Kombinace 2,1/2,25 - pro a proti

25 nepřečtených
  • d69

    Jezdím HT,asfalt i terén a doteď jsem měl obuto Schwalbe SMART SAMY 2,25 vpředu i vzadu.Jak vidíte možný rozdíl v jízdních vlastnostech pokud bych přezul na SS 2,1/2,1, nebo zvolil kombinaci 2,25vpředu /2,1 vzadu? Dík za zkušenosti.

    Anketa: nejlepší kombinace je podle mne

    13x
    54%
    0x
    0%
    0x
    0%
    8x
    33%
    3x
    13%
    0 0
    • d69  

      Máte někdo zkušenost s 2,25 vpředu a 2,1 vzadu ?

      Bude nějaký zásadní rozdíl oproti 2,25/2,25?

      Jde mi o to,že radši bych jen 2,25,ale vzadu je širší plášť nadoraz,tak váhám jestli vyměnit oba,nebo jen ten zadní.

      0 0
    • mr.antik  

      Proč dávat dopředu Smart Sama ve velkým balónu – stejně to to ulítne díky souvislýmu středu, takže bych dal odpředu něco jiného.

      0 0
    • vrrr  

      Mam to ted opacne. 2.25 (RaR) vzadu a 2.1 (Smart Sam) vepredu. Uzovka vzadu se vic bori do bahna a pisku. Preci jen je na ni o par desitek kilo vetsi zatez. A pak to hur jede. Na asfaltu je to asi jedno.

      PS: Toho SS 2.1 jsem koupil z nouze, protoze jsem trhnul RaR a nic jinyho nebylo k mani. Ale priste pujdu zase do plastu 2.25 s mekou smesi jak dopredu tak dozadu. SS je dle myho plast pro dojizdece do prace po asfaltu – tvrda smes, hranatej plast – slovy klasika: „Ta baba byla tvrda jako houzev, uz to jist nebudu…“

      0 0
      • MlokCZ  

        Pro dojížděče po asfaltu také rozhodně není. Na to je SS naopak naprosto nevhodný, protože vůbec moc dobře nejede. Na asfalt je tisíce lepších voleb (není problém vybrat plášť na asfalt, co bude podobně objemný, o hodně rychlejší, vydrží déle a ještě na asfaltu bude o třídu lépe držet).

        0 0
      • Adamz  

        SS je plášt který v ničem nevyniká ale taky nikde nezklame + si přidej tu odolnost a výdrž a máš momentálně nejlepší plášt s poměrem cena/výkon od schwalbe.. beru cenu drátové verze..

        0 0
        • kubad  

          Pokud to beres takhle :-) tak snad. Z druhe strany je plast ktery neumi nic poradne takze je vlastne nejhorsi :-)

          0 0
        • MlokCZ  

          Kdyby nebyly pláště, které jsou současně znatelně rychlejší a současně lépe drží, tak by se u SS dalo říct, že to jde.

          Takhle ale ne, takhle prostě propadá a na každé použití se najde lepší varianta.

          A žádnou velkou odolnost rozhodně nemá, na tu nevím kde jsi přišel. Odolnost má opravdu dobrou jen v double defense verzi a dříve v alpencross verzi (i ta se dá ale slušně zrušit, osobně jsem byl přítomen prošpikování běhounu klackem; sám jsem také i na téhle odolné verze občas defektil i když byla odolná slušně), která je ovšem stejně cenově jinde a nemá už smysl vůbec (když nemá ani tu dobrou výdrž).

          PS: Na SS jsem toho kdysi najezdil hodně (určitě 5tis+), když k alpencross verzi nebyla ještě lepší alternativa jako teď.

          0 0
          • Adamz  

            dobře tak co obout na 60% asfaltu a zpevněných cest aby to bylo rychlé a 40% lesních terénů všeho druhu, aby to slušně podrželo a nehrabalo v každém kopečku? je na toto nějaký kompromis?

            0 0
            • MlokCZ  

              Na tolik asfaltu a v případě, že to má být spíše levnější, tak bych dal Sammy slick. Minimálně dozadu. Dopředu případně nějaký lehce terénější plášť, třeba RaR v performance verzi (i když dopředu, kde plášť vydrží déle bych osobně rozhoně nešetřil a dal EVO verzi RaR a dle potřeby sáhnout po odolnější variantě snake skin nebo double defense). Případně dopředu RoR.

              Pokud to má držet více, tak třeba NN/RaR, dozadu zase RaR v performance verzi, když se má šetřit. Tohle už superrychlé na asfaltu nebude, ale pořád o chlup rychlejší než SS/SS a bude to držet o třídu lépe.

              Jinak hrabání je problém hlavně techniky jezdce. Pořádný drapák samozřejmě pomůže.

              Ale i s plášti typu Marathon Supreme se dají prudké kopce v terénu, když to je za sucha.

              A při tolika asfaltu bych žádný pořádný vzorek kvůli omezení hrabání dozadu rozhodně nedával.

              A nebo z jiného soudku plášťů. RK a XK. Tady bych se ale snažil jít do verze s black chilli.

              A další možnosti u jiných značek by se také našly.

              0 0
              • Georrge  

                s RaR jsem nikdy v terénu problémy s hrabáním neměl, maximálně prokluzoval v bahně a ve sněhu, ale to když bylo kolo hodně zapadlé a byla to hodně rozměklá břečka. Pochybuju ale, že by se tam RoR nebo NN chytal o něco líp, je to totiž dost extrém. Takže za mě RaRy (akorát vzadu docela mizí, hlavně když si občas trošku smýkneš zadkem, a bohatě stačí metřík v zatáčce na měkkém povrchu a vzorek mizí před očima. Sám jsem si myslel že drobné umělé ustřelení zadku nebude plášti moc vadit, ale nedávno jsem kontroloval vzorek a málem se mnou šlehlo, po asi 800km je na některých místech míň jak polovina, a celkově je vzorek dost pocuchaný. Holt první zkušenost s třísměsí a lepšími plášti obecně.)

                0 0
                • Adamz  

                  no to me na tom taky s*re… kupovat 4 krát za rok nový plášť to se mi fakt nechce..

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud je ochotný kupovat pacestar RaR, tak není co řešit.

                  Jinak s tím hrabáním RaR. Lepší držák může v některých specifických situacích na zadním pomoct hodně i za sucha.

                  Loni jsem odjezdil na jednom Stereu celou sezónu na NN/NN 2,4 UST a ten NN byl v některých situacích značným přínosem i vzadu.

                  Vyjel jsem si díky němu i jeden výjezd, který jsem předtím už 2× na RaR vzadu nedal.

                  Ne že by RaR byl nějaký hrabavý. Jak jsem psal, tak je to problém většinou u jezdce. Jde ale o to, že NN vzadu mi v extrémních výjezdech dovolí jet pomaleji. S RaR to jde vyjet také v pohodě, ale je třeba jet o něco rychleji, jinak to nedáš (to už zahrabeš).

                  A na to jet rychleji nemám už fyzičku, když výjezd je už i tak na hranici toho co zvládnu.

                  Takže NN i přesto, že je znatelně pomalejší (zvlášť ten 2,4), tak pomůže sem tam vyjet více.

                  A i v některých náročnějších sjezdech byl i vzadu přínosem.

                  Jenže těch situací zase nebylo tak moc a jelo to už o dost pomaleji.

                  Takže letos mám vzadu RaR na obou fullech. Možná kdybych bydlel v horách, tak bych nechal na jednom trvale NN i vzadu.

                  A s výdrží RaR. Jak už se tu psalo, někomu zmizí pomalu už po 1000km na zadním.

                  Já třeba dám na RaR vzadu přes 3tis. km a to měním hodně brzo (jak zcela zmizí ty prohlubně ve středu vzorku, tzn. už tak při 3/5 vzorku, možná dokonce i 2/3).

                  Smykování se ale vyhýbám, co to jde.

                  0 0
                  • Georrge  

                    je pravda že já se zatím do těžkého terénu moc nepouštěl, takže jízdu do kopce po kořenech, mokrých šutrech, mokré trávě nebo hodně sypkém štěrku jsem vlastně ještě ani nevyzkoušel. Ale na asfalt, polní a lesní cesty, čili i to co by chtěl jezdit on, podle mě bohatě stačí, už jsem zkoušel hodně prudké kopce a když jsem to nevyjel, tak to byla moje chyba – špatný nájezd a ztráta rovnováhy, nebo moc malá rychlost a znova ztráta rovnováhy.

                    S tou výdrží to tak horké nebude, já se k němu choval jako prase a je to holt poznat… z levných plášťů tohle neznám, tam se nějaký ten smyk na plášti skoro nepodepíše. Třeba vepředu vypadá pořád zánovně, a to jezdím dost asfalt a chodím prudce na přední brzdu. Takže se budu muset odnaučit smykovat… chjo, když ona je to taková prdel :( :D

                    0 0
                    • Adamz  

                      no práve do terenu to mam asi 15km po asfaltu, pak následuje prudký výjezd lesem po sypkem podkladu, kořenech, kamení, občas i menší bláto, koleje od LKT atd… šak známe… a to samé je většinou i dolu a zase po asfaltu dom… když je v lese hodně mokro tak jedu čistě jen asfalt třeba 60km, takže výběr je složitý..

                      0 0
                      • Georrge  

                        zkusil bych RoR, přijde mi hrabavější než RaR a přitom je na asfaltu taky hodně rychlý… ale i RaR imho bude v pohodě. Kup tu levnou verzi a uvidíš, a když se ti nebude líbit, tak potom NN

                        0 0
              • Adamz  

                tož díky… vyzkoušel bych asi RoR/RaR nebo NN/RaR

                0 0
    • martin_bakov  

      mam vepredu 2.25 racing ralph a vzadu 2.1 nanoraptor, tahle kombinace je pro me idealni, jezdim s tim vsechno – asfalt, zavody, teren… Jizdni vlastnosti muzes dal zlepsit treba pouzitim NoTubes…

      0 0
      • vrrr  

        IMHO bys udelal vic parady v obracenem gardu. RaR 2,25, na nizsim tlaku pojede jeste v pohode tam, kde se ti 2,1 nano uz zabori. A nanoraptor neni zase tak spatny na vedeni do stran, abys ho nemohl dat dopredu.

        0 0
        • martin_bakov  

          Ja k tomu tak nejak dospel. NN me loni parkrat osklive podklouznul vepredu (asi sem to prehanel) ale od ty doby mu neverim. RaR je drahy plast (a lip drzi v zatacce) tak sem rad ze bude jen na prednim kole, kde doufam ze vydrzi o trochu dyl nez kdyby byl vzadu.

          No a ohledne zaboreni, to je uz extremni situace… tohle mi nevadi. Ja se proste nezaborim protoze mam 29er heč ;)

          0 0
    • tonik666  

      Vpředu 2.1 Panaracer FireXC pro, vzadu 2.25 Maxxxis Ardent. Dobrá kombinace do terénu, po asfaltu to jede ok.

      RaR ve 2.1 dozadu bych se po zkušenostech vyhnul, v terénu mnoho nevydrží.

      0 0
    • AleZ80  

      Já bych dal dopředu 2.25 a to buď NN nebo RoR, případně RaR. Dozadu bych dal 2.1 a to buď RaR nebo ten SS.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.