• speedsplat

    Ahojky! pročítala jsme diskuze, něco jsme se sice dozvěděla, ale potřebovala bych slyšet Váš názor.

    RB se mi moc líbí-kvůli té jednoduché barevnosti, nechci barevný proužky a ani pět barev…

    Jen mě zajímá, jestli má vůbec smysl pro mě se po nich začít pídit, zajít se na ně kouknout, když nemám „ponětí o kvalitě komponentů“ atd. Co jsem tak četla většina lidí si koupila rám a skládala si to, ale do toho bych se sama nepustila. Co ta váha kola? měnili byste nějaký věci případně za co a proč…

    http://www.rb-bike.cz/…/78/crr-team

    popř. base+ nějaké úpravy.

    chtěla bych a musím se u nového kola pohybovat okolo 26tis.

    MOC DĚKUJI!!

    0 0
    • karliner  

      Kolo je osázeno vyváženě komponenty střední třídy, brzdy jsou výborné, řazení funguje skvěle, vidlici tu spousta lidí také chválí, kolo v tomto set-upu bohatě stačí na běžné hobby ježdění a nebude mu vadit ani závodní nasazení. Přemýšlel bych asi jen o výměně kol za nabízený set s ráfky Remerx 7325, kola jsou to slušná a váhová úspora znatelná za velice rozumnou cenu. Až ojezdíš pláště, dáš tam nějaké lepší/lehčí.

      0 0
    • alinceb  

      V první řadě bych řešil, jestli ti bude u CRR vyhovovat geometrie. Možná na tebe bude moc dlouhé. Pak by byla alternativa třeba NoSaint Angel , který je taky barevně dost jednoduchý.

      Na té sestavě bych viděl případnou možnost vylepšení ve výměně kol za lehčí – pro holku klidně Hnojovy klasické „Magické záplety“ (Remerx Magic + SRAM X9 + třeba WCS dráty) a možná by stála za to vidlice od TuningTestu (nedávno sem ji měl poprvé v ruce nastavenou pro 60–65kg a chodila fakt moc hezky). Naopak brzdy by imho stačily Deore, kliky klidně taky, zbytek nechat SLX. Sedlovku bych dal karbonovou. Pláště bych pak volil podle profilu terénu, do jakého budeš jezdit.

      0 0
      • karliner  

        Ty magické záplety – porovnal jsi, o kolik by kolo bylo levnější, kolik by stály a kolik váží? Třeba ve srovnání s těmi, co nabízí RB (Novatec + dráty DT + Remerx 7325)?

        0 0
        • alinceb  

          Magic je oproti 7325 o 45g lehčí, oproti 7320 už je to 120g na 1 ráfku. U těch nábojů těžko soudit, bo tam nemají typ. A to samé platí pro dráty. Náboje ale tak důležité nejsou, důležitější jsou ráfky, dráty a niple, aby byla co nejmenší hmotnost na obvodu. To samé platí pro pláště. Nevím, jak jsou na tom přesně Rubeny, ale oproti RaRa nebo RoRo to bude imho minimálně 50g na plášti navíc…

          0 0
          • karliner  

            OK, ale zapomněl jsi do toho srovnání zařadit cenu.

            0 0
            • alinceb  

              Popravdě řešeno pro 58kg ženskou budou důležitější lehký kola, než třeba SLX brzdy a kliky, na kterých by se dalo ušetřit. A cenové srovná by bylo relevantní v případě, že bys znal cenu těch kol od RB…:)

              Já bych si nechal sestavit aleternativní rozpočet od maajkeeho, scalara nebo hnoje s Magicama, TT Epiconem, Angelem a mixem SLX/Deore a pak bych se rozhodl, jestli to nebo to…:)

              0 0
              • karliner  

                Cenu si můžeš zjistit, když přestaneš teoretizovat a klikneš si na konfigurátor na linku, co sem zakladatelka šoupla :-)

                0 0
      • siafu  

        zrovna RB na rám 15.7" je v S poměrně krátké – 540 mm

        0 0
      • bluma  

        RB dlouhé? No neřikej :-)

        0 0
        • alinceb  

          U eSka jsou s Angelem nastejno, v ostatních velikostech je pak RB vždycky o cenťák delší a o něco málo vyšší…

          0 0
    • KRAJIC  

      Celé kola co RB prodává jsou osazeny dle mého velice dobře a hlavně bytelně – pokud bys koupila samostatný rám a na stejných komponentech skládala kolo – do ceny od RB se nemáš šanci vejít. O tom, že většina lidí si kolo od RB skládá velice pochybuju – možná tady na fóru a ani to se mi moc nezdá.

