Ahoj. Googlit by se dalo ale praxe je praxe :) víte někdo o plášti na 29ku který by měl pod 400g?
Ahoj. Googlit by se dalo ale praxe je praxe :) víte někdo o plášti na 29ku který by měl pod 400g?
Maxxis Maxxlite.
Vypadá solidně ale sehnat ho bude oříšek jako schwalbe furious fred 29
Za tu cenu to seženu ale chci normální cenu :)
900 za FF?
Co naženeš na rychlosti s lehkým pláštěm, ztratíš několikanásobně při opravách defektů.
Záleží na tom,kde člověk jezdí a zda to prasí nebo ne. Já neměl s Maxxlity ani jeden defekt za celou dobu životnosti pláštů.
Duše tam nebude. Pokud tedy mléko nepotece jak přes cednik :)
Jsi optimista.
Trochu oživím vlákno, sháním pláště 29, které by byly do 500 g jeden (reálná váha). Vše vymizelo :(, kdyby někdo o něčem věděl, dejte prosím tip. Popřípadě, kdyby měl někdo nevyužité Furious Fredy 29, nebo Thunder Burt ve verzi lite skin pod 500 g, rád koupím.
Force Pro Bobcat Lite
CST B-Trail 29×2,25 má lehce nad 500gr. a dá se na něm i jezdit
Force Pro Bobcat Lite 54–622 má 420g. Jak může mít tak lehký plášť silnou stěnu, to musí být furt nějaký defekt.
Odhadem asi 5 let starý vůbec nejetý ThunderBurt liteskin 2,1, co nejde moc dobře předělat na bezduše se mi doma válí. Když tak zprávu.
ja mam nejaky Pirelli scorpion XC RC lite a je to docela lehoucky, ale jestli majinpod 500 netusim
Ty jsem studoval a nejvíc light verze má tuším 610g ve 2,2". Se zvýšenou ochranou pak 660g.
ja mam 2.0 a bohuzeo si nepamatuju vahu :(
Pro Wall 29 × 2,2 vazi realne 600g
Já navážil 595 g, verze Lite 29×2,2
Ja sem se uklikl. Pirelli Scorpion XC RC Pro Wall 29×2,2 vazi 690g. Sorry za nepresnost.
Zvazuju koupi Scorpionu 2,2 na rafek 30 mm Bontrager a nemuzu se nikde docist, kolik jdou realne siroke. Nemohl by mi prosim nekdo zmerit, kdo je ma obute?
Na 25mm ráfku měly 56mm.
Ok, dekuji. Takze by na 30 mm rafku mohly mit tech cca 57–58, coz je pro me ok. 2,4 uz se bojim, ze by to bylo pres 60mm
Syn ma rozmer 29×2.2 na rafku 30mm a meri 57mm.
https://www.bikepart.cz/…light--595g/
Ne pod 500g, ale zase to má 55 mm …Fred měl jen 50 a TB taky užovka
To už rovnou můžeš kouknout na 50 mm Gravelking SK https://r2-bike.com/…-black-brown
https://www.renehersecycles.com/…ope-hill-tc/
2,2 co má 465g v ty ultralight verzi…ale celkem slick :-D
Race King RaceSport cca 520g při rozměru 29×2,2
Já měl konkrétně 513g, zase bych je koupil, ale netuším kde…
Mám tady 2× mírně jeté (do 300km) Maxxis Maxlite 29 × 2.0 Silkworm s tabulkovou váhou 340g. Jede to super rychle, na lehký terén OK.
Když tak SZ
Ahoj,kolik za ně?
To cst b-trail mam doma, je to docela pouzitelny na sucho… A docela i balonek…
To jo, tady je reálné foto.
Jsem na ně zvědavej. Hmotnost celkem ujde, i když výrobce udává míň.
@antuch @scalar já jsem se nepodíval, že to nejsou bezduše :(. Nebo se vám snad povedlo nahodit?
Jezdil jsem renegade 1,95. Váha jim sedí, defektů bylo málo a skutečná šířka jako schwalbe 2,2. Zkusím najít starší fotky. https://www.kola-radotin.cz/…egade-2br-29
Bohužel se nedají již nikde sehnat.
