KONVERTUJEME na jednoplacku, 1x10/11

88 nepřečtených
  • perupe1205

    Vzhledem k tom, že původní vlákno je už příliš dlouhé a nepřehledné, zakládám toto nové. Kde hlavním tématem je přechod na JEDNOPLACKU s využitím „extrémních“ pastorků 40/42z u XC, maraton horkých kol.

    JAK jsem slíbil, tak zde postupně uvedu své postupu a poznatky včetně fotografií. V současnosti mám pro první testy na klikách placku 32T ( pozůstatek staršího středního převodníku ). Vyzkoušel jsem ho s 11–32/9s kazetou. Objedu s tím celý trenink, ale pořád tomu něco chybí. Např. přílišný skok mezi 24 a 28 pastorky pri 32T prevodniku. Více poznatků napíši postupně. TEĎ jen napíši pro mne zatím nejpozitivnější poznatek a to je – pozvolné přesouvání se po celé KAZETĚ. Žádné přeskakování pastorku, žádné přeřazování. PROSTĚ člověk zrychluje, tak jen jede po pastorku. Zpomaluješ a zase hezky po pastorku. NO prostě paráda.

    0 0
    • MlokCZ  

      Tak to by mi zajímalo na jakou kazetu chceš přejít když už teď ti vadí skok 24–28, který není ještě nijak extra hrozný, pořád jen 16,7%. A ještě k tomu téměř u nejlehčího převodu, kde to vadí nejméně.

      To se pak rovnou velkým obloukem vyhni kazetě s 15–18 skokem, který je 20% a ještě k tomu u těžších převodů.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • perupe1205  

        Nepsal jsem, že mi něco vadí. JEN si na to člověk musí zvyknout. Je tu více věcí na které si člověk musí zvyknout a je to, jako se učit znovu jezdit. Rád bych zde seznámil lidi, kteří by to také chtěli zkusit, se svými zkušenostmi tak, jak je sbírám krok za krokem. A to za použití toho co zdejší trh nabízí a může si to dovolit i méně majetný cyklista. PROTO jdu cestou 1X10 a pastorku WERK. Ať už si o tom myslí kdo co chce. Své názory a postupy nikomu nevnucuji a pokud zde bude byť jen jeden spokojený hobbyk, kteremu v rozhodnutí přejít na jednoplacku mé závěry pomohou, pak má mise cíl splnila. To jen pro upřesnění hned na začátku.

        Jinak mé jméno je Petr Peruth, bydlím a jezdím v okolí Prahy či po kopcích v okolí Klínovce, jsem 47 let stár. Kolu se intenzívně věnuji více jak 15 let.

        0 0
        • tonik666  

          Na horách to musí být peklo, mít jen 32–42 jako nejlehčí převod. To je hlavní důvod proč se do nějaké konverze neženu, 24–36 používám v místech s prudšími výjezdy až příliš často.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud jde o rozsah, tak u 1×10 je to už dost extrém i u těžkých prevodů.

            32×11 + 2,1m obvod kola + 90ot./min → 33km/h. Na enduro budiš, ale na maratony?

            0 0
            • tonik666  

              Na závodění tak s 36kou. Ostatně i Fík na enduro vozil 1×10 s 36kou.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jet dlouhý maraton s nejlehčím převodem 36/42?

                0 0
                • JakeF  

                  Trilogy s nejlehčím 36/36 :D. Ale on je na tom výkonnostně hodně dobře a co tak říkal, tak se mu to úplně nelíbilo…

                  0 0
                • JFtryall  

                  Je to v pohode, ale musis svoje nohy fakt znat. Nejvetsi problem je, kdyz ses prositej a mas krizi tak musis jet porad na silu a to je u hobiku trosku problem. Tam je dvouplacka jasna vec, ale spicka to bez problemu zvladne. Na 36–42 vyjedes vsechno, kdyz pocitam 29er a celkove dobry kolo a lehky zaplety.

                  0 0
              • Vilém  

                Fík zvladl i sud piva.

                ..a od te doby nerostl.

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Vilém  

        Neboj dockas se. JAK slibil, tak udela a ukaze nam jak na to.

