• mbaud

    Chtel bych koupit horske kolo okolo12.000-,myslite ze je tohle dobra koupe http://www.bradsky.cz/…-p-7951.html ,nebo co byste mi doporucili. Dekuji.

    0 0
    • Kalic  

      no, za ty prachy to nikdy nebude žádná hitparáda. Zkus radši třeba toto

      a nebo bazar.

      0 0
      • martin659  

        Promiňte, že vstupuju do tématu. Ale když měřím 192cm tak myslíte, že mi bude ta velikost 20,5", protože tohle kolo bych chtěl taky.

        0 0
        • Kalic  

          Řekl bych, že jo. Na takovou výšku by se líp hodila devětadvacítka, ale to už by bylo za úplně jinou cenu nebo s úplně jinou výbavou.

          0 0
        • worlusho  

          Neznám sice tvoje tělesné proporce, ale ten polygon je ve 20,5" dost krátký, ale jak se říká rám se dá vždycky vyměnit. Pokud nemáš představu jakou geometrii rámu by jsi měl mít +/-, tak si udělej fit calculátor

          0 0
          • Kalic  

            máš odkaz na geometrii toho polygonu? Aby to měl pak s čím porovnat…

            0 0
            • Kalic  

              aha, asi tady.

              0 0
              • worlusho  

                Výškově ti ten rám bude i hlavová trubka je dost dlouhá, při tvé výšce na takovémto rámu budeš mít spíš takový kochací posed nebo při níže nastavených rodlech si můžeš číst co máš napsáno z přední strany na vidli. ;) Případná instalace rohů ti posed prodlouží. Pokud chceš kolo z dobrým poměrem cena/výkon, tak se dá ta 20,5" použít i s předpokladem, že by jsi časem rám vyměnil za delší. Vzhledem k vývoji na trhu, kde je trend tři-čtvrtě metrových kol se stejně velkými rodli se na bazaru objevuje dost slušných 26" rámů v big velikosti, popřípadě výprodeje nových rámů . :)

                0 0
                • martin659  

                  Tak jsem se ptat přímo na jejich stránkách a napsali mi tohle:

                  „je to už samozřejmě blíže horní hranice ale posed lze případně doladit.Sedlo malinko vzad a případně delší představec.Jsme schopni to upravit už u nás a zaslat již vyměněné aby to vyhovovalo.“

                  Ten představec znamená co? řídítka?

                  Jinak dělal jsem si ten fit calculátor a vyšlo mi tohle.

                  http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp#…

                  0 0
                  • nitraq  

                    Ten odkaz tvoje výsledky neukáže, musíš sem hodit rovnou ty čísla jako nový příspěvek. Představec je trubka mezi vidlicí a řidítkama – obrázek.

                    0 0
                    • martin659  

                      standover height range 34 – 34.7 inches

                      virtual top tube length 24.2 – 24.6 inches

                      stem length 10.5 – 12.1 cm

                      BB saddle position 81.3 – 82.9 cm

                      saddle handlebar 57 – 58.6 cm

                      0 0
                      • worlusho  

                        Výpočet ti doporučuje rám cca 620mm dlouhý + představec cca 110cm, to jsi na tom líp jak já, mám sice 184cm, ale rám potřebuji 640mm :D. Než dávat delší představec jak 105mm bych dal raději rohy. Předozadní poloha sedla se nastavuje podle délky stehení a lítkové části nohy, tam se s tím moc hýbat nedá. Technicky rám můžeš mít od velikosti 19" ale chce to delší geometrii a spíš vyšší hlavu nad 14cm včetně (u 26" rámu).

                        0 0
                      • Kalic  

                        ten polygon je o 2–3cm kratší, než ti to ukázalo. Viděl bych to na 12–13cm představec.

                        0 0
                        • worlusho  

                          Ne, že by se nedalo jezdit s 120mm představcem , ale je to jako řídit autobus. Mě více vyhovuje (když už to musí být), raději normální představec + rohy než obráceně. Další věc je, když si budeš chtít stoupnout do pedálů, tak při delším představci máš větší tendenci těžiště stěhovat nad přední kolo a dá se i přes něj přepadnout. :)

                          Pro tvojí postavu bych ten Polygon viděl spíš tak na kochací setup (vzpřímenější posed). Jiný představec se dá pořídit, na bazaru se jich válí kila.

                          0 0
                          • Kalic  

                            …bych to neviděl tak přísně, podle mě je to ± ok. Nebude to úplně ideální geometrie, ale nad tím jemně přimhouří oko za tu cenu. A když to v budoucnu bude chtít řešit, tak to pořeší.

