• Black knives

    Popište se, jak bikujete. Co si myslíte, že je bikování. Vypadá to hloupě, taková otázka, ale vůbec ne. Kolik najedete např. v terénu, co je podle vás bikový terén? Kolik toho najedete po lesních asfaltkách? Kolik procent ze švihu je podle vás v bikovém terénu? Za sebe-snažím se aby to bylo plných 100 procent. Jak jste na tom vy?

    Mám malý cykloservis, a ptám se lidí, jak moc jezdí, kde jezdí, co se jim líbí. Výsledky mě přijdou katastrofální. Valná část jezdí po asfaltu, v lepším případě v horách. Málokdo vůbec jezdí i na hřebeny hor. V horách lidi jezdí po rozbitých traktorových cestách. A potom jsou tady DH riders. Ty mnohdy znám i jménem. Jezdit umí výborně, ale na toulání krajinou přecházejí až s větším věkem. Pak jsou z nich výborní enduristé. Já tyhle škatulky nevymyslel, ale lidi, kteří mají rádi jízdu obtížně(nebo méně obtížně) nahoru i dolů, mi přijde, že je velmi málo. Navážu na olympiádu v potěmkinově(čti Peking).XC okruh-docela obtížný,jsem zvědav,jaká to bude mela. Místy velmi připomíná singltrek. Dál, zdá se mi, že lidé na kolech jezdí natolik blbě, že slovo singltrek jim nahání hrůzu. Jak jste na tom vy?

    0 0
    • Radek Broz  

      „Dál, zdá se mi, že lidé na kolech jezdí natolik blbě, že slovo singltrek jim nahání hrůzu.“ tak tohle pčesně si myslím taky:o)

      0 0
    • TheIF  

      asfal, asfalt, asfalt :-) a na Torqua v koutě sedá prach…

      0 0
    • nooski  

      To že někdo jezdí po asfaltu je hned katastrofální? To jsou věci. Dneska si jdu dát Lysou Horu na silničce snad tu svou katastrofální jízdu nějak přežiju. A ano slovo singltrek je mi krutě proti mé husté srsti. Techniku jízdy v terénu katastrofální mám. Mi zase příjde katastrofální, když se při vyjížďce s pravidelně jezdícími mladými bikery (zarytý­mi odpůrci sil­nice) dostanem na asfalt a ikdyž jsou jejich MTB často mnohem lepší a lehčí než má modrá bazarová příšera, tak se absolutně nechytají ani při vyhlídkovém tempu. Nic není katastrofální. ideální je jezdit buď silnici nebo terén s tím, že jedno upřednostním, ale druhému se nevyhýbám. Silnice i terén se krásně doplňují a ikdyž jsem spíše silničář, tak občasné vyjížďce v terénu se nevyhýbám a naopak mi pak silnička „chutná“ ještě více.

       
      0 0
      • Black knives  

        Ale v pohodě,máš silnici,jezdi silnici. Jen,biker na silnici mě vždy přijde právě,jako převlečený silničář,co si spletl kolo…

        0 0
        • hribik A1  

          nehoda ma uz poucila, ze cestak patri tak na 5 % ciest u nas. na ostatne trekac, alebo, ano, bajk

          0 0
        • Sodík  

          Ne, kolo si nespletl, třeba se jen snaží po asfaltu dostat někam do terénu. Tady v Práglu musim povinně absolvovat cca 2 × 30 km asfaltem, než se dá sjet někam do lesa / do kopců :(

          0 0
        • hribik A1  

          niekedy sa neda spoliehat ani na cesty, oznacene v mapach ako cesty. mozu vyzerat vselijako, dneska som napriklad narazil na takuto. a na nej stretol protiiduci autobus…

          0 0
      • MlokCZ  

        Jak už sám reagoval, tak tím nemyslel jezdit silnici na silničce. To je jiná kategorii a nic proti ní nikdo nemá (já tedy rozhodně nemám).

        Ale moc nechápu, co se ti zdá tak katastrofální na té výkonnosti. Už mám přibližnou představu tvojí výkonnosti (dali jsme pak jednu vyjížďku společnou v Beskydech s nejmenovaným jedincem, s kterým jsi předtím byl na silničce a byl si prásknut :-) ) a ta je prostě fakt dobrá. Pro představu, ten nejmenovaný jedinec jezdí o malinko lépe než jidný člen naší party, který je na tom výkonnostně o třídu lépe než všichni ostatní. To abys měl představu, jak jezdíme. Konkrétně oni dva vyjeli na Lysou (nahoru se jelo po asfaltu, dolu jednou žlutá, podruhé červená) spolu s tím, že nejmenovaný jedinec kdyby chtěl tak ujede tomu kamarádovi z party a bude tam dřív. Mě dali v tom kopci cca 20 minut a někteří z party při minulém výjezdu Lysé měli ještě na mě ztrátu dalších 40 minut. I takové rozdíly mohou být a to ten kopec není ani těžký (nejsou prudké úseky žádné) ani nějak extrémně dlouhý.

        Já se takové výkonnosti třeba ani vzdáleně nepřiblížím ani kdybych jezdil 10tis. km a více ročně. Ono je to sice hodně o najetých km (a i kde a jak jsou najeté), ale vrozené dispozice nikdo nepřekročí a může se zlepšovat jen v rámci nich. Je to krásně vidět na tom, že často jezdí spousta lidí lépe než i když nemají najeto vůbec nic a já mám třeba 5tis. km ve stejnou dobu (a oni třeba jen 500).

        A to spousta lidí jezdí ještě výrazně pomaleji než já, s těmi bys už musel jít asi pěšky a ještě bys jim utíkal :-) Tedy to, že tobě nestačí někdo ani při vyhlídkovém tempu není nic divného a katastrofální to určitě není.

        Tím samozřejmě nic nechci říct o těch, co jezdí s tebou, neznám je ani nevím jaké mají dispozice a jak a co jezdí a jak by se mohli zlepšit nebo nemohli.

        0 0
        • nooski  

          To jsou pomluvy, byl jsem po slivovicovém a jabkovicovém tahu večer předtím a nebylo mi dobře :-) Letos asi 10 000Km nepadne, ale je to spíše o tom že jsme nejeli nic dlouhého (ukázalo mi to doma i s ranním vyjetím 70km) a navíc v malých kopečcích, kde můžu využívat síly. Kdybchom jeli třeba Lysou, tak bych dopadl hůř.

          K tomu slovu katastrofální. Byla to přehnaná reakce stejně jako blackovo hodnocení katastofálnosti. Katastrofální to není, ale je pěkně vidět, že by se mělo jezdit oboje. Na silnici člověk získá nějakou sílu a vytrvalost na biku zase výbušnost a hlavně pořádnou rovnováhu a techniku jízdy :-) Takže by se nemělo slepě prosazovat jen jedno.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně to máš pravdu. Trénink na silnici je rozhodně nutný, pokud to má být opravdu trénink. Ale pokud někdo jezdí jen pro radost a silnice ho třeba nebaví, tak mu ta silnice za zlepšení výkonnosti stát třeba vůbec nebude.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jinak nás jela celá parta, sraz byl u přehrady, takže se začalo hned stoupat na Lysou. Prvních pár metrů, když to bylo skoro rovina se jelo pomalu pohromadě a pak ti dva jeli napřed. A to ne že by nasadili nějaké brutál tempo a ujeli, ale prostě jeli pohodu a ostatní stejně absolutně nestíhali a spomalili si na pro každého rozumné tempo.

            Komplikace byla v tom, že jsme byli všichni dost hotový po dvou předchozích dnech (hlavně z hřebenu Bílý Kříž → Bumbálka, který se nedal jet na pohodu, protože to je jeden prudký výjezd za druhým a je to buď jet hodně vysoké tepy dost často chvílemi dost nad AN/ nebo tlačit, tedy aspoň pro mě ano). To ale nic nemění na tom, že když bych byl odpočatý, že bych to nejel o moc rychleji (jeli jsme to podruhé a vim jak jsem to jel, když jsem byl odpočatý, rychleji to bylo, ale ne o moc). Ale volný den jsme nedali kvůli počasí a dali až po té Lysé.

            Takže tenhle výjezd na Lysou se pro některé změnil v boj o přežití a jestli to vůbec vyjedem. Přitom ten první výjezd na Lysou byl úplně na pohodu a snadný. Taky jsme dolu terén kvůli únavě omezili, žlutou zavrhli rovnou, že to by byla sebevražda s tou únavou a jeli jen někteří červenou a to ještě ne úplně celou (jeli jsme z vrcholu cca 350 výškových po červené – tedy až na začátek kde to byla po té sjezdovce asi žlutá, červená vede první serpentinu po silnici, spodní úsek už zase asfalt).

            0 0
    • fousek  

      Jezdim 100% asfalt a do terenu jezdim jen na motorce. Singletrack mam na prednim kole a nebojim se ho:-)

      Biker je ten kdo ma jednostope vozidlo

      0 0
      • Black knives  

        Máš pravdu..a co takhle MTB biker?

        0 0
        • fousek  

          U toho je to zuzeny na horsky kolo.

          Jinak nevim co chces slyset, ja sem schopnej treba najet 60 km na freecku po asfaltu, mezitim si sjet 8× sjet FR/DH/Enduro trat a sem happy, pomer kilometru asfalt ku teren bude 10/1 stravenej cas to bude 3h/5h. Kdyz me nekdo potka cestou tam nebo zpet muze si o me myslet co chce. Asfalt volim vetsinou proto ze chci bejt nekde rychle, nechci bejt  na miste unavenej a nebo terenem zadna kloudna trasa nevede.

