• tatrac

    Ahoj. Jelikož mi kolo začalo řadit o poznání hůře než když bylo nové, začal jsem přemýšlet v čem je chyba. Kolo má nejeto okolo 5000km a po výměně řetězu, kazety, bovdenů, lanka a po vymezení velké vůle ořechu je stále velice obtížné seštelovat přehazovačku. Zbývá tedy poslední komponenta – vrchní kladka přehazovačky (keramické kluzné ložisko) , která je podle mně příčinou. Po pročtení celého fora ve kterém jsou samé mýty a hádky a ve výsledku jsem se nedozvěděl nic konkrétního jsem se rozhodl založit nové vlákno. Z některých příspěvků jsem se dozvěděl toto:

    Průmyslové ložisko v kladce je zlo, hůř to s ním řadí.→ Komentáře tohoto typu jsem nepochopil a podle mého názoru jsou zcestné.. Myslím, že dnešní parodie na ložiska v podobě keramických kluzných ložisek se používají výhradně kvůli ceně a nic nevydrží. Proč by průmysl řadil hůře pokud nemá vůli?

    Dále se všude píše o keramických ložiscích.. ale nidkdo se nezmiňuje, zda se jedná o kluzná či kuličková ložiska. Zajímalo by mně tedy, zda všude vyzdvihované kladky KCNC mají kuličková nebo kluzná keramická ložiska, pokud se vůbec keramická kluzná pro kladky používají.. viz třeba http://www.dsn2006.org/…Bearings.jpg

    Podle mého názoru je tedy nejlepší kuličkové zapouzdřené ložisko (průmysl, které se ještě před několika lety dávalo i do řad Acera a postupem času bylo kvůli ceně vytlačeno kluznou keramikou, která je dnes běžně i u modelu XT.. Podle mého názoru by se po 5000 km nikdy u průmyslu nevyskytla taková vůle, jako u tohoto keramického bazmeku.. Ale nevím…

    Anketa: Takže se ptám. Jaké ložisko je podle vás nejlepší pro kladky?

    0x
    0%
    0 0
    • tatrac  

      Jen bych doplnil, že ložisko v mé vrchní kladce má brutální vakl, jehož následkem je pravděpodobně nepřesné řazení..

      0 0
      • kafac  

        Ne ze by ty loziska na XTcku vydrzely vecne, ale 5000km je nejak malo. Jinak To horni lozisko je keramicky – kluzny, docela slusne utesneny (pokud to cas od casu rozeberes a namazes tak to musi neco vydrzet) a spodni kladka ma prumyslovy lozisko.

        0 0
        • Wojtek  

          jj,ale tu horní kladku bych rozebíral častěji,bordel je tam hned,spodní ani není moc potřeba

          0 0
      • kyl  

        Kámoš má přehazku XT 07,horní kladka mu lítá z jedné strany na druhou,je to tak asi 3–4mm a řadí to bez problému.

        0 0
      • pepek  

        „Brutální vakl“ tam soudruzi z Japonska montují úmyslně, hledej dál (bowdeny=90% příčina nepřesného řazení)

        0 0
        • kubad  

          tak tak, kladky se mění až nemaj zuby :-)

          0 0
        • kyl  

          To taky,mám I-Link a ty řadí snad podle okolní teploty,musím pootočit štelováním na páčkách tam nebo zpět podle toho jak je:-)

          0 0
          • tatrac  

            přesně to je ten problém.. je to o „teplotě“..  a objasní mi někdo proč tam mistři japonci úmyslně zavádí ten vakl? nenapadá mně jediný důvod.. Mimochodem měl jsem tam taky vakl asi 3mm a tak jsem tu kladku rozebral, vycistil a nacpal tam tunu vazeliny cimz jsem tu vuli „vymezil“ asi na polovinu..

            0 0
            • kyl  

              S tou teplotou u I-Linků bych to pochopil,hliník na teplotu reaguje dobře,roztažnost článků bowdenu na té délce nějaká bude ale s tím vaklem nevím,sám tam mám kladky s průmysly,stejně tak na Campě a dokud se na horní kladce neudělal vakl tak řazení nebyla žádná sláva.

              0 0
            • kubad  

              myslíš si že si chytřejší než shimano?

              oni asi maji duvod proč je horní kladka se stranovou vůlí

              0 0
              • tatrac  

                predtim nez jsem menil kazetu a retez to radilo dobre, navic jsem zaroven cistil tu kladku, tak jestli nebude chyba jen v tom ze tam ted neni ten velkej vakl co tam byl predtim nez sem tam nacpal tunu vazeliny.. vubec by me nenapadlo ze by to mohlo mit nejaky vliv, vyzkousim ji znovu vycistit

                0 0
                • tatrac  

                  Tak to nepomohlo, je to stejnej svrab jako predtim.. A bovdeny to take neni, tam to lanko chodi jako nikdy predtim.. Zkusil jsem teda prohodit kladky a tvari se to malinko lip, tak to du projet a uvidim

                  0 0
                  • scret  

                    jak pise kubad, vakl je tam umyslne… mel jsem na saltru uz najeto treba 10tis.km a kladky se porad jeste daly… tzn. budto jsi „prase“ a neresis udrzbu nebo hledas problem tam kde neni…

                    mimochodem ten vakl je tam prave z duvodu lepsiho razeni, resp. aby retez mohl lip „behat“ po pastorcich nahoru a dolu… proto kladky s prumysly jsou na razeni horsi…

                    0 0
                    • tatrac  

                      Ani jedno ani druhe, kolo udrzuju pravidelne a problem opravdu nepotrebuju hledat.. Kdyz to neradi a nejde to sestelovat tak to myslim problem je.. Ted mam spis podezreni na kazetu od SunRace kterou sem tam dal novou a nevim jestli to byla dobra volba

                      0 0
            • vysmátej bajker  

              stranová vůle na horní kladce je (někde vyčteno) z důvodů drobných nepřesností u ka­zety-nestejná vzdálenost mezi pastorky. Když tam ta vůle je tak se kladky méně ojíždí-delší životnost.

              0 0
            • Vilém  

              Ten „vakl“ resi kazdy vyrobce jinak. Shimano stranovou vuli horni kladky, SRAM stranovou vuli hlavniho cepu saltu, kladky jako treba BBB, maji horni kladku uzsi. Al kladky, byvaji take uzsi, nez standert plastovy original.

              0 0
    • Lovec_007  

      a nemáme zohlou patku na šaltr???, bo kladky po 5 tis je nějak brzy..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.