Kde sehnat kvalitní vidli na pivot V brake?

133 nepřečtených
  • PolsondeSide

    Ahoj, asi nejsem první ani poslední, který má slušné kolo a stále zůstávám věrný V brake XTR, jenže ouha, najednou se slehla zem po vidlicích a jedině k sehnání jaké lowend modely Sountur, takový Epicon nikde, poradí někdo nebo snad doporučí E bay?

    Jezdím převážně zpevněný povrch nebo lehký cross country XC, váha 90 kg, nejlépe pružení, vzduch/olej.

    Děkuji

    0 0
    • Vilém  

      na nejakem bazaru ap.

      0 0
    • alinceb  

      Zkus uživatele scret. Chystá se zbavit svého bílého Sida – poslední model na V-brake. Skoro nová vidle. Jen ne za pusu…

      0 0
    • oddie  

      Mám doma ještě nepoužitého Raidona X1, jinak podle mě už jen bazar…

      0 0
      • PavelBlecha  

        a prodáš toho raidona? Kolik a barva?

        0 0
        • oddie  

          Asi jej prodám, chtěl jsem jej původně dát na Dahona, ale kašlu na to. Je v bílé barvě, a cenu zkusím vymyslet, musím se podívat, co jsem za něj vlastně před časem dal…

          0 0
          • PavelBlecha  

            hm,zrovna bílá. Tak kolik?

            0 0
            • oddie  

              Zrovna bílá a s lockoutem na korunce. Za 4,5t ji pustím.

              0 0
              • Rubi  

                :D:D:D:D ten byl dobry

                0 0
                • oddie  

                  Jestli pro něj máš lepší nabídku nové vidlice s čepy na V-čka, můžeš mu ji nabídnout. Já tuhle nutně prodávat nemusím, nepřekáží mi, a nemám sebemenší důvod ji dávat levně.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Souhlas, já takhle loni prodal pár sezón jetýho epicona za cenu přes tři tisíce jen díky tomu, že měl čepy a já neměl důvod ho měnit, takže jsem chtěl motivaci od kupujícího.

                    0 0
                    • Peka  

                      :-) to jsem byl já…cena se mi sice zas tak moc nelíbila, ale nic lepšího na véčka se nedá sehnat…Milan může potvrdit, pokud se mu tedy bude chtít diskutovat. Raidon je špatně :-(

                      0 0
                      • nitraq  

                        Uznávám, že ta cena nebyla nějak super, ale jak píšu, já neměl moc důvod prodávat:) Snad vidle slouží dobře.

                        0 0
                        • scret  

                          cena je takova jakou je nekdo ochotny zaplatit, takze pryc se zbytecnou upejpavosti:) Tys prodaval, on koupil..

                          0 0
                          • nitraq  

                            Však já neříkám, že jsem ho nějak natáhnul, on věděl, co kupuje, zajíc v pytli to nebyl a cenu akceptoval:)

                            0 0
                            • Peka  

                              V poho, cenu jsem respektoval, jak jsem ti ostatně psal. Vidle slouží perfekteně…akorát už na kotouče :-)

                              0 0
    • Erknold  

      No jo, nejlepší vidlice na véčka je krosový NRX-E. A přitom s nástupem véček se všem zdálo, jak hrozně moc brzdí a dávaly se tam ty power modulátory, či jak se to jmenovalo. Dnes to u hydraulik nikomu nevadí.

      0 0
      • Erknold  

        jo a jinak koukám co RST F1, tonoucí se stébla chytá. Ale 6000 je pěkná cena

        0 0
        • scret  

          a co cekas? ze dostanes high end vidli za bura? dneska poradny vidle stojej od 8mi vejs a neni problem vyplaznout klidne i 20ku

          0 0
          • Erknold  

            To jo, jen je to více, než ten bazar a nevím, třeba to někomu přijde moc na vidli na staré kolo.

            A to s tou krosovou vidlí byl jen pind do vesmíru, na téma jak vše ovládá marketing, ten neber vážně. Jeden z mých úletů, když myslím na něco jiného než dělám.

            0 0
      • scret  

        ??

        0 0
    • macomb  

      A co adaptéry? Sám je vozím na karbonový pevný Pace. Ovšem otázka, jestli se to dá ještě dnes sehnat a případně pro jaké průměry se to vyrábělo, nebo jestli to dělá i někdo další :)

      0 0
      • macomb  

        Nebo zkusit poptat výrobu

        http://www.ebay.com/…201207259481?…

        0 0
        • Jakobo  

          To chce vyzkouset. Ty objimky asi museji byt dotahle celkem dost. Ona uz mala objimka predniho nosice zpusobi pridrhavani vidlice.

          0 0
          • macomb  

            Tak to netuším, já to mám dotažené tak nějak rozumně a zadrhávání na pevné neřeším :)

            0 0
          • alinceb  

            Dotáhnout jen zlehka a přilepit nějakým Loctitem…

            0 0
            • čičmunda1  

              a v ideálním případě použít podkovu (brakebooster)

              0 0
              • Jakobo  

                A kantiky! A fialovou bundu a k tomu zarive zelene sustaky. 90s style :-D

                0 0
                • Lišák  

                  Podkova je super! Nevěřil jsem, dokud jsem ji nenamontoval na 80mm Duke. Estetiku může vzít čert, protože to brzdí jako čert!