                            0 0
                        • worlusho  

                          Za ideální rám by se dal považovat tento

                          geometrie

                          0 0
    • rioss  

      zdravím, nemám zkušenosti s kolem ale chtěl bych si pořídit nějaké krosove(silnice, stezky,polnice) měřím dva metry váha 85kg, a žeprej to není žádná sranda sehnat nějaký větší kolo cca do 11 000,–. Jakou značku případně druh by jste mi doporučili? děkuji za rady

      0 0
      • Kalic  

        Ve velikosti problém nebude, u krosů je spíš problém najít hotovku s vyváženou výbavou, zvlášť s takhle omezeným rozpočtem. Zkus mrknout k němčíkovi nebo na podobné eshopy, třeba tam něco budou mít co se ti líbí a hoď sem kandidáty na posouzení. Nebo prohledej fórum kdo staví kola a poptej. Nevím ale, jestli tenhle rozpočet bude pro stavitele dostatečně atraktivní.

        0 0
        • rioss  

          tak jsem se díval ale jsem ztracen jak v typu tak ve velikosti, případně značka taky nwm která stojí za to a která je horší.. http://www.cyklonemcik.cz/…azzer-9–2014, http://www.cyklonemcik.cz/…azzer-9–2014 ale co by to mělo mít a nemělo to je mi záhadou tolik údajů pro mě.. =) ale i tak díky

          0 0
          • rioss  

            a pak teda další nějaký ale rád bych slyšel Váš názor na ty kola:) http://www.koloshop.cz/…el-2014.html,

            další je http://www.cyklopoint.cz/…-blue-8451d/ nebo http://www.cyklopoint.cz/…-grey-8449d/. asi je hodně možností jen právě nemám představu ani o značce a jejich kvalitách=)http:/­/www.mojekolo­.cz/gt-transeo-3.0-blue-2012, http://www.mojekolo.cz/…ss-1100–2014, ale možností je asi hodně =)

            0 0
            • Kalic  

              ty odkazy z němčíka jsou MTB29, ne cross, a navíc nejsou v pořebné velikosti. Tvé výšce odpovída tak 24". Z těch crossů v dalším příspěvku by se něco velikostně vybrat dalo.

              Možná to už tady padlo, tak zopakuji – jestli chceš hotovku, tak s tímhle rozpočtem je to tak na to vybrat vhodnou velikost rámu, ladit komponenty do funkčního celku moc nepůjde, je to ± na jedno brdo. Zkus si spočítat tvou optimální geometrii tady.

              a hodit sem výsledky (na MTB), pak bude jasněji ohledně velikosti.

              Možná optimálnější to je na nějakou stavbu s důrazem na

              1. rám odpovídající geometrie a velikosti
              2. kliky odpovídající velikosti

              a dál už na moc nezbude, pevná vidlice, low-end komponenty. Otázka je jestli by to vůbec vyšlo a jestli by to někdo byl ochoten postavit, spíš asi ne. Asi trochu přitlačit na rozpočet jestli to jde a oslovit nějaké stavitele.

              0 0
              • rioss  

                tak mi vyšlo tohle:

                Fit Style

                Délka Horní Trubky 62,6 Až 63 Cm

                SEAT Tube CC 60,2 Do 60,6 Cm

                Rozsah Sedlová Trubka CT 62–62,5centimetry

                Délka Stonku 12,1 Až 12,7 Centimetrů

                BB Sedlo Pozice 84,2–86,2 Cm

                Sedlo Řídítka 64–64,6centimetr

                Sedlo Překážka 7,3 – 7,7 Cm

                Typ Sedlovka Překážka.

                tak třeba to pomůže s nějakou radou=)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ten překlad je rozkošný! Délka stonku :-)

                  Jinak jsi šťastlivec, co se týká proporcí. Krom asi trochu delších stehen (sedlo 7,3–7,7 cm za šlapacím středem) nemáš nijak extrémně dlouhé nohy.

                  Poskládáš se na běžné rámy velmi snadno, třeba u Meridy by to šlo jak na velikost 61 s představcem 120 a normální sedlovkou 350mm, tak i na rám 58 s představcem 130 mm a sedlovkou 400 mm. Liší se hodně délkou hlavové trubky, na větším rámu budou řídítka minimálně o 3 cm výš (200 vs. 170 mm).

                  U jiných výrobců bude situace podobná, můžeš se podívat.

                  Shrnuto: pro konvenční turistické použití větší rám, pro lehce ‚sportovnější‘ pojetí a nižší řídítka ten menší.

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  GT je trochu jinak stavěné, potřeboval bys XXL, měl bys méně vysunuté sedlo → o něco menší komfort (sedlovka 644 mm dlouhá), s představcem 130 mm bys byl pořád kousek krátký, ale to se dá snadno dohnat rohy na rovných řídítkách. Celkově Ti ale Merida sedne proporcemi lépe.

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ghost ve velikosti 61 je něco mezi: sedlová trubka 610, délka rámu 615, hlavová trubka 175. Představec by měl být asi 130 mm.

                  Ze všeho mi vychází jako univerzální turistická volba velká Merida, potom by šel s malou úpravou Ghost, sportovní volbou by byla malá Merida nebo GT.

