodně pomohlo před dvěma lety přechod na kazety 11/34. Některé úseky, které jsem na 22/32 nevyjel teď na 22/34 ano.

                      Tedy můžeš napsat, že tobě jsou ty malé pastorky k ničemu, ale ne obecně. Já na ně vyjedu naopak nejvíce. I když samozřejmě existují situace, kdy se i já vyjedu více na těžší převod více a to takové, kde je nutné např. po celý úsek držet třeba rychlost minimálně 10 kvůli kombinaci povrchu, kde snadno hrabe zadní a přtom jsou tam větší překážky na které je třeba rychlost. Takový úsek ale pokud je malinko delší v prudké části výjezdu pak stejně nedám, protože na to nemám fyzicky, takže tam na převodu v postatě nezáleží když to nedám na žádný.

                      0 0
                      • fousek  

                        Myslim ze Rychlej  turista na to kapnul, chrti lehky prevody nepotrebujou (oni vetsinou nepotrebujou ani zadny odpruzeni). My ostatni je potrebujem (me kolikrat prijde ze bude jednodussi ten kopec vyjet nez tlacit nahoru tech 16 kg)

                        Proste kdo nema fyziku ma prevody a kdo nema techniku ma odpruzeni.

                        0 0
                      • JSt  

                        mloku, kdyz jedes do neceho opravdu (ale opravdu ;-) ) prudkyho, tak je ti ten lehkej prevod k nicemu (rychlej_turista dobre popsal, kdy jsou lehky kvalty pouzitelny). do prudkyho kopca musis prenest teziste dopredu (to je jasne). a do opravdu :-) prudkeho kopca musis prenest teziste jeste vic dopredu cehoz docilis jedine tim, ze jdes ze sedla. v okamziku, kdy jdes ze sedla nejde dost dobre jet na 22/34, potrebujes tezsi kvalt.

                        0 0
                        • pepek  

                          Do opravdu prudkýho kopca ze sedla nemůžeš, bo ti prohrábne zadní kolo. Akorát sedneš na špičku a pak můžeš v pohodě točit aji 34 zubů.

                          0 0
                          • JSt  

                            na jaky prevod se dobre hrabe? ano, na lehky. proto si zaradime tezsi a nehrabneme ;-).

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Přijeď na podzim do Pasek nad Jizerou, dělá se tam orienťák a pak je takovej závod do vrchu, kdo vyjede výš (dál), není tam ani tak problém s hrabáním (tráva) a nevšim sem si, že by to někdo jel na něco těžšího než nejlehčího

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Ten těžší pomůže (tedy aspoň u mě to tak platí) pouze v případě, že u něj udržím také kadenci. Pak to ale nehrabe hlavně proto, že je větší rychlost.

                              To je samzořejmě ideální kombinace, dát těžší převod a vyjet daný úsek rychle, někdy to ani jinak vyjetelné není. Tohle ale nedám fyzicky. Taky 95% výjezdů, které nedám nevyjedu kvůli fyzičce, protože jsem nebyl schopný někde jet dost rychle.

                              0 0
                              • JSt  

                                samozrejme, ze kdyz clovek neco nevyjede, je to o fyzicce ;-).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak bavíme se o výjezdech v terénu, našel bych nejeden výjezd, na který bych měl fyzicky, ale už ne technikou. Takové ale cíleně nejezdím.

                                  0 0
                              • Gorgov  

                                presne o tomhle to je, definoval si to uplne spravne, je to hlavne o rychlosti, tedy vykonnosti. Leckdo hleda problem ve spatny technice, ale velmi casto je to prave problem fyzicky.

                                0 0
                                • Darkson  

                                  by mě zajímalo, na jakej převod jezdíš třeba takovej Hvozd na Malevilu nebo Bor či Hvězdu na Sudetech?

                                  já jsem rád, když něco takovýho vyjedu na kašpárka, pak už tlačim:-)))

                                  0 0
                                  • Gorgov  

                                    se stydim, hvozd snad 22/28 to je misty dost prudky, clovek je rad ze to vyjede no a sudety sem jeste jako zavod nejel, zastim mi nejak uniakji, tak snad letos:)

                                    0 0
                                    • karliner  

                                      nekecej, že ho vyjedeš, placama tam tlačí (no, spíš běží) i elita :-)))

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Hele minule jsem ho vyjel i ja, nejlehci mam 22/30. Vyjet se da, jestli je to ale rychlejsi a min namahavy nez na par mistech seskocit je uz ale otazka druha.