      0 0
      • speedsplat  

        nečetla jsem všechny diskuze, ale přišlo mi to tak… tím líp, pokud ne:)

        0 0
      • Azmir  

        Když se koukneš na RB do našich bajků, tam málokteré má komplet vše od RB co mají v nabídce, většina si to raději skládá sama.

        0 0
      • cagalam  

        :-)

        0 0
    • RUR  

      Přidržev se zadání, vzal bych BASE osazení, nechal vyměnit řazení za SLX (imho tam je v největší rozdíl ve funci mezi sadami) a kola za Remerx 7325, protože jsou výrazně lehčí. Jo, a nechal bych to přezout na nějaké lehčí a lépe jedoucí pláště. Cena moc nenaroste a pojede to výrazně lépe.

      0 0
    • felix.org  

      V komponentech problém nebude, kolo je to sestavené vyváženě. Pokud se ti líbí i vzhledem, tak není problém. Mně osobně se ale tovární sestavy od RB vůbec nelíbí, proto jsem skládal sám :-)

      0 0
      • scota  

        Koupil jsem si RB IQ Team najeto cca 1200 km. Myslím že je osazeno kvalitně, změnou proti Team bylo řazení XT, sedlo WTB Pure a gripy (ale to je individuální). Měnil jsem akorát pláště a ušetřil tím cca 450g.

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Kola vyměnit za lehčí a vidlu od TT. A takový set vydrží vše:)

      Edit:

      Hlavně dej lepší hlávko se zapozdřenými ložisky. Investice minimální, ale o mnoho starostí méně.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Dopředu kotouč 180mm,

        Kliky SLX,

        přesmyk klidně DEORE,

        0 0
        • alinceb  

          Dopředu kotouč 180mm?!? Na co?!?

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Přítelkyně ho vo vozí. Předek 180, zadek 160 a je max. spokojená. Takže nevidím důvod, proč by si ho na kolo neměla dát.

            0 0
            • alinceb  

              Že to tak vozí tvoje přítelkyně přece není argument, že je to potřeba. Brzda se 180mm kotoučem má vyšší brzdný výkon a to je naopak u většiny ženských (které obvykle brzdí jen zadní a s přední moc neumí) spíš na škodu, nebo dokonce spíš nebezpečné.

              Moje přítelkyně stejných váhových parametrů (58kg) vozí Deore 525 se 160mm formulema a brzdný výkon jí bohatě stačí.

              Skorotchán má metrák, a nové Deore 596 ho ubrzdí i se 160/160…;)

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Je to argument, který mi stačí a to, že má Tvůj metrákový tchán 160/160 taky nic neříká, protože jezdit po rovině na asfaltu, tak to ubrzdí i patou o zem. Nevíš kde bude jezdit, jak jezdit – proto vidím jako lepší volbu 180mm.

                Vypisovat jí výhody v 180 oproti 160 nemá smysl, protože si z toho nic nevezme – kdyby věděla, co chce, tak sem nepíše:)

                Přítelkyně i já máme vepředu RX+RX180 a prostě není problém. Brzdí to skvěle, kotouč se nehřeje atd. atd…

                Řešit potřeba/nepotřeba je irelevantí. To si musí rozmyslet tazatelka. Na Sudetách se 180mm kotoču hodil, ale věřím že na polní cestičky je celkem zbytečný.

                0 0
                • alinceb  

                  Asfalt nezpochybňuju, ale Jizerky imho moc rovina nejsou…;)

                  Sám taky jezdim 180/160, ale stojím si za tím, že pro holku 58kg je 180/160 prostě nesmysl. Podle tohohle vzorce bych já s 92kg musel vozit 203/180…;)

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    Mě teda deorka nové se 180mm kotoučem občas měly problém. Mám kolem 73kg.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Ta moje ma min nez 58kg a na 180/160 si nijak nestezuje:)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ta moje má lehce přes 60kg. Na jednom kole 180/160mm, na druhém 160/160mm a už si na těch 160mm na tom jednom kole stěžovala, že je to horší.

