Dobrý den. Chci se zeptat jestli je ošoupaný kluzák sedlovky nějaký problém nebo je to jen jev po nějakém čase používání. Popřípadě jestli existuje nějaká prevence proti tomu.
Dobrý den. Chci se zeptat jestli je ošoupaný kluzák sedlovky nějaký problém nebo je to jen jev po nějakém čase používání. Popřípadě jestli existuje nějaká prevence proti tomu.
Rozebrat a vycistit. Pak namazat.
Prevence, po case / jizde v bahne povolit matici nad sedlovou objimkou, kde je stirak, vycistit, namazat.
A po kazde jizde osetrit silikonem kluznou cast jak u vidle (vysunout, zasunout a setrit necistoty, ktere silikon uvolni).
Tohle zacne casem pridrhavat, ale asi to nejak fungovat bude. Nicmene dobry to neni. Doplni nekdo, kdo uz to resil, ja se k tomu jeste nedopracoval.
jestli to mazání kluzáku silikonem nezávisí od typu sedlovky? Mám takový matný dojem (ale opravdu si nejsem jistý), že například u 9.8, kterou mám, se kluzák nemá mazat. Dělám to tak, že kluzák pouze otírám vlhkým hadrem, pokud je špinavý.
Ano, 9.8 by se silikonovat nemela.
Olej se dostane na brzdici mechanismus ktery se zacne prosmekavat a sedlovka zacne zajizdet.
Ale vsechny ostatni sedlovky vklidu silikknem cistit.
Nekupovat shit od Giantu ;-)
Přesně tak
Žádný teleskop se minevydřel, ale contact switch rovnou 3 ks (opakované reklamace)
Bych mohl vypravet jak od roku 2014 reklamuju giant teleskopy
Mas sice pravdu. Ale tohle asi nebude giant. Nepamatuju ze by giant mel QR kod na sedlovce a zaverna matice je taky jina.
Mozna BrandX to je (ten QR kod ma na kluzaku).
Na teleskopce je spec soil. Vypadá jako by neexistovala, protože na internetu nic není. Nicméně po týdnu to mažu silikonivým olejem tam nevím. Je to kolo od Qayronu tak možná u nich zkusím.
Měl jsem model 2016, teď mám 2018 a bez problémů, mažu to silikonem po každé vyjizdce.. Co se týče servisu tak je to mega jednoduchý.. Za 200 koupíš servisní kit a je zase jak nová bez vaklu.
a v té servisní sadě za 200 je nová pístnice a futra?
viz obrázek
cistis silikonem ;) …
Ahoj, koupil jsem od Bike yoke sedlovku revive a zkoumám delší dobu manuály čím to mazat, všude se jen píše, jak v originále tak v českým letáku, hlavně nemazat mazadly typu silikonový olej, brunox a další… Ale nikde není napsáno, čím to teda mazat a jak? Někde jsem se na netu dočetl, že výrobce doporučuje např. vazelínu od R.S.P. – tak.jsem jí teda koupil… a tím mám patlat ten stírací kroužek, nebo to mám napatlat i pod něj nebo tím mám pomazat celý kluzák?? Nějaký zkušenosti?
Dík.
Na webu mají návod: https://www.bikeyoke.de/…ive-185.html
Běžně po jízdě bude stačit jen očistit od bordelu, ale reálnou zkušenost BY nemám.
Pouzdra,ven ti to vyleze sano ;))
Jak to přesně myslíš?
Namažeš pouzdro pod maticí a ven to „vyleze“ přes gufero..
Hodil jsem to vedle přímo do tématu k bike yoke sedlovce…
Ničim. Jen čistit hadříkem. Vazelína je na mazání vnitřku = jednou za čas rozborka.
Jako vážně to stírací těsnění ničím nemazat? Běžně se doporučuje to alespoň otírat tím nedoporučovanym silikonovým olejem aby to nezpuchrelo a tak…
Ono je mazané zevnitř sedlovky. Silikon neslouží jaoo mazání ale jako čištění a trošku ochrana proti tvrdnutí. Jednou za x týdnů to asi ničemu neuškodí.
Okej díky.
Novas má pravdu. Běžně se doporučuje otírat čistým hadrem / ubrouskem, ale kromě jednoho suntour dokumentu jsem neviděl že by nějaký výrobce klouzavých zařízení podporoval že to máš mazat zvenku čímkoliv, ať už je to obyčejný silikon nebo opičí moč za 500.
No ještě jsem googlil a k bike yoke jsem našel tyto instrukce:
NOTE:
Do not use WD40, Brunox, Fork Juice or similar (penetrating) oils on your REVIVE or on any other your suspension parts in general. Those products will just wash out your grease over time! Also do not use any other oil inside your lower tube. Proper grease is the way to go.
It is recommended to externally grease your stanchion wiper once in a while. Just apply some grease after wiping it clean and dry. Remove eccessive grease. This will help repell water and keep your rubber soft.
K ty vazeline v poslednim odstavci to je zajimavy. Dava to smysl pokud to pak fakt dobre otres a ocistis, pak by to opravdu mohlo tesneni trochu pomoct, nicmene to ocisteni je klicovy.
Kdyz vidim co lidi chapou pod pojmem ocisteni retezu po namazani, neverim ze 99% lidi by to nenechalo zakydany vazelinou a neskoncilo s kouli vazeliny a prachu misto tesneni..
Neboli hlavně na to nepatlejte zvenku silikonový olej jako na žádný odpružení na vašem kole, akorát to vymeje vazelínu zevnitř… A zvenku doporučují mazat to těsnění taky vazelínou lehce
Proč je na netu sakra tolik videí a návodů, že se to má a má a má mazat zvenku silikonovým olejem, propružit a šetřít, nebo si pletu 2 věci?
Na netu je spousta videi a navodu jak si znicit kolo :)
Bohuzel uz to neni jak pred 10 lety ze obsah tvorili vetsinou (nerikam ze vzdy) lidi co vi co delaji. Dneska si kazdy precte neco na netu, udela o tom video aniz by o tom cokoliv tusil a najednou je z toho navod co si lidi posilaj jak si znicit kolo :) V prvni rade bych vyradil vsechny rady co najdes na Youtube a mas odfiltrovanou dost velkou cast ignorantu :)
A pak je tu spousta vyrobcu tehle zazracnejch olejicku kteri ti samozrejme budou tvrdit ze bez toho ti nefunguje odpruzeni jak ma..
někdo mi tady dokonce tvrdil, že pozná rozdíl mezi tím, když namaže zvenku vidlu brunoxem oproti obyč silikonovému oleji z lidlu .-)))
Hlava udela hodne :) Konec koncu kazdymu svy, pokud nekdo veri ze mu to chodi lip kdyz maze tak at si maze. Ja nastesti vim jak odpruzeni ma chodit a ze se vyplati ho servisovat driv nez zacne chodit pochybne, tak na to nemusim patlat zadny nesmysly abych skryl problemy uvnitr. Sedlovka v tom neni o moc jina, az na to ze to vnejsi tesneni vlastne nic podstatnyho netesni (s vyjimkou Command post) a jen brani prachu dostat se dovnitr ramu a na kluzny pouzdra. Vnejsi noha sedlovek uvnitr ramu nebyva nijak utesnena.
Znamena to ale i ze vnejsi tesneni sedlovek nejsou nejak super mazany, je tam vazelina co se tam da pri servisu a to je vsechno. Ale jak uz jsem psal a vetsine lidi je jasne, na vetsine sedlovek je trivialni odsroubovat vrsek a doplnit vazelinu, udela to mnohem lepsi sluzbu nez na to neco patlat zvenku :)
Já na nohy svých vidlic silikon dávám, propružím a ten hegeš setřu. Servisuju ale tak často, že se tam nemá šanci nic naředit :-)
Všem říkám, noste mi ty vidlice raději 2× do roka, než vůbec, ale spousta lidí to tu má tak, že to bylo drahé kolo, přece na to nemusím už nikdy šáhnout. Pak chodí s vydřenýma foxkama z kola za kilo :-)
BTW třeba u toho BikeYoke nepovolíš matku shora…
Já si nedovedu představit jak ten silikonový olej může čemukoliv škodit.
Mazání silikonovým olejem taky nezanamená tam nechat vrzstvu oleje – nastříkám na útěrku, potřu kluzáky a utřu dosucha. Na kluzácách zůstane naprosto nepatrná vrstva po které daleko líp klouže stírák.
Dovnitř vidlice, tlumiče nebo sedlovky se přece nemůže přes stírák dostat – nebo naprosto miniaturní množství. To by mi pod stírák musel lézt i bordel což se neděje, protože molitanové O-kroužky ve vidlici mívám pravidelně OK. Vidlici i tlumič servisuju 2× za sezonu.
Celé to je na prodloužení životnosti stíráku než když ty kluzáky bude dřit nasucho. Stírák tam rozhodně nějaký odpor dělá, protože třeba po mytí kola kdy jsou kluzáky odmaštěný tak jde vdilice / sedlovka rozhodně s větším odporem. Po lehkém natření silikonovým olejem chodí zase jako máslo.
Debaty o tom že si tím zničíš kolo jsou nesmyslný
Pokud se ti ten olej nema pres tesneni jak dostat do vidlice, tak nema jak mit vliv na to aby to klouzalo „daleko lip“. Bohuzel se tam jak dostat ma. Vnitrni nohy sedlovek i odpruzeni nejsou hladke, jsou hodne peclive navrzene a anodizovane tak, aby drzely tenkou vrstvu oleje z vnitrnich nohou ktera na nich projde skrz tesneni ven. Neni videt, je moc tenka aby se na ni neco lepilo ale je to duvod proc pri servisu musis vse ocistit lihem – abys uvolnil molekuly maziva co jsou v materialu vnitrni nohy a on se nahradi ze spodnich nohou.
Ty nalejes zvenku silikon a ten se bud setre a neudela vubec nic, protoze v nohach uz je ten olej, a nebo se dostane do vidlice a zacne se usazovat v o krouzcich, michat do maziv a sbirat bordel. Zaroven „zabere misto“ v tech mikroskopickejch „dirach“ na povrchu vnitrni nohy a nedovoli tomu pravemu oleji aby se tam dostal a splnil svoji funkci.
Tudiz to vyvraci i ten posledni odstavec – stirak nikdy nepujde na sucho pokud neni vidlice sucha uvnitr. Pokud pri myti kola z jakehokoliv duvodu odmastujes vnitrni nohy, tak ti to bude chodit vic ztuha dokud to nenamazes necim. Spravny postup je na tom jezdit a ono se to namaze tim, na co je to navrzene a co je navrzene na co nejlepsi funkci toho komponentu. Silikonovy olej ani zadne brunoxy to ale nejsou.
to dává smysl, pokud je ve vidli dostatek mazacího oleje a čisté kroužky musí to fungovat
Jo tak tomu rozumím. Při mytí kola ( ani po něm ) kluzáky nijak neodmašťuju ani kolo nemyju s žádnými saponáty – jen voda. Takže říkáš – jen otřít nasucho a propružit ?
„Naleješ silikon“ je silná kombinace :-) používám Brunox a dělám to jak jsem řekl – potřu Brunoxem přes útěrku a pak dosucha otřu.
Dělám to prakticky z důvodu co jsi popsal – vyplnit mikroskopické nerovnosti na kluzáku. Pak je teda otázka co klouže víc → Brunox nebo 0W-30 co je ve spodních nohou.
Určitě je taky řešení mít v lahvičce trochu 0W-30 a potírat kluzáky vidlice tím a opět otřít do sucha. Úplně nemazat je mi proti mysli.
A co tlumič ? :-D
Tlumič je stejnej princip. Mazací olej vevnitř, vazelína v prostoru mezi vzduchovym těsněnim a jednobřitym guferem.
to chce všeho s rozumem, dělám to stejně, mám tvrdou vodu a po mytí a vysušení zůstávají fleky tak kluzáky dočistím silikonem
Popíráš sám sebe. Když to po tom oleji klouže tak se pod břit tohp gufera logicky musí dostat. A tam naředí vazelínu která mezi břity gufera je a postupem času ji vyplaví. A ten olej sice maže ale gufero ho velmi rychle seškrabe (vazelína má daleko větší tlakovou odolnost), takže efekt vydrží maximálně 20 minut jízdy.
Dostává se tam i maličké množství bordelu, a zachytí se v molitanech, proto se ty pěnové kroužky mění i když neměníš nic jiného.
Bavil jsem se mikroskopické vrsvě toho Brunoxu který po utření zustane na povrchu kluzáku – slovo „vyplavovat“ se mi zdá dost přehnaný.
Ale budiž. Co teda navrhuješ udělat po umytí kola vodou, popř po ježdení ve sračkách / prachu.
Jen očistit a ničím nemazat ? To je mi hodně proti srsti. Nebo mazat tím co je uvnitř – 0W-30 u vidlice a 15W40 u tlumiče, nebo radši Sram Butter ?
Sram Butter který mažu zevnitř na gufero vidlice je stejně v přímým kontaktu s 0W-30 co je ve spodních nohách – žádný těsnění mezi tím není ( u tlumiče jo ).
Tak ono tam té vazelíny neni kdovíjak moc že.
Čas od času to neuškodí vyčistit silikonrm/Brunoxem, ale nepřeháněl bach čestnost. Po každý vyjížďce to očistit hadrem, jednou za čas trošku prostříknout. Už to píšu někde výše.
Na tlumiči samozřejmě těsnění je – X kroužek na negativní komoře.
Jen očistit a ničím nemazat ? To je mi hodně proti srsti.
Silikonem nic nenamazes. Kluzaky a stiraky z venku ocisti a idealne pred jizdou kolo mej chvili vzhuru nohama.
Protože to má krásný okamžitý velmi krátkodobý efekt. A čistý gufero vypadá líp než zahumusený špinavý. Uživatel si řekne " wau to je úžasný ono to fakt funguje" a že to tak nějak musí používat víc a víc mu nedojde.
giant sedlovku(2016) vozím skoru pět sezon na zimáku ve sračkách,jezdím i vzimě hodně,a denně do práce a je jako nová.Mám na ní nataženou duši,a občas máznu silikonovou vazelínou.Po sezoně rozeberu a namažu komplet.
přetáhlá objímka Ti od ošoupla