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Ale jo, ja ti verim. Ja jsem podkovu nikdy nemel, u plecky Authora s plastovyma kantikama by byl stejne prinos nulovy. Vcka uz brzdily dostatecne i bez podkovy.

                    Podkova mi vzdycky pripomene 90. leta, zahranicni katalogy prvnich MTB od snamych z nemecka, siroke rozevlate a barevne sustakovky, bez helem, jo, to byli draci :-)

                    http://www.youtube.com/watch…

                    0 0
                    • čičmunda1  

                      jsem to myslel spíš tak, že pokud opravdu půjde cestou objímek, tak se ta montáž podkovy vysloveně nabízí, protože výrazně pomůže tomu, aby ty objímky při brzdění držely na svým místě.

                      Jinak jsem jí kdysi taky vozil, dokonce i s „posilovačem“ Kangáro, kterej spolu s kanťákama Diacompe dohromady tořil vysokou školu seřizování.

                      0 0
                      • Jakobo  

                        To je pravda, ta podkova zamezi otaceni cepu. Ono by to bylo nejjednodussi a elegantni reseni i pro budouci upgrade. Vzduchoveho Radona koupi noveho za 3000 Kc, pouziteho za par stovek, cepy vymontuje ze starsiho Al ramu nebo koupi nove a objimky mu vyrobi sikovny znamy podle prumeru vidlice. Se starsi vidlici se do 3000 Kc vleze.

                        0 0
                  • Peslezedirou  

                    Vzpomínám, jak podkovu namontoval kamarád na svoji vidlici rst s cantíkama. Ty vole to brzdí skoro jako véčka :-)

                    0 0
      • Perfectguy  

        Jo to by mne taky zajímalo, zda se dají tyto objímky na Včka ještě sehnat – jeden pár by se mi za rozumnou cenu hodil :-D

        Pokud byste někdo měl navíc, tak dejte vědět…

        0 0
    • cbb  

      Ahoj, ak este nie je neskoro, mam volnu FOX RL (a Terra Logic) patronou. Vid foto a popis

      otazky do mailu, dakujem

      0 0
    • čičmunda1  

      MANITOU R7. Skladem v Progresscycle. 100 i 80 verze

      0 0
      • PolsondeSide  

        Manitou R7 je cenově na starší kolo dost vysoko. Nicméně se mi nepodařilo jí dohledat na doporučených stránkách.

        Co bych dal za takového Epicona jetého za 3 klacky, takový ideál mé investice.

        0 0
        • oddie  

          Jestli je to opravdu slušné kolo, jak píšeš, a i ostatní vybavení je blízké těm brzdám XTR, tak ta dražší R7 nebo jetý Sid by tomu kolu zase docela odpovídaly…

          0 0
          • PolsondeSide  

            No uvedeme to na správnou míru. Nejsem nějaký šílený nadšenec, který každý rok nalítá tisíce km a do kola vrazí peníze hodné rekonstrukce bytu. Kolo slavilo 10 let existence ale při mém klidném stylu jízdy si zachovalo téměř novou tvář, brzdy xtr, ostatní komponent převážně řada LX, bohužel tam je nějaká dolítaná vidle Suntour (pružinovka, ve které to fest mlátí, moje váha 95kg) a tak považuji ideálně nějakou jetou vidli cca za tři klacky, vzduchovku. Ta R7 mi připadá na takhle staré kolo fakt vysoká investice, nejezdím žádné velké XC, jen bych něco slušného, samo že zase tu vidli mohu nacpat na nový bike v budoucnu. No nechám si rád poradit…

            0 0
            • oddie  

              Co ten scretův SID?

              0 0
              • scret  

                kdyz ma problem s R7mou a pise o Epiconu za trojku?:)

                0 0
                • oddie  

                  No jako že by stál za to si připlatit…

                  Podle mě tedy trvat na trojce za vidlici na kolo, na kterém chci ještě pár tisíc km najet, je šetření na špatném místě, ale holt každého věc.

                  0 0
                  • scret  

                    jj, kazdyho boj…

                    0 0
                  • PolsondeSide  

                    ach jo, tak znovu.

                    1, jezdím rekreačně cca 1000km za sezónu po polních cestách a jiných nezpevněných komunikacích, jezdím spíše na ujeté kilometry než pro adrenalin.

                    2,váha 95kg

                    3,doteď mi sloužila nějaká obyč pružinovka XCP75.

                    odešla, takže mohu koupit XCR za 1700 Kč což bude něco podobného nebo jít „o mnoho“ výše a vzít R7.

                    Otázka zněla, jestli to při mých požadavcích má smysl nebo z toho co píšu postačí ta levná varianta. Ten rozdíl v ceně je obrovský a já zrovna financemi nazbyt neoplývám.

                    Děkuji ještě jednou.

                    0 0
                    • Vilém  

                      XTR a XCP75? S 95kg? Dobry:) To byly brzdy drazsi nez zbytek kola, ne?

                      0 0
                    • oddie  

                      Ach jo, tak znovu. Buď si připlatíš, nebo tě dál bude mlátit do rukou levný krám.