        0 0
    • perupe1205  

      A co používám ? Kolo SUPERIOR 930, Rubena TUBELESS, brzdy SLX s kotouči 180+160, FSA V-drive řidítka 620/31.8

      Pro test 1X9 :

      kliky X9 s jednoplackou 32T

      řazení gripshift X7, přehazka X7/9s

      kazeta SRAM 11–32, řetěz SRAM 9s+rychlospojka

      Pro test 1×10 :

      kliky X9 s jednoplackou 32T, následně bude 34T nebo 36T

      řazení trigger X0/10s, přehazka X9/10s, type 2

      kazata SRAM 11–36, řetěz SRAM 10s+rychlospojka

      připravená je kazeta Colonel WERK 11–40/42

      gripshift X0/10s

      Cílem je optimalizovat osazení pro závodního HOBBýka tak, aby vše objel a přitom to bylo ekonomicky únosné.

      0 0
      • šlapatko  

        Cílem je optimalizovat osazení pro závodního HOBBýka tak, aby vše objel a přitom to bylo ekonomicky únosné.

        To je právě blbost, převody budou chybět a finančně je to náročné.

        Při pile 32 budeš často hoblit spodní pastorky a kazeta dlouho nevydrží.Následně můžeš koupit levné deorko a doskládat sjeté pastorky = neekonomické.

        Při větší pile 34–36 neušlápneš táhlé kopce. Kadenci 40 neberu jako optimální.

        Dále potřebuješ vodítko řetězu. Převodníky jsou dělané proti padání řetězu, ale i tak občas spadnou.

        Váha kazety jde dost nahoru.

        Delší maratony, Drásal, Beskyd tour bych si nedokázal s převody 1×10 představit.

        Dále zůstávám u 3×10 shimano.Největší výběr převodů. Jen u klik vozím převodník 22. V budoucnu chci koketovat s kazetou. Mohla by stačit silniční ultegra 11–28 a přehazka s krátkým ramínkem.

        Funkčně pohoda a váhově to taky ujde.

        Výrobků je hromada a každý si vybere.

        0 0
        • Jakobo  

          To jsi pekne shrnul, naprosty souhlas.

          Ted mam na krosovem kole na kterem jezdim denne do prace a o vikendu lehci teren 36×11–34 a vidim to stejne. Po rovine i s pilou 36z radim 2 nejmensi pastorky a v horach po sotoline bych klidne podradil, ale uz neni kam tak to lamu na nizkou kadenci. Na moje jezdeni to celkem staci a toto reseni bylo stejne jen na zkousku.

          Optimalni vyuziti kazety pro me jezdeni do prace bylo s prevodnikem 38, to mam vyzkousene z 3placky s tim, ze do vetsich kopcu a terenu by to bylo zabite.

          A nez davat dozadu na kolo nejaky slovensky bastl tak to radeji na zavody v lete nahodim klasiku 2× nebo 3×.

          0 0
      • mr.antik  

        Upřímě, pevňáka, XC, Hobby sportovní pojetí si s tímhle rozsahem prostě představit nedokážu. A halvně tam nevidim ty výhody, které to přináší.

        0 0
      • perupe1205  

        TAK jsem tu zpet pro ty co by se chtěli vydat směrem jednoplacky. JAKO jednou z možností k 2×10. Ty co tento system nikdy nezkusili, či nemají chuť to zkusit, bych rád požádal o trochu shovívavosti. TO že to sami nezkusili a sami nezažili, tak to neznamená že to nefunguje a nemůže to někomu vyhovovat. Teorie je teorie a možnost si to vyzkoušet je zase něco jiného.

        Mám za sebou 2 noční, lehčí vyjíždky a s převodníkem 32T proti kazetě 11–36 jsem v relativní pohodě objel vše co se systemém 3×10. A než sepíši své poznatky a závěry, tak dnes jen vychválím komponenty.

        X0 trigger je úplně něco jiného, než byly staré Shimano páčky. Krátký krok a odřazování je super. Jasné, přesné a tak akorát výrazné. Jsem z něho nadšený a velmi mile překvapen. Přehazka X9/10s TYPE 2 – taky velmi povedená věc. Stačí nastavit krajní polohy, doladit napnutí lanka během první vyjízdky a chodí jak hodinky. řetěz je stále napnutý a ani při jízdě po kořenech jsem nezaregistroval žádné cinknutí o rám.

        JINAK na cestě už je převodník s NW zuby o velikosti 36T s rozměry 104 BCD. Když dorazí zítra o víkendu nasadím s kazetou 11–40 a udělám první vyjíždky. Užžžžž se těším.

        0 0
        • Singlespeed  

          Jednoplacku ve tvém podání jezdí přece každý, kdo má trojplacku s prostředním převodníkem 32 zubů a vzadu kazetu 36 zubů. To jsou stovky možná tisíce bikerů. Stačí jen neřadit přesmykem a nechat na prostřední. Celkem mě zaráží, žes na to doposud nepřišel :-). Zásadní věci ti nějak unikají :-).

