Dušový plášt: klouzání duše => natržený galuskový ventilek

27 nepřečtených
  • d

    V poslední době se mi z nějakého důvodů zvýšil počet defektů z důvodu natrženého galuskového ventilku. Příčinou je asi zbytečně velký průměr díry na ventilek v ráfku (auto ventilek) + hlavně pohyb duše v ráfku. Ventilek se po x km postupně vychyluje z kolmé pozice až dojde k jeho natržení.

    Dá se nějak zamezit pohybu duše a natržení ventilku? Mám ověřeno, že k pohybu duše dochází u různých druhů ráfků, pásek i duší.

    0 0
    • vysmátej bajker  

      mě to dělalo že se hejbala duše i s pláštěm. pomoc nový plášť a odmastit vnitřek ráfku.pokud je plášť dobrý-odmastit patky případně potřít lehce chemoprénem nechat do druhého dne zaschnout. v tvém případě ještě sehnat redukci na ventilek případně matku s osazením.

      0 0
    • Kelib  

      Dát duše s autoventilkem?

      0 0
    • Breakpain  

      Nemůžeš dát FV do AV díry.. Použij redukcí nebo FV oblep, aby šel natěsno ;).

      0 0
    • skvedo  

      Pečlivě srovnej ventilek s nápisem na plášti/vyznač fixou/samolepku přes spoj a pozoruj jak se plášť posouvá po ráfku a bere duši s sebou a ta pásku. Už mi to dělali 2 pláště, vždycky skládací patka. Jediná možnost je plášť vyměnit. zkoušel jsem i lepit pásku oboustrankou, což vůbec nepomohlo.

      0 0
    • JSt  

      co mas za rafek, gumu a kolik do ni foukas.

      0 0
      • pepek  

        to je uplně jedno, řešení je chemoprén

        0 0
        • tromboonen  

          Fakt super reseni, pridat vahu a treni… to uz rovnou vypenit plaste PU penou nebo betonem :)

          0 0
          • pepek  

            prosím spočítej mi, kolik váží 6 × 1cm2 lepidla, tloušťka : 0,1mm

            0 0
          • Vilém  

            ??

            0 0
          • wladeq  

            Prave si byl nominovan na nejblbejsi koment roku. Gratuluju!

            0 0
            • tromboonen  

              Ja myslel, ze tim patla celej plast, OK, ta vaha neni tak dulezita, ale lepit dusi k plasti, respektive vyrabet mezi dusi a plastem vetsi treni nez uz tam je misto vyreseni problemu (odmasteni, spatne diry, ostreho okraje diry atd.) mi neprijde jako takova vyhra..

              0 0
              • MlokCZ  

                To jsi ale jediný kdo tu chce lepit plášť k duši (což by bylo úplně k h…u, protože by se pořád protáček plášť kolem ráfku a zase to odnesl ventilek).

                Všichni ostatní budou lepti patky pláště k patkám ráfku…

                0 0
              • Vilém  

                Nj, ale ono pritom staci na par mistech prilepit patku k rafku.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Tacmud  

      To stejné se mi začalo dít také ( a s autoventílkama).

      Příčina: Při výměně/lepení jsem si zamastil prsty o řetěz a následně jimi zamastil patku pláště. Ten se pak posouval po ráfku a bral s sebou i duši. Ventýlek se postupně nakláněl až se prosek.

      Po výměně za novou duši se stalo to samé, ale zase o fous rychleji, protože jsem to zamastil zas a víc.

      Řešení: Odmastit patku pláště a vnitřní stranu ráfků. Já to udělal čističem na řetěz (sprej z lidlu).

      Poučení: Nezprasit si při opravě defektu ruce a dobře mazat řetěz aby nebyl mastnej, černej a hnusnej!

      0 0
    • Chlebovnik  
      1. Na ráfek s dírou pro AV používej duši s AV. Ale viděl jsem i redukce (vložky) do ráfku AV>SV
      2. Používej duše, které mají závit po celé délce ventilku. Tím zajistíš pozici duše vůči ráfku. Např. Schwalbe má takové duše i v provedení pro AV. http://www.velohanak.cz/…-26x1-5-2-5/
      0 0
      • MlokCZ  
        1. Tím zajistíš jediné, že při jeho problému ventilek rovnou hned urve. Duše se protáčí z důvodu nedržícího pláště a žádné uchycení ventilku tomu nezabrání. Naopak je lepší se tomu vždy vyhnout. Matka k přitažení ventilku k ráfku slouží pouze pro prvotní nafoukání, aby při nasazení pumpy ventilek nezajížděl do pláště a šlo to lépe chytit.
        2. To je sice správný postup, ovšem jeho problém to nijak nevyřeší.
        0 0
        • Chlebovnik  

          Taky jsem pár ventilků prokousnul díky posunutí pláště a od doby, co používám zmíněné duše, tak jsem ventilek ještě neurval. Jak je známo, tak se duše vůči plášti trochu pohybuje, a i když se plášť časem trochu posune, tak si duše, patrně díky fixaci v místě ventilku a deformaci pláště+duše v terénu, opět sedne.

          Pak existují ještě další možnosti, že jo. Použít jiný plášť, který sedí těsněji a nebude se tolik pohybovat. Případně přejít na bezduše.

          0 0
    • Bezmozek  

      Jak už padlo, rozměr gumy a tlaky?

      Nejlíp se na ráfku protáčej plastový pásky, na pohmat je to asi PP, ty si jezděj jak chtěj, takže vyměnit za gumovou.

      Další klouzací věc je „pudr“ kterej je na duši z výroby, před instalací otřít vlhkym hadrem a nebo prostě foukat o fous víc

      0 0
    • BB san  

      Podle něčí rady sem kdysi prostříknul patku lakem na vlasy, pak se to zakouslo a plášť se přestal v patkách protáčet.

      0 0
    • Prazak0  

      Problém je jinde, galuskový ventilek používám zcela běžně, ať v ráfku je otvor na ventilek moto/velo a nebo galuskový. Galuskový v. na rozdíl od moto má matičku, takže po nafouknutí se tím zafixuje, moto je tam naopak volně. Nikdy se mi nestalo, že by došlo k poškození kvůli většímu otvoru na ventilek. Samozřejmě se prodávají redukce, ale nějak nebyly třeba.

      0 0
      • Bubaaak  

        Galuskáč – nic nefixuj! Ta matka tam je jen pro nahuštění… utahneš, nafoukneš, povolíš

        Jakmile píchneš duši a vemeš za brzdu, tak můžeš urvat ventilek (hne se, a protože drží jen na jednom bodě, tak se urve)… duše sama o sobě je guma, pneumatika je guma, ta guma na nyple je guma = když to nafoukneš, vše se roztáhne a mělo by být tak velký tření, že se nic nehne… hejbe se když je „to“ mastný, nebo když je „to“ prázdný

        Edit: všimni si, když někdo s autoventilkem píchne, dofoukne a dojede, tak ventilek je vždy šejdrem

        0 0
    • d  

      RoRo se silikonem na bocích. Zdá se, že je tam právě proto, aby zamezil pohybu a zdá se, že to i funguje.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.