Ahoj , měřím 182 cm a vážím 120 kilo.Aby ty kila ubývala , tak si chci koupit trekové nebo horské kolo ,ale potřeboval bych poradit jakou velikost rámu a jestli musím mít na svoji váhu nějaký speciál.Děkuji Vám za rady , s pozdravem Petr.
Ahoj , měřím 182 cm a vážím 120 kilo.Aby ty kila ubývala , tak si chci koupit trekové nebo horské kolo ,ale potřeboval bych poradit jakou velikost rámu a jestli musím mít na svoji váhu nějaký speciál.Děkuji Vám za rady , s pozdravem Petr.
„speciál“ nepotřebuješ:) na tu váhu ale radši MTB(horské kolo)- je všeobecně pevnější. velikost rámu bych odhadoval na 20" ale to ti lépe poradí v prodejně(včetně nastavení posedu, délky představce, atd.)
druha varianta starsi ocelovy hi-ten nebo cr-mo kros
rám a ostatní věci by to meli vydržet…problém můžou třeba být ráfky…resp. nafoukání duší…musíš to foukat víc abys necvakal…
nedals cenovej strop tak těžko radit…třeba kona dělá pěknej model určenej přesně pro tento případ…
Vzhledem k tomu,že na kole nebudeš asi chtít závodit,tak zkus prohlídnout třeba i endura od authora ,odolnější jsou třeba i tyhle amasy … atd…je toho víc
Ale vzásadě neni nutný kupovat nic speciálního..jen je potřeba se vyhnout nejlevnějším modelům,kde jsou třeba jednoduchý ráfky a takový podobný vylomeniny…:-)Tak šťastnou ruku s výběrem…:-)
RB CRX. Vydrží hodně. Sám jsem hodně těžký, bohužel, tak jezdím RB. Nejsou nejlehčí, ale těžká taky ne, a vydrží.
Jeden z mála výrobců co dělá nějaký kola na těžký váhy je Kona. Kolega kupoval něco s nezeslabovaným rámem myslím že model Hoss, najdi si to na stránkách Kony. Má 130 kg a nešetří to, ty „kamna“ ale váží to víc než můj nelehký full.
Kona Hoss má zoslabovaný rám.
ale keď tomu dobre rozumiem, tak dobrý zoslabovaný rám je pevnejší jak rovnako ťažký nezoslabovaný a ľahší, jak rovnako pevný nezoslabovaný
k hmotnosti- svoj rám som nevážil, ale niekde som videl hmotnosť 2,1kg. keď sa dá na 1,4kg ráme postaviť bike pod 10 kilo, tak sa dá na ráme Hoss postaviť bike pod 10,7kg. a tomu by som už „kamna“ nehovoril… 8oP
druhá vec je, či to má zmysel 8o)
V originál 08 osazení to jsou kamna jako prase. V případě 22 tky mýho kámoše ještě navíc štafle.
Nevyjádřil jsem se asi přesně , ale to nic nemění na tom, že je to jedno z mála kol už od výrobce doporučované pro těžší jezdce. Nebo s tím nesouhlasíš?
Jsem línej víc hledat našel jsem jen na eshopu kola ski Radotín:
Robustní kolo s geometrií pro svižnou XC jízdu a se zpevněným rámem pro jezdce, kteří se se svým kolem nemažou. Základem kola je obzvláště pevný a odolný rám atd…
Velcí kluci potřebují kola navrhnutá pro velké kluky. Hoss má statný rám zesílený na pravých místech. Pokud chcete, aby pod vámi kolo něco vydrželo, toto je řada pro vás.
samozrejme s tým súhlasím.
len som chcel naznačiť, že za tú váhu nemôže samotný rám. odolné komponenty vážia viac jak závodné a ono sa to nasčíta…
Kona niekde aj písala, že je to rám s XC geometry and OB construction. dá sa kúpiť aj samotný rám(cena je prijateľná) a niečo si zložiť.
za mňa je Hoss super. 8o)
Toto je večná téma :-))
Zo 120 kilo netreba robiť žiadnu drámu. Ja mám (podľa ročnej doby :-) vždy 120 až 130 kilo, Jazdím už tretiu sezónu MTB Specialized Rockhopper a cross Trek 7300. Az na male upravy (prepletenie MTB kolies na silnejsi vyplet, novy predny raf … ) ziadne problemy, samozrejma je vyssia spotreba brzdovych gumiciek na crosse a dosticiek na horaci :-)
jo maly kotouce (160mm) nebrat, protoze se rychle uvari a pak nebudou chvili brzdit nez schladnou. V-cka brat prodlouzeny spalky dlouhy 72mm az obrzdis to co tam je original a bude potreba vymenit.