          0 0
          • JakeF  

            Teoreticky máš pravdu, ale zkus to :). Ten pocit z jízdy je jinej, než když tam ty převodníky máš, jen na ně neřadíš…

            0 0
          • petrun  

            1 ++ :D

            0 0
    • MlokCZ  

      TEĎ jen napíši pro mne zatím nejpozitivnější poznatek a to je – pozvolné přesouvání se po celé KAZETĚ. Žádné přeskakování pastorku, žádné přeřazování. PROSTĚ člověk zrychluje, tak jen jede po pastorku.

      Chápu některé výhody jednoplacky typu lepší průchodnost terénem když už tam není žádná větší další placka, ušetřené hmotnost, nemusí se vozit přesmyk, atd.

      Ale tu uvedenou výhodu tedy moc nechápu. Chápu tedy tu vlastnost, ale tak nějak tuhle vlastnost mám na trojplacce odjakživa taky a to navíc s pěkně odstupňovanou kazetou (a ano, opravdu mi zcela bez problémů na střední placku chodí celá desítková kazeta a to na všech mojich kolech a někdy ji i celou využívám a placky vepředu řadím až kvůli většímu rozsahu).

      Ještě bych to chápal jako povzdech dvojplackářů, kteří se dobrovolně o tu prostřední připravili.

      0 0
      • BLACK1E  

        Spíš bych řekl že jsem se připravil o tu největší placku. A po dvou týdnech utrpení to najednou přeskočilo a sedí mi to suprově.

        0 0
      • joudys  

        Jenže absence malého a velkého převodníku tomu kolu dá punc profi závodní ligy a MI jde podstatně nahoru.

        0 0
        • gargamel  

          Nekdo tomu rika MI, nekdo to povazuje za PV, ale podle me, kdo jednou prejde na jednoplacku, uz se bude nerad vracet.

          0 0
          • joudys  

            To jako že se většina nevykonostnich hobiku dobrovolně pripravi o převody které běžně jezdí? Rekl bych, že to bude hodně individuální záležitost.

            Ja testuji placku 32T s kazetou 11–32 taky, uz asi 10 let, a nevypada to že bych si s ni nebo ji podobnou vystacil.

            0 0
            • kali222  

              a to ja zas jo. :)

              0 0
            • gargamel  

              Individialni to je a kdyz nekdo jen sunda dva prevodniky, tak o ty prevody prijde, ale dneska je moznost to nahradit kazetama s 40 a 42t, takze ta ztrata prevodu neni nijak tragicka.

              Proc to teda vozis, kdyz ti prevody nestaci?

              0 0
              • joudys  

                každej kdo kdy jezdil trojplacku 22/32/44 nebo jí podobnou s 9sp. nebo 10tkovou kazetou tak to vlastně testuje, tak jsem to myslel i u mě – 32×11–32 přece není nic nevyzkoušenýho! A na prostřední převodník můžeš využít kazetu bez problému, takže každej z nás může posoudit zda a jak často používá přesmyk a já tvrdím že většina. Samozřejmě chápu, že někdo jezdí typy terénu nebo stylem jízdy velký rozsah nevyužije, takže zde může mít vhodně navolená jednoplacka opodstatnění, i já bych to tak na kole chtěl ale bohužel … každá machrovinka něco stojí, protože ani kazetou 11–42 si spousta lidí nepomůže.

                0 0
    • marapara  

      Pro normální hobbíka je jednoplacka v podstatě nesmysl :).

      0 0
      • mastihuba  

        nechtěl jsem byt první kdo to sem napiše :) Najednou ztratily význam všechny řetězový linky, opotřebení pastorků a plynulá návaznost převodů jen z toho důvodu že neni in řadit levou rukou vepředu, člověk se tomu musí přizpůsobit a zvyknout si že krom řadící páčky ještě chybí převody, který běžně jezdil 20let. Si rovnou mužu pořídit fixu a budu na tom obdobně.

        0 0
        • marapara  

          Já se toho nebojím :). V podstatě je to tak jak píšeš … 15 let jezdím trojplacku s osmi nebo devítikolečkem, jsem na to zvyklý, tak nevidím jediný důvod proč bych měl něco měnit? Jenom kvůli tomu, že Kulhavý na tom vyhrál olympiádu a je teď nějak trendy? Sám moc dobře vím, že na tom nejsem až tak kondičně jako Kulhec a lehčí převody by mi prostě chyběly, pokud nejezdím jen roviny a jezdím do hor a kopců. Dokázal bych si představit dvojplacku na HT, ale na fullu asi ne.

