• 650b

    Chci se zeptat znalců na tento seriál závodů, na obtížnost jednotlivých tras a jak si naplánovat síly. Jaké závody jsou nejobtížnější a jak se co nejlíp zařadit na startu. Výsledky mám 10let staré silničářské, dobré na tu dobu. Bojím se, že ten štrůdl nesjedu, když budu někde vzadu. Díky za informace.

    Bajku zdar!

    0 0
    • JakeF  

      Na startu tě posadí do vlny podle vyjetýho koeficientu, takže na začátku dozadu… Je možnost získat divokou kartu a startovat víc zepředu, ale na základě 10 let starých výsledků ze silnice to asi moc nepůjde…

      Jinak bych zkusil zvážit spíš třeba Galaxy sérii, jsou to zajímavější trasy, ale pořád ne nijak extra těžký a není to právě taková masovka.

      0 0
      • johny9  

        Galaxy serii jsem jezdil 2011 a pěkné tratě. Hlavně Krakatit Dobříš a Rožnov.

        0 0
        • JakeF  

          To jsme se tam možná viděli, na Dobříši 2011 jsem byl taky a skončil celkem pěkně :). Jen škoda, že už se nejezdí… Rožnov nevím, tam jsem měl defekt v prvním stoupání a špatnou náhradní duši, tak jsem to zabalil :D. Jinak jsou hodně pěkný Přes 3 Vrchy Vysočiny, Tálín je pěkný rozjetí na začátek sezóny. Naopak nedoporučuju Kácov, to je nejdebilnější trasa, co jsem snad jel v životě, Mikulov taky nic moc…

          0 0
          • bosmilan  

            Petyša v Rožnově je úplně stejná jako závody KPŽ.Na to v jaké pěkné krajině se to jede,tak se jede celkem hodně po širokých zpevněných cestách.

            0 0
            • Zerocool  

              no převýšením to určitě není to samé jako KPŽ:)

              0 0
              • karliner  

                No, já ty trasy KPŽ moc neznám, ale třeba ten Špindl uvádí 50km/1763 up, 35km/1358 up a fitness 33km/1428 up. To mi přijde jako celkem dost do kopce…

                0 0
                • camlost  

                  převýšení udávané na kolopro.cz je třeba brát s velkou rezervou. pokud si vzpomínám, mnohdy se reálná hodnota pohybovala kolem poloviny (skoro jako by počítali i cestu dolů).

                  0 0
                  • karliner  

                    Máš pravdu člověče, juknul jsem na Garmin Connect a tam se ty údaje pohybují kolem +/- 1300 up na 50 km…

                    0 0
                    • camlost  

                      třeba Orlík:

                      udávané převýšení: 1886 m

                      naměřené převýšení: 1115 m

                      už jsem to tu někde psal, ale ono to neuškodí zopakovat :-)

                      u trasy počítám něco, čemu říkám prostě _koeficient_:

                      převýšení v metrech / délka v km

                      když takhle objíždím závody, tak ten poměr obvykle vychází lehce přes 20. pokud vyjde kolem 30, je to už velké převýšení (z mého pohledu hobbíka – weekend warriora, jak tu někdo hezky napsal).

                      _koeficient_ nad 30 už je pak opravdu těžký závod.

                      (samozřejmě ten koeficient neříká nic o tom, jestli to je pohoda na polňačce, šplhání po skalách, dvoumetrová vrstva bláta po celé délce trati, atd.)

                      pár příkladů:

                      Orlík: 1115 m / 57 km ~ 20

                      Kouty: 1180 m / 45 km ~ 26

                      Tři vrchy Vysočiny: 1545 m / 85 km ~ 18

                      Drásal: 2990 m / 120 km ~ 25

                      Jestřebí hory: 1955 m / 85 km ~ 23

                      subjektivně nejlehčím pro mě loni byl Orlík.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Hezkej koeficient :). Akorát to velký převýšení kolem 30, že těžký? Přidal bych ještě jeden závod:

                        Pec pod Sněžkou ~ 88 :D

                        A ty Přes 3 vrchy Vysočiny mi moc nesedí, proti Orlíku to je výrazně těžší trať, vždyť na Orlíku je v zásadě jedinej trochu kopec, zatímco na Přes 3 vrchy je jich několik výrazně těžších.

