Kolo na rekreační ježdění. Co Merida Big Nine 400 2019

17 nepřečtených
  • Grommi

    Dobrý den, chci si pořídit kolo, na občasné rekreační trasy. Předpokládám že vyjedu tak 2× do měsíce na cyklostezku a lesní cesty. Určitě půjde o rekreační tempo.

    Dnes jsem se díval na Meridu BIG Nine 400 z roku 2019. Zkoušel jsem s ji v obchodě a seděla mi (i když nemám s čím porovnávat). Jedinou výhradu jsem měl k tomu, že převody nestačily na rychlejší jízdu. Na druhou stranu v praxi nepřepodkládám, že by to bylo nutné. Je tam 1×10. Tohle kolo tam stojí 22.900 Kč.

    • jde o rekreační jízdu, chci aby kolo bylo univerzální a vydrželo nějakou dobu
    • jezdit budu 1× za 14 dní
    • 180 cm 86 kg

    Je tohle kolo OK? Nebo doporučil by někdo něco jiného?

    0 0
    • Tomcat  

      23000,– to kolo je docela technologicky starý.

      vyhovuje ok ale jsou některé věci které nejsou o tom že budete jezdit jedenkrát za 14 dní Ale naštvou vás pokaždé když na to kolo budete chtít třeba nasednout.

      počítám s tím že byste mohl jet třeba s batohem nebo brašnami plus vaše hmotnost takže to kolo má na vidlici a na brzdách už docela solidní rezervy. nemá ani vepředu něco čemu se říká pevná osa takže se dá čekat že se vám budou kola v patkách posouvat a brzo si budete stěžovat za to že vám škrtají kotouče. Stejně těch 1 × 10 není moc super pokud jezdíte v různém terénu.

      Takovy BIG.TRAIL 200 uz model 21 o cca 3000,– je generačně jinde.

      0 0
    • Grommi  

      V jiném obchodě mi nabídli tohle kolo – Maxbike Taupo 29 , s tím že by tam dali Shimamo Deore. Díky za info

      0 0
      • scalar  

        Deore nevyřeší mizernou vidlici.

        2 0
      • Tomcat  

        Stale to nemá ani pevnou osu vepředu.

        0 0
        • Prazak0  

          Chce levné kolo a pevná osa se s tím trošku vylučuje. Dřív se na RU normálně závodilo, nebyl zásadní problém. Jistě, pevná osa znamená malinký posun vpřed. Jenže já bych se bál daleko více, že ten náboj v předu je nějaký TX505. To je problém, nejlevnější náboj od Shimana, co vůbec existuje, špatně se seřizuje, nevydrží seřízení, i tak se rychle vydře, časté seřizování atd. U nového náboje není ani tak problém cena, pár stovek, dřív tedy to stávalo, u předního snad i Deore šlo sehnat za něco přes 200Kč. Dražší je hlavně nové vypletení, rozplétat starý nuboj atd.

          To bývá častá věc, něco nak ole se dá z vyšší řady, třeba Deore. A namíchá se to s úplným shitem, třeba náboji z řady – lze li to tak nazvat, řadou – Tourney. Přehazovačku se vymění každý sám, i seřídí. U náboje to je horší. Přitom i nižší přehazovačky v zásadě řadí dobře, ale u nábojů je kvalita dost klíčová.

          1 0
          • Gwaihir  

            Na RÚ se sice závodilo, ale nebyly současně 26" kola?

            0 0
            • Prazak0  

              Tak já měl na mysli hlavně klasickou cyklistiku, RÚ byly na silničních i CX kolech. MTB kola, tam měla původně velikost 26", původně to byla jedna z jejich charakteristik, co to dělalo horským kolem. Malá kola, vidlice pevná, RU tam bylo proto, že tehdy nic jiného nebylo. Až později přišly další velikosti kol – 29 a 27" (nebo snad 27,5", z hlavy si nejsem jist).

              Já tu psal jinde, nějak jsem měl představu, že to je krosové kolo, tímto se omlouvám tazateli i ostatním za mystifikace. Nešlo o výmysl či lež, jen jen si pozorně nevyšiml a automaticky předpokládal, že chce krose. To jsou kola, která jsou těmi nejlevnějšími, myslím, že své použití mají stále, i když ta MTB z koly 29" je dosti vytlačují.