                    V tom přepočtu na kg jsi jaksi zapomněl na sílu v ruce. Tu můžeš mít znatelně větší než jen poměr hmotností. Tedy naopak by ti měly stačit kotouče ještě menší (teď neřeším případné přehřívání, kvůli kterému to tak nebude).

                    0 0
                    • alinceb  

                      Nevim, jak zdatné a vyježděné, jsou tvoje a Vilémova drahá polovička + jaké jezdí terény, ale ta moje ve složitějším terénu sesedá a brble…:) A zadní brzdu používá jen v akutních případech, i když se jí snažím naučit, jak správně brzdit. Dle tohohle popisu tazatelce imho budou bohatě stačit 160/160. Na tyhle parametry by tu spousta lidí doporučila i Véčka. Ale to je vedlejší – záměna 180/160 je v podstatě bez ekonomického dopadu, tak ať si tam dá, co uzná za vhodné.

                      Já si jen myslim, že pro člověka, který není zvyklý brzdit oběma brzdama, tj. přední používá jen reflexivně v krizovkách (ač to nemusí být případ zakladatelky vlákna), může být přední 180mm kotouč i celkem nebezpečný…

                      0 0
                      • mr.antik  

                        zas pokud brzdí nepřerušovaně, tak tu brzdu uvaří i na nějakém silničním sjezdu.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Pokud mluvíš o té mojí, tak to je jedna z věcí, které se ji snažim naučit – brzdit oběma a přerušovaně. A ona vždycky brble, ať jí do toho nekecám a že si to bude dělat podle sebe…:D

                          Když sme na silničkách sjížděli Grossglockner, tak snad pochopila, k čemu je to dobré. Kamarádka, co jela za námi, během sjezdu bouchla dvě duše jen proto, že brzdila pořád jen zadní. Od té doby se to její brždění zlepšilo…:)

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Moje těžší terény nejezdí i když má fulla, technicky zdatná není. Brzdit jsem ji naučil (v rámci možností) už mnoho let zpátky, brzdí tedy povětšinou na obou brzdách současně. A i většinou přerušovaně, i když někdy stále brzdí souvisle příliš dlouho aniž by to bylo potřeba.

                        Naposledy si stěžovala na Sardinii loni, kde se jezdil téměř výhradně asfalt. Tak tam měla HTčko, takže to kolo, kde má 160/160mm kotouče (180/160mm má na fullu).

                        A konkrétně má na HTčku Elixiry Rka.

                        Páky má nastavené na dva prsty a brzdí trvale dvěma prsty.

                        Pokud někdo neumí ani trochu brzdit, tak je pro něj nebezpečná jakákoliv trošku slušně brzdící přední brzda i se 160mm kotoučem.

                        0 0
                        • alinceb  

                          No Sardinie bude asi trošku jinej level ohledně délky sjezdů…:)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Některé sjezdy ano. Ale nestěžovala si jen tam, to jen, že loni na HTčku odjela vlastně asi jen tu Sardinii a jinak jezdila na fullu 180/160mm.

                            0 0
              • karliner  

                Nehledě na to, že většina dívek (a to i těch, co na kole relativně dost jezdí) téměř ignoruje přední brzdu, protože mají strach, že půjdou přes řídítka :-)

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Ano, máš pravdu. Ale pokud někdo urtatí 27.000 za kolo, tak si myslím, že by měl mít už nějaké ponětí o cyklistice. Přeci jen takové kolo asi nebude na dojíždění do hospody:)

                  0 0
                  • speedsplat  

                    tak nějaký ponětí mám ,ale přeci jen si nejsem jistá a tak se radči zeptám na názor ostatních…:)prostě se bojim, abych nekoupila špatně, přeci jen je to pro dost peněz a hlavně chci jezdit a né se trápit na každém kilometru:)

                    jinak jak jsme psala v minulé diskuzi: Jezdím od jara do podzimu skoro každý den po Praze do práce po silnici(8km) a po práci na vyjížďky většinou po turistických cestách, pole, louky, lesy(cca20–30km). Víkendy na kole, dovolené na kolech celodenní šlapání. Silnice jen v nejnutnějším případě:) ale když není zbytí potřebuji, aby mé kolo bylo schopné ujet 100km na silnici.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Pokud to správně chápu, tak jezdíš mírnější terén (lesní a polní cesty, žádné technické a kamenité sjezdy)…je tak? Brzdíš oběma brzdama nebo spíš radši jen zadní (strach, zvyk, pocit – to je jedno)?

                      Pokud jezdíš po silnici do práce, tak bych volil nějaké jezdivé pláště typu Continental RaceKing 2.0 kevlar – po silnici i v mírném terénu jedou fakt hezky, v terénu drží a jsou celkem lehké.

                      0 0
                      • JMT  

                        Na každodení dojíždění do práce bych možná zvolil trvanlivější, odolnější a levnější plášť než závodní šlupku co se hnedle sjede.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          má celkem dost na husto špuntíky, nepozoruju nějaké velké sjíždění. Možná to bude tim že na něm moc nenajezdim :-)

                          0 0
                        • alinceb  

                          Nevím, kolik vážíš ty (někde si psal, že kolem 85kg?), ale ona váží 58kg, takže jí ten plášť určitě vydrží o něco déle…;)

                          0 0
                          • JMT  

                            Už 78 přiteli :-) no mě to je fuk co si tam dá, mě toho jen prostě na ježdění po městě přijde škoda.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Ty s tím teda cvičíš…;) By se mi líbilo dostat se tak na 80–83, ale to se mi nepovede…:(

                              0 0
                      • speedsplat  

                        přesně tak..:)

                        jinak se snažím brzdit oběma, momentálně mám Hayes HFX MAG XC na obou 160..

                        0 0
                • alinceb  

                  …většiny ženských (které obvykle brzdí jen zadní a s přední moc neumí) … ;)

                  0 0
    • marco  

      Takže lehký odklon od Giant z prvního příspěvku až k RB. Mě se to líbí jak to máš v linku. Jak už tu někdo psal vyměnit ty kola a gumy za lepší typ. Zastav se v RB Praha a tam ti personál tvé budoucí kolo poskládá tak, že i při koupi auta nedostaneš takový servis.

      http://www.rb-bike.cz/…y/otestuj-rb

      http://www.rb-bike.cz/…ELO__612.pdf

      http://www.rb-bike.cz/…LO_ST612.pdf

      0 0
    • mr.antik  

      Jak jsem psal vedle, nekoukej zatim na barvy a výbavu, koukej po geometrii. RB je fakt kraťoučké, pokud máš spíš delší nohy než tvoje stejně malé kolegyně, asi bude OK. Pokud naopak, šel bych špíš do nějakých deleších nízkých rámů, jako je např. to XS velikost od giantu. Ale určitě se najdou i další. Jinak se budeš kolenama kopat do řidítek.

      Jseš z Prahy, tam asi nebude problém RB zkusit v malé velikosti.

      0 0
    • jimac  

      Nedávno jsem taky kupoval nové kolo a nakonec to vyhrálo RB CRR 29er v setupu BASE, protože v TEAMu už to bylo přes 30 000 CZK a to, už bylo prostě moc :) Mám cca. 195 cm a 70 kg takže XXL bylo jasné a geometrie je výborná (aspoň mně sedí). Brzdy deore brzděj dostatečně (dopředu jsem nechal dát 180kotouč), jinak jsem nechal origo setup, až na řídítka – dal jsem tam 680mm vlajdy :) zatím maximální spokojenost.

      0 0
    • mr.antik  

      Možná by se dalo dohodnout i na 170 nebo 165mm klikách, což by byla výhoda

      0 0
    • Jan Marx  

      doporučuju ke shlídnutí, za ty peníze luxusně vybavený a kvalitu si všichni chválej.

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • marco  

        Problém je ten že ty kola se nedají nikde vyzkoušet což je asi i podmínka kterou si stanovila pro výběr. No dá se to porovnat geo s GIANTem a s RB.

        0 0
        • mr.antik  

          cenťák na délku už odhadneš, když se máš od čeho odpíchnout.

          0 0
      • klokan  

        U Canyonu nedokážu odhadnout geometrii, ta kóta horní trubky je naprosto atypická, nebo v tom obrázku maj chybu. Jinak by mě vycházely ty rámy neskutečně dlouhý.

        0 0
        • Vilém  

          Co je na te kote atypickeho? Normalne horizontalne merena horni trubka.

          0 0
          • klokan  

            no jo, ale měřená kam?

            normálně je ta kóta na osu sedlovky, tady je na konec (vršek) sedlové trubky. Tuhle kotu vidim u geometrií kol poprvé, ale třeba se mýlím.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.