Rád bych se zeptal, zda máte někdo zkušenost s touto kombinaci. Slyšel jsem, že to střílí.
Rád bych se zeptal, zda máte někdo zkušenost s touto kombinaci. Slyšel jsem, že to střílí.
Dal jsem C9 na novou XT kazetu. Převodníky XT jeté 1800km a po 200km ani zvuk. Paráda… Jde o to, kolik vydží kazeta. C9 je hodně tvrdý řetěz. Každopádně bych C9 dal jenom na novou kazetu. Je o hodně kratší než SH.
Kliky a kazeta jsou nové, řady XT.
Já s tím nemám žádný problém… Proč by to jako mělo střílet? A ještě k tomu na klikách?
Mám XT08 kliky i kazetu, řetěz C9. Předtím jsem měl LX06, PG970 kazetu a C9 a taky v pořádku.
Mám to všechno koupené a chystám se to namontovat, ale dneska mě znejistil prodavač v obchodě, že C9 dobře sedne na americké kliky, ale s novými XT klikami dělá problémy. Jsem rád, že zkušenosti jsou jiné.
pan prodavac je ko… Muze se stat ze to nesedne, ale to jsou spis vyjimky Na novych klikach je to vetsinou Ok No a kdyz to nahodou nesedne tak prodas C9 a koupis jiny retez Zadna jina pohroma se nestane
Já chci taky americký kliky :O)
Kdyby byly dve uplne ale uplne stejny kliky a ujednech stalo, ze jsou americky, ktery si vezmes?
Japonsky :P
kde to bylo ? myslim ten prodavac v obchode ???
Bylo to v Ostravě, Madeja Sport, ale nemyslím si, že to bylo nevědomosti, spíš se opravdu s tím setkal. Jsou tam ochotní a rádi poradi, široký výběr, ale ceny dost vysoké.
Tak to je velka skoda ze retaze C9 nepasuju na talianske prevodniky, napr. Campagnolo…
Šak Taliansko je taky v Amerike, ne?
No, mě zase tvrdili, že mi na ty moje LX kliky nepůjdou XT '08 převodníky… Asi by se dneska divili :))
uprovovals ty převodníky nějak?
Vůbec… :)
Tuhle kombinaci kliky XT08, kazety XT 11–34 a C9 jezdím na HT od ledna. Zatím jsem natočil cca 1200–1300 km a měrka ještě má docela dost času, aby zapadla na první zoubek :).
Na fullu jezdím kombinaci kliky SLX, kazeta XT 11–34 a C9 a jezdím to od začátku září 2008. Mohl jsem na tom natočit tak 1500 km a měrka je těsně před prvním zoubkem.
Doporučuji.
Taky sem slyšel, že na prostřední pile to na ixtéčkách strašně střílí, ale osobní zkušenost zatím nemám.
Nasadil vyrazil a od ty doby o tom nevim. Pouzivam to tak na zavodaku.
Mám kliky XT08 a po 250km jsem měl SH řetěz na výměnu. Nasadil jsem tedy C9 (používám na silničce C10 a jsem velmi spokojen) a střílelo mě to na prostředním převodníku takovým způsobem, že jsem měl kvůli tomu i ošlivý pád. Potom jsem vyměnil tento střílející převodník za nový (cca 300,–) a už je vše v pořádku. Sudety to zvládlo bez problému a řetěz vydrží minimálně 10× déle.
to som velmi rad ze je este niekto kto dokaze odpalit retaz za par sto km. c9 vydrzi dlhsie ale nie 10×, realne tax mak 2.5–3×.
Tak to je přesně 10–12× víc než těch jeho 250km :-)
To bych taky mohl napsat, že kupuju nějaké lepší Shimano řetězy, protoži mi vydrží 14× déle než jemu a pak je to i více než ta C9 (který by vydržel 10–12× více) :-)
Teď se zrovna chystám měnit na obou fullech kliky + přesmykače, na jednom k tomu ještě přehazku (dávám také střední ramínko) a když už kvůli tomu budu sundavat řetěz, tak nevim jestli ho rovnou nevyměnit. Když on ale ani jeden není ještě zatím na výměnu dle vytahání a jeden má 2tis. km a druhý 2,5tis. km (oba HG93, což je ale fuk, 73 a 53 nevydrží více).
