Jaký tip kotočvých brzd bych měl při nákupu volit, mechanické nebo hydraulické.
Jaký tip kotočvých brzd bych měl při nákupu volit, mechanické nebo hydraulické.
Na horské kolo
Pokud nemáš spojené řazení s brzdovou pákou, tak není snad jediný rozumný důvod kupovat mechaniky :).
Hydry;)
spojené řazení s brzdovou pákou mám, takže mechanické a jakou volit velikost kotoučů
dobré mechanické sú drahé. možno bude lacnejšie kúpit nejaké hydry a nové radenie.
vačšie kotúče sú lepšie.
vačšie kotúče sú lepšie.
Ano, ale aby si nakonec nekoupil 203 kotouče na XC kolo :D Taky už jsem to tu někde viděl.
A proč ne?…je to OK…jedinej problém bych viděl v tom že na to u toho XCčka nemusí bejt koncipovaná vidlice…
Když jsi takovej zastánce velkejch kotoučů, nechceš dozadu 180ku kotouč?
Chci mít ve předu větší, takže ne…páč by Epicon asi dost nevěděl u tý 203mm… :D
vše se dá upravit – mám 203 vpředu i vzadu a to na rámu originál Favorit Rokycany z r. 1998
nahoď nějaké lepší foto :)
jo dám, ale až koncem týdne. Já mám vše upravený – jsem konstruktér a máme nástrojárnu – vyrábíme stroje, takže nemám problém vyrobit si cokoli – ten adaptér na zadní hydru jsem si frézoval osobně – návrh i výroba byla vyšší dívčí, ale sedí a funguje na 100%
a co na to rám a vidle? nekroutí se?
ne, je to starej ocelovej rám z nelehčených trubek – poslední rokycanský model „horského kola“ – všude tlouštka 1,5 mm. Vidle je nová Suntour odpružená. Dal jsem tam to foto ve vyšším rozlišení, jestli je tam něco vidět
Tak pokud to funguje, jakože věřím, že jo a baví tě to, tak proč ne? žejo :)
hotový bych nekoupil, i když tohle mě stálo mnohem víc – mám 2 totožný, každý tak 25tis kč (zatím – tuním permanentně)
jestli tim kolem za 25k myslis tohle taksi blazen, realna cena do 10k i s rezervou ;-)
Je na nem fakt hodne veci. Dej mu za kazdou tu kravinu korunu a vyjde to tak akorat :D
To je vůl LOL
asi tak, hribik&hajtra je taka punkerska recesia ale hento je len …a.
paneboze, ze vraj „jsem konstruktér“ :-)))
poslyš – ty už jsi někdy něco zkonstruoval? já už mám za sebou pěknou řádku strojů velikosti nad 5 tisíc součástí včetně elekroniky a softu, takže o technice fakt něco vím. Je vždy otázka „čamu to má sloužit“. A většina z vás to posuzuje jen ze svého pohledu. Pročpak si myslíte, že to, co si představujete pod pojmem „kolo“, je ta jediná správná představa?
já už mám za sebou pěknou řádku strojů velikosti nad 5 tisíc součástí včetně elekroniky a softu, takže o technice fakt něco vím. to je mozne ale pak se z toho jak vypada tvoje kolo da usuzovat ze o cyklistice nevis ale vubec nic…
25k za tohle kolo je nesmysl… pokud si to za to fakt dal tak si ojebal sam sebe :D
to je cena součástek – vždyť nevíš co je uvnitř. A nakupuju vždy za nejvýhodnější cenu. Pokud bych chtěl postavit „nejlevněji“ něco, co na první pohled vypadá stejně, pak bych to jistě dokázal pod 10t. Asi nečteš – já žádný kolo nekupoval – já je stavěl šroub po šroubu.
je jedno jestli koupis dily nebo cele kolo…
:D to uz si jak pepa de sax plna huba kecu a vlastne nic… pokud se teda pletu tak rekni co je na tom kole tak draheho respektive co je uvnitr…
jinak teda rikas ze si stavel šroub po šroubu… ale ono se kolo stavi jen tak ze nahazes soucastky na ram… soucastky si koupil ne vyrobil… jestli se teda nepletu…? :)
asi je to zbytečná diskuse – přeci absolutně nejde o cenu, ale o účel. Já to ani vlastně přesně nepočítal – řadu věcí jsem měnil 2× i 3× a prostě šly do regálu (to by pak bylo ješte mnohem víc než těch magických 25t). Opravdu dost součástek jsem vyráběl. Spoustu věcí jsem hned u nových dílů měnil – třeba ložiska. A i přez tu tvrdou kritiku – to byste se divili kolika lidem se tohle kolo opravdu líbí pro svou originalitu. Mě se líbí, protože splňuje moje představy. Až ho dodělám, začnu stavět úplně jiný – a zase zatraceně kontroverzní. Lidi, pokud už se na to díváte, tak ne jako na zboží, které chcete nebo nechcete koupit. Vše, co od toho čekám to totiž plní fakt zatraceně dobře – a důležitý je, že takový se to koupit nedalo, tak jsem to začal stavět.
