kolo na pravidelné dojíždění do práce

173 nepřečtených
  • bobos

    Potřeboval bych poradit. Dospěl jsem k názoru, že dojíždět každý den do práce autem a pak běhat hodinu v posilnovně je tak trochu nesmysl a chtěl bych auto vyměnit za kolo. Cesta do práce je celkem 14 km – 2km okreska, 5 km cyklostezka lesem, 5 km cyklosteska město, 2 km – městem, kvalita asfaltu na úseku v lese je ne úplně dobrá (z galusek bych měl velký strach). Jezdit bych chtěl jaro-léto-podzim (déšť mi nevadí – ale nevím zda nezměním názor, nemám zkušenosti). A teď otázka – jaké kolo pořídit? Chtěl bych skutečně co nejméně údržbové – prostě, abych se minimálně staral, bylo nevelké riziko nějakého poškození. Mám starého favorita, tak jsem uvažoval o nějaké radikální modernizaci, ale nevím, zda to dává smysl, nebo koupit nové či použité. Peněžní limit je tak 45.000,– Kč, ale nechci zase utrácet když by to nemělo tu hodnotu. Za každou radu předem díky moc!

    0 0
    • Soreno  

      Na to si kup nějakou plečku za pár korun nebo pokud něco lepšího tak bych si vzal nějaký fitnes kolo s pevnou vidlí. Jinak bezúdržbové neexistuje rovnou ti řeknu, že moje plečka do práce/města trpí víc než moje mtb, ale jezdím celoročně takže posypová sůl :-(

      0 0
      • jIrI___  

        Na plečce jsem dojížděl do práce 7 km a vyloženě mě to nebavilo, jakmile jsem vyzkoušel jet na normálním kole, bylo to o poznání lepší. Ale stejně jsem se nakonec vrátil k autobusu :D. Takže já bych plečku určitě nepořizoval, ale vzal bych 29" carbon HT s pevnou vidlicí a nějaké jezdivé pláště.

        0 0
        • bobos  

          Prosím, hoďte mi sem třeba dvě možnosti (značka, typ) … toho typu co radíte. Díky.

          0 0
          • jIrI___  

            Rám + vidle

            záplety

            a zbude ti spousta peněz na nakoupení zbývajícího osazení. Případně bych pouvažoval, jestli by pro tebe nebylo třeba vhodnější místo té pevné vidle pořídit odpruženou

            0 0
            • bobos  

              Díky moc za tip.

              0 0
            • nox159  

              jsem pro pokud ma dotycny aspon 180cm pokud nema tak jsem proti :)

              0 0
              • bobos  

                Mám 174 cm, takže asi problém co?

                0 0
                • Soreno  

                  Mám 172 teď jsem zkusil 29" GF Rumblefish a můžu ti s klidem říct, že to kolo bych si dokázal představit pro sebe jelo se mi dobře.

                  0 0
                • Jetson  

                  Vůbec, ale někteří to tu s oblibou tvrdí. Navíc na dané účely neobstojí ani jejich argument o obratnosti.

                  0 0
                  • fousek  

                    Pak je otazka, proc porizovat MTB, kdyz staci poridit Crossovy kolo a za zbyle penize si koupit treba bublifuk

                    0 0
                    • DaSnail  

                      mtb napr menej drncá

                      0 0
                      • fousek  

                        Proc? Nazout na crossovy kolo muzes jakoukoliv 29" pneu, pokud se ti vejde do ramu. Takova 1,9 se vejde do kazdyho crossovyho ramu a do nekterejch i 2,1 a od neckterych vyrobcu i 2,25.

                        0 0
                • nox159  

                  tim padem bych ti doporucil at si nekte pujcis nejakou testovacku jak 26" tak 29" ve stejne cenove relaci a udelas si vlastni obrazek… :)

                  174cm to mas tak 16–18" ram coz mi osobne uz prijde na 29" male ale asi je to individualni… jedno vyzkouseni ukaze daleko vic nez 100 prispevku tady na foru o tom co je lepsi ;-)

                  za me pokud chces odpruzenou vidlici tak bych bral 26" pokud bys chtel pevnou tak bych uvazoval o 29" ale napred bych si to nekde vyzkousel… jinak s tvoji cenou uz bez problemu sezene slusnou 27,5ku coz je taky moznost :)

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Jelikož tazatel chce kolo na dojíždění do práce prakticky mimo terén, je myslím bezpředmětné tady řešit vaše věčné hádky na téma 26×27,5×29. Větší kola budou výhodou, ale spíš než po mtb bych se díval po crossu (což de facto je 29 :))

                    0 0
                    • nox159  

                      v čem jsou vetsi kola vyhodou pokud clovek jede po ceste a cyklosezce?

                      0 0
                      • prvniodkonce  

                        kvůli setrvačnosti.

                        0 0
                        • nox159  

                          a k cemu je pri klickovani mezi bruslari dobra setrvačnost?

                          a dalsi otazka je proc maji silnicky ktere jsou delane na asfalt stejne velke kola jak 26" biky… podle tve teorie by byly jiste lepsi kdyby mely vetsi kola…

                          0 0
                          • jonti  

                            Pro vetsi postavy urcite ano.

                            0 0
                            • nox159  

                              ee o postave to pry neni pro 150cm holky to je prinos stejne jak pro 2m chlapa rika BFko :D

                              0 0
    • Jetson  

      Já bych promazal Favorita, namontoval (pokud tam nejsou) blatníky a neřešil. Až začneš mít cukání jezdit dál než do práce, bude ten správný čas, hodit TADY do placu znova těch 45000,–.:)

      0 0
    • nox159  

      hlavni otazkou je parkovani kola zatim co jsi v praci, mas mozns si to kolo vzit do kanclu nebo bude stat pred praci… pokud pred praci neresil bych drahe kolo, pokud si ho muzes vzit sebou ( bude relativne v bezpeci ) tak uz bych asi neco stavel idealne na zakazku treba kolem tech 25k pokud chces lehci „bezudrzbove“ kolo…

      0 0
      • bobos  

        Parkování není problém – kolo můžu mít u sebe v kanceláři nebo v parkovací místnosti pro kola, která je uvnitř budovy, je tam kamera a možnost krádeže limitně k nule. Takže toto není problém.