                      0 0
                      • PolsondeSide  

                        doplním, že kolo bylo postaveno na sadě LX a brzdy Deore. Po kolizi jsem obě vyměnil za výhodně koupené xtr. Nicméně na kole bylo tehdy ušetřeno hodně právě na vidlici. Jako je asi pravda, že i na starším kole by asi člověk neměl šetřit právě na vidlici a sedle, ty totiž dělají jízdu komfortnější ale tak nevím abych pak nebyl zklamanej když za něco dám 8 klacků a budu jezdit po uježděné šotolině a jemných nerovnostech. Zase jsem dost velký a těžký a ty pružina na tyhle váhy asi moc není. Jinak nebude problém se zdvihem 100mm (původní klasika 80mm)…

                        0 0
                        • oddie  

                          R7 je dost progresivní, to nemusí každému vyhovovat, navíc má jen 30mm nohy, takže s 95kg bude dostávat dost zabrat.

                          0 0
                      • mr.antik  

                        já bych na to dal nějakou bazarovou marcochu

                        0 0
            • Peslezedirou  

              A co dát tu vidlici vyservisovat a zkusit ji prodloužit život?

              0 0
        • radek910  

          Tak jsem se teda šel podívat do sklepa a opravdu tam jeden takový ideál už delší dobu odpočívá na polici. Tak jsem mu udělal pár fotek aby bylo vidět, že je jetý určitě do 1,5k km „slečnou po cyklostezkách“. Ne kecám, ale je ve velmi slušném stavu a ten nájezd sedí. Je od „Milana“ naladěn na cca 90 kg živé váhy (jsem holt taková větší slečna) a je k dispozici, takže jestli je zájem, můžeme se dohodnout…

          0 0
          • oddie  

            2008 a černé nohy, není to ten model, co je měl ještě ocelové?

            0 0
          • mr.antik  

            Tvl to je záručák :-)

            Bych přeškrtnul ještě to datum a dal tam třeba letošní

            0 0
            • oddie  

              Já bych škrtl Suntour a napsal tam Rebu :P

              0 0
            • radek910  

              Jaký záručák jsem dostal, takový ukazuju. Je pravda, že tím asi Milanovi nedělám moc reklamu, ale tak to je. Chtěl jsem pomoct, opravdu nemám zájem někoho šidit, jestli jsou nohy ocelové nevím, asi ano, když to zdejší autority říkají – netvrdil jsem opak. Prohrábnul jsem krabici s doklady, protože ze sebe nerad nechám dělat hajzlíka. Nabídl jsem dohodu, nikomu nic nenutím, ale víte co…

              0 0
              • oddie  

                V pohodě, akorát záručák trochu pobavil :) A co že za ni chceš?

                0 0
              • mr.antik  

                já myslim že u tak staré vidle je to už jedno, tady vnější nohy byly dobrým ukazatelem najetých km a tato vypadá jak nová.

                Myslim že pro tento účel uplně ideál.

                0 0
            • scalar  

              Koukám, že tuning jde podle záručáku dál, než jsem si dokázal představit :-)

              0 0
              • milan1  

                Dlouho jsem zde nereagoval ale někdy, když se to postupně nahromadí, jako právě teď nejde jinak.

                Tak zase vidím, jak jsem špatný a jak směšný je přepis na záručním listě z roku 2008.

                Kdo jiný, by měl vědět, jak a k čemu slouží záruční list a jak je vydán, než jiný obchodník, jako je třeba Scalar. Ano, ten Scalar, který při každé příležitost napíše informaci, nekupujte upravené vidlice od Milana, předělejte si je na olej a máte to samé, co dělá on. No, nemáte není to stejné ale to on neřeší, hlavně, že on prodá. Nikdy jsem ho kvůli jeho přístupu neoslovil až teď. Nikdy jsem na něho zde nereagoval až teď, prostě drobnost, posměšek ale vše v celku a dohromady překročilo určitou mez.

                Pro informaci, záruční list vydává dovozce a dříve je zasílal někdy nevyplněné a někdy s předvyplněným číslem. Tak se i stalo, že jsem někdy vyplnil ony nevyplněné číslem vidlice a odeslal a následně zjistil, že právě na tuto vidlici jsem měl k dispozici předvyplněný záruční list. Proto došlo k tomu, že jsem takto přeškrtl původně vyplněné číslo. Co se ale stalo a jak jsem mohl poškodit zákazníka, nijak. Nemohl jsem mu upřít jeho práva a také neupřel. Záruční list je potvrzení, mezi zákazníkem a prodejcem a v mém případě neexistuje žádný mezičlánek, na který bych se mohl odvolávat. Zákazníkovi prostě ručím za produkt a nečekám a nedovolávám se na někoho dalšího, vše s ním řeším na své náklady a je to tak správně. Problém by mohl nastat jedině v případě, že bych se začal dohadovat s dovozcem a ten neuznal můj přepis, byla by to ale jenom má chyba, můj problém. Upravuji vidlice a jsem zvyklý, že na dovozce se obracím jenom ve zcela vyjímečných případech, jinak jde záruka vždy jenom směrem ke mě a je výhradně mým problémem. Přepis čísla vidlice na záručním listu který jsem provedl sám proto nemůže nastat nic, co bych zákazníkovi upřel.

                Přesto mám s dovozcem ty nejlepší zkušenosti a reklamace z mé strany k němu jsou minimální. Jako jeden z příkladů k tomu, jak se ručí a za co se ručí uvedu konkrétní příklad. Vidlice v provozu přes jeden rok a ztráta tlaku. nepomohla ani výměna pístku s těsněním těsnění – je dodáváno jako součást a cena je cca 400 kč. Na vnitřních stěnách nebylo vidět poškození, zákazník nemohl problém způsobit. Protože tohle nastalo poprvé vyřešili jsme to po poradě s dovozcem výměnou celého horního dílu. Následně jsem již ale řešil podobný případ sám a to zadáním výroby vlastního těsnění. Když použijete něco takového každý pro sebe, kdykoliv si můžete pomoct. Sám si zadáte a sám také ručíte. Změna ale nastane když je to samé použito pro někoho jiného, když tenhle přístup použije obchodník. Ten za to musí zcela právem ručit. Vydrží tohle dlouhodobě? Musíte to mít vyzkoušeno a tohle právě oblast, kde vstupujete do sféry, že se na nikoho odvolávat nemůžete, ručíte prostě za vše sám a tohle právě dělám a nejenom u jednoho těsnění ale u celé vidlice. Nikoho neupřu o jeho práva. Záruka je termín, předepsaný zákonem a doklad, který zde vše vyvolal je dávno po době platnosti, byl poškozen zákazník? Rozhodně nebyl ale k posměšku se to hodí.

                Myslím, že právě Scalar si je velmi dobře vědom problematikou záruk. Poradí Vám, jak od něho koupit vidlici a že si jí můžete předělat na olej, ale nezaznamenal jsem, že by se zmínil, že tím porušíte podmínky záruky. Dokonce Vám sám nenabídne její předělání, protože si je vědom odpovědnosti. Rád bych viděl, jak by k němu přišel jeho zákazník a reklamoval u něho, že jeho vidlice, kterou si předělal sám na olej má velké vůle, které tam při mazání vazelínou nebyly. Jistě by měl správně vyplněný záruční list a Scalar by prostě přeposlal reklamaci dovozci a počkal na vyjádření dovozce, takhle a ne jinak to funguje. Obchodník, jako on je prostě prostředník a takhle záruky prakticky fungují. Scalar ale své vidlice doporučuje, je to možné vyhledat mnohokrát zde na stránkách, vlastně stále opakuje jedno, nemám s nimi problémy, kupujte dále.

                Já si troufnu tvdit, že problémy by měl mít a měl by je zaregistrovat každý kdo na ně narazí, pokud je to náročnější zákazník, který je obeznámen se správnou funkcí odpružení.

                Zkusíme si odpovědět v čím zájmu je dobré rozšiřovat mezi jezdci povědomí o kvalitách a možnostech odpružení, dělá to Scalar zde? Zkuste najít, kde se o odpružení nějak podrobněji rozepisuje a předvádí skutečný zájem o problematiku. Napovím, najdete převážnou míru rad typu udělejte si to sami a kupte třeba od Scalara, protože on ví, že s s těmito vidlicemi nemá problémy.

                Minimálně po dva roky nešlo mnoha vidlic správně seřídit tlumení, zaregistroval to někdo z jeho zákazníků, musel to řešit? Dle jeho zpráv nikoliv.

                Tak takhle nějak vypadá reakce na nevinný úšklebek ale on vlastně není tak nevinný v kontextu toho, kým Scalar je a jak aktivně zde vystupuje.

                Možná se v celém tohle nafouklém příkladu se zárukou ztratí pár detailů. Záruka je něco, co předepisuje zákon ale jsou věci, které nepředepisuje. Přikládám ke svým vidlicím třeba vlastní návod na údržbu a potvrzuji, že uznávám dobře provedený domácí servis. Předepisuje mě tohle zákon, nepředepisuje, posuďte sami, jak přistupuji k problematice záruk. Když jsem zjistil, že podle zdejších návodů mnohdy lijí lidé do vidlic i problematická maziva, začal jsem přikládat vlastní vyzkoušené mazivo abych předešel problémům. Je tohle něco, co někdo ocení, těžko, po provinění s přepsaným záručním listem je tohle prkotina nehodná ke zmínění. Snažím se o to aby byla mé produkty funkční nejenom s ohledem na záruku, postarám se o ně se stejnou péčí i po letech a při správné údržbě u zákazníků slouží dlouhodobě, je tohle stejné, jako u jiných, kteří s koncem záruky nemají ke svému zboží již žádný vztah a odkáží vás na smluvní značkové servisy dovozce.

                Omlouvám se za dlouhý příspěvek, případně se omlouvám i Scalarovi, pokud je jeho přístup jiný, než zde vidím. Třeba mám zkreslený obrázek ale takto Scalar na mne působí zde, na základě svých příspěvků.

                Jednou za čas mě to donutí vystoupit ale do zdejších bojů nechci nadále přispívat, někdy ale jiný pohled na objektivitu a čistotu záměrů neuškodí.

                0 0
                • Peka  

                  A co na to Scalar? Jak to vypadá se zárukami u něj koupených a doma předělaných vidlic??? Že by byl někde bez internetu a nemohl reagovat?

                  0 0
                • scalar  

                  Zkusím stručně. To, na co reaguješ byt jen vtip. Přepisovat záručák je blbost, je lepší napsat dovozci, ať Ti pošle nový záručák než vyrobit a dát zákazníkovi takový paskvil.

