kolo levněji z e-shopu nebo dráže z kamenné prodejny?

25 nepřečtených
  • newby

    Vybral jsem si kolo HEAD X-RUBI II a na netu se dá koupit za 17090,– a v místní kamenné prodejně (Kroměříž) za 18990,–, což jsou skoro 2000,– Kč rozdíl. Kolo jsem nekupoval přes 10 let. Co by bylo pro a proti každé koupi?

    Chápu, že v prodejně budu mít po dobu záruky 2 let servis zdarma, ale zase nevím, kolik by ten servis stál, kdybych si kolo koupil z e-shopu, jestli bych pak na servisu nezaplatil ten rozdíl cen, co bych teď ušetřil

    Nemám zkušenosti, jak jsem psal, s koupí kola a tak ani nevím nad čím uvažovat. Díky za jakýkoliv užitečný komentář.

    PS: rozpočet mám omezený a v té cenové hladině mi to kolo vyšlo jako asi nejlépe vybavené spolu s líbivým vzhledem.

    0 0
    • Carloss  

      2 roky servis zdarma? Pokud opravdu, tak je to hodne madstandartni péče a šel bych do kameňáku.. ale pochybuju o tom.. vetsinou mas v ceje jednu nebo dve garancni prohlidky

      0 0
      • newby  

        Aha, tak to jsem asi špatně pochopil 2 termíny. Kdysi jsem kupoval Autora v kamenné prodejně, ale to je přes 10 let a tam jsem měl 2 roky servisu v ceně.

        Ale je pravda, že si nejsem jistej, jestli teď mluvili o garančkách, nebo servisu. Takže se poptám.

        0 0
      • newby  

        Tak to jsou prý 3 garančky, kdy údajně zcela rozloží a seřídí kolo, vybratelné kdykoliv – po měsíci, či po roce, jak budu chtít.

        0 0
    • mr.nikdo  

      Umis si to kolo sam seridit a postavit?

      Obcas kamenaky Ti daji serizene kolo.

      Druha vec je, ze co jsem slysel, tak velke znacky (vsechny) uz oficialne zakazaly posilat kola… Takze muze byt i sranda s reklamacemi.

      Jinak jestli mas 18 tisic, tak se vyplati uz uvazovat i o postaveni kola.

      0 0
      • newby  

        Postavit určitě neumím a o seřízení by se dalo polemizovat. Nyní mám kolo do kterého se nebojím „šťournout“, takže nějaký základní seřízení přehazky a přesmyku snad zvládnu. Promazat a vyměnit si řetěz snad umím taky.

        Myslím, že jsem relativně zručnej a umim hledat na googlu. Otázka, jestli by to stačilo na soběstačný servis.

        Nemám vůbec představu jestli je třeba řada Deore už míň náchylná na rozštelování, nebo jak to nazvat, nebo jestli to bude stačit seřídit na začátku sezóny a pak mám třeba na 500km pokoj, když budu jezdit jen tak na rodinné výlety, ne žádná divočina v lese…

        0 0
        • mr.nikdo  

          Budeme se bavit: Serizeni hlavoveho slozeni, serizeni konusu (u kol teto kategorie je to skoro jiste). Po 100–500 km precentrovani. A teprve se dostavame k brzdam a razeni…

          0 0
          • Erknold  

            Uff, ještě že jsem si nechal poskládat kolo za tuto cenu, které má průmyslová ložiska a nemusí mě trápit konusy. A jelikož jsem lajdák, tak ani nelezu do hlavového složení, jelikož se řídítka i po letech volně otáčí. A naštěstí mám tak kvalitní kola, která ani nepotřebují centrovat :)

            Za dva roky ani jeden servis se dá říci. A běžnou údržbu zvládnu v kolárně.

            Zas bych z toho nedělal raketovou vědu u kola za nějakých 15–20k Kč a spíše si užíval jízdy.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Hm. Konusy se toci lepe nez prumysly. Pokud koupi katalogove kolo, byvaji tam konusy. A ty seridit musi…

              A ty dalsi veci – hm. Kolik najezdis? A kde to najezdis?

