29" bike, 116 kilo, 203cm- Skládat či koupit?

219 nepřečtených
  • Madman1

    Zdravím,

    chtěl bych začít pomalu skládat kolo 29" Bika s ohledem na mé proporce.Přečetl jsem si zde několik vláken o 29tkách, jak HT tak Full.Jen nevím jaký rám zvolit, či koupit hotové kolo.Cenový strop je asi 45 tisíc korun. Z rámu co jsou na trhu se mi nejvíce líbí Specialized Stumpjumper M5 HT 29" ale nevím jestli oproti Authoru či Superioru Team 29 se ten cenový rozdíl vyplatí.Vidlici buď asi Rebu a nebo Manitou Minute 29.Sada XT či SLX Dyna Sys, pořádně široký vlajdy a nějaký hydry se 180 mm kotoučema.Jde mi spíše o ten Rám, jaký zvolit.Kamarád by mi mohl sehnat prý 29" rám FORCE a nebo Apache Hawk 29.Ale mě se nejvíce líbí ten Spešl. Tak nevím :( O RB vím ;) A jestli jít rovnou do Fulla.. o tom bych ještě musel popřemýšlet, bydlím v Božanově a všude kolem je Kde jezdit, kdo jel MTB Sudety jistě chápe.

    0 0
    • Hnoj  

      Určitě stavět, a nezapomeň, že vidle na 29er musí mít pevnou osu !!!

      0 0
    • šlapatko  

      Určitě skládat, o vidlici tu uš padla zmíňka.Taky kola by měly být bytelné.

      0 0
    • kubad  

      za sebeurčitě fulla RB IQ a nekonfigurovat podle potřeby, vidlici Epicona s 15mm osou a podle potřeby poslat na tunig do TT.

      sadu bych osobně bral radši 10sp XT než, ale i Sram X9 šlape dobře

      0 0
      • Ruprt2  

        Už jde poslat Epicona do TT? Nebo ses spletl?

        0 0
        • kubad  

          teoreticky nešlo, prakticky je to věc dohody pokud ho dostal na kole tak se určitě nějak domluví, navíc tohle omezení bylo dřív hlavně z důvodu extra nízké ceny na e-shopech, to už není u nových modelů.

          0 0
    • ememem  

      co sa toho 29 fulla tyka tak nechcem tu vyrabat nejaky dalsi 29 flame ale v jednom z poslednych cisiel „velo“ ktore sa mi uplne nahodou dostalo do ruk je rozhovor s petrom denkom. jeho nazory na vela veci okolo bicyklov vcitane 29 bikov jak keby mi z duse cital. tym nechcem povedat ze bych snad tomu rozumel nejak podobne ako on ale proste si myslim to iste.

      0 0
      • kubad  

        nevím sice co píše, ale pro 203cm chlapa je rozzodně 29" full lepší než 26"

        0 0
        • ememem  

          co sa tyka tych 29 tak ze su to hnusne, tazke a nemotorne biky nicmenej pri ich teoretickych vyhodach ktore boli sto krat prebrane a do znacnej miery aj praxou potvrdene je to pre velkych ludi ako HT viac ako zvazeniahodna alternativa. ako full je to blbost. (on sice hovori ze „nie som si isty“ atd. ale zmysel je jasny).

          0 0
          • kubad  

            nějak tomu moc nerozumím, ale za mě je sice HT29" pohodnější než HT26", ale full je prostě dál a o vhodnosti větších kol pro větší postavy asi nemá smysl diskutovat

            0 0
            • ememem  

              no proste ze pri ht to prinasa iste vyhody ktore prevazuju nevyhody ale pri fulle je to viac ako diskutabile kedze nevyhody zostavaju rovnake a vyhody typu lepsia prejazdnost terenom sa pri fulle dostavaju do polohy znacne teoretickej.

              0 0
              • Carloss  

                +1

                0 0
              • kubad  

                tak by mě fakt zajímaly nevýhody 29" proti 26" u rámů velikosti XL a XXL

                0 0
                • ememem  

                  este raz – nevyhody su rovnake – tazsie a neohrabnejsie. vyhody ako je pohodlie a lepsia prejazdnost terenom su pri fulle skor v rovine teoretickej. preto ako ht ok, ako full nie. ja sa s tym stotoznujem.

                  0 0
                  • kubad  

                    tak nějak se s tím názorem nejsem ochotný ztotožnit, podle mě je to nesmysl, myslím že Bafoon který jezdil 26" HT i fulla, pak 29" HT a teď má 29" fulla by ti na to odpověděl nejlíp

                    a pochybuju že 26" koza v příloze bude ovladatelnější než 29" full

                    0 0
                  • Ruprt2  

                    délka horní roury přece není všechno.

                    od určité velikosti musíš i na obří 26tce dělat prasárny a nebo trpět.

                    29tka tuto hranici trochu posunuje.

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Kam ju posunuje (?), ať vím oč běží.. :))

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Pro extra vysoké postavy typu ke 2m nebo i přes 2m, tak ani nevadí problém 29" a to příliš dlouhá zadní stavba, protože stejně delší zadní stavbu potřebují.

                      Horší to je pro střední postavy nebo dokonce pro menší. Při 180cm opravdu nepotřebuju zadní stavbu typu 450mm+ (a těch 450mm je u 29 fullů to nejkratší, co je na trhu a většina včetně Nineru má více).

                      Pro vysokou postavu je tedy ok vše až na jednu jedinou věc. S výškou narůstá většinou i váha jezdce.

