jenom by mne zajímalo jaké máte zkušenosti szím,když máte kotoučovky a na dlouhou dobu-několik dní otočíte kola na sedlo a řidítka.všude píšou,že se to může zavzdušnit.tak napište jestli se vám to někdy stalo.dík.
jenom by mne zajímalo jaké máte zkušenosti szím,když máte kotoučovky a na dlouhou dobu-několik dní otočíte kola na sedlo a řidítka.všude píšou,že se to může zavzdušnit.tak napište jestli se vám to někdy stalo.dík.
Nevím, jaký s tím bude mít, kdo zkušenosti, ale odhaduju, že nikdo nic moc nebude. Otáčet kolo na několik dní vzhůru nohama je z prominutím úplná kravina. Pokud to nebude vadit kotoučovkám (a kromě zavzdušnění může klidně i nepatrně prosakovat brzdovka/olej, ale ani jedno se stát nemusí), tak vidlici to určitě dobře dělat nebude a může z ní lehce prosakovat olej.
Věšel jsem za přední kolo Artura 5 let a nikdy z vidlice neutekl ani ml oleje a to ani v případě rozlámaných zátek – 4 roky, než jsem definitivně z vidlice olej vylil. Co se zavzdušnění hydraulických kotoučovek týče si myslím – zatím nemám ověřeno dlouhodobou praxí, že nemají sebemenší důvod se zavdušňovat za předpokladu, že se nebude mačkat páka na otočeném kole, to by se totiž zavzdušňovaly např i při pádu. Je spíš otázka, k čemu je dobré mít kolo vzhůru nohama? :-)))
To ale záleží jaká to byla vidlice, třeba současný RS takhle trošku olej pouští téměř všechny.
Kdysi jsem měl kolo na řídítkách otočené ve stanu na dovolený na Lipně cca týden/pršelo/vidle RS judy race a kotouče XTR a vůbec se nic neprojevilo ani na vidli /vytékání oleje/ani hydrauliky se nezavzdušnili.Kolo bylo jen kvůli skladnosti ve stanu.
Nový RS vidle neznám, pak je samozřejmě jasné, že to nelze dlouhodobě. Trochu ale nechápu, proč to tak je, jelikož to může v dešti přisávat vodu a v brodu nejspíš zcela jistě… :-(
Samozřejmě to není, že by po jedné noci byla pod kolem louže oleje. Ono si toho dost lidí nemusí ani všimnou. Nejčastější je to u levé nohy a když je tam U-Turn, tak to štelování U-Turnu trošku maskuje. Opačně to nic nasávat nebude, to nehrozí.
Supr, zase jsem chytřejší :-) Díky.
a čo ak maju v shope bicykle zavesene na strope ??
To jako vzhůru kolama?
podla man je to len mytus, pokial je ten system uzatvoreny bez vzduchovych bublin je jedno ako bude otoceny, dolehlavou alebo naopak, nieje dovod aby sa to zavzdusnilo… alebo sa mylim ? nech ma opravi nejaky mechanik…
Zavzdušňovat se to téměř nikdy nebude nebo se pak ty malé bulbinky zase samy vrátí do expanzky. Lehce vzlínající brzdovku z expanzky ven na brzdovou páku u déle postaveného kola vzhůru nohama jsem viděl už mockrát.
tak to je zauimave, a nieje to problem v tesneni ?
Tak samozřejmě problém v utěsnění expanzky bude. Ale když se tenhle problém nikdy a nijak jinak neprojevuje, tak proč bych ho v takovém případě měl řešit, když se to v praxi stává hodně často. To mi přijde trošku jednodušší dlouhodobě kolo vzhůru nohama nenechávat.
Jedinej problém jsou malý bublinky, který tam jsou vždycky. Po otočení si některý (třeba moje Deore) musej chvíli „zvyknout“ a bublinky se vratit do expanzky, ale stačí pár stisků páky a bejvá to v pohodě. že by se ti ale zavzdušnili pokud bys nemačkal páku bez disku nebo zarážky je imho blbost. To by ti pak netesnili ani pri brzdeni;)
Je to uzavřený systém, nemá to vliv na zavzdušnění.
kamarad ma kolo na zdi a brzda se mu cas od casu zavzdusni,jde o maguru,vyrobce tohle taky nedoporucuje..a uzavrenej system to neni
To máš pravdu, ale je utěsněný, tudíš by se zavzdušnit pouhým otáčením kolem jakékoli osy neměl. :-)
tam jde ale o to ze ten vzduch si to bere z expanzni nadobky kde sice olej je ale jak je to obracene tak je na druhy strane.Vicemene taky zalezi kolik oleje v ty expanzce je
Samozřejmě, ale vzduch si píst vezme pouze v případě, že ho zmáčkneš, pokud ne, tak při otočení zpět bubliny vystoupají k víčku, ne?
tjn ono taky za jak dlouho.Krom toho ze ikdyz se to takle "zavszdusni " tak si to po zmacknuti zase sedne
někdy mi přijde, že moje příspěvky nikdo ani nečte:)
jj ja to necetl:D
me lezi kazdou zimu nekolik tydnu vzhuru nohama a zadny problem jsem nezaznamenal. vcetne brzdeni vzhuru nohama, vytoku vidle a pod.