Hledám elektrokolo do 50tis.
Na postavu 180cm
Možno Crossové nebo 29"
Děkuju za tip
Hledám elektrokolo do 50tis.
Na postavu 180cm
Možno Crossové nebo 29"
Děkuju za tip
Provokujes?:-)
…
Hehe
tenhle dotaz tu bude kvitován , těším se na hodně pozitivních ohlasů :-)))
koukám, že jsem asi dost zaspal dobu, když se prodává nepojídnej fichtl bez paírů za šestku… To je dneska obvyklá cena za stroj, kterých jsou na vesnicích plný stodoly?
:D :D :D
Dřív jsem byl taky zaujatý proti e-bikům. Dneska máme jeden doma a najednou můžeme s přítelkyní jezdit společně kopcovité a i delší výlety. To dřív s obyčejným kolem prakticky nebylo možné.
Určitě bych s tímhle kolem vybral kolo s motorem ve středu šlapání a baterií v rámu. V téhle cenové hladině určitě seženeš fajn kolo s dobrou elektro výbavou. Já ho kupoval v Mělníku, kde je cykloprodejna zaměřená na elektro biky a mohu vřele doporučit.
21 let a nebylo možné jezdit na obyčejném kole ? To jako vážně ? Ženu jsem ke kolu přivedl ve třiceti a nemá problém se mnou jezdit. Tohle asi nikdy nepochopím… Jste si měli koupit motorku a bylo by to vyřešeno.
Pokud teda přítelkyně není zdravotně indisponovaná.
Když je rozdíl ve výkonnosti moc velký, tak je to zabité. To je pak akorát trápení pro oba dva.
A oba si zajezdí lépe každý sám nebo s někým jiným adekvátní výkonnosti.
Ebike tohle krásně řeší.
Jestli chtěli jezdit hned, je ebike celkem řešení. My budujeme fyzičku a to nějakou dobu trvá, když se to navíc dělá v podstatě od nuly. Ale kolikrát mám z posunování maxima, co zvládne, snad větší radost, než polovička :-D
A nemůžu se dočkat, až ji vezmu příští rok někam do kopců.
S tím souhlas, není nad to vidět, když má žena radost z dalšího překonaného kopce, zdolaného sjezdu. To mám já pak vždy ještě větší radost :)
Když jsou nějaké dispozice + navíc nějaká omezení časová (třeba děti), tak to prostě nevyrovnáš nikdy.
Já to tak doma mám taky. Než jsme měli děti, tak žena jezdila docela hodně, jeden rok dokonce měla asi o 1000km najeto více než já (ten rok měla myslím 6tis. km a já jen 5tis. km).
A i přesto to výkonnostní rozdíl nijak nezachránilo.
Co máme děti a jezdí méně (já o tolik méně nemám, protože jsem začal jezdit pro šetření času celoročně do práce), tak se ten rozdíl ještě výrazně zvětšil. A to přitom já nejezdím nic moc. Ona ale vždy jezdila strašně pomalu. S nájezdem kilometrů se u ní zvětšoval dojezd, takže jsem s ní jel i kdysi přes 150km (celé ale asfalt, ale ne zrovna rovina, přes 2000m výškových to mělo), ale nikdy výrazně nezrychlila.
Takže dohromady už skoro nejezdíme.
Teď jak má žena najeto málo, tak jezdím aktuálně větší průměry i s dcerou (která má necelých 5 let) :-) Ale je pravda, že dceru do kopců tlačím a tím se to zrychlí (ženu jsem kdysi do kopců také tlačil, ale když je to pořád, tak to je o ničem a ani jí to pak už nevyhovovalo, že ji tlačím).
Už i dětský e-kola dělají…https://magazin.aktualne.cz/cyklo/cyklo-hity-roku-2018-detska-elektrokola-a-vybava-pro-elektro/r~ee37731c8d0611e78c78002590604f2e/ A děti budou tučnější a tučnější…
Jako, že by zdravý mladý člověk nebyl schopen se dostat do nějaké rozumné výkonnosti, pokud jej to baví, dejme tomu během jednoho roku? Žena se na přijatelnou výkonnost dostala za půl roku. A pokud to toho člověka nebaví, nezachrání to ani e-bike. To je jedno, to sem nepatří. Neměl jsem to vytahovat, pardon. Jen mě to dost udivilo a reagoval jsem zbrkle.