                        0 0
                        • camlost  

                          na officiálních stránkách 3 vrchů je uveden údaj 1600 m, čili mnou naměřený údaj velmi dobře odpovídá.

                          co se týká počtu kopců, tak počítej se mnou:

                          od startu (586 m n. m.) se pozvolna stoupá prakticky bez přestávky na Křemešník (765 m n.m.). z něj se klesá do Nového Rychnova, následuje výstup na Mešnici (tam většina tlačí), po ní výjezd po sjezdovce na Čeřínek. pak dlouho nic, snad jen výjezd v lese před Bezděčínem, ale ten má tak 100 m. pak stojí za zmínku snad další 4 stoupání, z nichž dvě jsou na Javořici (838 m n.m.).

                          na druhou stranu, na trase jsou úzké pěšinky prošité kořeny (pod Křemešníkem, kolem Batelova, pod Javořicí), stoupání po kamenech (třeba z N. Rychnova), atd. – celkově tedy náročnější podklad než šotolina na Orlíku. na Orlíku je jednak o pár stoupání víc než popisuješ :-), a navíc se jednou dvakrát, takže bych řekl, že to přibližně odpovídá. :-)

                          ale jakmile se udělá venku trochu sjízdno, tak ti můžu Tři vrchy přeměřit, jsem místní. (nicméně na Javořici bývá sníh dost dlouho)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Asi jo, oni ty kopce nebudou až tak dlouhý, ale jak jsou prudký a s horším podkladem, tak to tak vypadá… Každopádně převýšení nepřevýšení, je to o dost náročnější závod, než Orlík.

                            0 0
                    • Zerocool  

                      zdar, nepamatuješ si , jak se jmenoval ten penzion v Istebne?

                      0 0
        • jIrI___  

          Rožnov je totálně domrvená trať. Takové perfektní prostředí všude kolem a ono se to táhne po šotolinách…

          0 0
        • blisterexist  

          rožnov a pěkná trať?????

          tak na silničku leda

          0 0
    • raf007  

      Obtížné bych to zrovna nenazval. Asi bych na ambiciozní začátek (bez nevyjeté startovní pozice) nevolil hned první závod sezóny, tam je předjíždění zezadu téměř nemožné. Jestřebí hory, nebo Orlík, tam se dá i úplně zezadu zajet první vlna na další závod (osobně vyzkoušeno loni).

      0 0
      • JakeF  

        První závod sezóny jsou Trans brdy… Pokud by se mu povedlo být v tom druhým bloku, co startuje po 5 minutách, někde hodně vepředu a udržet se vepředu v tom úvodním kopci, tak myslím, že se dá zajet celkem slušně…

        A Orlík je dost o ničem trať…

        0 0
        • raf007  

          Ten názor na různé tratě bude asi dost subjektivní, mě třeba Orlík baví.

          0 0
        • jonti  

          Transbrdy jsou díky dlouhému stoupání dobře jetelné i z druhé vlny, na rozdíl od většiny ostatních závodu.

          Tam stačí si vyjet body a dál už startovat z předních vln.

          0 0
          • johny9  

            Pokud na to člověk má, tak může jezdit od zadu každý závod. Sjet se to dá všude. Navíc Trans Brdy je otevírací závod při kterém spousta lidí nemá ještě nic najeto a navíc je to celkem těžký závod a míst k předjetí budeš mít víc jak dost.

            0 0
            • JakeF  

              No, ani bych neřek… Trans Brdy se v prvním výjezdu dost ucpou i vepředu, vzadějš to musí bejt slušný peklo a předjíždět se moc nedá. Technika podobně, v těch pár singlech se moc předjíždět nedá, ale dá se tam pěkně využít znalost trati, já si tam do singlu najel schválně první a dokázal tam udělat opravdu hodně pěknej náskok, ale to musíš fakt přesně vědět, že ten singl přijde a dokázat ho projet rychle.

              0 0
              • mrozu  

                Supr, jsem rád, že můžu Transbrdy vypustit, trať neznám, takže bych si stejně asi žádný extra umístění nevyjel, navíc se to kryje s Plzeňským Majálesem :D Napoprvé zkusím až záříjovou Plzeň, snad to za ty prachy bude stát.

