• juls

    Ahoj, chtěla bych si pořídit nové kolo na častější a delší vyjíždky (do 100 km), něco ne moc těžkého s lehkými převody do kopce, ale i na sjezdy, dobrou ovladatelnost a stabilitu. Jezdím většinou po cyklostezkách, les a šotolina, občas i nějaké bahno a kameny, lehký terén. Měřím 165, váha kolem 60 kg. Moc se v těch specifikacích neorientuji, tak jestli by byl někdo ochotný a schopný mi poradit. Představuju si 29" kola a nějakou přehazovačku aspoň 2×10, ať mám z čeho kombinovat, ale případně se asi nebráním ani 1×12. Cenově nejlépe do 30 000 (ale za nějaké peckové bych si mohla dovolit do max 40 tisíc), to se snad dá sehnat pořádné kolo už :) Zatím jsem se koukala např na tyto:

    0 0
    • juls  

      Ještě bych si teda představovala odpruženou přední vidlici a rychloupínáky :) Díky

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Zaskar LT 29 Elite kolo, modré Skladem 1 kus

      savings GT Zaskar LT 29 Elite kolo, modré

      od 29 299 Kč savings MOC 45 099 Kč

      Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové Skladem 1 kus

      Výprodej -22% Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové

      23 899 Kč -22% MOC 36 199 Kč

    • t29  

      letem světem odkazy:

      RM Catherine CRB ok, pokud jsou ok pevné osy (máš nějaký důvod chtít rychloupínáky?).

      Trek X-Caliber zbyl jenom v XL, na 165 cm moc velký

      Cannondale v XS/S má kola 27,5"

      Merida a Trek Marlin mají horší výbavu

      MRX papírově nejvíc převodů a nejlehčí převod, ale nevím jestli M bude vhodná velikost.

      RM a MRX mají karbonový rám, Treky, Cannon a Merida mají duralový rám. Takže „neznačkový karbon“ vs. „značkový hliník“ – karbon by měl být pohodlnější. Hraje to roli?

      Máš možnost některé z kol vyzkoušet osobně?

      0 0
      • juls  

        Moc díky!

        Velikosti bych si pak samozřejmě objednala podle výšky.

        Rychloupínák bych chtěla kvůli jednodušší výměně gumy a přepravě.

        Cannondale má případně přijatelnou výbavu, nebo jsou i lepší?

        A je neznackovy karbon nějak kvalitativně horší? Nebo co je tím myšleno? Ráda bych ho zkusila, ale nevím jestli to teda má cenu v téhle cenovce

        0 0
        • Lišák  

          Pevné osy jsou naopak uživatelsky přívětivější, než RU. Někdy mají i „jakoRU“ páčku, takže je to srovnatelné, někdy je potřeba použít inbusový klíč, který bys s sebou stejně měla vozit s nějakým základním vercajkem.

          Když nasadíš vyndané kolo s pevnou osou, tak máš jistotu, že Ti nebude škrtat brzdový kotouč. U RU je to 50 / 50.

          1 0
          • Touš  

            přesně … nikdy víc RU kvůli škrtání kotoučů!

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.