Jen pro zajímavost : Kolik najedete za sezonu vy co se považujete za hobbíka, a na čem jezdíte ?
- tak 500 km, s maminou, ke stánku s pívem a buřtama
- tak 1.000 km, občas nějakej vejlet na víkend apod.
- tak 2.000 km, dovolená na kole, víkendový tripy,
Jen pro zajímavost : Kolik najedete za sezonu vy co se považujete za hobbíka, a na čem jezdíte ?
Anketa: Kolik najedete za sezonu vy co se považujete za hobbíka, a na čem jezdíte ?
Řekl bych, že pro většinu lidí tady jsi nenabídl žádnou variantu.
:O)) asi tak nějak…coby hobík mám najeto za letošek necelých 4000 km a to na kolo v porovnání s minulostí nemám vůbec čas a jezdím jen sem tam víkend.
Ale nabídl :-)
Najedu málo a potřebuju moc kol za moc peněz – silnice, HT, full = ideální kombinace. A že to stálo přes kilo je mi šumák
Na ty kiláky bys měl ještě sbírku rozšířit, fullů s různým zdvihem není nikdy dost. :-)
víš ty že jsem o tom uvažoval, protože HT už je pro moje stará záda nic moc, takže něco ve stylu Epica by se hodilo :-)
Pokud bych to tak nějak měl vyčíslit, tak na silničce udělám tak 2–3tis (jaro a podzim, teď jsem na ní seděl naposledy v červnu), na fullovi kolem 1000–1500 a to stejné na HT přes zimu – prostě do 2 tis na každé kolo, takže do ankety se vlezu.
Bych řekl, že anketa byla myšlena na celkově ujeté kilometry, nikoliv průměr km na jedno kolo. :-) Mimochodem, tvojim starým zádům je stejně roků jako mým zádům, to jako že už jsou stará? A sakra. :-)
pánové, původní životnost člověka byla plánována na 30 let. všechno navíc je nutno brát jako dar :-)
povodna zivotnost cloveka bola planovana tak na 900 rokov, nie?
před 2000 lety ještě nebyla věda na moc vysoké úrovni, no tak se trochu sekli :-)
Já myslím, že spíš myslel něco z bible:
Když bylo Adamovi 130 let, zplodil syna podle své podoby, ke svému obrazu, a dal mu jméno Set. Po zplození Seta žil Adam ještě 800 let a plodil syny a dcery. Adam žil celkem 930 let a potom zemřel. Když bylo Setovi 105 let, zplodil Enoše. Po zplození Enoše žil Set ještě 807 let a plodil syny a dcery. Set žil celkem 912 let a potom zemřel… atd. atd.
Prostě podle bible žili první lidi něco kolem 900 let ;-)))
Nevydržel jsem, natolik mě to zaujalo, že jsem to musel spočíst :-D Nuže, v téhle pasáži se zmiňuje 9 lidí, průměr jejich doby života je 847 let.
Hm, a v další pasáži byl člověk přeprogramován na 120 let. Jo, tomu se říká inženýrská genetika… Jezdit tak 600 let na kole, to by byl mazec :-)
Taky mi to došlo, ale nevím nakolik jsou zde bikeři věřící, tak jsem je nechtěl moc provokovat ;-)
katování kostů. lidi s životností 900 let za ty prachy nikdo nechtěl :-)
No, taky jsem váhal. A ještě víc, když mi nešel odeslat ten výpočet, to jsem se až začal bát :-D
To bylo ale před potopou,po ní se to změnilo na mnohem méně
Blbá potopa…
Mít jedno kolo, tak najezdím do těch 2tiskm, protože právě to střídání kol mě žene dopředu – občas mám chuť na silnici, občas na pořádný terén a občas jen na rychlou vyjíždku po lesních cestách, nemít možnost výběru kola, tak bych ve dvou ze tří případů prostě jen zůstal doma.
Ad věk – no už to není co bývalo, to že muži nestárnou, ale zrají nějak nepocituji, občas si už připadá trochu přezrálý :-)
Přesně to teďka řešim. Přešel jsem loni na jaře z HT na fulla a začíná mi trochu vadit, že když se do toho člověk opře, přece jen full nejede tak jako HT. Přece jen, pořád v terénu nejezdim. No takže dost uvažuju o silničce.
včera jsem krásně na fullu přespurtoval týpka na HT … full taky jede:)
Ale jo, neříkám, že nejede, říkám jen, že jsou podmínky, jede hůř než HT. :-) Ale neporovnávám se s někým, ale sám se sebou. Na některých trasách, které jezdím pravidelně a převažuje lehčí terén a asfalt, vím, že v porovnání s HT full zaostává. Ale nechci se vzdát pohodlíčka a vrátit se k HT, takže uvažuju o silnici. I z toho důvodu, že na jaře a na pozdim jsou dny, kdy se mi moc do bláta nechce a jezdi s fullem po silnici je na prd.
Mám fulla, pevňáka a silničku a jezdim jen na fullu :-)
přesně :) HT jen na závody a silnice jen na trenažer. Jinak zimák full a letňák full.
pohodlí nezastavíš
Celopéro je správná volba dnešní doby. Když chceš jet na drsoně, tak koupíš pumpu na vidli a dáš trochu víc psů. Když chceš silničku, tak si navíc dáš sedlo trochu výš, vyšponuješ tepovku na stabilní hodnotu a tváříš se soustředěně, když to nandaváš rodinkám, které si vyjely na trekách.
