Ahoj všem, dle nadpisu téma, které se zde řešilo stále a stále řeší, ale než mne odkážete do patřičným mezí, tak rovnou napíšu, že je to složitější. O co mi jde: v budoucnu plánuji stavbu silničního kola na ocelovém rámu (to je dané). Co však řeším je, že se rozhoduji, zda kolo osadit campou, nebo shimanem, nejspíše 105kou. Pro campu mám slabost, ale pro desítkovou, či jedenáctkovou ještě s klikama ultratorque. Nové campa kliky stylu potenza se mi nelíbí. A shimano se mi vzhledově také moc nelíbí. Na kole budou karbonové záplety a tak nějak jsem byl rozhodnut pro kotouče, tedy eliminace na 105ku (sram nechci, leda by to už byl bezdrát a na ten nemám) Na novou campu také ne. K oceláku by se mi ta campa také více líbila. Nedají mi však spát ty mnou usmyslené kotouče. Po přečtení všeho možného jsem si řekl, že nebudu brousit ráfek a brzdy budou brzdit se stále stejným účinkem.
Dotaz zní, upřednostnili byste radši starší, ještě kvalitní campu na ocelovém rámu nebo již ke karbon kolům měli již automaticky kotouče? Kdyby se vyjádřil nějaký klasik, co má ráfkové brzdy a karbony a napsal mi jak je to reálně s opotřebováním brzdné plochy......