• krokus

    Pokud už tady podobné vlákno existuje, tak se omlouvám – nenašel jsem ho.

    Uvažuji o kompaktech na horáka (převodníky asi 42–29), rád bych věděl, jaké jsou výhody a nevýhody takového řešení.

    Jezdím spíš frekvenčně (kadence 75–100, podle formy, terénu, počasí apod.), výkony mám asi takové průměrné (průměry dejme tomu 17–26 km/h). Nezávodím. Většinu času jezdím na střední převodník.

    Kompakty mě lákají kvůli váze – a taky trochu z pozérství:-) Teď mám na kole kazetu 11–32, uvažoval bych o 11–34. Kolo mám Scott Spark.

    0 0
    • JakeF  

      Taky o tom uvažuju do budoucna, ale nevidim důvod dávat dopředu jen 42ku. Osobně uvažuju spíš o kombinaci 45/30, ale je pravda, že průměry jezdim vyšší. Ještě bych přidal otázku, jak je to pak s přesmykem? Dá se nějak zablokovat ta třetí poloha v řazení nebo přesmyku nějak bez složitý rozborky?

      0 0
      • jIrI___  

        Měla by jít normálně zablokovat dorazovým šroubem, ne?

        0 0
        • nox159  

          jj jde to tim sroubem (kamos to tak ma)

          jinak v kompaktu na MTB nevidim nic pozitivniho pro me to asi nebude :)

          0 0
          • JakeF  

            Jiri: Aha, takže na řazení ta poloha zůstane… No nevadí, to mi přijde stejně spíš kosmetickej detail.

            Nox: Jezdim poměrně frekvenčně, na rovinkách na asfaltu cca 36 – 40kmh na 2–3 kolečko vzadu pro představu a srovnání, a v terénu malej tác využívám naprosto minimálně, 32/32 mi stačí téměř vždycky a mít tam 30/34 případně 30/36, případně vepředu 29ku, jak navrhuje zakladatel, tak to je převod dostačující podle mě pro drtivou většinu lidí, co alespoň trochu jezdí. V prudkejch kopcích někde po kamenech mi občas ta 32/32 je až přehnaně silová, ale 30/34 si myslim, že by už byla v pohodě vždycky, kdy mi ještě jsou schopný přenýst výkon pláště.

            0 0
            • nox159  

              tak pokud jezdis po rovine na biku po asfaltu z prumery cca 40km/h tak to si frajer ( zda se mi to celekm dost ale neberu ti to ;-)

              Jinak nevim co za teren jezdis ale ja bych bez kašparka jezdit nemoh.

              Proste jak pisu pro me to neni a nevidim v tom nic pozitivniho ;-)

              0 0
              • PKQ  

                když si zvykneš jezdit na silničce, kde máš největší vzadu 23z a vyjedeš na tom na asfaltu vše, tak pak dáš i kopce v terénu na horáku bez malý placky :)

                0 0
                • nox159  

                  ja ti to neberu ;-)

                  jen rikam ze ja bych se do nekterych kopcu co tu jezdim bez male placky zbytecne trapil, mozna bych to nejak vyjel ale za jakou cenu? Proste pro me je kompakt na MTB blbost.

                  0 0
                • kafac  

                  On neni teren jako teren ;)

                  0 0
                • Gorgov  

                  jakože na tom na asfaltu nikdy vše nevyjedeš:)

                  0 0
                • mates555  

                  ono když jsou pak technický výjezdy a přejezdy,kde potřebuješ jet pomalu tak tě nohy prostě nezachrání…

                  když už bych uvažoval o dvouplacce pro sebe na MTB tak bych šel spíš do něčeho kolem 22–38 apod…:-) na těžký převody mám silničku 39(:-()-28 až 52–12…:-)

                  0 0
              • MJ24  

                na závody v sezóně kdy jsem měl natrénováno sem s 44/29 byl spokojen, ale je pravda že z jara když přišlá ostrá stojka ke konci vyjížďky tak sem na to sem tam nadával

                0 0
                • krokus  

                  A jakou jsi měl vzadu kazetu?

                  0 0
                  • MJ24  

                    11–34

                    0 0
                    • PKQ  

                      tak na tom musí bejt možný dát všechno, když máš naježdíno :)

                      btw já spíš půjdu do kombinace vepředu 3placky a vzadu Dura-ace 12–27z :)

                      0 0
                      • Marccoo  

                        to je prašť nebo uhoď :)

                        0 0
                      • krokus  

                        Buď frajer a jdi do kombinace vepředu kompakt + vzadu kazeta Dura-ace. :-)

                        0 0
                        • Marccoo  

                          Zkus to ty a pak poreferuj :)

                          0 0
                        • MJ24  

                          jako na klasické XC závody jsou kompakty a třeba kazety 11–27 použitelné a budou i výhodou, ale pro normální ježděňí a maratony bych moc nešpekuloval a zůstal u klasiky

                          0 0
                          • jonti  

                            Prave opacna skusenost, na maratony je to v pohode, vetsinou spis dlouhe stoupani co na 29/34 das. Ale XC je casto o tom jestli vedes kolo nebo toho kasparka jedes. Nebo mas silu jako ja nemam :)

                            0 0
                            • MJ24  

                              no sílu nemám, ale zas když tě třeba na 70tém kilometru potké nějaké prudká stojka tak už máš co dělat, XC není tak dlouhé a většinou i prudké ale krátké kopce sem zvládal

                              0 0
                        • PKQ  

                          to bych asi chcípnul :D

                          0 0
                      • Gorgov  

                        to je taky dobra ptakovina, ale zkus si to. Resp. pokud jezdis vylety v rovinatem terenu, nemusi to byt tak spatna varianta.

                        0 0
                        • PKQ  

                          proč myslíš? když teďkon skoro vůbec neřadím malou placku, tak proč bych nemohl mít nejlehčí převod 22/27 ? ;) a roviny zrovna moc nejezdím, radši krátký stojky než něco mírnýho…

                          0 0
                          • Gorgov  

                            protoze pak ji tam budes muset davat o to casteji a naopak ti bude chybet tezkej prevod 44×11.