Ušetříš hned dvě věci: místo v bytě a počet komponent, o kterých můžeš přemýšlet, že bys vylepšil.
A to pohodlí, to je hlavní.
… tak zrovna včera. Kolem 11 hodiny přestalo po 24 hodinách pršet, do terénu to nebylo – jak to tam muselo vypadat, si každý dokáže představit. Tak jsem vytáhl silničku a dal se příjemné tři hodinky na asfaltu. Po těch měsícíh co jsme na tom neseděl to bylo fajn poježdění (akorát to sedlo je nějaké tvrdé :-) ), dnes to vidím na repete. Bajk až zase zítra.
Chlapci chlapci, však oni vás ty kecy za pár let přejdou až poznáte, že nestárneta, ale jen a jen výhradně zrajete :-). Ve 28 to jsou skoro ještě miminkovská záda :-)))))
Já mám pocit, že záda nejvíc huntuje sedění před bednou. Pokud se hýbu, nemám s nimi problém.
Také povalování se v pelechu na kondici moc nepřidá…Měl jsem problémy s pravou nohou, nejhorší to bylo v posteli, to jsem někdy nemohl usnout, po rozhýbání fungovala.
Myslím si, že většina hobíků tady kolem 7 – 10 tisíc ročně, já kolem 11 tisíc ročně, navýšit už to moc nejde, pokud závodím…
:) typický „hobby“ nájezd :)
no tak kategorie HOBBY+:)
250 pracovních dní a 8 km do práce a z práce = 2000 km bez ohledu na déšť, sníh, mráz, vítr. Jízdenky na autobus by ročně stály 4000 Kč – za to už si můžu každý rok nebo dva pořídit nové kolo a kondici mám zdarma :)
dovolím si tvrdit, že jestli na kole jezdíš jen 4 km do práce a 4 km z prácem, tak na kondici to má téměř nulovej vliv
no tak jo, občas zajedu o víkendu nějakou tu stovku a za rok to vydá na další cca 3000 km, ale na to už v anketě není možnost :)
kdo šetří má za tři:)
Mno kdybych jezdil do práce a z práce denně, mám hned 12k ročně, to jsem ještě nikdy nenajezdil…
Jsem rád, když mi to vyjde 3–4× do týdne, v průměru i se zimou spíš míň, když někam večer jdu nebo mám v práci jednání, jedu většinou mhd. A stejně tak, když prší – jezdím proto, že mě to baví, ne proto, že musím nebo že tím ušetřím pade (koneckonců, náklady na kolo mám ročně rozhodně vyšší než ty 4 tisícovky za lítačku).
Při dostupné MHD to jde. Jenže když na dílně odpolední směna končí 23:30 a poslední autobus jede o hodinu dřív, moc možností není. A na těch pár kilometrech si dobře užiju i bouřku nebo vánici :)
a kolik by nedej-bože stálo jezdit autem :)))
(taky jezdím radši na kole ale spíš proto, že si před/po práci protáhnu tělo a pročistím hlavu, pokud je dost hnusně tak jedu autem, protože bejt třeba 14 dní marod by mě stálo jako ta tvoje úspora za mnoho let)
Jezdím 3000 až 4000 km ročně, zhruba půlku na cestě do práce, tj. 20km tam i zpět. Zbytek víkendové vyjížďky po okolí, většinou ne delší než 50km.
Jak psal Zerocool, 2000 km ročně snad ani nemá cenu zmiňovat. :) Jsou hobíci co najedou 10 000 ročně. Ale v počtu kilometrů to není… :)
já si myslím, že pro člověka, který pracuje, má rodinu, malé děti a k tomu i jiné záliby než jenom jezdit na kole nebo ho opravovat je 2000 km solidní porce…
tak tak. Hobbík nemusí být hnedka závodník, který je každý víkend na jiném konci republiky, ale i člověk, co jezdí jen tak pro radost.
Závodník toho moc nenajede, protože buď sedí v autě, když se přesunuje na závod nebo odpočívá před závodem nebo odpočívá po závodě :-)
Turista tohle neřeší a proto může najet i přes 20 000 km :-D
jo a taky může být hobík, co jezdí závody pro radost ne?:) jinak jak píše PES v km to není…ale těch 10 tis. je takový slušný standart…
Spíš bych řekl slušný nadstandard, řekl bych, že většina lidí tady jezdí o dost méně než 10 tis.
tipovala bych, ze takovych 80% lidi tady ma pod 7 a je rado
Jo, to může být, to jsem přesně třeba já, ale na ten slušný standart se nedostanu ani kdybych se rozkrájela, takže ti nevím :-) Mám víc než ty 2 tisíce ale rozhodně o dost míň než těch 10
zdá se mi, že tě práce honí od čerta k ďáblu…:( je ale pravda, že pokud jezdíš těch 10tis. a víc a do toho ještě skoro každý týden závod, já nebo alča nebo oba, tak na nic jiného nezbývá čas, no a do toho ještě teď rekonstrukce baráku…je to někdy masakr…ve čtvrtek zase fičíme do Rakouska a tak pořád dokola, prostě cirkus na kolečkách…
… a to jsi pravděpodobně člověk se standartní pracovní dobou 40hodin a padla??
právě, že vůbec---
…pak tedy respect. Výhodu máš, že je tvá polovička stejně založená a má proto pochopení a spostu času na kolu můžete trávit spolu nebo každý sám na svém tréninku a nic si nevyčítáte.
Při mojich 300hodinách v práci měsíčně mám dost problém obhajovat, že přijdu po 3 dnech domů a mizím na kolo – to prostě nejde. Je potřeba se věnovat rodině, ale tak je to správně, sám bych se cítil provinile.
To ani nehoní, ale nějak to u nás není – jen kolo a nic než kolo :-) Takže naštěstí je čas na jiné věci. I tak to kolo zabírá nejvíc času a přijde mi, že poslední měsíce máme jen všude přepravky s věcma na kolo, které jsme už líní vybalovat, protože to na těch pár dní nemá cenu :-) Jen se tam vždy přihodí to oprané a jede se dál :-)
Díky bohu, že barák stojí a není nic, co by se muselo urgentně dělat, ikdyž práce je tam ještě dost.
Jinak budem držet palce na MS, ať zaválí co to jde!
Díky! Vyřídím…
tak s tímhle naprosto souhlasím. Nejsem teda ani hobbík, považuju se za kluka, co se prostě občas projede na kole. Občas znamená, že musí být hezky a musí se mi chtít. Ročně to dá tak kolem těch 2k km. Okolí mě považuje za blázna, co je na kole pečenej vařenej – evidenentě neví co to je bejt blázen do kola :) Ale u mě se do toho míchají ještě spousty dalších aktivit a zájmů, takže co se sportu a „aktivního odpočinku“ týče, myslím si, že zmíněný 2k km je ažaž. Samozřejmě se nemůžu a nechci srovnávat s váma, poloprofi sportovcema, jen aby mě někdo nevzal přespříliš vážně. :)
Pokud jezdí do práce na kole, tak jo … :P
Sa rovno hlásim do tejto skupiny. Keď sa mi niekedy zadarí dať za rok 2000, tak usporiadam oslavu.
Má cenu to zmiňovat, protože, světe div se, 90 % lidí, co by se sami zaškatulkovali jako cyklisti, do týhle kategorie spadají. Že 90 % B-F najede víc, je věc druhá…
Sám jsem ještě před čtyřma rokama jezdil kolem 1–1.5k ročně, včetně cyklodovolené u moře, a nechápal jsem, jak někdo může najezdit třeba 5× tolik, nebo dokonce víc, a kde na to ty lidi berou čas…
Takže mi přijde fajn, že sem zavítají i lidé, pro které je kolo přinejlepším jako doplněk.
Abych také odpověděl na otázku v názvu vlákna, imho je ok jakýkoli kolo, na který se dá i v lese celkem spolehnout. 10k za nový je naprostý minimum, spíš bych řekl 15k – každá tisícovka navíc, kterou člověk dá za kolo v týhle relaci, mu udělá radost a kolo pak dobrou službu.
Dobřeeeeeeeeeeee, hobíci jezdí ročně 1000–2000km. Ale ani o km víc, protože chodí do práce, mají rodinu a milion dalších zálib … :-)
Je rozdíl mezi hobby závodníkem (tebou) a hobby cyklistou (ten zmiňovaný pracující táta malých děcek. Jak to hodláš řešit, až budeš mít rodinu? Nebo jenom naflákáš děcka, starat se o ně bude manželka a Ty budš jen chodit do práce a jezdit na kole?
Se nečil, s přibývajícím věkem se věci přehodnocují.
Já vím.
až budou naši kluci větší, tak najezdíme hooodně kilometrů, sice to bude jen po městě, protože je budem hledat, kde zase kouří trávu, ale aspon se projedem:-)))
To máš pravdu. Doděláš školu a myslíš si, že máš všechny starosti už za sebou. Přijdou děti a říkáš si, že až odrostou budeš mít všechny starosti za sebou, děti odrostou a přijdou vnoučata, ty už sice nemáš pořád ,, na krku ,, ale asi si je budeš půjčovat no a nakonec ti zestárnou rodiče a ty se o ně budeš starat podobně jako o ty děti. Jo taskovej je prostě život.
Přesně tak.
To mi připomělo židovské přísloví:„život začíná, když odejdou děti a zdechne pes“
nebo když odjede manželka s dětmi na víkend k rodičům :-)))))
Ježíširkriste… si z toho dělám prdel. Proč myslíš, že tam je ten smajlík. :P Nevím, jak jezdí hobby cyklista a proto nevím, kolik najezdí a tak.
O rodině mi nemluv, já mám plány max na měsíc dopředu natož abych tady ve 20 řešil děcka … :D
všechno se dá skloubit, znám spoustu cyklistů, a jejich děti opravdu nestrádají…jen už třeba nenajíždějí 20 tis, ale jenom 10 tis…ale to na udržení výkonosti booohatě stačí…
Tak zrovna treba Miťo by mohl byt prikladem, ze to jde…
Ja ale nemam ten moral, takze jsem rad, ze jsem se pomalicku v loni vysplhal na 5 tkm.
Míťo je extremista :-) Já bych vstávat ráno ve 3, abych si před prací zatrénoval, nemohl…
Aktuální km:
FS Mongoose-téměř vše do/z práce-782km
FS Giant-polovina do/z práce, polovina vyjížďky-470km
HT Mongoose-tahač-vše s vozíkem-468km
moje aktuální km:
sám – 1435km
"s kamionem ":/upload/users_lib/6165/fotogalerie/big/p7260267.jpg- 692km
Máš nějak pořešeno sklápění sedla? Až budu kupovat TG, chtěl bych mít možnost nějakým rychlým způsobem sedlo sklonit, když kolo připojím a narovnat, pokud pojede maladej sám. Když je sedlo v ideální pozici na normální jízdu, tak z něho musí prcek sjíždět, když se připojí, ne?
sice to tak nevypadá, ale rozdíl mezi sklonem sedla na tyči a bez tyče je minimální. Prcek stejně na kole pořád rajtuje, takže by nepoznal rozdíl.
ticho tam, chrti! :-)
Ankety se nezúčastním, po jarní zlomenině klíční kosti to letos asi vypadá na stánek s buřty a pivem :-)
Asi ses taky chtěl zeptat, jaký kolo v návaznosti na porcích kilometrů. Záleží na tobě, ty musíš vědět, kolik najedeš.
Pokud do 500 km/rok, klidně si kup nějakýho závoďáka v Tescu, páč nemá cenu ukládat v kole víc peněz než 3000 Kč a nemusíš se bát, že by ti ho někdo před hospodou ukradl. Jestli do 2000 km/rok, poslouží ti kolo kolem 10 000 Kč, ale to už není vhodné nikde nechávat stát bez dozoru. Na víc kilometrů se poohlížej po kole od 15 – 20 000 Kč nahoru.
podpisos
(akorát místo naleštěné bídy z Tesca bych radši koupil slušně udržovanou ojetinu)
Segra si koupila supermarketovku za 2 000,–. Švára je dost chytrej aby na moje názory nedal (doporučoval jsem ji kolo okolo 8 000,–).
Před týdnem ujela 25 km a to bylo keců že já mám tři kola za desetitisíce a ona to dokáže na kole za 2 000,–. Tento víkend si dala tu samou trasu podruhé a normálně se ji vysypaly kuličky ze středu, kliky maj už vakl, dráty povolený. Tak jsem ji řekl ať si najde servis :-)
žadnej servis ať nehledá a doveze ho do toho supermarketu zpět!
No to ona ho tam samozřejmě doveze. Počítám, že ji to vymění kus za kus.
S tim servisem, jsem to myslel aby se dozvěděla co je to za kolo. U nás má většina servisů už na dveřích napsáno kola ta a ta do opravy nebereme :-)
Trošku mě to připomína příběch z Husqwarny, kde jsem byl pro ten jejich benzín a tam chlap s pilou a na ni napsáno Husqwarna. No a prodejce mu říká pane to má jenom nápis ale uvnitř to nemá s Husqwarnou nic společného. U kol by se dalo říci, že jako kolo to vypadá ale kolo to není.
No, většina servisů jí řekl bych odmítne, cedulku „Kola ze supermarketů neopravujeme“ už jsem párkrát na krámech viděl :-))
teda to sou možnosti :-)
momentálně mám 2000 na biku a 2000 na silnici :-)
Do práce a zpět 60 km o víkendech a volnech výlety 70–100 km.Když to jde,tak prostě vyrážím a neřeším moc kolik namotám.Základ je pohoda
Letos zatím jen 4100. V dubnu operace kolene, teď mám pro změnu zlomený loket… Takže v tomto pěkném a pro kolo ideálním počasí tvrdnu doma a srůstám… Letos to stojí za…
2000 km je dost, pro mě sezóna začíná až když je počasí na kraťasy, tzn. nejdřív v březnu, ale přes tejden sem ve škole 150 km od domova, květen, červen v hajzlu kvůli zápočtům a zkouškám, přes prázdniny jezdim furt, ale nemůžu každej den strávit na kole víc než tři hodiny a to po kopcích ve středohoří znamená max 50 km denně, navíc někdy neni počasí a sou i jiný záliby (squash, fotbálek, grilování, pivo), tzn. ne víc jak 300 za týden, prázdniny pro mě včera skončily, poněvadž se znovu začínám učit a čeká mě dvoutýdenní praxe, letos sem zatím najel necelých 1700, dá-li pánbůh a investuju-li do zimní výbavy, těch 2500 třeba na podzim ještě dojedu… a opravdu neznám osobně nikoho, kdo by na kole ve svém volném čase trávil víc času než já, a většina okolí mě v tomhle směru považuje za šílence…
takže každej, kdo za rok najede víc jak 3000 je pro mě obrovsky šťastnej člověk a závidím mu. šíleně smutný smajlík
já jako hobbík mám ted něco přes 6500, tak snad desítka letos padne :)
To je oč tu běží, kolik km je ještě „hobby“ ? Je to asi individuální, rozdíl bude taky kde to kdo najede – 100 km v horách terénem je úplně jiných než 100 km na asfaltový cyklostezce bez kopců. Jezdím abych se mohl v lese kochat, a protože mně to baví, ne abych tam byl první. Je to určitě lepší než chodit po obchoďákách, hospodách apod. – ale zaplať pánbůh že tam ty lidi jsou, aspoň nejsou v lese.