                                        0 0
                          • raceman  

                            ale jde to… akorát musíš držet těžiště vzadu…

                            0 0
                          • Splinter  

                            Do opravdu prudkýho kopca musíš ze sedla (pak je to o technice) třeba Mulda nebo Obřanskej hrad v sedle asi nedáš ani kdybys cestou kousal přední nábu…

                            Obojí jde jet a rozhodně ne na 32 nebo 34.. nevím kolik to má zubů, ale oboje sem jel na 2, nebo třetí pastorek shora, na 32 (tím hůř 34) budeš hrabat..

                            0 0
                            • pepek  

                              Nj pořád, Jst mi už vysvětlil co to je „opravdu prudký kopec“ …kua. (Počkejte za 25 let, molodci :-(

                              0 0
                            • destr  

                              Tak zrovna muldu sem jel na nejmenši v sedě ;-)

                              0 0
                              • Splinter  

                                a tos vyjel?

                                0 0
                                • destr  

                                  Jo.

                                  0 0
                                  • Splinter  

                                    nechápu:-D

                                    já sem to na nejmenší dojel po tu zatáčku a tam sem se dycky zastavil…

                                    0 0
                                    • destr  

                                      Tak musíš to pořádně rozmotat…a vzit ju přímo, ne ju nějak objíždět…ale dal sem to jenom na kole mladé, na svym sem to nedal.

                                      0 0
                                      • Splinter  

                                        za 3/4 roku zkusím:)

                                        0 0
                                        • destr  

                                          No ve stoje bych to si myslim nedal…bych nedokázal šlapat tak pravidelně, aby to nehrabalo…ale taky to zkusim :-D

                                          0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tohle je podle mě přesně tim, že každému sedí jiný styl výjezdů a někdo umí na nejlehčí lépe držet plynulou kadenci bez hrabání a zvedání a někomu to jdou prudké výjezdy lépe ve stoje. Na svojich kolech bych z těch nejprudších výjezdů, které dám v sedle nevyjel ze sedla ani jeden.

                                      Já zase vůbec moc nechápu, jak ze sedla dokážete držet tu kombinaci nehrabat zadním a nezvedat přední. Na to je nutné držet těžiště co nejníže a to jde ze sedla hodně blbě.

                                      A všichni z naší party, co toho vyjedou nejvíce, tak úplně všichni to jezdí v sedle, ve stoje nikdo.

                                      0 0
                                      • Splinter  

                                        do kopce na hradu pokud jedeš v sedle a zakousneš se do představce tak se stejně snad převrátíš dozadu… netuším sklon ale je to asi nejprudší co sem kdy jel..

                                        0 0
                                        • destr  

                                          Tak to já si zarazím sedlo do řiti a jedu…a než bych se převrátil mě odejdou nohy…

                                          0 0
                                • destr  

                                  Bavime se o hadovi?

                                  0 0
                            • Paja  

                              Pro zajemce Obransky hrad ten neuspesny pokus, kdy mu to az nahore ujede je na prostredni placku… pozn. „normalni“ lidi;) to vyjedou tak do pulky…

                              0 0
                              • destr  

                                No von hned vypadal, že normálni neni :-P

                                0 0
                              • mr.antik  

                                Nojo, ale to je jen takový „hupík“, kdyby to mělo půl kilometru, tak bys asi přeřadil :-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přesně tak a ještě navíc s možností rozdjezdu před tím úsekem, tím se hodí těžší převod právě i kvůli tomu, že díky němu může být větší rychlost na počátku toho prudkého úseku.

                                  Dlouhý a navíc techničtější úsek je něco úplně jiného.

                                  0 0
                                  • Splinter  

                                    No, na kašpara to nevyjedeš, to se klidně vsadím:) Protože to nejde.. A v sedě to taky nevyjedeš, protože se převrátíš:)

                                    Tady to teoretizování je hezký:) Stačí jezdit:)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Nemůžu tvrdit, zda to vyjedu nebo ne na nejlehčí, klidně je možný že ne. Tohle bez vyzkoušení tvrdit samozřejmě nikdy nemůžu. Ale jde o to, že tohle je opravdu velmi specifický typ výjezdu, kde to kvůli těm specifickým faktorům může být lepší ve stoje (i když s tím převrácením bych si nebyl jistý na kole s větším snižováním zdvihu vidlice).

