• Neddy

    Nevím, zda-li už se tady řešil celkový čas jízdy na kole (v hledání jsem to nenašel), tak zakládám tento thread.

    Dost často tady píšete, kolik tisíc km najezdíte… ale normální lidi kilometry nehoní ;-)

    Anketa: Kolik hodin čistého času jízdy strávíte za rok?

    0x
    0%
    1x
    1%
    8x
    8%
    21x
    20%
    8x
    8%
    67x
    64%
    0 0
    • MlokCZ  

      To je thread přesně pro mě, tady na tom budu lépe než u najetých km :-)

      0 0
      • Zbyněk  

        Tak já se pro změnu hrdě přihlásím, až tu bude anketa ohledně nastoupaných výškových metrů respektive poměr ujetých km a výškových m.

        0 0
        • TheIF  

          To bydlíš někde na horách a bajkovat jezdíš dolu do údolí ?

          0 0
          • hribik A1  

            byvat na takom vrsateckom podhradi… ale asi by som nemal chut vobec zacat s jazdenim, keby som sa tam hore mal pokazde domov stverat (je to 6 km do kopca a 400 m prevysenie). prave na konci som kolkorazy rad ze byvam dole a nie hore

            0 0
            • lacco  

              Veru, škaredý vysoký kopec, tu vyplazuje jazyk každý :o

              0 0
              • hribik A1  

                no, a ked sa vezem dole, mozem vyplazovat jazyk na tych co ho vyplazuju cestou navrch :-)

                ked sme hore isli kedysi starou skodovkou, tak ta sa tam plazila na jednotke

                0 0
          • Zbyněk  

            Bydlím teda cca 300 m.n.m., ale nějaké kopce už letos byly.

            0 0
        • Vhalasta  

          OK. Já se zas hlásím na sestoupané km (a to nejezdím DH, jen se raděj nechám vyvézt někam nahoru čímkoliv).

          0 0
        • MlokCZ  

          Tenhle poměr také nebudu mít až tak špatný, i když kdo jezdí celý rok v horách bude mít lepší. Ale nevedu si celkovou evidenci nastoupaných metrů (ty mám jen na gpsce, kterou nevozím pořád a ještě to nesčítá samo celkové a já si to nepíšu).

          Mívám většinou tak kolem 2% ročně (tedy nastoupané metry jsou 2% z ujeté vzdálenosti). Při trvalém ježdění v horách není problém mít přes 3%. Kolem Plzně mívám o něco méně než ty 2% (tak kolem 1,5–1,8), ale ne o moc a 4 týdny bikování v horách to vždy o něco zvednou.

          0 0
          • Lister  

            tak jsem tak přemýšlel kolik mi to můžeš hodit procent a na silnici to bude asi jen kolem 1–1,5% – taky jezdím samé roviny třeba na 60km chabých 600–800m. Na horským to bude asi lepší, tam by to mohlo být kolem těch 2–2,5%.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já to taky nevim přesně, jen odhaduju. Třeba některé vyjížďky letos v Jizerkách a Beskydech měly téměř 4% (na 40km převýšení 1500, to jsme měli víckrát).

              Pod 1% nemívám snad nikdy, i když má rovinatější kolem Plzně, tak je to k 1,5%.

              0 0
              • hribik A1  

                to zase u nas neni problem jazdit trasy ktore maju pod 1%. napriklad tn-piestany (50 m vyskovy rozdiel + par drobnych kopcekov pred beckovom, v horke – ked sa ide po 61tke tak ani to, spolu do 50 km) alebo tn-belusa, tn-puchov-nosice-zilina (-martin-ruzomberok). celkove ma pod 1 % aj hlavna cesta smer uherske hradiste (hoci na moj vkus kopcovita, a jeden z kopcov znacne velky, cca 250 vyskovych metrov, ale aj tak to nerobi viac nez 450 vyskovych na 60 km), tiez na prievidzu (a to povazujem za kopcekovitu cestu, ale ani tu neni spolu viac nez nejakych 400–500 vyskovych). viac kopcov maju samozrejme dvojky a trojky, a samozrejme polne cesty a lesy, ale aj medzi nimi je u nas mnozstvo komplet rovnych, a tak nemam problem ist trasu kde je prevysenie okolo 0,2%. takze to tam asi mate dost kopcovite :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Taky by se tu našly silnice po rovině, třeba Plzeň – Touškov. Ale po asfaltu jezdím výraznou menšinu km a i když asfalt jezdím, tak většinou kolem Berounky, kde je to docela nahoru dolu. A v terénu to vždy přibývá více ty nastoupané metry (aspoň na těch trasách co jezdím).

