• maajkee

    Pěknej, pěknej!

    Já budu stavět na rámu Superior Team 29 2010, teď právě rozmýšlím jaký na to kola.

    Začínám stavět 29ku na bílým rámu SUP Team 29

    a rozmýšlím, který z těhle tří kol na to dát. Když budete pro nějaký hlasovat, zkuste odůvodnit proč, pro a proti. Nebo pokud by Vás napadlo ještě něco jinýho do těch 5 tisíc tak šup s tím sem. Díky.

    Remerx Fastdisc 29

    Ty bych bral asi nejvíc, mám rád klasiku 32 drátů, náboje budou taky v pohodě, ale nevim nevim jestli mám dávat bilý kola k bílýmu rámu, aby to nebylo moc pouťový a šampónský :)

    Remerx Masterdisc 29

    Ty dělaj černý, budou o malinko těžší, protože ráfky jsou trošku zesílený oproti Fastdiscu, jinak to samý.

    No a nebo Fulcrumy RM 29

    Ty budou nejlehčí, možná i nejtužší, ale nějak moc nemůžu přijít na chuť plochejm drátů, mám pocit že obyč dráty budou určitě levnější a lehčí na případnej servis.

    Anketa: Jaká kola byste zvolili Vy?

    12x
    63%
    0 0
    • maajkee  

      Pěknej, pěknej! Toho si nevšímejte, to se tam nějak vloudilo při kopírování :D

      0 0
    • Bafoon  

      co vidle? zkusíš pevnou?

      0 0
      • maajkee  

        Právě přemýšlím že bych zkusil pevnou karbonku. Myslím že by i k tomu rámu docela sedla tahle

        A když odpruženou, tak asi Rebu, moc na výběr jinak nevím, tý RST se bojím :)

        0 0
        • MlokCZ  

          To myslíš vážně s tou vidlicí? Jestli sedí ten údaj v odkazu, tak je nechutně krátká – 445mm. To může být krátké i na 26tku.

          Za stejné prachy můžeš mít karbonovou OnOne, která má podobný offset, ale má aspoň 470mm.

          Ten rám je osazovaný 100mm odpruženou a ty mají ±500mm. K tomu nějaký ten sag, takže pokud chceš držet geometrii stejnou, tak potřebuješ 480mm vidlici. S 445mm to bude šílený (jak hlavový úhel, tak výška středu). A ještě k tomu ta vidlice má větší offset, což by při dostatečné délce bylo fajn. Ovšem při těch 445mm, kdy půjdeš až někam na 73st. hlavový úhel, to bude zajímavé. Je pravda, že pak už při zkoušení tvojeho kola určitě nebude tvrdit, že 29tka špatně točí :-)

          Pár lidí to tu vozí s Pellskou long verzí, která má 465mm, to mi přijde jako takové minimum délky vidlice na Supa (a jiné 29 rámy, co počítají se 100mm vidlicí).

          A jinak souhlasím se Scalarem níže, nebral bych ani ten rám.

          0 0
          • maajkee  

            No jo sakra, hele tu délku jsme přehlídnul, hledal jsme právě nějakou alternativu pellsky long a tahle mě zaujala designem :)

            Takže blbost.

            Máš nějakej odkaz na tu OnOne?

            A další co řekne že by ten rám nebral, ale nenapíše proč :)

            0 0
            • MlokCZ  

              http://www.on-one.co.uk/…-carbon-fork

              140 liber + 5liber poštovné. Je spíše těžší (odhaduju, že vyjde na rovných 900g po říznutí, s neseříznutým sloupkem váží o něco méně než udávaných 970g, teď mi to číslo vypadlo a nechce se mi jít znovu vážit).

              Jaká je v praxi zatím nemůžu říct (měla by být ale extra tuhá, i předozadně tužší než jiné karbonové mírně lehčí vidlice a taky díky tomu nemá ani udávané omezení na velikost kotouče), pořád čekám na rám a Sup to fakt nebude :-)

              Co se mi nelíbí na Supu jsem psal níže.

              0 0
              • maajkee  

                No ale jak na to koukám, tak se mi tam moc nelíbí ta stříbrná.

                0 0
                • Bafoon  

                  nebo moji http://www.carboncycles.cc/…

                  0 0
                  • maajkee  

                    ty ji prodáváš?

                    Ty tam máš ale myslím čepy na Véčka že jo?

                    0 0
                    • maajkee  

                      Na tom odkaze tu pevnou carbonku 29 nemaj k dispozici :/

                      0 0
                    • Bafoon  

                      nemyslel jsem moji jako moji :-D = neprodávám, naopak se mi to začalo líbit (proto jsem se zajímal jestli do pevné nepůjdeš taky) Ježdění na pevné sice trošku brutus (hlavně prvních pár km) ale rychle jsem si zvyknul a ted mi to přijde docela dost zábavný. Ta vidle ti nic neodpustí :-)

                      ale teda tak až už se nemůžu dočkat až mi přijde rám na fulla, jezdit na pevné jak rychlej t. bych nechtěl.

                      asi je vyprádáno, čeká se na kontejner :-) však nespěcháš nebo jo?

                      0 0
          • Marskatin  

            Dovolím si nesouhlasit.

            Řešit výšku středu je úplně zbytečné. Budu počítat, že bych snížil z o 40 mm (místo 35 v tomto případě) ať se to dobře počítá. Těch 40 mm ale není svisle, ale po úhlem vidlice. Takže vertikálně to bude řekněme o 3 cm. Tohle platí v v místě předního náboje. Střed je zhruba ve 40% rozvoru kol. takže snížení středu bude 0,4×3=0,75cm=7,5mm. Tohle podle mě nehraje roli. Pokud náhodou někdo s tím to snížením hodně dře, pravděpodobně je v terénu, který již není pro dané kolo. Zhruba stejný problém by museli řešit ti, kteří si dali 180 kliky. Existují i sériovky, které mají níže položený střed. A fully se určitě provozně dostávají také níže, takže neřešit.

            Snížení vidlice z 480 na 445mm by vedlo k změně ze 70 na 72°. Taky podle mě žádná tragedie, na které by se nedalo jezdit. Nakresleno, změřeno v Autocadu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže takhle to rozhodně nebude, to si bral hodně orientační čísla a ve všech krocích výpočtu jsi hodně ubral (třeba hned ten první krok díky úhlu vidlice neudělá téměř žádný rozdíl a ze 40mm to udělá 38mm; tedy rozhodně ne 3cm; ten další krok je také o něco více než 40%) až Ti to nakonec vyšlo úplně blbě :-)

              Abys nemusel počítat přesně, tak tady je pěkný rychlý kalkulátor:

              http://bikegeo.muha.cc/

              Pro 40mm snížení vidlice to vyjde více než 2× tolik než jsi spočítal.

              A z praxe už se tu vícekrát v historii řešilo i pro 26tku příliš nízko položený střed např. s kratší Pellskou, kde výměna za long verzi pomohla a stačila, to bylo zvýšení jen o 20mm. A i to už bylo znát, s tou nižší to bylo špatné a s long verzí už ok.

              A to byl rozdíl poloviční.

              Za sebe, co jsem vozil různě vysoké středy na všech možných kolech můžu říct, že 1cm rozdílu na výšce středu už je hodně (a tady to bude výrazně více).

              U úhlu už ta změna souhlasí. Ovšem změna 2st. na hlavovém úhlu je proklatě hodně. Tím neříkám, že se 72st nelze na 29tce jezdit, ale rozdíl je to obrovský.

              Změnu úhlu výškou vidlice mám vyzkoušeno doslova tisíckrát, protože používám hodně rychlou změnu zdvihu na všech svojich odpružených kolech. A i změna o 20mm je znát v chování kola hodně.

              A dále dojde také ke změně o 2st. sedlového úhlu. Tam už taky může dojít k problému, že nepůjde dát sedlo dostatečně dozadu (74,5st sedlový úhel je už hodně problematický, pro jezdce co mají delší stehení kosti a vozí sedlo více vzadu je to konečná).

              Tedy stojím si za tím, že je to úplný nesmysl tam takovou vidlici dávat.

              0 0
              • MlokCZ  

                A to ještě pro ty úhly (oba dva) je to spočítané vlastně blbě. Pro ty úhly je třeba brát hodnotu výchozího stavu, tedy 500mm vidlici (pro ten je udaný úhel v geometrii).

                Pro ten započítaný sag už budou úhly 71st. (hlavový) a 73,5st. (sedlový).

                Takže to pak bude o 55mm z výchozího stavu a vyjdou 73st. hlavový (což je už fakt hodně) a dokonce 75,5st. sedlový (a to už je úplně průšvih).

                0 0
                • Marskatin  

                  pokud jsou to úhly před sagem, tak je to opravdu moc. Měl jsem ten předchozí příspěvek rozepsaný dlouho, tak jsem si toho nevšiml.

                  U některého výrobce jsem viděl „sagged“ úhly, GF udával oba se sagem i bez sagu, ten sup ale vypadá opravdu spíše na úhly bez sagu.

                  0 0
              • Marskatin  

                no počítal jsem z hlavy a blbě, příště si tu kalkulačku vezmu.

                Ten odkaz je pěkný, taky jsi ho mohl nahodit dříve:)

                Jediné v čem jsem se trefil je těch 40%. u rámu který jsem vzal jako vzor, u jiného to může být jinak.

                Ve výsledku jsem se sekl s výškou středu asi o 5mm.

                No a teď k tomu snížení a změnám geometrii, co by znamenaly pro mě, aby tu bylo více názorů,ať si každý vybere.

                snížení středu o 13mm – mám jedno kolo s 315 mm na druhém 294 mm, v terénech které nejčastěji jezdím netluču ani s jedním. Takže to bych uvítal,nebyl by to žádný problém, lépe by se nastupovalo. Klidně přiznám, že nejezdím nic extrémního. Raději jedu a užívám si krajiny. než tlačím, funím a pohybuji se pomaleji, než kdybych šel. Taky bych oddělil fully a HT. Fully jsou na tlučení náchylnější dle mého mínění. A ti co jezdí těžkých kamenitých terénech budou tlouci více a častěji, než jezdci polních cest, pro které je to naopak třeba pojem neznámý. Já nejčastěji jebnu klikou když tlačím kolo po schodek z/do baráku.

                úhel sedlovky- tady bych měl problém, teď jezdím offset 20 a 25mm, moc sedlovek s větším offsetem není, navíc další investice.

                úhel vidlice – jde to, zkoušel jsem krátce, bylo to živé, šlo si na to zvyknout. Dokázal bych na tom jezdit trvale bez problému.

                To co platí pro mě nelze zobecnit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Je jasné, že jakmile nebude žádný opravdový terén, že výška středu směrem dolu jen tak nevadí. A níže než u silniček to zase ještě nebude (k tomu ještě poměrně daleko, na poslední silničce jsem měl střed cca 275mm), takže v zatáčkách by problém ještě nebyl.

                  Na druhou stranu pokud někdo nejezdí opravdový terén, tak může na takovém kole mít ještě chuť občas dát nějaké užší extra rychlé pláště na asfalt a tím poslat střed klidně o 2–3cm ještě dolů.

                  Fully a HT bych také oddělil, tam se to srovnává velmi těžko. Obecně bych neřekl, že jsou náchylnější na škrtání o zem.

                  Na jednu stranu při větším odpružení jde střed klidně hodně dolů (a zvlášť u fullu s níže položeným středem to může být opravdu hodně) a riziko škrtnutí je v tu chvíli velké a na tohle je třeba dávat pozor.

                  Jenže na druhou stranu si to stačí pohlídat a občas prostě nešlápnout a pak není problém.

                  U HT a zvlášť celopevňáka sice už nepůjde střed dolů vůbec (u celopevňáka), takže nehrozí to co u fullu. Na druhou stranu když už se s celopevňákem jede do opravdového terénu, tak se vše jede hodně pomalu (oproti fullu), nebývá pak rezerva v rychlosti a velmi často se stane, že není možné přestat šlapat když je potřeba, protože pak nemáš rychlost na přejetí překážky. A ještě si k tomu hlídáš spoustu věcí jako snažší hrábnutí zadního nebo ve sjezdu snadný smyk předního třeba po sjezdu teréního schodu a o to méně pozornosti zůstává pro hlídání škrtání pedálem o zem.

                  Za sebe musím říct, že u celopevňáku jsem na škrtání pedálů v opravdovém terénu nejnáchylnější a potřebuju tam střed výše (tím myslím relativně, tedy v rámci celopevňáků, výše než na nezatíženém fullu samozřejmě nebude).

                  315mm je na HTčko střed hodně vysoko, to je pak jasné, že ten nižší střed sneseš a nepřijde ti to jako problém.

                  Na druhou stranu 294mm už je dost nízko. Mně teď s Marathony Dureme vyjde střed na tom objednaném Scottu cca 290mm a do terénu už mám hodně obavu. Protože ale pořádného terénu na tom kole bude minimum (a kdybych chtěl jezdit výrazně více terénu, tak dám i objemnější pláště a zase pár mm nahoru získám), tak to neřeším a zase jsem rád za nižší těžiště.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A těch 40%, to jsem si už vícekrát měřil a v Linkage na více kolech a je to často až ke 45%. Samozřejmě na nějakém konkrétním rámu to i těch 40% vyjít může, ono bude hodně záležet na velikosti (zadní stavba je většinou pořád stejně dlouhá a rozdíl rovzoru u nejmenší a největší velikosti je docela velký).

                  0 0
    • rud1k  

      Vim ze stoji dvojnasobek, ale ja kdybych ted kupoval 29ky kola, tak bych sel do american classic – libi se mi vaha i reseni orechu.

      0 0
      • maajkee  

        Pěkný, ale to už je na mě moc velkej luxus :) O to víc bych se pak o to kolo bál :)

        0 0
    • kubad  

      na tvém místě bych nic nestavěl, zbytečné stejně to hned hodíš do bazaru,

      navíc dle tvých slov, jsou 29" nahovno, takže další změna názoru?

      0 0
      • maajkee  

        Když víš, to je třeba si uvědomit, mě ten proces stavby strašně moc baví :) Skoro srovnatelně se samotnou jízdou. Proto pořád nějaký kola stavím a prodávám. Něco málo se na tom dá i vydělat :)

        0 0
      • maajkee  

        A to že jsou 29 na hovno, jsem snad nikdy nenapsal, jestli jo, tak se vsadím že to bylo se smajlem :) Každopádně jsem si musel nějak obhájit, že jsme se 29ky zbavil kvůli 26 fullu :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kubad  

          trochu musím podráždit hada :-)

          0 0
    • bikerlednice  

      v tomto ti sice neporadim (nevyznam se) ,ale dej tam raci cerne to bude k bilemu ramu luxusne pasovat

      P.S. 29" is BEST

      0 0
    • bikerlednice  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • scalar  

      Asi jsi se měl nejdřív poradit, jaký koupit rám. Když začneš blbým rámem, už je jedno, jaký tam dáš kola :-)

      0 0
      • Al Stra  

        jsem taky za jiný, lepší rám

        0 0
        • maajkee  

          No a co se vám konkrétně na tomhle rámu nezdá?