                                      0 0
                                    • destr  

                                      Náká fotka by nebyla? To vide zde nepustim a zajimalo by mě, o čem to furt tak básníte.

                                      0 0
                                • JSt  

                                  zkus to vyjet a pak mluv ;-).

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tady ale nejde o to, že by někdo tvrdil, že je ten výjezd lehký. To přeci nikdo netvrdí. Jde pouze o to, že je to velmi specifický výjezd (hodně prudký, ale krátký a současně celý s pěkným povrchem).

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      sak netvrdim, ze nekdo tvrdi, ze je to lehky vyjezd ;-). jen rikam zkus si neco podobnyho a pak mluv. pak nam das za pravdu ;-).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        V tomto typu výjezdu možná. Já ale v praxi z 99% jezdím úplně jiné typy výjezdů, kde bych s tímto stylem nevyjel vůbec nic (což mám ověřené, že pro mě platí). Tím myslím v první řadě výjezdy delší a bez možnosti nějakého rozjezdu (i kdyby byla možnost rozjezdu, tak je to fuk, protože to na delší výjezd stejně nijak nepomůže) a pak téměř nikdy to není s takhle pěkným povrchem.

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          jo, jine typy vyjezdu, ktere nejsou tak prudky jako tohle. tam se to da usmrdlat v sedle na 22/32–4, to jo.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já bych jako takový dobrý příklad z praxe, co jsem těmi prudkými výjezdy myslel uvedl něco z Beskyd, bude znát určitě více lidí: hřeben červená značka z Bílého Kříže na Bumbálku. A to konkrétně ten výjezd z Konečné (stále ve směru na Bumbálku).

                                            Osobně jsem to celé nevyjel, protože na ten výjezd fyzicky nemám, ale co jsem dal kus, tak v pohodě na 22/34 v sedle. Ve stoje bych už bych nedal ani ten kus. A jediný z celé party to vyjel a ten to dal celé v sedle.

                                            S takovými výjezdy jako je tento případ se setkávám v praxi často. S takovým specifickým jako je na tom video, téměř nikdy.

                                            0 0
                                  • Pebe  

                                    jo, Maturitu na vás :-)

                                    0 0
                                  • mr.antik  

                                    a kde to je?

                                    0 0
                              • Zdyn  

                                NO zkus si to bez toho rozjezdu a uvidime:) Spis by me zajimalo, jak by jsi s takovym prevodem pokracoval potom dal nahoru na hrad.

                                0 0
                                • Splinter  

                                  na hrad jsem to zkoušel vyjet celý v kuse.. je to 1–2 pastorek od shora, navíc ve stoje jde jet jen ten začátek zbytek se moc sype… Vyjet to imho půjde, ale zatím nedávám ten konec, tam je člověk mrtvola a ještě se to zvedne přes ty šutry…

                                  0 0
                                  • Zdyn  

                                    No me je tam teda prevod 22–32 skoro malo. Klidne bych uzil i lehci. Ale taky jsem to v kuse nevyjel. Nekolikrat jsem musel zastavit, oprit se o strom a vydejchat se, abych tam nezdechl.

                                    0 0
                                    • Splinter  

                                      tak to je v pohodě, ale technicky nedávam ten hořejšek.. tam je taková mulda a pak ty šutry a vždycky mě to zastaví:(

                                      0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak jak je to tedy s těmi výjezdy ze sedla, když najednou něco ze sedla nejde jet :-)

                                    0 0
                                    • Splinter  

                                      já nevím:)

                                      ale prostě ve stoje vyjedeš prudší kopec…

                                      pokud to bude rozbitý tak to nevyjedeš nijak:)

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        určitě ve stoje, ale když je terén, musíš bejt takovej připlazenej a přikrčenej abys mohl reagovat na nerovnosti a prokluzování. A o to víc dřiny to je :-)

                                        0 0
                              • karliner  

                                podle toho videa mi to nepřijde ani prudší, ani technicky náročnější, než maturita na točné tedy, ale není jasné, jestli je vidět celý kopec nebo jenom závěr

                                0 0
                                • Pebe  

                                  přesně tak, navíc na Maturitu se extra nerozjedeš, uprostřed zatáčka a kořen, navíc celý je to na volným kamení :-)

                                  0 0
                                • JSt  

                                  jestli se nepletu, tak splinta vyjel oboje. muze to fundovane porovnat ;-).

