komponenty pro rekreačního cykloturistu

74 nepřečtených
  • Berry17

    Ahoj, asi před 2ma roky jsem se rozhodl, že to zkusím z kolem a protože jsem nevěděl zda mi to vydrží a chytne koupil jsem si na zkoužku „jeté“ Rock Machine Unlimited na Aukru za 6000kč…(r.v.2000,30500k­č). Přiznám se, že jsem o kole nevěděl vůbec nic a vybíral jsem ho více méně podle vzhledu. A má prosba na Vás zkušené bikery? Rozhodl jsem se letos o celkovou výměnu všech komponentů. Zůstává a stavět budu jen na vydlici (Marzocchi Bomber) po servisu,rámu Alu 7005 double butted, který je stále ve výborném stavu a zapletených kolech. Sedlo, sedlovku, hlavové složení, řidítka, představec jsem si vybral od Ritchey. S otázkou brzd (jen V-Brake,kotouče nelze), výběrem řazení, klik, kazety a řetězu se obracím na Vás. Jsem s toho totiž trochu na rozpacích. Už 2 dny si tady čtu na fóru věčnou debatu jestli Sram či Shimano ale mě ani tak nejde oto co je lepší, většinou jste tady i závodnící což já takové ambice už jistě mít nebudu. Mě jde spíš oto jaká řada je pro mě a mou charakteristiku vyjížděk vhodnější… můj roční odhad najetých km je okolo 2tis. km., většinou pohodlé tempo po více méně zpevněných stezkách s občasným odbočením mezi kořeny, nic extrémního. Nejde ani tak o ušetření nějaké té koruny ale proč když daný komponent a jeho vlastnosti nerozeznám a neocením. Já si podle přečtených článků z Vašich zkušeností navrhl toto …

    brzdy Single Avid Digit 7 … 1190kč

    brzdové páky Avid Single Dial 7 … 418kč

    řazení Sram grip X7 … 499kč

    přehazovačka Sram X7 … 790kč

    přesmykovač Sram X7 … 390kč

    kliky Shimano SLX M660 … 2250kč

    kazeta Shimano SLX MG-61 … 567kč

    řetěz Shimano HG-73 (3ks) … 949kč .. celkem 7053kč(kupkolo.cz)

    předem děkuji za Vaše odpovědi, rady a názory …

    0 0
    • felix.org  

      Nacpat do 11 let starýho kola, koupenýho za 6k, dalších 7k (se sedlem, sedlovkou atd. aspoň 9k), je hodně velká blbost. Základem kola je rám, vidlice a kola. Takový SLX kliky budou na tom kole působit úsměvně…

      0 0
    • Lenka.05  

      Je otázka, kolik jsi ochoten celkově investovat. Já bych na takový letitý kolo nic nového nenakupovala. Nacpeš do toho desítku a pořád to bude starý střep. Když přihodíš pár peněz, dala by se zrealizovat nějaká ekonomická stavba, např. uživatel Majkee by ti mohl něco nabídnout :)

      0 0
      •  

        No pokud vyloženě nelpí na každé koruně (píše že ne), tak je stavba opravdu nejlepší nápad, radost bude hned o něco větší a třeba se pak i ty ambice změní :)

        0 0
        • La Piér  

          Doporučujete člověku, který kolům nerozumí, aby si bike postavil? To není dobrá rada.

          Radši si pár kaček přihoď a kup něco nového.

          0 0
          •  

            To néé. Aby si ho nechal postavit.

            0 0
            • La Piér  

              I tak. Stavět bike na míru má (podle mého názoru!) smysl jen pro člověka, který přesně ví, co a proč chce a nenajde to v nabídce hotových biků, pro gramaře, pro designové detailisty…

              Pro člověka, který není nijak náročný, nemá přesné požadavky atd., je to IMO jen komplikace.

              0 0
              • Weremos  

                Ale to není jen o tom.Když mu někdo to kolo poskládá i s jeho minimálními požadavky bude na 99% lepší než kupované kolo za stejnou cenu,pokud by teda někde nebyla nějaká extra nabídka.

                0 0
                • La Piér  

                  A pozná dotyčný, že to kolo je lepší? Tak to myslím…

                  0 0
                  •  

                    Možná nepozná hned, ale my ostatní víme že je lepší a nenecháme ho si vybrat nějakej šrot s XCM vidlí na Aceře. :P

                    Počkáme až se vyjádří třeba majkee, co by se dalo.

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    I kdyby to nepoznal, tak proč by měl dávat svoje peníze za hůře vybavenou sériovku?