zase pekne povidani ale zase si nic nerekl… ptal jsem se co je teda uvnitr tak svetoborneho…
mit neco odlisneho od ostatnich je super, mit neco originalniho taky… ale tohle je max dobre na cyklostezku kdyz stehujes deti k babicce na prazdniny ;-)
proč čekáš něco světobornýho – jso to klasický díly nějaký střední třídy. Fakt nemá smysl vyjmenovávat typy – prostě sečteš ceny a dostaneš nějakou částku s ta fakt není důležitá. Jezdím s tím denně průměrně tak 30 km – silnice, cyklostezky, lesní polní cesty, i horší terén, třeba pískovny (těch je u nás dost). Nepotřebuji jezdit nic jiného. Až potřebovat budu – postavím si jiné kolo. Nechápu, kde se bere ta strašně usilovná snaha přesvědčit mě, že jsem vyrobil nesmysl – není to nesmysl, když mě vyhovuje. Naopak mě připadá úsměvná ta spousta diskuzí o tom, které kolo a za kolik je lepší – připadá mě přirozené si poskládat takové, které bude pro mě nejlepší. Přesně to dělám. Naprosto stejně se staví třeba PC (tedy pokud to člověk umí).
no ja čekam tryskovy pohon nebo tak neco protoze si rikal ze je tam neco co nejde na prvni pohled videt… a ze kdybys chtel postavit to same kolo bez tvojeho vylepseni ze se vlezes do 10k…
jinak zadny komponent stredni tridy tam nevidim jen same low end veci…
a na piskovne bych te rad videl taky tu mame piskovnu (prvni video co sjem nasel za kvalitu i styl se omlouvam ale jen pro predstavu… )
to tvoje „kolo“ je do terenu nepouzitelne… :(
Ty jsi veden snahou mě za naprosto každou cenu jaksi zdrbnout a snažíš se diskutovat o něčem, co na žádnou diskusi není. Kdes četl tvrzení, že toto kolo je to terénu, tak jak si terén představuješ ty. A kde jsi četl, že bych tobě či komukoliv jinému tvrdil , že je to kolo lepší než nějaké jiné. Vážně nebudu citovat konkrétní typy dílů, protože vidím jak jsi natěšený rozebírat jejich pozici na hi-end/low-end stupnici. POkud já budu za střední třídu třeba plášťů považovat 500 Kč, tak ty prohlásíš, že je to 1000 a tak to bude se vším. Abych tě alespoň trochu uspokojil – například jsou tam brzdy Clarks ale s kotouči 203, což není zcela běžné. Převodníky jsou 22–38–48, což vyžadovalo taky koupit toho víc, rozebrat a poskládat. Vážně dost stojí spousta různých držáků všeho možného – pro většinu lidí zde ale nepřipadá v úvahu něco takového si na kolo dávat. Já tu inzeruji především to, že každý, kdo má tvůrčí přístup si může postavit cokoli a zde kupříkladu kolo, tak, jak to vyhovuje jemu a ne se spokojit s tím, co mu někdo nabidne ke koupi. Zcela jistě bych na tvém kole našel řadu vlastností, pro které bych je já prohlásil za nepoužitelné pro to či ono – no a objektivně vzato bych s takovým tzvrzením byl jaksi mimo že. Jenže – z MÉHO pohledu bych měl pravdu. Asi by bylo lépe diskutovat o něčem jiné ne? Ten adrenalin poslouží lépe při šlapání do pedálů – já ho nepotřebuji – mám jiný přístup.
to tvrzeni čtu tady – silnice, cyklostezky, lesní polní cesty, i horší terén, třeba pískovny
Převodníky jsou 22–38–48, což vyžadovalo taky koupit toho víc, rozebrat a poskládat. – si vymenil jen malou pilu ne?
jinak plaste okolo 500,– jsou stredni trida z komponentu je stredni trida deore/SLX ( X.7/X.9) stredni trida kol jsou rekneme crossridy RM5… ( ty bych nazval spis nizsi ale dejme tomu ) stredni trida vidlic epikon/rekon/R7/first…
jinak jo mas pravdu v tom ze tobe to vyhovovat muze…
jenom mi neni moc jasne proc kdyz jak pises na kole jezdis denne 30km potrebujes tolik brašen lahvi drzaku… ??
asi dělá u stěhováků, už to neřeš;)
prave ze tedka nemuzu prestat řesit, uz se do toho zamotal v kazdem přizpevku si sam protiřečí… už je v haji… :D
a co bych dneska delal jineho na kole jsem byl a babu tu tedka nemam :D
Noxi nevím co tě žere tvoje kola jsou taky strašný prasopsi který by tu skoro nikdo nechtěl tak si podejte ruce a alou do hajan…
ale ja vim proc mam takoveho prasopsa…
teda vlastne tedka zadneho prasopsa nemam :(
mam silnici vlastne seriovku
pak low end bika pod 10kg na zavody ( na nem neni nic neobvykleho, jen moc krasy nepobral – nizkorozpoctova stavba )
a na anthema jsem nahodil 120mm epikona takze taky v norme ;-)
kdybych mel moznost mit 8kg HT + k tomu 140mm jezdivy ful porad se mi libi bilo mordy ibis + nejakou treninkovou silnici tak jsem spokojeny ale 300k nevyseru za jeden den to proste trva :D
ted uz jen specifikovat, co od toho ocekavas ;-)
pánové a nemáte pocit, že jste odněkud spadli? Všimli jste si, že původně šlo zde o to, zda se dají použít větší kotouče a někoho zajímalo jak jsem to vyřešil? Já nikomu ani nevnucuju své řešení či přístup. A to tom, o čem tu diskutujete jsem sám nezačal a v podstatě jen ze slušnosti odpovídám. Dokud mám pocit, že se někdo na něco normálně ptá, tak samozřejmě odpovím, ale nemyslíte si přeci, že tu budu před vámi obhajovat proč a za kolik jsem si postavil kolo že ne? Já skutečně mám své důvody, proč mám tolik věcí, které vám připadají nepochopitelné. V kamarádském rozhovoru bych to asi vysvětlil . A nejsem zas taková citlivka, aby mě vadilo, když si ze mě někdo udělá legraci, protože v lecčem zřejmě jsem jaksi podivínský, protože prostě chci. Jenže se taková legrace dá dělat prátelsky nebo jinak. A tady si tou přátelskostí nějak nejsem jist. A pro toto sem fakt nechodím. Popovídat, podělit se o zkušenosti, něco se dozvědět to jo – ale toto?