                  Jinak si mne asi s někým pleteš, já vidlice neupravuji ani jejich domácí úpravu moc nedoporučuji, aspoň si nevybavuji, že bych to dělal, možná zas někdy nějaká ironie jako vtip.

                  Obecně při stavbách kolo doporučuji zákazníkům vzít sériovou vidlici, zajet ji, poznat její vlastnosti, chování a pak se případně obrátit na tuning (mimochodem své zákazníky odkazuji na Tebe). Zákazník je pak schopný říct, co mu na vidlici vyhovuje, co by chtěl jinak a úprava pak má smysl větší než základní úprava u nové vidlice, kde většina zákazníků je schopná dát požadavky, podle kterých se vidlice předělá na olej a upraví negativka podle hmotnosti.

                  0 0
                  • scalar  

                    Ještě k tomu, co osazuji na kola. Pro zákazníka, který si u mne nechává stavět kolo, vychází cenově přibližně stejně Reba jako Epicon z TT. Vláken o tom, co je lepší, jsou tu desítky. Nicméně já bych bral Rebu, zákazníkovi také tedy doporučím Rebu.

                    0 0
                    • milan1  

                      Víš, zaregistroval jsem u tebe již mnohokrát, že jsi zde zrazoval lidi od koupi vidlice ode mne a nijak jsem nereagoval ale když zde použiješ úšklebek nad formalitou u sedm let staré vidlice, nezlob se ale tohle se mnou hne.

                      Zákazník nebyl o nic ochuzena používat záruční list při prodeji po sedmi letech je zvláštní věc. Přirovnám to ke garančnímu listu auta. Garanční list se u něho používá i po letech jako velice důležitý doklad při prodeji i po letech ale z toho důvodu, že na něm je zdokladováno, že vozidlo prošlo řádným servisem v daných servisních termínech, o tomhle ale žádný garanční list na cyklodíly nevypovídá.Jenom takový doklad o pravidelném servisu zvyšuje cenu auta. Při prodeji starých komponentů vždy rozhoduje jejich konkrétní stav a servis, který měli a za prodej a jejich stav právně odpovídá prodávající. Záíruční list 5 let po době skončení své platnosti zde nehraje naprosto žádnou roli.

                      Zkusím zůstat u záruk, jsou předepsány zákonem, upozorňuješ například zákazníky, že žádný řetěz při jenom trochu aktivním užívání nevydrží tuto záruku? Dáváš ke svým jednotlivým komponentům záruční listy správně vyplněné? Mají tví zákazníci podrobný návod, na každý komponent, který na kole dodáš? Ono je snadné se posmívat a pokusit se snížit druhého na jakékoliv drobnosti.Nevím, jak tohle vše probíhá při koupi celého kola smontovaného z dílů a proto bych se do tvé oblasti nepletl, kdyby nebylo toho, co se děje zde.

                      Zkusím trochu přirovnat svojí situaci ke tvé a možná se ukáže, že máme více společného při naší práci. Když prodáváš originální zapletená kola, jistě je k nim samostatný záruční list ale co když nakoupíš samostatně nábu, ráfek a dráty a vypleteš kola sám, je na tento díl také záruční list? Kdo ho vydá? Tak já jsem přesně v té situaci, kdy jakoby zaplétám kola, prostě sám osobně ručím za téměř za vše, jsem si toho vědom a podle toho jednám. Existuje určitá hranice, kdy může odpovídat i dovozce a to je v analogii zapletených kola třeba ložisko v nábě. Když dojde k problému zde, jistě využiješ spolupráce s dovozce, tedy prodejcem tohoto dílu. Na tomto příkladu jsme oba ve zhruba stejné pozici. Když budeš mít špatně vyplněný záruční list ohledně náby ( toto ber čistě teoreticky) tak to půjde ke tvé škodě, protože to tvůj dodavatel neuzná. Protože mám s dovozcem dobré vztahy, troufl jsem si v tomto případě a vyloženě na své riziko toto přepsání. Přepsání, které ať mělo a nebo mohlo mít jakékoliv následky již pět let pozbývá právoplatně svůj význam.

                      Tak zhruba tolik k tomu, proč jeden obchodním nechce rozumět tomu druhému a přitom může mít mnoho podobných zkušeností.

                      A dále, jsem u záruk. Tady přímo radíš aby byla vidlice někde koupena teprve potom se jednalo o její úpravě. Z hlediska záruky se přitom jedná o nejhorší možnou variantu. Ten, kdo prodal nemůže mít k vidlici po úpravě žádný zákonný vztah, právě proto, že byl proveden uvedený zásah, byla porušena záruka a na tohle výrazně upozorňuji i u sebe na stránkách. Ten, kdo upravuje zase nemůže přebírat zodpovědnost za původní materiál. Chceš analogii se zapleteným kolem. Přímo zde radíš, kupte si ráfek a nábu a dráty a nechte si vyplést od něho potom kolo, to, že jsou porušeny všechny zásady záruk by tě mělo vést k jiným závěrům ohledně rad, kdy a jak nechat upravit vidlice.

