Prosim muzete doporucit nejake 26er kolo? Dekuji
Prosim muzete doporucit nejake 26er kolo? Dekuji
asi karbonový Haibike, jestli si vybereš velikost
To je zas otázka.
Můžeš začínat u chrtího karbonovýho HT a končit u fulla na blbnutí.
co prevazne jezdis a jakou mas vahu a vysku ?
jezdim lesni cesty, pojnacky, silnice. 171cm a 73kg Netusim jake kolo je vhodne :-(
Zatím to vidím na XC. Pokud je těch polňaček trochu víc a občas jsou rozbitý, zvažoval bych fulla. Pokud nechceš divočit po lese a dávat Rychleby bez zastavení, tak stačí klasický zvihy kolem stovky.
kolo z profilu prodáno?
No mam kupce, jina vlakna jsem hledal jen nejsou zrovna aktualni :-(
dobré zkušenosti s Giantem, podívej se na jeho stránky a uvidíš zda tě něco zaujme
jinak tady se řeší podobné téma, takže stačí hledat…čerstvých informací je víc než dost
z vlastni zkusenosti, jestli jezdis sportovne klidne vezmi 100 mm fulla jestli pro zabavu a cas neni nejdulezitejsi ale rad si uzijes teren, bez rovnou do neceho s vyssim zdvihem
ahoj odbornici,
shanim nove kolo. Ted mam 6 let stare GT Avalanche 1.0 s V brzdama.
Chci hard tail okolo 25 max. 30 tis.
Nasla jsem toto http://www.haibike.cz/…sl-2011.html
Vazim 65kg, vyska 174cm. Jezdim jak zpevnene cesty, tak i polnacky a lesy. Nevyzivam se v zadnych extremnich sjezdech ani velkych prekazkach.
Jak se vam jevi moje volba? Je vhodna nebo byste mi doporucili neco jineho?
Moc vam dekuji za komentare.
A proc ne treba toho 1000× opakoveneho carbonoveho haibika?
V této cenové relaci bych šel již do karbonového kola.
Mrkni na tohle Je to moje. Najeto to má hodně málo, však někteří tu na fóru by ti mohli říct :) Jinak víc popisu v profilu, včetně fotek po koupi. Nějaká menší sleva by tam šla. Důvod prodeje, skládám motorku.
Když je důvodem prodeje motorka, proč to prodáváš bez pedálů? Škoda, jinak bych to koupil.
Kolo si určitě pořídím, ale něco levnějšího. Ale jestli chceš tak ti je tam nechám. Jsou to asi 4 roky staré spd, takže za ty už neručím, proto raději bez.
ahoj, mozna budu vypadat, ze nevim, co chci, ale po delsich uvahach jsem se rozhodla, ze si spis koupim fulla nez hard tail.
Nevim teda, co sezenu okolo 30 tisic… mozna ve vyprodejich, no budu patrat.
Kazdop. diky vsem za prispevky a rady.
V případě fulla by si se ještě měla rozhodnout co budeš jezdit, ať si rozhodneš zdvih. Ale předpokládám, že když v hledáčku bylo HT, tak to bude max 120/120mm?
Akorát full bude za tyhle peníze dost těžší než HT, ale pravda, pohodlnější. Jinak bych hledal taky v bazaru. Občas se tam dají sehnat hodně pěkné kousky (málo jeté, doklady).
Z vlastní zkušenosti ti ale můžu říct, že mi full na obyčejné polňačky, sem tam trochu terén nevyhovoval. Měl jsem meridu 120/120 (v profilu). Prostě ta ztráta síly tam do kopce byla. Nejvíce mi to ale přišlo na rovině po asfaltu. To mi přišlo, že jsem jezdil jako šnek oproti HT.
Abych jen nehanil, tak zase je mnohem lepší trakce no a z kopce dolů, krása.