              0 0
              • Tomcat  

                …Malá kola, vidlice pevná, RU tam bylo proto, že tehdy nic jiného nebylo. Až později přišly další velikosti kol – 29 a 27"..... Pravda pevná osa tu je jen nějakých dvacet možná 28let a 29ky jen dvacet tři?… Tyvole to je hokej 8-\ doporučuji se věnovat cykloaktivizmu a trolení a techniku raději vynechte,

                0 0
          • Tomcat  

            Ano chce levné kolo které v ceně 23000,– s pevnou sehnat jde / šlo sehnat…

            0 0
    • Gwaihir  

      Koukl bych na bazar:

      https://www.cyklobazar.cz/…-xc-100-29-l

      Nebo něco podobného.

      0 0
    • Prazak0  

      Pořídil bych spíš gravel kolo, ta se dělají s pevnou vidlicí. Ta levnější jdou sehnat kolem 25 tisíc, i méně. Moje tipy, v této kategorii Kellys Soot 30, někde jsem viděl ve slevě, snad 25t, Marin Gestalt nebo M. Nicasio, první 25 t (koloshop), jinde 26t, Nicasio 23 t. Nicasio je ocel, ostatní hliník. Případně Kona Rove v nejlevnější verzi, někde myslím za 23 t,

      Ta kola mají – pevnou vidlici a kratší zadní stavu – oproti krosovým kolům. Zahnutá řidítka se drží lépe, ale za rovná to jde vyměnit vždy. Když jsem srovnával svoji Konu Rove DL s geometrií krosových kol, tak pokud jde o délku horní rámové trubky, bylo to prakticky stejné. Jen zadní stavba kratší, což je výhoda. To kole je proti krosům rychlejší. Další výhoda, když bys nechtěl jezdit, takové kolo dobře prodáš. Gravel dnes je IN, kdežto kross, to je naústupu. Než kross tak lidí volí spíš MTB s velkými koly. Pokud nevyhovují zahnutá řidítka, jde je vždy a dosti levně vyměnit za rovná. Opačně to vyjde dosti draho.

      Ta kola mají 2×8 převodů. V dané cenové kategorii nejde čekat víc. Ale pro běžné ježdění to bohatě stačí. Nabídne to větší rozsah i lepší odstupňování převodů než 1×10. Navíc je tu levný sptořební materiál – řetězy.

      I ta druhá nejnižší silniční řada bude mít trvanlivost velmi dobrou. Se Sorou, což je o stupeň výše, není problém. Hlavní rozdíl je spíš ve váze a počtu převodů (8), u té váhy jde o jednotky gramů. Z hlediska méně častého využití navíc nemá cenu tu trvanlivost přehnaně řešit. Zas uvedená kola nejsou jak ta nejlevnější se supermarketu. Za 25 tisíc ale dnes dobrá koupě. vše výrazně podražilo, pokud vůbec je. S tím Clarisem jsou i někdy lepší značky v cenách 30–35 tisíc.

      1 1
    • Hansurul  

      Pokud ti sedí fyzicky a je v Tvém rozpočtu, tak podle toho co popisuješ ti bude stačit pokud se nebudeš výrazně zlepšovat jak ve frekvenci ježdění, tak v rychlosti (ta se dá vyřešit zvětšením předního převodníku). Na turistické použití jednou za 14 dní přes sezonu (předpokládám, že v zimě asi nebudeš jezdit) si myslím, že bude stačit a nemá cenu do toho ukládat více peněz. Pokud tě to chytne a začneš jezdit více, tak sám brzy poznáš co by jsi chtěl vylepšit a to už pak bude jiná kapitola a i cena :-)

      0 0
      • Prazak0  

        Na ježdění v opravdu malém rozsahu stačí skoro cokoli. Samozřejmě vyhnout se kolům typu supermarkových kol, kde obávám se, by svezení nebylo moc příjemné, nešly věci ani pořádně seřídit atd. Peníze do toho nechce dávat velké, ale v podstatě ten limit, tam někde začínají kola, kde jde na tom jezdit.

        Toto platí i u počítačů, bývá hodně drahé, když to je nějaký top sestava a předražené jsou i ty nejlevnější sestavy. Poměr cena výkon je u obojího dosti nevýhodný. U drahých se platí dost za to, že to je nejlepší, u těch nejlevnějších zas se využívá toho, že kupovat chce, vezme nejlevnější, takže cena je neúměrná kvalitě. Koupit tedy sice levnější, ale zas ne za každou cenu co nejlevnější. Ta kola šla nahoru hodně. Pro to zvažování by měl uvážit i to, že peníze jdou do háje celkově. Co je dnes drahé tak za ty stejné peníze možná za celkem krátký čas se koupí věc daleko horší.

        0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.