                      No a zakončím to s radou na koupi Reby, jako lepší, cenově srovnatelné varianty. Reby byla s Epiconem srovnatelná v době, kdy měla dual air ale současné provedení Solo air nového provedení jí velmi výrazně deklasuje. Tyto podrobnosti by bylo dobré znát. Progresivita je příliš nízká, aby nechodila po dorazech velmi výrazně se musí přehustit a to jenom zvýrazní její ne zrovna optimální chování na počátku zdvihu a k tomu přidám drobnost o nemožnosti změnit zdvih a neschopnosti udržet mazivo nad pístkem. Vzduch pro vyrovnání se totiž přepouští vybráním ve stěně vidlice a toto jsou jenom důsledky tohoto konkrétního provedení. Znáš něco z tohoto, když radíš lidem?

                      Nechci s tebou vést boje a jak jsem už napsal, cokoliv, co bych tě neprávem nařkl vezmu zpět a uvedu na správnou míru, vezmi tohle jako vysvětlení, co považuji za nevhodné v tomhle konkrétním případě.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • scalar  

                        Omlouvám se, ale nemám čas to číst, mám moc práce.

                        0 0
                      • scalar  

                        Vlastně jsem si vzpoměnl na jeden případ, kdy jsem zákazníkovi vidlici od Tebe odmítnul dát na stavbu. Problém by v tom, že jsi měl na e-shopu stejnou cenu s DPH jako bez DPH. To bych neuměl zaúčtovat. Tenkrát jsem Ti i psal, ať si to dáš do pořádku. Nešlo tedy o přílišnou progresivitu v chodu vidlice, ale v účetnictví :-)

                        0 0
                        • milan1  

                          Mám uvedeny prodejní ceny, co je uvedeno, to zaplatíš. Co na tomhle můžeš vidět za problém v montáži na kolo to nevím, ale vidím, že máš velice zvláštní praktický přístup k zárukám a vůbec k nějakému etičtějšímu chování, dokazuješ to každou odpovědí.

                          Předložím ti, co jsi napsal. Radím svým zákazníkům konkrétní vidlici, oni si jí vyzkoušejí, poznají třeba, že jim nevyhovuje a potom je odkážu na tuning. Jsem Scalar, poradil jsem Vám a a jsem také velký ochránce záruk ale co se bude dít v tomto případě se zárukou, to vám zamlčím.

                          Záruky, záruky a záruky, tohle je prakticky v tomhle ohledu velice důležité a každý, kdo dbá o své zákazníky by měl hlídat především praktické okolnosti a praktické dopady.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • scalar  

                            Co máš pořád s tím záručním listem? To je papír v hodnotě toaletního papíru proč se tím vůbec zabýváš?

                            „Jeden z nejčastějších mýtů se týká nutnosti předložit při reklamaci zboží záruční list. Zákon nic takového nevyžaduje – povinností zákazníka při reklamaci zboží je pouze doložit pořízení zboží u konkrétního prodejce v konkrétní den.

                            Bez problémů si tak vystačíte s fakturou či podobným dokladem, na kterém bude vyznačeno zboží, datum a místo jeho prodeje. Jako dostatečný se jeví také výpis z bankovního účtu či svědecká výpověď, jež dosvědčí pořízení reklamované věci.“

                            Až budeš dělat ve větším, staneš se plátcem DPH a pochopíš tuto daň, teď Ti to nemá cenu vysvětlovat. Ale nemůžeš mít cenu bez DPH stejnou jako cenu s DPH, nějaká ta DPH v tomto státě bohužel je :-)

                            A je každého svobodná vůle, jestli bude jezdit na neupravené vidlici, upraví si ji sám, nechá si ji upravit nebo si koupí upravenou. Sám se musí rozhodnout, jestli se zřekne záruky úplně, vezme záruku od Tebe nebo bude mít raději originální vidlici se zárukou od výrobce.

                            Já osazuji skoro 300 vidlic ročně a nemám ani jeden případ nevyřešené reklamace nebo reklamace nevyřešené ke spokojenosti zákazníka. To je pro mne důležité.

                            0 0
                            • scalar  

                              Abych to nějak uzavřel, ať se nezdržujeme od práce:

                              • dělal jsem si stejně jako ostatní legraci se záručního listu, to jeale bezvýznamný doklad, tenhle navíc 7 let starý, toho sisneměl všímat
                              • proti Tobě a Tvojí práci nic nemám, mrzí mne, že máš opačný dojem,spíš se braň proti lidem, co se tu do Tebe navážejí, nazývají Tebouupravené vidlice „houpacím koněm“ apod. Nikdy jsem na Tebou upravenévidlici nejel, ani ji neměl v ruce.
                              • my se ve své činnosti míjíme, moje klientela jsou tak z 90% lidé,kteří přecházejí z nefunkčních pružinovek (a kdyby si nenechalipostavit kolo u mne, tak by s nimi jezdili dál). Nějaký tuning vidlice jepro ně další, neskutečně vzdálený level, kterým není možné jezatěžovat (spíš jim vysvětluji, jak namazat kluzáky a nafoukat vidlici azkusit seřídit tlumení).
                              0 0
                              • milan1  

                                Ty reakce s houpacím koněm jsou od člověka, který je jak kafemlýnek. S ním to nemá smysl.

                                Tebe jsem bral jako profesionála, který by se měl chovat jinak protože se pohybujeme ve stejné problematice.

                                Využít jakoukoliv příležitost pro posměšnou poznámku přesně za těchhle podmínek, jsem nečekal a sám víš dobře, jak se zde podobné poznámky rády využijí.