                      A tady pak dojde ke kumulaci problému. Tedy, že odpovídající verze 29" kol (tím myslím třeba STčka x C29ssmax, to jsou odpovídající kola) je o něco méně tuhá a současně je jezdec těžší.

                      Tenhle problém nedokážu moc posoudit, jak je moc významný, protože vážím málo a nějaká mírně menší tuhost 29" kol mi netrápí.

                      0 0
                  • Bafoon  

                    ja nie :o) 29er full je naprosto brutální kolo co se týče prostupnosti terénem, HT bylo fajn a mělo své výhody -přeci jen pevný rám je pevný rám ale to jak se mi na stejných trasách jezdí na FS proti HT je o pár levelů výš ;-)

                    0 0
                • JSt  

                  vetsi kola :-))

                  0 0
        • Carloss  

          proč?

          0 0
          • kubad  

            jako proč je 29" vhodnější pro chlapa 203cm než 26" ?

            0 0
            • Carloss  

              jo, proč je 29 full lepší než 26 full (při stejné efektivní délce horní rámovky)?

              0 0
              • kubad  

                opravdu se ptáš proč je pro 203cm chlapa vhodnější 29" ?

                0 0
                • Carloss  

                  mám to poslat s červeným razítkem?

                  0 0
                  • kubad  

                    ne jen se divím jestli to myslíš vážně, posaď se na 24" kolo a odpověz budeš znát hned

                    0 0
                    • Carloss  

                      když se blbě ptám, tak proč neodpovíš? 24" s L rámem asi nenajdeš.. ale 26" s XXL v pohodě.. nicméně moje otázka trvá

                      0 0
                      • kubad  

                        tak už jen třeba kvůli proporcím kola vůči postavě?

                        0 0
                        • Carloss  

                          takže hlavní je vzhled? chápu..:)

                          0 0
                          • kubad  

                            ne není to jen o vzhledu, je to o všem !

                            0 0
                            • Carloss  

                              tak mi vysvětli o čem všem.. tohle je jen řvaní do tmy..

                              0 0
                              • kubad  

                                29" je pro velkého člověka prostě proporcionálně stejně vhodná jak pro tebe 26" co ti na tom má vysvětlovat, s tím jdou prostě všechny vlastnosti kola, svez se na 24" kterou si natáhneš sedlovkou, představcem a uvidíš sám jak se ti na tom pojede

                                0 0
                                • Carloss  

                                  pokud je geometrie správně navržena na výšku rámu, tak žádná s těchto věcí nenastane..;)

                                  0 0
                                  • Milenius  

                                    Je to asi jako když řekneš, že je Fiat 500 správně nadimenzován pro člověka 200cm. Nebo že je Audio Q6 nadimenzovaný na šmudlinku 150cm.

                                    Prostě když vidíš, že z Fiata 500 vyleze čahoun přes dva metry a matrák, tak ti to přijde divný. Stejně jako když vidím po Praze jezdit ve velkým SUV takový prcky, co sotva viděj přes volant, tak je to taky divný.

                                    Tak asi tak, jinak tahle diskuze je fakt zábavná :) Prostě každýmu vyhovuje něco jinýho, tak se s tím smiřte. I tý šuudlince v Q6 to auto vyhovuje z různých důvpdů, stejně jako já si koupim jiný auto nebo 29er…

                                    0 0
                                    • Carloss  

                                      proč teda tolik žen jezdí závodně na 29" já se nazastávám ani jednoho:) jinak to tvoje srovnání s autama jen potvrzuje to, ža záleží na geometrii a né na velikosti kol..:)

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                              • Madman1  

                                Víš, když chceš jezdit na kole a nekurvit si nohy malým rámem.. dáš delší sedlovku a řidítka víš.. ale vypadáš na tom jako *******, nebo spíš jako slon na kole pro blechu…pak jsem přešel na silnici.. ale není to ono.. prostě mi chybí terén.

                                0 0
                                • Carloss  

                                  pokud je geometrie správně navržena na výšku rámu, tak žádná s těchto věcí nenastane..;)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    tos někde vyčetl?

                                    0 0
                                    • Carloss  

                                      tak doporučuješ 29 hlavně kvůli lepší geo ne? samotný kola jsou druhotný.. to je můj názor, mám vlastní hlavu neboj..

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        tak doporučuju je proto že jsou pro takto velké lidi vhodnější, mají líp uzpůsobenou geometrii, a jsou proporčně vhodnější a stabilnější to ale samozřejmě neplatí paušálně :D

                                        0 0
                                        • Carloss  

                                          neplatí paušálně.. ano, to jsem chtěl slyšet.. zase záleží na prioritách..:) já uznávám, že oba proudy maj něco do sebe..

                                          0 0
                                    • Schoscha  

                                      to je marný,nevysvětlíš nic

                                      0 0
                                  • Madman1  

                                    VÍŠ..já byl u Kellyse ještě student.. a platil si kolo z toho co jsem kde pošetřil.. ted pracuju a i tak.. prostě 26" pro mě je málo.. a abych měl 23" rám na 26

                                    0 0
                                    • Carloss  

                                      ale vždyť jo:) ber 29 já prostě jen nesouhlasím s názorem, že je pro lidi okolo 2m 29jediná možná cesta.. jako tvrdí někteří místní Dogmatici:P sám jsem při přechodu z crossu vážně uvažoval o velkejch kolech.. ale nakonec sem se na to vyprd a nelituju

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        to tu ale nikdo nepsal.