                  Na všech rámech by bylo potřeba vyzkoušet, jak daleko za šlapacím středem vychází špička sedla – podle sklonu sedlové trubky a offsetu použité sedlovky a konkrétního sedla.

                  Představec budeš nejspíš měnit za delší tak jako tak.

                  0 0
                  • rioss  

                    a jaké kolo by jste mi doporučil? ja jako laik už vážně nevím =) nějakou tu meridu kolem 11 tisíc by se dalo uvažovat?.)

                    0 0
                    • Erknold  

                      Když to připodobním k autu, tak sis teď spočetl, že potřebuješ auto s šestiválcem, nebo alespoň dvoulitr přeplňovaný. Na účtě máš však jen na ojetou fábii.

                      V tuté ceně do 11000 to je tak na bazar. Jinak bys musel přitlačit tak na 15000, aby to kolo alespoň za něco stálo. Případně můžeš zkusit napsat stavitelům, zda se jim v rohu neválí nějaký velký rám za dobrou cenu, aby ses dostal někam pod 15000. Merida za 11000 bude brak, který ti moc radosti nepřinese.

                      0 0
                      • rioss  

                        oukej díky za názor a co by jste mi doporučili aby to nebyl vrak? =))

                        0 0
                      • Kalic  

                        V bazaru bude těžko hledat cross, který by stál zato, natož na jeho velikost.

                        0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Měl jsem napsaný dlouhatánský post, kde jsem s Tebou nesouhlasil, ale nenačetl se mi. Takže zkrátím.

                        Stavba je stavba, z hotovek bych se zamyslel nad GT 3.0 s tím, že pokud ho to chytí, vymění vidlici za vzduchovou nebo pevnou. Nejdůležitější je správně velký rám a dobře nastavený posed. Pardon, beru zpět, nejdůležitější je jezdit.

                        0 0
                        • Erknold  

                          Já mám asi tu výhodu, že jsem proti posedu nějak necitlivý. Když mi ukradli sedlo i se sedlovkou, tak jsem byl schopen jezdit na segry kole, která je o 10cm menší.

                          Někdy to nejde, ale říkám si, že pokud to jde si něco přišetřit, tak si raději přišetřím dva měsíce a pak si koupím něco, do čeho nebudu muset investovat za výměny komponent. Aby se mi pak v rohu neválela vidlice, kliky, mechanické kotoučovky. Nicméně chápu, že pro lidi co kupují kolo třeba za 12000 je to více, než pro lidi, co si kupují kola za 60000, jelikož ty na ně mají i bez šetření.

                          Jinak mě napadlo v podobných cenách tuto, ale u toho nevím rozměry rámů (navíc je to tedy vše spíše ke 13000):

                          http://e-shop.leaderfox.cz/…2000101.aspx

                          http://www.czkola.cz/…-STRANGER-28

                          http://www.vautron.cz/…-alivio-3×9/

                          Snažil jsem se hledat něco co bude mít alespoň lepší pružinovky, buď spolehlivá véčka, nebo hydrauliky a pokud možno ucelené alivio.

                          A jestli se mi to nenačte, jako včera jeden mejl, tak mě také trefí :)

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Třicet km pojedu klidně na dámském 16,5" kole, už jsem to zkoušel. 300 už by byl očistec, 3000 nepředsta­vitelné.

                            V postu, který se mi nenačetl, jsem psal něco o Aliviu s EF50 a postačujících V-brzdách.

                            Začít jezdit se dá i na kole za 7, jen je riziko, že skončíš u XT. Pokud se díly mění spotřebované, je to nakonec jedno.

                            0 0
                            • Erknold  

                              Jj bylo by ideální nějaký Kros se vidlicí vzduchovou NCX-E, klidně nějaké véčka, kliky na octalinku, který vydrží více než čtyřhran a je levnější než s integrovanou osou, řazení nové alivio. Ale takto skládané sériovky nejsou.

                              Napsat staviteli ,je jich tu zmiňovaných v každém vlákně několik (na krosy asi nejvíce Scalar) a vidělo by se, kolik je nutno přišetřit na nějaký ten základ, co bude fungovat a vydrží nějaký ten pátek. Možná to nebude o tolik více.

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Díval jsem se na specifikaci to LeaderFoxu, ten by osazením šel, až na tu váhu, ale tak to bude u všech na hydrách. Jen kliky 170 mm by chtělo prodloužit. A geo (jestli platí) říká něco o sedlovce 533 mm, ale zdá se mi, že je to k jinému rámu :-)

                                0 0
      • Neunzikger  

        Kola pro vysoké figury se tu už probírala, viz např. http://www.bike-forum.cz/…kola-58.html . Dostatečně velké rámy má třeba i Author, bohužel ostatní komponenty (kliky, řidítka, gripy, sedlo …) už větší tělesnou schránku nezohledňují. Zohlednit to nedovolí ani Tvůj finanční limit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.