                                  0 0
                                • Splinter  

                                  Prudší než maturita to je, ale tady je to jak asfalt hladký… Jen se to mírně drolí takže tam vzniká takovej ten prach kterej klouže..

                                  Jinak celej výjezd až nahoru na hrad je imho mnohem těžší než maturita.. Nejen v délce ale i technicky…

                                  Todle je v podstatě jen úvodní brdek co tvoří tak 2% celýho kopce:)

                                  0 0
                                • Splinter  

                                  je to prudší než ta část maturity kde neobjedeš strom ale jedeš na přímo (jako bajkr), ale zase tady je lepší podklad:)

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Nesouhlasím. Základem v opravdu prudkém kopci je to, že snížím vidlici na 100mm + zapnu platformu na tlumiči. Navíc vozím sedlo posunuté hodně vepředu (kvůli tomu, že mám krátkou stehení část nohy vůči lýtkové, takže mi to tak vychází pro optimální šlapání). Pak tomu ještě pomůžu těžištěm (stále v sedle, pouze větším předklonem), tak to je to dostatečné snad téměř vždy. Už se mi od té doby, co jezdím Talase nestalo, že bych něco nevyjel, protože se mi zvedne přední kolo.

                          Jakmile jdeš ze sedla, tak je mnohem větší problém udržet, aby zadní nehrabalo (což je u mě umocněno tím, že na zadním nevozím žádný pořádný drapák). V sedě (s tím co jsem popsal) vyjedu mnohem více než ve stoje.

                          Souhlasím pouze s tím, že pro případ, kdy půjdeš ze sedla, že je 22/34 na nic. To ano. Ale ne, že tak toho vyjedu více, tedy minimálně pro ten můj případ.

                          Ty to musíš řešit jízdou ze sedla, protože máš na Trancu úplně jinou geometrii. Abys dosáhnul stejného stavu jako mám já, tak odhaduju, že bys musel mít RVL tak na 80mm (+ nemáš ještě ten rozdíl sagů se zapnutou a vypnutou platformou).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ještě k té platformě. Už jsem tu tu psal určitě jinde víckrát, jen aby to tady bylo jasné. Tu mám na tlumiči pořád velmi aktivní (po úpravě tlumiče), tedy stavba pořád aktivně pracuje, jak je třeba. Ale hlavní vliv platformy je to, že o něco sníží sag (dynamicky ho udrží na nižší hodnotě), tedy vliv na geometrii.

                            0 0
                          • JSt  

                            nejezdim jen na trancem ;-).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak HT jsem vůbec v tomto porovnání ani neuvažoval, tam snad nikde snižování zdvihu nemáš ne? Kdybych měl srovnat s HT (s mojím), tak to je pro výjezdy cca stejné jako fully s vypnutou platformou + Talas na 120mm, tedy možná bych musel jezdit takové výjezdy na HT jinak (s HT takové trasy, kde takové výjezdy jsou nejezdím, tak proto to nevim, jak by to přesně bylo a co jsem jezdil dříve na HT než jsem měl fulla, tak jsem na něm vyjel výrazně méně ať jsem v sedle, tak ve stoje).

                              0 0
                              • JSt  

                                nemam. ale to snizovani zdvihu na rvl stejne pouzivam jen pro transport kola, aby se vlezlo do auta :-)).

                                 
                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak tím spíš, v tu chvíli je to rozdíl v geometrii obrovský. Kdybych ty výjezdy jezdil na plném zdvihu a ještě navíc s otevřeným tlumičem, tak se mi přední zvedat bude a v sedle by to nešlo.

