Potřebuji poradit s kombinací plášťů pro bráchu. Bike je starší Trek 6700, určení XC a lehký trailování (Singltrek), z 90 % to bude jezdit lesní cesty a pěšiny. 26", duše. Kevlarová patka.
V anketě předek/zadek.
Děkuji.
Potřebuji poradit s kombinací plášťů pro bráchu. Bike je starší Trek 6700, určení XC a lehký trailování (Singltrek), z 90 % to bude jezdit lesní cesty a pěšiny. 26", duše. Kevlarová patka.
V anketě předek/zadek.
Děkuji.
Anketa: Kombinace plášťů přední/zadní ?
Klidne Schwalbe, mozna staci RaRa i na predek, urcite bych ale dal vsude 2,25.
Teď tam jsou ještě nějaký prehistotický Bontragery 1.95.
Klidně 2.25 i na zadek.
Ještě mě napadá Mountain King 2.2/Race nebo Xking 2.2 zadek.
Dej X-King 2.2.Vozím již rok a v pohodě.
Já vozím na předku Nobby Nic a mohu jen doporučit. Vzadu jsem zkusil Rapid Rob (na nic), Racing Ralph (fajn , ale pro mě málo hrubý), Smart Sam a Ardent (tyto dva mi teď jdou nejlíp)
Smarja, smart sam je to nejdivnejsi, co jsem kdy jezdil. Ale zas drzak ultimatni, to zas jo.
Mně zase vůbec neoslovily Ralphy, co vozíš ty :-) Houby to brzdí a ve výjezdu nedrží.
Jinak souhlas. Smart Sám není top. Ale vydrží jako pes. Na závody a na ‚lepší‘ mám jiné obutí.
Tak to se nevylucuje. I kdyz s brzdenim problem nemam. Ralfy vozim proto, ze jsou lehke, pekne jedou, samy o sobe dobre tlumi a navzdory zdejsi dskusi nemam problem ani s liteskin slupkama. Defektama netrpim a na zadnim mi vydrzi lehce nad 3000 km. A ano, v nejakem mene zpevnenem/mokrejsim vyjezdu neni zdaleka stoprocentni, ale s tim umim zit :-)
Btw mluvim o 29" verzi. Kdysi jsem mel i 26" dd verzi a to teda byl temer stejne pitomy plast jako smart sam. Tuhy, tvrdy, nepoddajny, drncavy a do formy se dostal az kdyz byla pulka vzorku pryc. Kdybych ho nenafasoval defaultne na novym 29" kole, tak bych od schwalbeho uz nikdy nic nekoupil.
DD verze mají tuhý běhoun a to vše zhoršuje (s vyjímkou odolnosti běhounu, která je lepší), tedy jak valivý odpor, tak grip a pohodlí. Taky už v EVO řadě DD verze nejsou (možná někde ještě nějaká vyjímka, u RaR určitě nejsou).
A pak RaR je jeden z mála plášťů, kde se těžko srovnává 26" a 29" verze, protože nemají stejný vzorek. 29" má větší mezery mezi špunty (ve směru jízdy). V kombinaci ještě s tím, že to je 29", tak drží opravdu o hodně lépe než 26"/27,5".
Oproti Smart Samu ale nebyla ohledně gripu horší ani 26" verze a to ani brždění, ani záběr (píšu o EVO snake skin verzi) a přitom RaR lépe jede.
Tak zni to smysluplne, ale vzorek je stejny ne? Jsem myslel ze ze stareho vzorku rr je dnes rapid rob ne? Kazdopadne moje zkusenost se schwalbe byla strasna, az ten rr 29" co vozim ted mi proste nejakou nahodou sednul.
Btw ta prilnavost u sama me prave srala nejvic. Jsem s nima 3× hodil tlamu normalka v zatacce na asfaltu. Sice vlhkym, ale rozhodne ne hladkym. A jednou i na trave kde se zas proste nezakous. Ale pravda, na zadnim vydrzel 6–7k km s prstem v nose, coz na moje priprazske jezdeni je za petikilo za plast parametr ktery stoji vzit v uvahu.