                    0 0
                    • La Piér  

                      Už jsem to napsal: Pro člověka, který není nijak náročný, nemá přesné požadavky atd., je to IMO jen komplikace.

                      0 0
                      • Martin  

                        naštěstí je to jenom YO :)

                        0 0
                      • Kubiczech  

                        Jaké konkrétně? Sedneš k počítači a místo abys dal kolo do košíku, tak si vyměníš pár emailů se stavitelem. O kolech v podstatě nemusíš mít páru a máš ušetřeno x tisíc.

                        0 0
                        • La Piér  

                          Jsou lidé (a není jich málo), kteří v tom tu přidanou hodnotu nevidí.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Těch je bych řekl většina. A pak brázdí silnice na pláštích Velociraptor nebo Nevegal…

                            0 0
    • Azmir  

      Nemá to cenu do toho investovat.

      0 0
    • rbcrx9  

      Raději přidej nějakou korunu a kup nové kolo, takhle to bude stále jen starý vehikl, byť s novými komponenty

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Singlespeed  

      Brzdy za litr je totální úlet. Ber raději Deore za 451 Kč nebo Single Digit 3 za čtyři kila. Funkce je od těch drahých nerozeznatelná. Stejně tak vem brzdové páky FR5 za 212 Kč. Lehčí a levnější než SD7, funkce vynikající, skvěle padnou do ruky. Kliky Deore jsou taky naprosto funkčně stejné jako 2× dražší SLX, liší se jen oněco vyšší hmotností. Brát řetěz HG-73 se taky nevyplatí. Ber HG-53, funkce, výdrž ta samá, ale je jen za dvě kila. Za tvůj rozpočet si to osadíš pohodlně desetikolem! (přehazku a přesmyk můžeš vzít ty samé SRAM 1:1 9-speed, kliky Deore (1250Kč) , k tomu řazení Shimano SLX Dyna-sys (890Kč) , kazetu 10-speed za 799 Kč a řetěz HG74 za 3×399 Kč. A dělá to dohromady necelých 6000Kč i se třemi řetězy HG-74, jestli správně počítám.

      0 0
      • scota  

        Já jsem si loni koupil na starého Rockmachina XT brzdy a jsou velmi dobré:

        http://www.kupkolo.cz/…70_3034.html

        0 0
        • Vilém  

          Jestli XT nebo Deore je v tomto pripade naprosto jedno, brzdit budou stejne.

          Nejdulezitejsi jsou stejne spalky.

          0 0
          • prvniodkonce  

            To vůbec není pravda, na čelistech hodně záleží.

            0 0
            • Vilém  

              kdyz myslis:)

              Jeste bych poprosil o nejake konkretni priklady.

              0 0
            • JSt  

              snad se tu nebavime o plastu :-)). od alivia vys nepoznam rozdil O:-).

              0 0
            • La Piér  

              Ani tak moc ne. Větší vliv na účinnost véček má jejich správné nastavení včetně pečlivého seřízení dosednutí špalíků na ráfek a potom také tuhost navářek na vidlici / rámu.

              0 0
        • La Piér  

          Véčka z logiky věci nikdy nemůžou být velmi dobré brzdy :-).

          Ale pravdou je, že mnohem důležitější než jestli XT nebo Deore je správné nastavení brzd a vhodné brzdové špalíky. V dobách, kdy jsem véčka jezdíval, platilo, že originály stály za prd. Standardem byly šedivé Kool-stopy, ale jak je to dnes, to netuším…

          0 0
    • Berry17  

      Děkuji za reakce asi dostávám fakt nový nápad ale vysvětlete mi proč má být rám starý 11 let (Alu 7005 double butted)ve výborném stavu a který mi sedí i svou geometrií nazýván starým vehiklem. Včem se liší nynější alu rámy od těch starších? Díky.

      0 0
      • La Piér  

        Tipuji na poměr tuhost / hmotnost, která bude u dnešních rámů lepší.

        Roli může hrát i „stárnutí“ hliníku a tím změny jeho vlastností.

        A pak samozřejmě hrají roli subjektivní a irelevantní hlediska typu radost z nové věci, design atd.

        0 0
        • blaza84  

          Hliníkový rám si svoje mechanické vlastnosti zachová prý tak max. 5 let, u karbonu je to víc. Ale nevím teda, jestli by někdo dokázal poznat rozdíl, spíš to vidím na argument obchodníků :) Snad jen, aby se neobjevila prasklina, ale to není myslím moc časté, pokud dotyčný není hovado :) Jinak souhlasím, že na 11 let staré kolo bych nové komponenty SLX/X7 nedával.

          0 0
          • La Piér  

            Nejsem odborník na materiály, ale řekl bych, že to zachování mechanických vlastností dost silně závisí na způsobu užívání rámu. Tedy že těch 5 let může být 1 rok nebo 8 let…

            0 0
            • blaza84  

              Jasně, těch 5 let platí pro jakési průměrné používání. Takhle mi to bylo řečeno.

              0 0
      • mr.antik  

        V ničem se neliší – já bych na tom včetně té bomberky klidně i stavěl, ale když tohle prodáš (např. za 5 tisíc), připlatíš 10–5 tisíc) budeš mít kompletně nové kolo, lépe vybavené, lehčí, hezčí, rovnou můžeš jít do kotoučů. Což takhle, pokud tě to začne bavit, uděláš po roce taky a ve finále na tom hrozně proděláš – vím o čem mluvím :-)

        Takže buď jít cestou nejnutnější výměny (bazar, levné díly) abys to měl funkční a nebo do nového, zvláště teď ve výprodejích…

        0 0
        •  

          Přesně, pokud teď najedeš 2k na „starém“, tak si prostě udělej radost a nech nějakou lowcost zajímavost postavit a příští rok to budou najednou 4k :) A vyjde tě to ve výsledku levněji.

          0 0
    • Roman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Neunzikger  

      Jestli to kolo jako nové stálo 30k, tak tam špatný komponenty nebudou. Věci nehejbací: sedlovka, představec, řidítka budou OK. Jestli brzdy nebudou hodně vyvaklovaný, postačí vyčistit, dát třeba nová lanka s bowdeny – klidně i v teflonu pro sametovější chod, špalky a tip ťop seštelovat. Obdobně s řazením. Jestli je opotřebený pohon – tak něco na úrovni deore pokryje požadavky Tvou popsané turistiky, Alivio taky. Kliky a kazetu si bez speciálního vercajku sám nevyměníš. Koupit to na kupole a zanést do servisu není šťastné řešení – minimálně to generuje vícenáklady. Dej vyměnit spotřebované komponenty, pro radost si kup nové gripy a vyměň orezlé šroubky.

      Jestli Tě cykloturistika chytla, tak s rozvahou vysleduj jaké parametry od kola očekáváš – bude Tě čekat koupě nového MTB a silničky a ze stávajícího kola vznikne zimák :-)

      0 0
    • Berry17  

      Zdravím přátelé.

      Ani nevíte jak moc jsem tuhle diskuzi, rady a vůbec všechny články a blogy na tomto servru potřeboval. Úplně mě to otočilo a přesvědčilo o koupi fungl nového kola. Chtěl jsem sice vlétě konečně vyrazit na už 3 roky odkládanou dovoulenou za poznáním Skotska ale žiji sám a nemusím své výdaje a jejich určení nikomu zdůvodňovat. Ano, nadchli jste mě pro myšlenku koupě nového biku a protože už po loňskám ježdění vím, že cykloturistika mě i nadále bude doprovázet a chci se jí věnovat, rozhodl jsem se vyčlenit na koupě kola 25–30 000kč. Jen si ho nejspíš postavím svépomocí. Jsme už prostě takový a baví mě to. Úplně stejně jsem si takhle před třemi lety postavil pc. Jako absolutní laik jsem postupně během několika týdnů pronikal do tajů jednotlivých součástek. Možností k získání informací máme v dnešní době mnoho. Do 2 měsíců jsem už pracoval na plně funkčním pc, který s rúznými proměnami pracuje dodnes spolehlivě. A tak proč to nezkusit stejně s kolem? Času do jarních dní a prvních vyjížděk mám dost …co říkáte?

      0 0
      • La Piér  

        Jestli jsi takovýhle typ člověka a máš alespoň základní představu o tom, jaká geometrie rámu ti vyhovuje, pak směle do toho :-)!

        Jen si dávej pozor na různý velikosti a provedení některých dílů (středová osa, hlavový složení, kompatibilita řazení atd.)

        0 0
        • Berry17  

          Díky…do některých záludností a kompaktibility jsem se už dostal a pochopil, např…řazení s rozličným poměrem Shimano vs Sram…a to jsou přesně ty taje a druh poznání , které rád objevuji. Apropo …čemu říkáte vakl?

          0 0
      • mr.antik  

        blbý je, že jsi se svým rozpočtem dostal na hranici, kdy se dá uvažovat i o celoodpruženém kole :-)))

        0 0
        • La Piér  

          Novej full za 25–30? No nevím, to bych nedělal…

          0 0
          • mr.antik  

            já úplně v klidu…

            http://www.bike-discount.de/…age-5–0.html

            http://www.bike-discount.de/…age-6–0.html

            Ále je to jen nápad. Na šotolinu(asfalt) je to zbytečný.

            0 0
            • La Piér  

              Tak to je 31 a 37 tisíc ve výprodeji…

              0 0
            • MlokCZ  

              Ten Stage 5.0 by v klidu v téhle cenové relaci rozhodně byl, jenže už je pár týdnů vyprodaný, takže smůla (6tka už je hodně přes limit a stejně už také není).

              A tak dobrých možností jako zlevnění Radon je hodně málo, teď už to bude problém sehnat slušný full do těch cca 30tis. Kč. Samozřejmě nevylučuju, že někde ještě něco zajímavého ve slevě je.

              Co se týká toho jeslti je full vhodný pro jeho ježdění si musí ujasnit sám. To je ale také problém, teď píše s občasným odbočením mezi kořeny, což se může po pořízení fullu výrazně změnit (ale taky nemusí a předem se tu vždy těžko odhaduje).

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • felix.org  

        Chápu to nadšení a radost z toho, že si kolo postavíš sám, ale nejdřív bych si radši ověřil, zda se za 30k nedá koupit podstatně lepší kolo, než jaký by sis postavil sám. Např. nebo např.

        0 0
        • mr.antik  

          Tohle bych chtěl taky vidět, zda se dá postavit kolo karbon/xt/reba…

          http://www.bike-discount.de/…sin-6–0.html

          Já bych to nedělal – spíš něco výhodně koupit, maximálně něco povyměňovat…

          0 0
          • felix.org  

            Postavit si sám kolo je fajn, ale když člověk dneska koupí karbon/xt/reba do 30k, tak je vlastní stavba ekonomickej nesmysl.

            Ten Radon vypadá moc dobře :-)

            0 0
            • Berry17  

              Díky, to je další poznatek. Vždycky jsem si myslel, že vlastní stavba je levnější …proč je tomu naopak?

              0 0
              • La Piér  

                Protože výrobci / montovači kol nakupují komponenty ve velkém. Mohou si hrát s marží na hotových kolech podle prodejnosti jednotlivých kategorií, klidně se může stávat, že nějaký model je po nějakou dobu plánovaně ztrátový atd.

                0 0
              • jIrI___  

                V téhle cenové relaci skládání v naprosté většině případů levnější nebude i když budeš brát komponenty z těch nejlevnějších eshopů. Jedině, že by jsi měl nějaké extra levné zdroje na komponenty.

                0 0
      • Ossis  

        Píšeš o cykloturistice… Plánuješ cestovat s brašnama? Pak si dej pozor, aby na rámu byly úchyty pro nosič.

        0 0
        • Berry17  

          Díky za radu ..ano určitě na několikadenní výlet vyrazím …

          0 0
          • Ossis  

            Když vidím, jak ti tu hrnou karbonový rámy pod tlakem, tak bys pak mohl být rozčarovaný…

            0 0
      • Vilém  

        Rozpocet sis stanovil, za to uz jde poridit slusny stroj.

        Stary nechas jako nejakeho zimaka, nebo kolo B.

        Preju at dobre vyberes.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      za to by byl už plný dvoukolák krabičáků…

      0 0
    • Neunzikger  

      Za půl dne jsi ze 7 na 30. „Seš tvárnej.“ Jestli budeš stavět kolo i na vícedenní/expediční užití, není od věci uvažovat o www.rohloff.cz . To je odolný takřka bezúdržbový systém řazení, který vynechává zranitelnou přehazku, eliminuje možnost přetržení řetězu…+++, jen ta vstupní investice.

      0 0
      • mr.antik  

        …a je na 50 :-))

        0 0
        • Singlespeed  

          No a? Jde vidět, že peníze pro něj asi nejsou problém, když zvedl okem nemrkaje rozpočet ze 7 na 30 litrů. Zítra bude na 50 a za týden bude doma karbonový mazel za 80 :-) Nakonec, proč ne.

          0 0
      •  

        no, jeden nebo dva několikadenní výlety a expediční použití jsou podle mě trochu odlišný věci :-) a tohle je fakt už trochu plýtvání penězi, nemyslíš?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.