Ahoj. Jelikož mi kolo začalo řadit o poznání hůře než když bylo nové, začal jsem přemýšlet v čem je chyba. Kolo má nejeto okolo 5000km a po výměně řetězu, kazety, bovdenů, lanka a po vymezení velké vůle ořechu je stále velice obtížné seštelovat přehazovačku. Zbývá tedy poslední komponenta – vrchní kladka přehazovačky (keramické kluzné ložisko) , která je podle mně příčinou. Po pročtení celého fora ve kterém jsou samé mýty a hádky a ve výsledku jsem se nedozvěděl nic konkrétního jsem se rozhodl založit nové vlákno. Z některých příspěvků jsem se dozvěděl toto:
Průmyslové ložisko v kladce je zlo, hůř to s ním řadí.→ Komentáře tohoto typu jsem nepochopil a podle mého názoru jsou zcestné.. Myslím, že dnešní parodie na ložiska v podobě keramických kluzných ložisek se používají výhradně kvůli ceně a nic nevydrží. Proč by průmysl řadil hůře pokud nemá vůli?
Dále se všude píše o keramických ložiscích.. ale nidkdo se nezmiňuje, zda se jedná o kluzná či kuličková ložiska. Zajímalo by mně tedy, zda všude vyzdvihované kladky KCNC mají kuličková nebo kluzná keramická ložiska, pokud se vůbec keramická kluzná pro kladky používají.. viz třeba http://www.dsn2006.org/…Bearings.jpg
Podle mého názoru je tedy nejlepší kuličkové zapouzdřené ložisko (průmysl, které se ještě před několika lety dávalo i do řad Acera a postupem času bylo kvůli ceně vytlačeno kluznou keramikou, která je dnes běžně i u modelu XT.. Podle mého názoru by se po 5000 km nikdy u průmyslu nevyskytla taková vůle, jako u tohoto keramického bazmeku.. Ale nevím…