tak dalo by se diskutovat ale ty se vyhybas odpovedim tak proto tak lidi reagujou…
kdyz prijdu z necim novym… tak to proste lidi zajima co to je, jak to funguje, k cemu je to dobre, co ti to prinasi… jenze ty na tohle nechces odpovedet tak proto takove reakce…
my jsme jen zvedavi :)
vážně? no jestli jsi opravdu zvědavý, tak se zeptej – na konkrétní věc odpovím. To, co by se dalo považovat za nové začalo tou aplikací kotoučovky na starý rám, ale pro drtivou většinu to není zajímavé, snad jen rarita. Ty ale přeci nediskutuješ – snažíš se mě domanévrovat do slepé uličky, na jejíž koncové zdi je nápis že jsem hlupák. Já už mám fakt věk na to, abych něco takového dokázal prokouknout, nemyslíš? A pokud bych měl použít termínu, který zde kdosi celkem vtipně doslova rozesel, tak „mám na to i mentálne“ a to mě můžeš ale fakt zatraceně věřit. Pokud tě něco skutečně zajímá tak ti vážně mohu odpovědět. Dnes uš se rozloučím – na kole už jsem sice taky byl, ale já tu babu doma mám
Za prvé fandím tobě a ne místní definici normality a za druhé: nedávno jsem montoval stejný přední nosič arsenal na přední vidlici Reba SL a ideální to rozhodně není. Když to utáhnu tak abych neměl strach že se to s nákladem pohne u vidlice se podstatně zhorší chod. Prvotní odtrh se zhorší tak o 10–15 kg nejmíň. Ta suntourka na tom bude možná o něco líp ale pro příští trip budu shánět pevnou vidli a teď budu doufat, že nepřijedu s vůlí na Rebě nebo s něčím takovým. To jen tak na okraj kdyby někdo chtěl montovat stejné přední nosiče.
no zcela po pravdě přední brašny leží v regálu – ještě jsem neměl příležitost je ani vyzkoušet. Ale na rozdíl o d prakticky všech je zatížení mého předního kola velice malé – to proto, že já prostě sedím vzpřímeně a vzadu. Spíš bych potřeboval měkčí pružinu. Vidle pruží jen tak do třetiny a více jen když se skloním dopředu. Proč tak sedím si přečti níže. Ta montáž předního nosiče byla hektická – asi pětkrát jsem to rozebíral – kombinace třmenů a podložek vůbec neodpovídá návodu – musí se to zkrátka zkoušet až to vyjde. Ty si myslíš, že utažením zdeformuješ trubku vidle? Mě se to tedy nestalo i když jsem to utáh " na krev", takže jsem to neřešil (vona ta Sutourka je taky těžká fakt jak to prase). Možná bys mohl zkusit polepit vidli tenkou gumou, abys to nemusel tak utahovat.
tvoje kolo se da brat jako kolo turisty clovek si nabali vsechny potrebne veci a jede da si treba denne 80–150km pak nekde postavi stan vyspi se a pokracuje dale… tohle je jedine realne vyuziti toho kola – jine nevidim
pokud je tomu tak a bavime se tedka vazne tak nevidim jediny duvod v tom pouzit odpruzenou vidlici, s bagaži človek do terenu fakt nemuze… už jen 10–20kg na nosici udela z normlaniho kola kolo v terenu nepouzitelne… takze za me by bylo o dost vyhodnejsi dat tam pevnou karbonku. a jeste by me zajimalo proč ty rohy naopak to je tak na zlomeni zapesti…
pokud s tim jezdis denne 30km tak potom nechapu nic…
taky jsem mel upravene kolo na turistiku a tak jak je na fotkach bohate stacilo…
nojo,ješstli tě to zajímá, tak odpovím:
konstruktér vývojář a experimentátor z povolání. Cyklistika je pro mě
nová záležitost – pár měsíců. I tak jsem za tu dobu odzkoušel
opravdu spoustu věcí a stálo to neskutečný peníze (ty u svých
„hraček“ moc nepočítám). Něco se osvědčilo, něco ne.
vidlice.
s obsahem brašen). S tím plným nářezem prostě jezdím lehčím
terénem – proto taky ta pila 22. Tím myslím cesty polní, lesní, lehké
bahno, cesty v pískovnách. Nejezdím pro ježdění v terénu, ale abych
někudy projel a tak jedu často i pár set metrů oranicí nebo čistým
lesem. Ať je tvá zkušenost jakáloli – prostě mě to i tam jede.
míň mě vadí se s tím vším tahat, než aby mě něco chybělo. No a pak
ten vedlejší efekt je docela milej – jak jsem zvyklej jezdit s buldozerem,
tak když to všechno sundám, letím jako blázen (alespoň podle mých
měřítek). A 30km je průměr – já jezdím 15 až 70 km za půldne
(delší výlety mě časově nevychází) . Jezdím každý den a až cestou se
rozhoduji kam a jak daleko, takže když mám vše sebou nejsem niším
omezen.
traktoru – zcela vzpřímeně a je to velice pohodlný – žádný
lámání zápěstí. Kdo to zkusil, řekl že to fakt má něco do sebe.