        0 0
        • nox159  

          tak to mas dobre a kolo bude slouzit ciste na jezdeni do prace nebo i o vikendu ho vytahnes nebo na vikendove jezdeni mas jine…?

          0 0
          • bobos  

            Mám jenom toho starého favorita, kterej je nejetej tak 10 let. Takže žádné víkendové kolo nemám.

            0 0
    • alexandr  

      Ja nejdriv jezdil do prace na normalnim 26" HT horakovi, ale po roce jsem naznal, ze opotrebeni dilu je vyssi, nez jsem cekal a v dusledku jejich vymeny to dojizdeni nebylo uplne levne. Takze jsem koupil na inzerat za 1500 stareho oceloveho horaka s pevnou vidli. Vymenil jsem, co se dalo, dal jsem hladke uzke plaste a jezdi to suprove (obvykla cestovni rychlost po rovine 30km/h), udrzba minimalni (mazani retazu, stelovani brzd/vymena spaliku, jednou za rok az dva vymena lanek a bowdenu). Retaz i s kazetou (7sp) menim jednou za rok az rok a pul (cca 350Kc). A jezdim celorocne bez ohledu na pocasi (takze sul, bahno, voda), kolo umyvam tak 1× mesicne, kdyz se mi chce.

      A jeste nesporna vyhoda, takove kolo muzu nechat pred obchodem, aniz bych behem nakupu dostal zastavu srdce z obav, jestli mi ho nekdo nekrade :)

      0 0
    • Dumbíček  

      Máš pestrý terén, takže to vždy bude kompromis. Pořídil bych cyklokrosové kolo. Výmoly a děravý asfalt to zvládně hravě a po silnici slušně pojede.

      Třeba něco takového http://www.bikeway.cz/…2013---darek

      0 0
      • lukysheck  

        Pořád nechápu že všichni řešíte do práce nějakou plečku a v garáži mít schovaný nějaký Xc nebo Full Carbon? To ten Full tu cestu do práce nevydrží? A navíc pokud to je kolo za nějaký desítky tisíc tak myslím že v pohodě tu cestu do práce určitě vydrží… Navíc to bude každej den „radost z jízdy“:-)!

        0 0
        • rock  

          Vydrží, ale trmácet se každý den 30km po asfaltkách s fullem je prostě zbytečný. HT za stejný prachy bude vždycky lehčí / rychlejší, stejně těžký a rychlý HT bude vždycky výrazně levnější.

          0 0
        • ZuzicK  

          Protože nechat drahé kolo venku bez dozoru je v ČR akorát tak nahrávání zlodějům. Pokud si ale může vzít kolo k sobě nebo ho mít v hlídané kolárně, problém nevidím.

          0 0
        • Soreno  

          Ano do práce plečku, co je na tom divnýho? Jedu do práce a pak z práce, potřebuji koupit třeba rybu nebo maso či potřebuji něco vyřídit na úřadech atd.. No a co uděláš s vymazleným kolem za 50k necháš ho před rybárnou, řeznictvím nebo úřadem? Co v zimě na prosolených stezkách to si svý drahý kolo budeš ničit? Co v práci kde si ho mám nechat před kanclem? Pro mě je to prostředek na dopravu po městě na zábavu je jiný.

          0 0
          • zbartos  

            Přesně tak. Ta možnost jít v klidu nakoupit po cestě z práce domů je nějakým karbonovým fullem za 250 tis. nenahraditelná !!

            0 0
      • bobos  

        Tak jsem si prošel ta crossová kola a našel jsem toto:

        http://www.ghost-bikes.cz/…ss-5500–2013

        (cca 22 tisíc)

        http://www.ghost-bikes.cz/…ss-7500–2013

        (cca 29 tisíc)

        to Vaše: http://www.bikeway.cz/…2013---darek

        a ještě o něco vyšší: http://www.bikeway.cz/…2013---darek

        je to dobrá volba něco z toho, nebo lepší poměr cena výkon někde jinde?

        Díky…

        0 0
        • ZuzicK  

          Ghosty mi na poměr cena-výkon přijdou špatný. Ty Focusy taky nejsou úplně levný, srovnatelně s tím dražším mám karbon silničku v lepší výbavě (cyklokrosky jsou bohužel dražší, já jsem horší silnice vyřešila crossovými ráfky :-)).

          Pokud bys chtěl univerzálnější kolo třeba i trochu na lesní cesty a výlety, tak mně se dost líbí poměr výkon-cena-design (individuální) Radonů z Německa.

          0 0
        • ZuzicK  

          Ghosty mi na poměr cena-výkon přijdou špatný. Ty Focusy taky nejsou úplně levný, srovnatelně s tím dražším mám karbon silničku v lepší výbavě (cyklokrosky jsou bohužel dražší, já jsem horší silnice vyřešila crossovými ráfky :-)).

          Pokud bys chtěl univerzálnější kolo třeba i trochu na lesní cesty a výlety, tak mně se dost líbí poměr výkon-cena-design (individuální) Radonů z Německa.

          0 0
        • Dumbíček  

          Volil bych něco s berany, máš víc variant úchopu, takže výrazně pohodlnější.

          Jak píše někdo dál, je tu i levná varianta, pokud máš silničku, dokoupit pár odolnějších kol a krosové pláště.

          Jinak určitě bych se pro daný účel držel v té nejnižší možné variantě. Rozdíl v cyklokrosce za dvojnásobek ceny nebude dvojnásobný. Samozřejmě vše se odvíjí od tvých finančních možností.

          0 0
    • rock  

      Pokud to chceš dělat kvůli tomu sportu, tak bych zůstal u auta a na kolo si vyrazil po práci. Časová úspora (pomalejší jízda na kole, převlékání, případně umytí / osprchování) bude taková, že při shodném odjezdu z domova a stejném počtu hodin v práci budeš doma minimálně o hodinu, hodinu a půl dřív – a pak můžeš jít na kolo, nebo si zaběhat, zacvičit či cokoliv, po čem srdce zatouží. Ale nebudeš na tom muset být závislý. Kolo je skvělá hračka, ale docela nepraktická na denní dojíždění.

