• masox22

    Ahoj, dotaz je sice trochu mimo forum ale jen zdánlivě, má někdo nějaké zkušenosti s tréninkem fyzičky na kolečkových běžkách?

    Pokud ano podělte se o zkušenosti než za to člověk vyplázne peníze.Dík

    0 0
    • kajis  

      Já na nich jezdím a jezdí se mi pěkně. Jednak si procvičíš techniku(jezdit na kolcích je o něco náročnější na techniku) a jednak si zlepšíš fyzičku. Ale abych pravdu řekl – pro člověka, který netrénuje na lyže nevidím moc důvod, aby si pořizoval kolečkové lyže místo kolečkových bruslí.

      Výhody

      zlepšuješ si techniku

      trénuješ spíš svaly, které zapojuješ při jízdě na lyžích

      můžeš líp trénovat soupaže

      Nevýhody

      nemá to brzdy. V malé rychlosti se dá zastavit takovým

      pseudoplužením, ale ve větší rychlost můžeš prostě jen jet, nebo

      spadnout.

      je potřeba solidní asfalt, jinak se ti vytřesou plomby

      hůř snášejí terénní nerovnosti (žlábky v asfaltu a pod.),

      než inliny

      Cenově dobré inliny a kolečkové lyže (tréninkové) vycházejí podobně, takže jak už jsem psal – jestli chceš začít víc trénovat na zimu, tak můžu se víc rozepsat (jaké lyže a tak), ale jinak bych zůstal u inlinů.

      0 0
      • masox22  

        Jedná se mi samozřejmě i o trénink na zimu poněvadž jezdím na běžkách celou zimu a v mých končinách je sněhu velmi poskrovnu. Jsou i kolečka pro horší terén – nafukovací a s větším průměrem. Zajímá mě spíš verze pro bruslení.

        0 0
        • kajis  

          Já mám kolečkáče z Jeseníku: viz tady Konkrétně SKATE R s pomalýma kolečkama. Jezdím s nima v Praze na Ladronce a v okolí Opavy kdekoli, kde je menší provoz a dobrý asfalt a málo kopců.

          Ty lyže jsou ocelové, takže mají i odpovídající váhu – nikdy mi to ale nevadilo. Dvakrát jsem měl možnost se projet na karbonových kolcích s rychlýma kolečkama. Sice člověk na nohou nic necítí, ale při každém sebemenším sjezdu jsem byl po… strachy. :-)

          0 0
        • Standa  

          Pokud ti jde čistě o techniku a přípravu na zimu tak kolečkové lyže.Mám také ty z Jeseníku se 100mm kolečky.Jde hlavně o to,že na noze máš běžecké boty a lyžařské vázání a v takto měké a relativně volné botě si musíš dávat safra majzla na techniku,protože asfalt ti nic neodpustí.Pokud jezdíš od mala (nemáš potřebné zábrany) ,tak sjedeš i větší kopec a zatáčky odšlapeš.Přibrzdit se dá jakýmsi pluhem,ale na brždění téčkem v běžkařských botech můžeš zapomenout.Pokud ti až tak nejde o techniku a v zimě nejezdiš na závody kup si klidně ty kolečkáče s pevnou botou.Občas na nich někoho potkám,ale vždycky jen na asfaltu,v lese jsem ještě nikoho nepotkal.

          0 0
      • juli  

        Jde spíš o to, jaké kolečkáče si pořídíš. Mám teď na testování TrailSkate v provedení do terénu a jsem z nich docela unešený. Dodávají se i v provedení na klasiku se záchytem zpětného momentu a měkkým vázáním a bez hydraulické brzdy. Můžeš mít 8"gumu se vzorkem i 7"hladkou pneumatiku na asfalt.

        Řekl bych, že se tím stírají nevýhody, které jsi uvedl, naopak oproti bruslím se dá trénovat ovládání těžiště lyže.

        0 0
        • kajis  

          Jj, omezil jsem se jenom na tradiční kolce – s těmahle jsem nikdy nejel.

          Vypadají fakt pěkně. Jak jde to brždění? Je mi jasné, že umí zabrzdit skoro na místě. Chudák ale lyžař, který setrvává v pohybu. :-)

          0 0
          • juli  

            O brzdách se rozhodně nedá říct, že by byly schopné zastavit na místě a vidím to jako positivum pro začátečníka, kterým jsem. Bubnová brzda, byť v obou lyžích, má svoje limity, ale dá se poladit pro vyšší účinnost kvalitnějšími hadicemi a změnou kapaliny. To, ovšem v tomto okamžiku nepokládám při svých schopnostech za přínosné :-)

            0 0
        • jIrI___  

          Nevíš o nějakém videu třeba na youtubu, kde je tenhle kočkopes vidět v akci? Celkem by mě zajímalo, jakým stylem a kde se na tom jezdí :)

          0 0
          • juli  

            Na jt nevím, ale tady jsou dvě. taky jsem z nich „čerpal“.

            0 0
          • juli  

            Odkaz přímo na frantíky Tady je toho víc.

            0 0
            • Twisp  

              to musí bejt hrozna drina …

              0 0
            • kajis  

              Dá se na tom jet delším skluzem jako na normálních kolečkáčích? Mě přišlo, že na těch videích na tom všichni „šlapali zelí“.

              0 0
              • juli  

                Já jezdím kašpárka :-) ale na asfaltu se po jedné lyži dá dát docela dlouhý skluz, pokud tě nemá snahu něco rozhodit, tak jako v terénu.

                0 0
              • mr.antik  

                To po Jizerských rovinkách jsem viděl jednoho týpka, nohy měl jak švarcenegr a stejně na tom jel hrozně těžkopádně, asi jako když skejtuješ na sjezdovkách…

                0 0
      • Radez  

        Se omluvuju zakladateli vlákna, že se tu taky na něco zeptám.

        1.)Jak si psal o těch bruslích, tak si asi myslel ty kolečkový brusle co sou nízký co? :-) no prostě ty závoďácký, páč třeba sem si teď pořídil solidní fitnessky a jako, že by mi to dávalo nějak zabrat se mi nezdá(to bude asi tím, že se v tom nedá ohnout noha v kotníku a celkově ten pohyb je takovej nemotornej – si připadám jak kdybych bruslil na sjezdkách, místo běžek), ale zase sem nechtěl investovat moc do těch závoďáckejch (nízkejch), když už sem si to pořizoval abych ve všední dny když su ve škole měl nějakej pohyb.

        2.) Jo a na těch běžkách se fakt nedá nijak brzdit? Ty jo u nas na tom borec jezdí v serpetýnách a sem si právě myslel, že to nějak jde ubrzdit, když jezdí po takových kopcích. Je pravda, že sem ho dycky viděl jezdit jen nahoru, dolu nikdy :-).

        0 0
        • kajis  

          ad 1) pro jízdu na kolečkových bruslích s hůlkama se kupodivu většinou doporučujou ty nejlevnější supermarketové brusle :-) Je to kvůli tomu, že mají mnohem větší odpor, než ty dražší. Když jedeš rychle už bez hůlek, tak ti hůlky spíš překážejí, než že bys trénoval ruce.

          ad 2) má v podstatě 3 možnosti: a) může mít na lyžích brzdičku – takový patent, co trvale, stále stejnou silou brzdí kolečka. S tím se dá právě i ledacos sjet, ale musí se vždycky zastavit, utáhnout, pod kopcem zase povolit. Na ježdění do dlouhého kopce a dolů je to Okay, na členitější terén to je opruz.

          1. může dolů jezdit nějak jinak (busem?)
          2. může to být bouchač a sjet to :-) Ale to záleží na tom, jaké je to

          klesání a jestli není v cestě nějaká ta křižovatka (v horším případě, kde jede z vedlejší).

          0 0
          • Radez  

            No ty moje zrovna z Jidlu nebo Mínusu nebyly, stály tři osum, sou tam devítkový kolesa a jezdím na tom bez hůlek s hůlkama bych se na silnici (cyklostězce) nechtěl ani motat. Hůlky si nechám na zimu. Ale je to jen nouzovka, abych měl nějakej pohyb na kolejích.

            Ale je pravda co říkáš, potkal sem tu jednoho typa co fakt jezdil s hůlkama s nějakejma markeťákama :-) a divil sem se že ještě žije.

            Jo tak to bude asi ta první možnost, jak o tom mluvíš, tatík s ním dělá jednom firmě a kdysi se s ním bavil a říkal, že se mu to jaksi z kopce moc nerozjíždí nebo co. Busem by nejel v životě na to je moc velkej sporťák. Ale jak ten patent funguje sem nevěděl, tak dík za info.

            0 0
          • mira7776  

            Vážení přátelé.

            Je vidět že jste ještě nezakusili pohodu zvanou SKIKE.

            můžete kouknout na youtube http://www.youtube.com/watch… ,nebo mne navštívit a vyzkoušet si to při lekci. Brzda ovládána intuitivně a do nuly zastvíte i při rozjetém sjezdu z Černé Hory.