Já bych to risknul. Mě to na starším modelu XTček fungovalo v pohode. Ale na nových LX jsem už videl Campu střílet na prostřední pile. Na jiných to zas bylo v pohodě. Problém bych viděl v tom, že převodniky ktere nejsou přesně obrobene CNC (což je případ prostředních převodníku jak starších LX, tak i XT) mužou mít trochu rozdílné tolerance. Na nějakých kusech to pak může střílet. Většinopu je to ale bez problémů.
Mám novou kazetu XT + novej C9 + 2 roky starý LX kliky a dnes jsem poprvé vyjel – na prostředním převodníku to při šlapání ňák křupe – koukal jsem jestli je pořádně utaženej na těch 4 šroubech – to bylo OK tak nevím no 8(
zkus to projet bu´d si to sedne nebo to bude chtít novej převodník :O(
a můžu tím ňák poškodit ten novej řetěz? když i přes to křupání budu jezdit? (plánuju nový XT kliky – ale tak za měsíc a chtěl bych teď jezdit)
Nvm já nasazoal C9 teď a trvalo nakou chvíli než si sedla ale mám v plánu s ní dojet převodníky nvm co ti pak udělá po vyměně klik s těma novejma :O(
Kua to jsou problémy:-)HG53 a vše šlape jak hodinky.Výdrž kolem 1500km.Nejméně vydržel asi 700 km.Asi byla dobrá kondyčka:-)
Trochu off topic, ale dnes jsem nasadil kombinaci C9, PG990 a Stylo model 09 a naprosto bez problémů (jen mi mechanik v tom fofru zapomněl utáhnout kazetu…) :o)
Točíte nějak C9? Proti PC971 nebo HG73 to vydrží až zázračně dlouho, tak bych to chtěl používat na stejných převodech dlouhodoběj a ne jen jednou.
točíme 2 nebo 3 kusy po 500km:-)
tak to se blížím k prvnímu čendži :-)
trocha off topic:
vcera som vymenil retaz (xt), mierka prepadla, este som to pre istotu odmeral 132.85. mal som v skrini 5 novyxh xt retazi, jednu som nahodil, zmeral a kuk – mierka prepadla na druhy zub. skusim inde – to iste. tak som to odmeral 132.4. odmeral som vsetky ostatne a pohybovali sa od 132.3. do 132.4, teoretickych 132.2 nemali ani nahodou. (ta dlzka na 11 cl.z cohosi vyplyva, uz sa nepamatam z coho alem snad sa to nezmenilo…)
viete niekto, je to nejaka nova moda alebo jak?
Hodně se liší kus od kus a série od série. Co dlouhodobě měřím nové Shimano řetězy, tak mívají 132,1–132,4 s tím, že těch 132,4 jsem naměřil jen jednou vyjímečně. Nejčastěji pak 132,2–3. Každopádně se mi nijak nesnižuje výdrž v poslední době, viz jak píšu výše, jak ještě jsou v pohodě ty řetězy po 2 a 2,5tis. km (jeden na žádném místě nepřekročil 132,6; druhý je místy 132,7 a místy 132,6; měním ve chvíli kdy je místy 132,9 a místy 132,8; dřív u mě nemá smysl, nový si sedne vždy okamžitě bez střílení).
Teď jsem právě změřil jeden novej hg93 (sice ten starej nebyl ještě sjetej, ale když už jsem to teda všechno měnil – kliky, přehazka, přesmyk, tak už jsem tam rovnou prdnul novej) a má 132,2mm.