                                        O tom ani to vlákno vůbec nebylo. Než se to i kvůli tobě zvrhlo.

                                        0 0
                                        • Carloss  

                                          já rád, když se občas něco zvrhne;) přečti si, co sem tu psal, spíš na co jsem se ptal a kromě uštěpačných poznámek o vzhledu jsem se toho moc nedozvěděl..:p

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            nic proti tomu, ale já tě četl, a když argumentuješ, když nebude sprasená geometie, a když to bude dobře, a když to vybere vhodně apod. Tak tady není co řešit.

                                            Neřekl jsi konkrétní alternativy. A do tohoto vlákna se to nehodilo. Určitě sis všiml nechuť to (zase) rozebírat.

                                            Najdi si vlákno 26 vs 29 od Hynase a tam klidně pokračuj.

                                            Tady už dost.

                                            0 0
                                      • jeffino  

                                        je to určitě nejefektivnější cesta jak si jízdu přirozeně užít…ty asi nemáš kolem 2m, tak to asi těžko dokážeš pochopit, notabene dlouhán co tvrdošíjně trvá na 26-ce, ti lže a sám sobě si něco namlouvá…

                                        0 0
                                  • Polka  

                                    Pekna blbost.

                                    0 0
                      • aquilas  

                        Víš jak divně na tom člověk vypadá? Když je tak velkej a sedne na tak malý kolo? (pro něho). Prostě když už tak vyrosteš, tak je pro člověka lepší vzít tu 29". Aspon to pak vypadá, že máš pod sebou kolo pro dospělý a ne dětskou hračku.

                        Tak se to jevý aspoň mě.

                        0 0
                    • ememem  

                      ja bych to videl asi takto: je to pohodlnejsie, ma to o nieco lepsiu priestupnost terenom ale zaroven je to tazsie a neohrabanejsie coz ale u 2m/100kg chlapa az tak nevadi resp. sa to v reale neprejavi takze plusy prevazia minusy a preto by sa dalo povedat ze je to pre neho vhodnejsie alebo minimalne na zvazenie. ako nejaky priamy suvis s velkostou kolesa bych tam nevidel ani ja ziadny.

                      0 0
                  • Madman1  

                    na 26" se mi lidi smáli že jezdím na maličkým kole…

                    0 0
                    • ememem  

                      tak ono to vyzerat moze smiesne o to nejde a je jasne ze proporcionalne sa to trocha vylepsi ale ked porovnam geometriu (vid. obrazok) tak zistis (teda aspon ja som k tomu zaveru dospel) ze je to v prevaznej miere dane optikou kolies a nie ramom ako takym. samotny ram neni nijak zasadne iny a skor pripasovnay na 29 kolesa jak „zvacsnena 26-ka“. aj predstavec tam davaju standartne rovnakej dlzky a ked si to priblizne nakreslis tak ani to o "povytiahnutej sedllovke' to nebude celkom pravda. nicmenej kebych mal o 10cm viac a chcel ht asi bych o tom tiez vazne uvazoval. pri fulle nie.

                      0 0
                      • Carloss  

                        tak

                        0 0
                      • kubad  

                        a údaje o úhlech, délce zadní stavby, a rozvoru tě asi moc nezajímají co?

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          malichernosti :-)

                          0 0
                        • Carloss  

                          to, že se výrobcům nevyplatí vhodně upravovat geo je věc druhá.. ale myslím, že u RB by to takový problém nebyl.. každopádně řešíme chujoviny.. zakladatel chce 29..

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak při tom Spešlu tam taky moc rozdíl není. Ale vzal hodně specifickou 29tku a to 29tku s nejkratší zadní stavbou na trhu. A pak také u Spešlu jsou 29tky extra krátké.

                          Pro střední postavy typu 180cm je to super, není to díky tomu netočivá mrcha.

                          Pro extra vysoké postavy typu 200cm+ si dokážu představit, že je 435mm zadní stavba ještě naopak málo a klidně to těch 450mm snese.

                          Mělo by se to dopracovat do situace jako mají dnes některé 26tky a to různou délku zadní stavby pro různé velikosti.

                          Do Mka se snažit zadní stavbu zkrátit co to jde (klidně ještě o 5mm by mohla být kratší), pro Lko nechat kolem těch 435–440mm a pro ty obří velikosti klidně naopak protáhnout.

                          0 0
                          • Madman1  

                            Tak supa team 29" ten má stavbu zadní prý dlouhou hodně.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              U těch levnějších rámů má hodně dlouhou stavbu téměř všechno (nic s krátkou jsem neviděl, to ale neznamená, že nemůže nic existovat, proto píšu téměř).

                              Jediné RB je aspoň o pár mm kratší (447mm).

                              Pro ty opravdu krátké zadní stavby (jako nejkratší Spešl s 335mm, o pár mm delší Scale 29 s 440) už je nutné kvůli místu něco udělat se sedlovou trubkou (zalomená, prohnutá, atd.).

                              Takže při 203cm to má vlastně mnohem jednodušší a může sáhnout po většině 29 rámů, které pro o něco menšího člověka už moc dobré nebudou.

                              Tím si uvědomuju, že jsem se nechal unést a hlasoval nevhodně pro Stumpa. Stump má právě tu nejkratší zadní stavbu u 29tek, což obecně považuju právě za dobré. Ale pro 203cm to už dobré není, zvlášť ještě když jsou ty rámy kratší.

