• jiri.dusa

    Chtěl bych si koupit svoje prví full kolo. A vyhlídnul jsem si Giant Trance X3 2012 ale toho už bohužel nemohu sehnat ve velikost L tak uvažuji o Trance X2 2012. Co na něj řikáte? Co říkáte na osazení kola? Případně můžete doporučit něco jiného v podobné cenové relaci. předem děkuji za reakce

    Anketa: Volili by jste:

    1x
    4%
    0 0
    • Sidewinder  

      Lepsi tlumic. Moznost vypnout ProPedal je urcite velmi dobra vec – to nelze nez schvalit. Ostatni osazeni je taky na drobet vyssi urovni, takze jo – ale nic zasadniho. Jen jestli Ti vyhovuje barva – mne osobne prijde ta stribrna proste hnusna.

      0 0
    • jIrI___  

      Především záleží, co na něm chceš jezdit. Podle mě je Trance jedno z nejlepších kol své kategorie. X2 má oproti X3 především tlumič s vypínatelnou platformou, což je obrovské plus. Takže pokud se ti líbí, s klidným srdcem bych X2 doporučil.

      0 0
      • jiri.dusa  

        Jelikož začínám tak osobně nevim co mě nejvíc chytne ale chtěl bych jezdit jak po asfaltu tak i po lesních a polních cestách.

        0 0
        • Jetson  

          Nebyl by na tohle nasazení lepší Anthem? Teda pokud to má být od Giantu. Osobně se mi moc jejich fully nelíbí (ten trance je hezčí), ale to asi na funkci vliv nemá.

          0 0
          • jIrI___  

            Tradiční problém – víc nebo míň zdvihu :D. Podle toho psaného bych se taky přimlouval spíš za Anthema. Nebo i to EXko navrhované níž by mohlo vyhovovat, to mi připadá tak na půli cesty mezi Anthemem a Trance. Nejlepší někde ty biky vyzkoušet.

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Nemá EXko vzadu 130?

              0 0
              • jIrI___  

                Papírově 120 mm, v reálném měření naměřili o nějaký mm víc. Ale chová se jako by mělo 100 mm, ať už v tom dobrém nebo špatném :D

                0 0
            • cyborg  

              No me pripada Trance pro nekoho kdo si chce jen tak jezdit pro zabavu mnohem lepsi volba nez Anthem.. Posed, geometrie univerzalnost atp.. Imho idealni prvni full.

              Kdyz na Anthemu zjisti ze ho bavi tezsi teren tak je v prdeli, zatimco na Trancu si sjezdy bude uzivat a v nejhorsim zvladne klidne i nejakej ten freeride a klidne bike park kdyby to chtel zkusit. Kdyz bude chtit chrtit a drtit kilometry a jezdit spis do kopce nez z, na Trancu to porad neni problem… Staci menit plaste podle pouziti a ten bike jde pouzit skoro na vsechno.

              0 0
              • Sidewinder  

                Naprosto souhlasim. Anthem je dost natazenej – klasicky zavodni full na maratony a spol. TranceX je podstatne prijemnejsi a kdyz by clovek precijen chtel jit do XC, tak staci dat lehka kola, rychle plaste a vetsi tlak do tlumice :-)

                0 0
    • Kamikaze 591  

      Jak píše Jirka. Možnost vypnout platformu určitě plus. Jinak celkově mi systém maestro vyhovuje.

      Osazení kola neznám, ale to je záležitost každého co mu vyhovuje.

      0 0
    • firegon  

      Já musím jen souhlasit s X2kou :) sezona s nim byla super… jak jsem pozdeji zjistil :-D i malo zdvihu :)

      0 0
    • tonik666  

      Trek Fuel Ex. Ex 7 2012 lze okolo 41k, je Fox/Fox, případně za 50k Ex 8 2012 nebo okolo 46k EX 8 2011.

      0 0
      • jIrI___  

        Kromě hmotnosti mi osobně nepřipadá EXko v ničem lepší než Trance.

        0 0
    • jiri.dusa  

      Neporádíte někdo nějaké ochotné obchodníky v okolí Prahy nebo Benešova který by byli ochotni dát ještě nějakou slevu na loňský model aby se jim uvolnil sklad ??

      0 0
      • cyborg  

        Imho X2–2012 vyrazne pod 40.000,– nikde nesezenes. Mozna by stalo za to zkusit par kamenych obchodu osobne navstivit. Myslim ty kde ty biky maji opradu skladem, zamavat jim pred ocima penezy a zeptat jestli by sla cenat dat jeste krapek niz… Divil bych se kdybys litrik – dva jeste dolu nedostal.

