Koupě celoodpruženého rámu, ano / ne?

3 nepřečtené
  • Mamut12

    Dobrý večer, nedávno jsem zakoupil Rock Machine Blitzfire 70 2014 za 16tis. s tím, že jsem koupil „krapet“ větší rám (21", já 180cm). V plánu jsem měl si trochu zvednout řídítka a dojezdit sezónu a na příští rok si našetřit na nový rám (celoodpružený), jelikož ostatní komponenty se mi zdáli celkem slušné. V té době mi to přišlo jako dobrej nápad, ale teď už to tak růžově nevidím.

    Nejprve bych měl asi napsat, že jezdím spíš po lesních cestách a singletracích než abych skákal, ale když si někam vyrazim sám, tak bych měl rád možnost si taky zaskákat.

    Teď k tomu, proč jsem zakládal nové téma – na kolik vyjde v míře kvalitní (srovnatelný s tím co mám teď) hardtail a na kolik full suspension? Je mi jedno jestli z bazaru nebo nový. Nebo si myslíte, že bych si mohl nechat ten co mám teď? Omezovalo by mě to hodně v nějakých techničtějších věcech? Nikdy jsem na menším kole bunnyhop / wheelie / manual nezkoušel, takže se chci zeptat někoho kdo přešel na menší velikost rámu, jestli je to opravdu znát nebo bych si to ten rám mohl nechat.

    Díky za rady.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Manual, wheelie, menší bunnyhopy a malé skoky jdou na téměř každém kole, na tom tvém vklidu. Celoodpružený rám automaticky neznamená kolo na skákání – ano, už 100mm full „jistotu“ a možnost skákat zvýší (pokud nesrovnávám s nějakýma fourcross/dirt hardtailama), ale na „opravdové“ skákání je lepší aspoň 140, spíš 160mm zdvihu.

      Menší rám ovladatelnost kola samozřejmě zlepší, ale může přinést nevýhody (krátký posed, sedlo moc nahoře a vzadu…).

      Výrazně bych doporučil několik celoodpružených kol různých kategorií (XC full ±110mm, trailbike ±130mm, enduro ±160mm) nejprve vyzkoušet.

      Příležitosti:

      • teď 11.8 je v Ski a Bike Centrum Radotín akce Cykloden, na netu rezervuješ kolo, se dvěma dokladama se v daný čas dostavíš, podepíšeš půjčovací „smlouvu“, tentokrát jen na hodinku to máš zadáčo půjčený.
      • jinak podobné zadarmo testovací akce nejspíš až na jaře (o žádné další teď nevim) – Testvíkendy taky z SBCR, obří akce Velo test Fest (kde se platí asi 400) atd., na jaře je toho mraky.
      • Placená půjčovna třeba u nějakých trailcenter (Smrk, Rychleby…), kde se obvykle skládá i vratná záloha cca 5–20 000.

      Problém koupě celoodpruženýho rámu: Výrobci to často prodávaj jen jako komplet s tlumičem – a to bývá dražší model = obyčejně se nedostaneš pod 30–40 jen za rám a tlumič (a teleskopickou sedlovku v některých případech, kterou mimochodem pro technické ježdění doporučuji). Koukni ale na RB – česká firma, kde si můžeš koupit jen rám s cenově vhodným tlumičem. Jo a ty rámy jsou dělaný i pro určitý přední zdvihy = pokud bys šel na víc než 120, bude potřeba koupit i novou vidlici (a pár drobností jako bovdeny a lanka, možná řetěz, možná tu sedlovku (když by byl jiný průměr trubky), asi i hlavové složení…

      XC kolo co máš teď na techničtější věci moc neni, pominu li skoky, dropy apod., jde to, ale je to o dost těžší než s fullem na technický ježdění určeným (o to větší radost ale máš, když něco přejedeš/sjedeš… :D ). Full ti ale dodá spoustu jistoty a přidá pohodlí a „funfaktor“ a budeš to ty, kdo bude limitem = kolo ti nebude „bránit“ ve zlepšování a zkoušení techničtějších věcí atd.

      Ještě jednou: Vyzkoušet pár celopér a zjistit, jakou kategorii vlastně chceš je základ!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.