                              Stump. má perfektní geometrii pro středně velké a i menší jezdce.

                              Pro extra dlouhány 200cm+ to ale vhodná geometrie už podle mě není.

                              Takže i když považuju rám Stump. 29 jako jeden z nejlepších na trhu, tak bych ho pro tu výšku nebral.

                              A v podstatě může vzít cokoliv z těch dalších 4 co má v anketě.

                              0 0
                        • ememem  

                          isteze hej (btw – uhly 71 kontra 71.5 a 73 kontra 73.5

                          zadna stavba 424 kontra 436 aj rozvor 1115 kontra 1136) ale v com konkretne je rozpor medzi tymto s tym co som napisal?

                          0 0
              • Singlespeed  

                Tys asi nikdy neviděl pořádného chlapa na 26-tkovém fullu. Já jo. Měl 208 cm. Váleli jsme se asi tak půl hodiny smíchy :-D Chtělo by to vyhrabat staré Zireckovy fotky, když měl ještě obřího 26´Sfinxe. Taky dobrá chlama :-)

                0 0
              • JSt  

                protoze 203cm merici a 116kg vazici clovek je kus chlapa. takze si vybere bajka s vetsima kolama (min tuhe), z toho plynouci delsi zadni stavbu (min tuha) a kratsi hlavova trubka (necekane opet min tuhe). :-)) k tomu jeste muzes pricist casto popiranou horsi ovladatelnost. ;-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ta tuhost je jistě nevýhodou a vidím ji jako jediný problém. Na druhou stranu při 116kg nehraje nějaké stovky gramů na kole téměř žádnou roli, takže o to může vzít těžší rám i kola a tím to kompenzovat.

                  Špatná ovladatelnost je při vhodně vybrané geometrii blbost i pro menší postavy.

                  U 203cm můžu jen odhadovat, protože nemůžu v praxi nijak vyzkoušet, jak se takové postavě bude kolo chovat. Odhaduju, že pro takovou výškou nebude problém s ovladatelností ani u 29 geometrií s delší stavbou, které jsou v menších velikostech a pro menší jezdce těžkopádné netočivé mrchy.

                  0 0
        • Madman1  

          No na Kellysoj co mám jště možná v profilu se mi kupa lidíí smáála sedlovka až do nebes malí kola.. a říkali mi tříkolkář… takže jedině 29" a ty komenty tady na fóru „29 nebrat“ tomu se jen směju.Jinak pevná osa asi určitě no, Kola se mi líběj ty RedMetal 29 ale jinak asi Novatec+Remerx.

          0 0
    • Neunzikger  

      S Tvými tělesnými parametry by bylo dobrý dostatečně široký obutí – aspoň 29×2,4. Tak vyber rám, u nějž to projde zadní stavbou – i se špínou při šlapání ze sedla, kdy se kolo kapánek (pod 116kg) kroutí.

      0 0
      • Madman1  

        No právě.. nejde mi ani tak o váhu.. ale o výdrž.Tak mám právě třeba z toho spešla strach.Kroutit se po demnou bude hodně rámů..zvrhlo se to tu opět k debatě typu „29-zbytečnost“.. pro mojí maličkost vysvobození!!

        0 0
        • Carloss  

          ale vždyť ti 26 nikdo nenutí..;) já jenom říkám, že bych to tak nepaušalizoval jak mnozí..;)

          0 0
          • Polka  

            203 cm vysky ti nestaci? Tady neni o cem diskutovat, to je hotova vec.

            0 0
    • zipoman  

      Projel bych 29 full i HT a podle toho se rozhodl.

      0 0
      • Madman1  

        No myslím si že bych to zúžil na HTčko, bude to přeci jen levnější a do Fulla snad dospěji časem :), Jinak děkuji Těm co se tu jen Hádají a řeší p*čoviny, to nejdůležitejší pořád nevím.Jaký mám hledat rám? Chci nějaký co mi vydrží aspoň záruční dobu.Říkáte, že Spešl Stumpjumper je krátkej na zadek…tak co teda?Author? Superior? RBčko?Nebo Apache? koukal jsem i po Singularovi.. ale to se mi nelíbí.Co se mi ještě Líbilo byly ty 29tky NOVAK.. ale zase je to ocel.. z čehož strach nemám.

        Shňme si to tedy..

        29" Vidlice…Reba, Epicon TT QR15, Manitou Minute 29..

        SH XT Dyna-sys

        Doplnky Ritchey Pro/Easton EA50/70

        kola bud Fulcrum RED Metal 29/Remerx+Nova­tec+DT Swiss…

        to už jsou prkotiny.. mě jde o to mít dobrý rám.To je pro mě základ.Zbytek se doladí.Ale ten rám, proto jsem toto vlákno založil.A ne proto aby se tu banda hádala jak kluci na písečku

        0 0
        • Bafoon  

          Hawk 29"

          velikost úhel sedlové trubky sedlová trubka

          rozvor

          úhel hlavy horní rámová trubka zadní stavba

          16" 70,5 73 595 419 440

          647,8

          19" 70,5 73 615 483 440

          668,2

          21" 70,5 73 635 534 440

          688,5

          mě se líbí hawk 29er, záruční dobu ti vydrží prakticky cokoliv to nejde takhle od oka. Z vidlic určitě Epicon, ono reba je hezká věc ale pevná osa je pevná osa :o)

          0 0
          • Madman1  

            No na Hawka 29 bych mohl mít asi možná trochu prominentní cenu, kamarád říkal, že by se mi poptal mezi svými konexemi :)