A k čemu jsou vůbec dobrý takhle lehoucky pneumatiky?
fyzika nic ?
já obdivuji jak tady vlastně už nějakou desítku možná víc let se stále opakují dotazy a stále se někdo hrozně diví něčeho co je prostě o fyzice, pevná osa, velikost kotoučů, systémy odpružení, velikost kola, hmotnost komponentů, furt dokola.
no jo, ale teď je všechno jenom endůro, a tam prostě jak nevozíš pneu přes kilo a půl, tak jsi houby endůrák, woe… :) nahoru už se prostě jezdí jen za trest nebo na éčku, tak lehké pneu už nefrčí… :)
To není dokola…jen mě zajímá na co konkrétně to on chce, geo, komponenty dovolej jezdit nějakým způsobem.Na xc se taky už nejede čistě na nejlehčí – https://youtu.be/JbNlGCT94MU
Přesně jak říká …chci rychlost, takže nemůžu mít agresivní pneu, je teda třeba přidat styčnou plochu…pod 2,35 už ani nekoukám, odolný boky případně vložka atd
Ultralehká pneu není cesta k rychlosti :-)
Tak treba nekdo chce mtb jako odolnejsi a pohodlnejsi gravel – rychla, svizna a pohodlna jizda po lesnich cestach. Na gravelu take nevozej lidi 2.35" plaste.
Gravely s 2,35 od výroby taky existujou. Jenže tady máme spíš zastydí žiletky co furt je od MTB vrací k CX a silnici. Takže pokud na jednom pólu je silnička a druhém MTB, tak se hodně zastánců gravelu pohybuje spíš v polovině blíže k silničce. Proto jim i gravel připadá pohodlný.
Ikdyž sebevíce pohodlný gravel nebude tak pohodlný jako průměrné MTB i s 2,1 nebo 1,95 plášti? páč to není jen o pláštích…
Dobre, pro autistity to napisu presneji. Se primarne nevozej 2.35" gumy. Ano, neni to jen o plastich, je to i o odpruzeni, predni ci zadni. Proc vozit kilove plaste na teren, kde to neni potreba? Ja si chci na konci roku prestavet svoje starsi xc ht do podobneho setupu – rychlejsi plaste, dvojlacka, mozna pevna vidlice, dam pryc teleskopku.
Haha, objevils dávno objevené, gratuluji :-)
Neni to objev, spise navrat.
To pak jo, nesmyslná móda traktorových plášťů, co vozej lidi, co to vůbec nepotřebujou, mně irituje.
Tak hlavne to frci na tech vasich mopedech.
jj gumy z motorky a pořádnej čip ať to frčí aspoň 70 :)
A pak ses probudil, co?
Že zrovna Tobě to musím vysvětlovat, mluvím o kolech (bio), kterých mám ostatně stále více, než dost. U e-kol je to ovšem opravdu jinak, vzhledem k ukrutný váze jsou tam traktorový pláště právem.
Si neumim představit kde bych ještě využil xc a ne „jen“ gravel, ale zároveň kde bych dojel domu s pláštěm co má 400g v celistvém stavu… To bych na tom v těch obtížnějších místech musel jezdit stejně opatrně a pomalu jak na tom gravelu a to by vlastně gravel byl celkově lepší, rychlejší.
Ja ano. Mtb xc je mnohem pohodlnejsi nez gravel. Pro gravel ti staci sjezd po hodne rozbitem vydrolenem asfaltu, abys ten rozdil poznal. Co jsem loni jel vrcharskou korunu drahanske vrchoviny, prevazne po cyklotrasach i hodne silnice, tak si myslim, ze xc by nebylo pomalejsi. Na gravelu jsem obcas musel krokem.
Upřímně znám trasy pro XC které jsou na gravelu naprosto utrpení a 400g pláště tam hned ne roztrháš.
Samozřejmě, že to není dogma a čím jezdec těžší nebo když nemá zrovna dobrý styl a tvrdě vymele každou díru tak riziko defektu je větší , ale to ještě větší i na gravelu. Takže zatímco že je kolo půl kg lehčí se pozná vždycky , tak vždycky nemusí mít defekt.
Jen bych rád věděl, když mluvíš o tom utrpení, jestli si vůbec nějaký grevl měl, jezdil a nebo to je jen nějaká tvoje predstava
Případně by bylo fajn napsat jaky grevl si mel, jak ho provozoval, komponenty, pneumatiky atd aby kdyžtak příští generace věděla, který grevl nekupovat a jakému osazení se vyhnout
Stačí pevné lesní úseky suchá hlína jíl s příčnými a podélnými kořeny, jak z kopce, dokonce a hodně zatáček.
Rozhodně žádný krátký okruhový závody, ale xx-xxx km kdy každý kořen, který tě chce poslat do stromu v závěru budeš proklínat.