          Podle me na B-F bude vetsina bikeru tak jak si je predstavujes ty. Ty co potkas normalne bude vetsina takovejch co obcas zavitaj na polni cestu

          0 0
    • Cobol  

      no lehký terén – turistických  značek (hlavně neslejzat z kola) -  jinak si myslím, že mám katastrofální techniku  (hlavně sjezdy – a projíždění rychlých zatáček – toho jsem si všimnul na závodě přes „horní dolní“), ale jak se jí naučit…??? – je moc málo lidí, který chtěj někoho něco opravdu naučit – a proč ještě učit nějakýho moulu co to stejně nikam nedotáhne – tak buď rád, že všichni jezdí po lesních dálnicích – myslí si jaký nejsou bajkeři a  tobě se aspoň hejbaj kšefty…

      0 0
    • jan 2  

      Ahoj já jezdím v Jeseníkách. Když vyrazím z domu tak cca 10 km musím valit po asfaltu než se zabořím do lesa, kde ovšem stále pokračuju po asfaltu( mnohdy lepším než na hl. cestě).Pak se pomalu cesta začíná měnit jen na štěrk a s přibývající nadm. výškou se zmenšuje  a pak jsem navrcholu a jedu dolů s opačným jevem výše popsaným. – Tak to jedu obden podle počasí a o sobotách se pouštím mimo trasy hloub do lesa, kde hledám staré stezky ( je jich u nás dost), často nesu kolo na rameni a pak kousek jedu po nějakém tom „singlu“. Bikových terénů ( vyloženě singlů ) je málo, zničehonic se objeví a pak zmizí v porostu, tak 10 ucelených znám, ale jsou hodně mimo – špatná dostupnost. To by chtělo několik nadšenců. Jeden by z toho zblbnul. Vždycky se snažím dostat až nahoru, pryč od normálních cyklostezek, kde jen fouká vítr a je ticho. te´d ale mám rozmlácené koleno ze Z.adního hutiska a prudím lidi na fóru :)). Biker je člověk na kole stoupající na vrchol s max. nasazením aby se tam rozhlédl, nadechl a s chutí sjel dolů

      0 0
      • Luma  

        Biker je člověk na kole stoupající na vrchol s max. nasazením aby se tam rozhlédl, nadechl a s chutí sjel dolů   Tohle se mi líbí,řečené jednou větou.

        0 0
    • Krys  

      Kto je biker netuším. Čo sa týka jazdenia v teréne, nepokladám to za primárny cieľ. V podstate som si horský bicykel kúpil preto, aby som sa dostal aj na miesta, na ktoré sa s „bežným“ bicyklom nedostanem. Teda momentálne ma obmedzuje len moja „zručnosť“ a nie tenké plášťe. Neznamená to ale, že vyhľadávam čo najhorší terén. Kľudne pôjdem na 2.2 plášťoch 30km po asfalte aby som potom mohol pojazdiť 5km lesom napr. k nejakému hradu. A potom samozrejme 30km naspäť po asfalte. Žiaden mindrák z asfaltu. V tomto virtuálnom príklade, by som napr. s cesťákom bol možno rýchlejšie pri lese, ale v lese by som ho musel niesť na pleci. Preto vlastním horský bicykel. Som bajker?

       
      0 0
      • Tomahomo  

        Tomahomo

         

        Jen bych dodal, že podle mě je biker každý kdo na kole jezdí rád, baví ho to a užívá si to. Je celkem jedno na jakém kole, v jakém terénu a jak rychle.

        0 0
      • jan 2  

        ano – tělem i duší

        0 0
      • Martin  

        to máš hodně podobnej náhled na věc jako já :-) a kdo si myslí něco jinýho, tak je to jenom jeho názor. sice špatnej :-D, ale s tím my pohodáři nic neuděláme

        0 0
    • Hejdik  

      Hmmm,docela kulišácká otázka,ale odpovím ti na ni co nejjednoduššeji jak to umím.Dle mě je biker člověk co jezdí na Biku.Což je docela sranda,když „bike“ je vlastně anglicky motorka,takže by to mohl být každý motorkář.Náš slang si toto slovo převzal víceméně jako označení horského kola,čili v našem případě jezdec na horském kole.

      No a s tím asvaltem to vidím asi takto,i já jezdím dost po asvaltu,protože bohužel do terénu musím nějak dojed a zase z něj odjet,proto i moje vyjíďky se chtě nechtě odehrávají valnou většinou po silnici.Ovšem stav našich silnic je stejně takový,že hoské kolo je na ně často jako ušité :-))I přez to se považuji za bikera,protože moje krevní skupina je jízda terénem,ať už v jakékoliv podobě.Všeobecně se jinak považuju za typického XC-čkaře.

      Když se třeba podíváš na takovou Crocodile Trophy,tak tam se jede skoro pořád po silnici a je to taky „bikový závod“,tak si pak vyber.

      0 0
      • Black knives  

        OK,nesoudím,ne­kritizuju. Ptám se. A ptám se jistě i pro to,že jsem veliký příznivec speciálních stezek vhodných pro MTB. Lovecké chodníky, a nově, singltrek. Ale to je moje volba.

        Za sebe-už raději pojedu kousek autem, abych nemusel po asfaltu, a pak bych rád singltrek různé obtížnosti. Do kopce si představuji něco jako ze závodů někde v Alpách, jako tady na fotce.

        0 0
        • Jenda  

          no vidis pro me treba alpsky stoupani 10km do kopce a 1km prevyseni po sotolince zadna zabava neni – je to jen tupa hamstacka ktera proveri fyzicku nic vic nic min. Mam radsi pahorkatinu kde se to tak nejak porad houpe, muzou byt i kratky velmi prudky vyjezdy ci sjezdy – aby to na kratsim casovym useku bylo co nejpestrejsi.

          Jinak ten styl popovezt se na traily autem je na muj vkus desne americkej a je to proti mymu pojeti MTB ale nikoho za to neodsuzuju – na bazen taky jezdim autem a nebeham:-)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Já jezdím na kole všude, asfalt i les, podle chuti. Určitě by mě ale nenapadlo naložit kolo do auta, odvézt ho do lesa, sjet kopec a zase ho odvézt domů. To mi přijde jako hodně velká úchylka. Ale aspoň jsi mi objasnil, proč člověk potkává tak málo cyklistů a tak hodně aut s kolama na střechách.

          0 0
          • pepek  

            Tak to su teda asi eště horší úchyl-mladá mně někdy vyveze nahoru co to de autem a večer třeba někam pro mně přijede, ale není to tak vždycky :-) Výhoda: ujedu toho víc a nemusím se vracet z5. Nebo vystoupím někde po cestě a dojedu to do cíle cesty přes kopce. Nemám totiž moc  vytrvalý pohon.

            0 0
          • jan 2  

            Tohle tak neodsuzuj valná většina těchto lidí s kolama na střeše jsou turisté z daleka. Já taky jezdím vždy celý úsek na kole, vyjedu na horu a pak mne smykne holka pěkně z čerstva – no tak ji zamávám, usměju se a oba máme radost.

            0 0
          • MlokCZ  

            A teď si představ, že bys měl třeba výkonnost takovou, že bys neujel ani 1/4 toho co ujedeš. Třeba bys pak ten pohled také změnil.

            Já to tedy také nepraktikuju to ježdění autem do lesa, ale je to proto, že u lesa bydlím a když už tak raději kombinuju s vlakem (vlakem tam a jet zpět domů na kole nebo opačně pro zvětšení dojezdu).

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tak pojedu, kolik ujedu, pár hodin to bude vždycky.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, ale když to pak bude u někoho třeba jen kolem 40km a potřebuješ uzavřít okruh abys končil zase doma, tak pak najednou zjistíš, že bys jezdil pořád to samé dokola.

                0 0
                • rock  

                  Ale jo, v téhle situaci jsem byl taky. K hranice většího lesa to mám asi 15km a kdysi mi to vycházelo tak, že jsem tam přijel, svezl se kousek po kraji a jel zpátky. Prostě jsem jezdil, na co jsem měl a troufal jsem si dál a dál. Než jsem projezdil okolí tak, abych ho znal alespoň dostatečně (dokonale ho neznám ani teď), měl jsem dávno kondici i morál na výlety 60–100km a stím už se něco dělat dá …

                  0 0
              • Radek Broz  

                Možná je taky dobrý si uvědomit, že ne všichni jezdí jen kolem baráku.

                0 0
                • mr.antik  

                  Správný biker obětuje přeci kolu všecko a přestěhuje se hned vedle lesa nebo tam, kde začíná jeho oblíbený sing :-))

                  0 0
                • JSt  

                  to je zas neco jinyho. kdyz chcu pojezdit vetsi kus od baraku, tak jasne. black ale psal „Za sebe-už raději pojedu kousek autem, abych nemusel po asfaltu…“ coz pro me by byla vetsi otrava na 20–30km (co je to kousek?) silnice davat kolo do auta nez tam dojet.

                  0 0
        • JSt  

          jestli je tohle tvuj vysneny model. sednout do auta, pak neco pojezdit a autem zas dom, tak to potes koste. tohle vidis v uu es aa (mozna i ve walesu :-)) ), ale tam jsou trosku jiny vzdalenosti, jiny podminky. u nas bych takovy moresy rozhodne nezavadel ;-).

          0 0
          • pitos  

            u nás se tak jezdí běžně,sednu na vlak(vyjímečně auto) a dopravím se pod hory.proč bych měl šlapat třeba nudných 25km k místu kde mě to teprve baví jezdit,navíc když si to tam chci dostatečně užít a né se unavovat přesunem.A i tak nejedu třeba průměrně 60 km za ten den.

            0 0
            • Tušnak  

              tak jest

              0 0
            • JSt  

              jestli jde o 25km, tak je pro me pohodlnejsi to dojet po vlastni ose ;-). 110km za den taky neni zadna traga ;-)

              0 0
              • pepek  

                No jo, ale ty seš masochista. Soudruzi to píšou správně: AUTEM AŽ POD KOPEC! (Už sem vezl kolo autem aji na Buk :-)

                0 0
              • pepek  

                A navíc si na silnici ničíš pláště .

                0 0
              • ZuzicK  

                Nesuď podle sebe, každýho baví něco jinýho.. já po krásnym terénu taky najedu v pohodě přes 80km a někde v pořádnym terénu jsem mrtvá i po 20km.. A zrovna patřim mezi ty, co raděj menší, ale náročnější objemy..

                0 0
    • mr.antik  

      Tohle řešit, tak se z toho snad zbláznim. Já si o sobě teda myslim, že jezdím enduro, ale v podstatě jezdím to samý, co jsem předtim jezdíl na MTB HT (dřív se to ještě nerozlišovalo), stejný cesty, ale rychlejc a taky asi líp. Rozlišení asfalt-neasfalt taky není na místě, protože když je kvalitně udělaná štěrkovka tak to jede stejně a spousta lidí už to považuje za terén.

      0 0
    • Sobi  

      No radši bych jezdil mimo ten asfalt, ale nevyhnu se mu… :-( při každé možnosti jak se mu vyhnout a zvolit jinou alternativu tak z něho sjedu… nejradši jezdím po úzkých lesních cestách/stezkách… ale než se k nim dostaneš… :-( Ach jo…

      A singltrek? Tak toho se taky bojim! Protože pokud ho nevybudejeme miliony kilometrů, tak přijde jaderná katastrofa a všichni vyhyneme jako dinosauři!

      … moudří už vědí :-) …

      0 0
    • Medviedok  

      Raz na jednom motorkarskom webe bola otazka, ze kto je motorkar s velkym M? Tak som napisal, ze motorkar s velkym M je osoba ktora ma to M velke aspon tych 20 cm. Tak mozno to je tak aj pri mountainbikeroch.

      :DDD

      0 0
    • mildante  

      Zdar, muze mi jen nekdo prosim vysvetlit jaky je presne rozdil mezi XC a enduro terenem?

      0 0
      • Medviedok  

        XC hrbolce su velke do 10 cm. Enduro hrbolce maju velkost 16–20 cm. Velkost 10–16 cm su allmountain hrbolce, ale neviem ci to tak bude aj buduci rok. :o))

        0 0
        • Hejdik  

          Tak to je hezky napsané :-)

          0 0
        • hribik A1  

          kolko maju DH hrbolce? :-)

          0 0
          • Medviedok  

            To je predsa jasne: DH hrbolce maju cez 20 cm.

            0 0
            • hribik A1  

              no ja len, ze ci medzi tym neni este nejaka medzikategoria…

              ale az je to urcene len velkostou hrbolcov, tak to som vlastne jazdiac po slovenskych cestach dolegrunista, a ani som o tom nevedel (a sacra). konec koncov, hmotnost biku (preklad pre teba: byku) tiez sedi :-D

              0 0
              • Medviedok  

                hribik neprehanaj furt, ja po tych nasich cestach roky normalne jazdim na galuskach s tak asi 7 atmosferami a neumrel som. Ked tu siris taketo demagogie tak si nezaujaty citatel bf bude mysliet ze na slovensku zijeme v zemlankach (akoze nie ze by to nebolo kuuul, to zas nie, ale pravda to neni)

                0 0
                • hribik A1  

                  ja som nenapisal ze kazda slovenska cesta ma 20+ cm hrbolce, ale je takych u nas dost. napriklad vyssie spominane useky a bezpocet dalsich na nizsich triedach. spolu minimalne 50 % ciest krajne nevhodnych pre tie „galusky a 7 atmosfer“. tie vhodne akoze naozaj vhodne tu v dostupnom okoli by som vypisal na car papiera o velkosti A6

                  videl si niekedy banodrom? chod sa previezt (odporucany cas: piatok 16:00) a potom machruj

                  na slovensku sice zije v zemlankach a chatrciach len cca 500 000 ludi, tot pravda, ale ked sa pozrem, kolko % volicov ma jedna nemenovana politicka strana, tak to vypoveda o tom, ze hranica azie lezi naozaj niekde zapadne od nas. kde, to uz nech sa dohodnu moravaci s cechmi medzi sebou :-)

                  0 0
                  • Medviedok  

                    prehanas – 50% ani nahodou. Inac pozri si nejake historicke fotky po com sa jazdili zavody ako TdF v prvej polovici minuleho storocia, alebo jarne klasiky. Alebo na com sa jazdi aj dnes Pariz-Roubaix, ak si o niecom takom pocul.

                    Ale keby to bolo aj 50%, tak este stale mas zvysnych 50% co je naozaj dostatok moznosti kam sa na byku vybrat, mila princezna na hrasku. :)))

                    Z toho co pises PB – Sverepec poznam, to nie je total ziadny problem, T. Jastrabie – Banovce asi tiez, na Hradok to neviem kde ma byt, a Drietoma – TN neviem, ale zas sak mas mtb, a okrem toho mas zakonom danu povinnost prisposobit rychlost vozidla stavu a povahe vozovky atd atd atd. Ked chces rovny povrch, tak v Pekingu maju momentalne nejaky velodrom. Aj v Blave tusim. (alebo mali)

                    Ale keby boli rovne cesty, ako budu obchodnici predavat tie fule s 16 cm teleskopistickymi zariadeniami napredku aj nazadku? To by si chceu, aby od hladu pomreli, uboziatka daromne?

                    ;)

                    0 0
                    • hribik A1  

                      pred 100 rokmi ked sa vyjebes na tom 20 cm hrbe tak ta nezvalcuje kamion za tebou

                      a ano, moznosti kam sa vybrat na byku (pre ostatnych: biku) je dost. s nim je zjazdna kazda cesta, tomu tie diery naozaj nevadia. s hajtrovicou som prechadzal po beznych jamach na ceste osemdesiatkou, a hoci to boli jeby ako z dela, ten bajk na nej drzal. to sa o „galuskaci so 7 atmosferami“ povedat neda. to by som skoncil na prvej jame. prisposobit rychlost… znamena pri velkej casti ciest vliect sa s cestakom 19 a na to ho vazne nemam. co sa tyka hodnotenia rozdielov medzi cestakom a bikom (pre teba: bykom) tak ma zaujima hlavne stabilita na ceste, stabilita na hrboch, spravanie vozidla v pripade neocakavanych krizovych situacii. a tu vyhrava pri 90 % ciest bajk s absolutnou prevahou. na pohodlie, drncanie atd. sere pes. to neni dolezite. z tychto dovodov som si pren vyhradil par ciest kde budem nadalej pouzivat cestak ked pojdem okruh vylucne po tychto, a ked pojdem na ine cesty, pojdem na biku (pre teba byku). aj ked si bude potom black knives myslet, ze som si splietol vozidlo :-)

                       
                      0 0
                      • Medviedok  

                        ty s tym terminom byk mas furt volajaky problem sa mi tak javi…

                        a nemas ty ponovom teraz aj nejake to fitnys-kolo? Tak mi tu na galuskace nebryzgaj kym ti pekne hovorim.

                        ;)

                        a 80 nejazdis, to mi nehovor.

                        inac si mi pripomenul taky vtip o skolkarskej exkurzii v kamenolome, skusim to najst.

                        0 0
                        • Medviedok  

                          totok je on (mladezi nepristupne):

                          Deti idú s pani učiteľkou na exkurziu do kameňolomu. Sprevádza ich starý kameňolomák. Deti sa ho pýtajú:

                          • Ujo, ako sa robí štrk?
                          • To máte detičky moje tak… – vysvetľuje kameňolomák – Tu sa najprv do kameňa vyjebú diery. Potom sa tam najebe dynamit. Dynamit odpálime a on to celé rozjebe. Potom sa to najebe na Tatrovku a tá to odjebe k drvičke. Tam sa to najebe do násypky a drvička to rozjebe na malé kúsky…
                          • Deti! Ideme preč! – zavelí na to rozhorčená pani učiteľka a dodá – To bude nejaký *****!

                          (pardon za tie vyrazy, ale bez nich to nema stavu… Inac pozeram, tato tema, to je kvalitna telenovela :)

                          0 0
                          • Krys  

                            Poznám ešte variantu s malým vylepšením. ;)

                            … drvička to rozjebe na malé kúsky. Z tých malých kúskov sa najebú domy, v ktorých potom ľudia jebú až najebú takých kokotov, ako ste vy.

                            • To bude nejaký …
                            0 0
                        • hribik A1  

                          chcem sa vyjadrovat tak aby to bolo zrozumitelne kazdemu. to vies, politicka korektnost :-D musim, sak inac by ma eu zjebala jak psa

                          po rovinke 80 nejazdim, to je pravda. do kopca taktiez

                          sak ono sa na tom hadovi mozno pojdem za chvilu povozit, az sa nerozprsi. na 80 kilometroch tak vymetem polovicu ciest z toho zoznamu pripustnych

                          0 0
        • Lucke  

          :) respekt :D

          0 0
        • hribik A1  

          a do akej kategorie spada cesta prvej triedy s hrbolcami 20+ cm? napriklad pb-sverepec alebo trencianske jastrabie – banovce – hradiste (tzv. banodrom), pripadne taktiez drietoma – odb. na trencin? enduro hardcore? v usekoch v klesani 7 % downhill?

          0 0
          • Martin  

            to je spíš sebevražda :-)

            0 0
      • fousek  

        XCckari jezdej po polnich cestach a enduristi davaj husty tereny, ale pomalu, pak sou freerajderi a ty v tom hustym terenu skacou a nejvic sou DHckari ty ten hustej teren chtej mit co nejdriv za sebou

        0 0
      • Sobi  

        XC crosscountry čili většinou zpevněné cesty a stezky ( pro představu dostačující zdvih vidle cca 100mm )

        Enduro/AM težší, náročnější technicky terén, kde technika vítězí nad rychlostí uzké lesní cesty s různými překážkymi ( full lepší a dostačující zdvih tak 140mm )

        0 0
        • mr.antik  

          Dřív těch 10cm stačilo i DH… Neexistují enduro terény ale enduro styl jízdy, kdy prostě všechen zdvih co máš využíváš a kde bys klasický XC zlomil nebo zničil.

          0 0
          • Radek Broz  

            Ono dřív i ty DH tratě byly o dost jinde než dnes.

            0 0
          • qwerty  

            „…with front suspension these days you have a couple to almost thee inches more of front travel…“ Daryl Price 1992 (?) :D

            0 0
        • Jenda  

          tady je problem XC a zavodni XC – protoze zavodni XC ma mit chrakter technicky velmi obtizny trasy kterou by v podstate normalni vyletnik nemel sjet. To co popisujes je spis maraton (podskupina KPZ:-) nez XC, nicmene do jaky skatulky to zaradit?:-)

          0 0
          • Sobi  

            Kucí, to bylo hodně zjednodušené jen pro jeho představu! :-) Souhlasím s Vámi… :-)

            0 0
            • mr.antik  

              No tak zjednodušeně bych to definoval tak, že enduro terén je takovej, kterej na xc nedáš a zároveň na enduro kole ano :-) Bohužel (nebo bohudík) to není jen o tom kole…

              0 0
              • Jenda  

                to je blbost, na XC kole (kdyz si das niz sedlo) sjedes v podstate vsechno jen ne tak rychle, enduro bych rekl ze je takovy pohodovy jezdeni v terenech pro zavodni XC:-)

                0 0
                • mr.antik  

                  Tak to v tom případě ještě neni enduro terén :-)

                  0 0
                • mr.antik  

                  třeba todle bych na svým xc nedal… ale samozřejmě každý má ty hranice jinde, že…

                  0 0
                  • Sobi  

                    Tak to bych dal úplně v klidu!!!

                    …jedním dlouhým pádem! :-) No já jsem na svém XC dával několikrát Ještěd, teda né přímo po tý nejdrsnější cestě, ale bylo to už na hranici jetelnosti i kola :-)

                    0 0
                  • prodi  

                    s pevnou vidlí a prstem v nosu :)

                    0 0
                  • favorit.  

                    to by mozna zleva slo. Ale nevim, jak to vypada okolo

                    0 0
                    • ZuzicK  

                      Pokud bys jel jinudy, než jede on, tak je to na skok. A tohle je takovej schodeček, že ani při mé největší snaze posunout těžiště co nejvíc dozadu, to kolu nezabránilo mě shodit :)

                      0 0
                • Black knives  

                  Pro mě enduro jízda je v podstatě DH trail,ale ne v takové palbě,a se stopkami v cíli. Pohoda, jízda,radost,ob­tíže,sem tam metrový skok. Je tohle závodní XC? Jistě ne. I když, uvidíme na olympiádě. Prý konečně přitvrdili muziku,a trať je těžká. Podle fotek docela je.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    ale navíc ještě na ten kopec vyjet po svejch a mít s toho radost :-)

                    0 0
                  • Darkson  

                    DH trail přece neni enduro-to si protiřečí:-)).

                    jinak je to hodně relativní. já na XC kole sjedu, to co někdo nedá na enduro fullu a třeba takovej Andy (nebo jiní) dá na závodnim XC to co já na tom fullu ne. každý má ty svý mantinely nebo kritéria, ale často je považuje za obecně platné pro všechny:-)

                    0 0
                    • Krys  

                      Myslím, že si vystihol dosť dôležitý aspekt celého škatulkovania. Primárne je dôležitý jazdec až potom to, na čom sedí. Každý má svoju sadu schopností a svoju mieru odvahy (hranicu, kedy si poviem toto už nie). Kategórie bajkov len určujú na ktorý typ jazdenia sú najvhodnejšie. Nestačí si kúpiť DH špeciál aby sa človek stal DH jazdcom. Dokonca by som si trúfol tvrdiť, že najšikovnejší sú tí, ktorí začínali na pevnej vidlici s Včkami.

                      V konečnom dôsledku je byť bajkerom stav mysle.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        „Dokonca by som si trúfol tvrdiť, že najšikovnejší sú tí, ktorí začínali na pevnej vidlici s Včkami.“

                        Tak s tím musím nesouhlasit. Já takhle začínal (dokonce i navíc varianta s cantíky) a nejšikovnější tedy rozhodně nejsem, spíš naopak. Mě to tedy prd pomohlo :-)

                        0 0
                        • Krys  

                          Hm, ja som tak tiež začínal a stále som lama. :) Asi to nie je postačujúca podmienka. Myslím ale, že rôzne bajkové fígle sa človek najlepšie naučí bez pruženia a nášlapných pedálov.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ale jo, to máš pravdu. Nejvíc jsem toho uměl v 10 letech na BMX (teď s nášlapama se bojím i po tom zadním zkoušet jezdit), teď už nedávám ani to :-)

                            0 0
                      • mr.antik  

                        jsem o dost mladší než ty a začínal jsem teda na pevné vidli (a rámu) s cantilávrama :-)

                        0 0
                        • Krys  

                          Teraz ma tak napadlo, či to nie je tým, že mnoho šikovných bajkerov začínalo už v detstve, teda často na nejakej lacnej plečke, a snažili sa z toho vytrieskať čo najviac.

                          0 0
                  • Jenda  

                    no tak to co popisujes ja povazuju za freeride:-) – nejakym zpusobem se dostat na kopec a uzit si to hlavne dolu

                    0 0
                    • pitos  

                      To co popisuje může být EN ale také FR to je už jedno.Já mezi tím vidím jediný rozdíl a to ten že na EN je o překonávání i věčích vzdáleností narozdíl od FR kde se maximálně vyšlape kopec či dá mini přesun.Dolů už to je stejné,záleží jen na dovednostech ridera.

                        
                      0 0
                      • Medvjedok  

                        Ja to poznam inac, rozdiel medzi enduristom a friirajderom je, ze friiirajder je vyse potetovany (niekedy aj vyse potentovany ale). A endurista moze mat aj starter a vyfuk :) A podla toho co ty hovoris to zas je tak, ze friirajdera nemozes stretnut s bicyglom viacej jak 10 km od domu. :D

                        0 0
                        • Medvjedok  

                          Aha, a este, frirajdista hore kopcom vzdy tlaci. Endurista bez motora vzdy len niekedy.

                          Ale je to zlozite.

                          0 0
          • voytaa  

            Tedá mám pocit, že závodní XC se převtěluje spíš do podoby cyklokrosu na širokých pneumatikách. Včera jsem koukal na záznam MČR z Losin. Nezdá se mi normální, že XC se říká něčemu, kde se půlka trati jede po asfaltkách v parku a zbytek je po dost širokých cestách, kde terénní bylo jedině bahno. Nejvíc mně dostalo asi sto záběrů na nejspíše největší terénní překážku na trati – asi půl metru širokou a deset čísel hlubokou kaluž. Nevím, jestli to televize tak zkreslila, ale z tohohle to vypadá, že xc jezdí opravdu žiletkáři na odpruženým kole

            0 0
    • Dados  

      Dobrý téma, konečně! Co se mně týče, rád se toulám po lesních cestách a pěšinách. Nebaví mě chrtit, jezdit jako o závod, kolo je pro mě relax od práce a relax od lidí. V procentech terén/asfalt = 70/30 podle hrubýho odhadu. Vzhledem k tomu, že jezdím poslední dobou s přítelkyní, tak jsem změnil i trasy z hrubýho terénu na lesní pěšiny a jetelný singly. Myslím, že nejde najít obecná definice bajkování – každej by měl jezdit tak, jak mu to vyhovuje, pak je to bajking. Ten asfalt bych zas tak nesrážel…

      0 0
    • Jenda  

      tak vetsinu dneska bohuzel najezdim po silnici nebo velmi nenarocnym terenem cestou do prace (letos si vedu statistiku – jsem zvedavej na konecne zuctovani:-). Jenze jinak bych se na kolo pres tyden nedostal a fyzicka by sla do hajzlu. Pokud jedu sam na vylet mam rad cesty z kopce do kopce, jedno jaky povrch ale musi to byt pro me jetelny. Tlaceni kola je pro me jedna z nejodpornejsich cinnosti. Obcas si strihnu nejaky ten maratonek, nicmene po absolvovani extrem bike mostu mi prijde ted vsechno nudny a netechnicky. Myslim ze porad bude problem v pohledu na jizdu mezi DH a XC jezdci – jedni maji super techniku a preci jenom vic kola uzpusobeny k jizde z kopce – uzivaji si predevsim rychlost a hravost, druzi maji zase vyrazne lepsi fyzicku, techniku leckdo nema vubec spatnou ale kolo ma spis na cestu nahoru a uziva si spis prekonavani sama sebe nez boj s terenem a prirodou. Ale je to jen muj pohled a popravde vzhledem k tomu ze nejsem prilis stadovy tip nemam moc potrebu se sdruzovat s dalsimi bikery a tedy jich moc neznam:-) BTW to co je ted kolikrat na zavodnich XC okruzich by pred par lety byly podle me solidni useky i na DH trate:-)

      0 0
      • pitos  

        „Myslim ze porad bude problem v pohledu na jizdu mezi DH a XC jezdci – jedni maji super techniku a preci jenom vic kola uzpusobeny k jizde z kopce – uzivaji si predevsim rychlost a hravost, druzi maji zase vyrazne lepsi fyzicku…“

        A právě proto tady máme kategorii enduro která je jakoby mix těchto dvou odvětví.Je to i díky dnešních vysokozdvihým bikům které jedou dobře jak do kopce tak z kopce.Takový jezdec je schopný zajet v pohodě slušnou vzdálenost terénem a na druhou stranu dokáže bez problému sjet jakoukoli DH trať.Dokonce může být lepší než mnoho bikerů z těch dvou uvedených  skupin.

        Tohle je pro mě EN,je to o univerzálnosti jezdce který má ale přece jenom blíže k techničtějším disciplínám.Potom třeba takové AM je to samé ale zase více přikloněné k XC.

        Tak to vidím já:)

        0 0
    • Scully  

      Biker je pako co se neudrží na silnici. :-D

      0 0
      • Luka  

        jasne protoze jakmile vidim peknou pesinku do lesa, neudrzim se a uz jsem z asfaltu pryc :)

        Pro Blacka: jsem terenni turista, neni pro me zazitek ujet 150km za den, ani mit prumer 25kmph. Nejdulezitejsi je pro me citit na biku to, co mi chybi a to je svoboda, klid, priroda, moznost rozjimat a vnimat okoli, semtam adrenalin a radost z prekonani strachu ci necekane komplikace. Cilem moji cesty byva cesta sama, ale kolikrat nepohrdnu prirodni ci kulturni zajimavosti, pripadne vyhledem do kraje.

        Fandim stezkam, fandim singlum, fandim vsemu, co ma smysl. Asfalt tam, kam patri, tedy pro me pro pohyb do prace je asfaltova stezka ideal, v lese a rekreacnich oblastech by nemel mit misto, nektere „cyklostezky“ jsou znasilnenim krajiny a po takovych neni radost jezdit.

        A kdo je biker? Biker je ten, pro koho kolo neni jen dopravni prostredek, nebo nacini pro hubnuti. Biker je ten, kdo vnima jizdu pro samotny pocit z jizdy, kdo ma vztah jak ke svemu stroji, tak i mimojine ke komunite ostatnich bikeru. A Biker s velkym B je pro me ten, kdo splni tohle a jeste dokaze premyslet a zkusi ovlivnit svoje okoli ci podminky pro vec, kterou ma rad. Hodne lidi v nasi spolecnosti zivori, preziva, zije si na svem pisecku, maloktery ale ma zodpovednost a vuli se na jejim utvareni a vyvoji podilet. Biker neni jen ten, kdo lita na kole po lese a stesti mu sviti z oci. Biker je ten, kdo dokaze pochopit ze tu neni sam, a ze po nem neprijde potopa… ohleduplnost, slusne vychovani a nejaky cit k prirode a poradku jsou podminkou… (zni to jako verbovani k policii, ze jo? ;)

        0 0
        • Dados  

          Spíš do Čemby :) ale jinak 100% souhlas…

          0 0
        • Sobi  

          Klobouk dolu, teda helmu dolu… líp bych to nenapsal! :-) Super!

          0 0
        • C-ampari  

          Amen. :-)

          0 0
        • mr.antik  

          Pod první dvě věty posledního odstavce bych se podepsal – to je asi zatim nejlepší definice. Pak už je to reklama na jednu nejmenovanou organizaci :-))

          0 0
        • jecnak  

          Zajimavy podle toho ci pises, tak bych cekal, ze mluvis o slusnym cyklistovi a nejakym bikeru nebo jak se tomu nadava. Co teprv takovej zavodak. Tfujtajbl to jsou slova.

          0 0
          • Luka  

            zdaleka ne vsichni zavodaci ktere znam jsou pro me bikeri. Velka cast mi pripada jako z citatu Murphyho :

            Zákon prof. Quicka
            Cyklista profesionál nejen utužuje tělo, ale navíc se ještě snaží jet rychleji než ostatní.

            Schnellův zákon
            Cyklisté profesionálové nejezdí rychle proto, aby něco stihli, ale aby byli v cíli dříve než ostatní.

            Zákon prof. Aima
            Pod pojmem „cíl“ si nesmíme představovat nějaký konkrétní cíl, jako je pekárna nebo holičství – cyklisté profesionálové prostě jedou po cestě, na jejímž konci je velký transparent s nápisem „CÍL“.

            Pointův dodatek
            Na začátku cesty, po níž jedou cyklisté, je stejný transparent, ovšem je na něm napsáno „START“.

            Trackův prostorový zákon
            Podle transparentů se cyklisté orientují, protože jinak by byli schopni jet třeba po kolejích.

            Zákon strážmistra Murdera
            Umístíte-li transparent s nápisem „START“ za železniční zastávku v Berouně a transparent „CÍL“ na výhybku před hlavním nádražím v Praze, dá se toto klasifikovat jako vražda.

            Schlussovo upřesnění
            Do Prahy samozrejmě žádný cyklista nedojede.

            Curbův zákon
            Vidí-li cyklista transparent s nápisem „START“, funkce jeho mozku se omezují na pouhé vysílání pokynu do nohou.

            0 0
        • Bruntal  

          Wau, nadherne jsi popsala to co ja jen citim a dosud jsem pro to nenalezl slova. Presne to si i ja predstavuji pod slovem biker…

          0 0
        • Medviedok  

          si si asi pomylilo bikera s psychoterapeutom a dobrodejom, dievcatko… :D

          0 0
          • Krys  

            Hm, to oslovenie. Jaj.

            Inak podľa Lukynej definície bajker som. Síce nie s veľkým B, ale predsa. Hurá! :)

            0 0
            • Medviedok  

              bajker, a s moralkou zlodeja bicyklov… To su tie paradoxy.

              0 0
              • Krys  

                Teraz si ma priviedol trochu do rozpakov. Kto má morálku zlodeja bicyklov?

                0 0
                • Medviedok  

                  ty.

                  0 0
                  • Krys  

                    Veď som ti len prelomil heslo. To snáď nie je až taká tragédia, nie?

                    0 0
                    • Medviedok  

                      samozrejme ze nie (aj ked ktovie ako to naozaj bolo, konto mi nefungovalo uz dlhsie, predpokladam ze to bol vysledok nejakej intervencie takeho jedneho srandistu od tuňák-festu ktory ten den asi uz nedikazal rozchodit moju aktivitu na BF, a to tvoje udajne prelomenie hesla spojene s hlasnym publikovanim tohto tvojho „uspechu“ v diskusii, to mohla byt len taka trapna kamuflaz aby sa neukazalo kto tu na BF ma komercne vplyvy… ale to je cisto moj dohad ;), no kazdopadne: rypat sa niekomu do schranky, prihlasovat sa na cudzie konto, to z mojho hladiska tak zhruba zodpoveda moralnej urovni zlodeja bicyklov. Ja by som do cudzej e-mailovej schranky napriklad nesiel, ani keby som heslo rovno vedel, alebo keby som vedel ze by som bol schopny ho uhadnut, pretoze jednoducho a prosto respektujem cudzie sukromie. Prihlasit sa cez cudzie konto, to je nieco analogicke a velmi podobne. (Ze si mal potom este na moju adresu nejake blbe reci, to zanedbajme)

                      Cize dufam voci tomu nic zasadnejsie nemas, ked prehlasim, ze ty, Krys a.k.a. Kristian Kamenar z Prahy (alebo neviemodkial) si moralne na urovni zlodeja bicyklov, alebo?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak preci jen stihac, jen to ne:(

                        0 0
                      • Krys  

                        Ok, beriem. Len pre upresnenie, čo som vlastne urobil:

                        • Prihlásil som sa na BF pod tvojím uživateľským m­enom
                        • Zmenil som ti heslo a prepísal mailovú adresu uvedenú v tvojích údajoch, aby si si nemohol dať preposlať nové heslo
                        • Tento svoj „úspech“ som hlasne publikoval na BF

                        Tvoju mailovú adresu som nezverejňoval. Jediné čo som ti vlastne vzal, bol tvoj účet na BF. Do tvojej emailovej schránky som sa neprihlasoval, ani som sa nepokúšal do nej dostať.

                        Voči tvojím prehláseniam nič zásadnejšie nemám.

                        Ešte malá poznámka k tvojím konšpiračným teóriam: „Komerčné vplyvy“ nepotrebujú žiadné kamufláže od tretích osôb. Ak by si nejako moc vadil, dostal by si ban. Nebol by si prvý ani posledný.

                        0 0
                        • kovar  

                          to jseš tedy pěkná sketa

                          0 0
                          • Krys  

                            Ale jasne. Som najväčšia sketa BF. Morálka mi nič nehovorí. Podrazím kedykoľvek a kohokoľvek. Chce ešte niekto použiť podobne pádny argument? Tak prosím, dnes som voči invektívam odolný.

                            0 0
                          • kámen úrazu1  

                            Jestli to vejš je stíhač a bude se projevovat tak, jak předtím, doufám, že mu blokne nick znovu.

                            0 0
                            • kovar  

                              nevím, kdo je stíhač, nevím, jak se projevuje a kromě toho je to ohledně výroku o sketě zcela nepodstatné.

                              0 0
                        • Lacker  

                          Hnus

                          0 0
        • o.1  

          biker je ten „ktery lita po lese a stesti mu sviti z oci“ to je ono! to uplne staci!

           
          0 0
        • o.1  

          biker je ten „ktery lita po lese a stesti mu sviti z oci“ to je ono! to uplne staci!

           
          0 0
    • dieegoo  

      Asfaltu se obcas nevyhnu, ale i tak bude pomer mimo asafalt / silnice tak 75:25%. Jinak nevyhledavam nejaky mega narocny pasaze, rad se projedu tak, abych z toho mel radost a neco pro sebe udelal. A jestli me pritom nekdo zhodnoti ve stylu – ha, to je vul, hlavne ze ma celopero a jede po lesni pesine… klidne, zily mi to netrha, budu jezdit takovy cesty, ktery mi vyhovuji, sebevedomi si jezdenim po narocnych cestach, kde bych kazdou chvili trnul, ze se rozstipu, nepotrebuju.

      0 0
    • Lucke  

      v garáži mám momentálně tři kola:) večer, když nestíhám nebo když si chci pořadne vyjet daleko, beru silnici…100 procent silnice:), ale kdyz si chci dat do tela a uzit si jizdu naplno, lesni cesty, singliky a beru XCcko, enduro uz je vazne jen fun bez chrceni, jen tak do lesa a sjezdiky naplno:)

       

      smeju se turistum a 100 procentnim silinicarum, nevi o co prichazi:)

      0 0
    • siafu  

      mně jen překvapuje, kde lidi berou odpovídající fyzičku, pokud jezdí stylem 70 % terén, 30 % asfalt… já pokud nemám najetý silniční kilometry (což v tomto roce nemám ani omylem:), tak jsem úplně v háji a v terénu do kopce mi to připadá dost o ničem, když evidentně cítím, že mi to vůbec nejede :/

      0 0
      • mr.antik  

        Rovinky se daj najíždět i na štěrkovkách a lesních cestách…

        0 0
    • jecnak  

      Proc?

      0 0
    • MlokCZ  

      Já jezdím všechno. Klidně může být vyjížďka na fullu 100% terén a klidně i poměrně dost asfaltu. Záleží na situaci.

      Třeba teď v Beskydech jsme dost výjezdů nahoru jezdili pro ušetření sil po asfaltu (a většinou bychom to terénem nevyjeli vůbec, tím myslím jet třeba Lysou po žluté nahoru by opravdu nebylo to pravé ořechové), protože na techničtější sjezd nesmím být moc unavený, jinak ho nemá pro mě ani cenu jezdit (unavený nic nedám, velké riziko pádu a místo užití se tím sjezdem protrápím).

      A nejraději mám nějaké hřebonovky. Třeba právě teď v Beskydech se mi nejvíc líbil hřeben Bílý Kříž → Bumbálka po červené (tedy až na tlačení z Konečné, ten jsem nahoru fakt nedal, i když vyjet lze, jak předvedl jediný z party co ho dal). Líbil se mi více než třeba žlutá z Lysé dolu, i když byla také dobrá.

      Vyjížďka čistě jen po lesních asfaltkách mě ale občas také baví, od toho jsem pořídil „asfaltový“ speciál s kterým je možné projet lecos a nemusím řešit jako na silničce, že najednou je třeba se vrátit, když se trošku zvrtne cesta dle mapy označená jako asfaltka s nespevněným povrchem nebo je třeba si to zkrátit někde čistě terénem.

      0 0
      • teepeex  

        tohle podepisu

        0 0
      • gazman  

        ja tež

        0 0
      • Vhalasta  

        Jj. Nahoru po asfaltu nebo aspoň šotolině (pokud ne rovnou cyklobusem), pak hřeben, nejlíp aby končil co nejblíž domácí hospůdce, případně asfalt podél řeky pro dojezd k domovu.

        Jen bych upozornil, že ještě rozlišuju dva typy oblíbených okruhů, tzv mokrou a suchou variantu. Mokrá varainta pak je samo více na asfaltu a zpevněných cestách bez bahna.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • castro  

      Já jsem teda hrdym vlastníkem MTBčka, ale mám raděj silnice, kde to víc „ocejpá“. Terénu se nevyhejbám, ale ze 60% jezdim právě na menších silnicích nebo kvlaitnějších lesních cestách.

      Silničku bych někdy rád vyzkoušel, ale zatim nebyla možnost. Jo a kdyby někdo z Prahy chtěl někdy vyjet na nějakou trasu po povrchu kterej jsem popsal, tak určitě dejte vědět na ICQ ;-)

      0 0
    • kofolka  

      No popravdě řečeno, když jedu sama, docela se bojím do lesa na cesty po kterých nikdo nejezdí… No a kdo se bojí nesmí do lesa. Ale já do lesa chci, proto volím lesní asfaltky, štěrkové cesty, nějaký ten menší terén. Nevyhledávám těžké terény, asfaltem nepohrdám a ani ho nemiluju. Nepotřebuju uznání od druhých a nepotřebuju název Bikerka. Možná že podle někoho jezdím blbě, možná že jezdím katastrofálně, ale hlavně si jezdím pro radost a co o mě řeknou ostatní mě tolik nebere…

      0 0
    • hribik A1  

      jazdim prevazne po asfalte. nehanbim sa za to. 5–10 % mimo neho, pretoze ma bavi sledovat krajinu a k tomu mam lepsie podmienky z nejakej cesty nez v lese kde su stromy nalavo stromy napravo. to ma bavi 10 minut a sup nas5 na cestu. semtam si prejdem nejaky kusok singlaca v lese ked mi nan padne zrak a paci sa mi. netvrdim ze som biker podla nejakej skatulky a je mi jedno, co som

      0 0
    • Darkson  

      mě prostě baví pohybovat se v přírodě, což převážně praktikuju právě na bajku. většinou vyhledávám spíš techničtější terén, ale dovedu si maximálně relaxačně užít i lesní cesty a jednoduchý singlíky. asfalt beru jako nutný zlo ve městě, ale mám to štěstí, že můžu od baráku namotat libovolně dlouhou bikovou trasu s minimem asfaltu. jinak jezdim většinou asi nezávodní XC, tj. brouzdání lesy převážně po turistickejch značkách, nahoru dolu, technický sjezdy i vjezdy nebo příjemný polní nebo lesní cesty. a to mne baví:-).

      jo a rád jezdim i na silničce tam, kde je člověk obklopen přírodou a nejezdí tam moc aut;

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Biker je podle mě ten člověk co koukne do mapy, zvolí cíl, trasu k cíli dle nálady a víc neřeší. Nezajímá ho kolik je po cestě kopců, singlů, brodů, asfaltu – dá prostě všechno a když nedá tak kolo ponese a půjde třeba potokem když zabloudí.....to je BIKER :-))

      Co se mně týče tak jedu dokud na to mám nebo pokud nehrozí velké škody na materiálu :-)

      Vadí mi hlavně auta, né asfalt.

      0 0
    • RoadMan  

      biker je podle mě ten co rád jezdí na kole ať už silnička nebo MTB a hlavně ho to baví.. osobně jezdím převážně silnici a silnici mám strašně moc rád, ale ať mě někdo zkusí udržet doma když v prosinci svítí slunko a venku je napadanej sníh.. v ten moment sedlám horáka a hurá si užívat.. jen tak na okraj jezdil bych horáka i v létě ale je to už taková plečka že v tu zimu se líp ztratí :-))) takže dám si oboje, ale silnice vyhrává..

      0 0
      • pižmoň  

        :-)biker je podle me ten clovek co co jezdi v kopcich a vyhledava teren.Casto radi posledni 3pastorky a z kopce je hoodne za sedlem.Samozrejme do takoveho terenu nemuzeme jezdit kazdy den ale alespon jednou za tyden si ten cas najde snad kazdy.

        0 0
        • Black knives  

          Podle mě je biker člověk, co rád jezdí v přírodě. Jen se vyhýbám asfaltu. To je ale osobní averze z konkrétního důvodu. Málem bylo po mě. Měl jsem před dvaceti roky slušné silniční kolo. Jedu si to plný kotel po hlavní, když mě přehlídl řidič nákladního auta, a začal odbočovat vlevo. Náraz, a po třech dnech v bezvědomí jsem se probral ve špitálu na intenzivce. Tehdy jsem si řekl, že na asfalt dobrovolně už nikdy. Samo, v té době nebyly přilby na silnici…Přežít náraz do zdi v 50km/h, to stačilo. Na lesní stezce se raději vysekám sám, a budu si za to moci sám. Mám hrůzu z toho, že za mnou jede auto, a řídí ho někdo, kdo je mimo.

          0 0
          • jan 2  

            Jenže když jseš tam sám tak na to musíš pořád myslet. Vždycky je to aspoň pro mne limitující. Před týdnem jsem se vysekal na Zadním hutisku a musel jsem se s rozsekaným kolenem dopravit domů ( Jeseník), protože mobil se vybil od věčného hledání sítě. Takže vše má svá pro a proti

            0 0
    • Nimrod  

      definici bikera neznám, ale povim, kde jezdim já. trial většinou město, ale chystám se na kameny, ale to je asi trošku mimo :-) na sjezďáku většinou takový mini dirtíky a lávečky, co stavíme na konci města, občas vyjedu na návštěvu dh a singletracků. a občas jen tak vemu sjezďáka a jdu se project do lesa. bez cíle, bez předem promyšlený cesty, jenom jedu kam chci a jak dlouho chci. kochám se přírodou, přemejšlim a jsem rád, že jsem na kole. takže pokuď nepočítám trial, tak asfalt jenom při dopravě a popřípadě ve sk8 parku, jinak se mu snažim spíš vyhnout, což se jak kdy povede, podle aktuální nálady, kam chci zrovna ject :-)

      0 0
    • Tomínos  

      Bajker? Nevím jak to přesně zaškatulkovat :-) Asi každej kdo má kolo rád a nezáleží na tom jestli je to žiletkář nebo frajer co neumí jezdit po rovný silnici :-)  Spíš mě mrzí, že pro širokou nebajkerskou veřejnost je bajker i borec co používá períče nebo švarce bo prababičce na dopravu do hospody a zpět a podle toho se na nás veřejnost dívá :-)

      0 0
    • Blackbiker  

      Ahoj Romane, no  já  si už  svůj  styl  našel-líbí se mi  myšlenka surfařů-„stále hledají tu svou vlnu“. No a já ji už našel – a to FREERIDE. Po letech ježdění za komunistů na silničce(bavilo mne to)menší provoz-Beskydy k tomuto předurčeny:-) jsem pochopil, co to je jezdit po lesních cestách mimo asfalt-Treking Fox horák.No hodně let uběhlo a bylo třeba koupit nový stroj-a pořád v hlavě kladiva-jedině pevný rám,jedině-naštěstí mne zlanařil náš společný kamarád P.Matula do fulla.Tak jsem si řekl po pročtení BF-koupím raději velký zdvih abych nemusel měnit kolo po roce ježdění. Už teď  je mi jasno, na freeride je třeba jiné kolo. Ale má vrchařská touha mne stejně bude nutit jezdit i s kolem se zdvihy 200 a dvoukorunkovou vidlicí i dokopce.Už teď vím že budu asi jedinej -„blázen“:-). Ale co, já si svoji „vlnu“ našel a dál už není skoro kam jít. Když už jsme u té kastace MTB tak u mne přerod z XC,přes am,enduro až po freeride trval na Reignovi rok:-)No a zítra jedu trochu zablbnout na DH trať. Ale jedině v lese v těžkém terénu, kde „neobtěžuju“ turisty si připadám free-prostě volný,svobodný a nepochopitelně-ale fakt bezpečný-prostě není pravda že freeride je nebezpečný sport-je nebezpečný jen pro ty, co to přehánějí:-) na asfaltové silnici se cítím velmi nesvůj-prostě tam nepatřím:-)  Ps:taky jsem si nikdy nemyslel že dokopce se dá jet i jinak než po vlastní ose-ale věřte mi dá se i jinak-buď autem,lanovkou nebo pěšky tlačit bajk-prostě je to vlastně zcela jedno-uspokojení z MTB může být jak hore tak i dolekopcom stejné. Hlavně je třeba ctít všechny bajkery-ať už silničáře,Dh nebo Xcčka-prostě každý si najde ten svůj směr a ostatní je třeba neodsuzovat ale respektovat-prostě RESPEKT všem!:-)

      ahoj Blackbiker

      0 0
      • Blackbiker  

        Jen poslední poznatek-velmi mi pomolo „odhození“ cyklocomputeru. Prostě proč se nechávat svazovat něčím elektornickým-vědět jak rychle jedu? Na co? jedu tak rychle kolik chci a na kolik mám:-) Kolik jsem ujel-proč bych to měl vědět? Stačí vědět že zhruba tohle ujedu dle mapy(mám na to-chci to ujet)  a pak dál už neřešit, prostě tachoš mne svazoval a teď jsem free:-).trochu jsem odbočil od tématu threadu ale tak já vidím MTBbiking-neřešit najeté kilometry ale prožité a vychutnané kilometry:-)

        0 0
        • Black knives  

          Na to, že jsme byli spolu včera na pivo, jsi ukecaný, jak papoušek…Však jsem ti pár názorů taky naočkoval pod kůži..

          DH riders, někde to tady zaznělo, že mají horší fyzičku. To mě rozesmívá. Ti kluci jezdí objemy na silničních kolech, aby vydrželi udýchat trať, tráví hodiny v posilovně, aby udrželi řídítka, a pak dřou techniku jízdy na hraně možností přilnavosti gum, pružení stroje a svého umu s rovnováhou. Dělal jsem DH brutal teamu servisáka. Tyhle kluky obdivuju. Jsou to piloti, jako u F1. Je mezi XC zažitá představa, že to jsou feťáci, a ochlastové. Prd. Kdo má v kuli, na trati se zabije. Tohle je pro super výkonné, a velmi klidné lidi. Viděl jsem např. Leo Máchu, jak jel na Santa Sruz sjezďáku na Lysou, a cestou předjížděl XC tůristy. Má fízu neuvěřitelnou. Viděl jsem Tlaška závodit na silničním kole…Viděl jsem sjezdaře makat, až z nich lilo. Žádné vození si ****** z kopečka.

          Pak mám pořád dost přátel, a známých, co mají bajky od cca roku 1990. V té době si to koupili v mém okolí horolezci, vodáci, prostě-horalé. Zkoušeli jsme, co to kolo dokáže, a co dokážeme my. Jezdily se terény, o kterých se dneska píše, že jsou na celopéro s velkým zdvihem. Však takový Buf je živoucí důkaz existence takové odrůdy bikera.

          Podle mě, mnoho lidí vlastnící horské kolo jej má spíše jako pohodlné kolo na výlety nenáročného charakteru. Nemají v sobě tu touhu poprat se s kolem nejen nahoru, ale i dolů. Když vidím XC závody připomíná mi to v čr cyklokros. ale když se kouknu, na XC v kanadě, a USA, to nejsou zadarmo tratě. To se mi líbí. Je u nás nějaký závod srovnatelný s Kanadou,NORBA? Nejde mi o supermaratony,co jezdí manželka Bufa. Ne výškové metry nekonečně moc, ale technická XC jízda.

          Líbilo by se mi, kdyby existovaly v čr enduro závody. Obtížně po šutrech nahoru, obtížně dolů. Zkusím najít nějaká videa.

          0 0
          • KRAJIC  

            Souhlas.

            0 0
          • jan 2  

            Sakra z tebe už dýchá old school, ale jestli to bereš takhle tak s tebou na 1000 % souhlasím a jsem rád, že takhle zde uvažuje aspoň někdo.

            Máš rád víc jízdu dolů, já nacházím uspokojení spíš v té nahoru, ale jedno tady pár lidí koukám spojuje – obyčejná, ryzí a poctivá láska k horám a několika odnožím biku.

            Jednou jsem přemýšlel nad tím, že takový lidé by měli založit nějakou frakci, pak jsem se dozvěděl o Čemba – teď ji mnoho lidí zavrhuje ( dle mnoha příspěvků zde ). Cítím ovšem a to i ze mne , že bych nad touto skupinou vybudovaných tratích jen nerad sdílel stopu s mnoha dalšími bikery, kteří by se objevili a trať zahltili. Přece jen hory já a samota…

            0 0
          • Windblow  

            Nad enduro závodem už delší dobu přemýšlím, Beskydy jsou na to, jak stvořené. Sednem na pivo a něco vymyslíme.

            0 0
            • Black knives  

              Co si budem povídat, chtěl jsem tě vyhecovat na organizaci takového závodu…A že mi to půjjde tak snadno,no, jak to asi vím, že? To pivo je dobrý plán.

              0 0
              • TinkTink  

                Hlasim se do zavodu :-)

                0 0
              • Jenda  

                myslim ze enduro zavod splnuje Extrem Bike Most – asfaltu je tam asi 1 km, po rovine jsou asi 4 km, prvni zavod kde me druhy den braly krece do rukou:-) Jediny cim to nesplnuje enduro zavod je rozestup nekterych stromu mezi ktery se nevejdou poradny riditka:-) Ale terene to fakt stoji za to ostatne jedou se tam dolu nekolikrat mistni FR trate:-)

                0 0
                • Balvan  

                  Asi tak, nektere useky na tyhle trati mi od pohledu prijdou, ze nejdou projit ani pesky, natoz na kole. Ten kdo ujede klasik (cca 46km) je u me borec a ten kdo extrem(2 okruhy klasiku), to uz je opravdu blazen. A kdyz do toho prijde bourka jako letos, tak je to masakr.

                  0 0
          • Jenda  

            K tem XC zavodum – jedna vec je co ukaze nase TV a druha co se jede ve skutecnosti – do obtiznejsich pasazi jsou pupkati strejcove z CT lini dojit takze vidis akorat mista kam se da dojet autem – je pravda ze vetsinu okruhu znam jenom z fotek a vypraveni ale treba XC ve Varech Vokrouhlik hodnotil jako masakr a myslim ze treba ten ac XC jezdec preci jenom na tom kole umi, to samy XC v Cesky Kamenici zkuseni XC riders jiste doplni dalsi:-)

            0 0
            • Windblow  

              jj, souhlas…jen nesouhlasím s tvým názorem na práci ČT. Ty lidi osobně znám, stejně jako jejich práci a po trati běhají s těžkou technikou, jako kamzíci. Tak tomu je u sportovní redakce ČT Ostrava.

              0 0
              • Jenda  

                tak mozna se lecos zmenilo a je fakt ze to o pupkatejch strejcich tu vzdycky hlasil Radek Broz, jenze je fakt ze na klinovec se ostravaci nepotahnou:-)

                0 0
              • Radek Broz  

                BTW: Chyba je už to, že tam běhají s těžkou technikou.

                0 0
      • Tušnak  

        myslím, že jedinej blázen nebudeš:)

        http://www.bike-forum.cz/…l-13654.html

        0 0
    • Hornet  

      Krásna téma, konečne sa tu nikto neháda a neskáče si do vlasov ;-)

      Definovať bikera je asi dosť ťažké, ale su tu všetko pekné myšlienky.

      Tak pridám aj ja niečo. Jazdím už dosť dlho, asi odkedy prislo MTB do ČSFR ;-) sme tu taká parta 1–7 bikerov, jazdíme všetko, asfalt, terén, hore aj dolu, máme radi prírodu, správame sa k nej slušne, dlhé aj krátke trasy, niekedy rýchlo niekedy pomaly:-D jednoducho nás to baví ;-)

      0 0
    • Hell_A  

      Já ne, bo já jsem bajkerka:-D

      0 0
    • zLevaDobry  

      Mám rád žiletku, protože mě dostane rychle daleko… Mám rád bike, protože mě dostane snadno daleko od lidí… Mám rád kola, protože mě dostanou na správnou cestu… a na povrchu vážně vůbec – ale vůbec - nezáleží… ;)

      0 0
      • Black knives  

        No,já jdyž chci na kolo, tak bydlím v podhůří Beskyd. Kopce velké, i malé, kolik jen chci. Přesto nejraději po vymazlených pěšinkách, co si tady bikeři svépomocí udržujeme. A je nás stále víc. Taky je to poznat. Mnohdy mám čas jen na dvě, tři hodiny a mít bikování za barákem mi přijde dokonalé. A docela to tady dokonalé mám. Kolem baráku mám cca 40km vymazlených stezek, a singltreku. A pořád dál hledám staré lovecké chodníky. To mě hodně baví. Koukám mnohdy jak puk, co naši předci postavili v lesích. Doufám, že nějaké mi ještě ukáže Buf. A databáze soukromých tipů na traily nám docela roste.

        0 0
        • Sobi  

          Kvůli biku se budu stěhovat z Praglu do Železných hor. :-)

          Jsem tedy biker?

          0 0
          • Medviedok  

            biker budes, ked sa kvoli biku prestahujes niekde do srdca Skalnatych hor. A budes tam aj jazdit.

            Alebo aspon do Krupiny.

            :D

            0 0
            • mr.antik  

              A největší Biker když se kvůli cyklistice přestěhuješ do nějaký salaše v Rumunsku

              0 0
          • kámen úrazu1  

            Před dvěma roky jsem podnikla stejnej krok, jen jsem to měla do Železnejch blíž. :-) A letos během července jsem zrušila podnájem a do práce dojíždím 40 km ze Žďárskejch, většinou sice na silničce, ale i tak je to eňoňuňo. Jen přes léto a podzim. Pak zase další podnájem nebo stěhování dál – možná do Práglu? S bikováním to tam tak hrozný není, stačí bydlet někde u Točný. Brdy jsou blízko. Jsou tam mnohem lepší možnosti než byly v Pardubicích, kde jsem bydlela před odstěhováním do Železnejch a teď do Žďárskejch. Dilema. Uff. Kam přesně se stěhuješ?

            0 0
          • Black knives  

            No, už jen to slovo horal má svou váhu. A jestli ještě navíc biker, to je dobře, ne?

            0 0
        • Windblow  

          MTB jezdec sleng. „biker“ je podle mě ten, který na svém horském kole vyhledává jízdu mimo asfalt, ale všichni víme, že se mu 100% nevyhneme. O tom, kdo je XC nebo enduro jezdec bych se nerozepisoval. Mám kamarády, kteří na HT s 80mm zdvihu sjedou to, co jiní nedají ani na sjezďáku, takže jenom v kole to není. O sobě říkám, že jezdím beskydské XC, protože na svém stroji 180/165mm zdvihu si klidně dám 70km v terénu (což je dle mého názoru cross country), ale také si zablbnu v bike parku a vydržím celý den sjezdovat. Rozhodně nejezdím silnici a to jen ze dvou důvodů:

          1. bojím se, že mě někdo sejme
          2. nechci čichat smrad z aut

          Všechny asfaltové stezky nezavrhuji, obzvlášť v těsné blízkosti měst můžou plnit svoji funkci, ale rozhodně jsem pro stavbu jednoduchých singltreků. ST je dle mého názoru nejschůdnější cesta k rozvoji terénní cyklistiky s minimálním zásahem do přírody, je bezpečnější než asfalt, biker se na něm učí technice a je blíž přírodě.

          0 0
          • Medviedok  

            ty mas 35 rokov? Prepac, ale ty uz nie si biker, ty si strateny pripad.

            (hlavne sa netreba bat si to priznat. Ale bez obav, nie si v tom sam, ja som tiez jeden, a to ani tolko rokov nemam :))

            0 0
            • Windblow  

              jj, to si dobře uvědomuji a bude hůř:D

              0 0
            • Luka  

              pripad teda jsi. jen nevim jakej, zatim si tribim nazor ;)

              0 0
              • Medviedok  

                Luka, toto je hodena rukavica: prid, pozyvam ta, mozes ma podrobne prestudovat a ujasnit si (aj mi) ako to so mnou a s nami na tejto planete je. Pobikujeme, porozpravame sa, co dalej sa uvidi. Mozno zmenis prostredie aj trvalejsie nez len do jari :)

                co, mas na to gulky?

                :D

                0 0
                • Black knives  

                  No, Luka je  chytrá a hezká holka. K tomu má k ruce ještě Habiba, ten by ti jistě rychle vysvětlil, jak se věci mají..

                  0 0
                  • Medviedok  

                    neviem kto je habib, ale ani on ani nikto / nic ine nemoze predsa stat dievcatu v ceste za stastim! To by ste dopustili?! :))

                    0 0
    • PjSky  

      Ja sem biker :D Sedl sem si na to poprve kdyz mi byly 3 a od te doby :P… ani sem tem rodicovskym histerkam neveril, co sem pry vyvadel…

      Preferuju asfalt, nejak me boli kolena v posledni dobe. A kolo neni moc sjezdovy model, full by to zvladl 2× lip, sem si jisty..

      Na DH se uz asi nedam, blizi se 30tka a cas si dobre rozmyslet, jak dlouho se hoji kosti, ze? :) A prave i proto me ty singly nelakaji, uz se mam celkem rad.

      0 0
      • mr.antik  

        Zrovna teď o víkendu jsem si projel jablonecký ukázkový singl a rozhodně to není nic nebezpečného, žádné skoky nebo zatáčky. Naopak klidna plynulá jízda, myslim že to bude tak na stejno s tim asfaltem co se nebezpečnosti týká. Když někdo lesní pěšince začne řikat singltrek, neznamená to že je je to nějaký peklo

        0 0
    • ZuzicK  

      Biker/-ka je ten/ta, co si o sobě myslí, že biker/-ka je.. každý má své možnosti a nemusíme mu/ji kazit radost, že jo :).