            0 0
          • Polka  

            Dik za tuhle geo, z kupkola mi ji nebyli schopni dodnes poslat :) Skoda, ze to ma tak kratkou sedlovou v 21.5" :(

            0 0
        • PatrikL  

          hmm fajn rám by bol taký čo má tapered hlavovku (k tomu dať aj vhodnú vidlicu) a vzadu napríklad x12 pevnú os alebo podobný systém :D Len nájsť taký je problém, našiel som len haibike (ale veľa som nehľadal) :)

          celkom fajn vyzerá aj http://www.bike-mailorder.de/…::25714.html , meniteľná dåžka zadnej stavby a hmotnosť 2.5kg v XL :)

          0 0
        • Ruprt2  

          ale krátká stavba není špatně.

          já mám vysněného spešla př. bych snesl Scotta.

          Něco mě táhne k RB, ale vlastně nevím jistě co.

          0 0
          • Singlespeed  

            Krátká zadní stavba je pro člověka nad 2 metry velmi špatně. Sedí totiž až nad zadní nábou a to se pak jezdí docela blbě (někteří by mohli vyprávět… :-). Jsem pro SUPa Team 23 palců. Dlouhý a osvědčený. Jen teda není bůhvíjak extra tuhý, ale zato je o to víc pohodlný. Zatím nikomu v mém okolí neprdnul a to na něm jezdí pěkní sloni.

            0 0
            • Ruprt2  

              nojo jsem vůl. V poměru k výšce máš samozřejmě pravdu.

              Sám s tím trochu bojuju.

              0 0
          • MlokCZ  

            Pro střední a malé postavy je to dokonce nutnost, aby z toho nebyla neobratná mrcha.

            Když ale vezmu v úvahu, kde bude mít sedlo při délce nohou kolem 1m, tak jsem pro tu delší stavbu kolem 450mm i když jinak tu všude píšu, jak to chce co nejkratší stavbu u 29tek.

            A v tohle případě klidně bych šel zrovna do RB. 447mm zadní stavba bude pro něj ok a ten rám by nemusel mít špatnou tuhost, když není extra gramařský.

            0 0
        • LáďaH  

          Já bych bral RB.

          0 0
    • VW  

      Pěkně se to tady hádá ;o). Nevím, ale kdybych se řídil jen tím, co tady spousta lidí tvrdí, tak se snad ani nesvezu. Připadá mi, že tu každý počítá s tím, že dotyčný komu reagují na dotaz potřebuje kolo přesně pro to použití, jaké jezdí sám, takže aniž by se kdokoliv zeptal na co vlastně to kolo chce, tak mu silničáři budou tvrdit, že potřebuje silničku a ti co se snaží spadnout co nejrychleji z kopce i s kolem zase downhilla.

      Já kupříkladu chtěl náhradu dvou starých ještě CrMo treků používaných na cykloturistiku, takže onosičované i na vidlici, blatníky s plným krytím a spousta doplňků na řidítkách, opravdu viditelné osvětlení, tažení přívěsu s prckem atd. Při hmotnostech které mám já a manželka je to pro komerčně u nás dostupné rámy absolutně z říše snů. Mých 115 kg + 35 kg v brašnách prostě dnešní běžné duralové rámy nezaručují uvézt. Dostal jsem radu od prodejce, který se tím obral o slušný kšeft – dohodnout se v Duratecu aby vyrobili zesílené rámy. Tak jsem to zkusil. Volba 29" byla jasná i přes technické potíže týkající se blatníků s plným krytím, osazením nosiče, čepu pro vozík do profilované patky atd. Rozdíl mezi 28" a 29" je totiž na průměru kola naprosto minimální a jediné co se změní je šířka plášťů. i Geometrie (stačí srovnat třeba délku zadní stavby, která se liší mezi TROPHY D10 a Torain C1 29" o 4mm) není až tak moc odlišná od toho na co jsme zvyklí.

      Mohl jsem to udělat tak, že by manželka měla 26" verzi (je o hlavu menší než já) a já 29". Ale otázka zní – není spíše výhodou, když nemusím tahat 2 druhy náhradních dílů (duše, plášť, dráty atd.) ?

      Vidíte že to není jednoznačné – může existovat i důvod stavět 29er na 17" rámu.

      Díky tomu můžu srovnávat, protože mám naprosto identické (osazením i barevně) 29er a to se 17.3" rámem a s 21.3" rámem. Musím říct, že ta 17" je už vůči kolům opravdu trochu nepoměr. Plné krytí blatníky které je při tažení přívěsu s prckem skoro nutnost to ještě trochu zdůrazňuje, ale přežít se to dá a manželce se podle jejích slov na tom jede lehčeji.

      0 0
    • VW  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • VW  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Neunzikger  

      Co kolo vycházející z rámu Stevens speed flight 11. http://www.stevensbikes.de/2011/index.php…

      Zadní stavba je dost dlouhá: 435 mm – tak by ani 26“ nebyla nereálná. Alfine 11 má plnou osu. A zbytek doladit na tělo.

      0 0
    • PetrK8a  

      když 29", tak mi tu nějak chybí GF (Trek), za cenu okolo 45 se dá pořídit Paragon http://kola-visek.cz/index.php…

      jezdil jsem Paragona, Superfly a Hifinu, jezdilo se na tom božsky,187cm – 85kg – vel. kola 19", já jsem fullař, takže bych bral Hifinu, jestli si to opravdu zužil na HT, pak bych bral toho Paragona, rám je jiný než levnější modely, má jinou zadní stavbu a střed, opravdu je tužší, kamarád má X-Calibra, který mi přijde více gumovej.

