Kolo pro silniční dojíždění do práce 2x týdně 30km tam i zpět

34 nepřečtených
  • Reynevan

    Zdravím.

    Všechno podstatné je v titulku. V současné době mám za pár floků z druhé ruky koupené MTB (Felt nějaký pár let starý lowend), které celkem stačí i mým nízkým terénním nárokům, ale cesta po silnici dost prudí.

    Jsem 178cm/125 Kg medvěd, takže bych byl hodně opatrný se silničkou.

    Celá cesta je po silnici, kvalitou variuje od bruslařské stezky až po venkovskou silnici a docela hodně se vlní (Beroun-Karlštejn-Praha), takže žádnej furtošlap. Ale jinak ani po přečtení asi deseti diskusí nevím jestli fitness, cross nebo MTB se silničními pneu.

    Cena: 10k ( s vědomím, že navrhnete něco nejméně za 12 ). Pokud se dokopu dodržet dojíždění alespoň 1× za pracovní týden od května do září, odměním se za rok něčím klidně 2× dražším.

    Nemám předsudky proti bazaru/novému ani stavbě,i když si nedělám iluze o kvalitě za danou cenu.

    díky moc.

    0 0
    • blaf  

      za tu cenu jedine bazar, spis bych to ale resil tak, ze bych nahodil uzke plaste na stavajici mtb a jak sam pises, kdyz ti to vydrzi tak za rok kup neco drazsiho

      0 0
    • Neunzikger  

      Stávající kolo Tě uveze a funguje. Blíže jsi ho nespecifikoval. Dohledej si, kolik stálo, když bylo nové. Aby sis za 10k nekupoval něco kvalitativně stejného, jen lépe umyté. Máš zhruba půl metráku přes váhu, takže řešit nějaké půl kilo na kole je marginální. Pořiď si nějaký MTB plášť se silniční gumou (vzhledem k tělesné hmotnosti né moc hubený – i pláště mají váhový limit) např. Rubena Cobra 50–559 http://www.rubena.cz/DetailPage.asp… , také si pohlídej tuhost výpletu zejména zadního kola a jezdit, jezdit, jezdit – až se dostaví tréninkový efekt, poohlídni se po nějakém fofr kole. (A tohle stávající pak můžeš využít jako šichťák na dojíždění do práce ;-)

      0 0
      • Petr.T.M  

        Můžu zeptat, co je to ten tréninkový efekt?

        0 0
        • Reynevan  

          Podle mě to, že toho kus shodím :-)

          Předem děkuju VŠEM za rady!

          Originální cena toho Felta byla asi 7k, já ho měl za 3. Nejde o to, že bych s ním byl nespokojený celkově, jen je ve svém živlu spíš v terénu a chtěl jsem to doplnit nějakým cross/trek, prostě něčím, s čím nebudu mít pocit, že to na silnici zastavuje po pěti metrech od posledního šlápnutí -Rozhodně neřeším půlkila navíc (u kola :D )

          Netuším, jestli tolik pomohou ty pneu, moje peněženka by byla samozřejmě výrazně radši, kdyby jo :-)

          0 0
          • Neunzikger  

            30 + 30 km je hodně. Štreka by měla být taková, aby ses neodrovnal, ale naopak se těšil na další jízdu a tu jsi mohl absolvovat nejlépe každý den. Například zajistit si možnost odložit kolo na trase a zbytek dojet třeba vlakem – tzn. začít třeba 10 + 10 km, výhledově jednu cestu 1×30 a další den dom. Zmáknout 2×30 dvakrát v jednom týdnu a těšit se na další cestu, navrhuji jako dojížděcí cíl této sezóny.

            0 0
            • Petr.T.M  

              Aha… Já plánuju 2×4O km čtyřikrát týdně… Tedy jak jsem pochopil je to nereálné????

              0 0
              • vitan  

                reálné to samozřejmě je, ale je možné, že to nevydržíš moc dlouho. Ráno jeď radši vlakem a zpátky na kole nebo naopak – na zkoušku a uvidíš.

                Postupně se propracuješ na 4× 80km

                0 0
                • Petr.T.M  

                  Ráno vlak a zpátky kolmo – to už mám vyzkoušené, to jde víceméně v pohodě. Tam i zpět jsem to dal zatím jen dva dny po sobě, pak jsem potřeboval tak dva dny pauzu. Ale trochu se podezřívám, jestli jsem to zbytečně nehnal a tím se neuhnal. No, vyzkouším, uvidím.

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                U me to realne neni, realne to dam 2×, nekdy 3×, zalezi jak o vikendu a taky v tydnu se to obcas nehodi.

                Vic se mi osvedcilo 2*40 a pauza nez 40+0 a 0+40.

                0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Kolik, kde a jakým způsobem toho najezdíš teď?

            [Abys pak v práci vůbec byl ještě schopen … budovat rozvinutou kapitalistickou společnost…]

            0 0
        • Neunzikger  

          Na mysli jsem měl zejména zvýšení cyklistické výkonnosti díky pravidelnému jezdění. Taky se na kole – s výhledem koupě nového stroje – dobře produmávají jeho parametry. Tzn. ujasní si, co od kola požaduje, a který typ kola bude pořizovat.

          0 0
    • bernie  

      Něco velice podobného jsem řešil před skoro rokem, kdy jsem měl podobné parametry 175/120

      Koupil jsem si toto:

      http://www.mojekolo.cz/…manhattan-70

      Ze začátku jsem s tím nafuněl nějakých 400km po lesích / ale za 4 měsíce/. Pak, abych si sedal pravidelněji na kolo, jsem začal dojíždět do práce 20tam – 20zpět.

      Na konci září jsem už s pouhým metrákem přesedal na silničku. Aktuálně 175/83

      Tak ti držím palec.

      Rokmašinu jsem prodal kolegovi z práce a slouží stále dobře.

      0 0
      • Reynevan  

        Díky, takováhle inspirace se vždycky hodí :-)

        0 0
      • maajkee  

        Za necelý rok shodit 40kg?? To je docela brutál.

        0 0
        • michomin  

          Ahoj, maajkee,

          posílal jsem ti minulý týden mail s dotazem na stavbu kola. Domluvíme se?

          0 0
          • maajkee  

            Ahoj, nemáš v profilu mail, takže nevím pod jakým jménem jsi mi psal.

            0 0
            • michomin  

              Tak jsem to napravil, měl jsem u mailu zaškrtnuto nezobrazovat což jsem ani nevěděl.

              0 0
        • KOLOMECH  

          To teda, docela hazard.

          0 0
        • bernie  

          Já říkám, že to byla jen několik let zaražená cyklistika. Takže to jen muselo ven :)

          Snímek BEFORE je z 09/2012

          0 0
          • KOLOMECH  

            Docela síla, to smekám. :)

            0 0
          • Petr.T.M  

            No klobouk dolů. Skvělá inspirace a motivace. A strava? Nějak jsi upravil jídelníček?

            0 0
            • bernie  

              No řeknu/napíšu/ ti to asi tak. Do jídelníčku jsem moc nesahal. Snad jen do času výdeje jídel :)- zrušit půlnoční bůčking.

              Ale když chceš mít sílu, abys to kolo utáhl, tak nečekej, že salátek z rajčátek a paprik tě doveze 50km s průměrem vyšším než 28km/h.

              Samozřejmě mám už své finty, kdy kafe, slanou polívku, něco sladkého atd.

              0 0
              • Petr.T.M  

                Aha. Tak to je potěšující, že není až tak nutné se začít živit nějak dramaticky jinak. Možná bych měl pro začátek vynechat pivo… A si i alkohol vůbec… Spíš řeším, jak co nejrychleji zregenerovat, když večer přijedu kolem půl sedmé, abych byl ráno v pět zase schopen vystartovat.