          0 0
      • Datel Stepní  

        Zrovna jsem se chtěl zeptat jaký to má smysl :-)

        0 0
        • marapara  

          Já bych řekl, že pro 80% uživatelů asi žádný :). Jediný „smysl“, že je to trendy a hlavně je to byznys.

          0 0
      • jecnak  

        +1 s tim ze i to „v podstate“ bych vypustil.

        0 0
    • petrun  

      Jediné kolo kde se mi to osvědčilo byl v loňské břečce zimák. A to pouze z jediného důvodu – bezdůvodné extrémní přesolování silnic ve velkých městech mi způsobovalo přireznutí smyku. Kde smyk není nic nepřirezne. Jiná výhoda mně nenapadá :-(

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Jezdi si na čem chceš. Já budu jezdit 3×něco na biku a 2×něco na silnici. A těm výrobcům kteří mi přestanou nabízet tyhle možnosti se odvděčím tím, že přestanu kupovat jejich produkci.

      0 0
    • kali222  

      ciwe, kde jsou ted ti, kteri davaji spatne znamky v galerce za vic jak jednu placku… :P 3:) 3:P

      0 0
    • TJK  

      imho bych to videl nasledovne

      • 1×10/11 je extreme specificka varianta pohonu a neda se doporucit /nedoporucit … idealni je odzkouset, otestovat, najezdi a vybrat prevodnikrozsah… co jednomu vyhovuje, pro druheho muze byt naprosto neunosne…vstupuje do toho vykonnost, jizdni styl, prostredi kde clovek jezdi,teren atd…
      • Konverze na 1×10 vetsinou byva relativne zalevno pri pouziti stavajicichkom­ponentu…
      • konverze na 1×11 je proste raketa.. ale zase je mnohem dal nez 1×10 kteraje proti tomu tak nejak „napul“ .. i kdyz mnohym muze stacit(treba me..)
      • vrtani se v tom co s cim a co ne je uz tak nejak navyse zbytecne… 1×11proste funguje… ja 1×10 na stavajicich sestavach taky… pastorek 40/42vetsinou pobere skoro kazdej 10s saltr.. max s nejakou upravou… NW prevodnikuje takovy hafo ze se da opravdu vybirat… design, barvy, zuby… Na XC/AM/TRAILvetsinou s pouzitim Type2 hazky / brzdy a NW prevodniku nebude potreba zadnyvoboditko .. u Endura by taky nemuselo byt potreba ale je vhodnejsi ho tammit… zase ale zalezi od jizdniho stylu a kde clovek jezdi… u 1×10 nanormalnich komponentech je voditko nutnosti! … v totalnich srackach (blato,trava, listi) pada retez i z NW prevodniku a i na 1×11 …

      Uzavreno secteno.. nebral bych zadne vyhody ani nevyhody.. bral bych to jako alternativu k 3×2/10 a 2×9/10 … s určitými specifiky.. nic vic nic min… nekdo si vybere a nekdo ne…

      0 0
    • JakeF  

      Přijde mi, že to odsuzujou především lidi, co jednoplacku nikdy nevyzkoušeli… Samozřejmě, rozsah je nižší, ale na to člověk nemusí mít titul, aby si všimnul. Dost je to o tom, co píše zakladatel, kolo je celkově jednodušší, člověk to cvaká jen pravou rukou a je to prostě něco jinýho, než když člověk jede dvoj/trojplacku a používá většinu doby jeden převodník.

      Ono to od základu je spíš pro lidi, co to nechtěj moc řešit a než aby brečeli, že jim Shimano na trojplacku dalo malej 24z místo 22z a jak to hned musí vyměnit, tak holt do toho kopce začnou trochu víc šlapat. S příchodem 11sp 10–42z kazet se ten rozsah zvýšil, ale tohle pořád platí a není to pro lidi, co potřebujou lehký převody, aby mohli jet dlouhý kopce na AP, aby pak ušetřili síly na následnej závod s kamarády po asfaltu dolů :) (což nemyslím nějak osobně, jen se mi hodil ten příklad).

      0 0
      • mastihuba  

        to je konkretně muj případ, i když ne uplně, protože z kopce to jede samo, tak šlapat nepotřebuju. Nicméně abych srovnal 22/32 tak potřebuju cca 30/42. Cenově je to stejně nesmysl. Dokud funguje 3×9 tak to stejně neřeším. Na jaře si to od někoho půjčím a vyzkouším a pak budu prudit k věci. :)

        0 0
        • mastihuba  

          tak na kupkole by mne přechod na jednopilu ve variantě saint přišel na 11 litrů.