      Pro tvé proporce bych to asi viděl na 21–23" rám,jinak Trek má váhový limit 136 kg takže by mohl něco vydržet.

      0 0
      • jeffino  

        ten x-cal má podle mě akorát blbý kola(jezdím ho) prvních 300km byl neskutečně tuhej pak se kola vyžvejkly, ten rozdíl k paragonu není zas až tak propastnej, navíc ted už dělaj pouze x-cala.

        Takže pořádný kola a možná RWS, bude to v pohodě.

        Ještě k geo, mám cca 198cm a jezdím 21", 23" gary je hrozná koza, horní rámová trubka už nemá skoro žádnej slopping, pro lidi 195–200m výšky je 21" naprosto ideál(s 400mm sedlovkou a 20mm offsetem).

        0 0
        • Ruprt2  

          Mám pocit, že místo Paragonu mají Superfly

          0 0
          • jeffino  

            to asi jo, ale zásadní rozdíl, pokud se bavíme o hlíně vidím pouze v tapered hlavovce, netuším jak je to cenově, ale modely 2012 se dají dneska bez problému koupit.

            0 0
            • Ruprt2  

              Však jistě, chtěli udělat pouze z marketinkových důvodů méně typů, aby si to lidi lépe pamatovali.

              A teď když je Trek vlastně dvě značky dohromady, tack těch názvů a typů měli prostě moc.

              0 0
    • brozis  

      Zkus se podívat na Giant Mě jsem půjčenou testovačku a je to paráda. Cenově se vejdeš, vidle je Fox s pevnou osou :-) Mám 195 cm, 92 km a jezdím 26" full a musím říct, že 29" full je mým snem. Průchodnost terénu 29 je parádní o nějaké neohrabanosti, ani nemůže být řeč. Na stránkách mají seznam testovacích center, tak když se zkus domluvit.

      0 0
      • Jakobo  

        Aha, mám stejnou výšku a jen trochu nižší hmotnost. Jen tak sonduju, pamatuješ, jaké 29 jsi testoval (typ, velikost). A taky by mě zajímalo, co máš za kolo tu 26 fulla?? Při tvé výšce…!? Dík.

        0 0
    • Madman1  

      já na 26" kellysovi.. sedlovka 400mm.. no a to sjem ještě vyrostl trochu.. ted mám těch 203cm..to jen pro ty rejpaly co si myslej že vypadám OK na 26tce..

      0 0
    • KRAJIC  

      V RB centru v Jezdkovicích má p.Bartoš postavenou svoji IQ29 v XXL. Parametrově bude podobný jako ty(2m + stopro přes 100kg) – zkusil bych tam zavolat. Nevím kde jinde si na tak velké kolo sedneš, navíc je tam dobrá cena.

      0 0
      • KRAJIC  
        • pokud jsi až tak brutálně velký, tak bude asi možnost i geometrie namíru – Bartoš je těžce v klidu a domluvit se určitě nebudeproblém.
        0 0
        • Madman1  

          No jo ty jo.. to je ale 21 litrů za rám ne?Možná ještě příplatek za úpravu geomky.. No promyslím to no

          0 0
          • Madman1  

            Nechal jsem v konfigurátoru Rám XL (IQ 29) tlumák X-fusion, epicona a jsem na 27 tisících.., když k tomu přičtu 8900 za Sh XT 10spd, potřebuju ještě kola 5500Kč dejme tomu, nějaký doplnky se sedlem 3500, pláště 2200… se do těch 45000 vejdu asi tak tak..

            0 0
            • Madman1  

              asi bych spíš objednal CRR 29 v XXL velikosti.

              0 0
            • KRAJIC  

              Kamarád si tu 29 v XL naklikal tak, že mu vyšla za 50tis. i s foxkou a lepšíma kolama. Pozor ty potřebuješ XXL !

              0 0
              • KRAJIC  

                Teď se dívám ,že ve standartní nabídce není – nicméně jsem to kolo od Bartoše na vlastní oči viděl a kamarád na něm na vlastní prdel jel. Mail nebo telefon to vyřeší.

                0 0
    • Kubiczech  

      Dneska jsem trošku testoval toho Stumpjumpera 29" a musím říct, že je to dobré kolo, se kterým chybu určitě neuděláš. Rozhodně z 29" od Spešlu na mě udělalo nejlepší dojem (možná spíše docela nadchlo) a to jsem zkoušel jak velkého Epica, tak Stumpjumpera FSR. Jestli jsi doposud jezdil pevňáka a jsi zvyklý na to, že kolo jede, tak je to dobrá volba s tím, že v pohodlí je to docela překvapivý nárůst. Ty fully s nadváhou spolehlivě ubíjí veškeré přednosti 29".

      0 0
    • DanMaxbike  

      Být tebou šel bych do DURATECA 29",měřím 212 cm a rám mám na míru a maximální spokojenost už čtvrtou sezonu.Vůbec to kolo nešetřím a rám drží zatím v pohodě (viz. profil).

      0 0
      • nooski  

        Do prčic. Taková výška už je hodně na obtíž i ve všedním životě ne?