      Ovšem pokud trváš na svém, šel bych do levného hardtailu s pevnou vidlicí; víc než deset litrů bych za to nedal. Jo a nezapomeň na to, že pokud nemáš přiměřené vybavení teď, tak další sumu rozpustíš za oblečení do každého počasí: do horka, do zimy, do zimy ráno a tepla odpoledne, déšť atp, většinu napárovanou tak, abys mohl střídat peroucí se / schnoucí s čistým připraveným (ale budget máš docela slušnej, s tím asi problém mít nebudeš) …

      0 0
      • bobos  

        No je to složitější. Zatím jezdím autem, což je cca 30 minut dojet, ale taky pak hledat místo na zaparkování nebo parkovat cca 12–20 minut chůze od práce, takže dohromady to dá těch 40 minut. Ráno se sprchuju tak jako tak, takže sprchovat se doma nebo v práci je úplně jedno (v práci máme vlasně skoro privátní sprchu, kterou stejně nikdo nevyužívá). No a kromě toho pak každej večer jedu běhat na pás a to dá i s dojezdem vždycky tu hodinu a půl. Takže pro mě dojíždění bude vlastně: úspora benzínu (ne příliš důležité), úspora času v kombinaci s tím, že ty svaly využiju na něco co dává smysl (důležitý), plus trochu i ten ohled na životní prostředí (nikomu nenutím!). Což mi dává víc smyslu než to dělat jak doteď a pak chodit jezdit.

        0 0
        • rock  

          Aha, tak to už asi jo. Mně to vychází s autem na 35km za půl hodiny včetně cesty ke kanceláři a možnost umytí tristní, tak jsem soudil podle sebe :-).

          Ale k tématu: 45 litrů je na kolo k danému účelu opravdu hodně. I pokud si opravdu chceš udělat radost a nedělat si ostudu na nějaké plečce, tak za dvacítku koupíš stroje, které poslouží stejně a (pokud jsi zvyklý na starého favorita) překvapí tě tím, jak dobře budou fungovat.

          0 0
          • bobos  

            Jasně, já nechci utrácet zbytečně, to jsem si dal spíš jako limit, toho co rozumně můžu, pokud je za poloviční cenu v podstatě z hlediska účelu to samé, rád pořídím za míň. Zkuste mi prosím napsat třeba jeden tip … Díky

            0 0
            • rock  

              Místní nadšenci by ti to sestavili výhodněji, ale pokud dáváš přednost koupení kola v celku, tak bych zkusil něco takovýho

              0 0
        • reza.traktor  

          tohle bezvyhradne podporuju a podepisuju. provozuju to tak z podobnych duvodu a nezalitova jsem ani jednou. infrastrukturu mam podobne dobrou, to dost pomuze, aby to nebylo otravne.

          0 0
        • winter78  

          +1

          0 0
      • reza.traktor  

        S prominutim osobne overeny nesmysl. Zejmena ve vetsich mestech, kde hrozi zacpy. Na kole i autem to mam hodinu, coz tvoje pocty stavi mimo. Z hlediska zbyvajiciho casu pro rodinu by ale kolo bylo vyhodnejsi i pri rychlejsi ceste autem. Samozrejme za predpokladu, ze je to pro tebe cesta, jak si prijemne zorganizovat sport, ktery stejne chces delat, ale to je myslim pripad zakladatele. Pokud hledas pohodlicko, muze to bejt jinak.

        0 0
        • rock  

          Jak jsem psal výš, soudím podle sebe a se zakladatelem vlákna jsme si to vyjasnili. Ale konkrétní čísla, ze kterých jsem vycházel u sebe:

          auto 25–30min

          kolo 75–80 min + 15 min umytí a převléknutí

          hromadná doprava cca 75–90 min

          Takže ověřený ano, ale nesmysl ne.

          0 0
          • Jetson  

            Já to mám taky takhle.

            0 0
          • jIrI___  

            Já když to vezmu podle sebe:

            auto: 15–20 min

            kolo: 45–50 min

            MHD: 25 min

            Takže aby se mi vyplatilo jezdit na kole, musel bych bydlet v sakra ucpaném městě s nedořešenou MHD :D

            0 0
            • reza.traktor  

              welcome to my world.:-)

              0 0
            • Soreno  

              Auto cca 15–20 min ale odpoledne když se zasere město tak klidně 35–40 min

              Kolo tak abych se nespotil cca 25–30 min když to ženeš 20 min

              MHD papírově cca 25 min, ale je to víc a přes ******** město který zaserou právě takový co si vozí lenivou prdel autem do práce i 60 min.

              Vítej v Českých Budějovicích :-)

              0 0
            • White2146  

              moje cesta do práce:

              auto 15–20min

              MHD 50–55min

              kolo 23minut do práce a 27 minut z práce ;)

              Být na jeho místě zrenovuju farovita za dejmetomu 5 000Kč a za 40 000Kč koupím nějakeho pěkného fulla ;)

              0 0
              • Jetson  

                Jo jo, jak jsem psal výš, já bych začal u Favorita a časem by se vidělo.

                0 0
            • Glum  

              Záleží na trase, u mne (měřeno klika – klika):

              auto – nejrychleji 25 minut, ale taky třeba hodinu (toto bez parkování)

              kolo – 40 minut svižně, 50 kochačka

              MHD – 70 minut.

              0 0
            • enjoy  

              A ještě by muselo být rovinaté a celoročně s konstantní teplotou 20 stupňů a v práci bych musel mít sprchu.A samozřejmě pracovní domu nejdříve od deseti, protože po ránu bych na kole zdechnul.

