Používate ešte niekto klasický foťák? Stará dobrá Praktica mi „odišla“ a chcem kúpiť toto: www.pixmania.sk/…f-28-90.html
Bol by to dobrý vianočný darček?
Používate ešte niekto klasický foťák? Stará dobrá Praktica mi „odišla“ a chcem kúpiť toto: www.pixmania.sk/…f-28-90.html
Bol by to dobrý vianočný darček?
fot si cim chces, ale ja na tvym miste bych koupil neco jetyho za par kacek, sam sem pred 1/2 rokem prodal zanovni Nikon F65 za 2000 a pododbnejch nabidek je vsude hodne .....
To jsi ho prodal dobře, u nás měli v krámě F65/28–100 za 2.000 fungl novej.
Souhlasím s miche, v bazarech jsou nyní k sehnání za směšné ceny naprosto vynikající „klasické“ foťáky. Např Canon s bajonetem FD (tedy manual ne autofokus) jde pořídit za pár korun a ty skla k tomu za pár kaček…
Tak já se taky hlásím do klubu fotozpátečníků, mám dva letité pentaxy, 3 objektivy 28, 50 a 135 mm, žádné zoomy a navíc fotím na černobílý film a fotky si vyvolávám sám. Je tu ještě někdo takový? Jinak bych taky doporučoval bazar, přítelkyně koupila Canon EOS 300 (ten starší typ) s objektivem pod 3000, byl prakticky nový. Můžu doporučit třeba prodejnu Foto Škoda v Praze (www.fotoskoda.cz )
Aha, teprve teď jsem si všiml že Matts to má do Prahy trochu daleko :-) Ale na Slovensku se nějaký fotobazar určitě taky najde. Ještě jednou sorry…
tez si fotim na klasiku a na cb filmy, neni nad noc stravenou nad zvetsovakem v koupelne :o)
na ČB dělam taky, i s domácím zpracováním, ale rád fotim i na dia; nejni nad promítnutej diák … projdi si taky bazar na www.paladix.cz a na www.fotoaparat.cz, digitálníci se zbavujou vcelku solidních věcí za cenu příjemnou pro kupujícího jen bych tě nedoporučil setové zoomy od Canony (obzvlášť teda ten 28–90, mezi levnými zoomy je to jeden z nejhorších, v této kategorii je opticky lepší Nikon (28–80, 28–100); pevné sklo je samo lepší, používam 24 a 50 mm, zoom mam akorát 70–300, na mé občasné použití stačí
a ještě líp se dá sehnat na eBay (německá je sice o chloupek dražší než emerická, ale zase trochu víc spolehlivější, rychlejší a míň komplikovaná, pokud jde o placení a doručování, clení odpadá)
jj ten canonacky setak 28–90 je dost hrozny, vubec se jim nepovedl
V čom je hrozný, vieš konkretizovať? Lebo som mal aj veľmi pozitívnu recenziu.
O tomto objektive na vsetkych forach panuje velmi zla mienka (mechanika, optika). Zase setaky od Nikonu su hodnotene velmi dobre. To su fakty! Osobne skusenosti nemam, recenzie som necital.
myslim ze nakej lepsi data projektor a lepsi digi fotak a je diak plne nahrazen, je to asi jako s vinilama lidi uchylny budou vzdycky tvrdit ze je to nejlepsi co muze bejt a ostatni jim to odkejvou a budou pouzivat CD
ani hooodne dobrej data projektor za desitky az stovky tisic ti nepromitne to co prumerna promitacka za par tisic – osobni zkusenost; data muzou bejt v solidni kvalite, ale prenos na stenu proste neni a nejakou dobi jeste nebude stejny. ale nez sahodlouhy dohadovani se je nejlepsi si to vyzkouset
v Nemecku funguje sluzba File2slide, kde jsou schopny dodany data prenest na dia a pokud vim, tak je ta sluzba hodne vyuzivana
tak sem asi slepej ja v tom zasadni rozdily nevidim:-)
hadat se a presvedcovat nebudu, videl sem co sem videl, at si to kazdej vyzkousi sam …
Taky se hlasim, pentax program A, 28, 50, 80–200 … ale jen na hrani, na bezny dovoleny, rodinny fotky a pod digi. Jo jeste obcas pouziju paradni hracicku, 6×9 měchovy zeis. Pred tim pentacon six, taky dobry, merici hranol, 50, 80 a tednevim 120mm?
Jooo, sixe jsem měl taky. Taky s měřicím hranolem, objektivy 50, 80 a 180 mm. Přál bych všem, co se honí za megapixlama, vidět jaký z toho lezly fotky :-) Kdysi jsem někde čet že formát 6×6 odpovídá asi 25 MPix (údaj je bez záruky, možná to bylo i víc). Akorát ta kompletní sestava vážila skoro tolik co já, a když už mi to rok jenom leželo ve skříni, prodal jsem ho dokud se prodat dal. Ale stejně se mi občas zasteskne…
Z bazáru zásadne nekupujem, kamoš totižto kúpilfoťák z bazáru – výsledok: vyhodené peniaze, foťák nepoužiteľný (polovica fotky neostrá – každá). Ale samozrejme je to vec vkusu.
pravdu dis, krom auta bych nekoupil nic „jeteho“
solidní fotobazar ti dá omezenou záruku na vyzkoušení, anebo si vezmeš do bazaru 12 sn. film, vevnitř/venku nafotíš, v nejbližším labu necháš expres vyvolat, posoudíš fotky a za hodinu, hodinu a půl si případně zpátky v bazoši pro foťák když ti to v bazaru neumožní, okamžitě ruce pryč a prchat Škoda v Praze dává tušim 10 dní záruku, takže máš čas nafotit kdeco, vyvolat, prozkoumat a případně reklamovat
Jo jo, 7 nebo 10 na vyzkoušení a rok na skrytý vady. Mně takhle odešel po 10 fotkách Nikkor 28–85 a vrátili peníze.
Mám taky Praktiku, ale už ji nepoužívám asi 10let. Nešla spoušť, tak sem ji dal do opravy do Liberce. Tam ji sice opravili, ale po týdnu se začalo sekat zrcátko. Je mi líto hlavně objektivů 35, 50, 100, 200. Ale jsou ještě na závit a kdo by se s tím vším dneska tahal…
já. jestli dáš rozumnou cenu, tak je beru… :o)
nic proti Tvemu rozhodnuti, ale nechces si to rozmyslet ve prospech digi? (dneska uz taky nikdy nekupuje vhs video.)
ve fotacich jsem bezny konzument, zadny znalec ;-)
Taky bych to tak viděl
No ja si to video pred trema rokama koupil
…a koupil by sis ho dnes? :-)
ano koupil bych si ho i dnes . . . . . . . . . . . . Prece Ti nereknu, ze ne:)
:D
ja jakozto clovek denne pracujici s fotkama ti reknu, ze klasicka fotka a digital je jako nebe a dudy. na bezny veci, tedy zadny umeni, je digital vhodnejsi a hlavne vyhodnejsi, ale na foceni nejakyho „umeni“ a v nekterejch dalsich konkretnich pripadech je klasika stale neprekonatelna.
jj, chapu, byl jsem v omylu, ze digi se jiz vyrovna klasice (co do kvality fotografie)…
Neboj, v tomhle omylu je dneska i spousta profíků:-)
presne tak a neveril bys kolik lidi si mysli ze kdyz maj na fotaku za 5 tisic napsano 7 Mpix, tak ze fotky musej byt spickovy. kolikrat doda autor knizky spolecne s rukopisem fotky co sam delal a to bejva fakt narez. neostry, pri barevnejch korekcich vylejzaj fleky, dostat se na pletovku je hrubej problem, prevod do CMYKu znamena ztratu kresby v modrejch tonech…
No moment, tady se snad nebavíme o zblblosti lidí počtem Mpix a zoomem, o výstupu z kompaktních digišumítek, ale o kvalit.DSLR s kvalit sklem s kvalit. výstupem do Rawu a kvalit.postprocesingem v PC. Já viděl zmršenejch fotek z kinofilmů:-) A už vůbec ne o tom, že 90% lidí je tak náročnejch, že používá kompresi MP3 a DivX, Xvid, kupříkladu:-)
Tím chci říct, že mně stačí MP3 a kvalitní výstup z DSLR taky:-) po barevnym zvětšováku a vinyl.deskách netoužim, holt jsem jednodušší:-)
chtel sem tim rict, ze lidi koukaj po poctu pix a pro ne to je tak, ze malo pix=spatnej fotak a hodne pix=dobrej fotak a zasadni rozdily mezi klasikou a digi jim uplne unikaj
No to jo, marketing je holt marketing. Teď ještě k tomu přidali citlivost , takže výrobci do pidikompaktů cpou ISO 1600 a odšumovací (a vyhlazovací) algoritmy:-)
To jo, kamosuv skoro tchan si koupil 5 Mpix kompakt a porovnaval to s jeho zrcadlovkou za 30k slovy „No jo, taky 5 Mpix, to mame ten fotak skoro stejnej“ :-) Ale nemelo cenu se hadat, ten chlapik je celkove dost ignorant.
Ale na svojem kompakte nedokaze udelat' neco podobneho: www.pbase.com/…age/51277436
:)
Na kompaktu za par tisic ne, ale na digitalu jo.
To neni otazka digy nebo filma. Je to objektiv a DOF. Na kompaktu se tak udelat' proste neda, kvulu malemu objektivu ma velku DOF, je to fizika.
Nebo poznas kompakt, ktery na 135mm ohniskovoj vzdalenosti ma svetelnost 2? :)
Co je to DOF?
depth of field
Tak pak ti stačí napsat že je tam malá hloubka ostrosti a to je vše. S „malým“ objektivem na kompaktu to nemá co dělat, vadí malý čip :-) Hloubka pole ostrosti je závislá na vzálenosti aparátu od fotografovaného objektu, použité cloně, ohnisku objektivu a formátu čipu/filmu. Když budu považovat Leicu M8 za kompakt :-) tak by toho při cropu 1,33 a obj.90/2 šlo „skoro“ dosáhnout :-))
Chcel naznacit, ze u kompaktov s malymi cipmi je na ten samy uhol zaberu potrebny objektiv s malym ohniskom (velkou hlbkou ostrosti) a tento zaber s nim fakt nespravis (cest vynimkam, ak su)
asi takhle?? /contax g2 obj 90/2,8/
Asi tak, i když jsem myslel na digitál…
Ale no tak..To je trochu podraz, jako Kudlankovo ISO1600 :-) Tady je řeč o „běžných“ kompaktech (jako argument neberu ani Sony R1:))
2)vim, ze je to objektivem
3)ja tady digi kompakty ani trochu neobhajuju – myslel jsem, ze tvuj prispevek ma yvznit „tohle nejde digitalem“ – koukam, ze ono je to dokonce foceny digi.
hale to vypada jako kdyby toho kluka tam nekdo vyriz z nejakyho jinyho obrazku
Tomu se rika „dobra kresba“ :)
No skoro vyrovná :-) ale to se bavíme o profesionálních aparatech v cenách hodně slušných kol. Ale i tak je klasika lepší.
No já koupil Nikon D100 u Fotoškody za 10.900,–, teď tam měli jeden za 8.000,–.
Docela bych si dovolil oponovat. Otázka je, co si pod pojmem umění představuješ … jestli akt, glamour, emotivní fotografie …? Jinak většina není o foťáku, ale o fotografovi a případném dalším zpracování. A také hodně o světle, popř. nasvícení.
myslel sem treba skleneny objekty pod umelym osvetlenim, coz mam vyzkouseno. zrovna akt sem nemyslel.
jinak mas pravdu ze zalezi na fotografovi, ale i pro toho nejlepsiho fotografa bude v urcitejch okamzicich limitni fotak ci technologie. a pokud nekdo umi dobre fotit, tak to zvladne tak i tak ale vzdy v jednom pripade bude vysledek lepsi.
Je to spíš o kombinaci těch lepších vlastností :)
Nechci se hadat, nerozumim tomu, ale pokud by to bylo nebe a dudy, proc by firmy jako Canon, Nikon a jiny vyrabely profi digitalni zrcadlovky za 100 tisice? Ze by meli tak vychcanej marketing?
napriklad profi novinarska fotografia?
pro reportazni fotku je digital nedostiznej – kvalita dostacuje a hlavni je rychlost zpracovani.
jj fotograf tvrdne nekde v Australii nejlip na nejakym dementnim sportu, kterej zacina v 20'45 a v 21 ti jede prvni vydani do tiskarny. 5 min. foceni 5 min vyber a prenos 5min uprava uszeni, popisek, bic a pryc .-)kvalitu budes resit az na 3 ti vydani pro Prahu. S analogem nemas sanci. Kdyz si vzpomenu na utesnovani hotelovych koupelen, vyvolavani v umyvadlech, ty sileny scany a pískání modemu tak se vorosim jeste dnes .-))) ale pro sebe zatim jen film, mam totiz regulerni zavislost na Contax G radu
takova Marketa Navratilova by o vyhodach digitechniky mohla vypravet sve :-)
A to si vem, že v profi sféře existujou magoři, který kvalitou přirovnávaj APS-C ke kinofilmu a full frame (vim, není to správný označení) ke středoformátu? Že jsem nejdou a nenechaj si poradit:-)
sem nejdou
Ja ti nevim Karle, ale dat 12ku za nejaky kus plastu, pri com je len otazka kratkeho casu, kedy zmiznu z obchodov filmy. Ked klasiku, tak nejaku peknu kovovovu masinku, ktorej hodnota bude rok od roku stupat.
No asi takto, filmy len tak ľahko nezmiznú. Rozdiel medzi fotkou z digi a klasiky keď to hodíš na papier je značný v prospech klasiky. -Fotky z digi na papieri, kde sú tiene, polotiene – kvalita dosť biedna.
Kedy zmiznu filmy z trhu, to si netrufam polemizovat, ale raz urcite. Som to myslel tak metaforicky a tvoje rozhodnutie pre klasiku si netrufam vyvracat.
Inak s tebou 100% suhlasim, ale su aj vacsi fotografi ako my dvaja dohromady a sa s tymto dokazu vysporiadat. Moznosti na to su. Osobne s tym zapasim uz nejaky ten piatok, so striedavymi uspechmi.
Tento Canon s 28–90 – urcite ne.
Kdyz si zvykly na klasiku (Praktika) – tak mas dost na vyber:
Ale vsechno v bazaru.
Kdyz chces autofokus, a neco modernejseho – tak koukni po Pentax, Minolta.
Hodne zalezi na tom, co, jak a kde fotis. Kolik mas objektivu z Praktiky? Mozno staci vymenit telo.
Minolta skrachovala, prevzala ju Konica. To určite nie.
//Minolta skrachovala, prevzala ju Konica. To určite nie. //
No a co? Myslis, ze timto vsichny film-kamery od Minolta (Dynax 5, 7) a objektivy hned prestali fungovat?? Ten Canon 300 s 28–90 stejne bude horsi nez „zkrachovana“ Minolta.
Kdyz potrebujes jeden fotak s jednim, max dvema objektivy, na film – tak je te uplne jedno, jaka to bude znacka.
Kdyz koukas do predu, a planujes vyber systemy – tak rekni, jaky budget na to mas, a kolik si ochoten investovat dal.
A co tak treba zkusit' stredni format? Digitalne reseni za rozumni penez tam jeste ne skoro dostane :)
To není pravda. Minolta fůzovala s Konicou – vznikla firma Minolta-Konica. Jen přestali vyrábět klasické fotoaparáty a výrobu digitálů předali SONYmu.
To nemá cenu vysvětlovat:-) Stejně, jako že se digitál nevyrovná kinofilmu. Jakej digitál, jakej kinofilm (kolik % lidí fotilo na super kvalitní kinofilmy? Jakej je rozdíl výstupu z kompaktu a např.Canon Mark? atd..)Kolik těch „odborníků“ na fórech pozná rozdíl výstupu z kinofilmu a kvalitní DSLR s kvalit.objektivem, když se před ně nasype hafo fotek 30×40?)Digi se v něčem klasice nevyrovná, v něčem jo a v něčem jí předčí. Ale to je na debaty na fotoforech, tam toho je:-)
Tak nějak bych to také napsal, v nečem je lepší digi, v nečem analog. Ale pro mě má digitál tolik výhod a takové výhody oproti analogu, že se pro mé potřeby focení, analogem vůbec nezabývám, i když mám ještě starou dobrou zrcadlovku Praktika B-100 + 2 objektivy. Nejčastěji fotím krajinu a při vhodném použití přechodových filtrů navíc a dalším postprocesingu se nižší dynamický rozsah digi srovná s analogem.
Používám YASHICA 6 × 6
Mas neco naskenovano? Rozmyslil jsem se o RolleyFlex TLR :)
bohužel.. všecko mám nazvětšováno na 30 × 40 a visí to na stšně :)
No ja nejsem zadny velky fotograf, ale mame doma EOS 3000N Je to nejnizsi model z EOS rady. A oproti mojemu digi Kodak Z740 je straslive rychlej, krasne ostri a vubec se s nim prijemne foti. Ale provozni naklady hovori jasne pro digital. Prakticou sem taky fotil, ale tohle je o necem jinem
V prospech Canonu?
Rychlost a prijemnost ovladani ve prospech Canonu..
Nedá se srovnávat zrcadlovka a EVF (třeba v rychlosti ostření).
já už rok a půl fotím na digitál olympus, ale před týdnem jsem vytáh ze skříně pamětního Zenita s pevným 40 mm objektivem a byla to láska na první pohled.. koupím si nějaký film a budu si s ním fotit jen tak pro potěšení… Co vy a Zenit?
ja jeste za zenitem nejsem
Se zenit nebudu
tak jsme se zasmáli… ha ha
Já taky. Vždycky se strašně směju, když jsem vtipnej.
Tak dobrá, beru zpět:-) Zenity jsem měl dva, nejdřív za 5 kilo z bazaru bez TTL před 20 lety a pak novej s TTL. Pratica stála po revoluci v Prioru 4.400,– mooc peněz.
Jooo, zenit, muj uplne prvni fotak, kdyz pominu takovy ty smeny a pod. Pak se mi pretrhla paska co ovladala platynkovou zaverku, tak jsem ho do sroubecku rozebral na vedecke ucely… (jak to tam vlastne vsechno funguje :-) ) Z ruskych foto se mi jeste libil Lomo, presne nevim typ, ale umel exponovat prez perko asi 8 fotek najednou, bezva na akcni veci v dobe kdy motorovy previjeni byl nedosazitelnej luxus. Po zenitu jsem se zhlidl v nejake manualni plastove japonske hracce se zoomem a tezky zklamani, objektiv trochu kreslil jen pri optimalni clone a jinak des…
mám zenit s objektivem 50 Helios a jsem z něho pořád nadšený.nejsem teda extra náročný,ale kreslí to hezky,a jak je tam výš ten klučina v listí,tak mám něco podobného.myslím ,že s digitálem např za 10–15 tisíc nemám šanci.ale hádat se nechci,žená fotí nějakým Lumixem(cca 14 tis)takže sporů tohoto charakteru si užívám dost :-)
Ak si zvyknuty na Praktiku a ak si s nou spokojny a mas k nej objektivy, tak je asi najjednoduchsie kupit dalsie telo z Praktiky. Na ebay sa da kupit skoro za babku, pred par rokmi som kupil MTL5 s troma objektivmi za 10,–EUR.
Teraz mam digitalnu minoltu so styrmi objektivmi a uz som do toho vrazil cez tisic eur.
Však to že mám tiež MTL5 a odišiel expozimeter, a začala sa zasekávať clona, t.j. vždy ostala otvorená. Tým pádom sa mi dosrali dva filmy akurát pod Matterhornom. Kua.
To je pravdepodobne chyba objektivu a nie tela. Mne to jeden objektiv robil tiez. Olej zlepil lamely clony.
stále fotím na praktiku. mám i canon 300×, ale objektivy od praktiky jsou daleko lepší než ty co dávají ke canonu v setu. lepší je koupit tělo a objektivy zvlášť.
urcite bych za to nedal tolik penez a koupil neco z bazaru, kde filmovy tela a objektivy stojej par korun. Fotim i na stary Praktiky po dedovi. Je to „jiny“ foceni. Spis jen tak kdyz mam klid a v nedeli rano nekam vyrazim udelat par obrazku. Jinak naprostou vetsinu do jedinicek a nul, kde me 100 neuspesnych pokusu nestoji nic…
Jo jo, takovej Nikon F4 za 11.000,– mlask.
Digitál se nevyrovná kinofilmu…? A v čem? Kolik si myslíte že má kinofilm rozlišení v převodu na MP?
ma mnohem vic, ve skole nas ucili ze to je kolem 13 Mpix, ale ja bych rek ze to je blbost a ze to bude daleko vic ale konkretni cislo nevim. a taky ma vetsi barevnou hloubku a mnohem mensi zkresleni barev a v neposledni rade takovej diak muzes nazvetsovat tak, ze si digitalni snimek ani neskrtne. neplati ze digitalni je lepsi, ale plati, ze digitalni je uzivatelsky prijemnejsi a spickovej analog je to nej co muzes mit a to podle me plati i u hudby a tak.
Jasan, chce to souvislosti, kolik lidí dělá zvětšeniny metr krát dva (příklad:-)) a kolik pozná rozdíl při 30×40cm analog vs. kvalitní DSLR? Kolik pozná rozdíl bitr MP3 128 vs 192? (já ne:-)). Jak trefně napsal kdysi nějakej recenzent Stereo-videa „DVD-audio a SACD je super, ale k čemu, když 90% lidí nepozná rozdíl mezi kvalitní magnet.kazetou a CD?“ Rozlišení-čet jsem X vědeckejch článků, který dokazovaly, že kinofilm má od 5 do 25Mpix (každej tvrdil něco jinýho) až po závěr, že se to vlastně srovnávat nedá – pevně daný dig.buňky vs. různrj počet zrn, závislej na filmu, vyvolání, atd.
vidis, to je dalsi vec. pixely sou v pravouhly soustave, kdezto zrna jsou rekneme nahodile, coz by svadelo k prirovnani k tiskovymu rastru – klasickej rastr je taky pravouhlej a stochastickej je „nahodilej“ a ve vysledku je ten stochastickej kreslivejsi a prirozenejsi nez ten klasickej i pri mensi hustote rastru, takze je svym zpusobem pravda ze to je neporovnatelny :-D
Hele, nenadávej, nějakej socha.., stocha..,stacha.., ten henten:-)
:-D
mimochodem je to jen o nedokonalosti lidskyho oka. a neni tezky ho vochcat :)
Kdyby voka. Jsem si vzpomněl na test světovejch znalců vína, po ochutnání jim do toho samýho vína přilili růžovou chuťově neutrální barvu a bác, najednou bylo hodnocení chuti jiný:-)
13Mpix na kinofilm, to by som uveril, ale ak scanujes kinofilm, tak cca u velkosti 30×40cm pri 300dpi zacinas zvacsovat zrno a ne detaily. Hovorim o dobrom filme ala Fuji Velvia a pod, scannerom myslim nieco naozajstne, idealne rotacne ( za starych dobrych casov v cene 1–8mil Sk). Ak hovorime o vystupe na fotku (lepsiu tlaciaren). Pri nejakom ofsete poziadavky znizujem. Aaale, ak si chces v tme pozriet na stene krasny obrazok velky 1–2m, neskonalej farebnej hlbky, tak na to nema digitechniku asi ani us army, na to je projektor/film a dlho bude. HD projektory s rozlisenim az 1000×1400px, alebo kolko je rekord, to je vazna sracka proti filmu.
hele jo my mame v praci projektor s rozlisenim 1920×1080 a kontrastem 2000:1…a tohle zrovna je srovnatelny s diakem :)) tak zas bych to nezatracoval. 7clon to da…a za chvili to mozna budem mit misto telky doma :)) … doufam
Jo, pekny pokus, ale 1920×1080 px je proti datovemu toku dobre nafoteneho dobreho diafilmu, damy odpustia, proste sracka, to nevykalkulujes, ani ked sa budes snazit. Toto rozlisenie som nevidel, ale trieda pod nim bola kvalitativne neunosna proti filmu. (ak to bola trieda pod) On ked sa ten obraz nepohybuje a nezmaskuje drobnosti, mas cas sa na to v klude pozerat a „vychutnat si detaily“, zistis, ze nijake nedosli..
on ten projektor totiz simuluje filmovy pozitiv…a uprime ty pixely nejsou videt cca od 3metru. A uz existujou i 4K projekce. A nepoznal bys to. A ani nevidel pac mame jediny 2 kusy u nas… Ve slovanskym dome maji taky ale s polovicnim rozlisenim :)) www.barco.com/…/product.asp?…
No aspon, ze operujes serioznou firmou! 4k projekce- sa mysli 4000 pix x xx pix?
jj…myslim ze to ma sony 4096px na radek…a uz jsou snad uz 8K wokrflow vcetne projekce. Rozdeli ten zaznam na 4 casti a nahravaji to na 4 VTR najednou. To je sileny.
No dobre, mozu prist ku nam domov a ak ma presvedcia, mozu mi to doma nechat, ako prezent. Ked to teda musi byt, aby nemali problem.
Kinofilm ma 9 megapixlov ak pocitas s 50 lpmm. Expozicny rozsah filmu je 10–11EV (negativ). Digital ma expozicny rozsah o dost mensi.
Kedze ma digital mensie policko, tak pre 10 mpixlovy snimac v rozmere APS potrebujes ovela kvalitnejsie a drahsie objektivy ako na kinofilm.
Ak mas fullframe digital stacia rovnake objektivy ako na kinofilm. Fullframy su ale este pomerne drahe, ludovy model Canon 5D stoji nejak tri tisice eur.
Zase FF objektivy na APS-C dobře kreslí, bere se jen kresba ze středu. Jinak FF je sice modla, ale třeba Pentax dělal nejmenší zrcadlovku na světě na film šířky 12mm (čili APS-C).
JJ, „normalni“ objektivy na crope bez problemu. Dokonce nektery „nic moc“ na filme stavaji dobrymi na crope, protoze oriznuta ta nejhorsi cast, okraj.
Teď čekam na kinofilmovou Cosinu 19–35/3,5–4,5 z Fotowalser, vydražená nová přes Ebay za 2.500,–, šunka zpracování ale dobrá optika, za ty prachy zadara:)Mam obavy, že za polarizák 77mm dam víc.
Pozri toto je moj vlastny test s mojim fotakom a mojimi objektivami. Tu su reflexy legendarneho pevneho objektivu 1.7/50mm, je to hroza.
a tu su reflexy zatracovaneho umelohmotneho setaku 17–70 za uplne rovnakych podmienok.
Je to ovela lepsie ako s tou patdesiatkou. Ostrost setaku je trocha horsia, ale nie ovela.
ze je to rozmazane si nevsimaj, bola to sekunda z ruky, islo mi ciste o tie reflexy.
A bola rovnaka clona? Takto by si jedneho aj presvedcil…
17–70 = 27–70?
Ale aby si ho neukecal na setovy od Canonu, Tvoje su Minolty
bola rovnaka clona 5,6 – teda na setaku na plnu dieru a na pevnej 50 uz 3,5 clonoveho cisla nad plnou dierou.
Je to Minolta. S optickou kvalitou tych setakov som celkom spokojny. S cim nie som spokojny, je rychlost autofocusu.
Zaujimave. U CAnonu by si asi dopadol opacne, aj keby si nasadil nelegendarny 50 1,8 proti 28–80 3.5–5.6 (alebo neeeeeeeedajboze digi 18–55 3.5–5.6) Malo kovu, malo skla a v niektorych krajnych polohach sa to na vysledkoch vidi. Ale pre bezne fotenie, ziadne zurive zvacseniny- nadhera.
pravdepodobne by som nieco nasiel aj ku Canonu, ten som tu tiez testoval, pockaj kuknem na disk.
takze tu je rovnaky obrazec setakom 18–55 od Canonu na 55mm, clona 5,6, rovnake podmienky ako s minoltou. Ten Canon ma trocha viac megapixlov, tusim 8 a trocha mensi cip (Canon crop factor 1,6 a Minolta 1,5), takze je to o dost viac zvacsene ako rovnake obrazky s minoltou. Vsetko vyrezy 1:1 z JPG v najvyssej kvalite.
a tu za rovnakych podmienok canon 1,8/50 na clone 5,6. Ten je skutocne vyrazne ostrejsi ako canonovsky setak.
18–55 je u Canonu tiez legendarny,z druhej strany poularity. Ma ho skoro kazdy – a to v skrini. Nieco sa da usudit z faktu, ze stoji cca 3000,– a napr slnecna clona EW-83 stoji cca 1900,–Sk. No co z toho asi tak vyplyva?
Z toho celkem jednoznačně vyplývá že ta sl. clona je sviňsky předražená :-)
je to kambinacia, clona je svinsky predrazena a ten objektiv je proste bozi
No, dle debat canonistů je fakt ten seťák víčko od jogurtu. Jenže to bych nesměl najít třeba tohle www.robertmekis.com/ , možná dobrej kousek, možná dobrej ten kousek, co je mezi aparátem a zemí:-)
www.robertmekis.com/?…
www.robertmekis.com/?…
chci jen říct, že na ty nářky, jak neuvěřitelně zk.....ý je to sklo, mi
to tak moc nepřijde.
A jak chces vidiet chyby na tejto velkosti? Asi nijak, ze ano. Ale snimecky pjekne.
No hlavně nechci ve stylu současné módy zvětšovat fotky na monitoru na 1×2m a pak po něm šmejdit lupou, hledaje moire a aberaci:) Pokud je objektiv TAK špatnej, poznáš to i na takhle velký fotce „Ak mas oci v pohode“ :)
To tazko. Monitor pracuje zhruba na 72dpi, minilab 300dpi. Takze, ak vezmes tuto fotku (doslova tuto) tak bez resamplovania Ti to pri 300dpi da rozmer asitak 6×9cm, a bude to bez chyb. Pokial Ti autor da orig. data a urobia z nich tento rozmer, tak sleduj a uvidis toho cca 3–4× viac. Ale chlapek to urcite nenechal len tak surove a patricne snimecky osetril, ma ich hezke. Ale uznavam, ze v praxi tie chyby vylezu az tak pri A5-A4, ak sa vyslovene nesleduju.
To jsou všechno teoretický plky, od nás obou. To chce vzít ten objektiv, řádnej postprocesing v PC, pak tisk 20×30 a můžem hodnotit.Taky ten objektiv nesrovnávam s L-kama a vůbec, já Canonem nefotim. Já pouze předpokládam, že tááák strašnej, jak canonisti říkaj, asi neni. Ty víš, že jo.Howgh.
Dodatek na ujasnění „Ale chlapek to urcite nenechal len tak surove a patricne snimecky osetri“ No to beru jako samozřejmost i u lepších objektivů.
Ale tak samozrejme, ze sa s tym da nafotit. Kamos si ho dal v servise- neviem co- dostelovat (??) a zacal byt naky spokojny. Ja ho mam a mam ho v skrini a pre 25×38 z minilabu „osetrujem snimecky“ radsej z tych ostatnych objektivov, sa menej narobim, to je prax. Uplne objektivne ked das vedla seba kdejake EF lensy, teda fotky z nich, tak 18–55 bude zastupeny tou spatnou. On proste je urceny na rodinnu spotrebu, tam bez vyhrad, inde- ano- s namahou, alebo radsej aj ne.
Navíc nevim, co se tu zastávam nějakýho canon skla, když bych měl být nesmiřitelný nikonista:-)
Nooo vidis. Mas pohodu.
este pridam aj ostrost na kraji pri clone 5,6. Toto je pevny, kedze je ale na fullframe, tak jeho skutocny kraj je vlastne prepocitany az dalej.
a toto je za rovnakych podmienok setak. Je mierne neostrejsi, ale zase je to zoom a este iba na APS.
No, Minolta (nech je jej zem lahka)- sikovni chaloschi uz od zakladneho levelu, chvalim.
Jo jo, když se doprodávala 7D za 16.000,–, kdybych tehdá foták neměl..
a aby bolo jasne tie zabery boli 1:1 vyrez z laveho dolneho rohu tohto obrazku.
Testovaci obrazec je na papieri A3, tlaceny laserovkou na 1200 dpi, teda nic profesionalne ale na hrube porovnanie to staci.
Si usilovny. Mne staci vediet, kde to pri kolko mm a od jakej clony uteka a aj to je odpustene, ak sa to da nejak kuturne a nie moc pracne dodatocne zafusovat a foti sa. Niektore veci proste radsej nevediet…
ja ked kupim nejaky objektiv, tak ho radsej preverim. Trva to tak 10 minut: postavit na stativ, zavesit ten obrazec a pre kazdu clonu spravit dva obrazky. U zomov este pre 3–4 ohniskove dlzky.
Ak by sa neskor nieco posralo, tak mam dokaz konkretne s mojim hardwarom ako to povodne chodilo.
jam mam oboje…digos na barevny fotky a klasiku na cestovani a cernobily..... musim rict ze s timhle fotim radsi: zuserver2.star.ucl.ac.uk/
na kolo je asi uplne nejlepsi ta OM-4ka (vydrzi vsechno a je celkem skladna) nebo jeste lip nejaky vodotesny digitalni mejdlo…
jo este neco – netahejte sem ty neplodny diskuse o tom co je lepsi…esli digital nebo analog. Jisteze kazdy vi ze 6×9cm filmovyho policka klasicky vyprintenyho na hezkej barytovanej papir NIC nenahradi :)))
Jo, každej to bude printit na formát2×3 metry, aby se to využilo:-)
ja myslim ze to neni treba hrotit…me se ty hladky obrazky se spoustou odstinu sedy proste libej vic.......ono staci 18×24 a vic a uz to je znat.....
Na ČB je analog lepší, bez debat. Jen, že formát 6×9 je na velkotisky, což amatér málokdy použije.
Jo teď to čtu ještě jednou, jako že fotka 18×24cm z 6×9 negativu je hezčí než z 24×36mm? No to nevim.
a neni?
Já nevim, já žádnou malou fotku ze středoformátu neviděl. Film na středoformát se složením nějak liší od kinofilmu?
no velikosti policka…
Jéžiš, díky moc, to 6×9 a 24×36 neni početní příklad pro školáky?:) A ten rozdíl je poznat na fotce 18×24cm?
no jiste.....ve zvetseni, cim vetsi zvetseni tim vetsi je zrno, necistoty, nerovnomernosti v emulzi.....proste ten obrazek vypada mnohem lip kdyz se moc nezvetsuje. Je takovej hladkej a dokonalej, a ma pak spoustu odstinu sedivy (narozdil od zvetseniny z kina ktera je jen zrnita). Ty asi moc nechodis na vystavy, co? Doporucuju nejakou navstivit…nejlip architektura nebo nejakyho klasika treba Sudka. Je to pak proste lepsi kochani. Abys neco podobnyho vytahnul z kinofilu tak musis fotit na treba 25ASA, nebo jaks taks funguje jeste fuji acros 100 (a to maximalne 18×24). Ale stejne to nikdy nebude ono.
Pravdu ma.
Na výstavách jsem moc fotek 18×24cm ze středoformátu neviděl. A obávám se, že rozdíl v týhle velikosti vůči kvalitnímu kinofilmu bych nepoznal. Ty možná jo, ale to by se musel udělat slepej test. Tak ať ti někdo smíchá 30 fotek 18×24 z kinofilmu a středoformátu a roztřiď je-tím neříkám, že se to nepovede. Mně asi ne.Howgh.
Ale povede. Ak mas oci v pohode. A uvidis, jak dobre Ti to pojde.
Až uvidim, uvěřim:-) Do diskuze můžu napsat všechno. Užs to zkoušel?
Uz davno ne, ale byvalo a na tie stredoformaty sa vazne diva fakt dobre. Ale da sa vysoko kvalitne (vsetky kroky a matrose) vymlatit tych 18*24 ze budem mat problem to rozoznavat, no tak si v krajnom vezmem lupu, no a cooo
„Nárůst kvality při použití středního formátu s kvalitní optikou je znatelný, obzvlášť pokud plánujete zvětšeniny nad 30×40 cm.“ Tady bych výhody středoformátu viděl. U fotek 18×24cm (takřka A5) ne.
hele ty mas peknej obrazek v profilu…az sem se leknul :))
a to este nebol strdny format!
skoda ze horizont neostri na blizko, bych ti dal :)
Velke umenie neziada si ostrosti! (pr. tak nejak)
no to jo ale on je pernamentne zaostrenej na nekonecno, to je na zvereni na blizko fakt blby.....viz treba tohle:)
No vidis. Ten zlava tam mal vliezat centralne a je to dokonale. Akcna krajinka.
no :) ten zleva sem ja a musel jsem mackat spoust tak sem rad ze tam vubec jsem, natoz abych se nejak centroval…hi hi.....snad nejsem prilis excentricky na to abych mohl byti centralni
Nevadi, dobre, podpisem. S tymito panoramatiskymi drakmi som to neskusal.
tohle že je z horizontu??? zkušenosti s ním tedy nemám fotil jsem jen s noblexem, ale nevím teda…
a zceho by to melo byt :) myslim ze za ty penize na ozkouseni formatu je dobrej…noblex ma blbou tu latenci a baterky (krome ceny samo)…horizon je na pero…natahnes a cvak…a hned to foti…takze jsou i akcni obrazky. A chodi i pri –20…ozkouseno. Jinak bych chtel noblexe na 6×18 ale.......2kg to neni na noseni…koupim si ho do duchodu…mam este 30let cas:))
nějak se mi to zdá málo široký a nic se tam nekácí :-) noblex při mínus dvaceti nefunguje taky vlastní zkušenost :-)))
si delas prdel…to neni mozny. Ja myslel ze za ty penize musi fungovat i ve vzdochoprazdnu:) A nebylo to baterkama?
bylo, ale měnit baterky po každým druhým otočení obj mě nebavilo, a pak nedovíraly se ty dvířka vždycky jsem tomu musel pomoct rukou :-)
ale vyfotils aspon neco:) holt to rusky pero ma neco do sebe…mozna proto maji tak spolehlivy rakety, maji je na pero…akorat obcas pretrhnu film. A slunce v zaberu mu taky moc nesvedci. Kazdej ma neco.
kudlanka.ccnet.cz/Pano/index.htm krome tech prvnich 8-mi je to horizont…blbe „scanovanej“ ale ruskej :)))
Technokrajinky s kolajnicovou tematikou! Bodujes silne!
Kdyz ony se ty kolejnice tak krasne ohybaji.....chjo mym snem je ohybat rusky raketovy sila. Jenze tam se nikdy nedostanu. Fnuk.
pěkný fotky
je diky…ted to ale flakam…no, muze za to yeti :)
ja myslim ze dost lidi zvetsuje stredoformat na 18×24, nerikam ze zrovna z 6×9, ale hodne lidi ma treba 6×4.5. Ono v tom totiz spociva to kouzlo…kdyz to zvetsim na 40×60cm tak se na to hezky kouka ale sem nekde tam kde s kinofilmem na A4. A kouzlo bude v haji. Ale treba na fotce s lidma, ty hladky plete to je masakr nejvetsi. To by sis urcite vsimnul. Nejvetsi ulet byly sudkovy industrialni krajinky, ten nic nezvetsoval, delal jen kontakty z ty svy kodakovsky potvory s otocnym objektivem a to bylo nam nam. Smutna krajina, je to tak dva roky zpatky. Format 10×30 by the oko.
Ale jo, takhle „Větší plocha filmu umožňuje zaznamenat více dat t.j. přesněji zaznamenat obraz dopadajícího světla. To se projeví ve větší ostrosti, lepší tonalitě a sytosti barev záznamu. V okamžiku, kde se rozhodnete udělat velkou zvětšeninu nebo promítnete obraz projektorem, tento rozdíl v kvalitě bude zřetelný. Velký negativ umožní udělat v laboratoři optimální výřez.“ beru. Ale prostě ten rozdíl ve velikosti 18×24..no je to jedno. Já jsem nevěřící Tomáš, až před někoho hodim super fotky 18×24 z kinofilmu a středoformátu a on mi je bez mrknutí bezchybně roztřídí co je co, tak jen smeknu:-) A to fotim 25let.
Ok tak polopaticky, naloaduju Neopan 1600ASA do hassiho a do kina. Fotime vecer co bychom se omezovali. No a to – aspon myslim – uvidi i slepej. Chci tim rict ze ne vzdycky fotim na 25ASA ze jo…no ale myslim ze sme trosku ujeli, vetsina lidi tady na nas bude koukat jak na magory co si spletli forum.
:))
Šmarjápano, 1600 ISO, o tom nemluvim, tak o 100:-) Konec debaty:-)
hi hi…
to bylo podly ja vim…
ale ne, pokracujte, dobre idete
mělo by to jít poznat, mluvím o ČB a pořádném obj. na zvětšováku…
Souhlasím. Čím větší „snímač“, ať už je to film, skleněná deska (Sudek), tím bude výsledek lepší. Tam kde Sudkovi stačila kontaktní zvětšenina, musí být kinofilmové políčko (a samozřejmě každý jeho bod) zvětšeno několikanásobně Totéž platí i v digi fotografii. I tam je u výšších rozlišení výsledek mimo jiné zavislý na velikosti snímače.
6×9cm, tak to je už středoformát. Úplně jinej level…
Nenahradi? Ani VF contactprint?;-)
a mas nejakej? ja myslim ze pri nejakym 100ASA filmu to z tech 6×9 nepoznas.....pac zvetseni bude tak 2× ax 3×
hele jo my mame v praci projektor s rozlisenim 1920×1080 a kontrastem 2000:1…a tohle zrovna je srovnatelny s diakem :)) tak zas bych to nezatracoval. 7clon to da…a za chvili to mozna budem mit misto telky doma :)) … doufam
proc to vzdycky poslu blbe…ta tlacitka by se mela prohodit
Ta moje má Canon EOS 300 + bateriový grip+objektiv 28–90 a co ji znám ,tak ho nepoužila.Fotí už jen na digi.Jinak prej má nafoceno tak 10 filmů :)) Prodá ho za 3000 kč.Jen kdyby jsi chtěl.Nebo někdo jinej.
Třeba tady www.aukro.cz/…adlovky.html
Já bych uvažoval nad www.oehling.cz/…s/detail.asp?…
Souhlas. Taky jsem ho chtěl koupit, když mi odešla „pomsta východoněmeckého lidu“ :)
Jo, to by bylo asi nejlepší, se zárukou.
Prodat seťák a sehnat www.kenrockwell.com/…n/2885af.htm
sice je to mimo misu:-) ale ja bych nemel na vyvolavani fotek a delat to stale doma? ne:-)
takze fotim pekne do rawu pokud si chci pohrat:-) a kinofilm spi
jinak pouzivam pentaxe a redukci na M42 sklicka taky dobre cenove:-)a kvalitne