1260 km./46 hod. prům.rychlost 22.6 km/h moc nebo málo ? a není to jedno?
Rocne ujedu neco mezi 15000–20000km. Jezdim prakticky kazdy den. Nyni uz pouze po silnici.
Nechápu, kde na to bereš čas a tiše závidím;)
To jako denně – 365× za rok jedeš 41 – 55 km?
Jestli to neni jak v tom vtipu, jak ten rybář chytil tááákovouhle rybu a druhý na to, že chytil lucernu a dokonce svítící. První samozřejmě tomu nechtěl věřit, tak druhý na něj „zmenši rybu a já zhasnu lucernu.“
Ano, nejak tak mi vychazel denni prumer v uplynulych 3 letech. Letos se vsak urcite pres 20 tisic prehoupnu. Pokud se jede ve vetsi skupine, tak pri cestovni rychlosti 45km/h neni problem za jedno odpoledne najet pres 150km a to celkem bez namahy.
premejslel sis nekdy fakt zmerit obvod kola? po jakou dobu jezdite napohodu bez unavy 45 za hodinu? :-D
to jo v nastavení compu se může občas člověk seknout:)
Neslo o zadne jezdeni na pohodu. Jelo se ve velke skupine ve 2 radach a 2 po stranach stridali. Kdo byl zrovna na spici, tak se do toho musel poradne oprit. Na odpocinek bylo po vystridani casu dost. Rychlost se menila podle vetru, misty se jelo treba 55km/h.
tyjo!
to bude pan profik :-)
Mohl bys hodit nejaky jmena, kdo s tebou jezdej takovyhle svihy? Taky jsem vicemene z Prahy a takovy lokomotivy by se mi na najizdeni hodily ;-)
ted jsi udelal ze svych najetych patnacti tisic jen deset. co nam povis dal ;-).
To si ještě byl hodně optimistický.
Já to vidím takhle. 10tis. to je za jízdu v balíku. 8,5tis. z toho bude za silničku x biku. 6tis. z toho bude v pořádných horách (stále jsme na asfaltu i když už na biku). 4tis. z toho bude v lehčím terénu. A 2 tis. z toho budou pro slušný terén.
Takže z toho máme pěkných poctivých 2tis. km :-)
já to počítal trochu jinak 45 průměr /přehnaný, ale přece/ tak 20 000km = 444hod. Za to já najedu tak 8500km. Velký brutality v horách se jezdí tak okolo 12–14 průměr, tak to pak máš hezkejch 5300 :)
Takže místo v Radio Shack už máš jisté předpokládám…
Cestovní rychlost 45 km/h a bez únavy po 150 km je celkem luxus, za to by ses ani na Tour nemusel stydět :-)
Tak 35km/h na silničce bych pochopil, ale tohle je asi trošku mimo
Z vlastni zkusenosti bych rekl, ze ve vetsim baliku pri zminene rychlosti ani moc slapat nemusis. Kolo jede „skoro samo“, mas-li dost lidi pred sebou.
I kdybys stridal po 5 minutach, tak to bude pekna davacka jet spic 45…
Cestovní rychlost 45km/hod. Teď jsi mě dostal.
tolkoto som bezne najazdil nedavno len po meste a blizkom okoli, proste bolo take obdobie, ked bolo za cim…a to len dopravne ucely
já jsem hobbík, nejezdím nějaké extrémní dálky, spíš radši častěji kratší než občas a daleko, tzn. někdy po práci (do 2 h) a o víkendech (do 3h) a najedu za sezónu max. 3000km, tento rok jsem na 2250km, takže ani pro mě tam není možnost kterou bych zvolil ;-)
já mám najeto jen 1500 od června co sem si koupil nový kolo – je to moje první sezona co me chytllo kolo, myslíte, že to je málo ? No za rok bych rád najel alespoň tech 7000 ale není moc s kým a sámotnej to není ono
na to nejsou nějaké normy :)) , jezdi tak jak ti to vyhovuje . . . co se týče ježdění s někým, tak já preferuji pravý opak, na nikoho nečekáš a nikdo nečeká na tebe
Na jednu stranu je pravda, že v něčem je výhodnější jezdit sám, ale vesměs je to nuda. navíc když je potřeba zaběhnout např. do obchodu na něco, je fajn, když někdo může zůstat s tvým kolem. Občas, když se někdy v průběhu nějaké vyjížďky neshodnem, kama se to veme, tak se rozjedem každý svou cestou a je to – žádný problém.
Taky jezdím sám. Člověk ale musí být opatrnější, ať sebou třeba nějak nepěkně nešvihne.
No, kdybys nebyl až z MB, nabídl bych ti, aby ses přidal.
tak 15 000 km, ked odpocitam jazdenie po meste a okoli, a k vode, tak za cele leto som toho moc nenajazdil…mozem ale ja za to, ze sa mi pacia vodne plochy 20–70 km daleko?
