• mvrprg

    Ahoj, chtěl bych poprosit o doporučení. Chci si trochu zakutit a přestavět obyčejnyho horáka na elektro. Motor koupim středový v číně. Mam v merku Tongsheng tsdz8. Nechci do toho zbytečně investovat, je to spíš pokus. Určitě neocením kvalitní komponenty, který vydrží tisíce kilometrů.

    Našel jsem třeba toto: https://e-shop.leaderfox.cz/…L000101.aspx

    Za tu cenu mi to přijde v pohodě. Jen nevím jestli je vhodnější 29 kola a 18 ram, nebo 27.5 kola 20 ram. Měřim cca 185–188 cm a vazim tak 85 kg.

    0 5
    • gersa  

      26 kola a 22 rám

      Jdu si pro popcorn

      4 0
    • Lišák  

      Jen nevím jestli je vhodnější 29 kola a 18 ram, nebo 27.5 kola 20 ram.

      Jak souvisí velikost rámu s velikostí kol?

      1 0
    • mirorek2  

      měřím podle toho, jak se cítím, někdy víc někdy míň :DDDD

      1 0
    • mr.antik  

      koupil bych nějaký 29 HT trailbike, na moderních standardech, prostě něco dělanýho na větší zátěž a trošku nadimenzovaný.

      Nebo na pokusy nějaký bazar… zrovna jsem rozložil do krabice použielný 26 torzo agangu za cenu pár tisícovek.

      0 0
    • xtonda  

      Za mě tohle má smysl, pokud máš doma zachovalé starší kolo vyšší úrovně, kupovat nové kolo a pak ho přestavovat mi přijde jako volovina.

      4 0
      • Andy5  

        Motor TSDZ8 se zdá být dle recenzí velmi dobrý. Zlepšily slabinu předchůdce -tepelné přehřívání.Ještě není u této novinky dobře vyladěný firmware s přesným nastavováním hladin přípomoci. Ale dá se přes kabel stáhnout lepší update.

        Má smysl přestavba? Přestavba s nasazením na střed je univerzální, na rozdíl od různých způsobů uchycení klasických středových motorů do rámu( Shimano, Bosch,..) , kde se úchyty do rámu liší i u téže značky!! Stejný problém je pak i u výměny baterie do vnitřku rámu-není žádná kompatibilita. U přestavby tedy lze měnit motor za jiný a stejně tak baterii. Tím se stává cena baterie se stejnou kapacitou zlomkem baterie značkových výrobců Shimano, Bosch… Špičkový výkon TSDZ8 je kolem 1000W, u nejsilnějšího Bosche max. cca 600–650W?. Takže takový přestavbový set má smysl, zejména s torzním senzorem. Já osobně bych si pečlivě vybral samotný rám pro svůj typ ježdění a sestavil si kolo z komponent dle svého výběru. Pro začínajícího e-cyklistu je ale asi pořízení levného výchozího kola pro přestavbu nejjednodušší volbou. Lepší vidlice, brzdy, teleskopická sedlovka,…lze upgradovat.

        0 3
        • e.n.turista  

          Hezky jsi popsal výhody pohonu z přestavby, ale jsou samozřejmě i body proti a jiný úhel pohledu

          1. přestavbové sady jsou bohužel často vybaveny komponenty (zejm. články) nevalné kvality
          2. dobré kolo na přestavbu a přestavbová sada jsou často za podobné peníze jako hotovka – zejména v období současných slev
          3. aby to fungovalo, jak popisuješ – musíš o kolech něco vědět, musíš mít sebe „načteného“ a pak svoji potřebu samozřejmě dobře uspokojíš – většina lidí to, ale tak nemá
          4. většina lidí, kteří jdou na začátku své e-kolo kariéry jdou do přestavby po pár letech končí u produkčního kousku a přestavba je pak dost těžko (čti s velkou ztrátou) prodejná
          1 0
        • Vilém  

          Tvl, to je zas nejaky bot, nebo co?

          0 0
      • Nevlad  

        Přesně tak, taky jsem si dělal přestavbu, na kolo jsem zvyklý, komponenty vcelku kvalitní, komplet v Deore, ale prakticky neprodejné. Jen za sedlo jsem dal 3 tisíce… Ale kupovat si kvůli tomu nové kolo, a to ještě takový krám, co je v odkazu, to nedává smysl.

        0 0
    • mvrprg  

      Nevýhody vs. Výhody přestavbových sad mam v podstatě promyšlený. Hotový ekolo nechci z prostýho důvodu. 1. Cena, 2. Omezený výkon, 3. Je to uzavřený systém a dost často tam výrobce dává zastaralý hw. Podívejte se co za hw i sw jsou schopný dát výrobci aut do svých infotainmentů – není vyjimka, za novy auto ma infotainment na android 4 atd…

      Prestavbovou sadou jsem myslel v podstate to ze poridim motor s prevodnikem a displayem. Baterku si postavim a naboduju sam. Zdroj relativne dobrych clanku mam.

      Obecne tu elektro cast a programovani si myslim ze mam celkem zmaknutou. Ten motor vzhledem k prevodum zminenyho kola by dle mych simulaci mel zvladat vetsi stoupani, coz od toho realne chci. Motor me oproti treba bafangum oslovil tim torque senzorem a tim padem prirozenejsim davkovanim vykonu. Vim ze u ruznych boshu atd. je to normalni, ale ja nemam zajen o zavedenou znacku. Radsi prispeju cinanovi na rejzi…

      Ohledne tech velikosti kol a ramu – proste vychazim z toho jaky varianty toho kola se nabizi tj 29 kola s ramem max 18, nebo 27.5 kola s ramem max 20. Podle tabulek je moji vysce bliz ta 20, takze bych vybral to. Nevim moc jaky maji vyznam kola 29 vs. 27.5. jestli vetsi kola jsou lepsi pro vetsi postavu…

      Chtel bych znat vas nazor na to kolo pro ten ucel. Je mi jasny ze mi napisete ze je to srot atd, ale ja mel v zivote jen jedno kolo asi do 20 let, nejaky olpran za par kacek a proste to normalne jezdilo, prehazovalo a brzdilo. V zivote jsem to nepotreboval servisovat. I jsem s tim parkrat vlitnul u nas na vesnici do rybníka. Jediny co me na tom sralo bylo jezdeni do kopcu, pac jsem liny prase. Oproti tomu treba tohle kolo ma jakousi odpruzenou vidlici a kotoucovy brzdy. Coz tak trochu nechapu, protoze na drzku jsem si umel dat i kdyz jsem zabrzdil moc tema „veckama“.

      O bazaru jsem chvili premyslel, ale u novyho mam snazsi ho neporuseny vratit, kdyz mi tam ten motor nebude sedet…

      0 2
      • borda  

        Tak sorry, ale co chceš slyšet na cyklistickým fóru? Když už, tak ad. 2. výkon je striktně a jasně omezen legislativou. Teč­ka.

        1 0
        • psbiker  

          Podle české vyhlášky nebo podle nařízení EU? U přestaveb nebudou aspoň zatím prudit, pokud bude mít motorek 1kW, krátkodobě může dát třeba 3× tolik a to už bude dobrá babetta :)

          0 0
      • xtonda  

        Teprve teď jsem se podíval jaký křáp si na to chceš koupit, to už je jenom k smíchu.

        0 0
      • jecnak  

        Máš to prostě promyšlený včetně příspěvku komunistický straně. Směle do toho.

        0 0
      • e.n.turista  

        Promýšlíš to hezky, ale jen z pohledu pohonu – tím, že to bude mnohem výkonnější, aby to bylo taky zábavné a fajn poježdění, tak potřebuješ pár drobností:

        1. tuhý rám, co se pod tím výkonem nebude kroutit
        2. odpovídající ráfky a výplety
        3. brzdy, co to bezpečně zastaví
        4. vidle, co se nezkroutí pod těma brzdama a bude fungovat.

        Většina přestaveb je z těchto 4 bodů, poddimenzovaná – ano dá se na nich jezdit a většina tak jezdí, ovšem než ochutnají správně postavené e-kolo a pak jak již jsem psal, většinou řeší, jak přejít.

        Pro srovnání je to asi takový rozdíl jako kdyby jsi byl fanda do aut a vytunil si si za docela dost peněz nějakého golfa (těch tu jezdí v okolí nejvíc), pak by jsi se svezl s 911tkou a zjistil, že ji můžeš mít za podobné prachy jako toho přetuněného golfa – co by jsi si příště pořídil? Pokud není cílem ta samotná přestavba, je to myslím jasné..

        0 0
    • cibi  

      Promiň, to kolo co mas linkovane, je šlápnutí vedle.

      Prakticky každý z komponentů by při přetížení elektromotorem měl omezenou nebo velmi omezenou životnost.

      Tj následně vůle, neustálé štelování…

      Teda, ono je to kolo řekněme na jednu-dve sezony i bez elektromotoru, bohužel.

      Opravdu bych ti doporučil dát si podobný (nižší*) limit na bazarové kolo, pohledat něco s 3*9 vybavením Deore nebo XT.

      Příp 2*10.

      Proč nižší limit: s ojetým kolem je to jako s ojetým autem. Narazíš na díl/díly co je třeba dát do pořádku.

      Osobně bych bral radši kola 29", tím že se jedná o rozšířenější rozměr je lepší dostupnost dílů za lepší cenu, i second-hand.

      Co nevím, jak se pro přestavbové sady řeší hydraulické kotoučové brzdy.(odpojovač)

      Ale je otázka, zda teda nechces kolo jen na jednu sezonu, s tím že potom půjde do kontajneru…pokud čtu mezi řádky Tvých příspěvků.

      0 0
      • raschi  

        U motorů s torzním snímačem se odpojování při použití brzd neřeší, nemají to ani žádná tovární elektrokola se středovým motorem. To má význam jen u nábojových motorů, kde je zpoždění u snímače otáčení klik a hlavně při použití tempomatu, který sady s nábojovými motory často mají.

        1 0
    • mvrprg  

      Pánové, díky za rady a konstruktivní kritiku. Máte pravdu, koupit nový kolo na přestavbu mi taky přijde jako volovina. Na bazar koukám, ale jak tomu prd rozumim, tak mam obavu ze koupim nějakou blbost.

      Jak poznam že ty komponenty stojí za něco? Odmítám se řídit jen pravidlem dražší ⇒ lepší.

      Za mých mladých let každýmu stačilo, že má na přehazovačce napsaný „shimano“ ????. Dneska je to strašně komplikovaný, ty nazvy typu deore, altus, acera apod jsou pro me neznamy pojmy…

      0 0
      • cibi  

        co je co u shimana:

        https://www.kupkolo.cz/…te-se-v-tom/

        Moje osobní rada je drzet se nad radou Deore vcetne.

        co je co u Sramu bohuzel prehled nemám.

        totéž s odpružením :-(

        Obecně kontroluj komponenty na vůle a lehkost chodu (jak náboje, tak komponenty řazení a brzdy.)

        posuď z opotřebení , podření a čistoty jak se o to majitel staral.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.