Vzorek je teď zcela jiný (přikládám obrázek). Současný Rapid Rob má vzorek také jiný, ale ten se liší jen trochu (druhá řada bočního vzorku se liší). RaR měl právě dvě změny, první ta velká na vzorek současného Rapid Robu a pak další už jen menší.
A to je novy ralf toto? Vypada to docela divne. A kdy to zmenili? Povac jeste nekde koncem roku jsem byl primo na strankach schwalbe cosi hledat a vsiml jsem si jen toho, ze vzorek sama zmenili z diamantu na obdelniky.
Ne, to je ten starý, který byl v době, když jsem jezdil SS před 10 lety.
A další věc je ten již zmíněný rozdíl mezi 29" a 26". Toho si na první pohled nemusí někdo ani všimnou. Je to jen o té velikosti mezery (26/27,5" má 6mm, 29" má 7mm).
Aha. No uz jsem se lek, ze to je nejaka novota :-)
Nově jsou jen kompletně přepracované směsi pro EVO řadu. Tam se ale teprve uvidí, jaké opravdu jsou, ještě nejsou v prodeji.
smart sam byl v módě před deseti lety kdy se řešilo jak dlouho kterej plášť vydrží, že má vlastnosti na hovno věděl snad jenom mlok:-)
Fakt? Ja jsem tu zazil uz jen modni vlnu te slavne kombinace nn/rr. Naproti tomu maxxisy tehdy staly komplet za prd :-)
To bylo ještě dost let před tím.
Většina tenkrát ještě na duších (já přecházel na bezduše právě někdy kolem 2007). EVO RaR tenkrát měl starý vzorek úplně jiný vzorek a horší směs než dnes. A nebyl k mání v odolnější verzi.
A na duších se defektilo daleko víc, proto jsem tenkrát vozil SS taky a to docela dost kilometrů. Nejvíce právě dvousměsovou EVO variantu (co přišla třísměsová varianta EVO SS, tak to už jsem je opustil), která odpovídá směsí dnešním perfomance SS (teď má ale SS od 2017 trochu upravený vzorek). A SS byl k mání v alpencross verzi, na kterou jsem pak přešel kvůli omezení defektů u duší.
Chováním to ani tenkrát nebyl žádný zázrak (na zadní to nějak šlo), ale lepší než řešit jeden defekt za druhým.
Po cca 10tis. km na SS vím, že takový plášť mi na kole dnes opravdu nesmí.
Mam 26 v hline. Urcite dej vsude 2,2 za ten komfort to stoji. Dale bych dal bezduse, jednak proti defektum a druhak to opet prispeje ke komfortu diky nizsim tlakum. Vozil jsem RoR/RaR a byla to fajn kombinace, ale racing ralph dost mizel vzorek. Ted mam contibental xkinc/raceking a max spokojenost
Ano, zapomněl jsem šíři – určitě 2.2 či 2.25.
Bike má dost úzkou zadní stavbu takže 2.1 bude stačit…Být to moje tak tam letí Ardenty, ale pro to určení asi zbytečný
Dopredu nobby za mokra. Jinak RaRa,RaRa
Vozím Continental Xking 26×2,2 Kevlar vepředu a RaceKing 26×2,2 Kevlar vzadu. Oba s duší. Výdrž super, je to rychlé a má to dost solidní grip. Za mě velice dobře fungující kombinace.
+1
až teď jsem si všiml, žes to sem taky psal co já, jen dřív, takže +1 i pro tebe ;-)
:D myslím že to vůbec nevadí. Jenom ještě doplním drobnost. Momentálně na nich mám najeto ±1000km a Xking je pořád jako nový a to nejezdím nějak opatrně a brzdím zhruba 70% předkem. RaceKing je po 1000km jen mirně jetý na středu běhounu, vlastně jen zmizela ta hranka na střední části dezénu jinak není poznat opotřebení. Když to porovnám s Maxxis Advantage které jsem vozil a vydržely mi cca 5600km, tak si troufám tvrdit, že tyhle vydrží minimálně stejnou porci.
