• Zdravím bajkery a obracím se na vás s dotazem…Mám cca rok kolo s kotoučovými brzdami.Jelikož do té doby

    jsem měla kolo bez kotoučovek tak se chci jen zeptat, zda je pravda, že když jedu sjezd cca 6km a přibržďuji

    tak se může stát, že si brzdy zničím a přestanou brzdit…prý si musím buď dělat přestávky nebo prostě nebrzdit..obracím se co by laik…

    Při sjíždění mám prostě strach to pustit bez brzd…Díky moc za radu zkušenějších

    0 0
    • KoudakT  

      No v zásadě by mohlo dojít k utahání brzd a těm by účinek klesnout mohl. Záleží na tom, co přesně si představuješ pod pojmem pořád přibržďovat… Jestli na 6km nepustěíš brzdy a držíš 10 km/h, ideální to určitě není a je určitě lepší nechat kolo rozjet a zpomalit až před zatáčkou a pak brzy zase pustit, aby se ochladily.

      Na druhé straně… pokud se takhle ptáš, asi nejezdíš nějaké zásadní úlety a kotoučovky něco vydrží.

      0 0
    • pee.tr  

      Brzdy jako takový tímto určitě nezničíš. Co může podle některých zkušeností lidí odejít jsou kotouče a destičky. Destičky se sjedou dřív nebo později určitě (při popisovaném brždění je i ucítíš ve vzduchu, případně ti, co pojedou za tebou), ale pár lidí tu psalo, že jim třeba zmodraly kotouče a ty pak už nechtěly plnit službu tak, jak tomu bylo před tím.

      0 0
      • Vilém  

        Ale prestat brzdit mohou:)

        0 0
        • Esi  

          tak tak minimálně se může velmi snížit účinost, jel jsem v Alpách sjezdík po šotolině na krosovém kole se 160 kotoučema a musel jsem dát pauzu po 4 km, z přední brzdy šel trochu kouř, je teda fakt že ten sjezdík měl 6km a 1000 výškových metrů :-) kotouče trochu fialovo hnědé destičky trochu připečené ono se to zase obrzdí, tak že jde jen o to co považuješ za kopec :)

          0 0
          • pee.tr  

            Jasný, tak v extrému můžeme říci, že ti třeba vařící olej popálí nohy :-)

            0 0
    •  

      Díky moc za rady…

      0 0
      • -b-n-x-  

        Hele, zkus jeste trochu blize specifikovat tvuj styl jezdeni a hlavne jake mas brzdy.

        Ja jsem s tim mel kdysi trochu problem – zadni brzda Formula B4 se 140 kotouckem. U me to vsak fungovalo tak, ze se prehrala brzdovka v soustave, zvetsila svuj objem a brzda pak brzdila porad (stalo se mi asi 2×). Po vymene kotouce za 180, problem naprosto zmizel.

        0 0
    •  

      Nějak se s tím teda poperu.....ale díky, je supr, že je tady takové fórum, kde někdo poradí.Jezdíte i na Lysou?Nebo nějak tip na výlet..?

      0 0
      • KoudakT  

        Mám ji v plánu, VKV je neúprosná, ale musím ještě něco pojezdit. Měsíc jsem kvůli servisu vidlice neseděl na kole, tak bych tam nerad pošel :-(

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Bumerangista  

      Pokud ve sjezdu ucítíš, že je potřeba „víc mačkat“ tak udělej přestávku. Pokud tu přestávku neuděláš, tak nezničíš brzdy, ale snížíš životnost destiček a kotouče, které si jinak časem stejně mění. Další riziko hrozí pokud budeš mít kotoučovky již 3–4 roky bez servisu, tak se může stát, že to přestane v delším kopci brzdit, protože se ti začne „vařit“ brzdová kapalina. Kapalina se normálně občas mění, takže je tohle málo pravděpodobné. Jinak nejčastější je případ, kdy ti to hodně píská (víc než jindy) a míň brdzí. Tak to je známka toho, že je potřeba vyměnit destičky, což je otázka 300Kč max.

      0 0
    • oddie  

      Já to říkám furt, kotoučovky jsou na houby :)

      0 0
    • Jades  

      Zkušenější ti určitě poradí a je jich tu dost, takže já coby user, brzdící kdysi torpédem a kusem gumy, rvaným přes bowden a péro shora před vidlicí na běhoun pláště (to byly brzdy!), jen dodám pár všeobecností: třením kotouče a desek při brzdění vzniká teplo, které absorbují kotouče i třmen. Když je ho hodně, nesvědčí to ani deskám (přepálený povrch má menší třecí schopnosti a tak to hůř brzdí), ani kotoučům (v závislosti na kvalitě materiálu se mohou v extrémních případech kroutit – jestli to platí i u biků, nevím, jezdím véčka). Rozpálený třmen předává teplo dál do kapaliny, která (pokud je stará a absorbovala vzdušnou vlhkost) začne vřít a vylučovat vzduchové bublinky z absorbované vody. Vzduch je, narozdíl od kapaliny, stlačitelný a to je u brzd na houby – zatímco u bezchybné náplně přeneseš celou sílu stisku páčky přes pístky na desku, u zavzdušněného mačkáš ten vzduchový polštářek v hadici a na pístek se dostane jen část. Výsledek – opět to hůř brzdí.

      Proto je ve sjezdech dobré brzdit přerušovaně a nejet úplně jako pokakanej, aby měl během pauz proudící vzduch čas ochladit třmen i kotouč, starat se o bezvadnej stav soustavy a měnit pravidelně kapalinu. Kvalitní komponenty (desky, kotouče a koneckonců i páky a třmeny) jsou asi samozřejmost.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • scota  

      Maximálně se ti stane, že se brzdy přehřejí, začne z nich stoupat kouř a kotouč změní barvu na hnědo-fialovou.

      Takže rozhodně brzdi podle potřeby (přerušovaně) a když tak vyměň kotouč a destičky ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.