                            0 0
                            • PKQ  

                              44×11 potřebuju jak často ? :) jedině ve sjezdu na asfaltu když chci jet přes 60km/h… ale nechci se hádat, každej na to máme svůj názor, že? ;)

                              0 0
                              • JakeF  

                                60km/h = 16.66m/s

                                při obvodu pláště cca 2150mm to je 7.75 otáček kola za vteřinu, při převodu 44/11 je poměr 4.0, takže 1.93 otáčky klik za vteřinu, což v převodu na klasickou jednotku kadence je přes 116rpm, což je strašně moc. To taky můžu potvrdit, těžkej převod má využití cca kolem 43–50km/h a to fakt snad jedině z kopce, utočit 116rpm si ale myslim, že si fakt nedáváš a jestli, tak v řádu jednotek vteřin. Takže tady to neni názor, ale kravina, jestli točíš takovou frekvenci běžně, tak bych to rád viděl, to si musíš na nohách uplést uzel :-).

                                0 0
                                • JSt  

                                  nekde jsi psal, ze jezdis celkem frekvencne :-)). 120rpm nestoji ani za zminku. v radu par desitek vterin to udrzim mezi 190 a 200rpm. je teda fakt, ze se 165mm klikama…

                                  0 0
                                  • Pebe  

                                    fakt utočíš 190–200? Já mám rekord 186 a to bylo z kopce a jenom na chvilinku a bylo to už dost o hubu :-) ale je fatk že mám 175mm kliky ;-)

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      z mirnyho kopca jsem to drzel kolem 60kph coz pri 48/20 a 700×23c zhruba odovida teto kadenci. ted mam i 170mm kliky tak muzu nekdy zkusit pro porovnani, kolik dam s nema ;-).

                                      0 0
                                      • Pebe  

                                        no tak to asi odpovídá, mě to dalo taky nějakých 60–62km/h

                                        0 0
                                  • JakeF  

                                    Ok, a kolik považuješ za normální frekvenci na MTB se 175mm klikama na delší dobu? Já rozhodně teda 120, tzn. 2 plný otáčky klikama za vteřinu ne. Pokud tohle považuješ za „celkem frekvenčně“ tak pak frekvenčně nejezdim ;-).

                                    0 0
                                • Blade  

                                  2150mm je co za balon? To nemám ani na silničce.

                                  0 0
                                  • Pebe  

                                    klasická 29' :-)

                                    0 0
                                  • Zerocool  

                                    silničku mám 2133 a nanoraptor 2,1 mám 2105

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Já myslel, že klasický 26ky maj přes 2100… A co psal Zerocool, tak asi i jo. Každopádně pokud to je míň, tak je ta kadence ještě vyšší.

                                    0 0
                                    • Blade  

                                      Třeba to, co píše Zerocool u Nanoraptorů, mám já na silničce a Crossmarky 2,1" mají 2060mm. Ale záleží, jak se měří, rozdíl při měření zatíženého a nezatíženého kola dělá cca 3–4cm.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Ok, v tom případě je ta frekvence šlapání podle toho jeho příspěvku ještě vyšší. Význam v mym příspěvku to akorát zvýrazňuje.

                                        0 0
                                • nox159  

                                  75–79km/h na biku s prevodem 44×11 na rovine za nakladakem jel sem za nim 5 min kdyby zrychlil utocil bych podle me jeste vic

                                  takze 60km/h s tim prehodem jde utocit uplne v klidu – podotykam utocit to jde ale vydrzet vic jak 3–5 min v mojem pripade nejde :D

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Pomalu se blížíš slavným kouskům Olkyce :)

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      Tohle je fakt mysleno vazne. Jinak bydlime od sebe kousek tak sezen nakladak a ja ti to predvedu ;-)

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        pokud dokážeš jet 5 min s kadencí 155ot/min pak je to brnkačka

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          no ani tech 5 min nemusim tocit v kuse , protoze kdyz jedes za kamionem tak nemusis slapat furt :)

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            vím, ale 75–79 nevěřím na horáku 65–70 ještě

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              mam vyfocenou maximalku z meraku ale to nic nevypovida bo nikdo nevi kde sem to najel a jeste muze nekdo rict ze sem mel nastevy blbe obvod kola …

                                              jinak jak sem psal vys klidne prijed a ja ti to predvedu ;-)

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                nemusíš pár krát sem to skusil a bylo to v době kdy mě to fakt dobře jezdilo :D

                                                hodně záleží kolik s měl nastavený obvod pneu v tachometru, tam stačí pár cm a už to udělá dost rozdíl při těchhle rychlostech, ale to je celkem fuk to nevyřešíme :D

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  jiste to nevyresime tady to ani nejde jen jedna vec jiste si jezdil RR 2,1 kolik u nich mas nastenevy obvod? podle toho celkem poznam jestli sem nekde z cislal vedle nebo ne ;-)

                                                  0 0
                                          • JakeF  

                                            Jo takhle, když se držíš… Tak to pak joo.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              na rovine (sam) bych takovou rychlost nikdy nedal a taky to nikde netvrdim ;-)

                                              0 0
                                  • JakeF  

                                    Tak tohle natoč na video. Proč vlastně nejezdíš na silničce? To bys utočil na rovince 100km/h jak nic :-D.

                                    0 0
                                    • nox159  
                                      • rikal sem za kamionem
                                      • na silnicce nejezdim protoze ji nemam. na jaře ale bude. -jinak v terychlosti jeste neco tocit to asi ne a nemam nic co bych tak lehce mohlpripevnit nekde ke kolu nebo nekde jinde..
                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Je pravda, že kamion, díky svýmu tvaru za plachtou tvoří docela víry, že bys ve správný vzdálenosti za nim měl jet úplně bez odporu vzduchu. Nicméně mám se moc rád na to, abych takovýhle kraviny zkoušel.