Nejsou tam kameny, které to proseknou. Není to otevřené rovinaté, aby se využila aerodynamika gravelu. Pevný povrch má i na hladkých pláštích dobrý grip. Žádný podhrabávací jehličí , štěrk. Ale na úzký řidítka to fakt díky kořenům není protože malá páka… ale to není o pneumatikách.
Jaký komponenty? Žádný gravel není pohodlné gravel pohodlnej možná pro nějaký silničáře, který nikdy na něčem pohodlným nejezdili. A veškeré pokusy udělat z gravelu pohodlný kolo z toho zase udělají akorát Xcéčko.
Rozdíl v hodně offroad laděném gravelu a naopak hodně do rychla laděném xc ht je v pohodlí dost minimální. Na obojím mohou být pláště okolo 2", odpružená vidlice, pružná sedlovka a říditka…
Jo mají blízko, jen tam bude asi víc na takovým offroad laděným gravelu víc komponent z horského kola než gravelu.
A „MTBgravely“ mi připomínají xcéčko Miguela M z devadesátek, kdy mu neprošlo, že by mtb jezdil na cyklokrosovým kole…
A jakých že komponent? :-)
Ano je tam vývoj, podívej co se dnes na xc závodech jezdí. To na začátlu devadesátek nejezdili ani na DH…
Odpruzeni, i jen to predni, dela hodne. Kolik mas na gravelu 3cm? Na xt ht 10 – 12cm bezne. Pokud vezmes klasickej gravel tj. plaste kolem 40mm±, ne to co jezdil TK75, coz bylo mtb s beranama, tak se gravel na xc nechyta uz na mirne rozbite ceste. Pokud primarne chces jezdit po lese, tak xc ht je lepsi volba nez gravel. Gravel max na to, ze do toho lesa musis jet a nejak to prezijes.
Vidlice dělá hodně, to je pravda, i ty na gravelbiky mají 3–5cm což výrazně zlepší trakci předního kola, možnost ostřejšího brzdění atd. Nedostatek zdvihu vidlice omezuje všeobecně až daleko později než nedostatečná přilnavost a odolnost plášťů.
Když chceš jezdit po lese tak ale nebudeš mít superlehké pláště.
Jaký mtb s beranama? Grizl z továrny má stejný pneumatiky co jsem jezdil já, geometrie se osulit nedá, takže grevl je prostě grevl…never tomu že přidáním jednoho centimetru na objemu pneumatiky z něj udělas mtb:-D
Ja jezdil všude, silnici cesty les…jakmile jsem začal jezdit spíš ten les, terén pořídil jsem mtb s kterym je tam větší zábava
Tuhle diskusi jsme uz vedli mnohokrat a nema cenu v tom pokracovat :-). To co jsi jezdil ty ja za gravel, alespon to jak to chape mainstream, neberu. Samozrejme ze se s tim jezdit po lese da, ale lehke xc ht je na tohle puziti lepsi a rychlejsi. Ale kazdy ma moznost volby, coz je super.
Jsem před pár týdny vytáhl po roce grevl a po pěti kilometrech jsem se vracel domů pro ht …moc velká silnička na mě už ten diverge :-D
Přesně jak říká Orm tohle už tu bylo 100…xkrát
Bohužel gravel je stejně MTB s beranama a pevnou vidlí stejně, jako odolnější silnička jen s hrubým pláštěm. Je to skoro vše co vyplňuje prostor od silničky právě k tomu XC MTB. A geometrie jako úhly a rozměry rámu tu pohodlnost taky neudělají.
Ale zpátky k předchozímu , pokud tazatel chce rychlý a lehký XC řešením není gravel. Gravel s 2,1 plastem není nikdy tak pohodlný XC s 2,1 pláštěm......
Pokud tazatel chce rychle a lehké xc, tak hlavně není řešením 2,1 guma …
Tohle já prostě nepochopim, kdyby to bylo tak účinný tak se nepreslo v xc na 2,4" a široký rafky
Na hardtailu mám 2,4 a jediný kde poznám že mi grevl s 2" jel líp je na silnici…to ještě navíc může být spíš posedem.Takze nevidím důvod proč si na hardtailu dávat min schopný 2" pneumatiky místo 2,4"
Proto jsem se ptal na důvod tohodle „apgrejdu“
kdyby to bylo tak účinný tak se nepreslo:…
Dnešní forma MTB je do velký míry daná businessem, nebo spíš business a vrcholový sport, to nemá potřebu měnit. Hezky uzavřené okruhy s maximem překážek a formy terénu, jsou divácky atraktivnější, sponzoři , TV . Stejně vydělává uzavření lidí do bajkparků a středisek s umělými traily, kde pustí prachy…
Na to jsou tyhle kola vhodnější, je to nástroj businessu.