                  Větší kopce v kuse tu také moc nemáme, maximum bude někde kolem 400m stoupání, ale to jsou vyjímky jako až od Berounky nahoru na Brno (kopec).

                  0 0
          • lizar  

            MlokCZ – prosím tě jak se to dá změřit nebo spíš spočítat kolik celkových km je nastoupaných. Nebo si to průběžně zapisuješ a potom už víš? Díky

            0 0
            • MlokCZ  

              Některé computery to sami umí nasčítávat, ten ale nevedu. A proto, jak jsem psal, tak přesně to nevím (jen odhaduju to průměrné stoupání za celý rok), nastoupané metry mám na gpsce, kterou vozím tak v 80% případů a nastoupané metry pravidelně sleduju, ale nezapisuju si je. A když gpsku neberu, tak je to skoro vždy na trase, kterou dobře znám a tam už i pomalu vím z hlavy jaké má nastoupané metry. A vždy když dojíždím, tak hned vidím, jaké % stoupání na celkové vzdálenosti trasa měla, takže z toho mám docela dobrý přehled i když to není přesně jako kdybych si to zapisoval a gpsku vozil pořád.

              0 0
          • Zbyněk  

            Tak já se u nás nad 2% dostal jen párkrát, většinou mám 1,5–1,8. Pokud jedu na silničním kole, tak je to ještě míň – tak mezi 1–1,5%. Těch 30 výškových metrů/1 km délky jsem dosáhl výjimečně i v Alpách. Na to už je potřeba minimun rovinek a dostatečně prudké kopce. Je ale pravda, že mám většinu těchto tras odjeto na silnici. V terénu to bude lehčeji dosažitelné. Mě to třeba u letošních silničních Pyrenejí  dělá průměr 2,7 a to jsme vybírali ty netěžší možné trasy. Největší extrém v tomto směru jsme jeli loni – 88 km a 3500 m, takže 3,9%.

            0 0
            • MlokCZ  

              V terénu je to v horách úplně hned a ani to nemusí být moc velké hory. Tady příklad z Jizerek, které nejsou tak kopcovité jako třeba Beskydy/Jeseníky.

              Trasa přes Tanvaldský Špičák a hřeben z Černé Studnice do Tanvaldu. Výjedy jsou dokonce z větší části po asfaltu, aby to bylo snažší a ještě tam je v části hřeben.

              Nastoupáno těsně pod 1500m na 41,5km a hned je to někde mezi 3,5–4%. Tohle sem dávám, že to mám po ruce, v Beskydech jsme jeli i trasy s více procenty. V Beskydech by se dali najít i šíleně věci, které budou klidně přes 6%, ale to by už nebylo nic pro mě. To co jsme jezdíme s partou, tak jsou to vždy trasy, kde se vyjede úplně vše případně tlačí sem tam pár metrů, tedy žádné trasy typu, že by se skoro celý kopec musel tlačit.

              0 0
              • Splinter  

                taková čtyřprocentní vyjížďka to musí být mazec…

                0 0
                • MlokCZ  

                  4% jsem naštěstí ještě žádnou nejel, vždy jezdím raději třeba 3,78% nebo 4,2%. 4% vyjížďky nebrat :-)

                  0 0
                • Medviedok  

                  taka 4% vyjizdka (ak teda to nie je ze zacina pod kopcom a konci na nom, ale je to povedzme okruh) je v skutocnosti 8%na, lebo metre nastupas +/- na polovici ujetej vzdalenosti, ci nie? :)