Všimni si že rohy mají gripy jaké jsou jinak na řidítkách. Řidítka jsou
vysoko a blízko tak, že skoro vadí kolenům.
To vše je proto, že moje pojetí cyklistiky je asi trochu jiné – jezdím většinou pomalu, vše si prohlížím, fotím, zajímá mě doslova každý stéblo a pták kolem, každý nově natřený plot – proto sedím vzpřímeně. Kdybys jen věděl, kolik já vidím věcí, kterých si ostatní vůbec nevšimnou. Chci se všude dostat proto moje kolo je takovej hybrid všeho možnýho – prostě se mě to osvědčilo. A jak ses divil pořád tý ceně – vždyť jen brašný a nosiče stály na jedno kolo asi 4 tisíce (na fotce nejsou všechny). A dvě kola mám proto, že jedno jsem postavil pro přítelku (necpu jí toho ale tolik do brašen)
A tím vším chci říct, že jsme každý jiný – každý jsme originál a tatáž činnost znamená pro každého trochu něco jiného a přínáší jiný druh potěšení. Důležité je tedy být tolerantní a naslouchat. Pak se lze dozvědět něco nového.
asi tu svou pritelkyni nemas moc rad co ? :D
ale to je jedno… asi to nema cenu dal resit… vidis to z pohledu ty tvrdis ze konstruktera… a vlastne ani nevim jestli si na poradnem kole nekdy sedel…
a pokud jezdis teda i bahnem jak pises tak to se ti po 10m v bahne musi prestat tocit kola ne? mezi ty blatniky a plast se toho bahna moc nevleze… ;-)
jak rikam je to fuk jezdi si jak chces :)
až budu chtít jiný kolo, postavím si ho. A seděl jsem na různých kolech kolegů a jejich synů (ty maj vždy něco lepšího než „taťka“). Některý z nich byly fakt pořádný v ceně přez 50tis. I v tomhle srovnání jsem zatím spokojenej s tím co mám. Vidíš – ty blatníky mají samočistící schpnost – mezera je mírně rozšiřuje a funguje to skvěle – nesuď cos nezkusil. Já to zkusil, upravil a vyřešil.
neviem ci aj cakas odpoved ale dobre. ak ti to vyhovuje, ok, nech si kazdy jazdi na com chce. mne je to navyse uplne jedno. som reagoval na to ze „skontruoval“ lebo ja tam nijaku konstrukciu nevidim, proste si volaky bezny lowendovy ram oplacal vsetkym co sa dalo v obchode nakupit a vysledkom je cudo ktore je hmotnostne, ergonomicky a funkcne uplne mimo. a ak na tom najazdis rocne jak tvrdis 10kkm tak to si riadny tvrdas. len pri tej sebaprezentacii by trocha sudnosti neuskodilo.
není vše jak se zdá na první pohled. Není to žádnýá low-endový rám. Je to prastarý rám Favorit z konce devadesátých let. Fakt je těžkej, ale taky fakt tuhej. Moje konstrukce je uchycení zadní brzdy – když ten rám navrhovali, tak asi kotoučovky ještě nebyly. Tyky přehazovačka je na háku vlastní kobstrukce – jinak by ten rozsah převodů nebylo možné použít – řetěz by byl mimo záběr kladek šaltru. Nový jsou vnitřnosti odpružený sedlovky – byla to v originále taková hrachovina. Pro mě je významné i zrcátko a proto jsem si navrhl celý vlastní držák – je pevný a dovolí překlopení dovnitř při jízdě křovím a lesem či do úzkých vrat. To „čudo“ je určitě mimo hmotnostně – je to svi¡nsky těžký – s tím sem se prostě naučil žít. Ale ergonomicky je přesně vyladěný na to, jak ho používám a funkčně je pro mé potřeby prostě perfektní. Je to tak proto, že když mě něco sebeméně nevyhovuje, tak to prostě předělám a protože mám k dispozici nástrojařskou dílnu, tak nic není problém.
Samochvála smrdí!!!
30 ti kilovej mazlík:-) Už jsem viděl i větší šílence. Ale stavět to 2×:-D Ale asi ho baví to tunit – tuzit
no tak toto, to je čirý úlet. normálně by si člověk všiml člověk věcí jako že je tam rámová brašna pro dámský rám atd. ale v tomhle cirkuse to naprosto zaniká:-D
když už jsi si všiml rámové brašny, tak se podívej na stránky Sport arsenal – uvidíš jak vypadá brašna na dámský rám. Úhel této nesedí do rámu – bohužel Sport arsenal s jiným úhlem nedělá a zcela jiný desing od jiného výrobce jsem nechtěl. Argumentovat řízně můžeš, ale ne nepravdivě.
neupsal ses, nemělo bejt psáno 25 tis. g (zatím – myslím jako váhu co poroste permanentně)?
