Kdo si ustlal v Adamově na přejezdu kolejí bývalé vlečky aneb bacha tam

91 nepřečtených
  • Člověk a jeho svět

    Ahoj, dnes během švihu přes Adamov lehli během minuty dva lidi na přejezdu, resp. na kolejích vlečky vedoucí přes silnici u nádraží. Nevím proč, vlečka je už dávno nepoužívaná, ale i přesto nějaká chytrá hlava protáhla žlábky vedle kolejnic. Bacha na to, je to hodně široký a zrádný. Zvyk je železná košile a dřív se to dalo jezdit skoro rovnoběžně s kolejí, dneska už fakt ne. Tak bacha na držkopády. Jo a zdravím někoho v dresu Pells, kdo nám chtěl pomoct a lehl taky ;)

    0 0
    • romachain  

      Tak já to dneska tamizpět ustál, ale na silničním kole to může být fakt zrádný. Od Brna je pro cyklisty výstražná upozorňující cedule.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ona je z obou stran… Jde o to, že je člověk zvyklý tam jezdit x let nějak, ty koleje nikdy nic nedělaly, ale teď… I pro mtb to je vo držku, ne že to nejde přejet, ale právě kvůli tomu zvyku nebo nepozornosti…

        0 0
        • Marsve  

          Ceduli ve směru do Brna přidělávali včera večer, jel jsem zrovna kolem ;-) Jinak bych si těch děr taky nevšiml, nic takovýho tam nebývalo. Na MTB to člověka jen rozhodí ale pro silničku to musí být smrtící.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Taky bych říkal, že mtb nic, kdybych dneska neviděl dva lidi během minuty lehnout. Možná o to víc to je zrádnější, řekneš si, že silnici musíš vést víc na kolmo, a že na mtb to je v pohodě. Ale ty protažený žlábky jsou široký fakt hodně. Tak bacha na to.

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Taky bych říkal, že mtb nic, kdybych dneska neviděl dva lidi během minuty lehnout. Možná o to víc to je zrádnější, řekneš si, že silnici musíš vést víc na kolmo, a že na mtb to je v pohodě. Ale ty protažený žlábky jsou široký fakt hodně. Tak bacha na to.

            0 0
    • pazda  

      Taky jsem tam dnes jel a cucel na to.. Nekdo tam s kolem postaval u plotu, tak ho to asi taky trochu rozhodilo.

      Po zkusenostech ze silnicky uz si i na mtb davam na koleje pozor a nikdy neprejizdim soubezne..

      0 0
    • Marcele  

      a za chvilu tam budou jezdit vlaky, fa. expono to rozjizdi ve velkym…

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        No vlastně proč ne, Adamav je dneska dobrý město duchů… Dotaz na znalce – fakt je Adast, resp. bývalý Adast, zakopaný pod těma kopcama? Byly tam nějaké podzemní haly?

        0 0
        • pepek  

          Podle slov jednoho bývalého zaměstnance se do těch podzemních prostor měl přestěhovat celý Adast+obyvatelé Adamova. Vyguglil jsem ale jen běžný kryt CO. Tak nevím. Různých vrat do země a větracích šachet je v širším okolí dost.

          Zajímavé dva tunely jsou i pod klajdou a ty závory tam jsou taky poněkud předimenzované.

          0 0
          • lens  

            bývalý zaměstnanec musel byt pěkně sjetej, protože nikde nic není. nad adamovem jsou jen tuším nějaky dva maly bunkry,jako děcka jsme tam blbly už v 70tych letech. žadny vrata ani větraci šachty v okoli nejsou, mysli tim ty který by se daly spojovat s nějakou ,,tajnou tovarnou,, nebo něčim podobnym. ,,nejtajnější,, místo v okolí adamova byl výpustek, to je ten kryt vpravo před křtinama u silnice.vem to logicky takova věc jako podzemni fabrika pro 3000 lidi by se asi jen tak neutajila.

            0 0
            • zichis  

              provoz pod zem se zřejmě stěhovat nesnažili, úzký údolí bylo pro fabriku dostatečná ochrana proti zásahu volně shazovanýma pumama, ale ty velký kryty CO pro zaměstnance tam jsou. Něco je přímo pod barákama továrny a jeden co vím je ve svahu naproti. http://latebra.blog.cz/…sujici-obevy Zhruba tady 49.303N 16.649E za garážema je jeden ze dvou vchodů. Větší vrata jsou zřejmě do místnosti dízlagregátu (je nad nima komín) a menší vrata pro vstup osob.

              0 0
              • Vilém  

                Foto zde.

                0 0
              • lens  

                čti co pišu,nikdo se tady nebaví o běžnym CO krytu, ale o nějakych smyšlenych tovarnach pod zemi. takovych běžnych CO krytu jsou po cele ČR desitky možna i stovky a to nejen v ČR ale po celem světě. časem se na ně zapomene a pak jeden investigativní novinař z toho uděla nějakou supertajnou tovarnu. maš tam tušim i kryt u nadraži pro zaměstnance drah z 1939 proti bombardovani.

                0 0
                • zichis  

                  Fajn, tak si to zopakujem: Psal jsi že v okolí žádný vrata co by se daly spojovat s nějakou tajnou tovarnou nejsou. Proto jsem zmínil ten CO objekt který v uvedeným místě velký vrata, jakoby pro vjezd techniky, má. (v současnosti teda překrytý betonovou deskou) Už chápeš?

                  0 0
                  • pepek  

                    Tady jsou taky podezřelá vrata do země, tam to asi je.

                    0 0
                    • zichis  

                      jo, štoly I.březovskýho vodovodu taky mohly být podkladem k teoriím o podzemních výrobních provozech.

                      Poloha vrat přesněji: 49.2788N 16.6625E a pak taky 49.2842N 16.6645E

                      0 0
        • Marcele  

          vzhledem k prijezdovym cestam pro kamiony je zeleznice docela fajn zpusob, jak odtamtud neco dostat… a k tomu podzemi snad jen to, ze lokalita a ucel mluvi za vse. sranda je to, ze nebyt alkace havla, tak je to udoli milionaru a ne pestirna zizal (coz v jednou baraku fakt je)

          0 0
          • pepek  

            Alkáč je v tom nevinně. Spíš za to může jeho jmenovec Václav s unikátní kuponovou privatizací.

            Údolí milionářů by to nebylo, ale aspoň by tam něco fungovalo.

            0 0
            • Marcele  

              pokud tu nevinnost beres jako pase ve smyslu ukonceni zbrojariny v udoli vlezdoprdelkovstvim ve prospech usa, tak ok… a ty bunkry nebyly protiatomovy, oni jen vedeli, co dela atom… jediny kryt v cr schopny tohle ustat by byla asi pevnost hanicka, tam meli i zarizeni ktery udajne zbavilo vodu radiace, ale nikdy (nastesti) nebylo vyzkouseny

              0 0
              • pepek  

                Máš pravdu, to bylo naivní. Ale stejně nakonec bys ty kvéry neměl komu prodat. V té době bylo zbraní všude nadbytek, západ by si do zelí nikoho nepustil, Varšavská smlouva skončila a když jsme se vrátili mezi dem. země, nemůžeš prodávat pochybným režimům, tak jako dřív.

                0 0
              • mr.nikdo  

                Co Bouda, ktera teda nebyla dostavena?

                Mam za to, ze casto tam byvaly hluboke studny, kam by se radiace nemusela dostat, ne? Jako v takovych pevnostech :-)

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Bouda byla dostavěna před WW2, nebyla jen osazena některými, poměrně stěžejními, zbraňovými systémy, např. výsuvnou + otočnou dělostřeleckou věží, která měla být ve srubu Horymír. Nicméně předělání těchto pevností na protiatomové kryty má za sebou skutečně jen Hanička, kde byl v rámci akce Kahan postaven asi nejodolnější atomový kryt. V případě války to mělo být válečné pracoviště Federálního ministerstva vnitra.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Tu predelavku prave nevim, ale clovek se porad uci :) – ze dik.

                    Na Hanicce jsem bohuzel nebyl, ale letos zase asi povalim na Cihelnu, tak se tam snad podivam :-D.

                    Ja mel prave za to, ze Bouda jako takova nebyla uplne dostavena. Ono to prakticky sedi i na to neosazeni – nebyla nakonec dokoncena. Ale je fakt, ze to lovim z velke hloubky pameti ;-).

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Stavebně hotová byla, chyběly zbraně, jako v podstatě ve všech pevnostech. Hanička není špatná, ale Bouda je pro mě srdeční záležitost, už i kvůli cestě tam. Na Haničku to je po červené celkem nuda ;)

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Se priznam, ze ja tam jel Land Roverem :-D, ale uz je to strasne davno.

                        Ani nevim, proc jsem zil porad v domeni, ze Bouda neni dostavena :(.

                        0 0
                      • Marcele  

                        tak vono neni moc potreba vybavovat pevnost prestavenou na protiatom zbrojakem (v pevnostech minomety, kulomety a dymky+ semtam ty hnizda)… myslim, ze pokud ti nad hlavou pucne jadro, tak potom neprijde pechota co by se jala obsazovat vnitrek. tam jde spis o to, jak dlouho vydrzis zahrabanej pod zemi nez se vydas ven pro prvni mrkev

                        0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          Jasně, já myslel vybavení zbraněmi před druhou válkou…

                          0 0
                          • Marcele  

                            jo, to se bohuzel nestihlo, kuci ve zbrojande nadelali par zvonu na na dobrosov a hanicku, nacisti si z toho pak udelali pokusnou strelnici…

                            0 0
                            • Člověk a jeho svět  

                              Nechci oponovat za každou cenu, ale klasických zvonů pro LK do běžných srubů bylo celkem dost. A většinu z nich zlikvidoval NP Kovošrot na začátku 50. let. Rozdíl mezi normálním zvonem a dělostřeleckou, popř. minometnou věží je asi rozdíl mezi hodinkami a holinkami :). Jen pro názornost a srovnání – fotka typického zvonu, strojovny dělostřelecké věže a bunkru K-S 22 Horymír pevnosti Bouda, kam měla být věž osazena (průměr 8 metrů, hloubka 11 metrů).

                              Jinak výsuvné věže pro pevnosti byly ve Škodovce v době Mnichova ve výrobě dvě, jedna (pro Boudu) byla hotová na 60 %. Prý se za války obě dokončily, jedna skončila v Německu a o jejím dalším osudu se neví. Druhá se po válce ocitla nějakou náhodou v Pardubicích a jako světový unikát byla v 60. let též poslána do šrotu :(

                              0 0
              • Vilém  

                Zas tolik tam te zbrojni vyroby nebylo.

                0 0
                • MaroH  

                  predevsim to co se pripisuje Havlovi (nechapu proc, z jake moci to tak asi mohl zavrit? to jako kdyz k vam do firmy prijde viroza a rekne ze ji mate zavrit tak ji zavrete?) schvalili uz nekolik let pred tim komunisti (nebylo komu prodavat) a zruseni zbrojovek byl tak jenom prirozeny dojezd z doby totality nikoli „zasluha“ Havla, klause nebo transformace

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Jistě, že on nevydal konkrétní příkaz. Ale jde o to, že v rámci ismu, který on vyznával, jsme vyklidili pole jiným hráčům… Neříkejte mi, že české zbrojovky neměli vývoj na to, aby se za pár let dalo prodávat i na jiných než východních trzích.

                    0 0
              • BFG  

                Pokud vím, tak většina těchto „větších“ krytů, ať už tlakově odolných či neodolných, se stavěla tak, aby byly chudáci uvnitř, mimo jiné, chráněni i proti pronikavé radiaci. Bohužel pro ně, však pouze po dobu 48, max 72 hodin. Proti pronikavé radiaci měla (má) chránit i spousta improvizovaných úkrytů (nikoli krytů).

                0 0
    • Lukecz  

      Já tama jel dneska večer směrem k Brnu a upřímně musím říct, že nebýt té cedule, tak taky ležím. I v rychlosti chůze je to hodně nepříjemné místo :(

      0 0
    • JohnyB  

      Ahoj, já si na tom místě ustlal na silničce před dvěma týdny. Ještě, že jezdím s helmou protože jsem šel pěkně na hlavu.

      Ještě jsem si nadával jakou jsem udělal jezdeckou chybu, no tak či tak při příštím průjezdu si dám pořádně bacha.

      0 0
    • felix.org  

      Je to tam pěkně blbý, ale jel jsem přes to tento týden 6× na silničce a nelehl jsem ani jednou.

      0 0
    • novcze  

      jsem tam včera jel směrem do Brna a jak přední tak zadní kolo se mi po těch kolejích svezlo, sice jsem to ustál, ale docela jsem se divil :))

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Charles2k  

      Tak dnes jsem se tam škaredě vymázl na silničce taky. Přitom si nejsem vědom žádné jezdecké chyby. Kdybych neměl helmu tak jsem dopadl špatně. Ale i tak celej dodřenej a zkrvácenej s podezřením na otřes mozku. Na kole, brýlích atp.nemalá škoda. Podle místních je to tam stále denodenně, značení je nedostačující. Ale i tak – to mám s užšími plášti jet kolmo na koleje do středu vozovky? Navíc kdo to tam nezná, tak ho to nenapadne.

      Co mě ošetřovali v nemocnici v Blansku, tak mi říkali, že údajně se na stejném místě dnes vysekala paní, kterou nakonec musela s velmi vážným zraněním zad odvézt záchranka. Přitom se na to v novinách (co jsem se teď dočetl) upozorňovalo již skoro před 2 měsíci. Jak je možné že ta Adamovská firma nechá takto nebezpečně rozdrbaný přejezd tak dlouho? VŸdyť daleko složitější rekonstrukce přejezdů se běžně řeší do týdne. To je skoro na trestní oznámení.

      0 0
      • Karaya  

        jezdecká chyba byla, že jsi asi nenadhodil přední…

        Přejezd je sice rozdrbanej, ale to není důvod na něm padat, ne?

        0 0
      • Krutor  

        Párkrát jsem tam letos jel, aniž bych o tom věděl, že se tam padá, člověk tak nějak tyhle místa projíždí opatrně standartně. Ale před měsícem tam padl silničář před mýma očima, když jsem jel autem…

        ALE zrovna včera jsem četl k tomu další článek

        http://blanensky.denik.cz/…0130607.html

        Sorry, ale pokud je to pravda, tak je asi zbytečný dávat vinu komukoliv jinýmu než sobě :-(. Že si tam ustele důchodce jedoucí z nedaleké hospody nebo tůrista, kterej vytáhne kolo 3× ročně na cestu do Bílovic a zpět, to bych pochopil…

        0 0
      • felix.org  

        Tos byl ty, co tam ležel v trávě a byl tam ještě jeden cyklista a člověk s Focusem?

        Jinak, jezdím přes ten přejezd na silničce několikrát týdně a zatím ani náznak problému. Jak píše Karaya, stačí nadhodit předek.

        0 0
        • Charles2k  

          Ne, to musel být ještě někdo jiný, i když v trávě jsem v chvílku také ležel, protože se mi motala hlava. Jiný cyklista ani Focus tam myslím nebyli. Denně se tam prý podle místních vymázne řada lidí (a zdaleka nejen dědků) a dnes bylo všude plno cyklistů.

          Přes tento přejezd jsem jel v minulosti na silničce x krát, jenže to tam nebyly ty drážky, které prostě člověk uvidí až na poslední chvíli.

          0 0
      • romachain  

        Dnes si tam ustlal můj známý. Jezdí tama často, i dnes to jel dvakrát a položilo ho to až napodruhý. Na crossovým kole se SmartSamama v 47mm šířce. Nechápu že to je tak dlouho rozm*daný.

        0 0
        • Mysee  

          Potom co jsem nemohl měsíc jezdit, protože jsem se v Brně vymáz na kolejích a měl nohu v ****. Tak jsem byl celkem rád za tu ceduli, když jsem tam ve čtvrtek jel. Aspoň, že ta je dobře vidět. Široký to tam je dost, tak není problém to vzít na kolmo.

          0 0
      • JSt  

        od toho, co to tu bylo prvne zmineny, tak jsou koleje vysypany sterkem a je to hafo bezpecnejsi. kdyz si najedes, abys prejizdel koleje nakolmo, nemel by byt problem…

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Je to tak, teď už jsou ty žlábky zase dost zanesený. Ale jak je vidět, bourá se furt.

          Maňas: když o tom víš, tak není problém. Kdo se nedívá, jede tam, jak býval zvyklý, tedy míň na kolmo ke koleji… Tak to prostě je.

          0 0
        • Jaroslávek  

          Je divný, že mi ještě nepípá ícékvé… Františku !

          0 0
          • RomanH  

            Frantu jsem na ICQ nevidel ani nepamatuju.

            0 0
            • JSt  

              on myslel tu dedinu mezi kopcama, co se po fanousovi jmenuje. uz jsme to vyridili spolem. ;-)

              0 0
      • kOmE  

        Ja kdyz jedu do prace ,tak koleje prejedu ani nevim kolikrat ,nektery jeste na kocicich hlavach. Zeleznicni prejezdy jako je ten v Adamove bud preskocim nebo prejedu s nadlehcenymi ko­ly.

        0 0
    • Jaroslávek  

      Já se tam snad zajedu podívat …

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Furt to tam padá jako hrušky, včera dva kusy současně (jeden asi sundal druhýho, jedoucího vedle)… Pěkně ten přejezd vylepšili :)

      Na vlečce se ale neděje tuším nic, žádný posun se nekoná.

      0 0
    • Rubi  

      vyfotte nekdo ten prejezd, to by me fakt zajimalo, kdyz tam pada tolik lidi…

      0 0
      • Vilém  

        Odkaz na clanek, v nemz je i foto mas o par radku vyse.

        0 0
        • Rubi  

          a neni to spis v rukach? mi to prijde jako klasicke koleje pres cestu, nahodim predni/nahodim zadni a jedu, popripade tesne pred tim zatocim abych jel vic kolmo…

          horsi mi teda prijde kdyz se motam v centru prahy na silnicce a musim prejizdet tramvajove koleje co vedou soubezne s cestou a nebo na krizovatkach milion ruznych koleji

          0 0
          • Vilém  

            Me to taky tak prijde, nikdy jsem tam zadny problem nezaznamenal, ale nejezdim na silnicce.

            I na horaku tam nadhazuju predni kolo, nebo si nadjedu, jak pises, tak jako na kazdem takovem prejezdu (podobny je v Blansku u lomu), takze bych to stejne udelal i na silnicce.

            0 0
            • JSt  

              je to takovy zradnejsi oproti standardnim glajzam, hlubsi. predek prehodis a zadek to chnapne na silnicce. kdyz se podivas, kolik cyklistu neumim vyjet na pangejt, je tohle pro ne hardkill. :-)

              0 0
            • felix.org  

              Úplně ideální to tam není, ale když si člověk na silničce přibrzdí, najede víc kolmo nebo nadhodí kolo, tak nemůže lehnout. Takže podle mě je to taky v rukách :-)

              0 0
      • Vilém  

        Jeste google.

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Ale to je fotka před vyfrézováním těch žlábků… Najedu na kolmo a nemůže být problém. Ale o tom to tam teď je :)

          PS: Ta fotka z Deníku je super, to asi fotograf číhal někde v křoví, až někdo hodí tlamu :)))

          0 0
          • JSt  

            to je screen z videja. proste tam pichli na stativ kameru a cekali – hyenismus. ;-)

            0 0
          • Vilém  

            Ano vim, ze je to ted vyfrezovane, ale to nic nemeni na tom, co jsem psal vyse. Proste to povazuju predevsim za chybu jezdce a nenapada me co by s prejezdem museli udelat, aby tomu zabranili.

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Problém je, že to není přejezd, ale místo, kde železniční vlečka kříží pozemní komunikaci. Přejezd by zabezpečit šel, minimálně takovými těmi gumovými rošty, ve kterých jsou koleje v podstatě zapuštěné. U vlečky to řešit nemusí.

              Souhlasím, že to je chyba jezdce, která je ale podporovaná zvykem ještě z dob, kdy to tam bylo zanesené bordelem a dalo se to přejet v podstatě rovnoběžně. To nyní nejde ani omylem.

              Na druhou stranu, když někdo nemá respekt před kolejemi a nenajíždí si víc na kolmo jaksi automaticky, musí získat tento respekt bolavou životní zkušeností :).

              0 0
            • Člověk a jeho svět  

              On to není přejezd, který by zabezpečit šel (třeba takovými gumovými panely, do kterých je kolejnice zapuštěná). Ale tady to je křížení pozemní komunikace železniční vlečkou, ne přejezd.

              Jinak je to rukama, to určitě. Nepřidá tomu ani letitá zkušenost, že to lze přejet téměř rovnoběžně (díky bordelu ve žlábcích to dřív šlo). Ale kdo nemá respekt z kolejí zažitý jaksi samosebou, musí jej získat trochu bolestivější cestou :)

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                No tak dvakrát – naštvalo mě, že to nepřidalo tak pěkný příspěvek ;)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Mojmír Skála  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.