Nástroj a spiknutí :-D Já si kupuju to, co mi funguje a to co nefunguje velice rychle poznám ponevadz jezdím často.U grevlu to byl rozměr 38+40 kterej se ukázal jako nejmíň schopnej a fungující.U hardtailu se mi osvědčil 29er, ráfky 30 a 2,4…a co se týče váhy pneumatik, tak jsem kupoval lehčí a teď už dávám přednost těm co mají pevnejsi boky, líp drzej tvar, nezvejkaj se, jsem jistější. To že roztacim těžší kolo neregistruju.
To není žádný spiknutí o tom , že krátké okruhy jsou divácky atraktivnější je logicky než roztáhana trať na XX Km. Pokud tam dají nějaký rock garden a dropy tak samo nepřijedou tak úzký pláště.
Jo, ale ten odkaz nahoře, kde je pokec co používá Tomáš Višňovský není o okruhu na světáků …on jezdí marathony a přesto ti řekne že pod 2,35 nemá cenu jít, poněvadž atd atd
To ne že bych se z toho co má po… jen on to narozdíl ode mě má změřený a něčím podložený
Si to pusť…o pneumatikách je to okolo 14 minuty https://youtu.be/JbNlGCT94MU
Mě je up_dele kdo je Višňovský a zvyšovat sledovanost nějakými vlogu nebudu.
A proč ty širší pláště přes 2,3" kucí vozí i na českých „xc maratonech“ aka KPŽ které jsou furt stejné a terénu je tam minimum? Stejně jako skoro nikdo na to nevozí šlupky typu Sworks ale hezky Grid XC.
Jezdej co dostanou, ale jinak i na tech marathonech typu KPZ je obcas technika, malo, ale je, takze kdyz bys 90% trati objel v klidu na gravelu, tak na tech 10% bych ztratil tolik, ze se jim to jako zavodnikum nevyplati. Stejne tak by ses mohl ptat, proc vozej na zavody typu KPZ fully a ne lehka HTcka.
Ne nejezděj co dostanou. Jezděj co si za zvýhodněnou cenu koupí. Fully vozej protože je to pohodlbější a když je člověk míň vyklepanej podavá lepší výkon.
tak sis odpovedel :-).
Protoze hmotnost. Je rozdil roztacet 400g nebo 800g. Ty mas pojem xc posunuty jako u gravelu. Pro vetsinu to neni to co se jezdi na svetaku, ale to co jsi jezdil na gravelu.
Amen… NEBO AM/EN? :)
No hele, já nikdy na silničce neseděl a přesto ti můžu říct, že můj Diverge na 2" pneu, s karbonovou sedlovkou je na jízdu vsedě víc odpoustejici než hardtail Identiti s teleskopem na 2,4 …tam je masivní zadní stavba a po pár hodinách radsi šlapeš pořád vestoje.Nicmene je to prostě na jinej druh zábavy kolo
Předek je pochopitelně horší, ale není to tak hrozný jako ta zadní stavba…takže jet někam dál, Diverge by byl lepší
Ale tím chci jen říct, že koupit hardtail nezaručuje automaticky že bude ok. Full ano, ale hardtail taky chce mít šťastnou ruku při výběru :-)
Velmi hladký flow trail s dobrým gripem. Vidím to podle toho, že tam mi stačí i pláště typu Fasttrack nebo Renegade.
Okolí Prahy je specifické, tam jsem u lehčích pláštů spíš postrádal odolnost než grip, stačí se trochu pustit a pláště rozsekáš hned.
Fast Trak na suchu má gripu dost na zadní kolo, ale control má 700g a Grid 800g, takže asi nic pro gramhonice co maj chut na 400g :-)
Tam zase tak lehkej plášť musí být hrozně nabombenej aby se v těch přetíženích nežvejkal.
No záleží kde v okolí a kdy. Jsou místa kde v létě leží vrstva prachu kde se tyhle mikro vzorky nemají do čeho chytnout a musí se jet krokem a v zimě je často na stejných místech lepivá vrstva bahna kde se opět tyhle vzorky nemaj čeho chytnout.