                                Vzhledem k dalšímu, co jsem už popsal, jsem se neudržel a reagoval.

                                Nazvat původní téma tedy záruční list, nejdřív jako paskvil a doporučit mě řešení s posláním nového dokladu mě utvrzovalo, za jak důležitý tenhle doklad považuješ a nakonec je to jen cár papíru bez významu.

                                Tohle ale není pravda, tento doklad není bez významu, je to totiž jediný doklad, na kterém je uvedeno výrobní číslo dílu.Tímto dokladem se prokazuje to, že se jedná o stejný díl, který je uveden na prodejním dokladu.

                                Nikdy jsem na tebe nereagoval, nevysmíval se ti a tahle reakce byla ojedinělá, nemám zájem se zdlouhavě dohadovat ale některé záležitosti, které nepovažuji za korektní mě přivedou k podobným reakcím.

                                Jak vidíš tví příznivci neřeší podstatu, co je probíráno ale už mají jasno v osobách.

                                Co jsem psal, je určeno výhradně tobě a pokud si v tomto porozumíme, nemám s tím problém.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
    • vojta2004  

      singl pod smrkem prodává teď nějaký rst z test centra.

      0 0
      • Starostasky  

        Singl prodává pěkné kousky, ale nic na véčka.

        0 0
          • alinceb  

            Tora za 6k?!?

            0 0
            • PolsondeSide  

              tak mohu koupit starší za 1.000 Kč.

              Nicméně ta vidlice podle diskuzí není vůbec špatná.

              Výměna na XCP75 bude asi dost znatelná, jak to vidíte?

              0 0
              • Concorde  

                Že nová má tak poloviční hodnotu, čili cena je silně přestřelená. Není to špatná vidle, ale na bazaru se občas objeví kolem tisícovky

                0 0
                • alinceb  

                  Asi tak… tys tu Marunu už prodal?

                  0 0
                  • Concorde  

                    Nojo. Dneska jsem ji poslal. Ale nevim jestli by to bylo to pravé ořechové. Vzduchová vidle bez negativky je lineární jak pravítko :)

                    0 0
                    • oddie  

                      O té jsem uvažoval na manželčino kolo, i barva by ladila…

                      0 0
                      • Concorde  

                        No, do pul hodky byly asi 4 zajemci, takze to byl fakt fofr :)) Az me to prekvapilo, protoze cenu jsem nenastavil uplne nizko

                        0 0
              • alinceb  

                To už bych vzal radši asi RST F1RST , která je o půl kila lehčí…

                0 0
              • scret  

                jeste se dal sehnat tusim Recon Gold, kterej byl asi tak 10× lepsi… Toru za 6tis. fakt neee:)

                0 0
                • PolsondeSide  

                  znovu opakuji, že mám nabídku z druhé ruky. Tora 302 100mm Solo Air za 1.200 Kč…je to na starší kolo takže nehoním tolik tu váhu, zase má nohy 32mn což v pevnosti při mé hmotnosti ocením.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Za ty prachy dobry, pokud ji nic neni. Spatna vidle to neni, jen je tezsi.

                    0 0
                    • PolsondeSide  

                      hlavně budu schazovat XCP75 což mi přišlo jako parodie na odpružení, vzduchovka bude asi celkem rozdíl. Zatím se stejně nic lepšího neobjevilo. Jen pevně jako lajk doufám, že mi na to kolo půjde nasadit.

                      0 0
    • .: Elessar :.1  

      V minulosti :D

      0 0
      • PolsondeSide  

        no a takhle, když mám aktuálně možnost vybrat mezi:

        RS Tora 302 1200kč a Marzocchi Bomber MX Pro LO za 3300Kč.

        Obě vidle na pohled vynikající stav, zajímá mě přímé srovnání z Vašeho pohledu k požadované ceně. Nejdu skákat do lesa, potřebuji prostě výměnu za odsloužilou XCP75.

        0 0
        • alinceb  

          Za mě Marunu…

          0 0
        • Vilém  

          Pokud je ta tora vzduchova, tak bych vzal ji.

          0 0
          • PolsondeSide  

            Tora je vzduchová (dle štítku na noze s doporučenými tla­ky)

            Pro lepší orientaci přikládám foto obou vidlic.

            0 0
            • PavelBlecha  

              Tak jak radíte po přidání fotek. Vyplatí se mi tedy investovat více nebo je lepší volba ta levnější tora?

              0 0
              • Concorde  

                Já osobně bych vzal tu toru, protože je levnější. Bomber sice líp vypadá, ale funkčně to bude ± to stejné

                0 0
                • PavelBlecha  

                  Je pravda, že ty zlaté vnitřní nohy vypadají lépe, ale na to to nejezdí. Potřebuji vzduchovou funkční vidlici s nastavením odskoku. Pokud jsou vidlice vybaveny stejně pak ten příplatek asi ztrácí význam. No čekám, jestli někdo zkušenější mě třeba přesvědčí pro tu dražší (pokud je tam něco lepšího).

                  0 0
                  • PolsondeSide  

                    prosím ještě nějakého zkušeného borce a názor, kterou z těchto dvou na fotkách s přihlednutím na cenu?