                                  0 0
                          • Splinter  

                            nejezdíš dostatečně prudký kopce.. jinak by ses zastavil a sjel dolů, nebo převrátil na záda a totéž:)

                            0 0
          • Wojtek  

            ja mam 11–30zubů na HT,a nikdy se mi nestalo,že by to bylo malo

            0 0
    • roud  

      vůbec bych neváhal a vzal 34 ty dva zuby navíc uvezeš a až chytněš nákej pořádnej krpál budeš jen rád že je máš…

      0 0
    • nadrazak 2  

      Občas používám 11–34z,a výhodu vídím v tom že nemusím tak často dávat malou pilu,krerá dělá v bahně občas problémy.Odstup­ňování 11–13–15… mi v terénu víc sedí.Rozdíl 11–12 je prakticky minimální.Mozná ještě lepší varianta by byla 12–34,tuším že tuhle kazetu nabízí na CHAINU.

      0 0
    • JirkA  

      Díky za všechny názory, změnili jste mi trošku pohled na věc. Nějak jsem původně myslel, že kazeta má stejné pastorky, kromě toho největšího. Hmm, nemám teď u sebe kolo, budu se muset podívat, co tam mám teď, je to Deore, Ale jestli 32 nebo 34… tuším do 32.

      0 0
      • alda1970  

        Záleží na hmotnosti kol .Obvodu z.kola . Hmotnosti bikera . Na plášti . Na terénu. Není to jen o krpálu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Ještě si ale zapomněl na to úplně nejdůložitější na čem v tomto případě záleží a to styl jízdy, především kadence v prudkých výjezdech.

          Když pojedu prudký krpál kadencí kolem 70–80, což se mně osobně tak jezdí nejlépe a pojedu to na 22/34, tak pojedu rychlostí kolem 6km/h. Na menší rychlost už bez držení pro mě optimální kadence snížit nemohu, takže rozsah převodů je vlastně stále nedostatečný. Samozřejmě krátkodobě když je třeba tu kadenci snížit mohu i výrazně, tak to nějak stačí s 22/34.

          No a teď někdo jiný, co jezdí těžší převody a pojede v tom výjezdu kadenci 50, tak mu na rychlost 6km/h bude stačit převod 22/23, tedy o celé tři převody těžší převod.

          0 0
    • tomixx  

      To je zajmavé. Mám 8-mi kolo 11–28 zubů, převodník klasicky 22–32–44 a lehčí převod mi neschází. Ani 3 týdny v Pyrenejích mi nechyběl lehčí převod. Jen jsem musel čekat na ostatní na vrcholcích neb jsem tam byl skoro vždy první :))

      0 0
      • alda1970  

        Kolik vážíš . Jaké máš kola ? Pláště ? Kadence ?

         
        0 0
        • tomixx  

          191 cm, váha v létě 93 kg.Kola jako celá nebo výplety? 1 mtb full Ravo Marathon,výplet radi-axiální,24 drátů, 1 MTB Cube Limited 1-to je pracovní, 1 trek-už moc nepoužívám , 1 koloběžka od Kostky-děsnej záhul,kdo nevěří ať si zkusí. Ty MTB žádné chrtí stroje 15 kg standartní váha.Pláště Kenda Karma a tomu podobné. Dřív jsem jezdil okolo 9000km ročně jen na MTB, teď tak polovičku, málo času. Kadence proti ostatním větší. Tak okolo 90.

          0 0
    • JirkaD  

      Vyzkoušel jsem obě kazety a nakonec vybral 11–34. Často jsem línej shazovat na kašpárka a využívám převod 32/34. Tam ty dva zuby jsou docela podstatný.

      0 0
    • Marcinka  

      Dřív jsem míval 11–32 a jezdilo se mi dobře, i do prudkých výjezdů to šlo. Asi půl roku mám LX 11–34 a s ní je to ještě lepší. Baví mě zkoušet vyjíždět nejprudší kopce v Chřibech, některé úseky bych opravdu s 32 nevyjel.

      0 0
    • Excel  

      Na technicky náročné kopce vyjetelné na kašpara (tím myslím kopce, kde nemusím mít těžší převod abych náročný úseky přeskočil) je 32 zubů tak akorát, se 34 zubama už je problém se na kole udržet. Navíc je na PRD, když jedeš se soudruhem, kterej má 34 a ty 32 a on tě zdržuje, bo ty už míň točit nemůžeš nebo naopak, on nadává že to hrneš. Já bych 34 zubů normálně zakázal a hotovo ;-)

      0 0
      • Pebe  

        já bych to neřešil a držel se zaběhlých pravidel, na dětská (26') kola 32 zubů, na normální (29') kola 34 zubů

        0 0
        • karliner  

          cha cha :-)

          za dva roky budeš říkat normální zase 27,5´ kolům ty pionýre slepých uliček :-)))

           
          0 0
        • JSt  

          na to jsem se prave chtel zeptat. jakou maji alternativu 29er k 26er 22/34? :-DD

          0 0
          • MlokCZ  

            Kazetu nechá s 34tkou a dopředu místo 22tky malé placky hodí 20tku a je to hned ± nastejno.

            0 0
            • JSt  

              to se dela? jsem myslel, ze 22 je nejmin.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jo, dělá, tady příklad. Ale netušim, jestli se pak se standardním přesmykem nevyskytnou problémy s řazením kvůli moc velkému rozsahu s 44 velkou plackou.

                0 0
                • kubad  

                  odzkouseno v pohode

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Už jsem 20 zubů převodník dlouho neřešil a teď koukám, že na 4-ramené kliky tady nemají. Tam je tedy otázka, zda se vůbec dělá.

                  0 0
                  • raceman  

                    myslím, že gebhart to dělat bude…

                    0 0
                    • Gorgov  

                      jo ten udělá asi skoro všechno, sice co do kvality  podle mě nic moc, ale rozteče a zuby zas udělá…

                      0 0
          • Pebe  

            na 29 je standard 34, stejně jako na 26 je standard 32. Jiná varianta je jenom „míchání ras“ :-D

            0 0
        • jecnak  

          Shimano bude delat uz i 12–36 prave pro 29" biky.

          0 0
    • jecnak  

      XT kazeta je lehci a i trochu lip radi prave diky tuhemu unaseci. Co se tyce tveho oralniho problemu, tak vem co vic vyhovuje tvemu stylu jizdy – jesli jsi silovy typ 32z a nebo spis frekvencni 34z. Co se tyce unasece, tak z toho bych nedelal vedu, nepamatuju, ze by nekdo unasec rozlousknul.

      Ja vozim 11–28 a 11–30 a taky ziju i kdyz me teda 34ky desne zdrzujou :-)

      0 0
      • JirkaD  

        Až budeš v mém věku tak tě 34 taky nadchne :-)))

        0 0
        • Rychlej turista  

          Mě určitě ne :-)

          0 0
          • miki  

            Mě taky ne ,zrovna jsem koupil XTR 32 ,než jí sjedu bude mi pade.

            0 0
          • Blade  

            …počkáme dva roky.. ;)

            0 0
            • miki  

              řekl bych tak čtyři :-))

              0 0
              • Blade  

                48–46=2 :)

                0 0
                • miki  

                  OK já myslel než jí sjedu.:-)

                  0 0
                  • Blade  

                    Já taky neodpovídal tobě ;) To byla reakce na Turistu :)

                    0 0
                    •  

                      http://www.mtbs.cz/…novinky.html

                      a je to tady 12–36 kdo by do toho šel? já jo

                      0 0
                      • Wojtek  

                        ja taky,kdybych měl dvoupilu,ale jen do te kazety

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Taky bych ji klidně zkusil. Jenže tu budou kombinace, zda bez dalších změn půjde použít. Mám třeba všude střední vodítko přehazky a vzdát se ho nechci.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Píšu kraviny. Mělo být: Jenže tu budou kombinace, kde bez dalších změn nepůjde ta kazeta použít.

                          0 0
                          •  

                            sice vodítko mám dlouhý ale nábu DT, tam to asi nepůjde

                            0 0
                            • Wojtek  

                              asi ne,ja ma taky dt,píšou že ton ořech musí být nějaký spešl,aby unesl tu zátěž a nevymačkal se tolik

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            A to mě tak v této souvislosti napadla zajímavá věc, že by se v případě použití 12/36 kazety s klasikou 44/32/22 na fullu, který má trošku větší protažení řetězu taky mohlo stát, že si koupím řetěz a zjistím, že je v plné délce je krátkej a místo zkracování ho budu muset prodlužovat :-)

                            0 0
                            • pepek  

                              Tak to eště nehrozí, ale pro mně jako  pensistu bude stejně výhodnější raději ta „pila“ s 20 zubama – to odpovídá přibližně pastorku 37 zubů-a to se vyplatí. (Akorát nemám rád gebharta, tak nevím kde to sehnat?)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak pokud jde pouze o nejlehčí převod, tak 20tka pila je jednodušší/lev­nější/lehčí řešení.

                                Mně by se na té kazetě líbil navíc i posun celého rozsahu.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                A s tím nehrozí bych si nebyl tak jistý. Teď jsem myslím na Stereu naposledy dával pryč 6 článků (teď si nejsem jistý, také záleží na koupené délce řetězu, ta se může také lišit) s tím, že jsem cíleně nenechal rezervu pro velká/velká + propružení. Kdybych nechal, tak další dva články fuč, za tu 36tku pastorek to máme další dva články. A kdybych měl stavbu s větším protažením řetězu, tak je to na tomto zdvihu další dva články (a na ještě vyšším zdvihu by to klidně dalo ještě další dva). To už by bylo potřeba o 6–8 článků více.

                                0 0
                              • MaPa  

                                Bych si bejt tebou zkontroloval rozteče šroubů placek, prostože na klasický šimána 20z nedostaneš.

                                0 0
                              • mastihuba  

                                neni jednodušší si koupit turistický boty ve kterejch se líp tlačí? :)

                                0 0
                        • Wojtek  

                          ja mam krátké :-D

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Skutečně krátké? Protože Shimano bikové přehazky se s krátkým vůbec nevyrábí, pouze některé Sram. Nebo bys musel u Shimana vozit silniční přehazku.

                            0 0
                            • Wojtek  

                              ee,shimano vyrábí:dlouhé SGS a krátké GS

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                GS není krátké, ale střední.

                                0 0
                                • Wojtek  

                                  je tam napsané krátké

                                  0 0
                                  • Wojtek  
                                    • SGS rozsah 45z, tento typ ramínka je schopen při správné délce řetězu napnout řetěz při jakémkoliv zařazeném převodu tak, že nebude prověšen.
                                    • GS rozsah 34z, s tímto typem ramínka dochází při kombinaci zařazení nejmenšího převodníku na klikách (22z) a pastorků 11–20z na kazetě k prověšení řetězu. GS ramínko doporučujeme především zkušenějším cyklistům a profesionálům.
                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      no tady zrovna ne ale někde sem to viděl

                                      0 0
                                      • Blade  

                                        Tak hledej šmudlo, na to si počkám :)

                                        0 0
                                      • kubad  

                                        SS je krátké ramínko, sem zvědavý jestli to u nějaké MTB přehazky najdeš :-)

                                        0 0
                                        • Wojtek  

                                          tak,když je u shimana jen 2 druhy ramínek,tak jak by mohlo být dlouhé a střední? střední mezi čím?takže musí být logicky krátké a dlouhé,ale prakticky newim

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            prakticky je u Shimana:

                                            SS – krátké

                                            GS – střední

                                            SGS – dlouhé

                                            doslovné překlady by byly trochu zvádějící :-)

                                            0 0
                                            • Wojtek  

                                              to ani nevím,že sou u shimana ss(krátké),dík za info

                                              0 0
                                          • Blade  

                                            Wojtku, ty nejen, že nepřemýšlíš, než něco plácneš, ty ani nečteš příspěvek, na který reaguješ.

                                            Kubad ti jasně píše, že krátké ramínko je, ale pouze u silničních sad, tak jak můžeš tvrdit, že Shimano má jen 2 délky?

                                             
                                            0 0
                                          • JSt  

                                            sgs, gs, ss. jestli jsem zrovna ciste nahodou nenapsal tri delky ;-).

                                            0 0
                                        • juli  

                                          No najde, ale tu urcite nema.

                                          0 0
                              • Blade  

                                Kolikrát ti tady už lidi říkali, že když o dané věci hovno víš, tak máš držet hubu?

                                0 0
                          • kubad  

                            nemáš nekecej :-)

                            0 0
    • scret  

      na normal bika do 130zdvihu bych volil 11–32 a na reigna jsem si poridil 11–34…

      vozim jedine XT…

      0 0
    • Pijer  

      Přiliju trochu vody do ohně z MTBS „Jedná se jednak o novou devítirychlostní MTB kazetu CS-HG61 s upraveným rozsahem zubů 12–36“ :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.