          To umí napsat každej, to je na hovno rám, ale nějaký důvody by to chtělo pánové ;)

          0 0
          • MlokCZ  

            Na rámu se mi nelíbí hlavně jeho geometrie (především 450mm dlouhá zadní stavba).

            0 0
            • maajkee  

              Tak Cobia (x-caliber) měla 440mm a nepřišlo mi, že by mi to něčím vadilo a ten cenťák je myslíš tolik znát?

              0 0
              • MlokCZ  

                440mm je právě už ok. Taková hranice přes kterou bych nešel. A 1cm na zadní stavbě je myslím znát dost, tam bych minimální rozdíl se kterým je třeba už počítat označil za 0,5cm.

                0 0
              • Marskatin  

                Já bych tu délku zadní stavby tak extremně nehrotil, aspoň se bude bude lépe vyndávat zadní kolo, na těch rámech co mají 440 a méně je to při objemném plášti tak tak. Co se týče ovladatelnosti a zatáčivosti, určitě ma větší vliv celková délka kola, uhel řízení a ofset vidlice než 1cm na zadní stavbě. Na druhou stranu 100× nic umořilo vola. TAkže když se vše trochu podcení, nemusí být výsledek k radosti.

                Jako pozitivum se to nebude tak rychle stavět nazadní :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Spešl i Scott to mají pořešené lomenou sedlovou trubkou, takže místa je tam hafo.

                  S tím zbytkem souhlas, jenže s těmi většími vlivy nemůže nic dělat.

                  Na rozvor má ta zadní stavba taky vliv, takže tam se to sečte.

                  Zvětšovat hlavový úhel u Supa nižší vidlicí taky nemůže, protože jinak bude mít problém s moc nízkým středem. A s offsetem kolem 45mm ten rám už taky počítá. Takže to pak není kde dohánět.

                  Stavět na zadní se to nebude ani při 440mm. Co by potom musely dělat 26tky s 420–425mm…

                  Navíc 29tce ještě pomáhá výše položená osa otáčení.

                  0 0
                  • Marskatin  

                    S tím zvedáním to bylo trochu nadneseně.

                    Jsem zvědav jak se ti bude vyndávat a nandávat zadní kolo. Mám na GF 440mm a nemyslm, že by tě to zlomení sedlové trubky nějak vytrhlo, ale zase plánuješ nějaké hubenější pláště. Šíře 2,25 až 2,4 už jde celkem blbě.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mně půjdou dobře, už mám nahozené Marathony Dureme 2,0, které mají reálnou šířku 47mm. Ale třeba časem prubnu i nějaké větší balóny a uvidím.

                      0 0
                      • rud1k  

                        Ja mam NN 2.25 na 440mm a nandavaj se dobre, resp. si nepamatuju ze bych s tim nejak bojoval :)

                        0 0
                        • Marskatin  

                          Vyndat to samozřejmě jde, bez použití nářadí a ufukování kol, ale rozhodně mi přijde manipulace se zadním kolem pohodlnější u 26"kola se zadní stavbou 425mm, kde je více místa na to, aby se vyhnul přehazovačce. Taky to bude tím, že u 26" kol je menší BB dropout a kolo tak neolizuje kvuli krátké zadní stavbě sedlovou trubku.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Je fakt, že na vyndavání vliv mít ta sedlová trubka nebude, problém bude u středu.

                      Když ale musí jít vyndat/nandat kolo i u toho Spešla, který má jen 436mm…

                      0 0
                      • Marskatin  

                        Ještě poznámka k zadním stavbám a jejich délkám, když už se tu bavíme o těch „milimetrech“. Je potřeba dát pozor jak je zadní rozměr měřen, někdy se jedná o skutečnou délku zadní stavby střed – střed, někdy je to vodorovná vzdálenost střed-střed. Rozdíl dělá při uvažovaných délkách podle BBdrop 4–5mm.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Třeba mě ještě zaujal tenhle rám, u něj píšou dokonce jen 420, to mi příjde až nějak moc krátký.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To je taky blbost. Ta geometrie co u toho je patří na 99% k 26tkové variantě.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          To je jasné. S tím se vždy počítat snažím, ale ne úplně vždy to je uvedené a lze to zjistit.

                          U Supu dle jejich náčrtku je to vodorovná vzdálenost, tedy tím ještě hůře.

                          0 0
                  • maajkee  

                    Myslím, že Cobia měla o malinko větší rozvor než má ten SUP, alespoň mi to tady onehdá někdo psal.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To asi o nějaký ten milimetr mít bude i s tou kratší zadní stavbou. S GF ale nesrovnávej, tam se používají vidlice s 51mm offsetem, takže si monou dovolit menší hlavový úhel a větší rozvor.

                      0 0
      • scalar  

        Spíš naopak, nenacházím jediný důvod, proč tenhle rám. Snad kromě ceny, ale pokud koupíš už rám jenom kvůli ceně, dej to kolo pak rovnou na bazar.