A co mitas scyllam, ta dost jede, nebo ikony, já je sice nejezdil, ale kamarád dost a nemůže si je vynachválit. Měl sem Rapid Roba zadek i předek a hrůza, RaR asi lepší, ale oba hrozně mizej.
Vozim RoRo 2,1 EVO ve predu a Race King Race Sport 2,2 vzadu. Oboje s dusi a je to hodne rychla kombinace. Do blata to moc neni, ale na suchu raketa.
Proč zadek širší než předek?
Uzsi predek lepe rozrazi vzduch :-) aerodynamika :-)
Původně jsem nechtěl širší, ale Contik dělají jen 2,0 a 2,2 a uzší jsem tam dávat nechtěl kvůli pohodlí.
Chápu a beru. Se svou OCD povahou bych to asi nepřežil :-)))
Možná kvůli trakci/odpichu.
Většinou se spíš dává širší předek u horských kol, kvůli jízdním vlastnostem. Širší zadek jsem snad viděl jen u silniček kvůli pohodlí a odporu vzduchu.
na 26tku a duše doporučím lety prověřenou kombinaci Continental XKing/Race King (p/z), 26×2.2… na koloshopu za 550,– každej.. už nemusíš hledat dál ;-)
+1
S dovolením se trošku přiživím na tomto vlákně.
Onehdy jsem se ptal na vhodnou kombinaci XC plášťů pro Anthema 29er. Točná, traily …
Doporučeny (co nejtechničtější kombinace) 29×2.30 / snad se vlezou …
P – Tomahawk
Z – Aggressor
Případně zvažuju Ardent 2.4 a 2.25. A ehm, nevím, jestli neumím hledat, ale ten Tomahawk v 29 jsem v CR nenasel … ?
Hodí někdo znalý svůj názor. V původním vlákně dotaz zapadl, protože ho má asi většina blokovaný, bo je to trošku starší;).
Mno na Maxxise odborník nejsem, ale vím, že v ČR je na trhu Maxxis Forekaster 29×2.35, kterej se nápadně podobá Tomahawkovi a dává je třeba Scott na svý bajky.. třeba by to pro tebe byla dobrá alternativa.
Tomahawk není XC ale spíš AM plášť, rozhodně bych ho nedoporučil na tvrdý podklad a na silnici.
Na tvrdém se žvýká?
Chci něco do lesa …
Je to guma do lesa, vhodná do vlhka, tedy na jarní traily, AM až Enduro. Proti Ardentu má o level lepší grip má totiž směs 3C zatímco Ardent je dual, nebo dokonce single (stará) směs. Má obrovské boční špunty a střední vysoké cca 4 mm ty střední ;-)
Ardent Race je i ve 3C verzi. To jen pro formu.
No to uz moc xc plaste nejsou :)
Ja sem akorat obednal predek pugatory zadek ground control na 29" trail bike a zatim to vychazi jako top kombo vaha/odpor/grip tak uvidime :)
Já vím, že to nejsou XC pláště, spíše jsem uvedl ktegorii (omezená průchodnost), ale chtěl bych tam pláště s co nejlepším gripem na technické ježdění. Není to na závody = rychlost bude malá, což mi nevadí …
a ten Forekaster se ti nelíbí?
no je to taková těžší XC guma určená primárně do mokra, zkušeností s ní nemám ale podle vzorku bych to na nějakou velkou techniku dopředu asi nedal
Je zajímavý, ale není to spíš na bahno? Z fotky nepoznám, jak bude držet v náklonu a zda to bude něco jiného, než co jezdím.
Vyzkoušeny:
RaR
NN
Ardent 2.25
Ikon
Saguro
Barzo (aktuálně jezdím)
Jede traktor, je to Zetor… na bahno podle výrobce není, ale na tyhle jarní sračky to bude mnohem lepší volba než Aspen, kterej tam byl původně a v sobotu na deštivých Brdech byl úplně marnej.
jo, kámoš jej teď má na Scottovi Sparkovi a je nadšenej…
Skoda ze ho nedelaji v 26''
zkus Slovensko – www.dema.sk
A co onza canis a ibex…mam je tedka nove a jsem spokojeny
Na Točnou a traily na Anthemu mi vyhovuje Rubena Kratos a Nobby Nic. Jeste terennejsi plaste jako Hans Dampf nebo DHF mi uz na to kolo nedavaji moc smysl, kdyz s tim mam jet 15km po asfaltu do prace, potom 10 km po asfaltu na Tocnou, tam najet mozna 20km a znovu 15 km domu po asfaltu, nejsem ochotny se drit.
Btw na Anthem je uplne super dat teleskop, hodne se to kolo posune.
Teleskop jsem tam dal zahy po koupi a plne souhlasim :).
NN 2.35 predek, Kratos 2.25 zadek?
Díky všem za reakce, tlačil mě čas takže včera objednáno Rocket Ron 2.25/Racing Ralph 2.25 tak uvidíme (kupkolo, koloshop neměl dostupný rozměr).
Tak pláště dorazili. Duše Rubena jsou hodně light, bez čepiček i „matek“ na těle ventilku, krabiček.
Na patkách plášťů jsiu vidět v místě ohybu vlákna (viz. foto), předpokládám že to není problém, nebo jo?
Podle mýho problém není, na pár pláštích jsem to měl a v poho. S duší divný, páč mi zrovna dneska taky došla Rubena Light z Koloshopu a byla v krabce, pěkně smotaná a s matičkou i čepičkou…
Pláště beru jsou to šlupky a v tom ohybu se guma odrbe…ty duše už míň. Když zahodím ty starý tak jsem bez matiček nebo jak?
mno mě se doma čepičky a matičky postupem času kupí, takže s tím bych neměl problém.. spíš když ti to tak pošlou, tak bych byl napruženej, že se to o ostrou hranu ventilku může prodřít… ale to třeba jen když to člověk vozí zmačkaný/srolovaný v kapsičce a kole…
Mě je to v podstatě fuk, jen mi to přijde zvláštní…
Tak jsem si rejpnul a poslal mail a dle kupkolo „není součástí balení“. Takže tak :)
sou to komici ;-)
Duše fakt řešit nebudu. Nakoupil jsem tam náhodně protože měli skladem. Takže naposledy :)
Jsi z Prahy a vozis duse, jestli ti budou vyhovovat ty RoR a RaR, za par stovek ti muzu prodat minimalne jety par 2,25 a 2,1, ktere uz nejdou vozit bez duse.
Bez tech cepicek je to blby, kdyz ji vozis jako nahradni, je vetsi riziko poskozeni.
Takže jak tedy? Co kdybych dal hrubej maxxis 26×2.35 dopředu a dozadu racing Ralph? Kdysi jsem četl že hrubáč dopředu aby to líp drželo a dozadu jemnější.
Jak to je? Diky za upřesnění.
V podstate to tak je, zalezi ale na mnoha faktorech. Tlaky, zkusenosti jezdce a vubec celkove priority, co od toho ocekavas. Cim zkusenejsi jezdce, tim vic muze riskovat a preferovat vzadu hladsi a rychlejsi plast, navic je uplne neco jineho mit 26 vs 29er. Vepredu to neni ani tak o hrubosti, jako spis vhodne smesi a chovani plaste. Rozhodne neplati, ze hrubsi plast ma lepsi grip. Casto jsou dost nevhodne na mokry asfalt nebo obecne tvrdsi povrchy a hodi se hlavne do cerstve hrabanky, blata, snehu atd. Dneska je vyber velky, takze zadny extrem neni nutny.