                    Dnes večer se musím rozhodnout a nemám tušení jestli ten příplatek za to stojí a zda mají obě vidlice stejný způsob fungování. Děkuji předem ještě jednou protože rada ke koupi byla nakonec půl na půl pro každou z nich.

                    0 0
                • mr.antik  

                  Taky bych vzal Toru… nebo toho epicona jak někdo nabízel výše.

                  Ten bomber mi přijde dost drahý

                  0 0
                  • PavelBlecha  

                    Tak asi hledám dál když to bude někdo číst a má doma nějaký dobrý kousek. Pán s prodejem RS Tora nějak nefunguje a pán s Marzocchi má cenu dle názorů Vás všech silně nad limitem vidlice a já opravdu nechci podporovat něčí zlodějinu jen proto, že je nedostatek vidlic s pivoty.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Proč zlodějinu? Skoro nová solidní vidle s dlouhým sloupkem za 3,3k není zas nějaká zlodějina…

                      0 0
                      • PolsondeSide  

                        tak zrovna tady každý napsal včetně jednoho známého servisáka, že daný model od Marzocchi je za 3.300 opravdu přehnaná cena, tak já pak nevím, ale opravdu nechci podporovat někoho, kdo chce vidělat na tom, že vidle s pivoty nejsou tak to napálím.

                        0 0
    • hanzak  

      Ahoj, zrovna řeším úplně stejný problém, tak kvůli tomu nechci zakládat nový téma.

      Po pár letech mi na GT Avalanche 0.5 odešla SR XCR a chci toho zrovna využít a pořídit nějakou vzduchovou vidli. Ale narazil jsem s těmi pivoty pro v-brake.

      Jak jsi to nakonec vyřešil? Na bazarech to není žádná sláva a nový už vůbec ne – v úvahu připadá snad jenom RST F1rst, což je ale značka, který bych se rád vyhnul – možná je to jenom pocit. Nebo se dá na tu vidli spolehnout?

      Případně jsem viděl, že tu proběhlo pár nabídek, co se komu válí doma – kdybyste někdo měl, rád se o tom dozvím:)

      0 0
      • scalar  

        RST F1rst není špatná vidlice, je to technicky úplně něco jiného než tragické levné pružinovky a nová řada levných vzduchovek od této značky. Prý koupili technologii od Manitou (R7), každopádně jsem tuto vidlici zkoušel a neměl jsem s ní problém. Hodil jsme ji na kolo klukovi, tak časem uvidím, jak to bude se spolehlivostí a servisnímu nároky.

        Otázkou je kolik vážíš, dělá se ve verzi s nohama 30mm a 32mm, nevím ale, jestli je dostupná na véčka v obou variantách.

        0 0
        • hanzak  

          Jsem docela cvalík (90kg) a navíc kolo občas nešetřím, takže by určitě byla lepší s 32mm, ale tu bohužel nemůžu s v-brake najít. Na druhou stranu už je F1 na hraně mých finančních možností, takže bych stejně preferoval nějakou levnější z druhé ruky (řekněme kolem 3 tisíc). Ale to bych se taky nemusel přes léto svézt, než se nějaký na bazaru dočkám:) Neurazila by mě ani zmiňovaná Tora za 1.200,–.

          (btw, zrovna přemýšlím, jak se dá změřit požadovaná délka sloupku bez toho, abych sundal vidlici – je to od začátku sloupku u vidlice až po představec včetně, že ano?)

          0 0
          • lidumil  

            ± jo . krk nekončí zároveň s představcem, musí být nějaký mm pod horní hranou kvůli víčku.

            0 0
          • Erknold  

            Je pravda, že asi oficiální cena 6000 je dost nad Tvůj rozpočet.

            http://www.rstmtb.cz/…344520/48030

            Ale zase jen ty víš, jak je na tom Tvé kolo. Pokud je zbytek věcí v pohodě a kolo Ti sedí, tak investice do vidlice není úplně blbá. Zas nějaký pátek vydrží.

            0 0
            • hanzak  

              Právěže kolo dost možná v blízké budoucnosti (rok, dva) vyměním, takže se mi do něj nechce nějak závratně vrážet.

              Našel jsem tu F1 za 4.700,– , ale je to s 30mm nohama. Je opravdu takový rozdíl mezi 30 a 32mm?

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • oddie  

        Já jsem tu svoji dal do inzerce, druhý den byla pryč.

        0 0
    • pocestny  

      Kolegové, spousta vbrake vidlic se jeste válí v kamenných prodejnách které nemaji eshop. Takže doporučuju prolezt osobně par obchodů. A snad najdete. Namátkou v madejovi v Ostravě jich par je… Treba celkem pěkný recon.

      0 0
    • Anton  

      Nemá niekto prehľad, či niekde v Olomouci neleží v obchode nejaká „lepšia“ vidla pre 26 kolo (cena do cca 6000Kč). Zohnať niečo pre V-brake je fakt umenie.

      0 0
      • Anton  

        Tak našiel som Recon Silver Air za 5700Kc…myslíte, že to je adekvátna cena?

        0 0
    • Heinrici  

      Zdravím, také nechci zakládat nové vlákno s tímto tématem. Chci se zeptat, zda se u někoho doma nenajde vzduchová vidle na v-brakes. Je to pro dítko cca 40 kg. Díky.

      0 0
      • scret  

        mam starickou Manitou Mars, 80mm, lockout.. dystak mail..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.