Přesně tak, samozřejmě jsem se na gravelu pár krát svezl, super, ale nevyhovujou mi úzká řidítka a silniční posed.
Aby měl kolo pod 9kg :-)
Jo, to dovedu pochopit že to tak někdo chce z nějakého důvodu.Jen mě to zajímalo :-)
Pokud člověk staví lehká kola pro lehčí terén (to co by opravdu hravě zvládl gravel), kde člověk platí za každý gram dolů (kola cca 1100g), pak je přeci škoda to zabít 700–800 gramovou gumou.
Celo pevné kolo, s úzkými řidítky, jestě užšími plašiti a malými kotouči to hravě zvládne, Hravě si bude vybírat samo cestu… :) Lehké současné MTB není tak nepohodlné, jako sebevíc pohodlný gravel stejně vážící gravel.
Nechápu proč sem pleteš pořád grevl versus něco..
Bavíme se o lehkých šlupkach na mtb
Ja si s grevlem u lehkých MTB pneumatiky nezačal.
Odkazuji se k tomu, že XC MTB na 29 kolech s úzkejma plaštěma, není hned kandidát na gravel. MTB s úzkými plašti je furt lehčí a rychlejší XC, než „pohodlný“ gravel se stejnou průchodností terénem.
Jasně není to tak pohodlný jako 2.25+ balony ale není to zase tak tragický s defektama. Jasně po velký a těžký lidi to nebude ono , jen že to ani šlupky na CX nebo gravel kolech mimo expedičních mrch.
U 29er jsem musel přidat odolnost, grip, váha sla nahoru…výsledek ale není pomalejší kolo, naopak se dá jezdit rychleji
A na nějakých spíš cestách a sotkach rozdíl nepoznám
Ale je fakt že 1100 g kola jsem nikdy neměl, takže neznám, nevím :-D
Moc jsem to nezkoumal.
Jsem myslel, že takovýhle hovadiny s ultralehkýma pláštěma jsou minulost a koukám, že asi ne, ještě pořád jsou lidi co mají pocit, že na 500g plasti pojedou líp než na 700g plášti :)
Fyziku znas, ze ;-)?
Tu známe a i tak můžeme stále v klidu tvrdit a stát si za tím, že 500g pláště jsou hovadina. :)
tak určitě… ale třeba 600 g už by šly… každý nejezdí jen husté endůro z kopce :) nehledě na to, že kdo neprasí hlava nehlava „já mám 160 mm zdvihu, proč něčemu uhýbat“ tak to i ledaco vydrží… :)
Tak na hustý enduro z kopce je málo i 900g. Já jsem na 140mm ht na podzim vozil 1200g pláště místo 900g a mohl jsem si s tim dovolit daleko daleko víc. Jak kvůli vzorku a směsi tak kvůli odolnosti pláště.
Kolik vůbec váží ty tvoje karbon záplety bez pneu?
Hodně. Nepamatuju si přesně, myslim že okolo 1850. Ale je to docela neprůstřelný a vzhledem k poměrně ultimátní tuhosti to nejede zase tak blbě.
Pak se to dá docela pustit i na takovýhle površích.
To je stejně tak krásný kolo :-)
Já měl ty origo shit hodně přes dvě kila, v létě to nové zadní jsem taky na váhu nekoukal, takže teď mám od Ježíška nové taky okolo 1850 a to jsou do ruky lehký kola a hlavně už nemusim řešit praskající dráty
Neblbni vždyť lehký xc pneu Fast Trak nebo kombinace Mezcal/Barzo to jsou všechno 700+800g
A není to o zdvihu..u xc těch 100/120 je dneska jen pořádně využitý díky geometrii (teda u některých značek) která už není dělaná jen na výkon nahoru, ale je to schopný i dolu, do stran a všude co tě napadne :-D ale chce to najít pneumatiky, trochu víc než jen něco jako Fast Trak.Ten vzadu jde, ale Ground Control je lepší, přestože váží víc
lehké XC pneu už se od vynálezu 29'' teda asi nedělají :)
Svaly si zvyknou a potom ti to pojede jak Evel Knievel :-D
To zalezi. Pokud to chces na mtb a budes na nem jezdit trasy jako jsi jezdil na gravelu, tak proc by lehky a uzsi mtb plaste mel byt hovadina, kdyz to zvladl jeste lehci gravel plast? Pamatuji si, kdyz jsem jeste jezdil dlouho salzku, ze jsem to jezdil na rubena zefiros 2.1". Daval jsem to tam cilene, protoze tam odolnejsi a sirsi plast nebyl potreba a hmotnost plaste, valivej odpor hral na 10+h v tech kopcich roli. Samozrejme pokud chces jezdit vice teren, tak si k tomu das odpovidajici plast, ale fakt nevim, proc bych mel vozit 800+g plast, kdyz s tim budu jezdit tam, kde to neni potreba.