            Na krátké trávě se suchým tvrdým podkladem není problém bruslit i sjíždět. Dost ale chvály. je to třeba nezkoušet sám, ale nechat si to ukázat, vysvětlit, poradit a pa jezdit…

            0 0
        • masox22  

          Jen se klidně ptej na co chceš, každá informace ohledně tohoto druhu vyžití je přínosná a určitě nejenom mě.

          0 0
        • maraMTBO  

          I na fitness bruslích se dá jezdit stylem alá Sáblíková, určitě nepotřebuješ závodní kotníkový. Co ale potřebuješ, tak je přenášet těžiště a dlouho se vyvážet na jedné noze a samozřejmě musíš jezdit v předklonu. Pokud na tom budeš prkeně stát, tak máš pravdu, že se nemáš šanci zapotit, protože ti to nedovolí rozsah pohybu.

          Opravdovej rozdíl mezi bruslema kotníkovejma a s kloubem poznáš až tehdy, když budeš mít každej skluz dlouhej řekněme 10 metrů.

          0 0
    • mr.antik  

      Já jsem viděl nějaký baby (lyžařky) co trénovaly s hůlkama na in-lajnech

      0 0
    • masox22  

      V čem se jezdí na těch do terénu- myslím jaké boty bouváš do toho upínání?

      0 0
      • juli  

        Dotaz je předpokládám na mě. Obouvám běžné sportovní/turis­tické boty. Dovozce doporučuje sálovky.

        Oba typy budou po celé tři dny k dispozici na „Posvícenské huse“, tak pokud to nemáš daleko, můžeš si je tam vyzkoušet.

        0 0
    • masox22  

      Tak teď nevím co a jak. Nejlepší by bylo si to vyzkoušet a rozhodnout se jakou variantu zvolit. Zda tu na asfalt nebo něco do mírného terénu. Ty kolečka bez nafukování asi budou pěkně tvrdý a otřesy na asfaltu budou nic moc.

      Každá s firem (http://www.jove.wz.cz nebo http://rollerski.jesenik.com má obě možnosti.

      0 0
      • kajis  

        Asi leda vyzkoušet. Nemůžeš si je někde v půjčit?

        0 0
        • mira7776  

          Nazdar . už jsem to psal vejš ale zopakuji: vyzkoušej JOVE nebo SKIKE. Pokud to máš jako přípravu na běžky, pak asi JOVE, ale pokud si chceš rád zajezdit v normálním terénu, na šotolině, po polňačkách, loukách a zaměstnávat při tom ruce-nohy (a nejen) tak SKIKE. Já to sice prodávám, ale i kdyby ne, přišel jsem k nim jak slepej k houslím a dneska na nich jezdím skoro každej den a těším se až uschnou meze a budu moc do terénu. ukázaka je na http://www.youtube.com/watch…

          Vyzkoušet je můžeš se mnou při lekci – www.dovzduchu.cz

          0 0
    • Greyhound  

      Tak kamarád-nadšený běžkař do mě tak dlouho hustil, že bez přípravy na kolečkovejch lyžích to prostě nejde až jsem si je taky pořídil, konkrétně ty jove skate. Musím říci, že takovej rozdíl co do náročnosti jízdy jsem proti inlajnům nečekal, je to strašně vratký, jakékoliv odchýlení od ideálního pohybu je nekompromisně trestáno a těžko se to zachraňuje. Na inlajnech jsem to po pěti minutách moh rozjet s pocitem jistoty v podstatě naplno, na lyžích se po několika hodinách musím stále soustředit na 120% a na maximální rychlost s přiměřeným rizikem pádu postačuje velmi nízké fyzické nasazení. Z hlediska technické obtížnosti a s tím souvisejícím efektem na fyzičku pro začátečníka bych to přirovnal třeba k dvojici squash/tenis s tím rozdílem, že sbírat ze země tenisák je výrazně příjemnější než sebe :-D

      Jestli to může nějak znatelně vylepšit techniku na sněhu nejsem schopen posoudit, ale trochu pochybuju, na celkovou fyzičku mi přijde snažší si jít zaběhat, hlavní přínos vidím v posilování rukou a tréninku soupaží. Dám tomu ještě čas, ale jestli zjistím, že na inlajnech to jde dělat s hůlkama podobně tak ty moje kolečkový lyže za chvíli asi uvidíte tady v bazaru ;-)

      0 0
      • kajis  

        No jo, kolečkové běžky jsou na techniku podstatně náročnější než jízda po sněhu. Je to ale věc zvyku a jestli máš zvládnutou techniku jízdy na sněhu, tak by ses měl do jízdy na kolcích docela rychle dostat.

        Techniku v zimě to podle mě zlepšuje a v zimě to podle mě určitě poznáš. Rozdíl je největší na začátku zimy, kdy někteří stojí poprvé po 8 měsících na sněhu a vrávorají na tom.

        Ohledně té stability – jove má nafukovací kolečka, co? Jestli jo, tak bych je zkusil trochu podhustit, aby byly pomalejší. Na rychlých kolcích je vždycky horší držet stabilitu.

        0 0
        • Greyhound  

          Jo, ty kolečka jsou nafukovací. Ale s tím podfouknutím nevím, kamarád je na první jízdě neměl pořádně nabouchaný a říkal, že mu pak občas přední kolečko jakoby podvrtlo a šel pak přímo k zemi. Jinak pokud to někdo hodlá zkusit tak fakt doporučuju vzít levný hůlky a chrániče na kolena, hůlky při pádech na asfalt dost trpí a kolena taky. proti inlajnům je to prostě záležitost pro fajnšmekry :-)

          0 0
          • kajis  

            Já jsem na nafoukávacích kolečkách nikdy nejel, akorát vím, že čím jsou kolce rychlejší, tím větší problém je na nich neplápolat a jet. Tak jsem nadhodil tohle, ale možná to není nejlepší nápad. :-)

            Jinak potvrzuju. Chrániče na kolena nosím a hůlky už jsou několikrát zohýbané aluminium.

            0 0
      • mira7776  

        Tak až prodáš běžky, zkus skike. Rovnou říkám, že tak rychlý jako brusle nejsou, al zato maj opravdu účinnosu brzdu ovládanou nohama a kopce nebo horší povrch nejsou problém. jezdím od baráku a zase domů, žádný dojíždění na dobrej terén. Kopce ani díry nevadí a když je sucho, pustíš to do polí.

        Kupovat není třeba, možno vyzkoušet u mne při lekci http://www.dovzduchu.cz/…kajking.aspx.

        Hezký jarní den.

        0 0
        • Greyhound  

          Tak když už se tady po zimě vytáhlo tak krátký update – nakonec jsem z těch jove padat přestal a chvílema mě to začalo i bavit, ale pořád to teda považuju spíš za nutný zlo pro nadšené běžkaře když není sníh.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • krokus  

      S ohledem na aktuální oblevu vytahuju tohle téma.:-) Výhledově uvažuju o kolečkových běžkách na skate. Máte s tím někdo zkušenost? Bylo by reálné na tom jezdit třeba v Praze na Ladronce (mám to kousek z práce), nebo je brždění takový problém, že by to byl risk pro mě i okolí? Jak dobře funguje zadní brzda Fischer? Dík za zkušenosti a názory.

      0 0
      • dr nick riviera  

        Na Ladronce se na tom lidi pohybují relativně často.

        0 0
        • BikerM  

          Souhlas, taky tam casto potkavam lidi na kolcich (koleckovych bezkach).

          0 0
      • Beekeeper  

        Jezdím na tom od loňska. Ze začátku na železniční cyklo… což je ± rovinka… k naučení asi dobrý, ale jinak je to celkem nuda. Pak jsem se odvážil do NMNM na okruh a tam ty kopečky jsou super… hlavně nahoru, dolů jsem baba, dělám cokoliv aby se to moc nerozjíždělo.

        Jinak s tím ježděním na cyklo kde je větší provoz… není to ono. Je třeba dávat bacha na hůlky, vždycky se srovnat, stáhnout se… Když to vemu z opačné strany, tak i já když jsem bruslař/cyklista se moc necejtím, když někdo okolo máchá do široka holema s hrotama.

        0 0
      • MichalOld  

        Kolce mám na skejt (Fischer). Jezdím je na podzim jako přípravu na zimu. Mám 2 min pod barákem rovinatou cyklo. Je to prima přípravná aktivita před lyžařskou sezónou. Brždění – jak už zaznělo – problém. V nouzi vjet do trávy a pak se děj vůle boží :) Druhé hole s hroty z tvrdokovu jsou nutnost – normální odděláš během jedné vyjížďky. Pozor na mokré listí, to je o hubu. A taky pozor na to, abys nepíchl hůl do kanálu nebo nějaké škvíry, jinak ji zlomíš. Kolce stačí hliníkové. Dělal jsem si testy, a na stejné trati jsem při mnoha jízdách dělal stejné časy. Na hliníkových jsi jen o kousek výš (výhoda třeba když jsou na zemi klacky a bordel). A taky jsou samozřejmě těžší než karbony. Carbon lite boty jsou na kolce úplně v pohodě.

        1 0
      • duk  

        Přidám jeden poznatek, když jsem na tom kdysi zkoušel trénovat – na skate doporučuju hodně pomalý kolečka. Měl jsem nějakou dobu půjčený kolce s rychlejma a je to celkem vopruz, protože není problém jet hodně pod 3:00/km a po rovině nemusíš skoro nic dělat.

        PS: s oblevou to zatím není tak hrozné, foto z dneška

        1 0
        • Barak  

          Pochybuji, ze nekdo bude k novym lyzim jeste kupovat nova kolecka. Co vim, byvaji na kolcich nejaka stredne rychla kolecka, coz je podle me optimalni.

          Ono je to tak, ze cim vetsi teplo, tim vice guma zmekne, „lepi“ se na asfalt a nejede. Takze pri pomalych koleckach se budes v teple fakt trapit. A naopak s rychlymi kolecky se v teplotach treba pod 5° rozjedes, ze fakt nemusis skoro nic delat, jak pises. Proto je dobre mit treba druha kolecka a stridat dle rocniho obdobi. Ale to ma podle me smysl pri velkych najezdech, kdyz uz to clovek mysli fakt vazne.

          1 0
    • camillio  

      Kdysi jsem to zkoušel, opakovaně a hodně tvrdohlavě, a neuspěl. Musíš mít dobrý povrch. Stačí tu a tam kamínky a už je to peklo. Na lyžích nešetři, nevyplatí se to. Pády bolí, na inlajnech se v pádu můžeš aspoň převalit, tady by sis urval kotník. Hole zničíš, v začátcích rozhodně hliníkové. Ovladatelnost oproti inlajnům mizerná. Hole ti často ustřelí. Podobnost s lyžemi na sněhu minimální, spíš žádná. Když jsem s tím začínal, měl jsem vysněnou, jak to bude super trénink. Byl to ryzí masochismus :D

      Edit: blbě zařazeno, mělo být pod krokuse.

      0 0
      • krokus  

        Dík za názor. To není moc dobrá reklama na kolečkové lyže. :-) Koukal jsem, že se dají půjčit třeba v Decathlonu, to by asi mohl být první krok – nejdřív si to vyzkoušet.

        0 0
        • BikerM  

          Takova silenost to zas neni. Ja mam na skatech odkroucenou treba 3 tisice km, bez padu a bavilo me to. Ted mam nove karbonove klasicky, ale zatim jsem na nich byl 3×, bo neni cas. :/

          0 0
      • Shaby  

        Měl jsem z kolců stejný pocit jak ty. Ale myslím, že to bylo tím, že ani na sněhu nemám moc dobrou techniku a kolce jsem měl jen párkrát půjčený a něměl jsem morál se na tom víc učit/trápit. Hůlky to chce mít dobře nabroušený a na asfalt spíš pokládat a tahem se odrážet, než píchat jak do sněhu.

        Na soupaž to bylo menší zlo, jinak jsem se ale rád vrátil k bruslím.

        Když na tom někdo umí, tak to je ale pěkný pohled a nejspíš i slušný trénink (závoďáci na tom jezdí hodně).

        0 0
        • camillio  

          Hroty se doporučují vyměnit, standardní do sněhu totiž nejsou z tvrdokovu.

          Závoďáci na tom jezdí, protože většinu roku jim nic jiného nezbývá. Jednoho současného olympionika znám a dostali jsme se i ke kolečkům a neřekl o tom nic pěkného. Asi bych to přirovnal k našemu zimnímu ježdění na válcích, většina lidí to prostě psychicky nedá. Já jo, klidně na nich budu denně 2 hodiny šlapat a jen poslouchat něco ve sluchátkách, s morálem problém nemám. Ale kolečkové lyže jsem prostě nedal :-D

          0 0
          • Shaby  

            Jasně, hroty na asfalt jsem samozřejmě měl. Ale i ty se obrušují a je potřeba je pravielně ostřit.

            Já měl problém s tím, že ta lyže prostě nejela rovně, podle naklopení to více či méně zatáčí a přišlo mi, že na opačnou stranu, jsem bych čekal. Zkoušel jsem kolce na klasiku i skejt, a vrátil se k bruslím a ruce holt budou na začátku zimy trpět :)

            0 0
      • RadekHubl  

        No mám na kolích nějaký ty tisíce naježděný a to co ty popisuješ tak odpovídá prvním 2–5 vyjížďkám.

        I já je kupoval jako „trénink, až se zima zeptá“, ale je fakt že je to úplně něco jiného než běžky na sněhu.

        Samozřejmě že za ideálních podmínek (suchá, široká cyklostezka s mírním sklonem a větrem v zádech) je to žůžo-labůžo, ale takovýhle míst zas tolik není :-D

        Jakmile je cyklostezka užší, špinavá (kamínky zas tolik nevadí, mnohem horší je mokré listí, nebo nedej bože větší vyskyt slimáků) tak to zas taková pohádka není, ale to platí i u kola ;-)

        Je to jako se vším, člověk musí přežít porodní bolesti a teď když jedu do Livigna primárně na kolo, tak sebou (krom věci na běh a lezení) beru i kolce :-)

        2 0
        • krokus  

          Hele a jak to je s bržděním? Měla by smysl ta brzda od Fischeru? Když člověku na cyklostezce vběhne pod kolo dítě nebo pes, teoreticky to jde nějak ubrzdit, ale co na těhhle peklolyžích? Ladronka v Praze by mohla být dobré místo na kolce, ale nějaký pohyb lidí tam přece jen je.

          0 0
          • Barak  

            S bržděním je to dost problém. Dá se brzdit stromečkem jako na klasických lyžích. Ale rozhodně nezabrzdíš hned a od určitého sklonu kopce jen přibržďuješ a nemáš už šanci takhle zastavit. Pokud ti tam vběhne někdo na cyklostezce, tak nouzově nemáš šanci zatavit. Buď musíš změnit směr nebo (třeba na Ladronce) vyjet na trávu a tě to buď zabrzdí nebo holt upadneš. Což v malé rychlosti do trávy není problém, když teda nespadneš fakt blbě a nezlomíš hůl.:-)

            Konkrétně na Ladronce pohyb lidí je, ale zdá se mi, že jsou tam nějak ukáznění, protože krizové situace tam, alespoň podle mojí zkušenosti, nenastávají. Jednou mi tam vběhlo do cesty dítě, které stálo na kraji, koukalo na mě, jak se blížím a těsně přede mnou se rozhodlo, že přeběhne. Neměl jsem šanci ani změnit směr, natož zastavit. Chytnul jsem ho do náručí, abych ho neporazil, zvednul a vyjel s ním do trávy, kde jsme teda už v malé rychlosti upadli.

            0 0
          • Greyhound  

            Zkušenosti s brzdou nemám. Brzdím pluhem nebo tak, že jedu jednou nohou v měkkém podkladu ve škarpě, ani jedno není moc příjemné a funguje jen do určité nízké rychlosti. Jezdím proto známé trasy kde vím, že to můžu pustit rovnou nebo po počátečním brzdění od určitého místa . Jakmile to ale pustíš tak už neuděláš nic a děj se vůle boží, smotky s hůlkama na rukách a kolcema na nohách jsou dost nepříjemný :-) Jako se vším je to ale hodně o technice, lidi co to umí tak na tom dávají sjezdy co nechápu.

            0 0
          • RadekHubl  

            Brzda, já na kolcích začínal docela mlád (19 roků) a tak jsem se moc nebál, takže nebyl důvod řešit brzdu.

            Dnes (37 roků) už mám trošku skill a co neubrzdím tak si věřím že nějak zvládnu (vyjetí mimo silnici je skoro vždy nejlepší řešení, tady platí výhoda nás hubených, 60kg prostě zastavíš lépe než 100kg).

            1 0
        • camillio  

          Já těch vyjížděk absolvoval víc než 5. Asi bych to řekl tak, že jsem chtěl přípravu na skejty v podobě co nejvěrněji připomínající skejty. A to se nestalo, je to absolutně jiné. Zato se přidala hromada faktorů, která mi z toho udělala opruz a zklamání.

          Občas potkávám tady na Táborsku člobrdu, který je prohání snad pořád. Před ním, stejně jako před tebou smekám a závidím, ale sám zůstanu u svých sportů.

          @Krokus – jestli se dají půjčit, není co řešit. To je bezpečná a levná varianta :)

          0 0
        • jan.pernik  

          No jak říkáš. Ale tak 15. vyjížďka už super. Na hůlky musí mít člověk bodce na asfalt. Pak je to celé super.

          0 0
        • kamaro  

          Mám kolečkové lyže na klasiku z Dekáče. Hole musí být s hroty na asfalt – dají se vyměnit, já mám komplet druhé hole na asfalt.

          Protože se mi ten pohyb na tom líbí (v létě jsem jel třeba Dunajskou cyklostezku na etapy a tam bylo to super) tak uvažuji o investici do letních bot. Nyní jezdím v zimních na klasiku a je v tom pochopitelně teplo. Ale současně bych si asi chtěl koupit i druhé kolečkáče na skate a teď přemýšlím jak s botama. Dvoje se mi moc kupovat nechce, zimní skaty nemám.

          Kdybych šel do kombi bot – https://www.xcsport.cz/…eckove-lyze/ – bylo by to zásadní omezení pro oba způsoby ježdění? Má s tím někdo zkušenost?

          0 0
    • krokus  

      Pokud bychom se bavili o konkrétní výbavě (pro člověka, který na tom nikdy nestál, ale zase má rád kvalitní věci:-)), jak byste viděli toto?

      • Kolečkové lyže z Dekáče (mohl bych si je nejdřív půjčit na vyzkoušení)
      • boty Fischer Carbonlite Skate, které mám normálně na zimu – předpokládám ale, že v létě by byly nepoužitelné
      • hůlky: No tady nevím. Myslel jsem, že použiju Leki PRC 750, které mám trošku nazbyt, a osadím je adekvátními hroty, ale zase že by se mi je chtělo během jedné dvou vyjížděk zničit, jak tady někdo psal, to ne.
      0 0
      • jan.pernik  

        Takže kolečkovky z dekáče na pohodu. Nejedou tak dobře, ale na trénink super. Mám na klasiku a dobrý. Boty, to je jedno.

        Hůlky si kup nějaké šutovní hliníkovky a hlavně na ně silniční hroty. Klasické hroty zničíš za 10km a pak to podhrabuje a ty karbonovky asi na první vyjížďce zlomíš. Hliníkovky narovnáš.

        1 0
        • krokus  

          Dík. Ty hroty jdou sehnat nějaké nasazovací? Předpokládám, že levné hliníkové hole šroubovací hroty nemají.

          0 0
          • Shaby  

            Hroty jsou sundávací (po nahřátí), a vyměníš je za ty na asfalt, např. Haakon tady: https://haakonsport.cz/…icky-haakon/

            1 0
          • RadekHubl  

            Tavná pistole a horkovzdušná pistole :-)

            0 0
          • RadekHubl  

            Tavná pistole a horkovzdušná pistole :-)

            0 0
          • Bulda  

            ještě taky záleží na průměru hůlky, dělá se 8–11mm, měří se v místě kde by měl mít hrot horní lem

            https://www.sunshop.cz/…-lyze--11mm/

            https://www.xcsport.cz/…y-na-asfalt/

            0 0
          • krokus  

            No a kdybych se rozhodl využít ty své Leki 750, byly by ok třeba tyhle hroty?

            0 0
            • ratel  

              Cena dvojnásobná proti klasickým nahrivacim viz výše, rozměrově asi ano. Ale ten šroubovací mechanismus ve mně nevyvolava důvěru. Stejně to dáš na zimní hole, na které pak dáš zpět sněhové talířky nebo ne? Takže budeš ty zimní lepit tak jak tak…

              Další otázka je broušení hrotu. Trvdokov musíš diamantem, já mám více párů hrotu , postupne měním a pak je brousím najednou. Krát dvě bo manželka. Hroty nasazene na hůlce se brousí blbě :-), pokud máš okolo brusky málo místa.

              0 0
              • krokus  

                Používal bych tyhle hole jen na asfalt, mám je zbytné. Takže jsem myslel, že bych to zkrátka jen našrouboval a nechal tam do konce životnosti holí.:-)

                To mě nenapadlo, že je potřeba ty hroty brousit. Má se to dělat i u holí používaných jen na sněhu? Nikdy jsem tohle neřešil.

                0 0
                • ratel  

                  U sněhových hrotu to nepotřebuješ, leda bys jezdil po 3 cm sněhu a hroty by se zarazily o podklad…aspoň 10 let:-).

                  Každopádně tvrdokov hroty na asfalt musíš brousit, jinak kloužou. Nebo kupovat nové. Broušení na brusce s diamantovým kotoučem je otázka pár minut.

                  0 0
                • duk  

                  Na sněhu to tak důležité není a taky se tolik netupí, ale do asfaltu musí být dobře nabroušené, aby se zapíchly. S tupými se skoro nedá jet.

                  1 0
            • Barak  

              Vykašli se na jakékoliv hroty, které musíš při nasazování nahřívat. To poslední, co chceš, je při zlomení hrotu řešit, jak zbytek sundáš z hole a nasadíš, alespoň na dojetí nový (ano, hroty jsou spotřebák a vozíš s sebou náhradní). Když budeš kousek od auta, máš po vyjížďce, když to bude dál, je to celkem opruz, protože při použití hole se zlomeným hrotem hrozí její dost rychlé obroušení.

              Kup normálně 2 sady těchto Swix hrotů a budeš moct řešit ježdění, ne servisní kraviny. Jo a chce to diamantový pilník na jejich broušení. Když už kupuješ lyže, koupil bych i hole, já mám od Swixu Roadline hole.

              Co se týká bot, jezdil bych v zimních botech. Ideál je, když máš nějaké starší, ve kterých už nejezdíš, protože v létě se o dost víc potí noha a ty boty jsou pak celkem síla.:-) Stejně pak jezdíš i na podzim (já i v zimě) a to ti v letních botách bude kosa, takže stejně pojedeš v zimních.

              0 0
              • ratel  

                No pochybuju že při zlomení hrotu bude konec hole bez následků a náhradní hrot půjde bez nářadí a úpravy konce hole nasadit. Navíc když jsem zlomil, tak nad hrotem.

                Ale třeba to jde. A zas tak často se hole nelámou…

                0 0
                • Barak  

                  Hrot je dělaný jako patka na kole, tedy nejslabší a nejlevnější článek, který má obvykle prdne. Samozřejmě neberu pády. Ale standardní zlomení kvůli nějaké prasklině v asfaltu, které si nevšimneš. Ještě se mi se šroubovacím hrotem nestalo, že bych ho relativně v pohodě nesundal. Tím, že to není přilepené, tak jen odšroubuješ vršek, párkrát zabereš doleva doprava a je to dole. Pak nasadíš nový a hotovo, operace na dvě minuty.

                  0 0
              • krokus  

                Já nevím, radši bych využil ty zbytné Leki 750 a koupil k nim hroty, kdyby to šlo. Kupovat teď vcelku drahé hole, když ani nevím, jestli u toho vydržím, asi není ideální.

                V zimních botách bych v létě určitě nejezdil. Buď bych to v létě vůbec neprovozoval, nebo bych časem dokoupil letní boty.

                0 0
                • Beekeeper  

                  Však do začátku kup hole za pár stovek a uvidíš. Zlomit drahé hole je škoda.

                  Boty taky… původně jsem myslel, že koupím co nejdřív letní, ale v těch zimních to je nakonec v poho… ikdyž teda nejezdím v letě v poledne..

                  Pilník se nechá koupi za pár korun.

                  0 0
                  • Beekeeper  

                    Ještě dodám, že je dobrý koupit i dobrý letní rukavice. To jsem tenkrát trochu podcenil..

                    0 0
      • RadekHubl  

        Kombinované boty (skate/klasika) jsou to samé jak trekové kolo, dostaneš se z bodu A do bodu B, ať už tě potká silnice nebo terén, ale ani jedno si neužiješ.

        Letní boty jsou podle mě nesmysl, pár jsem jich zkoušel a jediná výhoda bylo to větrání, ale vedení nohy, pohodlnost a vše ostatní bylo fakt špatně. Jezdím normálně v zimních (Salomon S/LAB Carbon Skate Prolink) a beru slabé ponožky.

        Hůlky na začátek raději nějaké starší, ale PRC 750 vydrží stejně ať na sněhu nebo na silnici, největší pravděpodobnost zničení je při pádu. A když se učíš na sněhu nebo na silnici tak spadnout můžeš na obojím stejněkrát :-)

        Důležité jsou hroty (a jejich směr/sklon k silnici), já začínal tak že jsem měl jedny hole a na jaře/podzim jsem měnil hroty.

        0 0
        • ratel  

          No u těch hůlek jsou problém mosty, dilatace, kanály atd. To je největší riziko zlomení…

          2 0
          • kamaro  

            Mohu potvrdit. Kdybych se do té malé díry v poklopu kanalizace chtěl trefit, tak se mi to nepovede. Díru jsem trefil za jízdy a pochopitelně hůlku zlomil :-)

            Různé hrany jsou taky libůstka, bohatě stačí závěry u různých lávek nebo i snížené obrubníky. Na to je potřeba dávat pozor, protože přidření za spodek lyže je dost nepříjemné.

            0 0
            • ratel  

              Jo, světlá výška lyže nad podložkou je dost malá,, stačí šutr který sice netrefíš kolečkem ale.pak se ti zadre do lyže zespoda. Letos na cyklostezce v NDR mne to stalo naražena žebra, rozbité koleno, prasklou přilbu a konec výletu. Plus velký zájem kolemjedoucích spoluobcanu:-).

              0 0
    • ratel  

      Řekl bych, že je dobré vědět kde budu primárně jezdit. Pokud je asfalt nic moc, tak jedině karbonové lyže. Na hliníku a kompozitu je to trápení.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.