Tak to je divné a hledal bych kde je problém (šlapání, ten konkrétní full), protože zrovna na rovině na asfaltu mám full x celopevňák nejmenší rozdíl a to téměř neměřitelný. Tam se neprojeví hmotnost fulla a lze dobře rovnoměrně šlapat, takže i ztráty v odrpužení naprosto minimální (a to i při mojem 140–150mm zdvihu).
Za mě tedy hlavní rozdíl ve výjezdech, tam se projeví větší rozdíl hmotnosti (v mojem případě už 2,5kg, což už není málo) a pak v situacích, kdy se jde jen kratičce ale ostře ze sedla (tedy třeba udržení rychlostí na krátkém hupíku, apod.). V tu chvíli se projeví odpružení a vyšší zdvih hodně (na fullu rovnou takhle ze sedla ani nechodím).
Ještě tedy jestli jsi neměl extrémně rozdílný posed a nebylo to aerodynamikou (k tomu ale také nevidím důvod, když se má na obou těch kolech jezdit to samé).
Pak samozřejmě hodně dělají pláště, ty ale předpokládám zase vybrané dle toho co se jezdí a tedy stejné ať to byl full s nižším zdvihem nebo HT.
No jak jsem psal, jednalo se o meridu 120/120 rok 2010. Ve šlapání problém podle mě nebyl. Jednak jsem jezdil rok intenzivně na festce, takže do kruhu bych šlapat mohl umět. A potom, pohupování jsem necítil. To bylo neznatelné, resp. jsem ho téměř nezaznamenal. Ale když jsem šel v kopci ze sedla, tak to kolo bylo líné.
Co se týče posedu, tak byl dost jiný. Vozil jsem 675mm řidítka, teď na HT mám rovných 600mm. Taky pláště byly jiné full NN 2.25/RAR 2.1, vs. HT RoR 2.1/ FF 2.0. Oboje obuto bezduše.
Rozdíl ve váze oproti stávajícímu HT byl 2,8kg.
Takže sečteno podtrženo rozdílu dost. Byl to můj první full, vždy předtím bylo HT (někdy lepší, někdy horší). Takže to byl asi nezvyk na něco jiného. Chtěl jsem vyzkoušet ještě maestro ale na to ještě nedošel čas.
Tak to je pak jasné, velký rozdíl pláště i posed, to se na rovině samozřejmě nasčítá a je znát pak hodně.
Ani jedno bych ale nebral jako vlastnost fulla. Tím pořád myslím to co jsem psal, tedy že když vybírám jediné kolo pro určité ježdění, tak pláště a posed budu mít dle toho typu ježdění (tedy v obou případech stejné).
Jízda v kopci ze sedla, tak je jasná, za tu už odpružení může (a i platforma a lock vidlice to řeší jen částečně). A všude ve výjezdech vliv hmotnosti, za to také full může.
No jak jsem psal, jednalo se o meridu 120/120 rok 2010. Ve šlapání problém podle mě nebyl. Jednak jsem jezdil rok intenzivně na festce, takže do kruhu bych šlapat mohl umět. A potom, pohupování jsem necítil. To bylo neznatelné, resp. jsem ho téměř nezaznamenal. Ale když jsem šel v kopci ze sedla, tak to kolo bylo líné.
Co se týče posedu, tak byl dost jiný. Vozil jsem 675mm řidítka, teď na HT mám rovných 600mm. Taky pláště byly jiné full NN 2.25/RAR 2.1, vs. HT RoR 2.1/ FF 2.0. Oboje obuto bezduše.
Rozdíl ve váze oproti stávajícímu HT byl 2,8kg.
Takže sečteno podtrženo rozdílu dost. Byl to můj první full, vždy předtím bylo HT (někdy lepší, někdy horší). Takže to byl asi nezvyk na něco jiného. Chtěl jsem vyzkoušet ještě maestro ale na to ještě nedošel čas.
tady na foru je momentálně v bazaru hezkej carbonovej bike od Corratecu za 33 klacků/údajně úplně novej, tak se na ot zkus podívat… vypadá hezky, dokonce přesně ve tvé velikosti :]
Název inzerátu: CORRATEC Revolution (vel.49)- NOVÉ karbonové kolo!