        0 0
      • Singlespeed  

        Tak to jsi teda dost skromný, jestli jsi maximálně spokojený ;-) . Vždyť tam nemáš vůbec odpovídající kliky! Potřeboval bys minimálně 200mm dlouhé jak má třeba Zirecek. Ten má jen 204 cm a i dvoustovky mu jsou krátké a chtěl by 210mm. Teď to máš jako by normální člověk měl na kole 150mm kliky :-) . To se ti teda musí opravdu „parádně“ jezdit :-D

        0 0
    • blisterexist  

      nemáte někdo typy na 29 kolo pro 2m chlapa kolem 30–35 000?

      0 0
      • scalar  

        Tady bych možná i doporučil MRX. Na běžnou výšku jejich geometrie na 29er není nic moc, ale na 2m už potřebujěš velikost 23", a tady je jejich zbytečně dlouhá zadní stavba a rozvor k užitku. Teď jsem stavěl na tomhle rámu kolo pro 205 cm.

        0 0
    • jan.vitek  

      Já mám pouhých 193cm. Za měsíc budu mít 29er HT Spešla. Doporučuju vyzkoušet, jel jsem jeden závod MTBO na testovacím 29er SJ Compu a dost dobrý. Myslím, že v téhle cenové relaci už nemůžeš šlápnout vedle, ať už koupíš hotové kolo (Spešl, Trek, Giant…) nebo to poskládáš. Jestli na to máš 45k, nevím, jestli to stačí na XT, to přijde celé na 16k, k tomu kola kolem 12k, vidle taky tak, čili by ti nezbylo na slušnej rám, takže bych asi šel do SLX nebo do toho přimíchal kousek XT. Lépe řečeno začal bych rámem, vidlicí, pak kola a nakonec za co zbyde koupil komponenty:-)

      0 0
    • petrun  

      IQ 29 TEAM za 40429 Kč. Je na SLX což je bytelná sada, na základních neodlehčovaných nábách Novatec s robustními DH Remerxy (nesmíš ale jako já přetáhnout dráty). Asi bych ale zvolil u vidlice „neobsazovat“ a koupil Epicona upraveného a zvolil větší průměr kotoučů. Zbytek bych nechal, je v pohodě.

      0 0
      • petrun  

        PS: je absolutní nesmysl, že v kategorii 29er nemá FULL opodstatnění. Jezdil jsem oboje a FULL je lepší úplně ve všem. IQ29 není žádná houpačka, zadní stavba je parádně progresivní a při obou stupních jejich obdoby Propedalu má špičkově kontrolovaný projev. To kolo je XC raketa pro obry, o dost rychlejší než moje původní 29er HT!

        0 0
        • Kubiczech  

          Opodstatnění má právě pro ty obry, které klasiku 26" proporčně nezkousnou. Jinak jsem názoru toho, že 29" full opodstatnění nemá.

          0 0
          • scalar  

            Brzy bude hlavním marketingovým tahákem některých značek 29er full s elektromotorem…

            0 0
          • petrun  

            bod č. 1 – naprostý souhlas

            bod č. 2 – absolutní nesouhlas

            0 0
            • Kubiczech  

              Je to můj osobní názor – nevidím důvod, proč by se měl člověk šestadvacítkového vzrůstu dobrovolně vláčet s těžkým 29" fullem, který jen podtrhne nevýhody tohohle rozměru.

              0 0
    • kolemjdouci  

      Hele jsem uplně ta samá postava jak ty 115kg a taky pres 2 metry. A na zacatku sezony jsem koupil Trek GF Paragon 29". Kdyztak muzes kouknout na fotky v profilu. Zatim naprosta spokojenost.

      0 0
      • Singlespeed  

        Sériovka je na hovno hlavně kvůli tomu, že ti k obrovské velikosti dají kraťoučké kliky, aspoň ty 180 mm tam mohli dát. Měl bys mít minimálně 190mm nebo spíš ještě více, abys zjistil, jaký je to pocit opřít se do pedálů. Teď to máš tak, jakobych třeba já (183cm) měl na bajku dětské kliky. To bych si moc neliboval, spíš bych nadával. To, že velkovýrobci klik a potažmo i kol ignorují velké lidi, je pro mě nepochopitelné.

        0 0
        • dancing dog  

          je to snadno pochopitelné, výroba kol je velkovýroba, čím víc stejných kusů v serii se udělá, tím je výroba lacinější. Sledují tedy velcí producenti kol masovou poptávku- tedy ženský od 155 do 175cm, chlapi od 165 do max.do 190cm. Toto je ještě akcentováno montáží kol, kdy nestandartní komponenty prostě ve velkovýrobě na kolo nenamontujou Moc malí,moc velcí, moc těžcí apod. mají smůlu, musí stavět anebo pořizovat maloseriový garážovky nebo si dělat „na zakázku“.

          Výrobce živí masa, ne jedinci..

          0 0
        • kolemjdouci  

          V základu tam bylo ještě něco kratšího a horšího. Nechal jsem si tam dát tyhle SLX jsou to jestli se nepletu 175mm.

          0 0
    • dancing dog  

      Giant XTC 29´ER

      To je celkem dost opomíjená 29, přičemž podle mě 1 z nejlepších HT. Kolega si koupil tu lacinější variantu( myslim že Talon nebo Taloon) za dvacku, nějakou levnou pružinovku vyměnil za bazarovou 29 Toru. Půjčil mi jí na víkend a musím říci, že dost změnil můj trochu skeptický pohled na 29, který jsem měl po vyzkoušení nějakou 29 od Spec. a Scale od Scottu. Paradoxně na mě taky udělal lepší dojem obyč 29 Author traction, než tyhle " rakety od renomovaných výrobců "

      a pokud chceš fulla, počkal bych si na dostupnější varianty Gianta Anthema 29, ten letošní jedinej model je za fakt velký peníze, 2012 mají přibýt dva levnější…

      Můj osobní dojem je, že pokud člověk nejezdí velký divočiny, 29 HT většině v poho postačí, pokud je jezdí, je lepší full 26 s velkými zdvihy. Ale uznávám, že nevím, jaký to je, mít pře 2 metry výšky..