Blbost. Dobré mechaniky jsou jen Avid BB7 a komplet je levnější, než třeba set Elixirů 5.
aha. takže chceš tvrdit že sa nedajú kúpit nejaké hydry lacnejšie jak bb7? nedávno tu niekde bolo nejaké shimano za 500,–
Myslel jsem rozumou dobře brzdící hydrauliku, ne Tektro Aurigu nebo BR-485 :)
Za 500 to byl možná tak jen třmen bez kotoučů, redukce a hadic :).
Jinak set těch BB7 stojí 2300, kus 1150. Za 1500 se dá koupit třeba Kupkole set hyder BR-485, ale to jsou houby a nebrzdí. BB7 na tom bude podstatně líp. To bych raděj vzal teda ty BB7, než ty mrdky 485.
486tky jsou v pohodě…nevim co furt nechápeš…nebo co si nechceš připustit…a když stojí přední 500 tak není co řešit… :D
Umíš číst? Já jsem nepsal o 486, ale 485 a ty jsou o ničem.
Pokuď 485tky fungujou a netečou tak je to to samý…
Tak v tom případě bych raděj sáhl po BB7 než po těch mrdkách :). Hnusná páka, obludná nádoba na olej, gumový chod, na hydry hodně slabý výkon, to je vizitka BR-485.
Sice už na hraně, ale furt lepší jak Véčka…a s dobrejma deskama a kotoučema nemaj nárok ani ty BB7…ale to je fuk…při cenách M595tek nemá už o BB7 smysl uvažovat…
ale bb7 narozdiel od deore majú na sebe červenú farbu už z výroby, takže ich neni treba tuzinkovat autolakom…
To mi je fuk, barvu mam zadara…
Má, pokud nechceš kupovat i nové řazení.
to už raději Elixir3
Než co? Než Deore 2010?
jj. Sice ty nové Deorka asi budou ok, ale raději mám Avidy. Hlavně kvůli jejich ostřejšímu nástupu, lepší páce a ne tak gumového chodu.
Ty brzdy jsou jiný..to ano..ale nemůžeš říct že jsou lepší…
Mám teď deorka 595 a jsou mi teda příjemnější už od začátku než avidy :-// až na to jaké to jsou houby :D
Teď je budu nahrazovat Elixírama…buď 5 nebo R…Já mam nastavenou páku co nejdál od gripu, tím se sice zvetšil mrtvej krok, ale trochu sem tim tu houbovitost eliminoval…jinak když máš páku blízko tak jsou to klasický Shimaňácký houby…
taky je mám nejdál co to jde a ještě bych je nejradši oddálil .-)) A hlavně zkrátil hadice, do toho se mi vůbec nechce
To mě čeká u těch Avidů, tam je aspoň normální brzdovka… :D
to jediné mě sere … ale zase ten olej snad není tak agresivní :D i když zase… pokud vyteče na kotouč… :D
Normální brzdovka? A co se ti na Shimanech při odvzdušňování nelíbilo?
tak brzdovku seženeš všude… to vidím jako výhodu. Shánět správný olej je horší :D
Tak se musíš naučit zkracovat hadice tak, aby si nezavzdušnil brzdy… :-)
Přečti si co jsi mi napsal a zkus se zamyslet… kor když jsem to ještě nikdy nedělal :D:D:D
Kdo ví jak by to dopadlo, trocha se toho bojím :D
Myslel jsem, že reaguji na velkého Karla… Myslet znamená hovno vědět. :-)
Od roku 2006 jsem zatím spotřeboval polovinu té 50ml lahvičky Shimano oleje.
Nebo koupit LHM olej za kilo litr a je vystaráno na 50 let.
No jó, ale pak tě při případný reklamaci pošlou do ******…
Proc?
Páč tam je neoriginální médium…
A ma na sobe ctyri prouzky nebo napis MIKE ?
nesleduješ CSI? stačí jedna kvapka a chytrá mašinka zistí aji jaké bolo počasie ked si ten olej menil.
Nesleduju. Tak pak nezbyva nez si ten puvodni schovat pro pripad reklamace ;)
Vždyť to má i jinou barvu…
plus ešte nejaké 4 stovky za sd7. s nimi to je imho lepšie jak s nejakými
obyč pákami na véčka.
Myslím, že komplet třemny, páky, lanka, bowdeny u BB7 nevyjde rozhodně levněji než set Elixirů 5, navíc u BB7ček budou horší kotouče.
No tak pak je to jasné :). Dobré mechaniky jsou jen Avidy BB7, BB5 bych raděj nebral: http://www.kupkolo.cz/…en_3410.html
Kotouče klidně dopředu 185 a dozadu 160 mm. Pokud nechceš kupovati řazení, tak nic jiného než mechaniky koupit nezbude, pokud chceš kotoučovky.
