Máte někdo praktické zkušenosti s brzdovými kotouči, které nemají na brzdné ploše žádné otvory? Např. tyhle http://www.axit.cz/…160_mm-.html
Máte někdo praktické zkušenosti s brzdovými kotouči, které nemají na brzdné ploše žádné otvory? Např. tyhle http://www.axit.cz/…160_mm-.html
No prakticky muzou vyvolavat nevolnost, minimalne!
Ale kdyz si das ksiltovku, vezmes Monstera a bramburky, muzes tim ulovit vice bab – budes vice jedinecny.
mel bych strach ze budou mit horsi odvod tepla a vetsi tendence k prehrivani.. ale treba taky ne…
naopak – vetsi masa = vetsi absorbce tepla.
Diry se delaji jen kvuli odlehceni.
Jak píše TJK, myslím, že budou mít větší sklon k přehřívání, ale mohu se mýlit ;)
Máte někdo praktické zkušenosti s brzdovými kotouči … ? … že má někdo potřebu se vyjadřovat naprosto ke všemu
mno.. alespon k veci… za tvuj prispevek ma totalne nulovou hodnotu… a co ty na to? :-)
Taky by mě zajímalo, jak fungujou, líbí se mi hodně.
Já ne, mám stále „V“ systém.
Ale vypadají zajímavě
myslim, že s Véčkama by se chladili dobře :D
ty otvory tam jsou proto, aby se dostal pryč bordel co se utvoří mezi deskou a kotoučem. to je důvod proč to nebrat.
rozhodne ne nutne :-D trosku to pomaha ale jinak to tak neni…
No, vsichni vyrobci kotoucu teda pisou, ze to tak je, no :)
tak vis jak :-D vsichni vyrobci si tam muzou napsat co budou chtit :-D
Muzou, ale tohle maj i docela oduvodneny .
high performance parts :) jako netvrdim ze to nefunguje to ne, ale u aut na normalni jezdeni je to hola znytecnost.
Jo u aut rozhodne, resp. mozna ne zbytecnost, ale ten prinos nebude pro babu co s tim jezdi do lidlu k nicemu. Mozna nakymu teenagerovi s golfem 1.4TDI by to semtam mohlo pomoct si nerozbit drzku.
Na kole ale nevidim jedinej duvod to nepouzit – na drazkovany kotouce na kole moc prostoru neni (kotouc je moc tenkej na smysluplnou drazku), a uplne hladkej kotouc je jedna hromadka nevyhod (vaha, voda, spina, nejaky ty plyny z desek po zahrati, a i to chlazeni desek). Na nejakyho krosaka to asi bude celkem jedno, ale na smysluplny XC uz to podle me smysl ma.
Ale hlavne, hlavne sou plny kotouce na kole kardinalne hnusny. Zejo.
plny kotouc na kole…to je hnusny jak prdel to je pravda :)
oni tam jsou drážky .. možná to mají otestované když to nabízí k prodeji
verim tomu ze ty drazky tam sou jen pro to aby tam neco bylo :-D
čím víc drážek, tím větší šance k prodeji asi tak :)
takze otvory maju tieto tri funkcie a preto by na kotuci mali byt:
1 odlahcenie
2 lepsie chladenie
3 odstranovanie bordelu.
preto pre cyklistiku nema zmysel brat kotuce bez otvorov.
Zkus se zeptat Jirky Fikejze. Já je u něj viděl, ale z kola už je měl dole a z toho, co o nich říkal, mi vyšlo, že to nemá moc smysl… Ale už si nepamatuju, co to bylo konkrétně za problém…
Měl jsem kdysi možnost svézt se na hajabuzně 1300r s brzdy Beringer, kde jsou plné kotouče a lepší brzdy jsem NIKDY nezažil… http://www.namotorku246.cz/…aeronal.html Ale moto a bike je asi jiná liga…
ne nutne.. ty principy se dost prolinaji.. neco je vic pouzitelne, neco mene.. preci jen vetsi vahy komponent dabaji vetsi prostor pro tvorivost… se 100g na kotouci se zase az tak s brzdnou plochou tvorit neda… proto se treba shimano pokousi zlepsit funkci tema pevnyma chladicema na vnitrek kotouce.
Tak např. magura je v roce 2006–7 taky měla http://cdn2.coresites.mpora.com/…05/mag-1.jpg ale dneska už taky dělaji děravý..Tak spíš mi přijde, že evoluce jde směrem k dírám :)
tak tam bola ta plocha velmi mala uz sama o sebe. keby tam vyvrtali diery, tak by sa to pri brzdeni roztrhlo.
Ono to zvlneni taky udela dost toho, co jinde resi diry. A sice ze vetsina desky neni ve styku s kotoucem po celem obvodu, tudiz se z ni „seskrabne“ voda, plyn, bordel. U tohohle kotouce to vypada, ze prostredni cca 2–3mm ale budou ve styku porad, coz jak sem pochopil neni idealni, a dirama se to necha vyresit lip..
Otazkou je jestli je to problem vic na papire nez na trailu..
Nemate někdo tyhle kotouče http://www.vseprokolo.cz/…160mm-110061 potřeboval bych vědět o kolik mm přesahuje ten /nyt / aby mi nedřel o třmen kde mam 2 mm mezeru .