                0 0
                • Jimm22  

                  Taky ti hodím něco pro inspiraci. Na bajku jsem začal jezdit loni po asi 15 leté pauze, stav těla 178cm/100kg po půlročním ježdění do práce 25tam a 25 zpět (někdy 40 lesem) jsem se dostal na 82kg. Stravu jsem trochu upravil, přestal jsem jíst omáčky alá UHO s knedlíkem, instantní věci, pečivo spíš žitné kdy toho tolik nesníš, bo to moc dobře nechutná :) a spoustu tvarohu, cotage, sóji, jogurtu, zeleniny, těstoviny, rýže

                  Pivo jsem nevyřadil, to prostě k tomu pátku nějak patří :)

                  Regeneraci jsem řešil pohodovou jízdou, kdy jsem to jel prostě o 15 minut dýl a o víkendu jen občas lehká projížďka s kamošema na hrnec. Začal jsem k tomu doma posilovat, jen jednoručky a spíš cviky na zpevnění celého těla, dost mi to pomohlo od bolesti zad. Samo stav po letošní zimě +10kg, jak přestaneš jezdit a jíš furt stejně, tak se to dost projeví :D

                  0 0
                  • Petr.T.M  

                    Díky za motivaci. Problém s pivem je u mě v tom, že patří nejen k pátku, ale tak asi ke čtyřem dnům z týdne…

                    0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Bazarovou slinicku, s klasickymi 32 n 36 krizenymi zaplety. (ne favorit!)

      0 0
      • McBlacky  

        nevím kudy jezdí, ale já bych na Praha-Beroun jízdu do práce pořídil nejspíš cyklokrosku, nebo obul silnici na neprůstřelný pláště. Jezdil bych to totiž podle vody placku až do Prahu a krátký úsek u Kačáku ještě není a možná ani nikdy nebude asfalt.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Hale 30+30 je celkem dost, a jestli je to prakticky cely po asfaltu a 2× tydne, tak aby to jelo (sam tak jezdim 40+40). Asi teda to chce vybrat ram aby tam byla rezerva na 25–28 mm plaste. Nevim jak hroznej je tam povrch, na silnicce se da v klidu ledacos.

          Problem je ze za 10k je rozumna cyklokroska unreal, kdezto bazarovych silnic je celkem dost.

          Me teda pripada CX spis jako zajimava alternativa bajka do lehciho terenu, nez jako nahrada silnicky.

          PS.Kliky by to chtelo asi kompakt, aby byly rozumne prevody do kopce (zalezi na pomeru WTF – watts to fat ;-)

          0 0
          • McBlacky  

            no jasný pro mě to bylo spíš, že bych si to pak cestou domů varioval, protože bych to jezdil víc dní než 1× týdně.

            ta cesta tam není žádná, prostě šotka. na race pláště to není ale na tvrdší s výstuhou bez problémů

            0 0
          • jecnak  

            Ona CX jede slusne, ale podminkou jsou kvalitni plaste – typu ProRace4, GP4000, OpenCorsy apod. Pak ale nemuzes nikam mimo cestu bez obavy riznuti. A naopak pokud osadi silnicku plastema, co vydrzi denne jezdeni po sotce, tak to taky nebude zadny rychlik. To ze se za 10 sezene stezi slusna jeta silnice je pravda.

            Podle me u cloveka s nadvahou resit jestli pojede lip silnicka a nebo bike na hladkych plastich a nebo CX je nesmysl. Nemluve o tom, zda by se vubec ohnul do oblouku.

            Sel bych cestou nejmensiho odporu a tedy jen vymenil plaste za nejake rychlejsi odolne poloslicky/slicky.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              To s ohnutím se k beranům byl možná stěžejní přípodotek.

              Být tazatelem, vyměnil bych na stávajícím stroji asi nejen pláště, ale rovnou i celé záplety za tužší, pravděpodobně by tím bylo pro letošek dosaženo kýženého cíle, pak se uvidí. Přepletení není taková cenová tragédie, tlusté dráty a nějaký pevný ráfek ho nezruinují.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.