          0 0
        • MlokCZ  

          Ono to je spíš 28–29/42. A to Ti ještě stačí 22/32…

          0 0
          • mastihuba  

            nestačí, ale boty mám dobrý a na nějakým tom kroku mi nesejde. :)

            0 0
      • ememem1  

        prvy odstavec suhlas. ten druhy – nic v zlom ale vacsia blbost sa snad napisat ani neda.

        0 0
        • JakeF  

          Ano, tys byl přesně jeden z těch, co jsem myslel :).

          0 0
          • joudys  

            což nemyslím nějak osobně, jen se mi hodil ten příklad

            :-)

            0 0
            • JakeF  

              Ta poznámka byla na Mloka, to je původně jeho argumentace, proč potřebuje rozsah trojplacky. Ale šlo mi o to, že když někdo z nějakých důvodů ten rozsah trojplacky chce, tak těžko ocení jednoplacku…

              0 0
      • hawrda  

        Se ti to ve 20 kecá víc šlapat:)

        JakeF

        0 0
        • Slavoš  

          No za 25 let bych ho rád slyšel.

          :-)

          0 0
    • Georrge  

      na kolo do obchodu imho dobry :) a pak jen pro ty co to utahnou a z kopce neslapou.

      0 0
      • n04r3d  

        celé je to určeno pro kola používaná ke specifickým účelům za specifických podmínek takže pro většinu lidí nepoužitelné

        v podstatě je to jen o tom vzít velký převodník a udělat z něj velký pastorek což má význam z hlediska hmotnosti protože když je vzadu tak na něj nejdou takový tlaky jako zepředu a může být hodně odlehčený

        no a místo zbylých dvou je možná dát jeden který je někde mezi

        no a když se podíváme na rozsah převodů

        např. zde

        http://gears.mtbcrosscountry.com/…

        tak je vidět že je to na obou okrajích trošku nedotažené

        čímž se vracím k první větě

        na kolo na silnici a zpevněné povrchy bych dal převodník 36

        a na kolo do terénu třeba 28 nebo 30

        problém je v současnosti cena takovéhoto provedení v současnosti ale tak za 5 až 10 let to může být úplně běžná věc

        0 0
        • pepek  

          protože když je vzadu tak na něj nejdou takový tlaky jako zepředu a může být hodně odlehčený no – to je myšlenka dne, dík.

          0 0
    • perupe1205  

      Ahojte. Takže pro ty co projevili alespoň nějaký zájem a po zvážení, zda tu ještě něco napsat ( každý kdo se hne trochu stranou od zkostnatělého myšlení tu nikdy nesklidí jen samé LIKEy ) jsem se rozhodl tu dát pár fotografií a pár postřehů pro ty co jsou ochotni se odklonit od zažitých schémat a dokáží ocenit snahu drobných českých výrobců, jež se nebojí jít proti davu. A proto hned na začátku napíšu co používám – a rozhodně né pro to, abych někomu dělal reklamu, ale pro to, že jsem si ty věci osobně vyzkoušel a jsem s nimi max. spokojen.

      Řazení – SRAM XO trigger 10s, přehazka X9, type 2–10s.

      Převodník – cyklomira.cz, 36T, NW zuby type XX1

      Kazeta – skládaná 11–40, werk.cz, cyklomira.cz

      Jak už jsem psal v minulém příspěvku, začal jsem s „obyčejným“ převodníkem 32T, ale ten jsem hned zavrhnul – zuby neudrží řetěz a hlavně je příliš měkký pro širší použití. Chtěl jsem pokračovat přes 34T, ale jelikož bude k dispozici až konce měsíce, tak jsem šel rovnou do 36T. A vůbec nelituji, ba naopak. Po vyzkoušení mohu říci, že jsem podobnou chuť do ježdění měl naposledy před X lety, kdy jsem si pořídíl XTR dualy.

      Za poslední týden jsem projel většinu svých tras a pocitově jsem jel svižněji, než s klasikou 3×9. ANO člověk se musí naučit využívat všechny klady tohoto systému a zápory překonat a přetvořit je ve výhody. A jde to. Věřte mi. Do kopců – i do těch nejvyšších kopců kadence neklesla pod 60. Rychlé přejezdy se dají jet tempem 35–38 km/h i po delší dobu – podmínkou je umět šlapat hezky do kruhu a nebát se posunout kadenci nad 100.

      Dále mám připravenu pro „test složenou kazetu“ 12–14–16–18–21–24–28–32–36–42, jež ve spojení s 36T bude vhodnější pro kopcovitější terén.

      O životnost pastorku 42,40z se neobávám – je třeba si uvědomit, že se stejně jako 11z jedná o vyprošťovací pastorky, na kterém strávíte jednotky % svého tréninku či závodu. A jak funguje řazení – kombinace Xo+X9 type 2 je skvělá volba – řetěz je za každé situace max. natažený a proto může být dostatečně dlouhý, aby přehazka nešla do max. natažení při přeřazení na 36/42. A HLAVNĚ zuby na 40/42 jsou správně frézovány a proto mohu s klidným svědomím prohlásit, že přeřazení 36->40 a zpět je jemnější než řazení 32->36. A to jsem zkoušel řadit i na „prasáka“ – což není mým zvykem – a řadí to parádně.

      Řetězová linka – nechal jsem si připravit 1mm podložky a u GXP středu jsem jeden vložil vpravo( původní vyjmul ) a jeden vlevo a tím posunul linku více doleva tj. k silovým pastorkům. A tím se snížilo boční zatížení/opotřebení NW zubů. Ale pro definitivní posouzení je třeba dát alespoň dalších 2ooo km a pak detailne projet zuby.

      Dnes už ale mohu říci, že 1×10 je dobrá varianta pro tréninky a kratší XC. Pro marathony bude určitě na zvážení si vzít 2×10 s 38/40T a mít v záloze 22/24T v závislosti na výkonnosti jedince.

      TAKŽE A TO JEZDÍ – ať už máte 3×9, 3×10, 2×10 či 1×10/11.

      0 0
      • hawrda  

        Kdo chce kam…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Rychlej turista  

        42zubý pastorek ti přežije spoustu převodníků, o ten se opravdu bát nemusíš :-D

        0 0
      • Metalcane  

        Nemam rad presmykac a leve razeni, proto sem taky sel do 1×10 s 32t prevodnikem NW a 11–42t kazetou XT. Vsechno funguje super, kopce nedelaji problem a misto bovdenu presmyku sem si natahl ovladani sedlovky:)

        0 0
        • hawrda  

          To je správný návrat na začátek.Za pár let budeme obracet zadní kolo jako v pionýrských dobách TDF.

          0 0
    • perupe1205  

      Takže jsem tu zpět s info pro ty co měli zájem o zpětnou odezvu, jak to chodí s 42z pastorkem made in czech.

      Kazetu jsem prozatím seskládal za použití 4 pastorku z 9s kazety – ale na ceste uz jsou Miche 10s pastorky 14–16–18–21–24. Ted jezdim s 9s pastorky 12–14–16–18–22–25–28–32–36–42 + 36T převodník.

      Najezdil jsem v této kombinaci něco kolem 3oo km. Vše si už sedlo a tak je doladěno i lanko a mohu říci, že byť se to na stojánku moc nezdálo, tak v terénu to s X9, type 2 prehazovačkou řadí na jedničku. A to jak směrem nahoru, tak i dolu. Řetěz je trvale natažen i při 12z a ani jednou jsem neslyšel řetěz bouchnout o rám. Ta přehazovačka je fakt super. Řetěz za 300 km nespadl ani jednou a to jsem ve sjezdech zkoušel vymetat všechny možné díry a kořeny. ALE upozorňuji že se bavíme O HT XC rámu. Ve svém okolí jsem už objel všechny výjezdy, které jsem jezdil s 3×9, včetně jednoho na kterém se mi zvedá i přední kolo. Poslední test chystám na tento víkend a to je výjezd panelky z Troje na Velkou skalu v ulici Pod Havrankou. Prazaci urcite znaji.

      Na 12z pastorek jsem schopen jet trvale rychlosti 33–35 km/h na prejezdech. A jelikož osobně nevidím nějaký velký účel a efekt ve zběsilém šlapání z prudkých kopců po asfaltu, tak mne nijak toto výrazně nelimituje a tak mohu na těch pár sekund nohy svěsit.

      A nejčastěji ježděné pastorky s 36T prevodníkem ?

      22–18–16–14. TAK AT TO jezdi. Jaro je tady.

      0 0
      • Mr.Dan  

        Je to pěkný, ale ten skok, resp. rozdíl skoků 16–18–22–25 je teda šílenej! Aneb chybí ti tam jeden pastorek, ale to ti asi nepíšu nic novýho…

        A jinak jsem zvědavej na tu trojskou panelku, já to na ukrajině vyjel jen tak tak. :)

        0 0
        • hawrda  

          Kdy na tu panelku jedeš?Přijel bych se podívat:).A dej si před tím nějaký půldení bajk ať na to nejedeš úplně čerstvej.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Byl jsem tam někdy předloni a pamatuju si, jak jsem pak odbočil někam na kořeny a bylo hotovo, tlačivson… Ona to je taková závodkovitá česká pseudoukrajina z 60. let s relativně lehkym převodem, takže normální kopce se celkem daj. Půldenní bajking si radši dávám mimo Phu. A už dost OT! ;)

            0 0
            • hawrda  

              No já jsem reagoval spíš na Perupe 1205(se to zařadilo jinam),ale můžeme se tam sejít klidně všichni a pak skočit na ostrov na Konráda:).

              0 0
              • Mr.Dan  

                Tak to pardón, nicméně nabídka zní víc než lákavě. Akorát už nebydlím v Bubenči, ale ve Vokovicích, takže do Stromovky zabrousím jen při delších vejletech, ale proč ne, od příštího tejdne tu měl mít bajk. ;)

                0 0
          • perupe1205  

            K panelce to mam asi 15 km, takze uz prijedu protazenej a zahratej. Petr

            0 0
        • perupe1205  

          Jak jsem psal skladal jsem to z pastorku z 9s a 1030 kazety a tak jsem bral co bylo. Zitra dostanu Miche pastorky a bude to : 12–14–16–18–21–24–28–32–36–42. Puvodni werk sada 11–13–15–18. . . . take neni spatna, ale pocitove se lepe citim s 12–14–16…42. Jezdil jsem to za sebou a 11..13..40 bych spise pouzil s 34T.

          Kdyz jsem to jel naposled tak jsem 22–32,22–28, tj. 0.69, 0.79 a jel to v relativni pohode. A ted bude 36–42 tj. 0.86, tak verim, ze to dam ;-)

          0 0
      • MichaelSimek  

        panelka je relativne lehka v tom ze muzes snerovat, je siroka a na betonu do drzy jak pribity…to si zajed vyjet treba ke kozim hrbetum z udoli…nebo takovej ten sad na konci sarky

        0 0
        • Mr.Dan  

          V tom sadě je od minulýho tejdne ta cesta úplně rozjebaná od strojů, sice jsem tam šel jen pěškobusem, ale bylo to bláto nad bláto. Kozí hřbety jsou docela brutál, tam jsem na tý ukrajině přijel jen od Suchdola seshora, zespoda jedině bajk…

          0 0
        • perupe1205  

          Kdyz to prede mno das na XC s 22–32, tak pak pojedu za tebou ;-)

          0 0
          • MichaelSimek  

            26/36 na 29ce, takze tezsi prevod, dam oboje samozrejme, jinak bych o tom nemluvil

            0 0
      • Carloss  

        proč né 11z malej a 40 velkej?

        0 0
        • perupe1205  

          sadu werk – 11.13.14…40z budu pouzivat pro jezdeni v lehcich terenech.

          0 0
      • perupe1205  

        MISE splněna ;-).

        Dle slibu jsem se včera vydal na panelku. Ale dopoledne jsem dal lehkou projížďku s mladým, abych se protáhl, no a po obědě vyrazil. Do Tróji to mám 16 km, takže dost času se zahřát a protáhnout svaly. Celou cestu ve mne hlodalo, zda to dám. Něco jako před zkouškou či prvním RANDE ;-).

        Ulice je na začátku rozkopaná a plná hrubé drti, což nebylo moc příjemné. Ale panelka je pořád tak, jak ji znám.

        Takže řadím 36/28, 36/32, 36/36 až na 36/42. Společnost mi dělá mladík co se chce ukázat před slečnou, ale se svým 22/32 po urputném boji ve stoje končí v půlce a tak pokračuji sám. A to pořád hezky vsedě, zalehnut lehce nad řidítky. Cestou sleduji tepovku a pohybuji se kolem 160, kdy moje doporučená maximálka je 167. Takže je tu ještě nějaká rezerva. Následuje přejezd přes louku a s dobrým pocitem a klidem v duši si ještě dávám Bohnický park a výjezd Ďáblickým parkem až k vodárně. Když v půlce předjíždím dalšího „cucáka na RB kole“ ( je mi 47 a tak je u mne každej mladej cucák – myšleno, ale v dobrém ). No a dalších 12 km kolem Dablicke skladky je už jenom třešničkou na dortě. Takže nakonec 33 km s výjezdem panelky.

        Závěr – převody 12–14–16–18–21–24–28–32–36–42 s 36T se po otestování několika variant ukázaly jako nejvhodnější. A jelikož nejezdím single-tracky po horách, ale většinou zpevněné cesty+občas zabrousím do lesa a ani dlouhe jízdy po asfaltech, tak mne nijak výrazně neomezuje 12z a po včerejšku vím, že s převodem 36/42 se toho dá hodně objet.

        NW převodník ve spojení s type 2 přehazkou drží řetěz spolehlivě a za 300 km různým terénem ani jednou nespadl. Řazení funguje taky spolehlivě a proto mi nic nebrání v tom, pokračovat s tímto pohonem.

        Btw. – teď se dívám na složení 11s SRAM kazety a zjišťuji, že jsem kromě 10z dospěl ke stejnému složení kazety :-).

        0 0
        • MichaelSimek  

          jenom mimochodem ma 26ku nebo 29ku?

          0 0
        • šlapatko  

          Tak proč ne, tady v beskydech se hodí i malá 22. Dobře to popsal Rychlý turista. Každý kopec v beskydech má své jméno :-)

          0 0
      • Chlebovnik  

        Nevim no. To tvoje řešení mi přijde fakt divné. Co se rozsahu týče, tak tam to dost zabíjí ten 12T pastorek. Tvoje max/min převodové poměry jsou tedy 36/12=3.00 a 36/42=0.86. Já s klasickou kazetou 11–36 a 32T převodníkem mám 2.91 a 0.89, takže je to skoro prašť jako uhoď a celá tvoje akce mi přijde tak trochu zbytečná. =/

        0 0
        • Vilém  

          Ale tak proc to delat jednodusse, kdyz to jde slozite?

          0 0
        • perupe1205  

          Přesně tak. Teď sis odpověděl sám. Proč mít na kole nějaké další „kurvítko“, když dnešní technika umožňuje mít 10s, které svým rozsahem pokryje ve spojení s 34T či 36T či 38T převodníky dostatečné potřeby pro trénink či lehčí XC závod. JAK už tu několikrát zaznělo – kdo to nevyzkoušel ( s převodníkem 32T to ale nejde ) ten tomu neuvěří. Kdo vyzkoušel a dal tomu trochu času, tak už nechce nic jiného. Tím samozřejmě 2×10 nezatracuji – i to bude mít stále své opodstatnění pro těžší XC či maraton, nebo jízdu v novém terénu. A jelikož si každý může vybrat, tak si nakonec každý vybere své. Já osobně zůstanu u 1×10 s gripshiftem X0.

          Rychlejší a přesnější řazení jsem v ruce neměl. A to jsem osobně vyzkoušel Rapid fire, XTR dualy, X0 trigger a nakonec jsem včera nasadil gripshift X0/10s a je to bomba.

          A TAK jízdě zdar a přeji všem šťastnou ruku při výběru.

          0 0
          • Nikovlas  

            On ale narážel na to, že jezdíš 1×10 se speciálně poskládanou kazetou a máš prakticky stejný rozsah, jako 1×10 se sériovou kazetou 11–36. Sám si neodpověděl, jen dal podnět ke spekulaci, proč někdo založí vlákno, kde na milionu řádcích popisuje, jak po dlouhém bádání elegantně dospěl k originálnímu ekvivalentu sériového osazení.

            0 0
            • perupe1205  

              Prakticky stejný… Ale já to nemám jen z gear-calculatoru, ale vyzkoušel jsem to. Byť se zda ze 0.86 je skoro jako 0.89, ale když to jedeš, tak ten rozdil poznáš.

              Já si tu kazetu sestavil, neboť tu možnost mám. Netvrdím, že se jedná o markantní rozdíl, ale mne je jízda s touto kazetou a NW převodníkem 36T příjemnější. Klasický střední převodník 32T neudrží řetěz a proto není vhodný.

              Ano – kdyby se neobjevily NW převodníky a větší pastorky, tak bych nejspíše zůstal u 38/24 a 11–36 také.

              Ale já to zkusil a našel si řešení, které mi dělá radost. A o to snad jde. Najít si řešení, které člověku vyhovuje a s ním jezdit. Každý má právo volby. TAK volte a jezděte a jezděte a jezděte.

              0 0
          • Chlebovnik  

            Nechápu nic z toho co jsi napsal. Jaký je podle tebe markatní rozdíl mezi mojí kombinací 32×11–36 a tvojí 36×12–42, když říkáš, že s převodníkem 32T to nejde?

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce