• Vojtazlesa

    Ahoj. Už delší dobu si vybírám nové kolo. Bohužel se v této oblasti moc nevyznám a proto bych rád radu od někoho zkušenějšího. Za kolo chci dát něco okolo 40 tisíc, chci hardtail, hliníkový rám, 1×12(11) sestavu. Moc děkuji za ochotu.

    0 0
    • Velomiwookie  

      nejvetsi problem je, ze ted nejsou skoro zadna kola dostupna. resil jsem identicke pozadavky s kamosem a podarilo se sehnat SUPERIOR XP 939. Nic lepsiho jsme nenasli tak zkus jestli jeste nejaka skladovka nekde bude

      0 0
    • Baf13  

      Pokud seženeš v tvé velikosti, tak ty Supy, jinak skladem je taky slušně ozazené Rozzo Boost 20.

      https://www.moolbike.cz/vyhledavani/?…

      0 0
      • johnyprilba  

        Ten Apache Tuwan R1 2021 mě zaujal. Jedno z mála kol, které je teď skladem. Nebo to má svůj důvod, má za tu cenu nějaký zásadní háček?

        https://apache-bike.cz/…021-tuwan-r1

        0 0
        • Gwaihir  

          Nějakej profík na geometrii nejsem, ale bude to starší geometrie rámu. Mimo jiné je tam hlavový úhel 70, u moderních bývá menší. Takže se ti pocitově bude hůř sjíždět prudký terén. Ale asi si to chce sednout na toto a naa něco s jinou geometrií a kousek projet. Za mě je to hodně individuální. Jeden ti řekne, že by na to nesedl, druhý si to nebude moct vynachválit.

          Edit: hodně záleží kde, co a jak jezdíš.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Tomcat  

            Takový kočkopes.. z mého pohledu vysoký a krátký… Tedy hodně na rovný posez na zevlení po nenáročných trasách. Tím nemyslím skoky\shody, ale obecně rovnější úseky kde nebude ani velké stoupání ani klesání. Ve vyšších rychlostech to bude nestabilní, ve výjezdu půjde na zadní, nebo se kopat kolenem do vidlice. Na rovinatý cyklostezky to ale nepotřebuje 1×12"stěnolez" ani 180koutpuče.

            Takže projet třeba jízdnímu stylu a profilu tras na který to chce to bude sedět.

            0 0
            • Sinpa  

              Prostě nepoužitelný šrot :-D

              0 0
              • Tomcat  

                Není to nepoužitelný. Ideál jižní Čechy okolo rybníků po polních lesních cestách , brašny, nosiče ,na pohodu , vzpřímený posed , možná jižní Morava vinicemi. Hlavně žádný protivítr, nebo velké stoupání.

                Na třeba jizerské panelky bych jel raději na delším nižším.

                0 0
                • scalar  

                  Já Ti nevím, já mám na kolech, co jezdím závody a trénuji, taky ve velikosti 19" horní rámovou trubku efektivě 62cm (stejně jako tenhle Apache), že by mne každý závan protivětru postavil na zadní nebo obrátil do protisměru, říct nemůžu. Brašny také nevozím a stoupání vyhledávám.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Jasně a ona je délka rámový trubky jediném parametr geometrie kola ? Zajímavá je ta dedukce že závan větru to bude stavět na zadní . LoL

                    0 0
                • johnyprilba  

                  Tak vzpřímený posed je pro mě osobně spíš další plus, nejezdím až tolik na výkon.. Takže momentálně nevidím lepší volbu, která by byla někde skladem..

                  0 0
                  • Tomcat  

                    On ten posez není jen ve výkonnostní cyklistice , ale v tom, že vzpřímeně proti větru to bude vadit i v tempu „ala paní radová“. Stejně větší únava rukou „v tahu“.

                    Jasně výběr skladem je špatnej.. Otázka jestli by nestačilo kolo ala trek/ cross?

                    0 0
                    • scalar  

                      Posed máš takový, jaký si ho nastavíš, to už se doladí délkou představce, jeho otočením, počtem podložek…

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Hele ty teď prodáváš ten Apache ze to najednou tak hájiš?

                        Moc dobře vis že geometrie je komplexní sestava vzdálenosti nějakých bodů a úhlu které svírají osy které téma body prochází. Změn ofset sedlovky , změn představec, podložkuj to jak chceš a vzdálenost osy předního a zadního kola tím nemění stejně se tim ne posouvá ve vztahu k tomu osa středu. Tohle má byt horsky kolo a ne triatlonová koze takze kolo s krátkými rozvorem kde posune těžiště teda jezdce dopredu dáš tam delší představec , no to v terénu bude nádhera opravdu takové jízdní vlastnosti k pohledání.

                        0 0
                        • Sinpa  

                          Myslím, že moc podleháš dnešním módním trendům ;-)

                          0 0
                        • scalar  

                          Už dávno neřeším hliníkové Apache, jsou to vyprodaná kola a už nebudou. Geometrie je dost individuální, já mám zrovna rád kola s kratším rozvorem a méně položenou hlavovou trubkou. Nemám pocit, že bych v terénu ztrácel, prostě nesmíš sedět jako brambora a čekat, že kolo všechno vyřeší. Kolo je pak agilnější ve stoupáních, to mám raději než přední kolo daleko vepředu.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • scalar  

                            Jo a pár těhle Apačů jsem prodával, takže jsem na tom seděl a trochu zkoušel, za mně taková standardni nezáludni geometrie ideální pro běžného uživatele, šlo to nastavit na různé zákazníky. Není to závodní kolo do náročného terénu, ale na příjemné sportovní ježdění a nějaký ten maratonek v pohodě.

                            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Youda  

              Takže i ten výše zmiňovaný 4ever je špatný?

              0 0
        • scalar  

          Žádná zásadní slabina tam není, ale otázkou je, jestli ho ještě seženeš, už jsou jen zbytky na prodejnách, sklad je prázdný.

          0 0
    • Robertilos  

      Jakou velikost kola potřebuješ?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.