       

      Já o sobě si myslím, že bikerka jsem :) Mám ráda technické výjezdy i sjezdy, šotkám, cestám a lesním asfaltkám se s odporem nevyhýbám, to bych nikam nedojela (a dá se při tom kochat :)), rušným silnicím raději ano. Raději hory než rovinu. Raději volím variantu nahoru po cestě a dolů něčím technickým než opačně :) Na procenta ani km se to počítat nedá, každá vyjížďka je jednoduše jiná.

      A mým cílem je být všestranná bikerka.. v pohodě nahoru dolů i do vzduchu :)

      0 0
    • Medviedok  

      Aby bolo dielo dokonale, definujte este kto je bike-pozer? :))

      0 0
      • Lister  

        já :-)

        0 0
        • Medviedok  

          no, nie som si isty – jedine ze by si mal full, novsi ako 3 roky, drahsi ako 3 tvoje mesacne platy, najazdene menej ako 2.000 rocne a na silnici jazdis priemery pod 25 km/h… :)))

          0 0
          • Lister  

            MEGALOL

            splňuju naprsto všechny podmínky......bez sradny.

            Fulla mám z loňského roku, stál mě rozdohndě mnohem víc než 3 měsíční platy, letos mám naježděných asi 1500km a většinu z toho na silničce s průměrem kolem 23km/hod :-D

            0 0
            • MlokCZ  

              To je v pohodě, já to splňuju skoro taky. Jen ty kilometry ne, těch mám výrazně více (a k tomu téměř vše v terénu).

              0 0
          • dieegoo  

            Najs, kdyz si odmyslim najete kilometry, tak jsem nejvetsi pozer :)

            0 0
        • mr.antik  

          pozer je ten, kdo dá fotku bika na veřejný server za účelem chlubení. Takže skoro celý bikeforum je shlukem bikeru-pozéru :-))))

          0 0
          • Black knives  

            Nebudu rozebírat, kdo je větší šampon. Všichni, skoro. I já musím, když jedu s manželkou na jedno kousek za barák, vypadat, že nejedu na ukradeném kole. Do lesa na traily totiž chodím klidně v čemkoliv.

            Ale zato vím, jak vypadá žijící legenda Beskyd. Každé pořádné hory mají svého divého muže. My taky. A není to yeti na biku. Největší bikehoral(čti příroďák), co znám. Rozštípal už kde co. Zatím mu drží jen tohle celopéro Norco. Jezdí s tím kopce nahoru i dolů, endurista divý muž. D.Mader.

            0 0
            • Medviedok  

              Tak ten je jasny. Ten pes, to je predpokladam rodinny prislusnik :))

              Ale podla mna by mu ovela viac sekol nejaky ocelovy author z roku pana tak 1999 s necitatelnym napisom na rame. Takto mam taku malu pochybnost, ci to neni prezleceny ex-yuppie co mu este nedosli uspory po tom co zacal pracovat na part-time… No mozno je to spravny biker ako ma byt a celu podoporu v nezamestnanosti pcha do komponentov odpruzenia (a ich tunakovej upravy :)))

              0 0
            • Black knives  

              Nebo kámoš, co už má padesát. Od school se vším všudy. I to kolo bývalo špička, když s ním závodil na MS Evropy ve Špindlu…Zapomenutý hippie…

              0 0
              • Medviedok  

                Toto pozer imho neni. Dik za skvely priklad hodny nasledovania :)

                0 0
              • Black knives  

                Zleva. Buf, toho snad tady zná každý. TK, a záda šedé eminence čemby, Mífa. To je old school naprostý. Jen ho nemám na tom jeho šíleném kole.Pevný železňák s pevnou vidlí. A s touhle obludou komukoli ujede. Nahoru, i dolů. Možná ty roky života v Kanadě na pořádných biketrailech ho vycepovaly…

                0 0
                • Medviedok  

                  tito ludia nabeton ani netusia ze existuje nejake bikeforum. Zrejme ani nemaju pripojenie na internet, a nechyba im. A ak nahodou o bf vedia a maju aj net, tak sem chodia tak raz mesacne alebo menej, a potom len krutia hlavami nad tym co citaju.

                  Ale tak to ma byt, hlavne ze ziju bykom a aj krutia pedalmi.

                  0 0
                  • Luka  

                    myslim ze si mimo.

                    0 0
                    • Medviedok  

                      dost mozne :D

                      0 0
                      • Medviedok  

                        Mosel som sa včera večer nad celou touto témou a danou diagnózou v kľude a tichu hlbšie zamyslieť, a dospel som k tomuto.

                         

                        Byker pravdepodobne si, keď:

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         si názoru, že Furtado je skôr Džula než Nela,

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         nachytajú ťa, že nevieš čo je spinning, alebo si to aspoň nikdy nerobil,

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         hodnota tvojho bicykla prevyšuje významne hodnotu tvojho automobilu, pričom vek motorového vozidla je približne polovica veku tvojho a jeho stav je zanedbaný,

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         svoj bicykel skladuješ v miestnosti kde aj spíš, prípadne tiež ješ,

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         čiernou farbou otlačený obrys velkého prevodníka na ženskom lýtku nevnímaš ako rušivý prvok,

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         tvoje deti resp. deti tvojich aktuálnych sexuálnych partnerov si nosia do školy pitný režim vo vyradených cyklistických fľašiach,

                        -<span style=„font: 7pt "Times New Roman“;">         si na pochybách, či v skupine Genesis ešte stále spieva ten Gary F.

                        <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: SK; mso-fareast-language: SK; mso-bidi-language: AR-SA;">(to be continued… )

                        <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: SK; mso-fareast-language: SK; mso-bidi-language: AR-SA;">;)

                        0 0
                        • Lister  

                          tvoje deti si nosia do školy pitný režim vo vyradených cyklistických fľašiach

                          Copak jsme v cyklistickém středověku, s ničím jiným než Camelem bych je do školy nepustil :-)

                          0 0
                          • Medviedok  

                            Ha! A to je prave ten rozdiel medzi detmi bykera a detmi bykera-pozera!

                            :)))))

                            0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                • Black knives  

                  Já jako šampon jistě nevypadám. Spíše většinou, jako prase od hlíny s potem..

                  0 0
                  • Luka  

                    nojo, to mi povidej, vyrazila jsem na kopani v „pracovnim“ a jedina jsem byla za trpajzlika, vsichni ostatni hitech outdoor hadriky a ja v monterkach :D ale pozer asi jsem :) i tak

                    0 0
                    • Black knives  

                      jj,měli bychom lobovat pro slušivé čenda montérky. Ale tys je měla s Habibem i tak dost echt.

                      0 0
                • mr.antik  

                  Mífa, mi mu teda řikáme kanaďan :-)) Ve své obvyklé pozici:

                   

                  http://www.rebelbike.com/…hled_gal.php?…

                    
                  0 0
    • kudlanka32  

      heh…asi ten co jezdi na horskem kole:)

       

      pro me je BIKING zabava, ktera me umoznuje stravit cely den jezdenim v lesich s kamaradama. Sem tam pivko a tak…

      0 0
    • coolboy  

      Biker je ten, kdo přijede z vyjížďky a má radost z toho, co má za sebou… Já asfalt nevyhledávám, ale prostě né vždy se mu lze vyhnout… nebo taky než utopit kolo někde v blátivým úseku, tak to radši objedu po silnici… Biking je hlavně o tom prožitku a ten má každej někde jinde…

      0 0
    • thiel  

      cau,

       

      ozajstny bajker som len ja. vsetko ostatne su len pateticke pokusy o priblizenie sa mne ako idelau bajkera. po terene jazdim na 120%. ak niekedy hrozi ze by som mal prejst trebars aj len kratsi usek po asfalte, objednam si tatrovku hliny a asfalt zrusim. celkovo nechapem, preco ludstvo potrebuje taku zbytocnost ako asfaltove cesty a chodniky. ak by niekto mal zaujem zapojit sa do militantnej skupiny zameranej na sabotovanie asfaltu pomocou primeraneho mnozstva vybusnin, s radostou poskytnem mailovu adresu.

      0 0
      • KRAJIC  

        Dobré

        0 0
      • Medviedok  

        ty si nikdy nekupuj cestaka s campou do ktoreho by si sa mohol zamilovat, lebo skoncis so schizofreniou :D

        0 0
        • thiel  

          som zamilovany do seba a to ma plne vytazuje. nemam cas na nejake banalne vztahy s nezivymi kusmi akehokolvek materialu v lubovolnej forme.

          0 0
    • drtyc  

      ram kroska ne-MTB. kvuli vaze bez odpruzeni. kvuli lenosti a pouziti kola hlavne jako dopravniho prostredku silnicni plastem, takze sotolinu leda nekde za vesnici na stavbe baraku. pisek nemam rad vubec nikde. traktro cesty a hruby sterk prosim ne. nejradsi asfalt a lesni cesty (bily pruhy) mene rad uz mam lesni zkratky mezi lesnimi cestami bez jakekoliv znacky pesinka cestou necesetou. protoze se mam rad a kolo taky, tak prekazky radsi neskacu ale prekonam ruzne s kolem na rameni, protoze to bych se nedoplatil za servis kola a zdravotni pojistku…

      najeto? nemam pocitadlo upadlo pred prvni stovkou stejne jako par dalsich veci. je to proste hlavne dopravni prostredek. periodicky servis a netreba resit kilometry. jezdim protoze se chci nekam dostat a obcas pro radost nebo jen tak z dlouhe chvile coz skonci jako pro radost.

      0 0
    • werža  

      já bych strašně moc rád jezdil po horách,ale ať vyjedu na jakoukoli stranu z baráku tak musím najed přinejmenším 40km po asfaltu než se na nějakou dostanu,jezdím XC ale trénuju víceméně na asfaltu pořádný terén zažívám akorát na závodech.

      0 0
    • favorit.  

      ja jsem cyklista

      Kdyz jedu na silnicce, tak jedu po silnici, cou u mne dela 80–90% celkovyho objemu a kdyz jedu na biku, tak se asfaltu vyhybam. Vyhybam se asfaltu a nejradsi jezdim narocnejsim terenem. Bohuzel ale, kdyz jedu nekam, kde to neznam, tak pak jedu i po cestach anebo kousek po silnici :-(  Jinak se na biku nebranim ani noseni kola na zadech

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.