        Konkretne v Atombike mi taky sundali 3k dolu, prestoze to kolo bylo uz po vyrazne sleve

        0 0
    • Radunak  

      já bych vzal toto

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • jiri.dusa  

        Opravdu jsem nějakej nerozhodnej :(. Jaký plusy a mínusy má Canyon Nerve Al 7.0 a Giant Trance X2 2012 ??

        0 0
        • raceman  

          mas mail :)

          0 0
          • PatrikL  

            :) Zakázať komentáre, to je to najlepšie čo môžu urobiť :) Maestro môže byť fajn, ale to aký prístup majú k (novým) štandardom, to už také pekné nie je.

            0 0
            • cyborg  

              jediny co me napada ze to nema je pevna osa vzadu. Ale ona ta zadni stavba je dost tuha i bez osy.

              0 0
              • PatrikL  

                Hej to je ich argument, bude na tom aj niečo pravdy. Aspoň budú mať čo pridať do novších ročníkov a písať o tom ako o veľkom vylepšení v nejakej oblasti :)

                Blbý je aj ten nový rozmer hlavovky/ståpika vidlice, to sa už ťažšie obháji.

                0 0
            • Sidewinder  

              Pevna zadni osa je IMHO stejna zbytecnost, jako Overdrive2. Akorat to komplikuje situaci.. Nastesti OD2 maji jen u nejvyssich modelu – zminovana X2 2012 to nema!

              0 0
              • cyborg  

                s tim nemuzu souhlasit. Pevna osa je super, zadne konusy, jednodusi montaz a demontaz, vetsi pevnost.. Je to proste ve vsem lepsi nez RU, ale nutnost to neni, spis prijemny +

                0 0
                • Sidewinder  

                  Ale jo .. zadni osa nejaky ten komfort navic asi prinese. To OD2 je podstatne vetsi kravina :-)

                  0 0
                  • PatrikL  

                    Ešte som zabudol na tlmiče kua, keď sa pozerám napr. na to číslo 184×44mm či koľko, tak to je tiež dosť mimo „bežných rozmerov“ :D

                    0 0
                    • Sidewinder  

                      Tak nejbeznejsi to neni, ale obcas se tenhle rozmer objevuje. Kdesi ho pouziva i Specialized a Trek, takze neni problem to kdyztak sehnat.

                      p.s.: Take jsem menil Fox Float „R“ za „RP23“, takze proto doporucuju rovnou koupit TranceX s tlumicem, ktery umi vypinat ProPedal – to „R“ totiz docela dost system Maestro degraduje..

                      0 0
                      • cyborg  

                        vykuchani propedalu z Float R stalo kamose v bikelive myslim nejakych 1600,– vcetne repase.. Trance zamykani nepotrebuje takze to je docela v pohode reseni. Vtipny je jak byl kamos hotovej z toho ze to najednou chodi :)

                        0 0
              • scret  

                nejake zkusenosti, nebo jen takove placani do vetru?

                Pevna osa vzadu je stejna vyhoda jako vepredu…

                Overdrive je pitchovina!

                0 0
                • MlokCZ  

                  U pevné osy vzadu hodně záleží na konkrétním rámu jak na tom je s tuhostí.

                  Méně tuhým rámům pomůže zadní pevná osa opravdu hodně (a znát to je mnohem více než u vidlice). Naopak u hodně tuhách rámů už pevná osa není poznat skoro vůbec.

                  Dobře jsem si to dlouhodobě vyzkoušel v obou případech, tedy jak na málo tuhém, tak na slušně tuhém (u obojeho jsem dlouhodobě jezdil variantu s pevnou X-12 osou i dříve předtím bez).

                  0 0
                  • bathed  

                    Celý zadek na Giantu je jeden veliký pevný příhradový svařenec. Nejsou na něm žádné čepy, kde by mohl vzniknout vakl. Pevná osa vzadu je bezesporu velkým přínosem tam, kde je stavba složitější a pohyblivá (třeba u čtyřčepu) a tím stažením na ose zadního kola se zpevní. U probíraného Giantu se toho fakt moc nezmění…

                    0 0
                    • vitki  

                      neviete ako je s x-12 a detskym vozikom? Pozeram sa po novom 29eri a skoro vsetky maju x-12, co je super,len neviem ci za bike potom upnem vozik. V tomto by mi trance x 29 s QR vyhovoval.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        http://www.bike-forum.cz/…-kolech.html

                        Tedy rovnou to určitě nejde (pokud se nepoužije varianta úchyt na trubku zadní stavby).

                        Je potřeba nechat si někde vyrobit novou pevnou osu.

                        Řešení na konci toho vlákna (co tam dával francois) je dobře provedené (jak má dvě rozšíření). Na německých fórech se to řešilo také (z toho se asi i dost lidí inspirovalo), tam ale většina měla osu pouze s jedním rozšířením (tzn. že pak plocha na kterou se dává úchyt vozíku je daná průměrem, který projde u X-12 řešení do rámu, což je cca 19mm).

                        Teď to zrovna řeším taky. V tom uvedeném vláknu se zatím k výrobě nikdo nemá (i když už tam je více zájemců). Já se teď snažím to řešit ještě jinde, zatím ale osu nemám (uvidíme jak to vyjde, pokud ano, tak nevylučuju, že bych mohl nechat vyrobit více kusů, ale zatím je to vše pouze v jednání).

                        Pokud se použije dodělaná osa, tak to je podle mě daleko lepší řešení než na rámu bez pevné osy a zvlášť na fullu bez pevné osy.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      To bych se takhle neodvážil hodnotit jen dle konstrukce.

                      Ono je asi úplně jedno kde vzniká hlavní problém (jestli v konkrétních čepech, v malé tuhosti pevných částí, atd.). Pokud to je méně tuhé, tak osa vždy pomůže.

                      Tohle tvrdím na základě srovnání měření několika desítek různých rámů všech systémů a srovnání modelů bez a s pevnou osou.

                      Rychle jsem mrknul na nějaké měření Giantu a to konkrétně na Trance X 2008 a 2009 a ten je tuhostí na tom průměrně, prostor ke zlepšení tu je pořád poměrně velký.

                      A teď jsem ještě dohledal novější test a to Anthem X 2011 a ten dopadl dost špatně (výrazně hůře než ty Trance X).

                      0 0
                      • bathed  

                        Řídím se jenom tím, co jsem si osahal, na čem jsem seděl. A zkrátka a dobře tvrdím, že se Trance pode mnou (90kilo) nekroutil i při šlapání vestoje a v menších dropech se kolo chovalo naprosto stabilně. Nehodnotím podle konstrukce – tu jsem popisoval z jednoho jediného důvodu – to že se kolo chová stabilně přestože vzadu má obyč rychloupínák a ne pevnou osu, připisuju mimojiné tomu, že celá zadní stavba je jeden svařený prvek.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ono pocitově hodnotit tuhost samotného rámu je dost obtížné, protože tu obrovský vliv na tuhost celku hrají kola, pláště, šířka ráfků a tlak plášťů (žvýkání plášťů se do toho promítá taky v některých situacích hodně) a nikdy při srovnání nemáš totožné podmínky.

                          A pocitově se těžko rozlišuje, kde je případný problém.

                          Já třeba nejsem na tuhost zadních staveb až tak moc náročný a dlouho jsem jezdil málo tuhou stavbu bez pevné osy (která i dle měření je na tom výrazně hůře než Trance X, právě někde na úrovni toho Anthemu) a i když jsem to občas vnímal, tak to pořád nebyl pro mě žádný nepřekonatelný problém.

                          A je to hodně individuální. Znám takové, co ani moc neváží a nejsou spokojení s rámem (tuhost), který je takový průměrně tuhý a znám i hodně těžké jezdce, kteří nemají problém na málo tuhém rámu.

                          Mně by třeba tuhost Trance i bez pevné osy stačila.

                          Absence pevné osy je ale prostě škoda. To už by měla být dnes samozřejmost. Není to jen o tuhosti rámu, ale i pozitivní vliv na brzdy (omezení změny polohy kotouče vůči deskám po zatížení jezdcem, omezení škrtání).

                          Dropy (u mě jen decentní, přes 0,5m výšky neskáču) a silové šlapání, tak ani jedno není situace, kde bych vnímal malou tuhost rámu (vyzkoušeno právě dlouhodobým ježdění málo tuhého rámu bez pevné osy, kde za to nemohla kola, která byla slušně tuhá).

                          V obou případech výrazně pracuje odpružení a nějaké kroucení rámu se při tom dost ztrácí.

                          Osobně vnímám malou tuhost rámu v situacích když se jede někde na svážnici (svah kolmo na směr jízdy) nebo vyjíždí s kolejí apod. a pak že zadní kolo nedrží stopu v rozbitých pasážích.

                          V obou případech je tu ale právě velký vliv zadního kola, takže se těžko rozlišuje co za problém může.

                          Tuhá kola + X-12 osa + slušně tuhá zadní stavba + dost široký ráfek na daný plášť a tlak je pak jistota.

                          0 0
                          • bathed  

                            … a já se s tebou nehádám, jenom říkám, že u Giantu (Maestro) mi absence tuhé zadní osy nepřijde až tak velkým hendikepem. U jiných kol by mi vadila mnohem víc. Stačí to takhle?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              S tím souhlasím a jen kvůli pevné ose bych rám nevyloučil.

                              I když jak jsem psal, tak i tak je to škoda, že tam ta pevná osa není a měla by být dnes už samozřejmostí.

                              0 0
                            • scret  

                              Trance X na tom opravdu neni spatne, co se tyka tuhosti zadni stavby… ale to neznamena, ze je supertuha…

                              0 0
                      • Aspean  

                        Mohl by si odkazat na to kde nebo jakym zpusobem hledas tady ta mereni? Pises ze Anthem 2011 na tom byl vyrazne hure jak Trance a ten by me prave dosti zajimal kdyz uz ho jezdim

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Testy za xx let zpět převážně z Bike magazinu, u nich ke stažení za 2 euro/test (dříve to bývalo 2 euro za 10 minut stahování, tedy šlo stáhnout najednou všechny již zveřejněné testy ke stažení).

                          Akorát mají testy v pdf ke stažení spoždění cca 0,5 roku oproti tomu co vyjdou tištěně.

                          Kromě tuhosti měří ještě třeba také průběh (stavba + tlumič) a pár dalších věcí.

                          A tady ty dvě konkrétní měření. Anthem 2011 + Trance 2008 (2009 dopadnul ± stejně).

                          0 0
                  • scret  

                    tak neberu v potaz pouze tuhost, ale treba i po nandani kola, clovek nemusi serizovat brzdy, resp. kotouce tolik neskrtaj, coz mi prijde taky fajn…

                    0 0
              • Jester  

                Bych se chtěl zeptat, reklamoval jsem rám Anthem 2011 (http://www.giant-bicycles.com/…/8376/47198/#…) a dostal nový 2012 (http://www.giant-bicycles.com/…/9569/54109/#…). Ten 2012 má dle info výrobce už Ovedrive2. Takže tam bude muset přijít jiné hlavové složení?

                Dík.

                0 0
          • Aspean  

            Me pridje docela arogantni od Giantu takhle jednoduse zavrhnout ostatni systemy at uz je Meastro od nich sebelepsi..

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak reklmaní masírka musí být. Maestro je určitě dobrý systém (to tvrdím i když mi naprosto nevyhovuje a není nic pro mě), ale to fully activ v tom videu je v souvislosti s opravdu velkým pedalkickem co ten systém má…

              0 0
              • Draw in soul  

                No vidíš..a já třeba pedalkick absolutně nevnímám.Jiný systémy nezavrhuju,každej ať si jezdí,co je libo… tím líp,že je na výběr.Já jsem spokojenej a nepociťuju u maestra žádný negativum.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nepociťuješ jen kopání nebo i zamykání zadní stavby? Kopání do pedálu je dané hodně stylem jízdy a někomu prostě nevadí a komu tohle nevadí, tak má dost výhodu a větší výběr při výběru zadní stavby.

                  Mně vadí i zamykání stavby při šlapání (a to nemyslím teď jen na Maestro, ale na všechny stavby, které se trošku více zamykají). A to v situacích kdy se jede po rovině šlapavá rozbitější pasáž. Samozřejmě větší překážky to pobere vždy (tam šlapáním v sedle není vůbec šance zamezit aby šla stavba do zdvihu, na to je síla od zadního kola řádově větší než síla tahu řetězu od šlapání).

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    Kopání necítím vůbec a v zamykání vidím výhodu (pro svůj jízdní styl a terény,ktery jezdím).Z kopce v bordelu nezávodím,takže většinou nešlapu a nechám to chodit bez zamykání.Po rovinkách v bordelu při šlapání to není tak šíleně zamklý,aby mě to masírovalo páteř jak na HT,takže pořád slušnej komfort a přitom to kolo jede za pedálem jak chrtí full s menším zdvihem a jinak řešenou (žehlivější za každých okolností) stavbou.Vždycky to je něco za něco,ale jak píšeš… pokud to člověk výrazně nevnímá,má velikou výhodu a já sem za to rád :) Velky rozdíly u sebe vidím hlavně ve vidlicích..tupejší vs. citlivy kusy sou už znatelně rozpoznatelny.Někdo třeba odtrh 5kg vs. 15kg nevnímá a tomu se zase divím já :)

                    0 0
                    • volodaj  

                      Som na tom podobne. ahanie pedálov nevadí a zamykanie až na pár prípadov tiež nie. Tupejšia vidla už hej, takže miesto Floata vozím teraz MZ 44.

                      0 0
    • PatrikL  

      Ja by som sa nebál ani 29" Trance, tá najlacnejšia verzia má vo veľkosti L 13,67kg bez pedálov http://bikescale.com/index.php… čo nie je nejaká veľká katastrofa… Oproti 26" verzii je to celkovo niečo úplne iné, možno by to lepšie sadlo na tvoj štýl jazdenia.

      Sú tam nejaké drobnosti ktoré sklamú, to hej, napr. klasika – zadný náboj :)

      0 0
      • Cepon  

        Anthem X29er 1 2013 má pro zajmavost 12,17 bez pedálu – a jízna na něm je velmi příjemná :)

        0 0
        • jIrI___  

          Módu vážení biků bez pedálů jsem nikdy nepochopil :D

          0 0
          • Cepon  

            Ty pedály jsem si pak našroubil :D

            0 0
          • lukan  

            proč se neváží třeba bez rámu?

            0 0
          • marek_K2  

            Tak hlavne bajky sa bez nich predavaju, co si nepochopil na tom ze niekoho pedale vazia 300g a ineho 600g. Takto vies kolko ma bajk a priratas si svoje pedale. Zatial co info o hmotnosti bajku odvazeneho s inymi je ti k nicomu, pokial by autor teda nenapisal kolko vazia jeho. A ked uz napise kolko vazia a mas to odratvat to uz sa moze vazit bez nich. A aj sa vazi.;-)

            0 0
            • jIrI___  

              Tak to by se mohly vážit i bez kol, protože u spousty lidí je to jedna z prvních věcí, které na koupeném biku mění.

              0 0
          • scret  

            bud rad, ze je alespon nejakej udaj, od kteryho se clovek muze odpichnout:) tech 360g si snad uz pripocitas ne?:)

            0 0
          • tonik666  

            Snadno odstranitelná položka jejíž hmotnost udělá rozdíl až půl kila (eggbeater 4ti po tuningu vs. nějaké těžké platformy nebo shimano pd-m654).

            Navíc dobře obhajitelný způsob jak ukázat celkovou nižší hmostnost:)

            0 0
        • vitki  

          anthem x29 by som nedoporucoval koli praskaniu ramov v spoji so sedlovou trubkou. Sam som ho chcel a bol som „varovany“ samotnym predajcom aby som dal ruky prec:).

          0 0
          • Cepon  

            Tak souhlasím, že ten svár do očí bije, ale přeci! kdybych dělal kola a byl významnou-světovou značkou nedělal bych kola o kterých bych věděl, že „hned“ prasknou…a ještě bych dával prodlouženou záruku na rám :D přeci maj ALUXX SL-Grade Aluminum ;)

            0 0
            • vitki  

              tak asi sa na to vykaslali, lebo uz 3. rok je ram Anthemu X 29 taky isty a praska v tom mieste aj na 26tke. Podla mna ked to praskne tak ram vymenia bez problemov, ale menit ho budu az ked pride novy design, cize najblizsie mozno rok 2014:). Co sa tyka marketingovych nazvov, kazdy vyrobca si teraz pise nieco ine, ale furt je to 60XX, alebo 70XX rada. Myslim, ze problem v tom mieste je v priereze trubky, ak by spravili prierez vacsi, pripadne este jednu pomocnu trubku ako to ma napr. specialized, ghost atd., tak nemaju problem.

              0 0
    • bathed  

      Přiznám se, že jsem zapřísáhlým zastáncem FSR = Horst Leitner. Měl jsem ale možnost vloni pojezdit 3 týdny na Giantu X2. Byl jsem dopředu celkem skeptický. Ale musím přiznat, že mně to kolo fakt dostalo. Ta zadní stavba je výborná! To kolo doporučuju a jak píšou zde přispěvatelé, tak určitě X2 s tlumičem s vypínatelnou platformou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.