        Pokud bych doporučil rám na pevnou 29er, tak ocelový nebo karbonový. Jinak postavíš kostitřas, který tě brzo omrzí – takže zase bazar :-)

        0 0
        • maajkee  

          Mně se třeba ten rám hodně líbí, má slušnou hmotnost a je za doboru cenu, to jsou pro mě 3 dost velký důvody :)

          Takže všechny hlinikový rámy který tady jezdí drtivá většina lidí jsou kostitřasy? Podívej třeba na r.turistu, ten musí mít už všechny kosti vytřesený a stejně žije :)

          No a i kdyby zase bazar, tak co, postaví se zase něco jinýho :)

          Já vím, že ty jseš zastánce těhle Smouků a podobnýho, ale to už je pro mě dneska moc in, každej kdo chce bejt cool tak si koupí tyhle tenkotrubký ocelový rámy s pevnou a hurá :D

          0 0
          • maajkee  

            Jinak to že bude pevná ještě nevim, jen mě to tak napadlo, primárně jsem přemýšlel o Rebě, ale říkal jsem si proč nezkusit nějakou pevnou carbonku.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jen aby ses s tou pevnou pak nedivil. Já třeba přesně vím do čeho jdu, protože jsem předtím měl 26tkového celopevňáka se stejnými koly a podobnou vidlicí a ten jezdil jak s podobnými, tak objemnějšími plášti. Tedy vše bude stejné jen budou větší kola, takže teď bude mírně pohodlí k dobru.

              0 0
          • scalar  

            Kolik lidí, co má hliníkový rámy, je jezdí s pevnou vidlicí?

            Jinak Niner dělá moc pěkný karbonový rám, když se ti nelíbí ocel :-)

            0 0
            • Polka  

              Ja :)

              0 0
              • maajkee  

                Ta XF5 je carbon? To lakování na bílo jsis dělal sám? vypadá to pěkně :)

                0 0
            • maajkee  

              No jo, ale to je jiná cennová :) Já hlinikový, duralový rámy jezdím celej život od dob favorita a nikdy jsem s nima neměl problém :)

              A to jsem měl kolikrát odpruž. vidlice o jejichž funkci šlo pochybovat :)

              0 0
              • scalar  

                no ještě aby, když je máš v průměru tejden :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Ale no tak, jekylla už mám skoro rok, 4 roky jsme jezdil RM Wildfire 2001, 3 roky jsem jezdil Amulet Structure 2006, až poslední dobou se to zvrhlo :D

                  0 0
            • MlokCZ  

              Když to můžu jezdit i já posedlí pohodlím :-)

              A to ještě s Cmaxy, které taky nejsou zrovna dvakrát pohodlné.

              0 0
              • scalar  

                Tak ty to máš ale na dráhu, ne?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Skoro :-)

                  Jasně, mám to dost na asfalt a do terénu mám především fully. Ale terén s tím taky někdy jezdit budu.

                  0 0
            • petryk  

              Ja :)

              0 0
          • scalar  

            S tebou je sranda, ještě včera jsi tady ukecával DaSnaila, aby ti přivezl ocelovýho Smoka…

            Ty jsi fakt pacient!!!!

            0 0
            • maajkee  

              Já jsme nikoho neukecával! Jen jsem se zeptal, jestli by mi ho nemohl přivést, za 6 tisíc to je za hubičku i kdyby to pak mělo bejt kolo do práce :)

              0 0
    • Pac029  

      Nacionalisticky Remerx, pro trochu te vahy Fastdisc. Jeste loni/predloni byli ochotny udelat barvu rafku na prani (urco stribro, cerna, bila, elox cervena, elox modra, dalsi nevim).

      Design nevim, si rikam, radsi cerne rafky a bile spice nez naopak, ale radsi cele cerne, ale zas vkus ma kazdej jinci.

      0 0
    • DaSnail  

      si to nejak prekombinoval, mal si si nechat tú cobiu. ten sup je taký…no…sup. a ešte k tomu aj biely…

      ráfky čierne.

      0 0
      • maajkee  

        Hmm, to je důvod, rám je blbej protože je to sup a protože je bílej. To je samej odborník tady :)

        Především mi jde ale o ty kola.

        0 0
        • rud1k  

          Hele na SUPu jsem chvilku jezdil a docela sem si to uzival, hlavne ve sjezdech. Nedostat nabidku na GF, tak bych ho koupil…

          0 0
    • maajkee  

      A prosím ty, co říkaj že ten rám je blbej, aby napsali proč a navrhli kdyžtak ve stejný ceně lepší alternativu, díky :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych navrhnul lepší alternativu, ale cena by stejná nebyla :-)

        Vem toho Scotta, co mám objednaného já (v Mku má být v půlce února, Lko už je možná dostupné teď).