                  0 0
        • lizar  

          Prosím tě čím konkrétně měříš výškové metry? Mám sice Cateje ale občas není problém rozdíl i 70 metrů. Díky za info. Já taky raději stoupám a užívám si čas na biku než honit km :)

          0 0
          • lizar  

            To bylo pro Zbyňka

            0 0
            • MlokCZ  

              Zařadil si to pod něj dobře. Jinak pokud máš pouze barometrický výškoměr, tak to může házet slušné chyby, u gpsky, kde je kombinace barometrický výškoměr s automatickou korekcí dle gps souřadnic je to mnohem přesnější (ty korekce fungují na trošku inteligentnějším algoritmu, kdy se nepřebírá přímo výška z gps souřadnic, která není až tak přesná, ale jen se dělají korekce při větším rozdílu údaje barometrického výškoměru a údaje dle gps souřadni a bere se v úvahu i jaký má zrovna gpska signál; a ty změny výšky dle korekcí se do nastoupaných metrů nepočítají, tedy když na počátku mám výšku o 150m blbě po zapnutí gpsky a neudělám ruční kalibraci, tak do 10 minut je výška správně dle korekcí, ale těch 150m to správně do nastoupaných metrů nepřipočte).

              0 0
              • lizar  

                Asi to bude ten barometrický. Je to Cateye CC- AT100. Je to jeden z posledních modelů. Musí se vždy před jízdou kalibrovat a aj když zastavím na 10 munut. Kouknu po nákém manuálu aby člověk véděl jak to řádně nastavit a co všechno znamená. Protože nevím, když přijedu ze švihu a mrknu na čas, km a průměr tak ještě kolik jsem nastoupal. A to nevím kde najít.

                0 0
                • Zbyněk  

                  Mám Ciclosport CM4.3A. Kalibrovat nemusíš, pokud máš nastavenou domovskou výšku. Jinak jak píše Mlok, GPSka bude přesnější. Mě to blbě měří jen při náhlé změně tlaku (bouřka, fronta) jinak v toleranci ±20 m.

                  0 0
          • Medviedok  

            nijako – postavis kolo do predsine, otocis prednim kolem aby se ketaj spustil, a cekas na prechod tlakove fronty, to by mali v.m. naskakovat same :))

            0 0
    • Běžec  

      Jestli ono to nebude tím, že je snazší vést statistiku kilometrů, bo ODO má snad každej tachometr, narozdíl od celkovýho času. Ale jinak souhlasím, že je dost rozdíl, když někdo jezdí silnicu a rovinu a někdo terén a kopce. Na anketní otázku upřímně – nevím. Asi tak 200?

      0 0
      • TheIF  

        Sigma 2006MHR má, ale mám jej až od července a už mám 123:56 (z toho 101:43 na GC holt full se letos fláká :-))

        Zajimavější mi stejně přijdou nastoupané metry už jsem celkově na 34146m a nejsou v tom započteny nastoupané metry v lanovce s Troquem :-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak to já už jsem dávno ve vesmíru – něco přes 181 km za 645 hodin :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to je pak už jasný, proč Ti to tak jezdí. Přeci jen tak vysoko už není žádný odpor vzduchu :-)

            0 0
          • Medviedok  

            tak tebe to rychlo pribuda, ked sadnes na byk z zlezes z byka vzdy az po 24 hodinach… Len mi je divnuo jak to ze mas najeto 645 hodin ked to neni delitelne 24. Bol priestupny rok teraz? Jaj jasne! Si prekracoval hodinove pasmo niekedy, ze? :)))

            0 0
    • petebike  

      zatim mam 697 hodin, snad se k tomu litru dohrabu

      0 0
    • nobody  

      tohle vypovídá více o ježdění a taky průměrná rychlest za rok, u mně zatím 15,74 km/hod

      0 0
    • hribik A1  

      jak keby ja som to pocital

      ale asi nad 300, ked tak uvazujem 14000 km za minuly rok a priemernu rychlost nech taku, aby sa to dobre pocitalo, tak mi vychadza 700. s prestavkami nech 1000

      0 0
    • Iban  

      Kdyby to šlo, tak sedačce přirostu ;-) takže trávím každý pracovní den 2 hodiny jízdy a o víkendech si vyjedu někam na víc hodin, ale že bych to počítal to ne.

      0 0
    • chupas  

      a ja si myslel ze anketa je mesicne :)

      ja si mesicne najdu cas na nejakych 60 hodin. na pracujiciho odnevidim donevidim je to slusny. howgh

      0 0
    • Neddy  

      No tak koukám, že většina najezdí přes 300 hodin… když jsem tvořil anketu, tak by mě to ani nenapadlo. Nevěřícně kroutím hlavou, kde na to můžete brát čas…

      0 0
      • obda  

        Bez manželky a dětí to není problém, to se dá najet v pohodě i pouze za víkendy. Jo, kombinace malé děti, práce a rozestavěný barák už je docela smrtelná …

        0 0
        • Fidy  

          Tak tuhle podmínku přesně splňuji, takže spousta kilometrů naježděná po večerech.

          0 0
        • Medviedok  

          Problem to neni, ale otazka je, ci ma cenu vsetok (resp viac ako podstatnu cast) volny cas stravit na kole… Cyklistika je totiz urcite fajn sport, ale poznam aj lepsie cinnosti, ktore su minimalne rovnako narocne nielen na cas, a ovela zabavnejsie. A nie je to len ta jedna cinnost :) Cyklistika, najma cestna, v porovnani s nimi vychadza ako tupa drina, hoci ju mam rad.

          Preto osobne povazujem viac ako 200 hodin/rok v sedle za dokaz nedostatku fantazie a celkovej obmed­zenosti :)))

          0 0
      • Lister  

        se nediv i taková lemra jako já už má letos cca 200hodin a to mám těch nalítaných km hodně málo – prostě na svoje najeté kilometry potřebuji opravdu hooodně času a ten se snažím najít kdy je to možné :-)

        0 0
      • hribik A1  

        ono zase pod 50 hodin zodpoveda cca hodinke-dvom ked je slnecna nedela, cize takym tym „sviatocnym jazdcom“, akych su v tieto dni plne cesty – a ti sa zase na b-f v tak velkom pocte nevyskytuju. keby si vzal vzorku nahodne vybranych ludi z ulice, vysli by trosku inaksie cisla :-)))

        0 0
      • petebike  

        práce :-)

        0 0
    • lukasek1986  

      zatím 330 hodin :-)

      0 0
    • Jenda  

      vychazi mi to na cca hodinu denne, pres tyden vetsinu najedu jen cestou do a z prace o vikend uz jsem lemra takze tomu moc nedavam:-( letos si poprve vedu statistiku kolik z celkovych km najezdim do prace tak jsem zvedav na zuctovani na konci roku:-) Prevyseni zadnej zazrak zatim ma najeto 5500 a celkovy prevyseni bude nekde kolem 70km (holt kladno praha zadny extra kopce nejsou:-)

      0 0
    • Pebe  

      letos 418 hodin, 9028km, 63338 nastoupaných metrů

      loni 480 hodin, 10001km, výškoměr jsem neměl

      0 0
    • mastihuba  

      čistej čas jízdy nebo kolik času strávím na vyjížďce? To by se dost blbě počitalo :)

      jinak letos tak kolem 5500–6000 s převýšením okolo 88000metrů.  to jest 5500/15kh = 366 hodin

      0 0
    • Hell_A  

      No jako mně se o kole i zdá, tak nevím, mám to taky počítat?:-D

      0 0
    • vladah  

      no mě fascinuje, že zatím nejvíce lidí najezdilo  300 hod. a více, což je zhruba každý den 1 hodinu. To sice na první pohled nevypadá moc, ale týdně 7 hodin na kole celý rok je pro mě nepředstavitelný objem volného času. Jsem zvědav jak se anketa vyvine dál.

      0 0
      • TheIF  

        Stačí o víkednu 2×5hodin + občas nějakou hoďku přes týden a máš rezervu i na špatné počas a zimu. Heh já bych na hoďku denně nemoh jezdit, mě někdy trvá hodinu se vypravit :-)

        0 0
        • jIrI___  

          O víkendu nebývá čas, maká se kolem baráku. Kde pak má člověk nahnat těch zameškaných 10 hodin? :-))

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak, k tomu když pak u sebe ještě připočtu 4 týdny dovolené na kolech, kde to přibývá ještě rychleji.

          0 0
      • heretik  

        Jak tu už bylo řečeno, nemusí jít vždycky o volný čas…

        Nemluvím teď o lidech, co na kole pracují, ale třeba o těch, co na kole aspoň jezdí do práce. Jestli jedu mhd hodinu, autem půl hodiny nebo taky hodinu a půl, podle dopravní situace, a na kole necelou hodinu, tak na kole ještě volný čas šetřím :-) Ale obvykle z práce jezdím trochu delší a zábavnější trasu… Nejezdím každý den, zejména když mám večer nějaký program. Letos mý cesty do práce tvoří většinu toho, co mám najeto :(

        0 0
        • Medviedok  

          ale to sa nepocita. :))

          0 0
        • Krys  

          Presne. Sockou mi to zberie 40–50 minút. Na bajku ± hodina. Takže sa „okrádam“  o dva krát 10–20 minút.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já jízdu na kole za ztrátu času nepokládám. Na rozdíl od jiného způsobu dopravy. Lidi tráví život v autě a pak si stěžují, že nemaji čas.

            0 0
          • Jenda  

            jo jo ja mam nejvetsi radost kdyz jsou ty nejvetsi zacpy – to mi to trva na kole kratsi dobu nez sockou:-) V podstate si dojizdenim na kole ten den natahnu o cca 2 hodiny ktery muzu sportovat a pritom je to v case dojezdu do prace. Je ale fakt ze v prosinci a lednu se mi to obcas dost zajida.

            0 0
            • Medviedok  

              jasne, kolo je v meste celkom efektivny prostriedok na prepravu, ale pravdu povedat, dychat mestsky vzduch, nic moc… preto myslim idealny je na presuny skuter.

              0 0
            • Krys  

              Jazdím metrom a električkou, tých sa tie zápchy až tak netýkaju. Občas električka preškolí nejakého vodiča auta, občas sa niekto vrhne pod metro. Ale to sú fakt zriedkavé prípady.

              V zime som doteraz do práce nejazdil na bajku, ale uvažujem nad tým. Je to proste príjemné prísť do práce úplne kľudný a s čistou hlavou.

              0 0
      • obda  

        7 hodin týdně alespoň mimo zimu je tak +/- rozumné i pro zaměstnaného člověka s rodinou. Třeba úterý a čtvrtek od 16 do 18, neděle od 7 do 10 je moje aktuální verze :)

        0 0
    • Krys  

      Momentálny stav:

      Celkový čas netto: 66:51:34 Celkový čas brutto: 94:14:00

      0 0
      • Biker jak Pes  

        netto: čas jízdy ?

        brutto: čas celkový čas vyjížděk ?

        0 0
        • Krys  

          Tak. Netto je to čo mi píše komp. Teda keď stojím tak to nepočíta. A brutto je čas príchodu mínus čas odchodu. Takže keď je celodenný výlet, tak je v tom aj obed. :)

          0 0
          • Krys  

            Preto v tom brutte nie sú sekundy. Tie fakt neevidujem.

            0 0
            • hribik A1  

              a na brutto mas na generatore cisel funkciu ktora nemera sekundy, alebo to evidujes „na papieri“? (no dobre, na modernejsej elektronickej forme papiera, ale stejnym principom)

              0 0
              • Krys  

                Normálne, keď vyrazím pozriem na hodinky, takisto keď sa vrátim pozriem na hodinky. Zbytok zaobstará excel. Nič komplikované. Pri takomto spôsobe by evidencia sekúnd bola fakt už moc. :)

                0 0
                • hribik A1  

                  takze „na papieri“. to by som nedokazal, teda s minutovou presnostou. pozrem na palubne hodiny na zaciatku, nasledne v 90 % pripadoch zabudnem uz v priebehu jazdy na to co na nich bolo (takze ked sa niekto spyta kedy som vyrazal odpoved je zhruba nieco ako „hmmm…kolko mohlo byt…o nejakee­eej…tusimze pol deviatej, mozno 9 bolo…sice nie, o tej pol“) – pravda existuju vynimky kedy si to zapamatam – a ked sa vratim, tak na palubne hodiny radsej uz ani nepozeram

                  0 0
                  • Krys  

                    Tak zas u mňa je tá presnosť občas tiež fiktívna. :)

                    0 0
                  • rock  

                    lol, u mne to probíhá shodně. Párkrát jsem zkusil ze zvědavosti zapnout nezávislý stopky na komplu, abych měl představu o poměru netto a brutto doby jízdy, ale není v mých silách si na to vzpomenout vždycky :-) …

                    0 0
                    • Medviedok  

                      By som to s tym tak nekomplikoval… Ale ked uz je to tu, tak aky pomer brutto:netto povazujete za optimalny?

                      0 0
                      • hribik A1  

                        podla toho kam idem sa to pohybuje od 10:9 po 3:1 a vzdy je to dobre

                        0 0
                        • Medviedok  

                          hlavne je ze brutto neni menej nez netto… ;)

                          0 0
                          • Medviedok  

                            ale 10:9 Ty?? To sa mi ani verit nesce. Hocigdo iny ok, ale hribik 10:9, to si mosel byt chory, alebo strasne nasr.ny, alebo neviemco… :))))) 10:9, to uz je jak zavodnicka cyklistika, to neviem ci na TdF vobec maju v kazdej etape… ;)

                            0 0
                            • hribik A1  

                              ked idem tak do 60–80 km po notoricky znamej trase a vecer sa uz blizi (alebo chcem byt do obeda doma), tak je to normalne (miesto zastavovanie semtam spomalim v niektorych usekoch tak na 12–15 a takto sledujem krajinu, po prijazde do najblizsej dediny zase zrychlim nas5). pre 200 km vylety taky pomer nepripada do uvahy, a ten 3:1 je zase bezny pre vylety typu 80–110 km na ktore mam cely den a stojim pri kazdej vrbe

                              zavodnici to maju 9:10 :-D :-D

                              0 0
                      • Rychlej turista  

                        Do 5 hodin 100% a pak do 3%. Ale je to dřina :-)

                        0 0
                      • rock  

                        Když jedu sám (nejčastěji) a nemám náladu experimentovat, tak se to hodně blíží k 1:1 (naposledy necelé 2 minuty na třech hodinách, tj.cca 99:100. Zastavil jsem, protože se mi nějak nezdála přední brzda). Když mám náladu zkoušet neznámé pěšiny, tak klidně 7–8:10 (při hledání pokračování pěšiny s kolem na rameni to naskočí :-) )

                        0 0
                        • Medviedok  

                          Ked sme pri tejto teme, mam taku doplnujucu otazku ohladne treningoveho ucinku: Povedzme ze chodim 2hodinovu trasu. Ma z hladiska ziskavania / zlepsovania kondicie nejaky zasadnejsi dopad, ked to nejdem v kuse 2 hodiny, ale po 1.5 hodine zaradim 15 min pauzu?

                          Poznate to, niekedy to dobre padne niekde zosadnut, opriet byka a poozberat ako je na tom svete pekne, ale zas tepovka pada :)))

                          0 0
          • Radek Broz  

            Ty máš doma píchačky? :D

            0 0
    • prvniodkonce  

      Momentálně 488 hodin, 41 minut, alejsou v tom i běžky a běh zjara, takže na kole asi něco přes 400. km 9293, ale ještě nemám započítán dnešek :D

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Hmm, tak jsem to počítal a vyšlo mi to něco přes 460 hodin.

      0 0
    • lacco  

      Podľa výpočtov vyššie by to mohlo byť asi 250hodín. Nacyklované cca 4kkm.

      0 0
    • St1c  

      clovece, zle zadane hodnoty:D rozdiel medzi 300 a 600 je dost velky a myslim ze aj tu je vela ludi ktori maju rocne 600+

      tento rok tiez tuto hodnotu zrejme prekrocim…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.