                0 0
              • ¨MZ  

                Já bych to s tím ucpáním neviděl tak černě, možná první kilometr je to horší, ale pak je to už širší a každý soudruh si může předjíždět dle svého uvážení. Pro mně to má taky výhodu, že nejedu hranu už od startu a nejsem poblitej hned na prvním kopci :-) Asi vždycky jsem se nahoře zařadil do skupinky, kam přibližně patřím. Rozhodně díky špuntíku na začátku nedojedu do cíle o 100–200 míst hůře, než když bych startoval zepředu. Kdo na to má, tak si i na TransBrdech vyjede první stovku klidně zezadu a na dalším závodě stojí vepředu s eliťákama.

                0 0
                • JakeF  

                  Jasně, že to jde, ale jedeš pak v zásadě celej závod sólo, protože v prvním kopci tě vybrzdí…

                  0 0
                  • ¨MZ  

                    Tak jasně, že pak už jedeš solo a skupinu sobě rovných, se kterýma by si jel stát s nima vepředu na startu, asi už neuvidíš. Ale to je daň „nováčků“ v KoloPro. Když si v závodě vyjedeš slušnej koeficient, tak pak už budeš stát na startu vepředu, ikdyž už třeba letos další závod nepojedeš a pojedeš třeba až za rok zase TransBrdy.

                    Ovšem musí se ti ten závod povést, jakmile chytneš třeba dva defekty (můj případ před asi dvěma lety :-) ) a částečně rezignuješ, tak pak budeš mít koficient na prd a musíš dalších pár závodů zajet dobře, aby se ti postupně vylepšil.

                    Ten systém v KoloPro je dobrej, člověk nemusí stát půl hodiny předem na startu, stačí dojít deset minut předem a pohoda.

                    0 0
            • McBlacky  

              špička už má na TB najeto hodně tisíc, to nikdy nechápu jak to někomu může jezdit v dubnu takhle

              0 0
        • johny9  

          Orlík je pěkný,ale celkem takový sprint bez techniky. Když nepočítám s přeskakováním klád v průjezdu do druhého kola.

          0 0
          • JakeF  

            No právě, sprint bez techniky, hromada šotoliny, kde to hrozí defektem, aniž by člověk musel udělat jezdeckou chybu. Žádný pořádný kopce, hezký výhledy, prostě nic… A ani z těch blbejch klád nemám fotku :D.

            0 0
      • Rubi  

        kamarad vyjel loni na brdech zezadu a zajel do 100 takze sjet se to da, ale furt predjizdis, pak uz mas vyjetou pozici a muzes jezdit bedny

        0 0
        • jonti  

          Start z druhé vlny je docela dobrý v tom, že na skupinku s kterou jedeš máš často 10 minut náskok.

          0 0
    • chose-cb  

      U kola pro zivot si myslím nevyberes:) Trate sou postaveny tak aby to sjeli mladí, staří, děti tak to prostěn je :)Myslím že tam spousta lidí jezdí si užít pěkný den s kolem a myslím se supr zazemím:) Dle mě bych asi take jako kolega výš doporučil galaxy seri:)Nejezdí tam takove masy a trate jsou odost bajkovější:)Za mě Přes tři Vrchy v Cerekvi a Prachatice!

      0 0
      • MirosPikos  

        Pěkný den s kolem si představuju docela jinak :)

        0 0
      • McBlacky  

        já to vidím jako hodně ostrý závod pro zhruba sto lidí na který se díky marketingu podařilo nabalit cash generují masu dalšího tisíce lidí.

        Trať je úplně jedno jaká je, úroveň závodění to nijak nemění a kdo jede na výsledek nemá na vnímaní trati čas.

        já bych KPŽ doporučil hobíkům s ambicemi, kteří si chtějí pořádně zazávodit. Pro všechny ostatní je tady několik desítek lepších možností jak se organizovaně projet na čas.

        0 0
        • MichaelSimek  

          no ja do MTB zavodeni radim i zvladnuti terenu, pokud tam neni nejaky zajimavejsi teren, tak je to spis takova silnicni cyklistika…ale samozrejme vyhrat oboje je tezke, takze vykon tech lidi tam nijak nesnizuju, ale mtb hobikum bych doporucil mtb zavod :)

          0 0
          • JakeF  

            Tak oni třeba zrovna Trans Brdy maj i pár pěknejch úseků, kde když to jedeš na rychlost, tak to kolo trochu v ruce mít musíš, zvlášť když zaprší, což je na takhle jarním závodě častý… Kromě loňska teda, to mi z toho vedra bylo hodně blbě a moc tomu nepomohlo, že jsem poslední část dobíhal kvůli přetrženýmu řetězu :D. A kdo chce MTB závod, tak se s ním v termínu Trans Brd uvidíme v Teplicích na XCčkovým poháru :).

            0 0
          • McBlacky  

            realita je ale taková, že zajímavější terén zvládne většina jen na internetových diskuzích :)

            0 0
            • MichaelSimek  

              no to jsem si vsiml i ja, na to jaka je moje technika mizerna, tak na maratonech predjizdim v kazdy technicky sekci, az na vzacne vyjimky, snad dvojnasobnou rychlosti

              0 0
        • Zerocool  

          presne tak, kolikrát je lepší si zajet míň zprofanované závody typu místních, kde je znát rodinná atmosféra, apod…

          0 0
      • johny9  

        Jo Přes 3 vrchy je zajímavé a těch vrcholů je dost a Prachatice jsou libové hned od začátku tím krásným stoupáním :)))

        0 0
    • karliner  

      Trochu mimo téma – jel někdo Špindl tour? Dojmy?

      0 0
      • RUSH  

        Jel jsem v roce 2011. Asfaltu až dost, druhá půlka je lepší. Začátek z Vrchlabí je po silnici, následuje výjezd sjezdovky v Herlíkovicích a poté přesun do Špindlu. Převýšení je nad průměrem kpž, ale jsou v tomto směru i těžší závody (např. Ještěd).

        0 0
        • camlost  

          … a třeba loni byl Ještěd fajn, po těch deštích to mělo něco do sebe.

          0 0
          • RUSH  

            jojo… fajne sjezdy

            0 0
          • marios  

            Ještěd je z toho seroše asi nejvíc (kromě jediný dlouhý ponechaný – Drásala), ale stejně mě na startu KPž už neuvidí. Po absolvování trilogie a Sudet už by mi to prostě nebavilo,v pozicích co jsem jezdil bylo hodně stresu mezi „zavodníkama“, moc rychlý tempo,ještě k tomu poslouchat ty novácký debilní kydy Hlavníhoptáka . Asi zkusím něco z Galaxy (3vrchy, letos poprvé – místo Saltz)

            0 0
            • camlost  

              zkoušel jsi Jestřebky? ty se mi loni líbily moc. byť posledních asi 10 km už nebylo tak pěkných jako těch 70 předtím.

              0 0
              • bosmilan  

                jenže i ty Jestřebí hory budou zkráceny na cca 60km :-(

                0 0
                • orm  

                  Slyšel jsem z interních zdrojů, že by měla být, v jiném termínu, obnovena trasa z roku 2010. Kdo ji jel, tak ví, že to žádné KPŽ nebylo :-), takže pokud by se to ukázalo jako pravda, tak by to bylo super.

                  0 0
                  • karliner  

                    Tomu bych asi nedával moc velkou naději. Dlouhé a těžké tratě mizí jako sníh na jaře a jakous-takous naději mají jen když budou součástí nějakého velkého podniku typu Malevilu, KŠ nebo Šely…

                    Je pořád více opruzů s povolením průjezdů, asistencí PČR, je potřeba hodně pořadatelů, navíc o ně klesá zájem a tudíž hrozí buď finanční prodělek nebo stížnosti bikerů atd.

                    0 0
                • camlost  

                  sice jsem to zkrácení předpokládal (protože nás tam loni jelo jen pár), ale… je to potvrzené? to by hodně hrálo do karet Jihlavě, se kterou to, mám dojem, termínově koliduje.

                  0 0
      • rdx  

        jel jsem loni i predloni. Nejvetsi lonska zmena byla nahrazeni panelove cesty ze spindlu celkem slusnym stoupakem lesem (hnez za prehradou).

        Ochranci v tehle oblasti asi stejne nikam jinam kola nepusti, natoz zavod. Takze je to cele vetsinou po siroke sotoline bez nejakych naroku na techniku.

        0 0
      • Algheroteam  

        Mě se to celkem líbilo, ale jede se pořád po široký zpevněný cestě, což většině lidí tady asi vyhovovat nebude.

        0 0
      • John Tequila Lemon  

        Jel jsem to jednou a loni jsem se na to vyprdl, „příšerná MTB“ trať.

        0 0
      • loky  

        Ahoj.Loni jsem jel Špindl, no z druhé vlny a docela to šlo.Nejtěžší así výjezd z Vrchlabí na Bubákov.Jelo se po asfaltu a zpevněnkách.Žádný trial. Jede se v Krnapu, tak to do lesa mimo cesty nepustí.Počasí bylo fajn, až někdy moc, tak dva brodíky pomohly. Bufety super, i s místními specialitami. /sejkory/. Dojezd na letišti po trávě.Po dojezdu dobré jídlo i zábava. Tak doporučuji. Pedálu zdar.

        0 0
    • jesperx  

      Já jsem na KPŽ ještě nikdy nestartoval, ale pro letošek chci zkusit jako vůbec první závod roku hned TransBrdy.

      Jsem zvědavej hlavně na to, zda se v tom prvním dlouhém táhlém kopci dá tou obrovskou masou lidí mezi kterými budu nějak solidně posouvat vpřed – snad ano..

      Až se počasí trochu zlepší musím si tu trať minimálně jednou projet – Hřebeny znám, ale některé úseky dle mapy jsem ještě nejel – kupříkladu výjezd na Babku pár Km před cílem. Nevím přesně jaká tam vede trasa, protože dle jakékoliv mapy končí cesta ještě před vrcholem,kde je snad nějaký výsek lesa, tak netuším jak to tam dál vypadá.

      0 0
      • McBlacky  

        Babka je šikoká šotolina nahoru, pak lehké klesání po široké cestě. Přejezd průseku (v kudle bacha na zatáčku vpravo -odkloněná a v levé části nečekaně rygol). Pak vlítneš do lesa mezi šutry, silově mírně do kopce na vrchol. Sjezd kamenitým esíčkem, rygol před přejezdem cesty (na ten bacha, umí i zlomit rám, navíc je neustále plný bahna, podle mě nejnebezpečnější místo na trati, protože se vůbec nezdá). A pak už jen lehce technický sjezd po modré k potoku, nájezd do brodu po břehu zleva a široká šotka na silnici (Řevničkák) a pak klasicky singlem na louku, pod trat, po břehu, schody, most, cíl

        0 0
        • JakeF  

          Takhle to zní jak nějaká krutá trať :D.

          0 0
          • jakub_kencl  

            A přitom je to taková malina :-D

            0 0
            • jesperx  

              No nevím,mně to podle profilu přijdou TB na začátek roku jako docela náročná trať. I když chápu, že já se pohybuju na jiném levelu než Vy:-)

              0 0
              • jakub_kencl  

                Je tam smajlík :-D Babku už nevnímám, mám rudo před očima a oba ty pangejty pro jistotu objíždím ;-)… a to si to objíždím mimo závod :-)

                0 0
    • venabch  

      Na kolo das hladky gumy i kdyz budfe totalne prset,vidli nejlepe pevnou. To ze by si neco neprojel nebo ze by si nekde musel nadhodit predni kolo nebo nedej boze zadni se nemusi bat. Jediny ceho se mrte bat je karavana lidi ktera chce bejt prvni (teda aspon prvnich 5 km nez jim totalne sekne) ?Musis si vyjet poradi na dalsi zavody pak uz to bude o neco malo lepsi. Na 50 kilometrech s prevysenim 800 se to nikd moc neroztrha. Predstav si to jako balik silnicaru co neumej jezdit v baliku.

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      Žádný strachy, já před třemi lety prvně startoval na KoloPro na Šumavě a měl jsem číslo snad 10 od konce neb jsem se zaregistroval až ten den ráno. Dojel jsem 130 (protože na víc jsem neměl) a musím říct že tak 400–500 lidí jsem sjel během prvních 30ti min. Ale na Šumavě to je jednoduchý, neb se startule na celkem široké silnici a je to hned do kopce tak tam se to dobře přeselo, kolem stadionu to moc nešlo (málo místa) tam jsem se vezl a pak zase za stadionem jsem sebral co se dalo. Bych se toho nebál, KoloPro není XC. Ovšem na XC zase nejede takovej dav :-). No a loni na Brdech jsem měl číslo nějak nad 100 (nevím a nebudu to hledat) že jsem startoval v tom chumlu 100–200 a přišel jsem na poslední chvíli (nikdy tam nestojím jak tydýt půl hoďky dopředu) a nahoře na kopci na vrcholové prémii mi hlásili pozici 47. Taky pohoda předjíždění v tom kopci co je hned na začátku. Takže zbytečně neřeš kraviny …

      0 0
    • venabch  

      Prijed na Trilogy. Tam je to serazene podle casu z prologu. A od 10 km budes rad kdyz nekoho potkas a budes si moct popovidat :-D

      0 0
    • Lachtis  

      Ahoj,

      nechci zakládat zbytečně nové téma a tak to vsunu sem.

      Tento rok jsem začal jezdit i některé závody v rámci tohoto seriálu.

      Na jednu věc na webu nemohu najít odpověď a sice:

      Jsem kategorie M23–29. Hned po závodě a pak i na webu jsou ofiko výsledky, např. celkově na dané trati skončím 43. ve své kategorii (M23–29) třeba 20. Až se oficiálně výsledky uzavřou a obdržím body, tak si člověk může po přihlášení u seznamu závodů vytisknout diplom. A tam mi souhlasí celkové pořadí (tedy 43.), ale pořadí v kategorii 6. a kategorie je uvedena M23!!! Jsem ročník 1987. Co to tedy znamená? Co je toto za kategorii? Díky Tom

      0 0
      • mrozu  

        M23 je prostě kategorie M23–29, ve který jsi byl i podle výsledků 6., nechápu, kdes sebral tu dvacítku.

        0 0
      • camlost  

        je úplně normální, že na tabuli v cíli svítí nějaký čas a pořadí, v SMS po závodě přijde jiný čas a jiné pořadí a ve výsledcích na sportsoft.cz jsou ještě jiné údaje. naposledy jsem si toho všiml letos v Koutech.

        jezdím to pro sebe, neřeším detaily.

        0 0
        • Lachtis  

          No, mě to prostě mate. Po dojetí se najím, umyji kolo a než odjedu, tak se mrknu do info na výsledky. Kde jsem viděl: 43. celkově a 20. v kat.

          S tímto výsledkem odjíždím domů.

          Druhý den pošlou ofiko výsledky, které jsou i na netu a vše naprosto souhlasí s výše uvedeným.

          A pak, když výsledky uzavřou (tuším, že na to mají 3 prac. dny), tak si načtu a mám i v „diplomu“ 43. celkově, ale v kat. 6. (nikoliv 20.)

          Jezdím taky pro radost a hrozně mě to baví (jsem hobby jezdec amatér), ale výsledky mě zajímají a chci vědět jak jsem skončil… Proto jsem se ptal a pořád to nechápu :-) Asi zkusím napsat na stránky Kolo pro život.

          0 0
      • xshreck  

        mě se to posouvá taky… ale ne v kategorii o tolik míst. tj kravina – kor když jsi 43 a v kategorii 6.

        0 0
      • jonti  

        V minulosti od sportsoftu chodila sms, kde ti prisel cas a poradi v kategorii, kde bylo misto poradi v kategorii celkovve poradi.

        Kdyz jses na KPZ 43. celkove, tak mi vic sedi umistneni v kategorii 6, nez 20. Na trase B.

        0 0
    • Necris  

      Taky se přiživím. Když mi chcípne kolo a projdu podruhé kontrolou s čipem abych se dostal k odvozu, který čas se počítá ? Ten první nebo druhý ? Odhadem myslím, že stále ten první.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.