Já na kole závodím už od dětství. Ročně najíždím cca 15 tis. km. Přítelkyně dříve na kole nejezdila vůbec. Tím chci říct, že je sice možné, aby se dostala minimálně na podobnou úroveň jako já, ale ona závody jezdit nebude a tedy nebude ani tolik trénovat. Zároveň ji cyklistika baví (na turistické úrovni). Z toho vyplývá, že asi těžko budeme někdy na úrovni, kdy já pojedu své tempo a ona nebude na konci sil.A právě tohle řeší e-biky. Srovnávají rozdíly mezi jinak úplně odlišně rychle pohybujícími se lidmi.
Kdo nezažil zkoušet dohromady jezdit s někým více let při extrémním rozdílu rychlostí co by každý chtěl jezdit, tak si to ani nedokáže představit jaké to je.
Ono je to možná tím, že jsou lidé tolerantní a když jedou s ženou, tak je to pro ně pohoda, klídek a společný strávený čas. Jasně u poloprofesionalu je to asi jiné, ale to je minimum případů.
Tak u nás se osvědčila moje dopolední sólo rychlá stovečka na silničce a pak výlet se ženou na pivo na bajku :)
Zkus to v praxi takhle po 10+ let jezdit na 3/5 svoji rychlosti a pritom tak najet 3tis.+ km rocne kazdy rok. A az to zvladnes, tak schvalne znovu napis svuj nazor. Treba bude stejny, treba ne.
Nic poloprofesionalniho v tom pritom neni, jen ciste turistika.
Promiň, ale jsou lidé tolerantní ke svým polovickam. Víc Ti k tomu nemám co říct:-)
no každý to máme asi doma jinak…já jezdil na kole i kvůli tomu, abych si právě od manželky odpočnuL ! Ona zatím mohla jít na jógu nebo cvičení, které zase nebralo mě…Mám trochu jinou „partnerskou filozofii“- tedy nedělat vše spolu, ale mít prostě svůj prostor jen pro sebe…
Více výše. A nebylo to během jednoho roku, ne tak malý nájezd měla dost let po sobě. A navíc nejde jen o výkonnost, ale také o volbu trasy. I přesto, že má fulla (kterého si vždy chválila), tak techničtější věci nedává vůbec (nejde jí to a pokusy o zlepšení vedly jen k pádům, takže prostě techničtější věci nejezdí) a to myslím i jen proti mě (což zase já nejsem žádný super technik).
Za pár let si myslím, že zase trochu více dohromady pojezdíme, jak budou jezdit i děti. To bude situace, kdy dcera (ta je starší a jezdí už teď) to dá celé sama a já budu tlačit mladšího syna (případně i střídavě obě děti).
Měli jsme to i v partě a s přibývajícími roky a tím, jak někteří nemají čas (nebo se nesnaží) více jezdit a někteří pořád ano, se rozdíly ještě zvětšují.
A běžně na dovolené, kde nás jede více se to už začíná dělit na více skupinek, které jedou rovnou jinou trasu (dříve se to dělilo jen během trasy, kdy jsme pak vždy na sebe čekali, teď už ani často není možné jet pro všechny stejnou trasu) s tím, že se naplánuje třeba společné posezení, kde se obě trasy potkají.
PS: Ono si to někdy zkus v reálu. Vezmi trasu, kterou sám dokážeš zajet průměr 20km/h a pak ji zkus zajet průměrem 12km/h. Malému výkonostnímu rozdílu se přizpůsobíš bez problémů, ale zkus to s takhle velkým. A nemusí to být zrovna uvedená čísla, ale prostě to zkus 3/5 rychlostí co jezdíš obvykle. A navíc to zkus na dlouhé trase (typu 5h+ jízdy).
Je to tak. A nekončí to tím, že bych se tak šíleně nudil, dovedu jet v podstatě libovolně pomalu, ale ženu deptá, že se do kopců nezadýchávám tolik, jako ona, šlapu volně tam, kde se ona moří, nelije ze mě tolik pot, přestože normálně se potím „jak vrata od chlíva“, můžu plynule mluvit, rozdíl v tepech je propastný … a občas mi nedocvakne a třeba při přejezdu nějaké pidivlnky se zapomenu a kousek jí cuknu, protože jinak využívám setrvačnosti a jinak řadím, nezpomaluji na hrbatých úsecích, když nemusím, odsedám automaticky nerovnosti, šlapu i z kopců a dozatáček … atp.
Když nabídnu, že se budu držet za ní, má pocit, že mě pořád brzdí, proto zrychluje nad své limity. Za patnáct let se nenaučila jezdit v háku a už jsem to vzdal. Prý při tom nic nevidí. Na silnici jezdí pomalu, terén ji neláká. E-bikem by se cítila potupena, přestože by vyřešil 100% všech výše popsaných potíží. Takže spolu jezdíme v podstatě jen při vyjížďkách se skupinou školních dětí.