      0 0
    • soap  

      92" hit sezony 2015

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • Polka  

      Zeptam se tady…ackoliv 29tky uz dela kazdej druhej, tak nabidka geometrii ramu neni uplne pro kazdyho. Koukam po necem novym, hlinik nebo carbon, ocel nebrat. Bohuzel u 21" narazim na problem s kratkou efektivni delkou horni trubky, chci min. 630 mm, radsi vic a nebo pak dlouhou hlavovkou…potrebuju max. 12cm, kvuli vidlici. Zatim pripada do uvahy zase sup, na nic dalsiho vhodnyho jsem zatim nenarazil. Nemel by nekdo nejaky tip?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MJ24  

        já mám jako favorita na příštísezonu Grand Canyon Al 29 8.9

        0 0
        • Azmir  

          té váze ovšem nevěřím ani náhodou

          0 0
          • MJ24  

            bez pedálů v nejmenší velikosti se té katalogové třeba bude blížit, ale to neřeším

            0 0
        • jeffino  

          jako vypadá to slušně, ale bez projetí bych to nebral…

          0 0
      • kubad  

        co RB s geo na míru?

        0 0
        • Polka  

          To jsem si taky neuvedomil, myslel jsem, ze plati jen to co maj v nabidce. Varianta by to byla. RB sice obecne dlouhodobe nemusim, ani nevim poradne proc, ale okouzlil me hodne tenhle full, do toho bych sel hned. Zaroven u fullu bych precijen nemusel resit tolik tu delku ramu. Ale v tomto nemam vubec zatim jasno, zda se budu kochat a prasit z kopce nebo spis litat vselijak jak doposud :)

          Kazdopadne jako variantu pro nejlevnejsi ram na zimaka jsem mel napred Force v XL, u kteryho bych musel ale dat jinou pevnou vidlu, protoze nemam tak dlouhej krk na te stavajici. A pak pripada neco levnejsiho od supa ve 23", ale zase s delsi hlavovkou. Na zimaka do toho nema cenu cpat imho vic penez. A ohledne letnaku jste mi dali trosku inspiracku, takze popremyslim.

          0 0
          • šlapatko  

            Mrkni na Apache, dělají rámy do 21 adocela se mi líbí.Taky Merida, ale geo jsem nekoumal.

            0 0
            • Polka  

              Apache geo sem myslim daval nekdy Bafoon, protoze ho ma a bylo to prilis nizky. Sedlova o 12mm kratsi. Jako u zimaka bych to neresil a nahodil delsi sedlovku asi. Ale i tak mi ten ram prijde proste kratsi, uz i z te fotky

              Merida jeste omrknu, na zimaka by stacila a prestrikla by se.

              0 0
    • Peslezedirou  

      200

      0 0
    • Bouba  

      Ahoj,

      tady nehledej sofistikované rady, alespoň já jsem je tu nikdy nenašel :-( Dozvíš se tady většinou věci co někdo někde slyšel nebo četl, ale opravdových zkušeností s danou věcí je tu vždy jako šafránu. Ani já nemám patent na rozum, ale zkusím ti napsat něco o mých zkušenostech s 29´. Do nedávna jsem ještě jezdil na 26´ TREK ve velikosti rámu 21,5´ něco obdobného jako máš ty v profilu. Měřím 198 cm a moje váha se pohybuje v rozmezí 98 až 105 kg. Nově jsem teď přezbrojil na 29´ http://www.bike-forum.cz/…l-11222.html. Zatím sice na ní nemám moc naježděno, ale první dojmy jsou ve skrze pozitivní a jsem rád, že jsem tenhle krok udělal. V tvém případě (stejně jako mém) bude spíše než značka rámu důležitá jeho geometrie. Možná se pletu a někdo mě tu hrozně “spucuje“ ale myslím že Specialized končí velikostí rámu 21´. Při tvé výšce ti určitě doporučuji 23´. Já jsem ještě o 5 cm menší než ty a 23´ je mi akorát. Doporučuji ti ale určitě si nejprve vybrané kolo (rám) někde na testovací jízdě vyzkoušet. Pokud tě bude zajímat něco dalšího rád se s tebou podělím o své dojmy z velkých kol :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak při 203cm je téměř jisté, že mu bude 21" rám malý (bude jak nízký, tak i pravděpodobně krátký). Takže tady máš pravdu.

        Stump. 29 se ale dělá i ve 23" velikosti

        http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

        a to navíc s obrovskou délkou 660mm. To je asi nejdelší rám na trhu vůbec, co jsem kdy viděl.

        0 0
      • jeffino  

        sorry, ale 23" je strašná koza i na 29er, měřím 195cm a jezdím 21" k úplné spokojenosti, vybíral bych rám spíše podle geo, ale určitě bych vždy volil tu „menší variantu“, pokud teda chce jezdit v terenu:-), jinak mu doporučuju silničku nebo crossa.

        Nízký rám se dá přece pořešit delší sedlovkou.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.