                                        Nicméně taková frekvence šlapání už podle mě nemá naprosto žádnej smysl, možná někde u silničních kol nebo na dráze. Osobně mi už nad 100rpm začíná připadat, že přírůstek v rychlosti je zaplacenej neúměrně velkym přírůstkem vydaný energie. A co to tady tak ty frekvence čtu, tak asi změnim svůj pohled na frekvenčnost mýho ježdění :-D.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          takova frekvence nema zadny smysl a taky sem to nerikal jen sem napsal ze se to da utocit. jinak zkousel sem to tak pred 2 roky a tedka uz bych do toho asi nešel je to o hubu a takove kraviny uz delat nepotrebuju ;-)

                                          0 0
                                        • jIrI___  

                                          To máš ještě v pohodě. Já když šlapu 90 rpm, tak už mám pocit, že lítám v sedle. Nejvíc mi vyhovuje točit něco kolem 70 – 80 :)

                                          0 0
                                        • PKQ  

                                          100rpm bych řekl, že je celkem na pohodu :)

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Měříš to jak?

                                            0 0
                                            • PKQ  

                                              tachometrem s kadencí?

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Tak to pak jo. Tak prostě jenom běžně jezdíš vyšší frekvenci, než já, na mě by 100rpm bylo na dlouhodobou jízdu moc.

                                                0 0
                                                • PKQ  

                                                  Já už to poslední dobou taky moc nejezdím, čím víc jezdím na silničce, tím míň pak jezdím na MTB tychle vyšší frekvence, začínám jezdit spíš silově. Ale mám kámoše, kterej jezdí jenom na horáku a stálá frekvence přes 100rpm je pro něj „no problem“.

                                                  0 0
                                  • MJ24  

                                    já jsem dával 80–87km/h po dobu cca 8 min na převod 44/11 ještě že za tím návěsem se memusí skoro šlapat bo sem si málem vymlátil zuby :)

                                    0 0
              • krokus  

                tomhle inzerátu je docela pěkná porovnávací tabulka. Je tam vidět, že kašpárek na kompaktech zhruba odpovídá druhému nejlehčímu stupni na klasice.

                0 0
              • JakeF  

                Nenapsal jsem běžně, navíc pokud nejedeš rovinu, tak průměrná rychlost na rovinkách je vždycky vyšší, než celková, nicméně po silnicích průměry přes 30 jezdim, 100km tušim 27.8km/h jsem měl a neni to tu žádná rovina, i když velký hory taky ne, prostě Brdy :-). Nicméně řek bych, že prudkostí tu některý kopce proti větším horám nezaostávaj. A nejmenší placka potřeba neni, to už mi spíš začne moc prohrabávat zadní kolo.

                0 0
                • nox159  

                  mi ne ;-)

                  ale tvoje tvrzeni ti nevyvracim kazdy jezdi jinak ;-)

                  0 0
                • Marccoo  

                  Já malou placku moc často nepoužívám,ale jak tvrdím já-je lepší pomalu šlapat než tlačit:)

                  0 0
            • Gorgov  

              hehe jako vtip dobry :D

              0 0
              • JakeF  

                Povídej, co ti přijde divný :-).

                0 0
                • Gorgov  

                  ty zvasty :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Profilová fotka je z Plešivce? Jestli jo, tak se třeba na jaře potkáme :-). I když podle kola asi jezdíš dost a já budu mít před maturitou, ale tak co, třeba mě pak začneš brát vážnějš :-).

                    0 0
                  • JakeF  

                    :-) já si to myslel… Ale neboj, znova na mě už těch 26 minut neuděláš, byl to můj první závod a od tý doby jsem se už o dost zlepšil. Nicméně na to tě porazit bych asi potřeboval pořád hodně štěstí…

                    0 0
                    • Gorgov  

                      takze jezdis chvilku, dostanes 26 minut od pijana na kratkym sranda zavode a jezdis po rovine 36–40kmh? neco mi tam nesedi.

                      0 0
                      • krokus  

                        Něco jinýho je jet takovouhle rychlostní konstantně – anebo chvilku. Na silničce jezdím po rovině tak těch 35. Ale jsem sračka, určitě se dá jezdit mnohem rychleji.

                        0 0
                      • JakeF  

                        Jezdim vážně od letošního jara, rok předtim cca 1000km za celej rok. Před Plešivcem jsem začal trochu jezdit a měl tak kolem 500km, neměl jsem ani cyklistický oblečení, kolo na Deore + Alivio, o nějakejch energetickejch gelech a tabletách se mi ani nesnilo, což se mi ve druhym kole taky pěkně ukázalo v nohách. Od tý doby jsem měl sezónu na zlepšení a ano, jsem schopnej jezdit tychle rychlosti po rovině, Karlštejn od nás jsem dal s průměrem přes 30km/h, stovku 27.8km/h s nějakejma těma kratšíma přestávkama, ale bez jakejchkoliv gelů a podobně. Takže ano, nesedí ti tam rozdíl mýho úplnýho začátku vážnější cyklistiky a sezóny tréninku :-). Jak řikám, uvidíme, jak na tom budu na jaře, ale můj čas bude trošku někde jinde :-). No, buď to můžeš podat jako 26 minut na pijana nebo 26 minut na těsný druhý místo. Konec teorií, myslim, že se někde zase potkáme, na Dobříši jsme se minuli tratí, tak pak můžem zase řešit. Nejsem žádnej profík, jen jsem chtěl říct, že od začátku roku jsem se o velkej kus zlepšil.

                        0 0
                        • Gorgov  

                          no tak to ses fakt zlepsil, jen tak dal, na ty kratky bys dostal jen neco pres 20 minut pravdepodobne, a pritom to bylo delsi(coz je mezi nama porad strasne strasne moc) Ale zas je fakt ze sem spal 4 hodiny a mel v sobe 10 piv, coz to muze trochu zkreslovat:).Jinak pro me clovek co jezdi na biku po rovine 25–40kmh dokaze jet 4h trenink bez problemu na biku promerem pres 30kmh ikdyz tam budou kopce.