              0 0
          • reza.traktor  

            mel jsem to pojmout smirliveji, zalezi na konkretnich podminkach. umyti nepocitam, doma nebo v praci, to je vurt (ok, a pak znovu doma po praci). u me to auto neni an o chlup rychlejsi mimo vikend, takze postrada smysl…

            0 0
            • nox159  

              jako uprimne nevim co s tim mytim porad mate nebo spis co v praci delate v tom to asi bude…

              jezdival jsem cca 15km do skoly a 15 ze skoly jezdivali jsme svizne ale ze by nekdo smrdel ze by se musel myt to jiste ne… kdyz si vezmu delnika v praci tak ten by se musel podle tohohle co se zde pise myt kazdou hodinu coz jak sami uznate je uplny nesmysl…

              0 0
              • Soreno  

                Čím seš starší tím víc smrdíš :-))

                0 0
                • nox159  

                  neni to i o zivotnim stylu, co jis, pijes, jak casto se hybes… ?

                  0 0
                  • Soreno  

                    To nevim to jsem nezkoumal na to jsem moc línej :-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tak to vyzkoušej, v tom má Noxa pravdu :-)

                      0 0
                      • Soreno  

                        No co jsem zjistil, tak čím víc se hejbu tím víc smrdím. Pak když ji dám čerstvej chleba nebo luštěniny tak taky smrdím. Dále pivíčko (pokud možno nefiltrované) nebo tataráček tak to pak taky smrdím. Na druhou stranu se těch dobrot nevzdám :-).

                        0 0
              • Japhy  

                Jezdím tak 2× v týdnu cca 2×25 km do práce a zpět s převýšením asi 250–400 metrů podle volby trasy. Abych se vešel do rozumného času, musím se do toho docela opřít a pak dojíždím do práce zpocenej jak prase. Nemít v práci vlastnoručně pro tyhle účely zprovozněnou sprchu (při troše snahy je to i s uvařením kafe slabá čtvrthoďka), rozhodně by mi nebylo příjemné celý den sedět v kanclu zpocený (byť pro dobrý pocit v jiném triku, kalhotech a s dežodorantem). Čerstvý pot možná nesmrdí, ale už jen pro ten pocit. O kolezích nemluvě.

                Auto*Maťáci možná voní po fialkách, ale většina populace prostě zpocená smrdí.

                0 0
      • winter78  

        Tak s týmto vôbec nesúhlasím. Tiež jazdievam do práce autom ale väčšinou bikom a porovnávať to nemá zmysel. Tiež musím vyraziť z domu o 15 minút skôr ako keď idem autom, ale toto ja vôbec neriešim. A doslova sa teším keď po zime odložím auto na spánok a konečne vyrazím do práce na biku, postriedam cestičky aby som nejazdil vždy tou istou a po práci nesmerujem vždy hneď domov ale ak si chcem prevetrať hlavu tak rovno na 70km okruh. Toto mám rád .

        0 0
      • Rychlej turista  

        Jízda autem, na rozdíl od jízdy na kole, je vždy ztráta času. Otázka je jen, jak daleko je schopen do práce celoročně denně jezdit.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      45tis na kolo na rekreační ježdění a cesty do práce je nesmysl, za polovičku bude na tento účel víc než luxusní. Nech si to postavit od Scalara na míru, podle zadání by tomu vyhovovalo crossové kolo, umí je pěkně.

      0 0
      • nox159  

        proc by to mel byt nesmysl…?

        jako na dojizdeni 20km staci felicie ale pokud mas na mercedes proc by ses nevozil v nem? ;-)

        0 0
        • jIrI___  

          Asi tak. Když tam ten keš je, nevidím důvod si dobrovolně kupovat něco horšího.

          0 0
          • nox159  

            tak ty argumenty o tom ze to staci maji vetsinou ti co ten keš nemaji a jen zavidi :)

            aneb proc bys kupoval kolo za 100 litru na jezdeni 5km do prace kdyz ja mam kolo za 12 a jezdim na nem i zavody, pro tebe je to kolo zbytecne… :D ( ale taky jsem to tak v tak cca 14–16ti videl :D )

            0 0
            • bobos  

              Ale, ne :-). Vidím to trochu jinak. Já to beru ekonomicky – prostě rozpočet je jaký je, ale pokud dostanu za 25 tisíc o pět nebo osm procent horší kolo než za 45 tisíc, tak si pořídím to za 25 a 20 dám za něco co má pro mě větší poměr cena/výhoda. Můj táta (jinak skvělej člověk) se vždyck ptá: co tak nejlepšího si můžu koupit a já už tak deset let razím: co nejmíň drahýho mi poskytne už tu kvalitu, kterou chci a výkon co potřebuju. Takže myslím, že pokud někdo upozorňuje na ekonomičnost, nemusí to mít kvůli prachům (natož závisti), ale prostě, protože se na to dívá toto optikou. /Jako příklad dávám, jak si táta koupil počítač za 100 tisíc, na kterým potom dělal ve wordu a neměl pak na to, udělat si ústřední topení v baráku … :-)/

              0 0
              • Dumbíček  

                Vždy to bude kompromis mezi možnostmi a touhou udělat si radost. Nebo taky snobárnou a rozumným investováním.

                Jasně to první zní líp. :-)

                0 0
            • rock  

              Ale prdlajs. Člověk, který přechází od starého favorita a hodlá to kolo využívat převážně na asfaltu, se v nejbližších letech nedostane do situace, ve které by rozeznal rozdíl mezi SLX od XT (ostatní komponenty dtto); už tak mu spadne brada z toho, jak skvěle to všechno funguje.

              Když použiju tvoji autíčkovou analogii, tak borec, co jezdil s MB1000 bude stejně tak na větvi v Caymanu jako v Toyotě GT86 (a při svižném dojíždění do práce se nepřiblíží k hranicím možností ani jednoho z nich) – a přitom je mezi nimi 100% cenového rozdílu.

              0 0
    • reza.traktor  

      Cyklokroska je tady myslim jasna volba. Jezdim do prace na optimu z profilu na trase, ktera by taky snesla cyklokrosku, jenom mi to HT s sirsimi plasti a vzprimenejsim posedem prijde na kazdy den pohodlnejsi. Mam ale po ceste trochu horsi useky a na konci po meste dost obrubniku k prejizdeni. Takze za me cyklokros nebo 29 alu ht s pevnou vidli a s rychlymi plasti, rozpocet je komfortni a kolo pojede pekne i leccos vydrzi.

      0 0
      • borda  

        Kroska je uplna hobadina. Je to uzce specializovany zavodni nastroj, na kterym se, pokud leta na kole nejezdil, minimalne ze zacatku bude zle trapit.

        Nechapu, co je to ted za modu, rvat kazdymu krosku.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • bobos  

          Proč se budu trápit? A alternativa? Díky.

          0 0
        • Dumbíček  

          ??? Vysvětli mi proč?

          Já to vidím přesně opačně. Výhoda cyklokrosového kola je pro daný účel podle mě ve váze, lepších pláštích a „beranech“.

          Snad jedinou výhodou by mohla být odpružená vidlice u horského kola, ale to jen pokud by opravdu cestou přejížděl hodně obrubníků.

          0 0
          • ZuzicK  

            Zvláště v geometrii, jede se na tom dost položeně (pokud si nedáš pod představec komín). Pokud na to někdo není zvyklý, akorát ho bude bolet za krkem a záda.

            0 0
            • ZuzicK  

              Plus dražší náhradní díly oproti mtb/crossu.

              A z mého pohledu taky složitější nastavení posezu pro začátečníka.. to vidím teď na silničce s beranama :-) Na rovnejch řidítkách není co zkazit.

              0 0
              • Dumbíček  

                Ano delší posez by mohl být kritériem. Já bych v tom ale neviděl nic kritického. Přeci jen, na tom nebude podnikat mnohahodinové švihy. :-)

                0 0
              • oberleutnant Weiss  

                Jestli měl doteď favorita, tak by ho berany určitě neměly zaskočit…;-)

                0 0
          • borda  

            Nize zminovany znacne sportovni posez. Jsi limitovan prevody, coz se s tvym rozpoctem da resit. Na hovno to brzdi, coz se s tvym rozpoctem opet da resit. Ale kroska proste neni kolo na dojizdeni a turistiku, ale uzce specializovany zavodni special, at ti tady tvrdi co chcou…

            Pokud si chces udelat radost a dat do toho ty prachy, podivej se treba na cannondale bad boy, to je trochu specialitka, ale myslenka tohodle biku se naprosto shoduje s tvym zadanim. Je jich cela rada, tak na vyber je toho dost.

            Moc peknej je taky singular peregrine, pokud by jsi chtel kolo s berany.

            Kona dela x kol urcenych na cestovani a „commuting“.

            Existuje x krosovych kol vyssisi cenove hladiny, ktery budou slusny. Karbonovy arthury, cannondaly atd…

            I kolo urceny pro dojizdeny muze byt pekny, pouzitelny na sportovni aktivity, ale proste nevidim jedinej duvod, proc pouzivat znacne ultimativni a specializovany sportovni nastroj, jako kroska.

            Ve vedlejsim vlakne ji cpecete chlapikovi, kterej chce kolo na vylety s rodinkou, s detskou sedackou…

            Ja bych ti poradil se podivat na vyssi levely krosovych (ne cyklokrosovych) kol a na ruzne specialitky na commuting, urban bikes…

            0 0
            • Dumbíček  

              Jaký limit s převody? Proč by to špatně brzdilo? Ty jsi matěj, rpomiň, ale je to tak.

              0 0
              • borda  

                Matej jsi ty. Canti proste brzdej na hovno, i kdyz mi samozrejme budes tvrdit opak. V-bzdy a nedej boze kotoucovky jsou bezpochyby vymysl merketigovych oddeleni velkovyrobcu kol, ze jo :-).

                Kdyz budu mluvit ne o zavodnim (jednoprevodnik), ale takovym „klasickym tusistickym“ setupu – compakty + kazeta 11 – 27(8), tak to proste do „terenu“ pro cloveka co nema najezdeno, neni.

                Nebo mi to misto placani o matejich vyvrat ;-)

                0 0
                • Dumbíček  

                  Psal někde zakladatel vlákna o extrémních terénech? Pojede: Cesta do práce je celkem 14 km – 2km okreska, 5 km cyklostezka lesem, 5 km cyklosteska město, 2 km – městem

                  Takže obavy, že by to nebrzdilo, nebo mu chyběly převody je absolutně mimo mísu. Žádný terén, prudké sjezdy, brutální stoupání… Nic takového se konat nebude. Naopak využije rychlé lehké kolo, menší valivý odpor užších plášťů, variabilitu úchopu. Je v něčem problém?

                  0 0
                  • borda  

                    :-). Ty snad i vis, kde jezdi, ze znas profil te trasy. (navic je mozna trosicku pavdepodobne, ze obcas na tom kole pojede i jinam, nez do prace)

                    Ja uz to opakovat nebudu. At si udela obrazek sam.

                    Co k tomu mam jsem napsal a zatim si stojim.

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      Jo cyklostezky jsou krpály jak hrom. :-))) To neobhájíš, prostě jsi se utnul a tlačil výběr kola směrem k bajku.

                      Co si bobos koupí, je jeho rozhodnutí a nikdo to za něj nerozhodne.

                      Tím také končím s příspěvky k tématu.

                      0 0
                      • borda  

                        Pokud by jsi umel cist, tak si prectes, o jakych kolech mluvim. O biku tam neni ani slovo :-D

                        To, ze je kroska pro takovyhle vyuziti, nota bene pro cloveka, co x let nesedel na kole totalni hovadina dojde, myslim, i samotnemu zakladateli.

                        Ano, take koncim s reakcemi, pac to nema smysl, kdyz diskutujes a ani nectes, co pisu.