To sa mi zda dost divne, mas dobru subleru? Zatial som sa s takym niecim nestretol, ako pise aj mlokcz, nezda sa mi ze by shimano retaze boli ine ako v minulosti
tocim tri retaze po cca 1000km, vyhadzujem pri 132,9 max pri 133, sadnu vzdy bez strielania
dobru subleru ?? – uz si videl aj zlu? este keby si sa pytal na mierku tak povedzme, prave kvoli tomu ze som si nou nebol isty som to aj odmeral.
Nuz videl som zlych aj viac, preto sa pytam :-) netvrdim ze si meral zle, ale zda sa mi to dost vela 132,4 na novu retaz, a teda nie na jednej
Pokial je dobra sublera a dobre meranie napadlo ma jedine vysvetlenie(mozno blbost), zatuhnuty konzervacny vosk, ktory by mohol toto sposobit, ale ked dotlacis subleru malo by to dosadnut, takze to asi tak nebude..... :-)
Nedalo mi to a šel jsem si přeměřit C9 jetou zhruba 3000 km těžším jezdcem jezdícím těžší převody v těžším terénu :). A naměřil jsem 132,6 mm.
C9 ma ako nova tusim menej ako 132,2mm, co by mohlo zodpovedat shimanu cca 132,8…ale raz darmo jej vydrz je fakt dobra :-)
Hoci porovnavanie(shimano) vydrze retazi je dost diskutabilne… niekomu vydrzi 300–700km, niekomu 3–4000km, osobne sa mi to zda neuveritelny rozdiel :-)
Ja jsem na jedne nove C9 nameril i 131,7.
moze byt, ci az o tolko to sa uz nepamatam ale je evidentne kratsia. to je asi dovod (+ snad trocha tvrdsi material a mozno mierne lepsie dielenske spracovanie) preco vydrzi viac – ale zas nie radovo jak sa to tu obcas uvadza, aspon mne nie, ale zaroven to bol pre mna dovod aby som po experimentovani s c9 s nou skoncil. je to totizto vykupene pomerne znacnymi (moznymi) problemami pri zabehu aj na novych klukach/kazetach, na stare mi to nesadlo vobec - som to dokazal pretocit rukou – pricom sram a shimano fungovalo bez problemov. skratka nez sadne (ak vobec) tak to trva cca 300km co je takych 7–8 poobednych jazd. obcas sa ten problem zo „zabehom“ vyskytol aj pri vymene (menil som cca po 1500km) takze mi to zacalo liezt pekne na nervy, namiesto jazdenia furt davat bacha abych nerobil zbytocne silove zabery atd…takze pri mojich km rocne a cenach retazi okolo 10E za xt sa na to mozem…
Suhlasim s tebou, pri tom rozmere novej C9 je to jasne preco su tie problemy, myslim ze je to uplne nekompaibilne, sudruhovia v shimane asi dobre vedia preco na svoje ozubenia robia rozmer retaze 132,2mm :-)
cakat 300km na to aby si retaz sadla by som sa tiez vys…pri vcasnom toceni troch retazi taky problem vobec nepoznam, naco si sposobovat zbytocne problemy?
Preciznejsi zpracovani oproti ostatnim vyrobcum je patrne uz na prvni pohled, myslim, ze pokud bude nova C9 „lepit“ na jetejch prevodnicich, byl by pravdepodobne problem i s ostatnimi retezy. Kazeta - novy C9 nasazuju vzdycky s novou kazetou – stridam 2 na 1 kazetu, 3 C9 uz mi kazeta nevydrzela. Je pravda, ze z hlediska vydrze a ceny retezu to (aspon u me) vychazi nastejno, pokud bych pouzil napr. sram do cca 400 Kc, u drazsich je C9 jednoznacne vyhodnejsi.
ne lepit, ale strilet. resp. proslapnes naprazdno. mi c9 nesedla na prostredni xtr dekl. kdyz to strilelo i po 200km, tak jsem to vzdal a nahodil klasiku hg53 ;-). c9 pak sla na novy deore kliky a tam vsecko bez problemu…
Mne nikdy retez na prevodnicich nestrilel, vzdycky jenom lepil, strileni tak leda na kazete.
Mam XT 07 a C9 a naprosto bez problemu… F
spíš by to střílelo na kazetě než na klikách, mám XT 08 a C9 a žádný probém ani v prvních km
Nějak pořád nerozumím tomu, že vznikne nejaká legenda, kterou dále posouvají další a další lidé tak dlouho, až se to stane faktem. Legendární a až žbožštená C9.Nejlepší řetěz v galaxii. To musím na svým biku rozhodně mít, protože ta výdrž je neuvěřitelná. Neváhej a jdi do toho. No sice se může stát, že budeš muset k řetězu za 500,– ještě koupit novou kazetu a placky, ale ten řetěz je vážně mňamkojidní. Jo a ještě lepší bude si koupit hned 3 najednou a točit je po 500 km. Proč? To nevím, ale všichni to říkají. Co k tomu dodat, Já kupuju IG51 / zlatý a pro mě nepřekonatelné 8 kolo / a dávám na kazetě XT / mám ještě nějakou v zásobě / klidně 20 000 km a řetězy měním jak se dostanu na 132,8 mm. Jestli Shimano počítá s nějakou roztečí svých řetězů a narveš na to krátkou C9, tak si nemyslím, že duralový věnec bude mít šanci proti ocelému řetězu. No ale prostě ta C9 je skvělá, protože to říkají všichni. A o tom to je......
Hm, tak jsi nám to tady opravdu pěkně napsal.
Problém je v tom, že ten řetěz opravdu vydrží (a motat do toho výdrž řetězu na osmikolo je opravdu hodně zavádějící) Koupil jsem před třemi roky C9 i s vědomím případných problémů s kompatibilitou – ty se naštěstí na mém kole neprojevily a zatím nemám důvod začít kupovat jiný řetěz. Jedním z důvodů je také to, že mě nebaví každých 100km vytahovat měrku a měřit, jestli náhodou… Trošku mi přijde, že tady odsuzuješ něco, co jsi vůbec nezkusil. Nic ve zlým :-)
No, ja jsem taky C9 nezkusil, ale ani vzhledem k HG73 nehodlam. Ta mi vydrzi ± 1500 – 2500 km, zalezi na podminkach. Nevim jak C9, ale HG93/HG73/HG53 po jizde v desti obcas chytnou lisku (i pres zbezne otreni hadrem hned po dojezdu a rychle namazani – po narocne vyjizdce v desti neni na vetsi udrzbu nalada). I kdyz to pak jde nasledne dolu, stejne jsem rad, ze budu retez po vytahani menit.
C9 myslím nerezaví. Aspoň se mi to za ty dva roky, co jí vozím nikdy nestalo a to řetězu nevěnuju žádnou přehnanou péči.
zrezne taky. kdyz ju nechas od soli. ale zdaleka ne tolik jako sh/sram.
Tak to jo. U nás se v zimě cesty nesolí, takže s tím nemám zkušenost :)
C9 zrezne jak liska a XT kazeta taky soustredeny atak lisenske radnice a jejich solicich metod by ale tezko neco vydrzelo…
Zrovna tenhle obrazek jsem kdysi posilal na radnici, s dotazem co je vedlo k vyslani solnicky.
Odpoved: predsoluje se na dalsi den, kdy hlasi rano prizemni mraziky. Je to ze zimy 2008, takze nehrozilo opravdu nic :-)
Letos hrozilo a tak vypukly solici orgie, ale odnesl to nastesti jen retez a kazeta.
Žena má na kole 9 kolo, kamarádi mají na kole 9 kolo a nějak jsme zatím nepocítili potřebu těchto experimentů. Nechci aby to vyznělo nějak proti někomu to ne, ale jen mně prostě uniká smysl tohoto počínání. Tak se hned nečerti:-)
ale zas ta myticka vydrz c9 je fakt len mytus aspon z mojich skusenosti, jak som povedal je to lepsie ale ale max. tak 2.5 nasobne, t.j. namiseto mojich „standartnych“ +/- 1000km na xt tak max. 2.5-max. max. 3 kkm na c9.
Souhlasím s tím že některé výdrže tady uváděné mi také přijdou ustřelené. Mě konkrétně na starém kole vydržely tři PC69 900–1000km, začal jsem jezdit C9 a ty drží lehce přes 3000. Vloni jsem koupil nové kolo na kterém byl shimano řetěz, tuším HG53, a byl po slabých 700km v háji, vyměnil jsem ho za C9 a na ní natočil zase 3000+ Pro mě to znamená, že mi C9 vydrží 3–4× víc než jiné řetězy co jsem jezdil a i když by stála 3–4× víc, tak mi to stojí za to, že mám klid a nemusím pořád něco měnit. No a mimi to je Kráááásně stříbrná :-D
Dobre, ale to by hg93 musel stat 200–230 Kc, z hlediska cena/vykon by mohly vyjit nastejno 3× hg53.
no, uz sa vtom trocha moc rypeme ale co uz. c9 sa da zohnat tak za 21–22 E, xt za 12, lx za 10. pri (aspon u mna) realnej beznej vydrzi 1000 kontra 2500 km na retaz sa na tych par E mozem…mne to nestoji za tie problemy zo sadanim, ani ma nebavi furt menit retaz dokolecka (nijaky zasadny rozdiel v predlzeni zivotnosti cohokolvek som totizto nespozoroval), proste kupim-osadim-odmeram a ked je na vyhodenie tak vyhodim a dam druhu. ak by som uz nejako potreboval znizovat naklady (ked kriza dolahne..) tak bych namiesto xt daval 53 ktora sa da kupit za 7.5 E a je to funkcne aj hmotnostne absolutne identicke s xt. pochybujem ze ta lepsia povrchova uprava – a iny rozdiel nie je – ma nejaky vplyv na zivostnost alebo nebodaj mensie trenie o pastorky, to bych to meranie chcel vidiet. takze xt je vlastne taka trocha zbytocna frajerina.
V podstate ty ceny potvrzuji to, co jsem napsal, pokud te nebavi stridat retezy, je stejne nejlepsi s novou kazetou nasadit C9 a pak uz pokracovat na shimanech.
Zaujimalo by ma co pise vyrobca C9, teda Campagnolo, kam je urcena tato retaz? Je urcena aj na prevody Shimano? Alebo je urcena len pre camagnolo? Pri jej rozmeroch o tom dost pochybujem, pouzit sa da, ok, ale kompatibilita tam nebude.
Vidis a ja s podobnejma zkusenostma zakotvil nadobro u C9ky i na 8kolecku. Kazeta taky XTcko. Vzhledem k cene C9 a cene Shimana mi prosty selskym rozumem ze na C9 jezdim o 1/4 levnejs.
No vidíš a já mám na své silničce C10 ultralight a mám na něm najeto 7000Km a nezapadne tam ani 1. zoubek měrky… výměnu plánuju po 25000Km 8)
Taková drobná offtopic úvaha. Když přetáhnu řetěz a měním až přeba při 133mm, tak nový řetěz na nejvíce jetých pastorcích střílí a snad by si měl sednout. Brácha se na jakoukoliv výměnu řetězu vykašlal, vozil HG73 a já ho zhruba po 8tis změřil a šuplera ukázala krásných kulatých 134mm:). Obě velký pily v háji, pastorky 4–6 v háji (tloušťka jejich zubů byla někde za polovinou). Nicméně pořád na tom jezdil, žádný problémy. Docela bych očekával, že na pastorcích, které byly téměř netknuté, bude takový řetěz střílet. Čiliže nový řetěz na mírně přešlé kazetě střílí, ale hoodně jetej řetěz na téměř nejetých pastorcích nestřílí :)