                          0 0
                          • krokus  

                            Bez těch piv by ti to určitě tak dobře nejelo:-)

                            0 0
                            • Gorgov  

                              ja si to taky rikam, ale v tom vedru to ke konci nebylo uplne zadarmo:) Kdyz je chladek, muzu jet nasaklej jak houba:)

                              0 0
                              • krokus  

                                Jj, s pořádnou hladinkou bych si pak na ty kompakty docela i věřil. Škoda, že moc nepiju – asi mi nezbyde než zůstat u trojtácu:-)

                                0 0
                          • JakeF  

                            Tak v tom případě nemám takovou výdrž. Jinak Dobříš mě provázela smůla, špatnej stav kola (doma už jsem měl nový díly, ale nechtěl jsem je tam montovat na závod), zbytečný postavení se moc dozadu na start a navíc při sjezdu ze Studenýho vrchu jsem trefil strom ;-). Když bych měl dostat něco přes 20minut, tak ty bys byl mezi 3 nejlepšíma, protože na vítěze jsem měl 24 minut, takže bych tu ztrátu nepovažoval za neúspěch, když srovnáme jak jezdíš a co máš za kolo. Ale neřikám, na tvoje výkony mám pořád ještě co trénovat, což se taky neni co divit, za letošek jsem měl jenom asi 6000km (drtivou většinu ještě bez tepáku a co jsem zjistil, tak dost špatně), ale věřim, že jestli se podaří příští rok nějak skloubit intenzivnější trénink s přípravou na maturitu a povede se nový kolo, tak na konci příští sezóny bych moh jezdit ztráty v jednotkách minut, ale kdoví, pořád je to moc daleko, takže zbytečný teoretizovat a snít :-).

                            0 0
                            • Gorgov  

                              jesli beres ztraty treba na me, tak to bys mohl vymazat uplne, strasne totiz ted piju a delam kulturistiku, coz s dobryma casama na kole moc dohromady nejde:) Ale moje vydrz v tom piti se zas pekne zvysila, vzdy je to neco za neco. Zas sem ale zacal jezdit na trekingu, coz by mi mohlo na dlouhych tezkych zavodech pomoct, uvidime:)

                              0 0
                              • krokus  

                                To s tou kulturistikou a trekingem je vtip? Že se na to nevysereš:-)

                                0 0
                                • Gorgov  

                                  no kulturistika to je trosku nadneseny, ale tak zahekat si ted obcas zajdu, coz s sebou nese i vahovy prirustky, uz sem nabral jednoho peknyho zavodniho bika:) No a trekinga sem si fakt poridil, ale teda celoodpruzenyho!

                                  0 0
                                  • krokus  

                                    Jo tak takovýho trekinga beru:-) Já si představoval krosový kolo s obříma rohama a lucerničkou…

                                    0 0
                    • Pebe  

                      ahá, tak to ty jsi se mi motal před předním kolem v posledním sjezdu :-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        To těžko. Před poslednim sjezdem mě předjížděl nějakej v dresu Toyota, ty jsi mě dojel až těsně před cílem a jak jsem si tě všim, tak jsem tě zrovna nebrzdil :-).

                        0 0
                        • Pebe  

                          tak to jsi si mě dlouho nevšiml :-))

                          0 0
                          • JakeF  

                            Aha, tak to je taky možnost :-). Stejně tě nechápu, jak jsi to moh objet na pevňáku. Já už ten poslední sjezd jel na jistotu, protože mě nenapadlo, že by mě ještě někdo ještě stih dojet.

                            0 0
                            • Pebe  

                              tak já se v prvním kole válel v blátě a rozrazil si koleno o nějakej kámen tam. Chtěl jsem to zabalit, ale když mi při prvním průjezdu říkal že jsem tuším 13. tak jsem jel dál :-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Hmm, no upřímně se ani nedivim, nedovedu si představit jet ten sjezd s pevnou vidlí. Netvrdim, že Gila pruží nějak moc, ale alespoň trochu to pomůže. Já ten sjezd z Plešivce nemám vůbec rád, jak tam jsou všude šutry, i když naštěstí jsem tam měl zatim pády jen bez následků, dva si pamatuju.

                                0 0
                                • Pebe  

                                  já se vyválel na té rovince na začátku :-) , sjezd z Plešivce je na pevné úplně v pohodě…

                                  0 0
                      • karliner  

                        Tak to mi hlava nebere, jak někdo mohl brzdit Pebeho ve sjezdu, když jezdí pomaleji, než bába s nůší :-)))

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nechtěl na XC Dry IIkách riskovat na mokru, když si myslel, že už ho nikdo dojet nemůže?

                          0 0
                        • fousek  

                          To se musim PeBeho zastat, na to ze jezdi na silnicce v terenu (coz nechapu:-), jezdi docela kudlu.

                          0 0
                          • Pebe  

                            to von jenom Mareček popichuje, protože se bojí že ho zaříznu až zase začne pořádně jezdit :-))

                            0 0
            • fousek  

              Bud jezdis malo do kopce, nebo vyhravas zavody. Plesiveckou drzku si jel taky celou na prostredni pilu?

              0 0
              • JakeF  

                Plešiveckou držku jsem ještě v podstatě nejezdil, začal jsem až potom, už jsem to tu psal. Na jaře bude ten výkon už jinde.

                0 0
                • fousek  

                  No tak to zkus objet a dej mi vedet, fakt by me to zajimalo. Z Horovic si to muzes strihnout pres Ostry na rozehrati:-)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ostrý jezdim, teda kromě tý skalky :-). Objet to na čas, jo? No, moh bych někdy schválně, i když určitě nezajedu čas jako při závodě, ještě v chladnu, ale pro představu to asi zkusim, bylo by to zajímavý pro hodnocení, o kolik jsem se zlepšil.

                    0 0
                  • Gorgov  

                    ja tam tu malou teda pekne sazel:)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jo tak, tuhle otázku jsem nějak přeskočil. Ne, na PD jsem to na střední celý nejel, ale co jsem v poslední době jezdil Plešivec od Rejkovic, tak 32/32 i když frekvence těch 90rpm nebyla.

                      0 0
                      • Gorgov  

                        taky jezdit stojky 90rpm je preci kokotina :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Děkuju za utěšení, já žil v tom, že 90rpm je pro dost lidí ideální pro všechny případy, že to je pro tělo nejlepší poměr výkonu a únavy, protože z pohledu těla je jedno, jakou jedeš rychlostí a do jakýho kopce, pokud točíš klikama stejnou rychlostí a stejnou silou, tak by to měla bejt stejná spotřeba energie. Ono já těžko můžu vědět, co je vlastně dobrý, když se sám ještě učim správně jezdit a z každýho takovýhleho příspěvku se učim :-).

                          0 0
                  • ¨MZ  

                    Myslíte, že se to dá sjet po žlutý komplet? Těch pár metrů nad bývalým lomem teda nedám ani náhodou. Šutry, stromy a navíc je to ve svahu… Na HT s chrtským posedem si na to netroufám :-) Jinak zbytek je v klidu, jezdím tam rád.

                    No a PD na prostřední pilu bych taky nedal ani náhodou :-) Na Králi říkal Rybařík, co vyhrál dlouhou, že nejmenší převodník tam měl snad půlku závodu. Zbytečnej tam asi nebude.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Já to zkoušel jakoby zprava (z pohledu shora) a skončilo to neslavně, kolo kolem stromu doprava po směru svahu, já doleva :-).

                      Otázka je, jaký převody měl pak na kazetě. Proti dvojpřevodníku 45/30 s 34 kazetou se ztrácí akorát poslední dva převody. Variantu 42/29 a 36ku kazetu ani nemluvě, tam by ta ztráta byla akorát nejlehčí převod proti klasice.

                      0 0
                      • mates555  

                        shimano dělá i 36 devítkovou kazetu…otázka je odstupňování a váha jelikož je dělaná jako lowend provedení bez duralovýho unašeče…

                        http://www.bikepacking.net/forum/index.php…

                        0 0
                        • Hornet  

                          nuz 425g, 12,14,16,18,2­1,24,28,32,36, urcena pre 29…

                          0 0
                        • JakeF  

                          No, přesně jak jsi to napsal si myslim. S touhle kazetou se ztrácí všechny výhody. Váha se možná dokonce navýší, protože kazeta je těžší, navíc pro dosažení stejnýho rozsahu bys musel dát dopředu 46z místo 42z uvažovanejch, 48 místo klasický 44ky, pro mojí variantu s 45z → 49z, což už je hrozná pila, takže váha zase nahoru, plus k tomu střednímu 29z nebo 30z by byl zase strašnej skok, takže s přehozenim smyku bys musel tak o 3 zpátky na kazetě, aby se zachovala plynulost, jenže takhle řadit nemá s plynulostí nic společnýho… Takže řešení týhle otázky to určitě neni, dokonce i o tom naháhání řetězu by se dalo diskutovat, protože na týhle kombinaci by člověk fakt radši projel až na konec kazety, než řadit přesmykem. Ta 11–34 by k tomu byla dobrá volba, která by hodně lidem stačila se správnejma převodníkama, u XXka by si tu kombinaci našel snad každej, tak třeba se časem 2*10 prosadí i u MTB, třeba ne, podle mě to hlavně rozhodnou výrobci komponentů odvahou prosadit to do nižších sad a riskovat (zbytečnou) nepřízeň neinformovanejch zákazníků.

                          0 0
                    • fousek  

                      Da se to sjet zleva (vic sutru a korenu) i zprava (tam je jediny uskali ten strom, vejit se vedle nej neni upne easy) jinak sjizdet takovyhle kopce s vytazenou sedlovkou do nebes muze jenom blazen. A jezdim to vetsinou na prostredni pilu:-)

                      0 0
                    • marios  

                      MImo závod jsem letos malej nedal, na PD ve druhým kole, na KŠ

                      jsem ho ale dost užil, to bahno bylo vysilující, navíc je tam pořád psychologická rezerva, že máš v záloze ještě lehčí (jedu max.22×24). A ta žlutá nad lomem to je moje noční můra, jsem srab, bojím se stromů a odkloněnýho svahu, možná na nějakým vhodnějším kole by to šlo-viz Fousek.

                      0 0
              • JakeF  

                Tak jsem se tam jel dneska podívat a objel jsem to na prostřední pilu až k tomu krátkýmu sjezdu co je jak se odbočuje z červený, čas ze Lhotky 37 minut, cca 12km a tam jsem prorazil přední kolo, trochu ohnul ráfek a s šokem zjistil, že nemám pumpičku a přitom bych přísahal, že jí v batohu mám. Každopádně ten poslední kopec mám na prostřední placku vyzkoušenej, takže jo, tu trasu bych na 32/32 projel, ale místama to bylo už na hranici a myslim, že v druhym kole už bych tam tu malou placku s radostí hodil. Teď je otázka, jestli by mi stačilo 30/34, já myslim, že jo.

                0 0
      • krokus  

        Třeba s tím kompaktem taky budu jezdit vyšší průměry:-)42 by ale myslím stačilo, 44 je na mě skoro až až.

        0 0
      • Marccoo  

        Nějak pořád nevidím výhodu dvou placek,zkus mě to nějak vysvětlit!

        Váha?

        0 0
        • jIrI___  

          Image? :)

          0 0
        • jonti  

          Min razeni vepredu – min problemu.

          0 0
        • krokus  

          Kvůli tomu jsem založil tohle vlákno – aby mi to někdo vysvětlil:-) Výhody podle mě budou váha a to, že nemusíš tak často řadit přesmykačem. (Bude tě míň bolet palec:-) Nevýhody: zřejmě větší skoky mezi převodovými stupněmi + „kašpárek“ bude asi o trochu těžší. Ale je to jen můj laický odhad.