Jezdeni v haku u nas taky nikdy nevyslo ani za tech 22 let a mnoho pokusu. U nas lepsich vysledky vzdy melo kdyz jede prvni, to ji nevadi.
U nas by to eBike vyresil a proti by nebyla, vzhledem k veku deti a casu a i penez za slusny eBike to neni aktualni. Ale treba za 10 let na to dojde. A za 20 ho treba budu dokupovat pro sebe jak mi bude totalne ujizdet.
A nenadavas jej ze ju nestihas? Ja som si to vcera vyskusal, ist za ebajkom, a fakt som nestihal. Dlhodobo si take vyjazdy neviem predstavit. Bud oba ebajky, alebo nikto.
Jo mozno to bolo preto, ze ten jazdec na ebajku mal sam o sebe dobru kondicku. Naproti tomu ked na to sadne manzelka bez akejkolvek kondicie, tak verim ze ju stihas v pohode
To poladis vhodnym vyberem rezimu dopomoci. A taky bude mit radost, ze je nekdy na kopci driv. Navic muzes dojizdet ztratu ve sjezdech a rovinkach.
Pokud ti nevadí že tě nikdo nepozdraví tak bych přišetříl a pořídil něco pořádného. https://vintageelectricbikes.com/pages/tracker
Je škoda, když manželka „O“ Kraba odmítá elektrokolo. Když si moje žena po operaci nohy v 60ti letech pořídila e-bike, tak se náhle rozšířila naše možnost spolu trávit výlety. Dojela tam, kam by jinak nikdy nedojela a vyjela kopce, které by předtím vzdala, Trávíme daleko více času na kolech o dovolených na Šumavě a v Jizerských horách. A šlapat musí, když jedeme svižně, tak to není žádná flákárna, takže i s e-kolem je po delším výletu patřičně unavená. Vřele doporučuji přesvědčit manželku na e-kolo.Moje žena na něj nedá dopustit ( a já také, i když ho zatím nepotřebuji) .
A pozor, i z kopce jede dost rychle, protože to kolo je těžké
A pokud se týká toho e-kola, tak mohu jedině doporučit nějaké se středovým motorem (máme Bosch)- je v tom velký rozdíl. Předtím jsme měli kolo se zadním pohonem
a na Šumavě ve stoupání na Poledník ( Bavorská cesta) manželka motor „uvařila“. Středový motor je pro mou ženu daleko pohodlnější a lépe se jí šlape. Na tom motoru bych nešetřil
Máme Haibike Xduro Cross SL 2014 Bosch 400Wh, ale to už se asi nevyrábí
Nechceš mi tvrdit, že jezdíš na kole kvůli tomu, aby Tě někdo zdravil, že ne :D
Doporucuju nas budejckej LeaderFox. Jsou primarnimi vyrobci. Samozrejme, skladaji dily z Asie. Ale sami si k tomu ladi sw a hlavne kazdej model dokonale testujou (i sam majitel Muller :) )
Je s nima dobra domluva a kola jsou kvalitni.
Samozrejme motor ke klikam. Pouzivaji BAFANG. Poridil jsem si od nich fatbike BRIGA a mohu jen doporucit. Jen se obcas musi cekat. Pac pry zvladnou delat 10tis ekol rocne, ale prodali by 15.
Zdroj: https://m.ihned.cz/…vat-poptavku
Doporucuju si najit prodejce ve svem okoli. Kdyz budes potrebovat servis, abys to nemel daleko.
Fajn e-kola má i Apache. Jinak bych spíš taky doporučil středový motor (top je Bosch), i když ten v zadním kole také není špatný. Zároveň ale středový motor začíná na slušném kole tak okolo 40 tis., takže záleží na použití, jestli se vyplatí. Výlety po zpevněných cestách bez ultra prudkých výjezdů zadní motor v pohodě zvládne.
Souhlas. Téma je s limitem do 50k Kč. Tak bych zadní pohon vynechal. Kdo má nižší finanční strop, tak holt nemá jinou možnost.
Taky je dobrý neošidit ostatní výbavu. Brzdy, převody, kola… Elektro zvýší záběr i rychlost. Tak aby to bylo dostatečně dimenzovaný. Co sleduju, tak mnoho modelů ve snaze se dostat do určené ceny, používá nevhodnou výbavu. Pak si to ještě každej druhej odblokuje na 25+ a ******* je hned…
Jo, to me taky prekvapilo, jak chabe komponenty se davaji na e-biky. Hlavne brzdy prekvapily, navzdory tomu, ze se neda ocekavat, ze by na tom musel jet vzdy clovek, co vi, jak ma z kopce, ktery mu pomohl vyjet e-bike, jet dolu.