Jel jsem mtb Drásala 120km a tam lehké pláště stačí. Naopak na dlouhém MTB Beskydu jsem lehké racing Ralphy proklínal. Na 90km, myslím 3 defekty. Dojížděl sem s podlepeným, řízlým přednním pláštěm. Tehdy měly 26 Ralphy 2,1 cca 470g. Je to pořád stejné. Záleží na správném obutí do daného terénu.
Salzka – Ritchey Z-Max Shield WCS 29×2,10 bezduše – 575g – a pohodička :).
Jako jo, chápu tě :) Mně zas na tohle přijde lehký XC jako kravina. Ale to je tím, že nemám čas kola pořádně vyjezdit a tak sem to zredukoval na silnici/krosku, kde mám dvě sady kol a k tomu enduro, ať se mi nepřekrývají určení těch kol. Navíc prost povahou nejsem moc chrt a obětuju gram na úkor odolnosti, na XC sem jezdil většinou Ardent Race a Ikona, ale to XC většinou jezdilo na trailech na Točné.
Každopádně každý to máme nastavený trochu jinak.
No jo, papírový pláště na Hočiminovi nemaj dlouhého trvání. :-)
Ano, základy, takže vím, jak velkej rozdil v jízdě je 90kg hmoty na 500g nebo 700g pláštích. Kromě placebo efektu, naprosto zanedbatelný, kdežto co se výdrže a odolnosti pláště rozdíl zásadní.
Takze nevis. Jen placas. Odolnost nikdo nerozporuje, ale proc ji vozit, kdyz ji nepotrebujes?
Neplácám, proč myslím, že v xco i v maratonu se davno upustilo od lehkych slupek? Prinos na celkový čas? Na hodinu závodu v jednotkách vteřin. Kromě hmotnosti, je daleko důležitější směs a dezén. Chápu, když to řeší někdo kdo jezdí alespoň v Čechách v top 10 na závodech, jinak je to *********.
hlavne resit vteriny na XC zavodech? chapu na typu zavodu kde jedes proti casu ale na takovymhle typu jedes proti lidem, jedes pilu kde jedou ostatni, odpocines si kdyz muzes, brzdis, pridavas… realne par vterin ztratis i chybnym brzdenim ale nejsi na asfaltovymnokruhu kde muzes ladit brzdny body… takze variabilita vnejsich vlivu a jizdniho stylu ma nekolikanasobne vyssi vliv nez par sekund uspory na gume… za me je to hloupost resit papir a nedojet… podotykam na zavodech… v rekreacnim jezdeni kde o nic nejde, mi takovy riziko prijde jeste mnohem zbytecnejsi… netvrdim vozit nutne DD gumy, ale odolnejsi guma a dojets vyjizdka prinese mnohem prijemnejsi pocit nez jeden, nedejboze vic defektu za vyjizdku
No ale zase s lehčim pláštěm někdy přijedeš domů s o to větším úsměvem, protože si dnes nedefektil. S odolnějšíma pláštěma to lze považovat skoro jako samozřejmost a vůbec si ten vzácný pocit neužiješ. :-)
vidis na tenhle uhel pohledu jsem nemyslel :-D takovy to … pi*o uff neska to bylo tesny, kdybych toho sneka trefil, guma fpi*i a sel bych pesky :-D
Ty se chces za kazdou cenu hadat, to ja poznam :-). Protoze jezdi teren, zvlast XCO, kde odolnejsi plast ma vetsi benefit nez lehci plast, podobne jako u marathonu. Pokud ale nekdo jezdi sotky nebo lehci teren, kde mu lehky plast staci, tak proc by mel sebou tahat o 1/2 tezsi plast, kdyz to vzhledem k terenu nepotrebuje? Ne kazdej drti tezke tereny, nekdo se jen toula krajnou po lesnich cestach, jako to delal roky predtim na 26" a nevyhledava tezky teren a gravel nechce, protoze je pohodlim nekde uplne jinde. Tato diskuse je podobna, jako kdyz mne nekdo bude presvedcovat, ze na trekove kolo je lepsi gravel plast :-).