        Tady je za 426 éček (tam ho mám i objednaný)

        http://www.bikediscount.com/ItemDetail.aspx…

        0 0
        • maajkee  

          No a to je vono, to je víc jak třikrát dražší, já budu mít ten sup za necelý 4 tisíce :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak za 4tis. je ten rám určitě ok. Víc jak 3× dražší sice rozhodně není, když vyjde na 10tis. Ale pořád je to 2,5× tolik a to je rozdíl velký.

            0 0
            • maajkee  

              no 426×26 = 11076 a to je bez poštovnýho, poštovný je taky minimálně tal litr ne? Takže to už je 12 tisíc a to je 3 x víc než 4 tisíce :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Dnešní kurz svojí banky prodej mám 24,774. Poštovné je 14 euro.

                Přesně jsem platil 439,90 euro + 24,774 = 10900 Kč (pro dnešní den). Já to platil ještě v nižším kurzu, takže jen hodně těsně přes 10tis.

                0 0
          • Pac029  

            Muzes zkusit cele on-one , o neco drazsi, ale i o neco lepsi geo. Myslim za 10 je to i s tou vidli ;o). Noveji delaj i dural o 3 litry drazsi.

            0 0
        • MlokCZ  

          Nebo Spešl má nově pěkný 29tkový rám

          http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

          je tam blbě ta geometrie (ta patří k 26tce), takže tady druhý odkaz na celé kolo, kde je geometrie správně

          http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

          Tenhle rám je ale ještě dražší než ten Scott. A geometrii mají oba ty rámy poměrně odlišnou. Zadní stavby krátké oba (Spešl má superkrátkou, asi nejkratší, co jsem u 29tky viděl). Liší se ale poměrně dost hlavovým úhlem, ten Spešl bude točivější. Já budu vozit spíše méně objemné pláště, které budou mít i menší průměr a nebudu to mít tolik do terénu, takže já preferoval menší hlavový úhel a ještě navíc s tou OnOne půjde hlavový úhel mírně nahoru. Na toho Spešla by to chtělo pevnou klidně 480–485mm.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jinak se mi moc líbil tenhle Scott

          http://www.bikediscount.com/ItemDetail.aspx…

          ale ten jsem nakonec taky zavrhnul, že je trošku moc drahej :-)

          0 0
      • Al Stra  

        já bych volil značku Singular, model Swift i s vidlí

        0 0
        • maajkee  

          Jo, myslím že jsem ho teď někde viděl na cyklobazaru, když já jsem kus chlapa a nějam mi prostě ke mně nejdou ty tenký trubky :)

          0 0
    • Martin  

      já bych šel do metalu. proč? protože je mám, minulou sezonu dostaly pěkně zabrat v terénu pod mým skoro metrákem a přežily to bez problémů.

      0 0
    • scalar  

      Jinak kola třeba tyhle Easton XC Two Disc 29" 2010:

      http://www.x-bikes.cz/…

      0 0
      • maajkee  

        Zapletená kola Easton XC Two Disc 29" jsou určena pro nejnáročnější XC jezdce.

        To já nejsem :) Já jsem nenáročnej turista :)

        0 0
        • scalar  

          To o sobě jenom tvrdíš…a pak zásobuješ bazar :-)

          0 0
          • maajkee  

            Já zasobuju bazar, protože mě stavění baví, tak stavím a stavím a nemůžu to všechno skladovat doma :)

            0 0
        • Marskatin  

          ale představ si, jak hezky to bude vypadat v inzerátu, až to budeš prodávat :)

          0 0
    • maajkee  

      Ještě jsme přemýšlel o týhle rámovce Zaskaru 29

      To je docela dobrá cena myslim.

      Ale defakto to výjde na stejný prahcy jako bych dal za ten SUP rám a novou Rebu 29.

      Nevim jestli bych si zaskarem pomohl.

      0 0
      • jeffino  

        Určitě nepomohl, já o tom taky uvažoval, ale to je vpodstatě Reba a jako bonus rám k tomu, určitě tohle Gt nemá tak zajímavou geošku jako např. ten scott takže bych si to dobře rozmyslel než pak za půl roku nadávat na Supa nebo GT:-)

        0 0
        • Pac029  

          Jestli ty geo zas neresite moc. Jako je fakt, ze jsou ramy s lepsi a horsi geo, obcas nekdo vybocuje a sedi mu vic i ta jako horsi. GF neco naznacil, Spesl se Scott to vylepsili, Niner to dela trochu jinak, stejne jako Salsa, Singular a ci spousta garazovek. Geo Durateku take neni uplne podle trendu 29 a nikdo si na to nestezuje. Navic je tu spousta spokojenych uzivatelu Supu, Kony Smoke ci dokonce Wakana. No ram je zaklad, proc kupovat spatny,jen jestli je opravdu tak spatny? Z hlediska kratsi zadni stavby a strmejsi hlavovky by to GT mohlo byt obratnejsi jak SUP. Cena je lakava a barva taky jede… :).

          No ja ho ale jezdit nebudu :o)))

          0 0
          • maajkee  

            No já vezmu toho SUPa, zkusím a uvidím, asi se vydám spíš cestou eko-stavby :) Ty masterdiscy, možná toho manitou drake nebo jetou rebu, co mi tady někdo nabízel, a pak třeba komplet Deore osazení, prostě taková 29ka zaměřená na funkčnost :D

            Ale ještě uvidím jak se to vyvrbí, přeci jen to nebude zatím moje primár kolo ale jedno z mnoha, když se mi na něm pocitově bude jezdit dobře, tak třeba časem budou upgrady :)

            0 0
            • DaSnail  

              niekde si nájdi vlákno kde supisti riešili jaký široký plášť sa im do stavby ešte vleze a jaký už ne.

              aby si potom nebol prekvapený ;o)

              0 0
              • maajkee  

                No do Teamu by se měl právě vejít širší než do 829 a 929, to mě právě hned zajímalo :)

                0 0
                • Martin  

                  já do teamu 2009 dostanu saguaro 2,2. rám 2010 je prý ještě o něco širší

                  0 0
                  • maajkee  

                    no vida, já mu dám abych nebol prekvapený! :)

                    0 0
                    • Martin  

                      jaký tam chceš dávat pláště?

                      0 0
                      • maajkee  

                        No to je věčná otázka, jako být či nebýt, mám teď hodně rád race kingy, koukám, že u nás je nikdo neprodává, ale na chainu je maj, jeden výjde asi na 6 stovek.

                        Nanraptory jsem naposledny dával na Wakana a přišlo mi to jako strašně úzký a nízký gumy, takový spíš crossový :)

                        Docela slušnej mi na Cobii přišel Bontrager XR Jones. Fakt nevim, musím to promyslet ještě, Co vizíš ty a jak jseš spokojenej?

                        0 0
                        • Martin  

                          na sucho jsem v létě vozil kombinaci crossmark + saguaro. z mého pohledu do sucha dobrý rychlý pláště, nějaký decentní bahno taky zvládly. a na podzimní sračky jsem nazul conti mountain kingy, protože saguaro i crossmark mají blbý samočistící schopnosti a v bahně nedrží.

                          mountainking je celkem tenká guma, na metalu má šířku 47mm (neměřil jsem přes vzorek), saguaro je o dost tlustší.

                          přikládám fotku mezery zadní stavby s kingem. někde jsem tu možná dával i snímek se saguarem.

                          0 0
                        • DaSnail  

                          nový nano mal cez 53mm na 19 ráfku.

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                • DaSnail  

                  tak to je super.

                  ior ;o)

                  0 0
                • Polka  

                  S plastema neni problem.

                  0 0
    • Aillas  

      A co toto i s vidlou?

      http://www.velohanak.cz/…CK-SHOX.aspx

      0 0
      • maajkee  

        :D no, o tom je řeč asi o 3 příspěvky vejš :)

        0 0
        • Aillas  

          Tož já si vždycky otevřu nějaké vlákna a čtu to průběžně při jiných činnostech a občas to dopadne takhle :-)

          0 0
      • Aillas  

        Vidím, že už mě někdo předběhl. Asi jsem měl tu diskusi nejdřív obnovit a pak teprve něco psát :-D

        0 0
    • maajkee  

      A ještě dotaz, co myslíte o týhle manitou drake 29 ?

      Výjde teď na nějakých 5000,– Kč

      0 0
    • Duppy123456789  

      29 nebrat! :-)

      0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • pardalis  

      Zdar! Nějak tak koketuju s myšlenkou, že bych prodal kola a vidli z ninera co mám v profilu. Pokud bys měl zájem, ozvi se mi na mejl, třeba něco vymyslíme.

      0 0
    • easyrider  

      Další variantou jsou Vikingy, který se budou v 29" verzi vyrábět.. :)

      0 0
      • Martin  

        myslíš, že u remeše už vychytali dětské nemoci?

        a mmch, 100 :-D

        0 0
        • easyrider  

          Co sto???

          0 0
          • Martin  

            100. příspěvek :-)

            o vikingách jsem taky uvažoval a rozhodoval jsem se mezi nima a RM. možná jsem měl vzít vikingy, možná ne… každopádně, RM jsou hodně dobrý kola

            0 0
      • scalar  

        Remerx bude mít novou reklamu ve Velu?

        0 0
      • Bafoon  

        slovy O.Vetchého z Okresního přeboru:

        To si snad děláte PRDEL ty vole!!!

        Vikingy jsem měl, na cca 800km (spíš míñ) 3reklamace u bikeze(remerxu) a samo domo jsem rovnal dráty taky párkrát. Zkrátka na 100kg a blbnutí na kole bych 100× vzal radši něco jiného a pak jim teprve dal druhou šanci :-)

        0 0
    • blesk888  

      Do 5tis. se vešla moje kola od bikez.cz, DT X470, X.9, Sapim Race.

      0 0
    • maajkee  

      Chci se zeptat, na e-shopech píšou u Team 29 semi-integrované složení a na rámu je napsaný integrated, tak jaký tam koupit, potřeboval bych co nejnižší.

      0 0
      • Hnoj  

        Je tam Press-fit, tedy semi-integro. Asi nejnižší, co se dá sehnat je MORTOP, ale ložiska jsou miniaturní… Zkus FSA Orbit Z nebo Aerozine XH808.

        0 0
        • maajkee  

          Tak nechápu proč na stránkách píšou IHS = Integrované Hlavové Složení (Integrated Head Set)

          Ono od roku 2010 je i vyšší hlavovka, není semi-integrovaný do těch 2009 a starších?

          0 0
          • Hnoj  

            2010 mělo press-fit. 2011 nevím.

            0 0
          • TurboLama  

            IHS píšou na stránkách u 2010 i 2009 m­odelu.

            0 0
            • maajkee  

              No jo, tak jsou to joudové :)

              Každopádně to že má 2010 12cm hlavu mě dost naprdlo, mám tu vidlici s 16cm sloupkem, takže mi fakt moc cm nezbejvá na to že představec má tak 3,8–4cm :)

              0 0
              • TurboLama  

                Já vím, dyť jsem ti ji prodal :-)

                0 0
                • maajkee  

                  No jo, jsme si neuvědomil kdo to psal :) Příště radši nikomu nevěřit a radši si všechno zjistit sám :/

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Martin  

                to ti možná vyjde na truvativ xr nebo podobnej, ten má cca 38 mm

                0 0
              • kubad  

                120mm je normální výška hlavovky, a že máš 160mm vidlu je tvůj boj, na vidlu je to sakra krátké

                ale pravděpodobně ti to vyjde, potřebuješ min 36mm na představec a semiintegrovaná hlava 8 mm

                a 4mm krk pod koncem představce asi bude v pohodě

                0 0
                • maajkee  

                  No jenže já žil v informacích od nejmenovaného člověka, že se to vejde v pohodě i s cenťákovou podložkou :) No jenže ten nejmenovanej vycházel z modelu 2009 a tam je při 19" rámu hlavovka jen 10cm a při 21" rámu 11cm a to by bylo pak v pohodě.

                  Moje chyba byla že jsem nejmenovanému věřil a sám si to neověřil :)

                  0 0
                  • Martin  

                    přinejhorším ten sloupek o kousek protáhneš. já to tak kdysi vozil na crossu a v pohodě :-)

                    0 0
                  • kubad  

                    aha

                    nakopat ho víš kam :*)

                    0 0
    • maajkee  

      Nezkoušel někdo už tyhle pláště? Za kevlar pláště na 29ku je cena docela příznívá.

      0 0
      • Martin  

        zkus pohledat, mám pocit, že jsem je minulý rok řešil s Hynasem. a mám pocit, že jsem je konzultoval i s mechanikem ze servisu treku a došli jsme k názoru, že tohle nedostanu do zadní stavby

        0 0
      • martin_bakov  

        mekky drzaky, mam je ted na zimu do tech sracek a zatim fajn

        0 0
        • maajkee  

          Mě by zajímalo jak jedou po silnici, jestli to není utrpení, nebo jestli se odvalujou v pohodě. Páč já přeci jen když chci trochu kopečku tak absolvuju asfaltový a lesňodálníční přejezdy a potřebuju aby to trochu jelo :)

          0 0
          • Polka  

            V tom pripade na tento plast rychle zapomen.

            0 0
            • maajkee  

              OK :)

              Takže asi nanoraptor nebo raceking, nebo ještě jsem někde viděl michelin xcr dry

              0 0
              • Martin  

                a co saguaro? vzorek má sice jemnej, ale pokud s ním nechceš vyloženě do sraček, tak jede moc pěkně

                0 0
                • maajkee  

                  To mě taky napadlo, akorát nechápu proč UST verze stojí 550 a obyč dušová kterou bych potřeboval 7 stovek. viz tady

                  0 0
                  • Martin  

                    taky nechápačka :-)

                    nicméně, saguaro musím pochválit i za výdrž. najel jsem na něm docela dost, určitě přes 1000 km, a zatím se nezdá nějak výrazně sjetý. jako guma do sucha se mi líbí víc než crossmark :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Já jsem jezdil saguaro na Amuletu před několika lety, v 26verzi a vydržely mi asi 6000km než jsem je sundal :) A co si pamatuju tak docela držely na to jak jely rychle po tvrdým povrchu.

                      0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • martin_bakov  

            na ciste silnici sou naprd

            0 0
          • Janes  

            U mně ti skončilo kompromisem, vepředu zůstal Jones a dozadu šel Nanoraptor :-)

            0 0
      • Ruprt2  

        Mám verzi 26 a nejedou, ale drží.

        0 0
      • Hynas  

        Zkoušel. A na to, že vypadají s kostičkama jako na motorku, jely i po asfaltu docela slušně (ovšem při vyšším tlaku). Nicméně pro mě byly moc off-road, takže jsem je dal dál…a to mi připomíná, že jsem za ně ještě nic nedostal…:o)

        0 0
      • rud1k  

        Mozna uz me budete podezrivat, ze propaguju porad jenom schwalbe, ale ja sem spokojenej s NN, popripade RRalph. Jen ty RR jdou hrozne rychle dopryc, NN vydrzi trochu dyl. Jeste jsem nezkousel FF, ale asi ani zkouset nebudu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.