Zdravím chci se zeptat na kola Motex jestli s nimi máte zkušenosti,chci to na občasný ježdění takže moc náročnej nejsem,díky
Zdravím chci se zeptat na kola Motex jestli s nimi máte zkušenosti,chci to na občasný ježdění takže moc náročnej nejsem,díky
Co vím, tak jsou to celkem těžítka, ale na turistiku asi fajn. Tuším, že jsou 2 verze: s průmyslama a s kónusama – vzal bych průmysly…
daly se koupit na bazu kolem 1500 za ty prachy je vůbec klika že to jsou obě kola a točí se. někde jsem na ně četl recenzi, když stály 2200 a v rámci ceny prý ok, no SLR od toho asi nikdo nečeká…
já je za těch patnást vzal, borec jich měl několik (jestli myslíme ten samý inzerát). Zrovna jsem nové potřeboval na herku, tak nebylo nad čím moc přemýšlet. Jinak zpracování trošku bída, ale vše v naprostém pořádku
to byl asi Michal, koupil to z likvidace jednoho kšeftu
jo bylo by to od Michala
je to možné, vypadalo to na nějaký výkup skladových zásob za dobré prachy :) Já jsem spokojen
něco málo je v historii, jinak pod mými 9okg se to kroutí docela dost, ale za cenu, kterou jdou dnes pořídit, bych se toho nebál. Až lupne první špice, tak je všechny vyměním za 2mm kulaté nerezové a snad trochu ztuhnou
Já měl celkem smůlu na kus a při brždění mi dost cukaly jak přední tak i zadní s výměnou nebyl problém, ale cukaly taky trošku. Ted mám přední na festce a celkem dost vydrží, moc to nešetřím, mám 90kg.
nové taky cukaly ve spojích, docela rychle jsem je zarovnal aviďáckýma špalkama RW2, ty žerou ráfky před očima :)
Jestli ve spoji, tak by to snad melo jit srovnat.
Právě spoj byl dobrej, ale cukalo to tak na 3 místech, digi šuplerou byl ruzně širokej.
já mám zato, že mi cukaly ty spoje, než se to zajelo, teď už je klid
já měl za to, že mi to dělá v tom spoji, byl tam citelný přechod, s naježděnými km to postupně vymizelo
ha, chyba v metrixu
Ja hned ze začátku u těch druhých to vzal trošku smirkem ty spoje a bylo to dobrý,ale cukalo to aji jinde takže nic moc,spíš mě to sklamalo, ale za ty prachy.
Tak to uz je horsi:( Sice s tim neco delat jde, ale vysledek neni zarucen.
Zkoušel jsem to brousit, mačkat ve svěráku a nic moc se nestalo, takže tak. Na zimáka a fixu dobrý.
to se dělá jak?
proste to porovnas nejakym brusnym kamenem nebo treba smirkem na nejakem hranolku. Treba u tech tvojich bych trosku vyhnul tu levou cast spoje, nebo pravou dovnitr (clovek si to musi omerit, co je spravne) a pak to zahladil aby tam zadny spoj nebyl citelny.
já se to právě bál rovnat, ať to v tom spoji nějak nepraskne. S něčím takovým jsem se setkal poprvé. Teď už to má ve směru jízdy hladký přechod, při brzdění to už nejde poznat vůbec, tak to raději nechám tak. Jinak díky za info
já bych to chtěl použít jako singlespeed tak se nevím jestli je to dobrá volba a můžu je mít za 1600 s průmyslama a o kilo míň s kónusama
též jsem je koupil za tím účelem, ale bacha, mají hliníkový ořech, takže na jeden samostatný pastorek to moc není. Já použil podložky ze starých kazet včetně nýtů a tváří se to zatím v poho. Sundané jsem to ještě neměl, zub tam bude ale určitě
takže na to by bylo asi lepší místo toho ořechu aby to bylo šroubovací a dát tam něco jako na obrázku je to blbý?
v tomhle Ti zrovná já moc neporadím :) Ale když si to tak nakousl, tak by mě to taky zajímalo
a jak to máš ty s těma podložkama to už jsem na fóru tady taky někde viděl ale to je napevno co,volnoběžný to asi není?
detail pro představu mám na kelyšce v profilu, rozebral jsem dvě kazety, s kterýma už se nedalo jezdit, vzal jsem z nich podložky, co jsou mezi pastorkama plus jeden slušnější pastorek (na fotce mám ještě na boku dva větší pastorky jako vodítko řetězu) a to celé jsem to nasadil na ten motexácký ořech místo klasické kazety, žádnou vědu v tom nehledej :)
Tohle tam vůbec nedáš…
na tohle vím že ne ale na ty šroubovací náboje by to jít mělo ne?
Bude vychazet spatne retezova linka, takhle je to nepouzitelne. Muzes si ji spocitat, stred pastorku bude tak 8 mm od priruby. Mozna prehodit draty L za P a prepodlozkovat nabu.
Jednodussi mas koupit neco takoveho http://www.cyklosen.cz/…single-speed musis mit ale ocelovy orech a zrejme napinak, ten koupis za podobnou cenu na kupkole.
a co něco takovýho? http://www.koloshop.cz/…lespeed.html
Ale to stale neresi problem s duralovym orechem:(
Zkus pohledat single pastorky s sirsi dosedaci plochou. Sehnat se to da.
myslíš něco takovýho? http://www.axit.cz/…d_16z–.html
treba. Delaji se i masivnejsi, cena vsak byva vyssi.
ale tak tohle už bz mohlo pomoci ne?
To kazdopadne, ta sirka stycne plochy je minimalne dvakrat tak siroka, nez u klasickeho pastorku.
A to bys udelal jak? Prepletl na jiny naboj?
buď to a nebo jiný kola
Trochu exhumuji tohle téma. Řeším vůli na zadním náboji Motex. Upnuté kolo do rámu má znatelnou vůli do stran. Rozborka neukázala nic opotřebeného, ložiska se zdají být OK. Vzal jsem ale pro jistotu na zkoušku 2 ks EZO, jestli to není drobnou vůlí v ložisku.
Nesetkali jste se u těchto kol s tímto problémem? Ta kola mají najeto tak 2 tisíce (většinou město, kde je větší výskyt hrbolů, kolejí a jiných nerovností…) a nechce se mi věřit, že jsou ložiska fuč.
Podobne se mi projevovalo kolo, u ktereho byla praskla miska v orechu, do ktere je nalisovane prave lozisko.
Kua, tak to dneska rozeberu znova a uvidíme. Pravda, že ten vakl je na straně ořechu. No kdyby to nebylo ložiskama, tak tady mám zbrusu nové 2 ks EZO 6901 RS. Za obě 300,–Kč :)
Když by byl v kchelu ten ořech, co tam zaplést? Přemýšlel jsem o nějaké levné variantě, třeba Force Basic Road. Vypadá, že má stejné rozměry, zkusil bych to přeplést na stejné dráty a ráfek.
Nemáte to někdo skladem, že byste mi změřili příruby a tak?
Tak jsem to rozebral. Vyměnil vnitřní ložisko v ořechu, nasadil na osu a nic se nevaklá. Potom v těle náboje to na straně ořechu. Cé jsem to složil, ale vakl tam je pořád. Je vidět pohyb u spoje ořechu a náby. Mám dojem, že je tam vymleté uložení v těle náboje.Jinak si nedokážu vysvětlit, jak by se to mohlo vaklat.
Co s tím? Napadlo mě tam vložit proužek alobalu, aby se vymezila vůle.
Jinak ta ložiska EZO jsou bomba. Perfektní zpracování, prachovky jsou odjímatelné, mají u vnitřního kroužku jemnou gumu, která krásně doléhá a těsní. Bylo třeba doplnit mazivo, páč tam bylo jaksi sucho. :) To jen tak na okraj.
Co tam dat neco ve stylu Locctite 641 ap?
Už nad tím taky uvažuju. Skočím do ložiskárny pro malé balení. Doufám, že se to ložisko nepotento nebo to půjde nějak rozumně vyrazit ven, když ho budu případně vyměňovat.
Odpo to zkusím zalepit a napíšu, jestli to pomohlo.
Takže…641 mi moc nedoporučili, prej to podrží lépe 603. Ta stojí v 10ml balení úctyhodných 365 Kč. Málem jsem se vyvrátil. Zkusím nějakou alternativní možnost vymezení vůle.
To 641 je stredne pevnostni. Pouzivame to v praci, kdyz je lozisko volnejsi, problemy s tim nejsou, pro demontaz staci, tak jako u jinych tmelu, trochu nahrat. Tu 603 neznam, ale co koukam, tak by to taky slo.
Skoda, ze mam od zitra dovcu, rekl bych ti at se za mnou stavis na lesnou, mohl bych ti te 641 trosku odlit do strikacky.
Já právě taky budu dovolenkovat a budu v Brně až v druhé půlce srpna. Písnu Ti do SZ až se vrátím a stavil bych se. Jde mi o pár kapek lepidla, nehodlám nechat mailand za lepidlo, které by mi pak leželo v dílně na poličce. Pravda, že bych ho možná párkrát užil, ale dřív by vyschlo, než bych ho vypotřeboval. :D
Jo, neni problem, ozvi se potom. Klidne ti do 5ml strikacky odliju a dame na ni nejake vicko, aby to nevyschlo.
podle mě nemá moc smysl řešit něco jako motex kdy obě kola se dala sehnat za cenu kolem 1000–1500kč. Poladíš tohle a za chvíli seto rozpadne jinde
Já bych je rád dojezdil. Jak se probrzdí, tak je zahodím, ale teď mi přijde rozumné pořešit takovou kravinu, než kupovat nové. Navíc je to kolo na dojíždění do práce, dost jezdím po městě, kde jsou koleje a různé příčné nerovnosti, takže zničit lepší kola mi nepřijde ekonomické.
možná jsi je právě dojezdil ;)
chápu co města jebky, ale má to svoje hranice. Od low end produktu nelze čekat že vydrží něco extra
Nečekal jsem nic extra, ale čekal jsem, že se na nich bude dát normálně jezdit. :)
Problém jsem vyřešil, takže kdybyste někdy v budoucnu řešili něco podobného. Měl jsem čas se k tomu dostat a trochu laborovat. Nechtělo se mi odepisovat kolo kvůli takové banalitě. V první fázi jsem Loctitem na ložiska (Od Viléma – ještě jednou díky, že jsem nemusel kupovat celou lahvičku za 400,– Kč kvůli 3 kapkám.) vlepil ložisko do pouzdra v těle náboje. Vakl trochu zmizel, ale stále se to lehce kývalo. Nakonec jsem aplikoval trochu Loctite na vnitřní kroužky ložisek v těle náboje a nasunul osu. Vůle zmizela, problém vyřešen.