              0 0
              • Erknold  

                2000 km ročně a jezdím když je hezky, jelikož to se dá sedět na zahrádkách :)

                Když se dívám na lidi ve svém okolí, tak 95% má kolo jako koníček, když je hezky. Nikdo v mém okolí také nemá problémy s rozcentrováním kol. Nikdo nemá problémy s hlavovým složením.

                A pokud někdo ví, jak vypadá klíč, tak si podle návodu dokáže i prvotně seřídit konus, aniž by na to potřeboval nějaké speciální nářadí a tisíce.

                Zas bych tím servisem tak nestrašil. U kameňáku má prostě výhodu toho, že si přijde, sedne na kolo a jede. Když s tím něco je, tak na tom zase přijede do krámu. Pivo ve flašce je také levnější než v hospodě. Prostě za služby se platí. V kaměňáku mu tam také rovnou nahází příslušenství, co si řekne. Ale ne každá chce platit za služby. A newby píše, že není matlák, tak si kolo zvládne seřídit, i když mu přijde v krabici.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  :-D

                  pobavils. Hlavne to rozcetrovani kol. Osmice se fakt nestavaji nikomu.

                  0 0
                  • Erknold  

                    stárneme :) Co hledám ve vzpomínkách, tak problém osmic se řešil před dvaceti lety na starých favoritech, co měly jednostěnný ráfek. Teď už je to v mém okolí samej máslocyklista, co zatím dvoustěnný ráfek nezničil, při svých pohodových vyjížďkách.

                    0 0
                    • Jetson  

                      +1

                      Jediný člověk, kterého znám a má s koly problém, má 150 kg a stejně neřeši 8, ale praskání drátů. A zatím vždy dojel i bez jednoho drátu do servisu aniž se mu přihodila 8.

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      To asi jo. Protoze on problem osmic je porad :-D…

                      0 0
                • newby  

                  v eshopu píšou, že kolo přijde seřízené v krabici, jen s odmontovaným předním kolem, sedlem a pedály…tak alespoň základní seřízení by mohlo být v pohodě :)

                  0 0
              • pepino  

                Tím seřízením je myšleno vyčištění a máznutí vazelinou? Hlávko to samé?

                0 0
          • newby  

            Kónusy si myslím zvládnu, hlavové složení asi ne, asi mám jen starý typ, kde se to dalo snad jen složit, nenapadá mě, co by se tam dalo nastavit.

            Spíš by mě teda zajímalo, kolik by tak stála něco jako garančka, když bych si kolo koupil teda online.

            0 0
            • Erknold  

              Spíš by mě zajímalo, co obsahuje běžná garančka zdarma. To že dají kolo na stojan, protočí šlapačkama naprázdno, jestli někde neškrtá řetěz, šáhne na kola, jestli se točí a nemají vakl a promaže ti řetěz. Alespoň takovouto garančku měl kámoš zdarma ;)

              0 0
              • zzd426  

                to co jsi popsal dělají jen v dobrých servisech :) protože většinou když někam doneseš kolo na garančku a oni se tě zeptají zda je vše ok a ty jim řekneš že jo tak kolo na hodinu někam opřou a pak ti ho donesou :)

                0 0
                • Reggie  

                  zlatá poučka mechanika říká: nespravuj co funguje !!!

                  0 0
              • nox159  

                a co bys po ujeti cca 100–300km chtel ?

                Ono garančka je proto, že si nekteré veci poposedají a lidi nejsou schopni vzit klič a utáhnout si kliky… :)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Jamin  

      Šel bych do kamennýho.

      0 0
      • newby  

        hm, tak v jednom kamenným jedna garančka v ceně, v druhým tři v ceně…z eshopu jedna, ale v Brně…z Kroměříže trochu z ruky…

        0 0
        • Jimm22  

          Vem to z netu, za tych ušetřených 1800 si necháš opravit co bude třeba a nemusíš chodit po garančkách jen proto abys je využil i když kolo bude třeba fungovat.

          Docela si dovedu představit jak taková garančka vypadá, mázne řetaz (v lepším případě ho i změří), možná docentruje kola a hotovo. Šlape to, šlape. Nebo si tu někdo myslí, že na garančce rozeberou šaltr, šlapací střed, konusy, … určitě ne.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.