Respekt........palec nahoru.
Ty musis na kole jezdit i na WC, ne ?
Ani ne, stačí nechat tacháč nastavený z továrny.
ja nemam vobec ziadny, uz vyse roka. ale vzdialenosti (realne) medzi jednotlivymi miestami, kde jazdim, viem, takze predstavu o pocte km mam
to by sa neoplatilo. po vyparkovani z parkovacieho miesta by som musel hned preskocit siroku prekazku, potom pokracovat cez niekolko kratko po sebe nasledujucich ostrych pomalych zatacok, neustale po velmi uzkej ceste, prakticky singletraile, s nepredvidatelnou premavkou
Zdar
Ono čistě počet kilometrů je zavádějící, dřív jsem jezdil cca 5–7 tis. ale vesměs po zvlněné rovině.
teď najedu ročně kolem 2000 km ale zase výhradně v kopcích a terénu, ono hodně řekně převýšení a to ty objemy tak neskáčou :-) – AVG kolem 16.....
jen pro zajímavost, když se to tady řeší, jsem se rknul na tachák a tam mám v paměti najeto cca 3000 km za 1,5 roku a nastoupáno 60 km, to v přepočtu znamená cca na každých 100 km 2000 metrů což je celkem zajímavé číslo :-))) Na to jaká jsem plečka to číslo zní pěkně :-)
Tož tak…
jj, nastoupané km dají s ujetýma km ucelenější pohled (i když tam furt chybí nějaky koef.za terén). Pokud teda někdo ty km potřebuje počítat. Ja si koupil comp až letos zjara (spíše kvůli tepáku) dosud 1204 km a nahoru 17,93 km. To odpovídá na 3000 km „jen“ 45 km. Tak to bych musel jezdit čistě Lysou a zpátky. Tož to dík..:)
A ještě odpověď: Skutečný hobbík ty km nepočítá.
Začíná se to tady zvrhávat. Čim více je tu příspěvků, tím více najeto. To opravdu někdo dobrovolně najede více jak 15 000 km/rok a z toho i část terénu? To kolo v zimě nestřídáte s lyžemi, v létě si nejdete např. zaplavat, zahrát fotbal, tenis?
Na silničce je to ještě možný ale na horáku? Zkuste si to dát do kalkulačky a buď někteří kecají, mají špatně kompy, nebo jsou k životu neupotřebitelní, protože pořád sedí na kole.
Klid, letos mám najeto taky kolem 15000 km. A to jezdím jen o víkendech když je venku hezky, svítí sluníčko a neprší nebo nesněží. Dlohodobou průměrnou rychlost mám kolem 45 km/h (těm co se to zdá málo, jezdím v terénu v horách na MTB). Takže letos bych to na takových 40000 km mohl dotáhnout. Teda jen pokud mi výjde ten týden volna po prázdninách a nebude zrovna pršet, jinak to vidím jen na slabých 30000 km :-( :-)))
respekt
:-)))
… Dlohodobou průměrnou rychlost mám kolem 45 km/h (těm co se to zdá málo, jezdím v terénu v horách na MTB) …
uz jsem cetl lecos, ale tohle jeste ne .. :-) Mzzna jsem blbej nebo jen neschopnej … :-)))
…nebo mas bohaty rodice:)
ale prdlacky .. rodice sou chudy .. ja jsem bohatej … je to skoro jak v JC :-)))
ale jinak … ty vazne znas nekoho kdo ma dlouhodobej prumer pres 45 km/hod … mozna nekdo kdo jezdi casovku, ale s MTB po horach ? :-))))) ja sem fakt asi neco nepochopil …
.. jinak muj nazor na to jaky kolo pro kohokoliv – to nejlepsi, ktery si muzes bez vetsich bolesti dovolit.
DĚLÁ SI PRDEL
tos vážně myslel, že bude mít AVG 45km/h na biku v horách? :-D
myslel jsem, tak bohaty, ze ti mohli koupit tak dlouhy vedeni:) Ne sranda. Ja to tedy pochopil tak, ze je to reakce inspirovana jednim prispivatelem z tohoto threadu, ktery tu nadhazoval nejake „bezne“ hobby objemy, ktere je udajne schopen v pohode najezdit a taky hazel nejakejma prumerama kolem 45km/h. Toto od Jiriho, byla jen a pouze ironie.
aaaha … tak to jo :-))) ano jsem blbej … a jeste k tomu trosku pomalejsi … :-))
problem je v tom, ze ja necet cely vlakno, v podstate nahodou jsem trefil tenhleten prispevek a jen tuper ziral … a tak nejak nepochopil, ze na tak serioznim miste, jakym b-f je, se muze vyskytnout podobne individuum :-)
JIrI .. toho si budu pamatovat :-))
seriózním místě jako je b-f?!
teď zase asi něco nechápu já… :-)))
Nene, žádná ironie :). Fakt jsem netušil, že to bude někdo brát vážně, tímhle se omlouvám jerrymu za neklidné spaní :-D
na stvorkolke alebo motorke by to islo :-)
cé je správně :)
já to sčítám, běh, kolo, běžky, plavání. za rok to bývá těsně k 10000km a cca 560–580 hodin aktivity.
to ale moc není třeba triatlonisti nalítají i 1000 hodin
nebo Petebike… :)
Petebike není hobbík, ale placený profík. :-)
Jj, to vychází něco kolem 11 hodin týdně. Což vypadá docela reálně, pokud nemá člověk malé děti a tak. Pokud se nepočítají výlety s dětma či tancování, tak mi to vychází tak 6–7h, což mi s rodinou přijde tak odpovídající.
každý bere kolo jinak a podle toho má taky km, ale jen o těch km to není, přestává mě čím dál víc zajímat kolik mám najeto, protože to není důležité, kdybych neměl deník, tak v tom mám asi pořádný hokej…
já už si píšu jen hodiny – a to navíc dost od oka, protože tacháč vozím jen na zavoďákovi
ted si možná dám i na spešlíka, ale protože je hezky černo-červenej a bude dobře ladit :) :) :)
podle mě kdo nemá změřenej laktát nebo napsaný tréninky od trenéra /s pravidelnou aktualizací/ tak ten se bez budíků v klidu obejde.
bez budikov sa neobejdem. pred obedom by sa mi totiz nechcelo vstavat :-)
Hobíci, jako já, nepotřebují laktátové křivky, protože to už je moc, ale ten budík se sakra hodí. Protože, když se chceš dostat někam dál, než po rovince na Karlštejn, tak se to neobejde bez trochu trápení (a právě proto to většina, co má víc jak 3–4 tisíce ročně, dělá).
Několikrát se mi stalo, že mi odešel budík a připadal jsem si jak nahej. Na Drásalovi jsem nepříklad přepálil začátek, že se mi chtělo na druhém kilometru odstoupit a na Salzce jsem zas šílel, protože mi z té zimy vytekla baterka a já nevěděl, kolik mám nastoupáno a tam je to sakra důležité pro rozložení energie.
Teď navíc dělají budíky se záznamem trati a to je docela pěkné na pohled doma večer, místo televize.
budiky pochopim u tych, ktori jazdia na rozlahlych rovinach: krajina veskera nijaka, cesta nekonecne rovna a nudna, ani poriadnej zatacky, tak to je potom bez csumenia na generator (nahodnych) cisel docela otrava :-D
Seriózně: ano, kromě tepovky to snad je vše zbytečné.
Ale v reálu mi to dělá radost:
Když vyjedu na kopec, nebo na vyjlídku, podívám se jak jsem vysoko.
Když jedu stojku, tak urputně sleduji ukazatel sklonu, jestli to bude rokordní stojka. Mimochodem, doporučuji dnes zajetý Velíz z Kublova (po žluté ale je to stejně z 70% po silnici), nebo z Kíčavy k Háji Kaly po červené. Sklon většinou tak 18–20%.
Když jedu z kopce, tak zase čumím, jestli nedám rychlostní rekord.
Když jedu kamkoliv a naskočí kilo, tak mám radost, že jsem dnes něco zajel.
Když jedu závod, nedívám moc kolik zbývá kilometrů, ale kolik zbývá nastoupat.
Takže si myslím, že i pro hobíka to docela fajn.
Jo a super je ten záznam trati. Jeslti máš Google Earth, tak dívej zde. Všem doporučuji, skvělá trať (kromě přejezdu do Hořovic).
nj, to je asi individualne, a kazdy to vidi inac…kedysi som tam ten nezmysel na meranie rychlosti (a podobnych veci) mal, ale potom sa to pokazilo, potom sa pokazil aj druhy, a dalsi uz som nekupoval, skoda penez, a ani mi nechyba…som tam dal miesto toho radsej toto
Kua Hribíku, tak tos byl ty! Hned to vrať. Eště mám poškrábanej lak, jaks to páčil !
az si ju stratil pred vyse rokom na ceste tretej triedy na slovensku…
a vobec, ty snad jazdis skodlivkou? :-)
Jezdím a tato značka mi tam chybí, hned to vrať !
tak si ju najdi na ceste tak ako ja. statisticky mi vychadza, ze na kazdych 25000 km najazdenych na biku jednu najdem, tak sa do toho mozes pustit tiez :-)
Ty asi budeš nějakej začátečník, když na Salzu sleduješ nastoupané metry :-)))
Tam se přeci jezdí podle starý cyklistický taktiky – začít naplno, v prostředku to vydržet a na konci došpurtovat
Jinak – kdysi tu Beeda lípnul krásný taktický plán na kilo.
Ten taktický plán je fakt povedený ;) Přesně takhle si představuji profesionální přípravu na závod. Budu se inspirovat a příště si také něco připravím.
Co se týče taktiky naplno / vydržet / došpurtovat, tak uznávám, že má něco do sebe ale já spíš používám nepřepálit / jet svoje tempo / jedna minuta na tom nic nezmění.
Caw, tak já mám letos už 5700 km (všechny aktivity, jako běh- málo, MTB- celkem dost a silnice- nejvíc), není to nic moc, ale na to že patřím ještě mezi kadety to celkem ujde… Chci udělat 7500 km, myslím že je letos udělám. Co se týče hodin, tak mám 344 hodin zas vše.
Tak to je jen pro inspiraci, nechci se nějak chlubit, ale tak jsem rád, že to takhle mám! :D
ty vole Mark, zdar kde se tu beres? za chvilu tu budu vseci z tour parada
já myslel, že jsme se domluvili, že tady budem inkognito !
Sme na tom podobne, mam kolem 6.000 a cil 7.500. Koupe silnicky ale nebyla planovana, takze bych ten cil mel navysit.
Jinak ja to merim spis na kila nez na km nebo cas :)
Tak jinak… Jaký máte poměr piv na ujeté kilometry… ??? :-) Sosat aditiva umí každý… .-)
1 pivo na nekonecno kilometrov
Kua, to ti tiše závidím. :-) To bych i ušetřil na nové kolo.. .-)
Jsem na tom stejně ;-)
za posledních 7 dní 9,27km/1pivo :)
Nemas ty cisla prohozena ?
jako že bych dal skoro 10piv na 1km? to bych musel jezdit jen k nám na dědinu a ne na B. :)
ono to i vychází jeden okruh z domu do práce a na B má 60–70km, tak 5 u Ladě a 1–2 doma.
V letě je to u mě co vyjíždka tak 1 – 2 závěrečný pivka v cíli. Tzn. že průměrně co 60 km tak 1,5 piva. V zimě, na podzim, na jaře se to blíží ovšem nule.
Je to přesně tak… V létě když jedu sám, tak valím rovnou domů, sám bych si připadal jako alpa, i když žíža je ohromná. Ale když jedeme s klukama, tak je vždycky jasné, že regenerace po tréninku bude stát za prd. :-) Když už se posadíš na tu zahrádku, tak si dej jenom dvě… .-)
tak tak :)
s tím rozdílem, že já si klidně na jedno sednu i sám. Blbý když zrovna jede okolo někdo koho znám. Což se v Radotíně děje až příliš často. Ve zbytku případů už tam někdo sedí :)
taky se nestydím dát jedno sama :-)
S tím potkáváním je to veselé, takhle si sedím včera v Dubči na zahrádce na jednom a kolik lidí a znamých kolem projelo :-) To bylo milé překvapení :-) Ještě že to bylo v kopci a jeli rychle, jinak by se asi trénink trošku zvrhl :-)
No když se zdržím na více piv, tak kolo odvedu domů. To se ale pak už nepočítá k vyjížďce :-)
No tak já mám 0 piv na za tuhle sezónu, pivo vubec nepiju s když se někde stavíme tak si většinou dám kofolu
no ale za rok budeš mať 18 a to už to pivo môžeš ochutnať. kofolka je fajn, ne že ne, ale pivo to neni… 8o)
Tak od července jsem na tom stejně – jsem si pivo zakázal, stačila týdení dovolená a znamenalo to +3kg, takže pryč s ním.
IMHO pokud jde o kolo, tak tam stejně jen nealko, klasické na kolo nepatří (po švihu na zahrádce, odkud kolo domů člověk dotlačí, v pohodě) a navíc mě po něm bolí nohy.
To já mám podle šrajtofle, když sou lóve, tak to je cestou z práce (dejvice>modřany) po cestě snad 7 stánků, a před barákem finální zahrádka, ale to nesmim jet na točnou. Když to protáhnu přes tu točnou, tak sice nemůžu stavět po cestě, ale zas ve finále se jich tam naskládá :-) No v průměru to bude ± 10km/pivo.
A zas sem troska a neumim to zařadit :(
nooooo, být „hobíkem“ se ještě necejtím, zatím si říkám „nadšený cykloturista“, takže plánuju držet si laťku 10tisíc km na rok či malinko víc když se zadaří:-) snad to brzo dotáhnu i na toho „hobíka“ :-)
A kua, jestli ty jsi turista, tak co jsem já s něco málo přes polovinu toho co jezdíš? Jdu dát kolo do bazaru… :-DDD
při dvacetikilometrovém hodinovém průměru to máš necelé 1,4 hodiny za den a máš najeto 10 000 km za rok :-)
Překlad: chcete-li najet 10k za rok, je potřeba jezdit někde po rovince, kde udržíte rychlost 20 km/h, a jezdit takto hodinu a půl každý den, včetně horka, průtrže mračen, sněhových vánic a jarního marastu.
:-)
:-)
Tak při 10k za rok nebude jezdit 20km/hod, takže stačí hoďka ;o)
tak to už bych tím „hobíkem“ mohl být :-)
nějakej sebevědomej! co?:-D
Děte oba do ..... do háje zelenýho :)
Taky se cítím líp jako turista, hobík už to bere moc vážně.
Cítím se jako hobík(ne ve smyslu black.horse) a tak neřeším kolik jedu, kolik ujedu, a z toho důvodu nevozím ani tachometr, tudíš mám jen hrubý odhad že jsem letos ujel asi už přes 1000(tento údaj říkám všem, co se zeptají kolik ujedu, už dva měsíce :-) ). Většinu nalítám na XC singlspeedu, pak na AM/FR kolečku, pak je jednokolka a nakonec streetovej pevňák, seřazeno dle ojetí mou osoubou :-D.