Dávám do diskuze toto téma :
Nová kola CRANKBROTHERS Cobalt ,bezdušový systém s caffelatex , v provozu 2 roky , výsledek -úplně zkorodovaná vnitřní ,,papírová ,,stěna kolem ventilku , už jste se s tím někdo setkal ?
Dávám do diskuze toto téma :
Nová kola CRANKBROTHERS Cobalt ,bezdušový systém s caffelatex , v provozu 2 roky , výsledek -úplně zkorodovaná vnitřní ,,papírová ,,stěna kolem ventilku , už jste se s tím někdo setkal ?
Svině mravenci.
Kyselina, to je prevít.
To udelal tmel.Nekomu tu sezral nejake fulcrumy,pokud dobre pamatuju.Tmel proste nesmi prijit do styku s neeloxovanou casti rafku.
Tmel nebo čpavek v něm? Teoreticky by ty nové bez čpavku měly být v tomhle ohledu bezpečnější… nebo se pletu?
Nepleteš, teoreticky jo.
Čpavek. Teď jsem nasadil Mavic XA a tam to přímo píšou, zákaz používat tmel se čpavkem.
Tak to je pecka, zajímalo by mě, co by to udělal s karbon ráfky.
Ráfek v pohodě. Sežere alu niple…
A jak se k nim tmel dostane?
Tak možná hodně blbě nalepená páska u TLR ráfků, plné díry na niple tmelu už jsem v reálu také viděl…
+1
Já v takovém stavu koupil kdysi na bazaru kola.
Píšu si…tmel nebrat a lepit rovnou galusky :D
V mým příspěvku měl být spíš otazník. S podobnou korozí jsem neměl nikdy problém, a to jsem taky používal NoTubes. Teď do Maviců jsem dal originál mlíko co bylo u kol. Malinko oxidace u ventilku byla vždycky, a závit ventilku chytil rez, ale to byl spíš problém rašelinového marastu z venku.
Jo, myslím že tohle řešil emenem
Mnoho let na Fulcrumech a Mavicách (vše UST ráfky, takže přímý kontakt tmelu všude, když není žádná páska). U Mavicu mám doma ještě stará STčka a na žádných ani náznak problémů.
A to poslední 2 roky používám Zero flats, kde je vyšší obsah amoniaku. Co jsem začal používat Zero flats, tak jsem si ale více pohlídal místa s mírně narušenou anodizací (tzn. svar a kolem ventilku) a preventivně jsem to vzal trochu lakem na nehty.
A pak nebyl nikdy přehnaný dolívač tmelu včetně použití spíše méně tmelu i na nový plášť (u Schwalbe třeba jen 60ml i pro 29", jen u protection Cotníků jsem musel dávat více, aby to těsnilo, tam 90ml+), což může asi taky udělat velký rozdíl.
Nicméně jsem rád teď přejdu na ten nový Finish line (hned jak bude k dostání v EU), kde nebude ani žádný amoniak, ani latexový základ.
A také může být rozdíl jestli jsou to UST ráfky bez pásky nebo TLR s páskou a v případě pásky jak moc dobře je nalepená.
A nejsem si ani jistý tím, že to je způsobeno jen amoniakem. Myslím, že místa s poškozenou anodizací budou náchylná na postupné prožrání i když tmel amoniak obsahovat nebude. Jen je otázka, jestli to pak nebude třeba postupovat pomaleji.
K tomu nejsou žádná dostupná opravdu relavantní data. V zahraničních diskuzích se objevují sežrané ráfky jak v případech použití tmelu s amoiakem, tak i v případě, že nikdy tmel s amoniakem opužitý nebyl…
A přesné podmínky pro srovnání nikdy nejsou, takže se moc nedají dělat žádné objektivní závěry.
pouzivej duse a ne sracky do plaste ;-)
+1
:D
Ja to tak delam cely zivot a bez problemu, ani 1 defekt poslednich 5 let. Pripadne si koupit na aliexpresu takove pasky do plaste zevnitr maji 0,5mm tloustku a jsou stezi propichnutelne.
Blbá otázka? Opravdu to funguje?
To nevypadá vůbec zle, dík za tip. Máš ty pásky vyzkoušené?
To je nějaký výzkum, jak co nejvíce zhoršit vlastnosti pláště?
Někomu asi nestačí zhoršení vlastností od samotných duší (a to ve všech směrech: pohodlí, grip a valivý odpor + nutnost foukat vyšší tlaky pokud jezdíš občas i opravdu v terénu a nechceš cvakat), tak to chce ještě vylepšit, aby to bylo co dokonalé…
No, každý máme jiné preference :-)
Pro me je to porad lepsi nez se patlat s nejakyma debilnimi mlikama do plaste, nechci mit rafek rozezrany od tech sracek, ani nemam kompresor abych to natlakoval super fast, nejaky valivy odpor (duse vs bezduse) nepoznam vubec, takovy citlivy zas nejsem. Tlaky foukam 2–2,2 bar pri mych 85–88kg/188cm (jak kdy), jeste se mi nestalo ze bych cvaknul o nejakou hranu kvuli nizkemu tlaku. Grip snad zalezi na typu plaste a tlaku a ne na dusi uvnitr, co jsem kdy v zivote pichnul tak to byly dirky jako od spendliku nebo pripadne trnu vzdy na behounu, z boku sem plast neprorezal za cely zivot nikdy.
Kompresor nepotřebuješ, najdi si třeba Schwalbe tire booster. Jestli řešíš pár defektů do roka, tak to celkem chápu, asi nejezdíš terén, kde by tě přefoukaný gumy limitovaly.
2 bary sou prefoukane gumy? A tak jo… Defekty neresim poslednich 4–5 let ZADNE. S temi pasky mam proste vetsi jistotu ze nepichnu a mam klid v dusi :-)
Na tu hmotnost to nejsou vyloženě přefoukané gumy (jen lehce), ale hlavně jsou to zcela nedostatečné tlaky pro duše a ježdění opravdu v terénu.
2–2,2 baru jsem kdysi foukal na duších pro 70kg. Pro chování plášťů to bylo na tu hmotnost už dost přefoukané, ale i tak jsem to občas cvaknul když se jel opravdu terén a to nejen krokem. A to zase nějak extra agresivně rozhodně nejezdím.
Na duších mi to i tak stálo tenkrát i nějaký ten ráfek (cvaknutí a následně než se v šutrech zastaví, tak zrušení ráfku na jiných místech než bylo původní cvaknutí, tedy na bezduších se nenastane vůbec).
Na nižším tlaku (co jezdím mnoho let na bezduších) jsem na duších cvakal hodně.
V partě každý kdo jezdí ještě duše (máme to cca půl na půl), tak v opravdu terénu všichni občas cvaknou jak to nechtějí vozit moc přefoukané a občas se opravdu terén jezdí a ne krokem.
První odstavec – přesně tak jsem to myslel.
Tak nekdy fuknu az na 2,4 ale malokdy :-)
Na B-F je aktuálně moderní vozit tlaky pod 1 bar (a to včetně silničních kol) :D
Nedávno se mi to taky povedlo, když jsem potřeboval rychle zajet pro drobnost do města :)
Sakra, ten bajk jaksi plave… po příjezdu domů… hm, ani ne 1, to se nedivím :D
To je stejný nesmysl jako přefoukané pláště a nevím, kde jsi to tu četl (neříkám, že to tu nikdy nikdo nemohl napsat, ale rozhodně se to tu běžně nedoporučuje).
laky foukam 2–2,2 bar pri mych 85–88kg/188cm (jak kdy), jeste se mi nestalo ze bych cvaknul o nejakou hranu kvuli nizkemu tlaku.
Tak potom nejezdíš v terénu nebo jezdíš vše krokem. Pro tuhle kombinaci není možné sem tam necvaknout, stačí trošku více šutrů a nejet krokem. Technika jezdce to v takovém terénu nezachrání (ta může pomoct jen na samostatné překážce, kde to můžeš odlehčit, když jsou šutry všude, tak to jezdec nezachrání, kromě tedy jízdy krokem).
Kdo jezdí pořádné terény a více agresivně, tak se to posouvá ještě úplně někam jinam, pak se dá cvaknout i samotný plášť (k tomu je ale potřeba mnohonásobně větší podnět než u duše).
A zbytek je typický příspěvek s nulovou zkušeností na bezduších, kdy se chytíš jednoho příspěvku co si tu přečteš a co s realitou nemá vůbec nic společného.
