Ahoj, chci ze zeptat, zda jste s nimi měli nějaký konkrétní problém. Napadlo mně, zda jejich cena není třeba dána mimořádnou kvalitou…Mám jich totiž plné kolo a nemám s nimi dosud žádné zkušenosti. Díky
Ahoj, chci ze zeptat, zda jste s nimi měli nějaký konkrétní problém. Napadlo mně, zda jejich cena není třeba dána mimořádnou kvalitou…Mám jich totiž plné kolo a nemám s nimi dosud žádné zkušenosti. Díky
jejich cena není daná mimořádnou kvalitou :-)
ale marketingem
Tohle jsem nechtěl slyšet, byť si to myslím také :-)
naprostý souhlas, je to předražený šíleně na to co to má za vlastnosti.
Je možno,prosím, trochu konkrétněji? Jaké jsou ty špatné vlastnosti a nač bych si měl dát obzvláště pozor? Případně vlastní negativní zkušenost? Děkuji
konkrétně je to v dané cenové relaci extrémně těžký, na to, že to jsou XC komponenty.
Osobně mám špatnou zkušenost s odolností jejich pláštů na XC. vozím i představec – tam ale není co pokazit.
Díky. Ty pláště vozím také a to, že se brzy sjedou, mně jen těší:-). Spíše mám obavy z zapletených kol Race Lite Tubeless ready. Tam už by byla případná další investice zásadnější. Měnil bys je? Případně za jaké nejbližší cenově a lepší? Díky
Extremne tezke to teda neni.Riditka RL Big Sweep 620mm maji 167g,napriklad WCS alu 660mm maji 230g.Predstavec RXL 90mm ma 125g,WCS alu ma taky 125g,ale v delce 120mm.Tezke je sedlo RL-270g,sedlovka RXL carbon 400mm ma 231g(prumer).Gripy Bontrager jdou rychle pryc,treba ODI vydrzi daleko vice.Plaste za moc nestoji(XDX nedrzi v zatackach,XR1 nic nevydrzi).Problemem jsou zapletena kola Bontrager-praskajici rafky,kazove zadni naboje.Bontragerem jsem mel osazeno Superfly,ale postupne se dilu s velkym B zbavuji:-)
spíš jsem myslel že je snadno řízneš, takový ty menší šlincy kolem 5–10mm, který už nezalepí tmel, ale pořád to není na vyhození.
v podstatě to jsou obyčejný kola na základních nábojích od DT swiss, který ještě nemají rohatky, což je důvod proč kupvoat DT swiss. Ve váze 1920gr za pár pořídíš dneska cokoli a vzhledem k tomu, že tubeless z těchto kol dělá jen páska a ventilek, můžeš takto udělat tubeless z čehokoli.
netuším kolik je oficiální prodejní cena těchto kol, tipuju někde kolem 9 tisíc :) ale v reálu je na bazaru nejetý prodáš max za 5 tisíc, ale reálnější to je okolo 4
ted jsem si navíc vzpomněl na prasklou X lite sedlovku – použití závodní MTB – praskla podélně, vozím ji ted na silnici zasunutou prasklinou do rámu :)
Ktera kola Bontrager mas konkretne na mysli?Z tema plastema jsem to myslel,ze moc nevydrzi ani co se tyce najetych km,ani odolnosti.Treba na dlouhem Salzu jsem mel 3 defekty(Bontrager XR1),fakt plaste dobre tak na cyklostezku:-)Naboj Bontrager jsem na silnicce vyhazoval po roce,na Superfly odesel po 3 mesicich,nastesti mi to zreklamovali!Hmotnost 29er kol RXL je o 150g vyssi nez 29er American Classic,a to maji AC 32 spic oproti 28 u RXL.Sedlovka mi zatim nepraskla!!:-)
bontrager predrazeny, tezky a nic nevydrzi.
plaste xdx – za mokra se rovnaj jizde na lede
kola rhythm pro scandium – reklamovano asi 5× – lozisko u kazety se vymacka do plaste naboje a pak ma cely kolo vakl jak pes – neda se na tom jet, kotouc drhne vo desky.
alu seldovky vohly asi tri
tachometr bontrager – za tyden se cas zpozduje o cca 10min
rafky bontrager jsou delany asi z tvarohu
kamos koupil hoo koo e koo, kde sou naky low end rafky – asi bontrager duster ci co. po vyvrtani der na draty se s tim borci nemazlili a nechali tam vsude spony.
plast bontrager jones ar (takovy ty velky spunty) – bok z papiry, behem prvniho vejletu na slapech s nim, skuba 5 cm
No,jo,nechtel jsem to rict tak tvrde.Bontrager je proste znacka,ktera se tvari kvalitne,ale opak je pravdou.Myslim,ze osazeni B. je slabinou kol Fisher a Trek,tady ma Specialized nebo Scott jasne navrch se svymi komponenty.
jj kvuli tem kolum prej loni nekoho z bontrageru vykopli:-)
Zajimave,ze driv je ale udelat dobre umeli.Kamos je ma na Treku 8500 asi z roku 2003,jako treninkove kolo ho vyuziva dodnes,s koly B. nema problem.Zato ty na Treku 8500 z roku 2008 nebo 2009 jiny znamy uz 2× praskl,reklamoval.29 palcova kola Bontrager jsou kapitola sama pro sebe-rafky podelne praskly 90% lidi,co je meli-„nastesti“ se tak deje pozvolna,neni to naraz.
aspon na hezky modely 2011 zacli davat dtcka:-)
abych jen nebulel, rada rhythm (nemyslim kola, ale ridla, predstavec, sedlovka) se tvari zatim v klidu.
konkrétně jsem psal o Race Lite tubeless
Mé zkušenosti jsou naopak OK…na superflyi jsem měl RXL a v pohodě (váhu neřeším…tedy srovnání v desítkách gramů), na zimáku mám RL a na silničce Select a Race a nikdy žádná reklamace.
Díly jsou podle mě slušné držáky…a to vyjíždím v zimě, jezdím dlouhé maratony a s kolem s moc nemazlím, tj. neumývám, neleštím.
Takže jsem asi šťastný bajker. :o)
To se tedy divim,s jezdenim jsem na tom podobne jako ty,ale zrovna naboj Select na silnicce byl totalne na prd,pri dotazeni upinaku kolo drhlo,pak jsem strhl orech,za necely rok jsem vyhazoval cele zadni kolo,koupil nejlevnejsi zaplety od Specialized a ty slouzi 3 roky bez sebemensiho problemu.Kola RXL jsem daval co chvili dosponovat,centrovat,ale furt mi pripadly mekky jak houba,pak vznikla vule na orechu,nastesti mi to vyreklamovali za nove zadni kolo.Vaha zadniho RXL je 1020g oproti 890g Amer.Cl.,a to je tuzsi to AC.
Hm, pri vyberu novejch komponent bych se po bontrageru nedival, a to kvuli vysponovane cene (max sedla, nektery kousky se mi fakt libi), ale na seriovkach mi zas tak tragicky neprijdou…
Rodla, predstavce a sedlovky jsou o trosku tezsi, ale zase tuhy.
Kola vozim druhou sezonu, jednou praskl zadni rafek, uspesne vyreklamovano. Vyplet jsem musel dotahovat jen jednou, na zadnim (vazim 90 az 100). Lozisko v zadni nabe uz asi bude potrebovat vymenu, ale jinak ty kola mam za drzaky. Tubeless bez problemu.
Plaste nehodnotim, tam mi pripadne vse co neni od Conti nebo par jinejch vybranejch na hovno. Ale verim ze jako bezdusaky bez tmelu by mohly prekvapit.
Myslim ze Bontrager vystihuje presne charakter Treku a GF, kola staveny spis na tuhost nez hmotnost, s „lehce“ nasponovanou cenou :)
Je to vcelku otázka, do RXL ještě není ta cena přestřelená až tolik, když vidím, za co jsou v kameňáku, tak spíš naopak. XXX už je zase vcelku ultimátní řada a ty ceny jsou v nebesích :).
Co se týče mých zkušeností: Sedlo RL nic moc, ani kvalita, ani váha. Barva na ližinách není dobrý nápad, hodně lidem se rychle ošoupaly popisky, já ohnul ližiny (uchycení mimo limit, pád).
Sedlovka RXL: Pro mě není, má ne úplně ideální zámek, měl jsem moc malý offset, takže jsem vozil sedlo nadoraz vzadu a když jsem na to prudce dosedl, tak jsem nahnul sedlo dozadu, například v Prachaticích jsem tak dojížděl 2/3 závodu… Nic moc :). Výměna za K-Force pomohla, ale to je zase jiná cenová kategorie. Kdybych měl tu verzi s 20mm offsetem, tak se to ale pravděpodobně nestalo.
Představec, řidítka: OK, bez problémů, až se mi zase dostanou do ruky, tak musím prohlídnout, jestli tam není prasklina, ale kdyby jo, tak jím to s klidným srdcem odpustím.
Kola: Asi nejzajímavější část. S originální Bontrager páskou výborná kola na NoTubes. Váha není zázrak, ale když člověk nebere doporučenou MOC, tak to pořád jde. Vozím přetažený výplet, žádné povolování nepozoruji, ráfky vydrží dost, proti rozcentrování docela odolné. Moje náboje zatím ok, i když nějaké to bahno zažily, ale obecně je to docela průšvih, 2011 modely už by to měly mít vyřešené.
Co se týče plášťů (vozil jsem XR1), tak zpětně docela spokojenost, odolnost o třídu výš, než stejně těžké Schwalbe, na suchu opravdu rychlé, na mokro to není ideál, ale taky se dá. Nicméně docela rychle se sjedou, kolik je MOC nevím, ale favorit cena/výdrž v pláštích pod 450g to nebude :).
Jo a ještě jsem zapomněl, košíky RL a RXL jsou hodně super. RL za cenu provařených Elite Custom Race nabídne lepší funkci, RXL je krásný, na karbon i levný a za celou sezónu mi z něj 0.7l nebo 0.8l (kolik to vlastně vozím? :)) flaška tuším nevypadla, u Elitu to bylo skoro na denním pořádku, když se tam dala plná 0.7l.
Ty pláště mě fakt nezaujaly.
Přijdou mi děsně uzký, pokud nejsou dobře naoufklý, tak při 2 atm jsme na nich píchl v rozmezí hodinky jízdy (kamenitý sjezd)a nezdá se mi, že by držely na ničem jiném než asfalt.
Taky to nejsou pláště, co by měly nějak výrazně držet, ale jet :). Kolem 2atm.? Neprocvak jsi spíš duši? A když váží 440g, tak od nich člověk těžko může očekávat nějakou výjimečnou odolnost, proti RaR mi přijdou výrazně odolnější a o trochu rychlejší, s gripem někde mezi FF a RaR.
XR1 jsou fakt rychle plaste.Treba na letosniho sucheho Drasala byly idealni,je tam hodne asfaltovych prejezdu,kde se mi darilo samotnemu dotahovat stridajici se zavodniky ve skupince:-)Ale jak XR1 potkaji mokro,blato,tak konci.Sjizdi se docela rychle,odolnost vuci defektum je spatna,ale umerna hmotnosti plastu.
a přišlo to jen mě, nebo se vám taky nezdá, že to je 2.0? Protože opticky s pythonem nebo michelinkou to vypada o dost užší… ale neměřil jsem to.
Stejna zkusenost. Kokpit, rafky, vyplet, tezka pohoda. Jedinej problem naboje a ty stejne dela nekdo jiny )Sh, DT,..). Ja 85kg zive vahy, celorocni jezdec na pohodu temer vsudma kde se da.
Ahoj, na mém treku 8500 r.v. 08 mám již třetí zadní výplet(RL). Pokaždé mi ráfek podélně praskne. Vždy vyřešeno reklamací. Doporučuji kola prodat a koupit něco pořádného. Bontrager mě velmi zklamal.
Zdar Vito!Ja tu nedavno psal,ze kamosovi praskl rafek RL 2×!A ono to bylo 3×!:-(V 29" verzi to praska jeste casteji,az ty RXL 2010 nepraskaji(prej).
No tam se zas vysere nába…2×:)
to ty kola neprodáš … :)
Tak to teda vypadá zle…
RXL 29er 2010 prej jeste nikdo kvuli prasklemu rafku nereklamoval,problematicke byly RXL 08,nyni se jmenuji RL.Mne vznikla ta vule na orechu u RXL mozna proto,ze jsem jezdil s nedotazenou kazetou nebo malo dotazenym upinakem(tvrdil mechanik),nebo proto,ze jezdim silove,furt ze sedla.
OK :o)
a nebylo to spíš proto, že to jsou mrdkový komponenty ? :)
Bontrager je urcite super kvalita!Vzdyt to jezdi Lance!!:-)
No já ti to říkal někdy na jaře :o)a když jsem přezouval na bezduše před Salzkammerem už byl načatý i třetí :o)) Zatím drží ale další sezonu nedá.
Mám kola RL (2008) a nic moc. Když jsem zjistil jejich ofiko cenu, tak mi spadla brada, brutálně přestřelené. Ráfky měkké (zadní už vyměněn za FastDisc) a těžké, náboje taky těžké (s těmi ale zatím žádný problém). Dobrovolně bych si komponenty od téhle značky na kolo nekoupil.
Ta naba je fakt tezka!Ja navazil podobnou cifru silnicni nabe Bontrager Select,mne ale nevydrzela ani sezonu:-(Hmotnost sedlovky muze mit sedlovka+sedlo..
Kola Bontrager jsou fakt špatné. Buď praskne ráfek nebo odejde ořech. fakt hrůza. Se silničními koli mám taky problémy. Ihned po koupi nového kola to chce Bontragery sundat a prodat(ještě nepoužité).
Jak to tak čtu…tak je pro mě bontrager čím dál tím víc méně a méně dobrá investice…:o(
To ne!U tech mych kol to byla vada jedineho kusu!:-)Navic u me dostane material fakt pokourit,pokud nekdo pise 5000km,2 roky provozu,tak ja mohu temer rict 5000km,2 mesice provozu..Takze jeste ve spojeni s malo dotazenym upinakem nebo kazetou,razenim v tahu,silovou jizdou a par zavody v bahne to ten orech odesral za pouhe dva tri mesice.S rafkama jsem u RXL 2010 problem nemel.
Zas tak hrozný to neni. Pokud nefoukáš nějaký šílený tlaky, tak ty ráfky docela dost vydrží, náby se nerady viděj s bahnem, ale je to loterie, mně vydržely celou sezónu naprosto bez údržby, nezadrhávaly ani po bahnitejch závodech. S tím prodejem je to problém, neprodáš je za moc ;-).
Ta sedlovka je 31,6×400 mm, takže to tu hmotnost trochu omlouvá :). Náby si prý Bontrager nechával/nechává dělat u DT, jen dají jinou nálepku. Co je na tom pravdy ovšem netuším, zas tak moc jsem se po tom nepídil.
Mám zapletený kola Bontrager Rhytm Elite a musím říct, že jsou to nejlepší kola který jsem kdy měl.Mám je 2roky, 5000km, celoroční provoz. Ořech bez problémů a vůbec je necentruju, prostě drží…
no Bontrager je obecně jenom lepič nálepek.
Ale :). Paradox je v tom, že ty DT náby byly v pohodě a dokonce to na nich bylo napsaný, větší problémy jsou tušim s posledníma dvěma ročníkama, který už si dělali sami. 2011 modely už by to měly mít vyřešený.
Bontrager nedělá nic sám.
Ale některé věci si nechává dělat i upravovat.
Takže z toho vznikají prasárny jako DT nába s praporkama apod.
Některé věci si nechává kvůli designu nebo ceně opravovat.
Takže určitě ne vše s nápisem Bontrager je sehnatelné s nápisem jiným.
tak tak, dají se najít i náby Chris King s logem Bontrager :-)
to říkají všichni před novou kolekcí, že problémy jsou vyřešený.
kdyby to neřekli, můžou se rovnou poslat do bankrotu. V praxi je to tak, že možná změní detaily a modlí se, aby to nebyl takový ******* jako loni :)
Já ani nevim, co Bontrager oficiálně tvrdí, pochybuju, že vůbec přiznali, že tam byl problém na jejich straně :). Ale byl tam nějak problém s nerovnoměrnym zatížením ložisek a na vyřešení toho by nejspíš měla stačit fakt jen kosmetická změna, zatěsnění dneska už neřeší snad nikdo. Ale tak uvidíme, já neměl s letošníma žádnej problém, v týmu co vim, tak kromě ložisek taky žádnej problém. Ale je fakt, že už nás moc Bontrager kola nevozí :).