          0 0
          • Marccoo  

            O to víc tě bude bolet pravý palec :)

            0 0
          • Zerocool  

            váha?:)

            0 0
          • MlokCZ  

            S tím menším řazením mezi převodníky to tak být vůbec nemusí. Může to být klidně naopak.

            Hrozně záleží kolem jakých převodů se budeš nejvíce pohybovat. Pokud to bude někde blízko přechodu mezi 42 a 29, tak řadit mezi nimi budeš naopak více a bude to ještě o to horší, že skok je o malinko větší než mezi 44/32 a tedy při přechodu z jednoho převodníku na druhý, abys zařadil navazující převod, tak už budeš muset přehodit na kazetě o dva převody místo o jeden.

            Já jsem dělal nedávno podobný experiment, jen s jinou dvojplackou a to 22/36/rockringem (já to chtěl kvůli rockringu, jinak bych to ani nezkoušel). Rozsahem převodů pro mě byla vhodná a v celku stačila (to jsem měl ověřené předem, i když ten nejtěžší převod ojediněle chyběl, ale to nebyl hlavní problém).

            Také jsem si myslel, že ušetřím řazení na převodníku, protože nebudu muset řadit vůbec velkou placku. Jenže ušetření řazení velké bylo velmi malé (stejně ji na klasice řadím jen minimálně).

            Zato řazení mezi 22 a 36 se extrémně zvýšilo (oproti řazení mezi 22 a 32) a navíc vzniknul ten problém, že na navazující převod bylo nutno řadit vzadu o dva pastorky. Tedy řazení bylo mnohem horší.

            Takže ve výsledku jsem řadil mnohem více a po pár vyjížďkách se vrátil ke klasice 22/32/44.

            Ty to budeš mít podobné, pokud pro Tebe je vhodná rozsahem převodů dvojplacka 29/42.

            0 0
            • JSt  

              vsecko zalezi hlavne na jaky kolo (pouziti) co namontujes. na fullovi mam rr/36/22 a je to dobry. netreba zastavovat, kdyz ti nahodou spadne retez. u ramu zustane na lozisku stredu, vne klik ho podrzi rockring a pokazde jde snadno nahodit na prevodak smykem. a taky zbytecne neoceses zuby na velke pile. kdyz jsem vozil klasickou trojpilu, daval jsem velkou vetsinou jen ve sjezdu z duvodu napnuti retezu a castecne ochrany toho prevodniku. s 36/22 na smyku neradim urcite nejak vic. souhlas ale, ze po shozeni deklu to chce i o dva, tri pastorky vzadu min.

              naopak na pevnakovi bych se bez velke neobesel a 44/29 spolu s 34 kazetou si dovedu predstavit. obcas by to ovsem bylo zbytecny trapeni :-)).

              0 0
              • MlokCZ  

                U mě to častější řazení na 22/36 bude nejspíš proto, že jezdím lehčí převody než Ty a tedy v pasážíš, kde Ty můžeš nechávat 36tku a řadíš jen vzadu se já dostávám na hranici mezi převodníky a tohle se mi stávalo hrozně často (s 32jkou to akorát vycházelo, že jsem na malou placku schazovat nemusel v takových situacích).

                V tomhle mi před pár lety pomohl i přechod na 11/34 kazetu. Tu jsem ocenil nejen kvůli té 34ce, ale právě také v tom, že mi na prostřední placku vycházelo častěji bez nutnosti řadit malou.

                0 0
        • JakeF  

          Váha, image, nepotřebnost malý placky. Taky si nedáš na kolo rohy, když bys je nevyužil, důvody jsou úplně stejný.

          0 0
        • MJ24  

          výhoda je třeba váha, ale když ji pominu tak výhudu jsem viděl v tom že nemusíš tolik řadit na převodnících. Velká pila je totiž víc ke sředu než u troj převodníku, to znamená že pří zařazené velké můžeš na kazetě jezdit i lehčí pastorky bez vetšího křížení řetězu

          0 0
          • Marccoo  

            Jedinou výhodu vidím zanedbatelnou ušetřenou váhu.

            To křížení je fakt,ale stím ja problém nemám.Nepotřebuji jezdit 44–32.

            0 0
            • MJ24  

              prostě já sem viděl výhodu v tom, že pří závodě pokud byl zvlněný terén tak sem jel pořád velkou pokud to šlo, až když přišel ostřejší kopec tak sem dával 29,

              0 0
            • jonti  

              Na zavodech jezdim na velkou vsechno krome nejvetsiho pastorku, a ten taky nekdy omylem. S dvouplackou to az tak krizem neni.

              0 0
              • JSt  

                s trojprevodnikem se to krizi vic, to je pravda. kdyz ale vidis ze kopec vyjedes na velkou, je lepsi tam narvat spanela nez shazovat dolu v zaberu a riskovat zasukovani nebo pretrzeni retezu.

                0 0
          • krokus  

            To jsem nevěděl, to je dobré.

            0 0
    • JakeF  

      Ještě mám v notebooku srovnání v Excelu (jsem se ve škole nudil) klasiky 44/32/22 + 11–32 s XXkem, klikama myslim 45/30 a 11–36 kazetou. Sem hodim obrázek. Ukazuje to, že ten Sram má ten nejnižší přivod na úrovni nejmenšího vepředu a 2–3 největšího vzadu, což jsou opravdu převody, který na kole nevyužívám nikdy. Ale hodně tam dělá ta 10ková kazeta s 36kou.

      0 0
      • krokus  

        Nevěděl jsem, že se na horáka dá dát i desetikolečko. Ale asi bych ho nechtěl.

        0 0
        • JakeF  

          Novinka od Sramu, zatim prakticky neuvažovatelný kvůli šílený ceně.

          0 0
          • Marccoo  

            Já o ní uvažuji,ale pořád nevidím nějakou řádnou výhodu a hlavně kliky které bych chtěl.

            0 0
          • MJ24  

            už jen ta představa že odrovnám kazetu a musím koupit novou za tu cenu no fuj

            0 0
        • jIrI___  

          Destikolečko je teď novinka a ani to není moc drahá sranda … :-D

          0 0
          • krokus  

            Tak to je odporně drahé. Ale myšlenka je to myslím dobrá.

            0 0
      • JakeF  

        Tady je ten slibovanej graf. Sorry za ten divokej styl, opravdu jsem se v tý škole nudil :-).

        0 0
        • JakeF  

          Navíc je vidět, že ten poměr už potom neklesá tak rychle, takže 32/32 vychází mezi 3–4 největšim na 22z, což nevim, vy, kdo používáte ten nejmenší převodník, jak často chodíte na 3 největší kolečka?

          0 0
          • jIrI___  

            Nejmenší převodník a největší 3 pastorky mám víc než často :-D

            0 0
          • krokus  

            Ale jo, když je kopec hodně prudkej (třeba okolo 20 procent), jdu klidně na kašpárka. Nicméně o trochu těžší převod bych ještě asi utáhl.

            0 0
        • krokus  

          Díky, zajímavé.

          0 0
          • JakeF  

            Hlavně je to 45/30, teď si vezmi, kdybys tam dal těch 42/29, tak se to ještě posune o kousíček dolů. Ale zase si všímej spíš těch 34z, to XXko asi neuvažujeme…

            0 0
        • jIrI___  

          Máš tam hlavní nedostatek – chybí popsané osy. Jinak ale pěkné :)

          0 0
    • jonti  

      Podle me na nezavodni kolo v soucasnosti nesmysl.

      0 0
    • Daf  

      Jako výhodu bych viděl pár ušetřených gramů. Nevýhoda je v tom, že zřejmě vyjedeš míň kopců, než doteď ;) Já bych do toho nešel. Přijde mi to vhodný na závodní XC kolo pro jezdce, který ví, že si to může dovolit.

      0 0
    • Hornet  

      K tej malej placke, jazdim ju velmi malo(skoro vobec), pouzivam najlahsi 32/32, ale ked je teraz taky namoknuty teren a plno listia, je mi dobra aj mala. Takze za seba by som ju nechal, ale pokial je niekto hodne silovy typ, ma to opodstatnenie. Co mi viac nevyhovuje, je kazeta 11–32, na zaciatku horsie rozlozenie, asi by som skusil 11–34, ale hodila by sa 12–34. Neviem ci okrem xtr je taka v pouke.

      0 0
      • Blade  

        V čem má 32z kazeta horší rozložení oproti 34z?

        0 0
        • Hornet  

          Nuz zaciatok 11–12–14 a 11–13–15, nejako mi to odstupnovanie viac vyhovuje, nemusi kazdemu :-)

          0 0
    • Charles2k  

      Kde se dají za rozumnou cenu sehnat kliky 44–29? Jaká značka?

      Ty SRAMy 45–30 jsou sice pěkné, ale drahé.

      Já nejmenší kolo prakticky vůbec nepoužívám, zařadil jsem je snad jen 3 krát v životě. Vše co potřebuju, vyjedu na 32–32, když je to strmější, tak spíš je už problém blbá geometrie kola/těžiště. Naopak min. 44 je pro mě nutnost. Než se přesunu někam do terénu, jedu třeba i dlouhou dobu po silnici a řadím 44–11 velmi často. Měl jsem kdysi 42 a nestačilo. Spíše jedu silově.

      0 0
      • Pebe  

        podle mě od jara budou asi nejlevnější FSA Afterburnery

        0 0
      • MJ24  

        já jsem vozil 4 roky staré cannondaly stály mě něco přes litr na octalink osu, ještě vím o jedněch v brně

        0 0
      • tmax  

        Neviem, aké máš kľuky, ale ja mám SH LX HT II a uvažujem o tom, že zhodím 22 a 32 z. prevodníky, 44-ku nechám, no presuniem ju na pozíciu 32-ky a namiesto bývalej 22-ky hodím 29 z. napr. od Gebhardta. Rozteče sedia, by očko do rámu píliť nebudem. :D Čo vy na to? Túto alternatívu vo mne prebudil Žigo z mtbikera, nech nie som za chytráka…

        0 0
        • JakeF  

          Jde to opravdu takhle snadno? Tak to bych o tom začal i uvažovat, alespoň to vyzkoušet, cena za jeden převodník, byť Gebhardt by mě už nevytrhla a moh bych vědět, jak uvažovat pro nový kolo. A neměl bych už výčitky kvůli křížení řetězu na velký placce.

          0 0
          • tmax  

            Nemal by byť problém, Rozteče sú rovnaké (44 a 32), pre 22 máš tuším 64, a Gebhardt výjde na cca 550 Kč. Akurát si treba očkom pozrieť, či keď príde veľká píla bližšie ku stredu, nebude zavadzať zadná stavba. Detto aj pre novú „malú“. Na mojom ráme to vyzerá v poho. Chcel som to rišiť už teraz, no najprv kupujem sedlo, to je podstatnejšie.

            0 0
            • JakeF  

              Hmm, ale bude to vypadat hnusně na XTčkách, jak to bude odsazený od kliky, že?

              0 0
              • tmax  

                Je to možné. No každopádne je to vcelku dobré a lacné riešenie, ako si vyskúšať, či je 2-prevodník to pravé. Keby som nebol lenivý, tak by som to nasucho skúsil s tým prehodením a cvakol by som to, ale nechce sa mi. :)

                0 0
          • Vilém  

            Jo jde to a navic se ti zlepsi retezova linka. Jen ty kliky pak vypadaji divne.

            0 0
            • JakeF  

              No, s řetězovou linkou bych to potřeboval jako sůl, v poslední době to prasim šeredně, byť ještě nedávno jsem neřadil na velký placce přes 4. kolečko, teď jsem začal jezdit víc frekvenčně, takže normálně vzadu kolem 3. kolečka, když přijde kopec, tak jak řadim postupně, tak to shazuju jenom vzadu, abych udržel rychlost. Nakolik křížení řetězu opravdu škodí nevim, ale ten můj postup určitě nebude ideální… Takže když dopředu vezmu Gebhardt Standart převodník, Klasic technology, rozteč 64mm, počet zubů 30, tak to nasadim místo mýho 22z XT převodníku a 44ku posunu na pozici středního? Kolik jsou tak ceny toho 30z Gebhardtu a případně i velkýho 45z?

              0 0
              • Vilém  

                Jo je to tak jak si predstavujes. Misto 22z bys dal pozadovany pocet zubu, treba 29(30), misto stredniho pouzijes 44z. Na misto toho 44z bys moh dat treba jeste rockring, aby to lip vypadalo. Gebhardt bohuzel uz na strankach nema cenik, takze soucasne ceny netusim.

                0 0
                • krokus  

                  Blbej dotaz: co je to ten rockring?

                  0 0
                • PKQ  

                  ale tím, že tam dáš rockring úplně ztratíš ten váhovej bonus , kterej dostaneš , když sundáš malou placku… pak už budeš fakt jenom pozér co jezdí 2placky :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Zlepšení řetězový linky pořád zůstává, u mýho kola je to daleko výraznější rozdíl, než váha malý placky. Ale jinak souhlas, já bych tam rockring taky nedával.

                    0 0
                • tmax  

                  cenník

                  0 0
                  • tmax  

                    Jo a ešte k tomu postupu:

                    Zhodíš stávajúcu strednú (32) a malú (22) placku, veľkú posunieš na pozíciu strednej (totožná rozteč 104mm). Nový malý prevodník dáš na pozíciu malej, kde je rozteč 64mm. Gebhardt robí pre tento rozmer píly v rozsahu 21–32z. No a bacha na to pílenie do zadnej stavby. Ja mám TFS-kovú Meridu z 2006. a na ňu to pôjde v pohode (by očko).

                    Výhody vidím okrem štandardných (pre 2-pílu: menej radenia, viac sa dajú jazdiť ľahšie prevody na veľkej bez kríženia reťaze) v tom, že ušetríš. U mňa tak isto vyhráva toto riešenie preto, lebo sa mi pozdáva Shimaňácke riešenie kľúk HT II – s ložiskami nemám problém, rýchlo a ľahko sa to servisuje. Nevýhodou môže byť ten dizajn.

                    0 0
                    • jonti  

                      specialne sruby do prevodnikov alebo podlozky na miesto velkeho prevodniku?

                      0 0
                      • JSt  

                        …nebo vzit stavajici srouby na brusce ;-)

                        0 0
                      • tmax  

                        Keďže mám na poličke nepoužité LX kľuky, keď prídem domov, spravím výmenu veľkej za strednú, no a namiesto 29z. tam bude štandardná malá. A hodím foto.

                        0 0
                    • tim  

                      Vzadu kazeta 11–34z.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jak je široká ta podložka pod šroubem? Nevypadá to tak hrozně, jak jsem čekal.

                        0 0
                      • tmax  

                        Super, ja som to nestíhal včera. Koľko zubové sú to prevodníky?

                        0 0
                        • tim  

                          44/28z, tl. podložky pod šroubem (Al a2z) mevím přesně, je to ale cca 2mm.

                          0 0
                      • Marccoo  

                        žádná krása,ale hrozně to nevypadá

                        0 0
        • MJ24  

          může se ale vyskytnout problém, že když dáš 44ku na pozici 32ky tak ti ty velká pila bude dřít o zadní stavbu na to bacha

          0 0
          • MJ24  

            jo a taky na těch LXkách máš na nejmenší placce rozteč tuším 64mm a na to se vleze maximálně 28 zubů, 29 zubů je jen na rozteč 94mm

            0 0
          • Hornet  

            Joo, treba to dobre pozriet, zalezi ako je prehnuta dolna vzpera, teraz som to pozeral na GT a mne by to voslo(vychadza medzera asi 3mm), ale urcite to robit nebudem. Myslim, ze by to vyzeralo dost skaredo :-(

            0 0
            • MJ24  

              ještě by to šlo asi nějak poladit těma podložkama mezi rámem a miskama ( pokud tam nějaké jsou, záleží na klikách)

              0 0
              • Hornet  

                Snad jo, keby inac neslo, tak dat 42, ale to by uz nemuselo vyhovovat zmenenemu ucelu.

                0 0
                • MJ24  

                  ta 42 bude mít jen o malinko menší průměr tím si nepomůžes moc, hodně bude záležet na tvarování té zadní stavby

                  0 0
                  • Hornet  

                    Joo, to je dolezite, pri niektorych ramoch bude problem, mne by to voslo.

                    0 0
    • JSt  

      jen se zeptam, protoze od prvniho otevreni vlakna se mi zda, ze tu dochazi k dezinformaci…

      dvoupile na bajku se rika kompakt? podle me je to dvoupila na bajku a tim to hasne. kompakt jsou silnicni prevodniky 50/34. nebo ne?

      0 0
      • kubad  

        ano máš pravdu,

        Compacty jsou silniční kliky s roztečí 110mm :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • krokus  

        Asi moje chyba, v tomto vlákně jsem to tak označil jako první. Někde už jsem to ale takhle použít viděl – zřejmě tedy chybně.

        0 0
        • krokus  

          Teď jsem si uvědomil, že je to i v názvu vlákna – takže viník je jasný:-)

          0 0
          • Veeteck  

            Mas to oznaceny dobre, driv se na biky davali petipackovy kliky 110/74 (standart) a 94/58 (compact) – na ty se prave davali prevodniky 44/29. Ja teda v oznaceni nevidim problem :)

            0 0
    • ELx  

      Kdyby se někomu doma válel přebytečný,ne­použitelný,zni­čený,sjetý převodník 44zubů XTR(970), tak bych mu od něj za symbolickou cenu pomohl.Dík

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.