• malej honza

    Ahojte, mám Meridu TFS 300, rok výroby tuším 2008s Véčkovýma brzdama. Uvažuji o kotoučových brzdách, asi bych rovnou investoval do hydrauliky, chtěl bych si udělat radost. Je rozumné investovat do tohoto kola?

    Ještě k tomu musím dodat, že mám 190 cm, 95 kg, jezdím v kopcích okolo Humpolce a spíš jsem cykloturista – hobbík, takže najedu za rok 500 až 1000 km, podle aktuální situace a počasí. Jezdím menší asfaltky, polní a lesní cesty, ale vzhledem k mé práci nenajezdím za rok moc km, abych si za 2 roky koupil nové lepší kolo už s hydraulickýma brzdama. Občas se ale z kopců s V brzdama bojím, zvlášť za mokra.

    0 0
    • jIrI___  

      Mají náboje příruby pro kotouče? Pokud ne, tak počítej rovnou i s novými náboji (a možná i s novými dráty), resp. s celými zapletenými koly. To už může být celkem vysoká investice. Jinak jsou ale kotoučovky dobrá věc, já bych se od nich k véčkům už nevracel.

      0 0
    • Without_R  

      Mám přesně stejné kolo jako ty (akorát asi o rok mladší) a kotouče by se mě líbily taky, ale podle mě je to do tohoto kola až moc drahá investice. Jezdím hodně v terénu a s účinkem brzd teda problém nemám ani v prudkých sjezdech. Problém je, když se na ráfek dostane bahno, to pak trochu strach brzdit mám, ale jinak úplně bez problémů. Nemáš sjetý špalky nebo blbě nastavený brzdy? Pač podle mě to brzdí celkem dobře…

      0 0
    • nox159  

      cau nevyplati se to… a pokud se z kopce tahnes rychlosti 15km/h aby si to ubrzdil tak je problem nekde jinde… ( uzivatel nebo spatne nastaveni) to musis brzdit i po rovine i do mirneho kopce ne ? ;-)

      zkus jine spaliky nebo aspon poradne seridit…

      0 0
      • malej honza  

        Zdar, s tou rychlostí jsem se asi blbě vyjádřil. Jezdím vcelku normálně, z kopců tak do 40 až 45 za hodinu (víc mám strach, to přiznávám, hlavně kvůli srnkám a podobným neřádům. Já jsem srnku sebral v autě a kámoš na kole a byl rád že to rozdýchal). Pomalu se vleču z dlouhých hodně prudkých kopců, např od Sedlice k elektrárně, jestli to někdo znáte. Musím ubrzdit 95 kg živý váhy + 10 kg zbytečností co mám na zádech.

        0 0
        • Chrchla  

          tý jako ono když ti před kolo skočí srnka tak je jedno jestli máš hydrauliky nebo véčka..ae mám taky toto kolo, pravda kupoval jsem ho už s hydrama, které jsem stejně po chvíli vyměnil za shimana m595 + jsem původní kola vyměnil za Fulcrumy RM5 a nemůžu si to vynachválit.. časem vyměním i rám a bude z toho uplně jiné kolo xD

          0 0
          • Quik  

            Jen abys nakonec nezjistil, že jsi proupgradoval tolik peněz a že bys za to moh mít daleko lepší raketu ;)))

            0 0
            • malej honza  

              A když to teda vezmu z jiné stránky – kolo nechám jak je, teď si koupím pro svůj klid nějaký lepší špalky.

              Pokud koupím nový kolo, seženu v ceně cca 15 až 20 tisíc něco rozumnýho? Myslím vidli, hydry atd pro použití na horší silnice a lehčí terén.

              Jde mi o to, že víc bych do nového kola investovat nemohl a nechtěl a aby se mi zase na druhou stranu nestalo to, že koupím stejně kvalitní (a nebo nekvalitní) rám jako má moje kolo teď, standartně osazené hydrama, které nebudou nic moc (v rámci ceny do 20 000) a budu je muset tak jako tak vyměňovat.

              0 0
              • Azmir  

                Když si počkáš na podzim jak budou výprodeje tak za 20 000 by se dalo sehnat kolo osazené možná deore/slx/xt brzdy už taky slušné možná i elixiry/deore, a vidle recon/epicon atd za 20k už se dá něco sehnat.

                0 0
        • t29  

          Absolutní rychlost není až tak důležitá, 45 km/h na asfaltu je něco jiného než 20 km/h mezi šutrama.

          Možná by nebylo od věci zkusit napřed jenom jiné brzdové špalky, třeba Baradine nebo Kool Stop každopádně pokud místo těch noname véček (název I20M, co jsem dohledal na kolo.cz, mi nic neříká) pořídíš hydraulické kotoučovky Deore, tak si rozhodně pomůžeš. Hlavně na mokru, kde kotoučovky fungují prakticky stejně jako na suchu, zatímco véčka ztrácejí.

          Akorát ti neporadím, jestli výsledné zlepšení bude odpovídat utraceným penězům.

          0 0
        • nox159  

          tak ono jestli naberes srknu ve 40 nebo v 60 je relativne jedno rozbijes si hubu tak jak tak… :D

          ale myslim ze na rovne ceste ( asfalt…) kde jsi schopny brzdit treba i 3mi prsty toho na večkach musis ubrzdit dost v terenu kde se potrebujes drzet min 4mi prsty riditek uz je to horsi – nemam moc silne prsty a brzdit jednim prstema na Vckach v rozbitem sjezdu mi moc nejde a i po kratkem takovem sjezdu me boli prsty…

          hydrauliky nejsou podle me az tak o brzdne sile jako o pohodli a komfortu…

          pokud je mokro tak Vcka brzdi huř ale na mokre louce to bude jedno protoze kdyz bloknes kolo tak lehnes takže ti lepši brzdný ucinek nepomuze…

          0 0
          • Chrchla  

            tak tak.. navíc to potvrzujea 99% bajkerů kteří jezdí hydry a na V by se už vrátit nechtěli..patřím k nim xD

            0 0
            • kyl  

              Jsem to 1%,mě Tektra z roku 1997 za mokra brzdí líp jak za sucha a to jsou tam špalky za 15 kč /kus.Za mokra vzít za přední tak jak za sucha tak hned letím.

              0 0
              • Chrchla  

                97 rok? to vedle tebe běží frajer s týčí a když chceš brzit tak ti ju vrazí do kola ne? xD

                a jezdil si hydry? jako to číslo 99% je plácnuté neověřené a nepodložené.. ae když to tady tak různě čtu tak skoro každej říká jak by se od hyder k Včkám nevrátil :)

                0 0
                • nox159  

                  jezdim oboji zaroven a ze bych neco na VCkach neubrzdil to se rict neda je to o komfortu a taky stylu jizdy… ;-)

                  0 0
                  • Chrchla  

                    hlavně o komfortu řekl bych.. třeba já dal otcovi na kolo takové ty trojbarevné authory a byl jsem docela překvapenej jak to brzdí dobře za sucha.. za mokra netestováno

                    0 0
    • malej honza  

      Díky za rady, asi se zastavím v servisu a nechám si udělat nabídku a až pak se rozhodnu.

      Ještě jeden dotaz – mám tam původní vidli SR XCM-H-LO Lockout

      Jaká je reálná životnost této vidlice? Nedělám si iluze, že by to byla nějaká extra kvalitní vidle a kdybych teď dal 7000 za pořádný hydry a za 2 roky musel koupit za 5000 nějakou pořádnou vidli tak už se mi to nevyplácí.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Ta vidlice je mrtvá už v katalogu…

        0 0
        • kubad  

          tak tak a proto je nesmrtelná :D

          0 0
          • malej honza  

            Že není na závodění je mi jasný, ale spíš nevím kdy čekat že to křupne a půjdu pro novou…

            0 0
            • kubad  

              čekej že nekřupne bohužel

              0 0
              • malej honza  

                Potvora, to je jak u auta. Mám zalepenou dirku v čelním skle a za ty roky omlácený sklo od kamínků tak, že když je slunce nízko tak skoro nevidím a ne a ne chytit kamen abych ho mohl na pojišťovnu vyměnit :-)))

                Doufám že jsem to teď nezakřiknul a nepřijde pořádnej šutr co mi prorazí haupnu!

                0 0
              • malej honza  

                Mě teda přišlo, že mi moc nepruží. Když najedu na velkej hrbol tak jo, ale při jízdě po horší silnici cítím v rukách každej malej hrbolek. Vzhledem k tomu že je to moje první kolo s odpruženou vidlí jsem si myslel, že je to tak normální. Respektive ve srovnání s mým starým kolem s pevnou vidlí mi to připadalo, jak jsem si strašně polepšil.

                0 0
                • Azmir  

                  Máš hold kolo z levnější cenové kategorie. Ta vidle bohužel není žádná supertřída. Být tebou bych se na hydry vykašlal a našetřil raději tak alespoň 20k na nové kolo. Jinak budeš mít pocit že furt něco vylepšuješ a stejně je to naprd, protože ti tam něco nevyhovuje.

                  0 0
                  • malej honza  

                    Asi to tak dopadne, Když jsem svoje kolo kupoval, tak tolik peněz nezbývalo a hlavně přesednout na meridu z v té době 13 let starého olprana bylo asi jako když přejdeš ze škodovky na mercedesa. Teď to srovnání pokulhává, ale v té době mi to tak připadalo. Dneska bych si kolo za 25 tácu dopřál, jen mám furt takovej blbej pocit vyhozenejch peněz, protože tu svojí meridu za 3 roky neojedu natolik, aby byla potřeba jí vyměnit. Proto jsem vymýšlel ty hydry na stávající kolo.

                    0 0
                    • kubad  

                      jak už tu padlo, je potřeba si spočítat co všechno chceš časem měnit a jestli to má smysl jestli prostě opravdu není lepší koupit nové kolo, kolem 25 sou už fakt celkem slušné kousky

                      0 0
                • Chrchla  

                  hele já za to kolo dal 12t, pak jsem koupil epicona za 2,5t, potom kola Fulcrumy RM5 za 3,5t a hydry za 3t,

                  suma sumárů = 21t… docela možné že kdybych šetřil tak za 21 koupím daleko lepší kolo.. ae nějak si nedovedu představit že 3roky sedím na prdeli bo jezdím na nějakém kostitřasu a šetřím na „skvělej“ bajk.. ae to je věc každého.. já prostě každej rok oddělám nějakej ten peníz a vrazím ho do kola.. aspoň to pak nevypadá že jsem do toho tolik vrazil xD a chce to hodně hledat akce.. já naštěstí narazil pokaždé na nějakou super

                  0 0
                  • Chrchla  

                    ještě jsem zapomněl dodat že jsem chudý student co si kolo dotuje sám :)

                    0 0
                • t29  

                  Proti pevné znamená každá odpružená zlepšení komfortu. Ale odpružit malé hrbolky je složitější než odpružit velké nárazy, protože na malé hrbolky potřebuješ citlivou vidlici a takové jsou drahé (přitom neplatí opačné pravidlo, že každá drahá vidlice je citlivá).

                  0 0
    • malej honza  

      A už snad poslední dotaz. Kdybych se rozhodnul koupit nové kolo a to současné prodat (nemám ho komu doma přenechat, protože jsem vyšší než ostatní). Kolik tak odhadem bych mohl za Meridu TFS 300 V (2008) s najetými cca 1600 km dostat? Je jako nové, v extrémních podmínkách nejeté a s jen pár drobnými škrábanečky.

      0 0
      • Azmir  

        Tak 5–7 tis. záleží na štěstí.

        0 0
        • malej honza  

          tak to ještě není tak hrozný, čekal bych míň

          0 0
          • Azmir  

            Musíš hold najít kupc. Takové nové kolo stojí kolem 10 tis. Merida má celkem slušný design a jestli říkáš že vypadá jako nové tak i podle toho bys mohl dostat peníze. Nejhorší ale bude najít kupce. Nejlepší bývá někdo z okolí z práce/kamarádů atd tam se to obvykle prodává nejlíp.

            0 0
      • malej honza  

        Co takhle kola vyměnit a pořídit toto:

        http://www.veloservis.com/…s-800-d.html

        Polepšil bych si a nebo to bude zase nic moc?

        (hledám v nabídce veloservisu, protože jsou blízko a mám s nimi dobré skušenosti)

        0 0
        • Azmir  

          jojo tenhle model je určitě super dal se po výprodejích sehnat za 18 000, teďka už to bude horší vidlicí i vybavením si určitě polepšíš a kdybys na to dal nějaké lepší kola třeba Hnojův magický set tak by to bylo super kolo.

          0 0
          • malej honza  

            Tahle vidlice bude už citlivější? A nebo můžu pořád čekat, že malé hrbolky na silnici budu cítit v rukách?

            Normálně jsem nalomenej, uvažuju, jestli staré kolo neprodat a nejít do toho, přeci jen „žijeme jen jednou“

            0 0
            • Azmir  

              Tak epicon je modla zdejšího fora a v téhle ceně asi nic lepšího neseženeš. Je to celkem citlivka pokud s ním nepojedeš nějaké skoky a trošku ho podfoukneš tak požere skoro všechno.

              0 0
              • nox159  

                v originale podle me kocici hlavy ani male kaminky neveme ale to by mel brat hlavne plašt… ;-)

                0 0
                • Azmir  

                  Já mám neupraveného epicon a žere dobře akorát ho mám celkem nafoukaného na svoji váhu protože si občas něco skočím. Ale kdybych dal tak o 5–10 psi méně tak žere krásně.

                  0 0
              • malej honza  

                Myslíš, že je potřeba se rozmýšlet rychle a nebo je čas? Svojí meridu jsem kupoval koncem července, když začínaly slevy, nemohl jsem vyčkávat na větší slevu, protože jsem dosti veliký (195 cm, 95 kg). Přeci jen je to model 2010

                Ještě tam mají model 2011 o 1500 Kč dražší – je výhodnější ten 2010 nebo 2011?

                http://www.veloservis.com/…800-d-2.html

                0 0
                • Azmir  

                  Ten letošní model 2011 je hůře osazený než ten 2010 do toho bych nešel a hledal jinde.

                  0 0
                  • malej honza  

                    Ještě přihlouplá otázka:

                    Když najdu TFS 800 D rok 2010, tak je všude stejný a nebo si ho každý cykloobchod osadí jinými komponenty jak zrovna chce?

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      stený

                      0 0
                      •  

                        Opravdu? Už jsem párkrát viděl stejná kola (typ, ročník) za různé ceny právě protože si v shopu třeba vyměnili vidlici nebo brzdy.

                        0 0
        • Chiron  

          Podle mě je vyměňovat kolo za kolo se stejným rámem nesmysl. Když už, tak ještě připlatit a vzít rovnou nějakou Meridu s HFS rámem.

          0 0
          • malej honza  

            Takže jinými slovy bych si pořídil ten samý rám co mám, jenže s jinými komponenty a hlavně s vytouženými brzdami. Kolům nerozumím, takže mě omluvte, že se všemu divím :-)

            Pokud bych si tedy připlatil 2000 Kč (oproti TFS 800 2010) tak bych mohl mít toto kolo:

            http://www.veloservis.com/…-1000-d.html

            A od toho bych mohl čekat odolnější rám, případně lehčí, lepší vidli a brzdy a tak podobně?

            0 0
            • Azmir  

              Zrovna u tohohle bys byl s vidlice zklamaný. Vidlicím manitou se zkus pži výberu vyhnout. Jsou laděny spíše pro „závodní jezdce“ a jejich citlivost není nic moc.

              0 0
              • malej honza  

                A pokud by byla s prodejcem řeč tak kdybych vzal HFS 1000 a vyměnili mi jen vidlici za epicon tak by to bylo lepší kolo? Myslím co se týče brzd a ostatních komponentů v kombinaci s lehčím rámem.

                Zatím mám názor, že nějaký gram navíc mě nerozhodí, když na zádech táhnu batoh s foťákem a 3 litry vody, ale mohlo by se mi stát, že za 2 roky tady budu rozebírat výměnu rámu za lehčí stejně jako dnes řeším brzdy, resp. nové kolo

                0 0
            • Kamikaze 591  

              Jen k rámu, odolnější ho nečekej, čekej ho hlavně lehčí. A to celkem o dost, tuším že to bude v řádech stovek gramů. TFS rám jsem měl a je to těžké jak prase.

              0 0
            • malej honza  

              Nebo ještě jedna varianta – vyjde líp koupit hotové kolo (eventuálně se pokusit o výměnu vidlice za jinou) a nebo si nechat poskládat kolo na přání?

              Pořád se pohybuji v ceně 20 až 25 000 ± něco málo

              0 0
              • Azmir  

                Nechat si poskládat kolo v tak nízké cenové relaci se nevyplatí pokud nemáš nějakého známého co ti to udělá třeba za nakupku. Jinak kdyby sis na té meridě nechal vyměnit vidli za epicona tak by to bylo hodně slušné kolo. Ale nejlepší bys to měl kdyby sis připlatil za meridu 2000-D. Ta má za tu cenu už fox vidli, pohon sram atd to už je super kolo kde bys nemusel nic měnit a rozhodně bys nelitoval. Já bych si určitě koupil tu 2000-D pokud bych ty peníze na to měl.

                0 0
                • malej honza  

                  Když to už by bylo přeci jen dost. Takhle bych zvyšoval cenu do nekonečna :-)

                  Asi zkusím zítra zajet do velosportu a „optat se“, pokud ovšem moje pracovní „já“ nebude muset neplánovaně vyrazit někam jinam autem.

                  Jaký je cenový rozdíl mezi epiconem a manitou – měla by se mi cena kola spíš zvedat a nebo snižovat?

                  0 0
                • malej honza  

                  ještě k výběru značky – veloservis má 4EVER, DEMA, FOCUS, GT, KELLY´S, KTM, MERIDA, MONGOOSE a SUNDANCE

                  Je z tohoto výběru rozumné orientovat se na meridu a nebo jsou tam i některé „lepší“ a nebo stejně dobré značky?

                  Omezoval bych se spíše na nabídku veloservisu, jak už jsem psal kdesi nahoře

                  0 0
                  • Azmir  

                    Tak nějak jsem si projel jejich nabídku co mají v tom shopu a řekl bych že merida at už 800-D nebo 1000-D jsou na tom v poměru výbava/cena mnohem lépe takže se zkus zeptat jestli bu u té 1000-D nešla vyměnit ta vidlice a na kolik by to vyšlo a vrat se s tím jak si pořídil. Jinak já být tebou už bych přece jenom šel do té 2000-D cenový rozdíl není velký, ale je mnohem lepší.

                    0 0
                    • malej honza  

                      Ok, pokud se mi neozve zákazník a neodvolá mě někam fuč tak chci zítra do toho shopu jet. Docela by se mi líbila ta 1000, pokud by výměna za epicon znamenala prachy navíc, tak by už bylo fakt rozumnější jít do 2000 (těch 1500 Kč navíc není zas až tak úplně hrozný, akorát původně jsem si dal cenu od 15 do 20 a teď jsem se dostal až na 27 :-)))

                      Jen s nima musím dát řeč o představci. To kolo co mám je 22'' a když vezmu svojí výšku 195 cm tak se mi zdá jestli nejsem až moc ohnutý, někdy mě bolívá za krkem. Nevím jestli by to vyřešil vyšší představec (což mi asi před rokem tvrdili že bude problém sehnat) a nebo rám velikosti 24''

                      Jo a ten HFS rám je lehčí, ale jak na tom bude s pevností vzhledem k mé váze 95 kg + 10 kg batoh – uveze mě to přes hrboly v lese a nebo by byl lepší přeci jen těžší, ale masivnější rám?

                      0 0
                      • Without_R  

                        Jsem sice podobný laik jako Ty, ale řeším naprosto stejný problém jako Ty – rvát prachy do TFS 300-V nebo koupit nové kolo? Tuhle sezónu na něm odjezdím určitě a možná i tu další, ale když pak budu kupovat nové, tak už se nenechám omezit tím, že si koupím levnější kolo, protože momentálně např. nemám 5000Kč navíc na kolo v lepší kategorii. Pokud prachy nemáš okamžitě, tak si počkej až trochu našetříš a kup už něco, kde bude všechno fungovat a budeš z toho mít radost a nebudeš za dva tři roky litovat, že jsi ušetřil plácnu 5000Kč a něco Tě na tom kole bude štvát.

                        Jsi podobně vysoký jako já – chtěl jsem se Tě optat, jakou máš velikost rámu?

                        0 0
                        • malej honza  

                          Mám velikost 22''

                          Já jsem teď v situaci, že bych i měl ty prachy hned. Měl jsem našetřeno na ojetý auto a z nějakých dost špatných důvodů (víc rozvádět nebudu) už ho najednou nepotřebuju. Na jednu stranu bych si chtěl udělat radost a koupit si pořádný kolo, na druhou stranu toho tolik nenajedu a svoje TFS 300 V mám jako nový, ne moc poškrábaný a ani nijak huntovaný v těžším terénu.

                          Takže jsem nerozhodnej jak střední rolník v době sklizně :-D

                          0 0
                      • Azmir  

                        Na 195cm mi přijde 22" rám akorát. U té meridy HFS by mohla být jiná gemetrie tedka se mi to nechce hledat, takže ti možná sedne. Ale do 24" bych teda určitě nešel to kolo vypadá hrozně nevzhledně a to už bych se raději koukal po nějakých 29" kolech. Jinak být tebou bych přišel za prodejcem že chceš meridu 2000-D ale že nemáš tolik peněz atd atd a pokusiot se cenu snížit třeba o 2000. Každý seriozní prodejce by ti měl cenu snížit.

                        0 0
                        • malej honza  

                          No abych řekl pravdu, tak ta 1000 D se mi vzhledově líbí víc než 2000 D

                          0 0
                          • Azmir  

                            Jojo to chápu ale model 2000-D je výbavou úplně jinde ale i 1000-D je skvělé kolo kterým si značně polepšíš pokud vyměníš tu vidli. Jinak jestli ti prodejce bude nutit tu vidli co tam je nenech se oblbnout, protože z toho co tu píšeš jsem pochopil že bys nejraději dobré kolo do kterého už moc nebudeš chtít investovat.

                            0 0
                            • malej honza  

                              Naučil jsem se, že chci radši kvalitu za kterou si připlatím než teď ušetřit a prodělat za rok kvůli upgrade. Pokud bych měl koupit kolo s vidlí málo pohodlnou pro můj styl jízdy tak to pro mě nemá smysl. To už bych si radši připlatil za 2000 D

                              0 0
                            • malej honza  

                              Investovat dále do nového kola je pro mě zatím dosti nevýhodné. Až začnu jezdit několik tisíc km ročně pak budu uvažovat o výměně některých komponentů.

                              0 0
    • kupi  

      Přiživím se na tomhle tématu :-D

      Řeším podobný problém. Nyní mám GT avalanche 1.0 V, bohužel jsem zvolil menší rám a rád bych koupil nový a rád bych přešel na kotoučové brzdy. Vymyslel 2 možnosti :-)

      1. rám RB CRR, Epicon TT, asi Hnojův magická set :-D, brzdy asi deore, nebo

      XTčka +řidítka, sedlovka, atd… cca 20 000Kč

      1. nějaké jiné kolo okolo 20 000 Kč

      Na GT mám najeto okolo 2000km

      Byl jsem přesvědčen pro možnost A, ale když to tady čtu, tak nevím.

      0 0
      • nox159  

        myslis ze se do tech 20k s tou prvni moznosti vlezes? ja bych si tim jisty nebyl…

        0 0
        • kupi  

          No, kola(asi 4000), vidlice(4800), rám (5990), brzdy(3665+kotouče) to je asi 19 000 + řidítka, sedlovka, představec(truvativ stylo race) takže bych řekl, že to dá tak 21 000, ale je to jen odhad :-D

          0 0
          • nox159  

            jako s tim ze razeni plaste duše sedlo sedlovku… nechas ze stareho kola? jestli jo tak oki ja to bral jako cele kolo :D

            0 0
            • kupi  

              přesně tak, kolo není staré ani půl roku a pláště jsem kupoval teď nové :-D Ale neodhadnu, jak moc budou ostatní komponenty opotřebené, proto ta možnost koupit celé nové kolo :-)

              0 0
    • malej honza  

      Tak jsem byl v oblíbeném shopu a sdělili mi, že s modely roku 2010 (1000 D i 2000 D) mám smůlu, zvlášť ve svojí velikosti.

      Nabídli mi toto kolo:

      http://www.veloservis.com/…-1000-d.html

      cena cca 26 350 Kč

      co si o tom myslíte?

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce