Kola 27,5 pro +-100kg na enduro, trail

28 nepřečtených
  • MnemonicJ

    ahoj, chtěl bych poprosit o radu s výběrem kol v rozumné cenové hranici na celopéro (může být set nebo návrh nábojů/drátů/ráf­ků). Čeká mě výměna zadního ráfku (Bontrager Duster) a asi bych vyměnil obě kola, ať nejsem jak kolotočář. O kvalitě náb Bontrager nemám valný mínění, takže bych to asi vyměnil kompletně. U nábojů bych asi bral DT, víceméně asi až na jednu výjimku na ně každý pěje chválu. No a co ten zbytek? Plášte určitě 2,3+ a klasicky dušový. Ty Dustery jsou Tubeless Ready a asi díky tomu je každý sundání pláště očistec a pořádná lopota :) Cenu psát asi nebudu, nicméně 20 za ně určitě dát nechci… Byl by nějaký tip? Předem díky

    0 0
    • alinceb  

      Chceš TLR nebo ne?

      DT350+ZTR FlowEX+Sapim Race+mosazné niple

      Popř. ráfky WTB Frequency i25 nebo DTswiss EX471. WTB KOM i25 už by byl asi podvyživený pro 100kg.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Pod 100 kg a pro 2,3+ gumy to chce pořádně široké ráfky http://www.bike-forum.cz/…23-650b.html#…

      http://www.light-bicycle.com/…ike-rim/650B

      nebo asymetrický Nextie http://www.nextie-bike.com/…beless-ready

      0 0
    • MnemonicJ  

      TLR nepotřebuju a ani nechci, při výměně plášťů jsem se slušně zapotil, řekl bych že to bylo tím TLR, ale možná je to jen můj pocit. Aktuálně jsem si pořídil maxxis ardent 2,4, na HT vozím noby nic, ale to je 26…

      0 0
      • mirabike  

        právě třeba FlowEx mají nižší patky, takže jednak menší riziko cvaknutí gumy a poškození ráfku, vetší objem pláště a hlavně snadný nazouvání – všechny kevlarový pláště, včetně současně používaných Maxxisů EXO (TLR i neTLR) vše požívám bez duší, sundavám i nadavám pohodlně rukou bez nářadí.. a vnitřní šířka 25,5mm je imho dostačující…

        0 0
    • MnemonicJ  

      Mělo mě to přesvědčit, abych chtěl bezdušový pláště? :-) Fakt o tom neuvazuju, s dušema jezdím už pár let a jsem spokojen …

      0 0
    • mr.antik  

      no na enduro trail si to moc při té váze s dušema vubec nedovedu představit, jedině že bys vozil FR duše nebo ukrutné tlaky.

      0 0
    • scret  

      kupovat v dnesni dobe novy kola a drazsi, tak jedine, aby byly TLR…

      0 0
      • MnemonicJ  

        tak otázkou je, co půjde sehnat a na tom, aby byly dražší vyloženě netrvám :) U klasický dušovky mě těší, že jde plášť celkem snadno sundat a nahodit zpátky klidně i rukou (na původní 26"). Nevím jestli je to nějaký specifikum 27,5 ale spíše bych řekl, že ta ukrutná práce s výměnou plášťů souvisí právě s tím, že jsou to ráfky připravený na bezdušový provedení :( Zatím jsem tam měl obutý jen originální Bontrager a teď ty ardenty a ani jedno mi nepřišlo zrovna user friendly :) Prostě bych preferoval pohodlí před technologiema …

        0 0
        • mr.antik  

          to je spíš věc konkrétních gum a konkrétních ráfků, jak si to sedne, TLR obecně v tom nehraje žádnou roli.

          Pokud nepřehazuješ gumy dle počasí každý víkend, tak o duších nemá smysl uvažovat.

          0 0
          • MnemonicJ  

            nevím, jak jsme psal, měl mám ještě HT 26 a tam to snad nikdy takovej voser nebyl. Vím že i tam to šlo někdy hůž a někdy líp, ale takovou pakárnu jsem nikdy nezažil, proto jsem usoudil, že to je důsledek toho TLR. Teď jsem se docela vyvztekal se sundáním a nandáním nových plášťů, kdybych to dělal při defektu někde venku (nedávno jsem píchnul asi v 1:30 ráno), tak asi kolo hodím do škarpy a jdu domů raději pěšky :)

            0 0
            • alinceb  

              Nasaď pláště bez duší s tmelem a defekt mít nebudeš…;)

              0 0
              • MnemonicJ  

                no hele asi jsem v tom ten pověstnej starej pes… Nějak se mi nechce opustit něco co znám a co vím, že funguje, ještě navíc třeba potom, co jsme si přečetl to vlákno, který postoval Pán z Dubu…

                0 0
                • alinceb  

                  Taky jsem dlouho odolával a vozil duše, ale pak se to zlomilo a dneska mám bezduše na všech MTB. Naposled jsem je nahodil na kolo manželce a i ona je moc spokojená a tvrzí, že na bezduších kolo líp jede.

                  Nahazování gum na TLR ráfky je sice trošku složitější, ale se slušnýma montpákama to jde dobře (používám páky Schwalbe). TLR ráfky se samozřejmě dají vozit i s dušema, ale nevidím důvod, proč něco takového dělat…

                  0 0
                  • MnemonicJ  

                    Na kole duše byly, tak jsem to nijak neřešil… Ty montpáky by mohly bejt ku prospěchu věci, po předchozí zkušenosti jsem přemýšlel jaký zkusit, tak dám šanci Schwalbe, díky za tip…

                    0 0
                • pitos  

                  Já třeba přehazuj gumy podle podmínek i několikrát týdně, takže bezduše nepřichází v úvahu.

                  Navíc při použití rozumného obutí(na enduro třeba kevlarové miniony exo) je bezduše zbytečná, protože defekty stejně běžně mít nebudeš i při nižších tlacích. Tedy jestli tedy nejsi vyloženě kopyto,nebo nejezdíš v oblasti kde je velký výskyt trnů.

                  V tomhle u mě jednoznačně vítězí jednoduchost duší.

                  0 0
                  • pitos  

                    Teď jsem si všiml té váhy kolem 100kg…tak to nevím s těmi tlaky, to bys musel otestovat sám do kolika baru tě to až pustí:)

                    0 0
        • scret  

          no, bohuzel dneska velka vetsina plastu je TLR, tzn. maji tesnejsi patky, takze to jde blbe tak jako tak:)

          Jinak ja nandavam rukou a montpakama, zadnej problem…

          0 0
          • MnemonicJ  

            no to jsem nechtěl slyšet, ale alespoň se na to připravím a budu vozit montpáky ze starý škodovky :)

            0 0
    • warps  

      Vem si E13 lg 1 a naboje si vyber dle libosti novatec atd. Mam 115 a rok je jezdim bez jedineho problemu FR/EN parky … Vaha kol je 1710g 27.5 (naboje mam DT SWISS 350 )

      0 0
      • MnemonicJ  

        no koukám na to, ráfky jsou to parádní, nicméně ta cena mne trochu děsí, vzhledem k tomu že stačí málo a ráfek je v… Kdyby to šlo, tak bych preferoval něco levnějšího, ale nechám si je v záloze, vzhledově by mi k biku docela sedly :)

        0 0
    • warps  

      REMERX EXTREM JUMBO a mas klid na veky bohuzel vaha je vetsi

      pokud te desi cena E13 pak si hold kup shimano DEORE cela kola a jak je znicis dalsi … Bud chces kvalitu a nebo blato

      0 0
      • MnemonicJ  

        O Deore jsem neuvažoval už jen kvůli tomu, že preferuju průmyslový ložiska a shimano preferuje předpokládám stále ještě konusy. Zvážím ještě ty E13… Vzhledem k tomu, že kolo používám občas i jako dopravní prostředek do práce, tak docela ocením, když to jede. Z práce je mi to jedno, ale do práce docela spěchám… :)

        0 0
        • mr.nikdo  

          Ma konusy a Deore nejsou zrovna dobre zatesnene.

          Pokud chces setrit – Force 4v1 (naboje). Jsou to vlastne Novatec.

          0 0
          • MnemonicJ  

            na nábojích asi vyloženě šetřit nechci, ty snad něco vydrží a DT je mylsím léty osvědčený výrobce a nabízí víceméně funkční a kvalitní produkty. Moje úvahy o ceně směřovaly spíše k těm ráfkům, protože je přeci jen dost snadný je zrušit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.