                        Tecka

                        0 0
                  • nox159  

                    je, treba v tom mensim vam valivem odporu – coz neni pravda pokud to vztahujes treba k 2,0" slicku ;-)

                    (nez se zacnes hadat tak si to nekde tady najdi – rikal to i mlok a ten to mel nekde z nejakeho mereni myslim ;-)

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      Téma valivý odpor bajk vs. silnička se tu řešil mnohokrát. Většinou někdo vyhrbal jeden „výzkum“ a k němu se vše vztahovalo. Něco jako obsah želea ve špenátu. :-) Rozdíl tam pochopitelně nebude nějak zásadní, pár procent, ale vždy má menší odpor úzký, tvrdý plášť. Viz třeba silniční cyklistika, nebo vlak.

                      0 0
                      • nox159  

                        Rozdíl tam pochopitelně nebude nějak zásadní, pár procent, ale vždy má menší odpor úzký, tvrdý plášť. – to ano ale ten bude mit mensi aerodinamicky, ktery je pri vyssich rychlostech prevladajici ( proto silnice ) ale valivy odpor mit nizsi nebude ;-)

                        0 0
                • JSt  

                  mam presne opacne poznatky. kdo na kole moc nejezdi neradi vubec lehke prevody. to je vysadou vyjezdenejsich. ;-)

                  0 0
                  • borda  

                    Tak ja jsem vyjezdenej a shnilej :-D

                    V tomhle mas ovsem pravdu. Mej jsem kamarada, on mel hodne nabuseno z posilovny, navic delal instruktora na spiningu, ale na kole nejezdil. Kdyz jsem mu obcas kolo pujcil a vyrazili jsme, to snad ani nebylo mozny, co rval za prevody.

                    0 0
                  • nooski  

                    Lehké převody jsou pro zdechláky, co nemají sílu v nohách, obzvláště v kopcích ;-)

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Dobrá poznámka :o) Za chvíli dostaneš ale přes prsty,protože se na tebe sesypou borci ohledně kadence :o))

                      0 0
                    • JSt  

                      ale jo, jen tech kopcu na nejakou sajbu nedas moc po sobe. ;-)

                      0 0
          • borda  

            Vsechny plaste na cyklokros das samozrejme i na krosovy kolo. Opravdu dobry plaste na cyklokros jsou dost velkej luxus na to, aby se sjizdely pri smisenym dojizdeni. O galuskach nemluvim :-)

            Clovek, kterej neni zvyklej jezdit na kole a neni mu 20 na krosce po 20 kilometrech bude brecet bolesti zad. To kolo blbe brzdi (muze koupit kotouce). To kolo nema dostatek prevodu pro netrenovaneho cloveka, do kopce, obzvlaste na nespevnene ceste se bude trapit. Hodne. Muze dat trojplacku, mtb saltr a kazetu. Pak uz ale nevidim jedinej duvod, proc mit cyklokrosovej special, kdyz to takhle upravis.

            0 0
            • jonti  

              Jedna vec je zavodni cyklokroska, neco jako replika toho na cem jezdi Stybar. Uplne jina vec je pohodova cyklokroska, neco jako

              http://www.bike-discount.de/…oss-4-d.html

              Toto ma kratsi geometrii, rozumne plaste a kotouce.

              0 0
              • reza.traktor  

                +1. takhle jsem si to od zacatku predstavoval.

                Zakladatel evidentne ma dosti sportovni historii, kdyz se muci v posilovne, nedostatek prevodu na commutingove trase temer nemuze hrozit.

                Ja bych volil co nejlehci a nejrychlejsi ko³o, ktere jeste s rezervou zvladne prislusny teren. Proto nadhazuju CX. Sam to do prace nejezdim jenom proto, ze uz se mi to na uzsich plastich pres les a obrubniky zdalo na hrane pohodli.

                0 0
                • DaSnail  

                  niečo o obrubníkoch písal aji dumbíček.

                  mi to neni jasné – to sa jako rozjedete proti obrubníku a necháte bicykel nech sa s tým nejak vypořádá?

                  0 0
                  • reza.traktor  

                    :-) ty se me vlastne ptas, jestli jsem idiot, ze?

                    je spousta prahu a koleji, ktery moje fatty na 2.0 pythonech prejede se zhoupnutim a ano, tam ji necham se s tim vyporadat. pevna vidle na cx a uzkych plastich uz by dost drncla nebo se musela lehce nadhazovat.

                    no a pak prijdou obrubniky, kde na prvni variante lehce prizvednes a na druhe uz musis dost opatrne a prestava to byt sikovne.

                    0 0
                    • DaSnail  

                      to ne 8o)

                      proste sám víš že širšie gumy sú lepšie, ale aji tak doporučuješ cx.

                      0 0
                      • reza.traktor  

                        moc nerozumim, kam miris. z predchoziho prispevku se mi zdalo, ze bys asi hajil cx, protoze kdo neni prase, umi si nadhodit predni kolo a na obrubniky horaka nepotrebuje (nebo jsem to cet spatne?).

                        a ted zase naopak… ale to je jedno – doporucuju mu cx, protoze pise, ze ma vsude asfalt a prejezdu mezi jednotlivymi druhy cest malo. ja toho mam vic a sotku ruzne kvality v lese, tak jsem skoncil na horaku…

                        0 0
        • pepino  

          Nemyslí spíš trekový kolo?

          0 0
    • plevka  

      Tvým potřebám by podle mě odpovídalo nějaké krosové kolo s pevnou vidlou a pokud chceš bezúdržbové, tak s řazením v náboji(Shimano Nexus, Alfine).

      0 0
      • alinceb  

        Jak sem přečetl pilotní post, tak se mi hned před očima zjevilo něco jako tohle – snad jediné, co by se dalo ještě potunit, je karbonová přední vidle a pak blatníky…:)

        0 0
    • Jezevec70  

      Když by jsi chtěl ty peníze opravdu utratit, tak koupit něco takovéhleho: http://www.online-kola.cz/…rive-264.htm

      Samozřejmě se dá podobné kolo pořídit i o dost levněji.