Dnes mám dobrou náladu, tak zkusím i reagovat i když to bude asi zbytečné:
Nicméně problém amoniaku bude aktuálně jednou pro vždy zcela vyřešen novými tmely (nový Finish line tmel je zatím v prodeji v US, v EU se čáká každou chvíli), které jsou bez latexu a zcela bez amoniaku. Tedy pak už to nebude moct na tmel svádět už nikdo, pokud dojde k rozežrání ráfku.
Navíc nové syntetické tmely (pro ten nový Finish line to platí) se dobře čistí a nechovají se tak lepivě jako latexové.
Tedy agresivita tmelu + případné horší čištění ráfku/pláště (což se dělat nemusí ani teď) bude zcela minulostí.
Vyjímkou jsou latexové duše, které jsou extra elastické a téměř se vyrovnají bezdušovému řešení, ale zase za tu nevýhodu velmi rychlé ztráty tlaku (nutno dofukovat každý den).
V praxi problémy u bezduší bývají ze dvou důvodů:
2,2 foukám na přescent :)
jinak amen :)
Tady je pěkný testík toho Finish Line tmelu.Až mi bylo toho nového kontíku líto :-)
Jako férst imprešn zajímavé, ale video po týdnu a měsíci by se šiklo :)
Pro „nepřezouvače“ to vypadá zajímavě :)…
Pořád nevim jestli do něj mám jít hned, nebo počkat na první dlouhodobý zkušenosti.
Myslim ze pockame az ho otestuje MlokCZ a da nam relevantni postrehy :)
Jinak stejne bude dostupny az v kvetnu.
Tak :)
Já mám stejně ještě půl flašky NT Race, takže než to vypleskám, už budou dlouhodobější testy :)
Ja 1,5 flasky :), takze tuhle sezonu jeste dokopu se ZeroFlats :0
Já ho určitě zkusím, stejně jako řada dalších. To, že zaceluje defkty slušně je už vyzkoušené.
A to jak dlouho vydrží, jestli slibovanou celou životnost pláště, tak to se uvidí až za dlouho, tak nejdříve koncem roku nějaké první výsledky (kdyby třeba ani to nevydržel).
Ze zahraničních zdrojů by měl být dostupný dříve než v květnu. Na US ebay je dostupný už nejméně 14 dní, ale tam ho brát nebudu pro drahé poštovné + celní řízení.
Tenhle „typ“ investice nevidim jako likvidacni. Az bude bezne k dostani, frknu ho do extra zapletu, kde defakto nemenim gumy – na tohle uplne idealni vec, pokud skutecne nevyschne, bude to pecka ;).
A kdyz se spalim… tak se vratim ke klasice.
Moc si nedokážu představit, že by mohl být horší než klasika. Zacelování defektů je u něj ok, to už je vyzkoušené, takže tam problém nebude.
A i kdyby nevydržel tak dlouho jak slibují, tak si nedokážu představit, že by nevydržel ani 3 měsíce. Vysychat rychleji snad nemůže, když měli možnost nosič libovolně upravit proti vysychání (jak není funkční složkou tmelu). U latexového tmelu je to funkční složka, takže tam to nemohou ovlivnit skoro vůbec jak rychle to bude vysychat.
Nejhorší variantu si dokážu představit, že vydrží třeba jen 4–6 měsíců (tedy jen o trošku déle než latexové tmely) a pak to pro někoho může být už na rozmyšlení díky jeho dvojnásobné ceně (třeba proti Zero flats).
Budu přezouvat na nové záplety, dva nové pláště a dva použité, tak by mě zajímala reakce tohoto Finish a původního již v pneu použitého tmelu. V jednom použitém plášti je už sucho, v jednom ještě šplouchá.
To bych radsi nemichal. Zbytek staryho z plaste vylil. Ale stejne bude ten Finish Line dostupnej az v kvetnu.
Rozhodne nemichat. V tomto pripade bych pneu vycistil poradne.
Ano, zbývající tmel vyleju a plášť vyčistím řádně i když je to opruz, to je samozřejmé. Tmel, vsáknutý do pláště už tam ncm. zůstane, loupat tu zaschlou pavučinu asi nemá cenu. Možná i vyměnit pásku…
Noo, květen, se uvidí.
Tyjo to je docela brutal, to bych nečekal, nám strach sundat svoje pláště s kouknout jak vypadají moje archy… Je to tím že to je caffečko nebo by to udělali všechny mlíka?
notubes to dela taky
U Crooss. Max to bývala běžná všc, Dá se tomu ale zabránit,
No fuj. Před nalitím nového tmelu taky zkontroluju.
Zdravím, přidávám sem další zkušenost.
Na jaře jsem pořídil endurko, koupil nové pláště – přední kouzelnou Marušku 2,6 a dozadu velkou Betty 2,4, nalil mlíčko schwalbe DOC blue. Teď, z důvodu strachu před rozežíráním ráfku (našel jsem několik lidí s tímto problémem), jsem pro jistotu přední i zadní šlupky sundal, kolem ventilku nalezl korozi a po očištění se ukázaly dokoce 2 dírky durch do dutého prostoru. Takže za 5 minut 12. Rychle pryč z tou sračkou. Ráfky jsou hořčíkové IODINE 3.
Jelikož nehodlám obětovat ráfky za 15–20 tis. vracím se nyní na duše. Korozi jsem očistil a přelakoval.
Opravdu je dle místní komunity situace tak vážná, kde 95 % uživatelů tvrdí, že duše patří do pravěku, bezduše jsou znatelně poznat na jízdních vlastnostech apod.
Já asi jediné co mám u duší strach je, že si nedovedu představit jízdu třeba v Koutech na 2 barech. Napadlo mě ještě řešení bez amoniaku, třeba finish line. Ale co jsem našel, je ta asi to samé jako tam nedat nic.
Další možnost je kombinace taunnus armour + tubolito, takto vozí bratr, který deset let prorážel duše, bezduše s tlaky i 3 bary (85kg). On to ale narozdíl od mě docela hrne :-)
O tubolitu se také moc pozitivního nedozvíme. Kolo je Haibike heat RC, 2013. Díky moc za názory.
Za půl roku prožrany?
Kola původní,nebo dokupovaný?
a co prodat srackove rafky a poridit neco normalniho? nikde jinde nez u CB jsem to nevidel…
ale když ony byly před lety tak drahé
Fulcrum s tím měl taky problém,
Já přeplítal takto sežrané mavic…
Myslím, že ty výpary se časem dostanou všude (rok, dva) bez ohledu na pásku
Vozím cmaxy x-let s notubes mlékem a ani náznak koroze :)
Tak to musí být některé tmely nějaké agresivnější nebo někdo jezdit hodně ve vodě, která se tam pak musí nějak dostávat (že by třeba přes niple a prožralo se to pak od niplů a ne ze strany pláště?) nebo už nechápu takový rozdíl.
Ještě mám doma jeden prastarý pár Fulcrumů Red Metal 29 XL. A také nějaké prastaré Mavic sety, jak nějaké nejstarší ještě 19mm vnitřní šířky, tak o trošku novější 29" XLka.
A i když jsem měl období, kdy jsem jezdil bez doplňování tmelu, tak u všech byla období, kdy jsem doplňoval poctivě často.
Ani u jednoho páru kol ani náznak prožrání, zrovna ty Fulcrumy jsem nedávno řešil (dával nový plášť a při tom kontroloval).
Akorát tedy jezdím hodně málo ve sr…ch, tedy voda se na to nedostane tak moc často (ale samozřejmě sem tam ano, zbytky vody v lese po deštích nebo občasné zmoknutí).
Tmel tedy používám už více let Orange, ale předtím nějaký rok se Zero flats (a ten obsahuje i amoniak).
Akorát tedy u všech kol jsem vždy na začátku vzal lakem na nehty místa, kde byla poškozená anodizace (třeba právě u svaru). Ale moc jsem to časem už nehrotil a ne vždy tam ten lak pořád vydržel.
Fotku jsem nenašel, ale ráfky byly teda zevnitř jak papír. Určitě voda a soli přes niple (kolo jezdilo i v zimě), spojilo se to s mlíkem a kdoví co to vytvoří za korozivní hnůj
Zvenku bys to ale nepoznal
Tak když to bylo i se solí, tak jasné, že tam to půjde rychle.
K tomu můžu jen doplnit, že ty moje všechny prastaré ráfky, co nemají ani náznak koroze, tak v soli jsem nejezdil v podstatě vůbec. Jestli se mohlo stát, tak ojediněle jednou do roka nějaký krátký úsek ve městě při jízdě do práce, kde se danému posolenému úseku nešlo vyhnout.
V zimě jsem sice některé roky jezdil ne tak málo, ale nikdy ne posolené silnice, tedy vždy buď když bylo sucho a sůl už nikde nebo v případě sněhu naopak na čerstvý sníh mimo silnice.
A když už jsem to ojediněle vzal přes nějakou sůl, tak vždy snaha to aspoň trochu co nejdříve opláchnout.
Taky jsem si všiml, že tam byly alu niple, jestli i toto má vliv…
No ne že by přímo jezdila v soli, ale vyhnout se tomu v zimě úplně nedá.
Tehdy mě ale míra poškození a jeho potenciální nebezpečnost dost zaskočila a jak jsem psal, zvenku to nebylo ani náznakem vidět
To není solí. Moje Mavicy sůl určitě neviděly a taky to tam začalo-stačí ten kousek plochy bez eloxu a už to jede.
Na jaře byl možná narušen povrch, o problematice jsem nevěděl, tak jsem tomu nevěnoval pozornost.
ošetřit povrch rafku, dobře nalepit pásku a nepoužívat tmel co tohle způsobuje
A máš s nějakým tím „vodním“ tmelem dobré zkušenosti? Já teda, že buď je v tom sračka a funguje to, nebo není a je to jak mlíko od kravky :-) doslova
Zkouším Milkit a jde to,
Pokud nevadí samotný čistý latex, tak Orange. Vždy jsem u něj zpět skončil a už jsem i přestal experimentovat. Funguje spolehlivě, endurance verze má i slušnou výdrž uvnitř pláště, k tomu zacelování defektů solidní. A regular verze má vynikající zacelování defektů, ale už výrazně kratší výdrž v plášti (vozím endurance v plášti a regular verzi v malé lahvičce do rezervy).
Líbí se mi na něm, že je to jen čistý latex bez přidaných částic, takže se dobře aplikuje přes ventilek, dobře vždy doteče kam je v plášti potřeba. Ale díky zřejmě tomu jaký používají latex, tak v regular verzi i bez přidaných částič často dá i větší defekty než některé konkurenční tmely, které přidané částice obsahují.
Jen je tedy výrazně dražší. Stojí podobně jako konkurence typu NoTubes tmel, akorát, že u Orange je za stejnou cenu poloviční balení.
Žádný ráfek mi nikdy Orange nesežral. Ale jak píšu výše, tak já neměl sežrané UST ráfky (bez pásky) ani v období, kdy jsem používal Zero flats s amoniakem.
Otázkou pak zůstává, jestli za to může jen tmel nebo právě i jen voda. Já vozil u bez duší strašně moc let vlastně jen UST ráfky, pouze s jedním krátkým období u jednoho páru ručních zápletů s páskou. A teď u éčka má osazené z výroby DTčka, což je pěkný set kol, který tam zatím nechám.
Tím jsem chtěl říct, že jsem do teď nikdy dlouho nevozil pásku. V partě naopak nikdo nevozí UST ráfky a všichni (co mají bezduše) vozí pásku. A poměrně častý problém byl, že když někdo jezdil častěji třeba brody, tak poměrně brzy došlo na prolém s páskou, jak se tam dostávalo trochu vody přes niple od spodu. A to mělo za následek odlepování pásky.
Nějaké výpary vody se tam takhle jistě mohou dostat daleko dříve než se páska odlepí a k ráfku případně pouze pod páskou (tedy může pořád těsnit dobře a přitom pustit něco k ráfku). Tak jestli tohle není také zdroj prožraných ráfků.
No našel jsem desítky až stovky případů po celém netu.
A rozhodně nedělá jen CB. To je jak jezdit z autem jen ve slané břečce a tvrdit že za 4 roky nezrezne.
A uštěpačné kecy typu vyhod to a kup si pořádný, no jo jenže oni stálý tolik peněz…a tak dávno. Jednak to je úplně mimo (ot), dále to není vůbec pravda a hlavně to nikoho nezajímá. Když k tonu nic nemám tak šoupu nohama..takhle slušně stačí?
Ostatnim díky za osobní zkušenosti.
Mas pravdu, ze to nikoho nezajima, ten problem mas ty, ne oni.
To nejsou uštěpačné kecy, to je fakt. Ráfek je spotřebák a sežraný bych vyměnil. Variant je dnes dost. Co čekáš, že ti na to někdo poradí? Shnilé auto taky nenatíráš zvenku barvou…
Naopak, debata je plodná, zkušenosti k tématu se hodí vždy. Já třeba příště zkusím ten Orange tmel :-)