Jak často se vám podaří ohnout patku rámu?

103 nepřečtených
  • vasek80

    Už zase. Dnes mi v malé rychlosti na jehličí podjelo přední kolo a následoval pád přez řídítka. Pravou nohu jsem vycvaknul a relativně měkce jsem si ustlal v jehličí, kolo jsem držel mezi nohama. Ani oděrka, naraženinka, zkrátka nic. Jen jsem ťuknul přehazou zem a už zase můžu vyrazit do servizu rovnat. Nejhorší je, že máme na zítra naplánovanej švih a já můžu tak akorát smutně koukat. Nechtěl jsem kupovat za litr ten bazmek na rovnání, ale asi se mi to vyplatí.

    Jak často se vám podaří patku ohnout a rovnáte ji si sami?

    0 0
    • přišlapávač  

      v zivote jsem patku jeste neohnul ani nezlomil

      0 0
    • BigKarel2  

      Současný kolo budu mít pomalu 2hym rokem, a furt drží…ale dřív jsem jí párkrát ohnul…věčinou v lese o klacek…

      0 0
    • smith22  

      tohle se mi za celou dobu co jezdím nepovedlo…asi máš smůlu

      0 0
    • Marskatin  

      Zatím nikdy.

      0 0
    • vasek80  

      Mám smůlu. Loni 2× a to ani snad nebudu psát proč. No zkrátka mi prvně padlo kolo na bok při focení a podruhé do mě naboural kamarád. Letos prvně pádem z mé chyby.

      0 0
    • cook  

      Pravidelně každých cca 12 let.

      0 0
    • Uruwashii  

      mně se to ještě nepovedlo :)

      0 0
    • Shaby  

      Ono když už jsi jí jednou ohnul, tak podlě mě není už tak pevná a je k dalšímu ohnutí náchylnější. Mám kolo asi 5 let a poprvý jsem jí ohnul někdy loni o prázdninách a od tý doby na podzim asi ještě 3×. Tak jsem tam dal teď novou a doufám, že tam zas pár let vydrží:)

      Kamarád je neohejbá, ale rovnou láme, loni dal snad 3 nebo 4…

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Jo, občas se mi patka přihne. Ale neběžím kvůli tomu do servisu, jenom vezmu za přehazku a od oka ji narovnám do polohy, kdy bezproblémově řadí. Není to vždycky jednoduchý, ale že bych díky tomu vzdal projížďku, to vůbec :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • potápěč  

      mně se to také ještě nepodařilo. Stavěl jsem dědečkoj kolo a dal mu tam přehazovačku alivio ze starého kola. Když jsem dědečkoj kolo předával tak jsem ho instuoval jak se přehazuje. Dědeček měl radost a hnedle vyrazil se jen tak projet. Za půl hodiny jsem pro něj jel s autem. V telefonu zněl docela spokojeně. Když jsem pro něj dojel děda seděl v hospodě a vesele popíjel. Jelikož se jel jen tak projet vzal si sebou jen telefon a peníze neměl žádné. Musel jsem za něj zatáhnout útratu. Říkal jsem si: no nic patka byla načatá. Koupil jsem novou a namontoval na kolo. Cca po týdnu jsem jel pro dědu znova a toto se opakovalo ještě asi 2× s tím že jsem mu musel nechat vyplést kolo. Patku jsem několikrát rovnal, ale stejně to stálo za prd. Nedalo mi to a jel jsem jednou s dědečkem jen kolem baráku. Děda to tam rval hlava nehlava já na něj neustále řval že takhle nemůže řadit a on že na minulém kole ( ukrajina ) mu nic nepraskalo. Musel jsem mu koupit novou patku, přehazovačku a hlavně dědečka naučit přehazovat a je klid :o)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vasek80  

      Člověk co mi patku rovnal říkal, že nejvíc rovná patky lidem z paneláků. Protože ti lidé mají kola v kočárkárnách, často naskládané na sobě a nebo kolem kol operujou maminky s dětskýma kočárkama a to je pak neštěstí.

      0 0
    • xshreck  

      Když jsem spadl na hazku tak to blbě řadilo … a pak mi to spadlo když jsem byl ******** a přímo na hazku zasejc … btw jestli chceš na vyjížďku a je opravdu hodně ohlá, strč do šroubu co je v patce imbus a ohni jí opatrně by očko zpátky … tak, aby to zase nějak trocha fungovalo. Po vyjížďce můžeš dát do servisu :)

      0 0
    • blisterexist  

      na sterém rámu se mi to stával pořád, tak jsem koupil příslušný šroub a to nejhorší vždy srovnal

      0 0
    • messe11  

      mě se to povede jednou dvakrát do roka na pracovním kole,většinou to blbě opřu někde ve městě,jinak ten bazmek stoji na kupkole 440kč taky o něm uvažuju

      0 0
      • thesecond96  

        Tento je dobrej, mám ho taky, doporučuju. Jinak patka ohlá asi 2×, ale zase rovnám kámošum, takže se to už zaplatilo samo :D

        0 0
      • vasek80  

        Tak to je bomba. Já ji viděl jen za litr!!!

        Dvě rovnání a vrátí se mi to

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Ohnul jsem jednou, jen rada pro příště. vykašli se na servis a srovnej si to doma ve svěráku. Jde to úplně v pohodě, za 2 minuty hotové.

      0 0
      • vasek80  

        Ona má být přesně rovná? No pokud se neohnul rám, což v mém případě z malé ranky neměl, by potom rovná měla být dobrá. Zkusím zítra mezi prkénkama ve svěráku vyrovnat.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Jo, přišel jsem ke známému do obchodu, položil to na sklo a řekl že je křivá, že při položení na sklo by se neměla hýbat. Tak jsem to doma šupnul do svěráku a hotovo. Jinak nevím jestli to platí u všech patek, to nevím. Nechť se vyjádří někkdo zkušenější

          0 0
          • vasek80  

            Ono by asi právě rovná být měla, ale myslím jen za předpokladu, že se nehnulo nic jiného. Pokud se hne šroub přehazky, nebo rám, nebo přehazka, tak by rovná fungovat měla.

            Si myslím

            0 0
            • MlokCZ  

              Patka téměř nikdy nevyjde rovná, protože není nikdy tak rovný přesně rám.

              Naopak se skoro vždy musí nová rovná patka v rámu srovnat.

              Takže i rovnání mimo rám je k ničemu.

              0 0
    • scalar  

      Jednou za dvacet let.

      0 0
    • duk  

      Teď už jsem jí asi 2 roky neohnul, ale předtím jsem měl sezony, kdy jsem rovnal každou chvíli, hodněkrát rovnanou ptatku jsem taky jednou zlomil, hliníku to opskované ohýbání moc nesvědčí. Je to hlavně o náhodě, kdykoliv ti může do výpletu vletět klacek a než to spozoruješ, máš namotáno.

      0 0
    • Richi  

      Hliniková patka na Supu se mi spolehlivě ohýbá při průjezdu vyšší trávou a dost možná i od toho jak se mlátí řetěz, takže řazení na řiditkách ladím skoro každou vyjížďku.

      0 0
    • tonik666  

      Tak si jich pár nakup do zásoby a voz jednu sebou na švih a máš vystaráno. Vyměnit patku přehazky je hračka.

      0 0
      • vasek80  

        To sice je, ale podle toho co psal Mlok výše a já se domníval by mi to pomohlo jen v případě, že bych ji urval.

        0 0
        • JakeF  

          Tak jí před tím, než jí hodíš do brašničky jako náhradní nejdřív nasadíš na rám a vyrovnáš :).

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak, není problém si ji připravit (tu patku nasazenou na rámu).

            0 0
        • tonik666  

          Co ty víš co tě čeká příště :) JakeF zná řešení :)

          0 0
    • pepek  

      kolo jsem držel mezi nohama – To je ono-kolo musíš zahodit. Když ho zatížíš svou vahou, tak hrozí i horší věci, než ohnutá patka.

      0 0
      • vasek80  

        Druhou nohu jsem nezvládnul z nášlapů vyprostit. Nebylo to rozhodně úmyslně.

        0 0
        • pepek  

          Šak jo, já jen že to zatížení při nárazu je pak daleko větší, než když kolo letí samo.

          0 0
    • ZuzicK  

      Koukám, že jsem šikovná, jak to tady čtu :-D Na cannonkovi to byly 4 ohlé (za 5 let), na Giantíkovi zatím 1 (asi měsíc po koupi) :-) Cannondejlácký moc rovnat nešly, byly dost křehký a při rovnání ruply, na Gianťácký jsem to ještě nezkoušela.

      0 0
    • smatly3  

      Povedlo se mě ohnout 2 za 14 dní, jinak za 5 let jsem jich ohl 5, stoho 1 jsme ohl svojí vinnou, zbývající 4 vždy o klacek namotaný do přehazovačky.

      0 0
    • Jurda  

      Asi dvakrát za sezónu…

      0 0
    • hctr  

      ja ji 1× menil a 2× ohnul na starem ocelovem ramu, ktery nemel vymene patky :d

      0 0
    • Majkí  

      Zatím jednou v životě, a to zrovna dneska o klacek:) Rukou jsem to narovnal a dojel jsem,akorát ještě musím doladit přehazku…

      0 0
    • Lakii  

      Na jednom kole 2× nebo 3×, na ostatnich 0.

      0 0
    • StuntJ  

      Naštěstí ani jednou a ani si nedokáži představit, jaká rana by ji ohla :o) ťuk, ťuk :o)

      0 0
      • thesecond96  

        Divil by ses, jak málo stačí :)

        0 0
        • StuntJ  

          No nevím, při tloušťce 8mm a vyztužení jedním žebrem by mě to dřív urvalo přehazku či zadní stavbu :oD :oD

          0 0
          • thesecond96  

            :D ono stačí blbej klacek, když blbě trefí hazku, má to docela páku a tady hraje roli každá desetina milimetru.

            0 0
            • StuntJ  

              kurňa to si ani nechci představit … nerad bych přišel o zadní stavbu :oD

              0 0
              • thesecond96  

                Že si myslíš, že máš rám větší blato než patku? :D

                0 0
                • StuntJ  

                  No při pohledu na tu masivní patku a subtilní zadní stavbu, si nejsem jistý …

                  0 0
                  • vasek80  

                    Ona je sice 8mm silná, ale v místě kde je napojená na rám, tak u mě jen cca 3mm.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Skoda, ze jen ty vis, jak ta tvoje patka vypada, to je pak kazda debata zbytecna.

                    0 0
    • vasek80  

      Tak jsem dnes zkusil abych zachránil dnešní vyjížku patku narovnat ve svěráku. Když jsem ji vyšrouboval, tak jsem se až divil jak se pokroutila.´a takovej malej klepanec to byl. Ve svěráku jsem ji ani s použitím velké síly nesrovnal, bukové prkénka byly asi měkčí. Zkoušel jsem i trochu propružit přez imbus v přehazce a pattce zase v rámu. Nepomohlo nic, 5 imbus byla malá páka Srovnal jsem ji jen nepatrně. Zlepšil jsem jen to, že nyní mi přehazuje ob dva až na 3 největším pastorku a tedy 9 už byla mezi pastorkem a drátama.

      0 0
      • thesecond96  

        Kup bazmek a máš za 5 minut hotovo :)

        0 0
      • MlokCZ  

        I tím rovnákem na patky je třeba někdy trošku zabrat a to je páka slušná. Při rovnání se musí ohnout výrazně více než o kolik se rovná, protože jinak se vrací do původní polohy.

        0 0
        • vasek80  

          Se až divím, že tu sílu rám vydrží…

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak on se lehce pohne při rovnání i rám. Oproti patce ale zcela minimálně.

            O rám bych se v tu chvíli nebál. Spíš se vždy bojím, aby patka nepraskla. Zatím musím zaklepat a žádnou jsem neprasknul při rovnání.

            Nějak extra často zase patky neohýbám, takže žádnou jsem nerovnal nějak mockrát (jak je to ale na dost kolech, tak dohromady těch rovnání už bylo docela dost; třeba teď jsem zase musel o docela dost ohýbat novou patku na novém rámu).

            0 0
        • thesecond96  

          Pravda. Při prvním rovnání jsem se bál abych to neulomil, ale je to v pohodě, nesmět se bát zabrat, jinak to nemá efekt, ale i tak s citem.

          0 0
        • StuntJ  

          A oproti čemu se patka rovná ? nějak mi ten princip rovnání není jasný …

          0 0
          • thesecond96  

            Podle ráfku.

            0 0
          • MlokCZ  

            Přímo ten rovnák má měřítko vůči ráfku (tedy tím zajistíš, že dosedací plocha patky je rovnoběžná s osou ráfku). Předpokládá to samozřejmě, že máš ok zadní kolo.

            Většinou mi to dle ráfku souhlasí. Vždy si to ale kontroluju i přímo dle přehazovačky (nejlépe na prostředním pastorku). Dle přehazovačky už jen od

            Ono to nemusí být zcela přesně, zvlášť třeba s 9-tkovým Sramem to snese poměrně dost.

            A když je křivá hodně, tak to vidíš i na první pohled dle přehazky.

            0 0
            • StuntJ  

              Aha! dík za info, mě to bylo nějak divné, ale přitom je to tak jednoduché … :o)

              0 0
            • vasek80  

              Tak jsem předpokládal, že budu rovnat já. Dát to na 5 a obýbat přehazku od kola ven pokud háže od 5 k 9 víc než je zdrávo a naopak ohýbat ke kolu pokud špatně řadí od 5 k menším (nezamotal jsem se do toho sám:-)).

              Myslím, že by to od oka také šlo dobře, ale nemám žádný šroub co by pasoval do patky.

              0 0
              • duk  

                Pasuje tam osa z náby, teď ale nevím z hlavy, jestli je to přední 9, nebo zadní 10mm. Já tou oskou rovnám vždycky a ohýbám tak, aby byla rovnoběžně s osou upnutého náboje.

                0 0
    • rock  

      Asi tak 1–2× ročně. Rovnám si ji sám (masivním francouzákem :-) ), ale už mám objednaný rovnací bazmek, abych poskočil na vyšší level :-).

      Náhradní patka má svoje stálý místo v camelu …

      0 0
    • Vegan  

      Kazda druha az treti vyjizdka :D :) uz jsem si zvykl. je to takovej pravidelnej ritual

      0 0
      • ZuzicK  

        a na giantu vpohodě rovnáš? :-) Já tam mám od listopadu přiohlou a nerovnala jsem ji, ani neměnila, bo to extrémě nezlobí..

        0 0
    • pajasimi  

      pokaždý, když se rozsekám a šaltr letí do šutrů O.o .)

      0 0
    • blaza84  

      pokaždé, když položím kolo na zem na pravou stranu, proto to už nedělám :)

      0 0
    • vasek80  

      Zajímalo by mne jak jezdí ti co zde psali, že se jim to nepovedlo:-)

      Že by všichni měli ocelové rámy se mi věřit nechce.

      0 0
    • McBlacky  

      občas se zadaří :)

      většinou klacek, nebo namotání v totálních sračkách, pádem minimálně

      0 0
    • vasek80  

      Dnes mi dorazil z kupkola bazmek na rovnání. Nějaké tipy triky jak rovnat, než se na to zítra prvně vrhnu?

      Je lepší rovnat tahem, nebo škubat. Nerad bych ji hned napoprvé urval, nemám náhradní. Nahřívat asi nemá smysl?

      0 0
      • Vilém  

        Rovna se tahem. Musis trosku pretahnout, vraci se to zpet. Aler myslim, ze na tom neni nic moc co vysvetlovat. Parkrat srovnas a bude to.

        0 0
        • vasek80  

          Vyrovnáno. Práce na 5 minut. Lehce jsem zatáhnul, zkontroloval, pak ještě přitáhnul a zkontroloval a na rozdíl dělal už jen 2 mm u ráfku, tak jsem zkusil nahodit přehazku abych to bytečně mockrát neohýbal aby se mi z toho patka neunavila a řadí perfektně. Když vezmu, že jsem musel posledně čekat týden na serviz a nemohl jezdit…

          Jen jsem koukal, že bych tu tyčku kterou se měří vzdálenost k ráfku snesl trochu delší, jsem úplně nadoraz když chci aby se dotkla ráfku, ale to je detail, kterej řešit nebudu. Teď jen doufám aby kamarádi ohýbali patky aby se mi ty korunky vracely :-)

          0 0
    • Lister  

      Zvláštní, jak vlastní smůla svádí k zakládání totožných témat, taky jsem to kdysi řešil :-)

      0 0
    • mr.antik  

      Mám kolo čtvrtým rokem a zlomil jsem ji jen jednou. Už ani nevím jak.

      Ale stačí opožděně zareagovat na klacek ve výpletu a je to hned. Jinak patku (plus destičky a rychlospojku) vozim rezervní spolu s nářadim.

      0 0
    • Hejdik  

      pouze jednou za 10let ježdění při pádu,když mi proklouzlo přední kolo v zatáčce na šotolince.

      0 0
    • jmanek  

      Mně se ji podařilo ohnout loni na cyklozájezdu v Černé hoře… zřejmě po pádu. Nevšiml jsem si toho (nikdy předtím se mi to nestalo) a řešil jsem pořád špatně řadící přehazovačku, která zaboha nešla vyladit. Až schopnější kamarád správně identifikoval problém a kladivem ji narovnával :-) Nic lepšího bohužel po ruce nebylo. Od té doby to zase ale řadí perfektně.

      0 0
    • DeeDee71  

      1× a druhý den jsem sejmul celou hazku …

      0 0
    • martin_bakov  

      Mirny sjezd v lese, konecne sem vytahl kolo po zime. A najednou lezim na zemi a v zadnim kole vzpriceny klacek. Omotana prehazovacka dokaze pokazit den, f*ck !

      Jeste to slo ohnout zpatky a dojet, ale patka i prehazka jsou uplne dojebany, vyplet bude snad v poradku.

      0 0
      • marapara  

        Něco podobného se mi stalo na podzim. Ve mírném stoupání v listí, najednou se z listí zvedl klacek a zarval se přímo mezi patku a šaltr. Než jsem stačil zastavit, tak už byla patka vytáhlá a přehazka na 2 půlky. Patku jsem musel měnit, byla na odpis a šaltr to také nepřežil.

        0 0
    • VanVren  

      Občas se stane… kdo by jste sháněl nějakou neobvyklou patku, ta tady se dá sehnat snad všechny typy:

      http://stores.ebay.com/…ers-/_i.html?…

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Oživím vlákno. Na silničce se mi snad po každé druhé jízdě ohne patka. Byla nesčetněkrát rovnána, vlastně pokaždé, když jsem potřeboval seřídit řazení. Nejsem si vědom toho, že by patka nebo přehazovačka dostala nějaké rány, taky na silnici není moc od čeho. V servise mi bylo doporučeno koupit patku novou, jelikož ta stávající může být častým rovnáním už deformovaná. Patku bych koupil, sice stojí skoro litr, ale kdyby to pomohlo. Chci se zeptat zkušených – je normální ohýbat na silničním kole patku v podstatě běžným provozem? Pomůže výměna patky za novou (abych nevyhodil peníze a nebyl zase tam, kde teď). Díky!

      0 0
      • Vilém  

        Normalni to neni.

        Pokud uz je xkrat rovnana, tak jiste nebude tak tuha, jako nova.

        0 0
      • JSt  

        pokud mas vymennou patku, tak to imho je jeji vlastnost. ;-)

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Jako že se pořád ohýbá? To snad ne…:)

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Nebo ještě jinak. Ano, vlastnost výměnné patky je, že se ohne, když přehazovačka na něco narazí. Ale přece by se neměla výměnná patka kroutit po jedné dvou vyjížďkách v kopečcích. Hledám příčinu, kterou chci odstanit, protože mě nebaví mít neustále rozhozené žazení, pořád rovnat patku a pořád štelovat hazku.

          Dokázal by mi někdo poradit, proč se patka pořád ohýbá, tím pádem rozhodí řazení? A to, jestli pomůže výměna za patku novou?

          0 0
          • Carlos.f  

            Při hodně drsném řazení se může i dobrá patka trochu ohnout.

            Některá kola mají příliš měkké patky a ty se pak deformují i běžném razantnějším zařazení

            Pokud byla patka někdy výrazněji rovnána, pak už nebude tak tuhá.

            Takže otázka – byla někdy patka od nějakého nárazu ohnutá?

            • pokud ano – výměna by pravděpodobně pomohla
            • pokud ne – možná patka časem (rok a více) používáním změkla avýměna by také mohla pomoci

            Při drsném řazení a nebo špatné konstrukci by pomohlo nechat patku někde vyrobit aby byla tužší. Otázka je aby při případném karambolu to neodnesla i nevýměnná část.

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Díky za komentář. Je fakt, že když jedu roviny, tak řazení drží, při zvlněném profilu se to rozhodí. Je pravda, že se s řazením zrovna moc nemazlím.

              Nejsem si vědom toho, že by kolo dostalo nějakou ránu, karambol nebyl žádný. Větší rovnání proběhlo v podstatě pokaždé, vždy ji mám pokroucenou jako paragraf. V podstatě poprvé se patka rovnala po nějakých 200 kilometrech, takže to blbne od prvopočátku.

              Zkusím tedy koupit novou, byť ta cena za kus jakéhosi háku je šílená…

              Ještě se zeptám, musí se nová patka na kolo nějak nastavit, tedy narovnat? Nebo ji připevním tak, jak ji dostanu z obchodu? Asi bude určitě třeba poštelovat přehazovačka, že?

              0 0
              • Carlos.f  

                Záleží jak patka nová zapadne do rámu. Někdy je jí potřeba poohnout aby přehazovačka byla souběžně se zadním kolem. Ale já bych jí zkusil jen namontovat, seřídit řazení a když budou problémy, tak patku doladit.

                Patka se může při řazení ohnout například při řazení silou o více stupňů nahoru, bez toho aby se čekalo na naběhnutí na pastorky.

                Pokud to máš od řazení, tak by měla být ohnutá od kola ven.

                Od rány to bývá zpravidla dovnitř

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Ještě se zeptám – po pojmem rána se rozumí co? Na silnici mi to není nějak jasné, tam nehrozí nějaké kameny, kořeny. Leda snad vlítnout do nějaké díry, ale tomu se taky samozřejmě vyhýbám…

                  Zítra kouknu na to, jakým směrem je vychýlená. Ještě jednou díky.

                  0 0
    • MichaelSimek  

      na supu asi 3×, na orbei jeste ani jednou nastesti

      0 0
    • Breakpain  

      5 kol cca 12 let ježdění – nikdy, ale nejezdil jsem nic moc.

      Teď jsem jel sudety a docela jsem tam zmasil převodník … ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.