      0 0
      • bobos  

        Prosím Tě odkaz nefunguje, hoď ho sem ještě jednou…

        0 0
        • Jezevec70  

          Superior dark face karbon: http://www.online-kola.cz/…ive-264.html

          0 0
          • nox159  

            ten karbon je v tom nazvu proc? ram je hlinik, takze celkem smesny nazev :D

            ale co cekat od supa ze :D

            0 0
            • jIrI___  

              Zapomněl tam napsat napsat celkem důležité slovíčko „… Carbon Drive“ :)

              0 0
            • ZuzicK  

              Taky jsem si říkala. Je to ale kvůli řemenu Carbon Drive :-)

              0 0
              • nox159  

                uz to vidim ze mu tam chybi to drive… takze beru zpet…

                btw: ten řetez je karbonovy?

                0 0
                • ZuzicK  

                  Spíš jen vyztužený karbon. vlákny.

                  0 0
                • vinca  

                  Carbon Drive belts are created with stretch-free carbon fiber tensile cords. The advanced urethane technology allows the belt to be weather resistant, flexible, and durable.

                  … a neni to řetěz :-)

                  0 0
          • prvniodkonce  

            Sportovnější bude tohle

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • DaSnail  

            pekný. keby sa tam zmestili aspon 5cm gumy a brzdy by boli mechanické tak by to bolo fajn 8o)

            0 0
    • winter78  

      MTB na hladších gumách (nemusia byť slicky, ale ani žiadne drapáky do bahna ;-) ). Celú zimu som renovoval a dokupoval vecičky do mojeho 17 ročného MTB ktorého som už chcel vyhodiť. Dokúpil som nejaké nové vecičky za pár €, väčšinou z bazaru (treba sledovať a čakať) a momentálne som s ním nadmieru spokojný, jazdím na ňom do práce a na nákupy do vedľajšieho mesta. Je odolné, ak je väčšia premávka tak vyhupnem na chodník, cez park po rozbitých chodníkoch…a v tom vidím výhodu oproti cesťáku. Navyše jazdievam z nákupov s takmer 10kg batohom na chrbte, takže Favorita by to asi položilo ;-). A blatníky na takomto type biku sú neskutočne vynikajúca vec.

      Plečky v žalostnom stave nemajú význam, na takej rárohe ti bude aj tých 7km do práce pripadať ako 50km ;-).

      0 0
    • deekay  

      Taky jsem resil a nakonec vyresil viz profil.

      Celopevna ocelova 29tka, 1×10 prevody. Kupoval jsem po vyprodejich, bazaru+co dum dal a vyslo to asi na 15k (vc zapocitani dilu co jsem mel doma).

      Narozdil od nejake plecky, me na tom i bavi jezdit :)

      btw, ta barva je ideal do provozu, clovek je dobre videt :)

      0 0
      • Dumbíček  

        Nemáš to zpřevodované brutálně do pomala?

        0 0
        • deekay  

          Po rovince to da na nejtezsi prevod pri rozumny kadenci cca 35km/h, vic do prace fakt jezdit nepotrebuju a z kopecka se vezu :)

          0 0
          • Dumbíček  

            Co je rozumná kadence? Mě přijde, že vepředu nemáš snad ani 34 zubů.

            0 0
            • deekay  

              rozumna je tak, aby mi to nevadilo :)

              vpredu mam 32, muzes si to spocitat

              0 0
              • Dumbíček  

                Tak to je na mě brutus kadence. I když si představím 32/11… :-)

                0 0
                • deekay  

                  kadence 80 je na tech prevodech 32km/h

                  nejsem silnicar abych se honil po asfaltu, nebavi me to :)

                  0 0
                • DaSnail  

                  on ten plášť bude mat vačší obvod jak tvoja silnička. ;o)

                  kolko je rozumná kadence podla teba?

                  0 0
      • reza.traktor  

        fajn kolo, libi moc.

        0 0
    • Necris  

      Trekové kolo z druhé ruky, vybavení neřešit. Brzdy pokud možno špalky, ať se nemusí nic řešit.

      0 0
    • bucivoj  

      Já jsem koupil oceláka za 2000kč.Jezdím na něm už čtvrtou sezónu a stačí to :o) Dokoupil jsem akorát nosič,blatníky,svě­tla a bednu na nosič.Ročně najedu 5000km a více.Jezdím od sněhu do sněhu,takže letos trochu později :o( 45000kč za kolo do práce je zbytečně moc.Kup něco levného a za zbytek jeď na dovolenou :o

      0 0
      • Josse  

        Přesně tak, taky do práce jezdím na ocelovém hardtailu z 90 let a je to idealní. Pro Prahu, která není silničce nakloněná, můžu zaparkovat beze strachu z ukradnutí, servis je levný(řetězy na 8kolo, pláště sjeté z ostatních kol) je to asi nejvhodnější volba. Navíc v posledních letech (přibyli mě doma dvě děti) na tom i nejvíc najezdím – cca 2000km ročně.

        0 0
        • oddie  

          Taky mám jako městské kolo trekking z 90 let. Akorát má osazení STX, takže by mě docela mrzelo, kdyby mi ho někdo ukradl…

          0 0
        • bucivoj  

          Tak tak,ja tím zabiju dvě mouchy jednou ranou :o) Ušetřím za naftu (ročně cca 10000kč),ale co je hlavní,tak než se dostanu na hory s bajkem,tak už mám na kole do práce najeto min 1500km,což je při první vyjížďce obrovská výhoda oproti kámošům,kteří začínají sezónu později.Samozřejmě to ale není zadarmo-na ranní vstávat ráno v 3:50 a doma jsem v 19:00 (dělám dvanáckty).Nejhorší je ale ta zima na začátku sezóny (vyjíždím většinou v březnu-hlavně podle sněhu)-jet hodinu v mrazu a tmě nebaví :o((

          0 0
    • muppet  

      Mám na dojíždění do rachoty takovou sbírku všech komponentů které mi zbyly (viz foto)opotřebení neřeším,vždy se najde nějaký funkční díl z obnovy biku.

      0 0
    • pepek  

      Jestli chceš, tak mám na prodej ocelovýho Wheelera – nejetýho(!) Na nesmrtelné sadě STX.

      0 0
    • enjoy  

      Když trošku přitlačíš, tak tady máš nejlepší variantu:-)

      http://img.motorkari.cz/…ype_jpg_.jpg

      0 0
    • Pac029  

      Jsem z mesta a jezdim do prace kazdy den celorocne. Casto si cestu natahnu, abych se pobavil, tam nebo zpet, to je fuk. Proto bych koupil, pripadne si nechal postavit kolo tak za 20–30. Stavba lepsi, ze bych dal pevnou vidli. Volil bych MTB, klidne i tu 29. Proste kolo, na kterem me to bude bavit (treba i to CX nebo kross, ja ale proste radsi MTB) a bude spolehlive fungovat, ony ty nektere zde uvadene lowcosty jsou dost funkcni a jezdivy kola, s opravdovou pleckou bych to nesrovnaval. Pochuzky (tech mam minimum) a nakupy resim bud pesky nebo MHD. Jo a sel bych do noveho, at tech prvnich 1500–2000km, je opravdu jen o mazani retezu.

      0 0
      • bucivoj  

        A co po těch 2000km? :o) Spolehlivé kolo je to kolo,o které se člověk stará a ne jen jezdí a pak se diví,že se něco posere,když tomu jde vetšinou předejít při té údržbě.Nové kolo není zárukou bezporuchovosti.

        0 0
        • Pac029  

          ad 2000km, zkus se zamyslet, urcite na to prijdes sam, myti nepocitam, a pokud se musis starat vic, tak to mas spatne serizeny a nebo jezdis mnohem ostreji nez zadavatel zminuje. Samo, ze nove kolo bezporuchovost nezaruci, ale s vetsi pravdepodobnosti je na tom lip jak bazarovka, zejmena pokud tomu clovek moc nehovi,jak je v tomto pripade + zaruka a garancky na odladeni much.

          0 0
          • bucivoj  

            ty myslíš jako výměnu řetězové sady? :o) Tak to je opravdu důvod-ale chápu,že někdo asi není schopný,nebo se mu do toho nechce,aby si to vyměnil,takže v tom máš pravdu.Ale dát za kolo do práceaž 40000kč :o) Tak to je něco :o)

            0 0
            • Pac029  

              Sadu snad ne, ale retez uz casto vymenu zasluhuje, aby ta sada vydrzela, brzdovy spalky a desticky uz taky nebyvaj OK atd., myslel jsem to hlavne tak, ze kdyz koupi bazarovku, tak se v tom bude treba vrtat co 200–300km, pripadne se necha znechucovat nepresnym razenim, vuli v nabojich, cvakacimm stredem a pod a znechuti si to, s novym tomu treba propadne a pak mu to uz bude fuk, ze obcas neco poladi :).

              Ad prachy podivasli se na to jako procento prijmu, tak je to mozna i malo :)),zalezi jak na tom jsi, no. Za nove notrouble kolo ja treba povazuji proste hranici 20 +/-, pokud chces jezdit pravidelneji. Zas IMHO sympatictejsi dat 40 litru za kolo na denodeni dojizdeni do prace, nez 100 za kolo na 2× rocne 15km po cyklostesce s obchodnimi partnery, ale snad kazdeho vec.

              0 0
              • bucivoj  

                :o)

                0 0
              • nox159  

                nevim teda jake mas zkusenosti s kolama ty, ale to vrtani se v jetem kole co 200–300km je dost mimo :D

                0 0
                • Pac029  

                  No vychazim z toho, ze kdyz koupis bazarovku na ktere nekdo v klidu nasvistel par tisic km aniz by se o ni vic staral, zejmena kdyz uz sam ji mel treba jako zimaka, tak budto udelas generalku hned a nebo jak se to bude postupne hlasit a tebe stvat, muze a nemusi to tak byt. Rozhodne ale sance ze se to tomu bude blizit mnohem vic nez v pripade noveho kola je IMHO dost velka, nez s eto stabilizuje. Kdyz koupis novy, po 100–200km to zkontrolujes a mas na ty 2000km klid, pak vymenis par drobnosti, poladis a zas pohoda, taky vis co ty dily maj za sebou, u bazarovky za par supu to tak byt proste spise nemusi, pokud ji nepojmes hned jako renovaci. Ale je fakt ze zkusenosti moc nemam, kola nestridam a hrozne nerad se v nich vrtam :(, + trocha te nadsazky ;o).

                  0 0
    • jonti  

      ted jsem na bazaru nasel podle mne idealni kolo na dojizdeni o prace.

      http://cyklobazar.cz/…swift-29-af/

      29er, rychle plaste, razeni v zadni nabe. To sedlo brooks je na me moc, ale to je vec vkusu.

      0 0
    • Glum  

      Jezdím už skoro 30 let do práce 17 km jedna cesta, i v zimě, od 1984. Lesní pěšinka, asfalt, kostky, schody. Horko, déšť, sníh.

      Časem jsem došel k tomu, že pro mne nejvhodnější je MTB, poslední roky s návratem k pevné karbonové vidlici. Vozím spíš užší pláště (1,8), na MTB relativně úzká řidítka. V limitu 45 tis. (ale řekl bych, že i do 30 tis.) se v pohodě najde kolo, které vydrží, nebude potřebovat ustavičné seřizování, nebude zvlášť těžké.

      Fakticky střídám na dojíždění do práce dvě kola: jedno lepší, když jedu jen do práce (tam bezpečně parkuji), druhé plečku, když mám nějaké vyřizování nebo akce ve městě a musím ho někde zamknout. To by doufám, nechtěli ani v bazaru, jakkoli znalec by ocenil bezchybný chod vintage STX-RC sady :-)

      Základem je mít kolo v práci kam dát a mít možnost se osprchovat/pře­vléci. Pak pohoda.

      0 0
    • loopic  

      ja jezdím do práce na tomhle

      0 0
      • loopic  

        cesta do práce/z práce 12/13–16 km (podle toho, u jakého stánku se stavím)

        povrch kombinace hlavně asfalt, ale i panely, lehká šotolina, krátký úsek kočičích hlav (ty uplne nerad)

        terén spíš rovina, pár krpálů na stojku, ty největší tlačím…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.