BB5 dozadu úplně stačí. BB7 mám vpředu s 185 cm kotoučem, vzadu 160 s BB5. ještě se mi nestalo, že bych neubrzdil to, co kámoši s hydrama…:) mám 85 kg :)
se stejnou silou na pace? ;-)
jinak vsechno ubrzdis i na Vckach…
nevim, co všichni furt maj s tou sílou. kdybych jezdil nějaký pekelně dlouhý alpský sjezdy, řešil bych to možná hydrama, ale tady v čechách? :) pro mě je to jenom vyhazování peněz :)
pokud ubrzdis vsechno v pohode jednim prstem na mechanickych kotoučich tak neni co resit… ;-)
v praze nemáte kopečky xD
Já bych teda na V nechtěl jezdit ani Všenory, a že to je celkem kroskántry..
hm…jezdili jsme na tom skoro všichni, já třeba ještě na SOBI 20 a když jsem valil v Plzni z krkavce dolů pošutrech a ty vysoký řidítka mi vyskočili z ruky a spadly skoro až k zemi a já chvilku řídil za představec než jsem si rozbil hubu a řádně:-) Jinak, že se tady nikomu nestýská po cantilevrech:-)
S těma jsem to zase neubrzdil od bufetu do pece.
Tak jasný, záleží taky jak to jedeš..když chceš jet z kopce ňák rozumně rychle a drncá to, tak si 2 prsty na páku nedáš, a pak se ta účinnost hodí :)
Myslim, že přechod z mechanik na SLX pro mě byl podobně přínosnej jak přechod z XC/AM HT na FR fulla :-O
Z Krkavce jsou celkem zajímavé některé sjezdy, ale nic, kde by se muselo více brzdit (až na jediný hodně prudký v té oblasti, kde je místy až kolmy sráz, ale to je zase kratičké pár metrů).
A některé spíše naopak (třeba červená směrem na Košutku) jsou ještě hodně šlapavé. Zelená na Ledce, tam stačí lehce sem tam pošolíchat brzdu. A dost neznačených (některé dobré) lze pouštět téměř celé.
Tím chci říct, že Krkavec je pouze o lehkém přibržďování a to jen sem tam. Typický kopec zcela nenáročný na brzdy a výkonné brzdy tady netřeba.
Oproti tomu sjezdy v horách typu Lysá po žluté k přehradě jsou něco naprosto jiného.
Jo Krkavec je pro sračky http://www.frbs.cz/…
bohužel video už tam neni
Ale kdeže, nic takového jsem nenapsal.
Tohle tam jednak kdysi nebylo, takže když psal ulipik o valení na Sobi20, tak tohle určitě nemyslel.
A pak už toho tam z toho moc není (nevím v jakém je to teď přesně stavu).
A hlavně to byly převážně různé skočky. Takže ať už byla jakákoliv obtížnost (pro mě třeba větší skočky už nejsou a to co tam bývalo, tak bych nedával), tak stále nemůže být řeč o nějaké velké náročnosti na brzdy.
Technická obtížnost pro jezdce a náročnost na brzdy je přeci zcela nesouvisející věc.
Na brzdy může být náročný v horách i technicky velmi snadný sjezd jen proto, že je souvisle prudký a dlouhý a k tomu má třeba pěkný povrch téměř bez terénu.
Třeba ta zmíněná žlutá z Lysé je pro jezdce určitě jednodušší než ty skočky, co byly na Krkavci (i když ten začátek žluté z Lysé není zrovna úplně snadný), ovšem pro brzdy je to záhul opravdu velký.
Já nemyslel ulipika, ja se chci podívat, až budeš sjíždět Krkavec bez brzd:)
Lehké občasné přibrždění není bez brzd a bude se to lišit dle konkrétního vybraného sjezdu (je jich tam mraky).
A když vezmu jeden konkrétní, který jezdím častěji, protože se hodí při návratu z vyjížděk a to červená směrem na Košutku.
Tam jediné trošku ostřejší přibrždění je kolmá levá po tom prudším začátku za vrcholu.
Ale většinou tam taky téměř nebrzdím (lehce na začátku horní pasáže, pak pustit) a na tu kolmou levou kašlu a přejedu to a nechám se vyvézt do toho mírného protikopce a pak se otočím a vrátím zpět na tu křižovatku.
A co jsem si tak po paměti prošel celý zbytek červené až dolu, tak si vybavuju dvě lehké přibrždění a k tomu spoustu přišlápnutí.
Třeba červená směrem na Břízu, tam je nutné brzdit trošku více, ale opět oproti horám a třeba té zmiňovaná žluté z Lysé je to jen šolíchání brzdy.
Pár míst mimo značky, kde je to opravdu prudké se tam taky najde, ale zase to je vše superkratičké (tedy opět žádný záhul na brzdy a odbrzdíš to vklidu čímkoliv, spíš to bude o tom, jestli se to každý odváží kvůli sklonu vůbec jet).
jezdim Kokořínsko, Křivoklátsko, Brdy, občas zajedu do Jizerek… nějaký kopečky tu přece jenom kolem máme :)
Hydrauliky…
Ale nechceš to na kolo v profilu, že ne?
Hydrauliky su vseobecne uz vyssi standard, ale za dobre hydry (rozumej take na ktore by si vecne nenadaval a ktore by aj celkom brzdily) zacvakas balik. Hore som napisal aby si vzal hydry ale je na zvazenie ci sa do toho bajku oplati investovat tolko penazi. Kup radsej Avid BB5/BB7 a mas zarucene ze budes mat kvalitne kotucaky za menej penazi, najlepsie s kotucmi 180/180mm.
nesmysl. i br-m445 s adekvátními deskami a kotouči brzdí víc než nesmyslně vychvalované BB7, o pětkách nemluvě. dobře, mají své výhody, ale brzdnou sílu mezi ně počítat fakt nelze. jestli si někdo zaměnujě brzdnou sílu s progresivitou nástupu (protože bb jsou docela jedovaté) tak trochu plete hrušky a jabka.
je to tak…
to je hodně subjektivní, já byl s BB7 spokojený
já netvrdím že bb7 je špatná brzda, protože skutečně není, ale dnešní hydry ji už dávno ukázaly záda.
A nezaměňuješ absolutní brzdnou sílu se silou, potřebnou na páce?
ne nezaměnuju, ale je dobře že jsi zmínil sílu potřebnou na páce protože ta je k dosažení srovnatelného brzdného účinku mnohonásobně větší u bb7 než u hydry
To bych netvrdil BB7 jsou dost ostrý brzdy ale co se musí nechat tak při delších sjezdech z mechanik bolej prsty…
však já zcela souhlasím že bb7 jsou ostré a brzdí dobře, ale hydry brzdí lépe za menšího úsilí. tak to prostě je:-) nebo je tu nějaký odborník kterému brzdí ručka v autě lépe než normální brzdy?:-))) (žert)
Ale nepotřebuješ rozhodně mnohonásobně větší úsilí, to si fakt nafackuj :)
mám za sebou mnoho montáží všech typů brzd jak mechanických tak hyraulických, ráfkových i kotoučových. moc dobře vím jak které brzdí. fackovat si fakt za to nemusím:-)
Ani náhodou. Z Hayes HFX9 s 203mm, nějakejch Shimano Deore se 160mm, Tektro Auriga se 180mm a BB7 se 180mm jsem jen u Avidů zved kolo na přední lehce jedním prstem. Možná smůla na kus.
Mozna. To se obcas stane, ze to tam zasekne.
:-D
dobře:-)
Absolutní brzdá síla při rvaní páky celou rukou je naprosto nezajímavý parametr.
Podstatný je právě pouze výkon brzdy při dané (a to rozumné) síle na páce, nejlépe při brždění pouze jedním prstem.
dvěma ;o]
To uz je moc. Nebo slaba brzda.
proto se brzdový páky dělaj na dva prsty ;o] ale jo uznávám kopromis řekněme jedním až dvěma :O)
Ne!
Koukám že jseš celkem komunikativní :O)
Jojó.
mám bb5 a brzdí velmi dobře a jak říkáš že jsou jedovatý tak to není pravda ;)
Taky jsem je jezdil a muzu potvrdit presne pulku toho co rikas ;)
tak ja by som skor bral bb7 ako najlacnejsie hydry od shimana, bb7 su uznavane ako top mechanicke brzdy, oskusane a chvalene vsetkymi, narozdiel od nejakych aliviackych.
Ja mam ted novy kolo na kterym uz byli hydry Tektro Draco 180/160 mm a sem nadmiru spokojen…hydry jsou druhy nejlepsi vynalez hned po odpruzene vidlici :)
A to teprva počkej až vyzkoušíš pořádný brzdy…to bude zas o kousek dál… :)
no nerikam ze nejsou lepsi, ale myslim ze tyhle patri taky k tem lepsim…brzdim 2 prstama a na predni mam jeden takze nejak extreme mackat paky nemusim :)
brzdim 2 prstama
tak, to neni extrém. extrém je 4… 8o)
U nohy.
Jestli chceš dělat upgrade kola, co máš v profilu, připrav si alespoň 4–5000 Kč. Pokud chceš trošku slušné komponenty. Potřebuješ nové náboje,pravděpodobně i ráfky, výplet + práce,brzdové čelisti u mechanik, nové řazení pokud koupíš hydry. Pokud to dáš do servisu zaplatíš mechanika. Je jen na tobě, jestli je cena výměny adekvátní výsledku. Jinak k otázce mechanik nebo hyder – avid BB7 bomba, hydry alespoň poslední deore(tuším Sh595). Jezdím na Meridě BB7, na GT 1.0 mám ShXT. Můžu porovnávat, nevím jak při dlouhém sjezdu, ale při náročnějším xc ježdění BB7 absolutně vyhovující. Ono síla, kterou musíš vyvinout na páčku je odvislá od podkladu na kterém jedeš. Pokud jseš na písku nebo zanesené lesní cestě, stačí brnknout a smykuješ. Tím pádem je výkon brzd trochu o ničem.
koupil bych elixir 3 a neresil mechaniky …
3? Proč? není lepší koupit za něakou ± trojku Elixir 5 přední + zadní…
Brzdí to ± stejně…
Ty brzdíš ± stejně… :-) pětky jsou eRka který nemaj na nastavování vzdálenosti páky od řidítek kolečko ale imbus. Takže jsou to dost prověřený brzdy, tyhle trojky by mohly být jako hořící juicy 3 :-)
o to ani tolik nejde hlavní rozdíl je v materiálech a u nejnižších avidů bejvaj plastový pístky a to je ultra zlo…
ty jsou u všech ale u těch nižších se extrémně serou.
z jakého důvodu? materiál, technologie?
zas zak hluboko do toho nevidím, ale avidy s přidřenými pístky to je zcela běžná záležitost. třeba tragické na to jsou juicy 3. třeba na to má i vliv prodaných kusů, že těch j3 jezdí mraky a možná nejsou o tolik poruchovější než vyšší řady, ale na kolo bych si to nikdy nedal.
je to bohužel tak že dneska bezúdžbové brzdy jsou jedině shimana. ted to samozřejmě myslím na větším vzorku brzd, neříkám že někdo nemůže mít avidy na které 5 roků nešáhl. co se týče servisu je japonec o světelná léta před konkurencí. i taková blbost jako nastavit třmen u shimana je hračka, u avidů by to občas rozhodilo i saolinského mnicha. je to zase vykoupeno dlouhým chodem at už servo wave nebo neservo wave
Mně teda zase díky kulatejm podložkám u Avidu přijde doštelování mnohem přesnější než u shimama.
Podložky redukce a další kraviny jso zlo zlatý IS :O)
Vůbec, málokdy je rám i brzda 100% přesně vyrobená :)
Byl bych radši kdyby výrobci vyráběli pořádně rámy než řešit tuhle fičurinu na všech kolech mám teď IS a no problem :O)
a keby niekdo mal IS a k tomu ešte kulaté podložky, to by bola paráda… ;o)
No počkej, ale já mám taky na cannonu oba úchyty IS a mám tam normálně i ty kulatý podložky.
Ono musíš mít IS i brzdy abys je tam neměl :O)
Takhle vypadá IS x IS: http://www.bike-forum.cz/…/img1099.jpg
IS ale tiez nezarucuje ze to bude ok a dorovnavanie je potom vyraze vacsi opruz jak pri PM. zo zbytkom suhlas.
Řešit nastavení brzd pomocí desetinkových podložek, to by se mi tedy nechtělo.
Pak vyměníš desky, vyjedou trošku jinak pístky a zase celé znovu…
Ale prdek jednou nastavíš a pístky se přizpůsoběj…
asi si jediny lebo ich postupne rusia. je fakt ze sa tym dalo co to dostelovat a nebolo treba frezovat ale inak to bol riadny opruz.
Já mám taky rád Aviďácky kónický podložky. Všude kde je mám jsem nic řešit nemusel.
Všude kde je nemám jsem musel pilovat zvlášť kvůli mini mezerám u The One. A nešlo o přesné ofrézování, to jsem měl. Tím byl třmen přesně jak má být pro nezatížené kolo. Jenže pro zatížené se to pohne a to tak, že to lehounce mění i úhel, takže pak je takové ofrézování vlastně k ničemu. Piloval jsem takhle adaptér a to tak, aby to po zatížení kolo bylo jak má.
ma nestras, to su tie one fakt az tak tesne? viac menej som pre ne rozhodnuty , mam zafrezovnau vidlu aj ram resp. adapter ale ked to este furt nemusi stacit to ma desi…
To záleží na konkrétní situaci, na jednom kole jsem s tím nedělal nic, na druhém abych to perfektně poladil a neškrtalo to jsem pilovat musel (práce asi na 10 minut a bral jsem jen adaptér, kterého mi nebylo ani trochu líto).
Tak jsem rád, že nejsem jediný kdo má ty podložky rád :)
Kdo umí nastavit špalky véček, umí nastavit i třmen Avidů. Stejný systém, stejné díly, stejně blbuvzdorné. Nepotřebuju na to žádné šaolinské mnichy :)
no jo, ale jak na to človek sedne je vsechno jinak :D
„jinak“ u BB-7 znamená jedno nebo dvě cvaknutí regulačního kolečka na každé straně třmenu :)
JEL TY ELIXIRY 3 NĚKDO? SROVNÁNÍ?
díky:)
Špatně zařazeno…
Prosím radu mimo mísu. Na Duratecovi jsem měl jsem kotouče mechaniky Avidy a vozil kolo v autě. Teď mám Stumpíka s hydrama od SH (brzdný účinek teda nic moc). Jak je to s aretací při nechtěném zmáčknutí páky při vyndaném kotouči? Musí se mezi destičky vkládat podloužka nebo ne? V čem je problém? Chci se zase mrknou na pár dní do Wallisu a Bernskách Alp a kola nerad vozím na střeše nebo nosiči. Díkes.
Nemusí, pokud nezmáčkneš páku. A i jedno zmáčknutí by nemělo nic pokazit, jen pak budeš muset něčím roztáhnout destičky.
Diky moc. Asi jsem nekde spatne pochytil nejakou diskusi.
Nazdaris, nevite nekdo jak mi pomoci s vrzanim sponek na SLX hydraulice? Mam ten problem jen vzadu, je tam pri doteku evidentne jasnz, ze se ten mechanizmus pohybuje. Je to spjaty klicem torx. Nejsem si jist, jestli se dovnitr muzu pustit. Vepredu se to nehybe a funguje jak ma, jen vzadu se me to tam hybe a neprijemne vrze. Kdyz pritahnu lehce packu a desky jdou k sobe, prestane to, ale jak to tam ma vuli, tak je to dost neprijemny. Takze jak ty sponky rozdelat a roztahnout vite nekdo? diky..
jake sponky? myslíš tu rozpěrnou pružinku mezi deskami?
ahoj,
diky za reakci,
Presne to myslim. ta sponka neni roztazena dostatecne a jak je kotouc lehce krivej, tak se to pohybuje aniz bych chtel, tudiz to chce rozdelat-roztahnout a dat dohromady, ale nevim jestli si to muzu dovolit aby nevytekl olej nebo tak podobne, nikdy jsem do tech slx nelezl..
diky