• hema

    Ahoj, často musím sundavat přední kolo, protože vozím bika v kufru. mám brzdy Hayes stroker ryde a připadá mě, že tam je strašně malá vůle mezi deskama. Nebaví mě je před každým maratonem štelovat. Někdy je to úplná alchymie. Přemýšlím o nových brzdách, možná shimana xt, ale nevím jestli si v tomto ohledu pomůžu..nějaké ra­dy?

    Díkas

    0 0
    • DaSnail  

      čárku lihovkou na osu si skúšal?

      0 0
      • hema  

        nezkousel… Jak to myslis? Udelat čárku, jestli nemám osmu?

        0 0
        • Stancek  

          Udelej si znacku na ose naby, abys ji do vidlice daval pokazdy stejne a nebudes muset nic stelovat… Kapito?

          0 0
          • Nikovlas  

            Já se přiznám, že tohle taky nechápu, jak tam mít tu čárku. ta osa tam je přeci vždycky stejně, ně? Nebo myslíš, aby nebyla pootočená? To je snad jedno, ne?

            0 0
            • saddik  

              Není to jedno, tedy rozhodně ne u kol na rychloupínák. Vzhledem k různému okousání dosedacích ploch vidlice a osy a taky třeba nepatrně ohlé ose závisí konečná pozice kotouče (po dotažení RU) na natočení osy kola vůči vidlici. Je to všechno v řádu desetin mm, ale to bohužel při náchylnosti kotoučovek stačí. Proto značky na ose, kterými si poznačíš, jak ji máš natočit.

              0 0
              • Nikovlas  

                To dává smysl… zvlášť u náb s kónusama, kde je na ose závit kvůli dotahování – tam je asi větší tendence k zařezávání. Na RM3 mám teď dosedací plochy osy myslím hladké, tak tam by to nemělo hrát roli, dokud ji neohnu .-)

                0 0
                • saddik  

                  Nemyslím plochy mezi samotnou osou a vnitřkem toho žlábku, kam se zasazuje – ty usazení moc neovlivní. Mám na mysli dosedací plochy z boku nohou vidlice a z boku té zubaté matky nebo příruby na náboji.

                  Na konusových nábách hraje roli spíš to, že nába dosedá z boku plochou matky, která není kulatá, ale sploštělá, proto k tomu budou IMHO náchylnější.

                  0 0
          • joudys  

            já si to vždycky pamatoval podle polohy nápisu na ose

            0 0
            • pepek  

              Fakt? Která osa má nápis?

              0 0
              • joudys  

                Author disc, taková nějaká

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Ten nápis máš na nábě, joudys :-)

                  0 0
                  • ELx  

                    a ten nápis z boku je jen konspirace ne? :-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Kaji se :-)

                      0 0
                    • pepek  

                      A jseš si jistej, že se vůči ose nepootočí?

                      0 0
                      • ELx  

                        na to se zeptej joudyse :-) já s tím nemám nic společného

                        0 0
                      • joudys  

                        Stancek a DaSnail radili čárku na osu, já jsem reagoval že místo čárky jsem tam měl nápis. Jestli se to pak vůči ose nepatrně pohlo nevím, každopádně to fungovalo perfektně a po znovunasazení kola jsem na první pokus upl kolo bez štrejchání, ok?

                        0 0
          • hema  

            kapito, myslim, ze by to mohlo fungovat…

            Tak si zase neudelam radost s novejma brzdama :-(

            0 0
    • Válec  

      Taky mi to dela a je to uplne na kok*t.

      Taky to steluju,ale vzdy se podari. Ale nebavi me to.

      0 0
    • Nikovlas  

      Já mám formula ORO K18 – o všech Formulích se říká, že mají extra malou mezeru mezi destičkama. Když tam dávám kolo, tak vždycky utahuju upínák ve chvíli, kdy jsem obkročmo nad rámem a hrudníkem se opírám o řidítka tak, aby byla vidlice ve zdvihu – prostě přední kolo je zatížené, takže si osa vždycky sedne až na dno těch patek. Občas to bezprostředně po nasazení trochu škrtá, ale po chvíli jízdy si to prostě nějak sedne. Zkus roztočit přední kolo a sledovat, jestli to jen škrtá, nebo to opravdu břibržďuje. Samotné škrtání je jen „estetický“ problém…

      0 0
      • velflino  

        ahoj,já mám zadní Formula R1 a i když tu všichni píšou,jak maj Formule malou mezeru,tak u mě to byla jediná brzda,se kterou sem neměl tenhle problém! Shimana 486 a Elixiry 5 sem musel štelovat po každym sundání kola,zadní Elixir dokonce po výměně desek nešla vycentrovat vůbec a neustále brzdila.Když sem se pokusil roztáhnout trochu víc pístky,tak mi vytekla kapalina pákou a bylo po brzdě (proto sem si pořídil Formuli)…

        Každopádně myslím,že žádnej zaručenej „recept“ na tohle neexistuje! Pokaždý je třeba si s tim prostě chvilku pohrát (někdy i víc než chvilku :-) )

        0 0
      • petrun  

        Tak to dělám taky a nic neškrtá. Přesně jak bylo řečeno, pořádně zatížit a pak dotáhnout!

        0 0
        • MlokCZ  

          Zatížení při utahování osy/rychloupínáků by měla být samozřejmost.

          Samo o sobě to ale vůbec negarantuje, že si to sedne stejně a že nebude potřeba seřídit brzdu.

          0 0
    • ClAyD  

      Pevná osa:D

      0 0
      • kubad  

        pomuze, ale 100% jistota to aky neni :-)

        0 0
        • Marty9  

          Já se tu přiživim,potřeboval bych pomoct ,protože mi drhne zadní kotouč ,ale jen o jednu stranu..Co stim? Diky !

          Potřebuju to rychle ,zejtra se chystám do kácova na závody :)

          0 0
          • campijozo  

            Skus vycentrovat třmen..

            Tam jsem se taky chystal.. Ale zrovna se musí rozbít auto :(

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jak „musí“, to holt jednou vodlož, a rozbiješ ho po závodě ne?

              0 0
          • kubad  

            bud vycentruj trmen, nebo odmontuj kotouc kdo brzdi prohrava

            0 0
            • Marty9  

              A vycentrovat to mám jak? :D..Protože já ,si umim všechno udělat,ale brzdy sem radši nikdy nedělal:D..

              0 0
              • Marty9  

                Už to sem to udělal,ale stejně to pořád trochu škrtá,ale zejtra to přežiju a pak musí na komplet servis :D..

                Ale,když nebudu na bedně vím, na co se vymluvit a Kdo brzdí,nevyhrá­vá! :o)

                0 0
                • kubad  

                  povolis upinak zkontrolujes usazeni zadniho kola v ramu, dotahnes upinak.

                  sednes na kolo. druha osoba povoli lehce dva srouby co drzi brzdic jako by zvrchu, zmacknes brzdu a druhy ty srouby dotahne, hotovo

                  melo ba to fungovat,

                  0 0
                • ClAyD  

                  Tak dej brzdu proti slunci tak, aby byla vidět mezera mezi kotoučem a destičkama, toč kolem , a když bude kotouč házet, tak ho třeba hasákem rovnej tak dlouho, dokud nebude rovnej.

                  0 0
                  • Stancek  

                    Hasákem? :-O

                    0 0
                    • ClAyD  

                      A co je na tom jako divnýho mi řekni. Hasák má prostě ideální tvar. Našroubuješ na mezeru o trochu větší než kotouč, nasuneš na kotouč, trošku zapáčíš a je hotovo. Už si viděl někdy rovnačku kotoučů? vypadá to skoro stejně jako hasák.

                      0 0
                      • Azmir  

                        A proč by měl proboha rovnat kotouč, jenom proto že mu drhne brzda? To neznamená že to musí být tím kotoučem.

                        0 0
                        • ClAyD  

                          A říkam snad, že to musí být kotoučem? Říkám, že když bude házet, tak rovnat…

                          0 0
                      • DaSnail  

                        a ten hasák vypadá skoro stejně jak francózák

                        0 0
                        • pepek  

                          Ale zase rozhozený kotouč hasákem rozhodíš rozhodně více.

                          0 0
                      • Stancek  

                        No prijde mi to trochu jak jit s kanonem na vrabce. Pokud jsem mel krivej kotouc, stacilo ho vzit cistou rukou a trochu zabrat. Navic si pod pojmem hasak predstavujem kazdej neco jinyho…

                        0 0
    • l.bily  

      man taky dotaz ked idem okolo 20km/hod tak pocut z prednej brzdy dosticky jemne drhnu o kotuc, ak idem pomalicky, alebo rychlejsie nepocut nic a tak isto aj ked pretacam kolo rukou, trosku mi davnesjei z brzd vytiejklo troska oleja, mohlo by to byt aj tym?

      0 0
      • DeeDee71  

        mně takhle „zvoní“, „cinkají“ při rychlosti 24 km/h a je to prostě vzorkem pláště

        0 0
    • Soreno  

      Tak spřední kolem nemám problém žádnej prostě nandám zatížim trochu vidli a upnu a to mám AVID Juicy 7 a 203 mm kotouč. Za to zadek to bych občas vylít z kůže, ale zase si myslím, že je to chyba mé zadní stavby, která je prohnutá trochu se zkřížila (opřel jsem jí o kamen při pádu).

      0 0
    • Memphis22  

      mám XT 2012 a v tomhle ohledu nemám žádnej problém, zrovna dneska jsem to znova odzkoušel. Ale jinak pocitově snad zvládnu upínák vždycky utáhnout plus minus stejně. Asi bych ti poradil označit si tu osu, pořizovat kvůli takový věci nový brzdy je zbytečný…

      0 0
      • Lister  

        pořizovat kvůli takový věci nový brzdy je zbytečný…

        Správně, pořídit bych větší auto, aby nemusel sundávat přední kolo ;-)

        Lihovka to jistí a pevná osa to jistí dvakrát.

        0 0
    • DeeDee71  

      já prostě kolo nasadím a roztočím, pomalu přibržďuji a až zabrzdím, tak při zmáčknuté brzdové páce dotáhnu upínák a nemám problém. Brzdy Hayes stroker ryde!

      0 0
    • micudec94  

      Mám otázku, chci si vylepšit kolo (author impulse), dát si tam nové tlumiče, kotoučové brzdy atd., ale nevím zda jde na rám přidělat kotoučová brzda.Posílám foto a prosím o radu, jsou to otvory pro uchycení kotoučové brzdy? Díky

      0 0
      • kubad  

        nevyplatí se to, a na tyhle díry kotoučovku nepřiděláš

        dál bys musel měnit kola( náboje)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.